***SYYSMASSUKAT 2008***

Cristiina : mistäs päin hämettä oikein olet kun munkin työkaverilla olis ollu eilen tuparit mitkä jätin väliin... ;) samaa ikäluokkaakin ollaan.. :D

Liikúnnasta oli kyselty eli mulla se on toteutunut hiukan huonosti , työpäivät on niin pitkät että illat väsyttää ja esikoisenkans tarvis kans kuitenkin olla hetki ennen unia.. yritän aika lenkillä käydä mut tällä hetkelä ei muuta. esikoista odottaessa kävin salilla ja siellä fysioterapeutti teki mulle ohjelma mistä ainakin jäi pois pois sellaiset ponnistus liikkeet eli kyykky. ja kauheen isoilla painoilla ei saanu tehä.. ihan sen että pysyi kondiksessa.

Sukupuolesta on juteltu.. mä toivoisin poikaa.. eilen juteltiin jo nimistä.. :D mies sanoi että ihan sama kumpi tulee, kunhan on poika! :LOL:


 
Huomenta kaikille =)

Cristiina... juu ihan oot tosiaan tervetullut jorisemaan tänne meidän kanssa. Itsekin viime odotuksen aikaan olin ihan varuiks kahessa pinossa :whistle: Kun eihän näistä kavereista tiedä milloin syntyy ;)

Ja sympatiat kaikille Tampereen suunnalla oleville...on toi tosiaan järkkyä, ettei ultra-aikoja oo. :eek:

Sukupuolesta...mulla on tyttö ja poika, joten silleen ihan sama kumpi tulis. Isännältä puuttuu vielä se ihan ihka oma tyttö, joten sen mukaan jos mennään niin... :whistle:

katjuska ja vilpertti 7+5 :heart:
 
Kyselisin nyt teiltäki et onkos kokemuksia siitä varhaisultrasta? Ku varasin ajan sinne ja ku en noista viikoista oo varma, et jos mul ei sillon ookaa 7 viikkoo ni näkyykö siel mitää ja tulee ns. turha reissu. Vai kannattaiskohan mun siirtää sitä ihan suosiolla viikolla eteenpäin kun mul kerran on nyt epäselvää pitkän kierron takia koska se ovis on ollu... Kiitos jos joku osais auttaa :)
 
Liina81 Mulle lääkäri sanoi ultraa kysellessäni, että syke näkyy aikaisintaan rv 6+2. En tiedä mistä se noinki tarkan ajankohdan vetäs..
Cristiina Ei muuta ku pysyt täällä keskusteluissa mukana! :)

Vauvan sukupuolesta ollu puhetta, oon aina tykänny pikkupojista, mutta nyt tuntuu että tyttövauva ois ihana.. Asialla ei ole väliä, kunhan saadaan oma nyytti syliin syksyllä.

syysmama 7+4 :heart:
 
Huhhuh, olipa ihana viime yö, verta tulee oikein olantakaa, sit yöllähän sieltä putkahti semmonen kunnon klönttikin, eli eiköhän tämä oo just sitä keskenmenoa sitten taas.. :'( mulla oli yöllä ihan hirvittävä olo, oli ihan millin päässä etten oksentanu, lisäksi itketti niin hirveesti..huhhuh.
 
Viuhkis: Itsellänikin on monenmoisia tuntemuksia mahassa ja olen ollut ihan paniikissa. Minut on kuitenkin onnistuttu vakuuttamaan, että YLEENSÄ ovat ihan normaaleja, jos ei ole jatkuvaa, voimistuvaa tai siihen liity vuotoa. Eli jos välillä vaan kipuja ja tuntemuksia, pitäis olla normaalia. Koita unohtaa huolet välillä ja tehdä vaikka jotain ihan muuta ku raskausjuttuja :) :hug:
 
MillimenninkäinenHämeenlinnasta olen :D mistäs päin itse?? eipä meillä ole laskettujen aikojenkaan valillä kun vajaa viikko =) taidettiin pitää samaa pinoo pystyssä tuolla kuumeilijoiden puolellakin :LOL:

Missä vaiheessa kerrotte asiasta eteenpäin ja kenelle?? me sovittiin miehen kanssa että kerrotaan molempien vanhemmille saman tein mut sisarukset saa odottaa ainakin sen ekan ultran yli. Parhaalle kaverille tarvii kertoo jo samantein kun ollaan lähdössä laivalle ens viikonloppuna ja kyllähän se arvaa kun viini ei oikein uppoo seisovassapöydässä :LOL:

Kiitos kaikille onnitteluista =)
 
Cristiina: Saman kaupungin tyttöjä myös täällä. Mistä päin kaupunkia, jos saan udella?
ON: Ei mitään ihmeempiä tuntemuksia. Väsy on edelleen ihan kamala ja ajoittain on niin paha olo, että. Ens viikolla neuvola.

