***SYYSMASSUKAT 2008***

Sisu Ilmoitteli uudeksi oireekseen närästyksen ja sitä minullakin piisaa!
Tää on siis ihan kamalaa!
Olen sitten syömättä tai syön ihan mitä vaan, niin närästää.
Kävin jo apteekistakin kysymässä, että oisko jotain tehokkaampaa kuin Rennie, sillä se vasta saa oloni hirveeksi.
Siitä tulee pahenevan närästyksen lisäksi vielä ilmaa mahaan , niin että todella tuntuu!
Ja se on jo aika paljon tehty, jos ylipäätään saan sen tabletin pureskeltua ilman yökkimistä...
Onko kellään vinkkejä?
Oon juonu vaan sitten kylmää maitoa ja syöny mausteetonta ruokaa ja vaaleahkoa leipää.
Kurkku, suurinta herkkuani muuten, on pannassa närästyksen vuoksi myös.

Todella isot :hug: Coralle!
Suuri suru edessä jälleen, vaikkei sitä kenellekkään haluaisi!
 
Cora85kovasti toivottelen sinulle voimia :hug:

Onko täällä muita jotka kärsivät kovasta migreenistä?Mulla ollut jo vuosia ja nyt nämä alkuraskauden ajat hankalia kun ei voi lääkkeitä käyttää,nyt tuli sitten eilisin toinen kohtaus tän raskauden aikana ja johan oli taas ihan kamala.Yöllä sairaan kova särky ja ykät lensi,nyt helpottanut jo,vain sellainen "krapulainen"olo.Kahden viikon välein noin tulee että jotkut kerrat vielä tulee ennen puolta väliä jolloin on edellisistä raskauksista jäänyt migreeni pois.Sitä odotellessa!!


viuhkis86- Kyselit pistävistä kivuista.Mulla oli juuri tässä joku päivä kun istuin sohvalla varmaankin huonossa asennossa niin vasemmalta puolelta pisti kyllä melkoisesti useemman kerran mutta helpotti sitten kun olin aikani ollut jalkeilla.Eli eiköhän nämä kaikenlaiset tuntemukset kuulu asiaan vaikka mieltä kovasti askarruttaakin.
Niin ja kovasti tervetuloa taas uusille massukoille :flower:
 
coralle :hug:


viuhkis86 mullakin on ollut sellasia kipuja et yht äkkiä nipistää joskus vasemmalta ja joskus oikealta puolellta.. tollasta mulla oli myös pojan aikana...


voi vitsi mies lähtee tänään kauas pois viikoksi ja jäädään pojan ekaa kertaa kahdestaan.. ja yöllä taas alkoi pahoinvointi :| ja väsyttää koko ajan ja mikä parasta poika on siinä iässä että hereillä ollessa ei hetkeäkään paikoillaan :eek: kaipa me tää viikko selvitään :D
kävin tänään ostaa apteekista monivitaaminia raskaana oleville, ja ne suositteli sieltä jotain en muista nimeä mistä kanssa olis apua pahoinvointiin... mä en vielä ostanut saa nähä jos helpottais, pojan kanssa oksensin viikolle 20 ja lihaa en pystynyt näkee/haistaa/ syömään tai muuten tuli yrjö kylään :whistle:
miten teillä muilla onko näläntunnetta, mul on nyt mennyt muutama päivä et oon syönyt vaan keran päivässä ei vaan pysty.. tänä aamuna heti kun silmät auki niin suoraan veskiin :x

hyviä päivänjatkoja kaikille syykuisille :wave:
 
piti vielä kysyä että onko muita ketkä painii tupakan lopettamisen kanssa??? mul on normaalisti mennyt melkein aski päivässä ja nyt olen kyllä puoleen vähentänyt ja tarkoitus päästä 3 viikossa irti kokonaan... on niin huono omatunto... mut kolmessa viikossa oon irti... muita??
 
auts mä vältän kans lihaa..sanoin just avokille et mun ei tee mieli hampparii, kebabia tai pizzaa...ja hän oli sitä mieltä et mussa on tosissaan jotain tosi pahasti vialla nykyään. Nuo on nimittäin ollu mun isoja herkkuja! Eilen käveltiin kebab paikan ohi ja meinasin oksentaa kun ikkunatsa näin ihmisten syövän kebabia :LOL:

coralle
:hug: voimia!

Juon nyt sitä karpalomehua ja toivottavasti maanantaina on kaikki ohi ja ok. Mutta käyn kuitenkin pissimässä purkkiin, saan varmistettua et kaikki kunnossa tai sit lääkekuurille.. :/
 
coralle jaksamisia :hug:

viuhkis86 : Mulla pistelee alamaha ja etenkin oikealta puolelta välillä tosi lujaa, oikee sattuu kunnolla. Yölläkin ku kääntää kylkee vihlasee välil niin lujaa et meinaa silmät kostua. Sit ihan tosta alhaalta, oikeestaa karvotuksen päältä pistelee ja sattuu kans välillä niin et pelottaa. Mut oon kuullu et ne kivut pitäis olla normaalia ja toisilla niitä on vaan enemmän ku toisilla. Yritän olla hötkyilemättä, ja kun ei kerran mitään vuotoa ole niin luulisin kaiken olevan kuitenkin hyvin. Myöskään pahoinvointia mulla ei ole, eikä ollu edellisessäkää raskaudessa missään vaiheessa.
 
Voi itku.. mulla alkoi viimeyönä vuoto, tänään käytiin lääkärissä ja kun ultraan ei päässyt niin 100% varmaa tietoa ei ole oikein mistään. Positiivista testi näytti, lääkäri teki tutkimuksen ja sanoi että hänen mielestään vuoto viittaisi keskenmenoon. Maanantaina pitäis neuvolaan soitella ja tilata kiireinen ultra jos haluan varmistua asiasta, näin mulle sanottiin. :/ Ikävää tässä on se, että jos tämä oli keskenmeno niin olis jo toinen kerta (viimeksi joulukuussa km rv.5), alkaa usko ja toivo hiipumaan.. :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niinu86:
Voi itku.. mulla alkoi viimeyönä vuoto, tänään käytiin lääkärissä ja kun ultraan ei päässyt niin 100% varmaa tietoa ei ole oikein mistään. Positiivista testi näytti, lääkäri teki tutkimuksen ja sanoi että hänen mielestään vuoto viittaisi keskenmenoon. Maanantaina pitäis neuvolaan soitella ja tilata kiireinen ultra jos haluan varmistua asiasta, näin mulle sanottiin. :/ Ikävää tässä on se, että jos tämä oli keskenmeno niin olis jo toinen kerta (viimeksi joulukuussa km rv.5), alkaa usko ja toivo hiipumaan.. :'(
voi ei... onks sulla tullut hyytymiä??? mikset muuten päässyt ultraan?
 
Niinulle iso :hug: Nyt kaikki sormet ja varpaat pystyyn, että ois jotain muuta vuotoa. Mä kans ihmettelen, että miks et ultrattavaks päässy??? kun mä sain soittamalla suoran lähetteen polille päivystyspotilaana. Onhan toi nyt tuskaa odotella vaan. :/ Voimia sinne :hug:

Ja Auts...tsemppiä kovasti tupakasta eroon pääsemiseksi. Itse lopetin tossa kun plussasin, mutta kyllä välillä tekee kauheesti mieli, kun minäkin melkeestä sen askillisen päivässä ennen poltin. Mutta pikkuista kun ajattelee, niin ei tuu sorruttua. Lähetän sulle paljon lujaa mieltä täältä...kyl sä onnistut. =)
 
Cora85 voimia oikein kovasti ja Niinu86 toivotaan nyt parasta. Vai maanantaina ultraan jos haluat varmistua asiasta. Kummallista mun mielestäni myös.