Kaikille tarvitseville :hug:
Tuuli rv 8+4
 
Sunnuntaipäivää kaikille!

Niinu86 olen pahoillani :hug:

Liikuntaa en ole harrastanut nyt oikeastaan ollenkaan. Ajattelin aloittaa kävelyn, se ainakin piristää. Ja jos sais tuon miehen innostumaan myös.

Meillä tietää tällä hetkellä raskaudesta yksi koulukaverini joka on ollut aika alusta asti tietoinen ja yksi tuttavapariskunta (eli siis Tyyne miehineen) jotka taitaa olla esikoisensa kanssa osa syyllisiä tähän koko projektiin :D Emme oikein tiedä milloin kerromme vanhemmillemme. Jos näkisin äitiäni useammin en usko että voisin olla kertomatta. Mutta nyt olemme ajatelleet että kerromme heti kun jotenkin varmistuu, että siellä joku on. Sisaruksille kerrotaan varmaan sitten aika pian sen jälkeen. Mutta jos odottaa tonne np-ultraan niin sinne on kyllä ihan hirveesti aikaa!
 
tuulihirsimäen suunnalta :D missäs päin itse asustelet?
Pelottavaa kertoo täällä itsestään mitään kun ollaan niin alussa vasta :)
Missä vaiheessa sulla alko noi pahoinvoinnit sun muut raskausoireet?
Jotenkin epätodellinen olo kun ei oo yhtään mitään oireita...tiedetään...kyllä niitä kerkee tulla :LOL:
Raskaustestinkin tein kun menkka kipuiluja ei ruvennut kuulumaan...
 
tuuli ja millimenninkäinenMukavaa kun on saman kaupungin tyttöjä täällä =) Mulla kaks ystävää odottaa tällähetkellä mut huomattavasti pidemmällä :heart: mitenkäs teidän ystäväpiirissä onko moni ystävä raskaana??
 
Liina81 Itse kuvittelin olevani rv 7, kun menin alkuraskausajan ultraan, mutta sen mukaan olikin rv 6+1 ja heti siellä syke näkyi. Lääkäri ei ollut tuosta kuitenkaan ihan varma (viikoista siis), joten pitää odotella vielä sitä np-ultraa..

Kovin olette aktiivisia kirjoitteleen! Itseä oikein hävettää, kun tuntuu, ettei koneelle ehdi juuri lainkaan. No, onhan meillä tässä muutama kuukausi vielä odotella sitä nyyttiä..

Lämmin ruoka ei oikein uppoa täälläkään, kylmä vispipuuro ja vanukkaat jotenkin.. Tätä menoa paino nousee vähän liiankin kanssa.

Rinnat on kuin jollain dolly partonilla..
 
Ensiksikin Niinu ja Cora - olen todella pahoillani... Hiljaiseksi vetää. En voi kuin toivoa voimia!

Ex-tupakoitsija täälläkin :) Poltin seitsemän vuotta, ja hoin aina kaikille ettei mulla oo mitään motivaatiota lopettaa ennen kuin pissaan kaksi viivaa tikkuun. Ja kun näin tein 16.1.08, niin siihen jäi: heitin melkein täyden askin roskiin ja sytkärit perässä :D En voi sanoa että olisi ollut helppoa, näen tämän tästä unia että olen tupakalla, päätä särkee ja hermot on kireällä, mutta yhtään ainutta en ole plussaamisen jälkeen polttanut. Päivä päivältä helpottaa! Pikkuisen ajatteleminen motivoi kummasti. Tsemppiä kaikille muillekin asian kanssa painiskeleville!!