Mulla ikäänkuin poltti eilen keskeltä alhaalta Liina81 ehkä samoista kohdin ku sulla. Se meni onneksi sitten ohi, eikä ole takaisin tullut. Oli vaan pelottavaa kun se oli ihan uusi tuntemus. Näihin vihlaisuihin mä olen jo oikeastaan tottunut. eikä ne ees periaatteessa satu.

niin ja auts täällä kans (entinen)tupakoitsija. Mä aloin vähentämään sillon kun alettiin yrittämään ja viimeisen tupakan vedin kaksi viikkoa sitten. Eli ennen plussaa jo lopetin. Välillä tekee mieli, mutta yllättävän hyvin on mennyt. Tsemppiä sulle, pystyt kyllä siihen vaikka se raastavaa välillä onkin!
 
Hei vaan!!
Saan kai liittyä seuraan...tein juuri plussan kahdesta erimerkkisestä testistä ja ajatukset on niin sekavat kun ei tätä olis uskonut ikinä todeksi :heart:
Kävin heti laskurin kimppuun ja laskettu päivä sen mukaan olisi 4.10.2008 :heart: hitsi...tää tuntuu niin oudolta ajatella että nyt se tapahtui...
Nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin!!!...kolmenviikon päästäkö? ultraan???
 
Niinu86Kovasti pitelen täällä peukkuja että kaikki olisi kuitenkin hyvin :hug: Ja todella paljon ihmettelen kyllä minäkin kun et ultraan päässyt..Eiköhän asiaa auttaisi jos soittaisi äitipolille?Tuohan on todella stressaavaa kun ei tiedä.
Tervetuloa Cristiinameidän joukkoon.Minä kävin varhaisultrassa viikolla 6+2 mutta jos suinkin maltat odottaa 7viikkoon niin aina parempi,näkyisi paremmin :)
Ihana ilma pihalla,käytiin pulkkamäessä ja olo pirtsakka.
Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille meille masuasukkien kantajille :D
 
Suuri voimahalaus cora85:lle ja Niinu86:lle! :hug: Toivottavasti tuo vuoto osoittautuu ihan joksikin muuksi Niinu. Inhottava odotus maanataihin. Viime raskaudessa minäkin vuosin ja lääkäri teki sisätutkimuksen ja "diagnosoi"/ epäili keskenmenoksi. Kuitenkin sitten myöhemmin SAMANA päivänä ultrassa poika siellä pirteänä heilutteli.. Eli toivoa on!!

Kaiza80 Mä harrastan liikuntaa nykyään niin, että kävelen koulumatkan 5km ainakin kolme kertaa viikossa vähintään yhteen suuntaan. Kerran viikossa oon käynyt salsassa ja muutenkin tulee käytyä lenkillä silloin tällöin.

draama mä puolestaan häiritsin miestä seksuaalisesti viime raskaudessa ja poika tuli. Nyt ei voi vähempää kiinnostaa. Katsotaan kumpi tulee. :whistle: Voin ehkä osoittaa epäilemäsi vääräksi.. :LOL:

viuhkis86 Kuulostaa ihan normaalilta kipuilulta! :hug: :heart: Täällä myös milloin minkämoisia tuntemuksia. Välillä sattuu enemmän välillä vähemmän.

mimeso Me ei aiota ottaa sukupuolesta selvää tässä raskaudessa. Viimeksi kokenut lääkäriherra sanoi 4d ultrassa tulokasta 100% varmuudella tytöksi ja poika tuli. Eli oon sitä mieltä nyt, että jompi kumpi sieltä tulee. :D

lizard Meidän vauvan työnimi on Sylvi. Eka oli Tyyne. Pitää jatkaa samalla linjalla.. =)

auts Mä lopetin tupakoinnin plussaan. Kovasti tsemppiä lopettamiseen!!! :wave:

Omalle navalla ei kuulu kummempia. Maalla mummulassa vietetään aikaa pojan kanssa kun isukki on työmatkalla. Työharjoittelu alkaa maanantaina ja kovasti jännittää. Varsinkin se miten pysyn rytmissä vuorotyössä. Oon niin kamalan väsynyt edelleen. :headwall:

Tyyne ja Sylvi 9+4
 
Mä painin ja tupakan lopetuksen kanssa, yritys on kova.... se ei aina oo kaikille niin helppoa... mut nyt uskon et onnistun.
Eilen hehkutin miehelleni että ei ole pahoin vointia ollu ja tämän päivän olen rampannu oksentamassa...:(
 
Minnilille kans tsempit tupakan lopetukseen...kyllä sinäkin tuut onnistumaan varmasti. :D kuten sanoit..ei se oo niin helppoa aina...

Cristiinalle onnittelut ja tervetuloa :heart: :flower: Joku varmaan tekee jossain vaiheessa teille lokakuisille odottajille oman pinon, mutta oot tottakai tervetullut juttelemaan meidänkin kanssa =)

Tyynelle tsemppiä työharjoitteluun :)

katjuska ja vilpertti 7+4 :heart:
 
Kiitos kaikille tsemppauksista, toivon todella niin kovasti ettei se olisi mitään vakavaa, mutta jotenki semmonen tunne silti vallannut mielen että tässä tämä nyt sitten taas oli. :'( vuodossa en ole löytänyt kuin aivan pieniä n.nuppineulanpään kokoisia minimini hyytymiä, mutta ei ainakaan toistaiseksi mitään klönttejä (niitä tuli kyl viimeksi..) mutta odotellaan vielä se virallinen tuomio. soitin tänään ihan ekaksi sinne äitiyspolille, eivät sielläkään alkaneet tekemään mitään selvittääkseen tilannetta, ja kuulema ultraan ei pääse viikonloppuisin?? :headwall: noh, jospa heti alkuviikosta pääsisin sinne lekurille.. tuskaa tämmönen epätietoisuus ja lääkärikään ei kyllä ollut asiaan sevästikään erikoistunut. :ashamed: ilmoittelen taas kunhan tiedän jotain..

 
Meritähti Mua ottaa aivoon kanssa toi, ettei oo aikoja ultraan!! Sama homma. Soittavat sieltä kuulemma sitten perään jos aikoja sattuu jostain ilmaantumaan, muuten pitää mennä yksityiselle np-ultraan, jos haluaa. Kaupunki tarjoaa sitten rakenneultran. Että näin! ARGH! |O
 
Hei kaikille!
Nyt uskaltaudun kirjotteleen tänne... =) plussan sain jo 17.1 laskettuaika ois laskureiden mukaan 24.9.
Esikoista täällä pohjois-karjalassa odotellaan eli synnäri on pkks.
Siis ite oon 26 ja mies 27 ja sitten meidän perheeseen kuuluu myös 3kk vanha koiranpentu. Mie ite opiskelen ja mies on yrittäjä. Oireita on ollu rintojen kipeys (siis tosi kipeet), vatsaa on vihlonu välillä tosi paljon mut nyt paripäivää on ollu rauhallista ja väsymys on välillä aivan uskomaton.
 
Niinu86 :hug: Toivotaan että vuoto ei ole merkki keskenmenosta! Voimia sulle. Epätietoisuus on tosiaan pahinta.
Cristiina ja siru81 Tervetuloa mukaan syymassukoihin ja onnea! :flower:
Tsemppiä kaikille tupakoinnin lopetuksen kanssa kamppaileville!
Oma: Eilisen oksensin, tänään oon saanu pidettyä pahoinvoinnin kurissa. Ostin riisimuroja ja banaanijogurttia, niitä sekaisin ja johan maistuu. Appelsiinit menee edelleen hyvin alas, samoin keittoruoat kohtalaisesti.
Vatsa ollu tänään välillä hiukan kipeä, ja vihlaisukivut äkillisten liikkeiden yhteydessä on lisääntyneet. Kyllä siellä vatsassa jotain on, ja toivottavasti se jokin voi hyvin. :)
Nyt omatekoisen pitsan syöntiin, alko niin tekeen mieli et piti tehdä, ei tiedä millon seuraavan kerran saa lämmintä ruokaa alas.

syysmama 7+3
 
coraPaljon voimia :hug:

niinu86 toivottavasti olisi kyse jostain muusta,eikö ole tullut hyytymiä???