Onko jollain jotain neuvoja noiden kipeiden rintojen helpottamiseen? Rintani ovat nyt olleet TODELLA kipeät jo yli kaksi viikkoa, ja häiritsevät erityisesti öisin... Yhtään kunnon yötä ei ole tullut aikoihin nukuttua. Aamuisin ei tahdo saada käsiä ylös kun rinnat on niin kipeet! Kyllä ne siitä nopeesti lakkaa sattumasta, mutta olis kiva jos joku tietäis jonkun luomukonstin jolla oloa helpottaa - panadoliakaan ei viitsisi jatkuvasti popsia :) Kiitos jo etukäteen!
...niin ja kyllä, aion mennä asiasta lääkärille mutta täällä meillä ei niin vaan lääkäriin pääsekään ja nämä sitä ennen olevat yöt olisi kiva nukkua :)
 
Laura80
Mulla eka neuvolakäynti lähestyy ja ajattelin kysellä, että onko kellään samaa ongelmaa ku mulla eli sitä, että lääkärissä verenpaine ja syke on AINA taivaissa pelkästään alitajuntaisesta jännityksestä, kotona sit verenpaine on melkeen alipaineen puolella!? Mä en vaan mahda sille mitään, että en saa lääkärissä normaalia lukemia tauluun en sitten mitenkään =) Mitenkähän ne asiaan suhtautuu, kai ne uskoo, että ei mulla oikeesti mitään verenpainetta oo...kai ne sit antaa mulle vaikka mittarin kotiin lainaan, että mittailen kotona?! Kun eikös raskauden aikana verenpaineen seuranta oo aika tarkkaa?

Laura 7+0
 
:flower: Uusille tervetuloa ja onnittelut plussasta!
Niinu ja Cora :hug: ja voimia molemmille!

Kamalasti kahdessa päivässä tullu tekstiä, enkä siis ehdi lukea kaikkea tarkkaan, muuta kun kahlata ja silmäillä vaan läpi.
Joku kyseli aiemmilla sivuilla sukupuolen tietämisestä, eli me tiedettiin esikon aikaan että tyttöä odotellaan, ja luulen, että tässä raskaudessa kysytään kans asiasta.
Ja joku kysyi, että kumpaa sukupuolta haluttais vauvan olevan, niin sillä ei sinänsä ole merkitystä. Toisaalta poika olis tosi kiva, kun meillä on suku vähän nais-painotteinen, ja olis kiva hoitaa pikkupoikaakin välillä, mutta käytännön kannalta olis järkevämpää kun tämä olis tyttö kun kaikki esikoisen tavarat on jemmassa meillä. Vaatteet on kaikki vaaleanpunaisia tai sinne päin, niin ei niitä oikein pojan päälle kehtaa pukea.
Lydia, lämmin suihku ja kevyt hieronta siinä auttaa mukavasti jomotusta. Ja kauratyyny mikroon ja se illalla tissien päälle nukkumaan mennessä, toinen keino. Mulla on tosi kipeät tissit. Ihan kamalat. Ja mies olis mielellään niitä puristelemassa ja hieromassa kun ovat niin turvoksissa ja miehen mielestä ah, niin ihkut, mutta ei niihin paljon kärsi koskea.
Ja vielä teille ketkä tuskailette tupakoinnin lopetuksen kans, mä lopetin samantien kun plussasin, ja olen kyllä itsestäni ylpeä! :D Mutta yksi pikkuvinkki, mikä vois helpottaa lopetusta, on semmonen, että jättäkää myös kahvin juonti pois. Helpottaa kummasti vierotusoireita kun ei juo kahviakaan. Mulla aina on auttanu tuo.

(.) Sitä samaa tasaista täällä. Huomenna on uusi ultra iltapäivällä, ja sitä odotellessa.jospa siellä nyt näkyis jotain muutakin kun paksut limakalvot ja musta möykky.
Eka oksennusrefleksi tuli tänään; katsoin mitäsnyt-palstalla vahingossa yhden kuvan, ja siinä samassa syöksyin jo vessaan. :x

Sit semmonen kysymys teille jotka odotatte 2. lasta tai enemmän: Missä vaiheessa kerrotte isommille sisaruksille raskaudesta?

Tämmöstä tällä kertaa. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
Sisu ja toukka 8+1
 

Yhteistyössä