Tervetuloa uusille :flower:

Hui,tekstiä tulee niin kamalasti,kiva on lukea mutta en muista mitä pitäisi kommentoida =) Täällä ensi viikolla neuvola ja lääkärikin!!! Toivottavasti kaikki olisi hyvin.

Maha on turvonnut ainakin iltaisin :LOL: ja varmaan tulee näkyviin aikaisemmin kuin ekasta on tullut.

Mitäs muut,jos saisitte toivoa niin kumman haluaisitte,tytön vai pojan??

pieni 8+5
 
snodgrass
moi!
En kans muista enää puoliakaan kun on tullut niin paljon juttua! Mutta coralle voimia ja :hug:
Samaten niinu86 voimia, pidetään peukkuja!

Siis apua, mulla on maanantaina neuvola ja nyt sain täältä lukea tampereen ultratilanteesta!!! |O Mä en ala |O :headwall:

Mamitusko kyseli muuta närästyslääkettä kuin Rennie? Satuin vaan just tänään huomaamaan lehdessä mainoksen, jossa kerrotiin xylitol-purkasta, joka on myös närästyslääke. Sitä kai sai ottaa myös raskaana. Mutta en siis tiedä muuta tästä, miltä maistuu tms.

Kyllä mulla jo edellisessä raskaudessa oli ajatus, että kunhan vain lapsen saan, niin sukupuolella ei ole väliä. Sitten kun tyttö syntyi, huomasin, että mulle olikin tosi tärkeetä saada tyttö. Vastaavasti ei kyllä ole fiilistä, että haluaisi ehdottomasti myös pojan. Mutta ei tietenkään ole mitään sitä vastaankaan. Kyllä kai se edelleen on pohjimmiltaan niin, että kunhan lapsen saa raskauden jälkeen elävänä syliin, niin se on tärkeintä :heart:

hyvää yötä
snodgrass ja neponen 8+2
 
täällä tosiaan laskurin mukaan rv4+2 tulostelin tossa just raskaus aikajanan :LOL: Esikoista meille odotellaan. :heart:
kauheesti tää pelottaa kun on ensimmäisestä kyse,ei oikein tiiä miten päin olis ettei vaan tee mitään mikä vaikuttais siihen että asukki pysyy masussa...vaikka kyllähän se on tuolla yläilmojen käsissä =)
Oli alkuun ongelmia ovuloinnin kanssa ja jouduin loppujen lopuks syömään clomifenia sen aiikaan saamiseks,ei meillä kuitenkaan yritystä ollut takana kuin 6kk kunnes nyt sit se plussa tuli.
Mittes te muut ootte tehneet ton liikunnan suhteen?? käyn itse noin 3-4kertaa vkossa salilla tai spinningissä ja oon miettinyt tässä että onko mitään mitä olis hyvä jättää pois esim. kuntosali harjotuksesta??
Ja sit toi syöminen :D mitäs siitä ootte karsinut?
 
Eilen oli työkaverin tuparit ja kyllä oli vaikeeta kun siellä kokoajan tuputettiin jotain alkoholijuomaa...ei sen takia että olis sitä mieli tehnyt vaan koska en oo koskaan ollut mikään kuppiin sylkiä niin miten olla ettei olis herättänyt epäilyksiä :D ei noi työporukat nyt ensimmäisiä oo kelle haluaa kertoa...
 

Yhteistyössä