***SYYSMASSUKAT 2008***

Mukavaa tiistaista iltapäivää ja tervetuloa uusille meidän joukkoon :D
Täällä nyt kärvennyin eilisestä tähän puoleen päivään,mulla kun tuo migreeni riesana ja nyt kun ei saa lääkkeitä käyttää niin kohtaus oli päästettävä päälle,voi tsissus sitä kivun määrää ja oksentelua..Mutta nyt alkaa elo voittamaan ja toivoa sopii että pikkuinen jaksoi myös matkassa tämän kohtauksen.Muutamia varmaankin vielä edessä kun noista edellisistä raskauksista jäi migreeni pois vasta hiukka ennen puoltaväliä.
Mahdollisimman hyvät voinnit syysmassukoille asukkeineen :D
 
Tervetuloa mukaan uudet syysmassukat!:flower:
On tämä odotus vaan rankkaa. :) Mulla on nyt niin mahdoton väsymys koko ajan päällä et kuljen ku sumussa. No ei nyt ihan, mutta on sellainen poissaoleva olo.. Voisin nukkua koko ajan. Tai ainakin maata vain sängyssä. Tuntuu ettei jaksa mitään. Jospa tuo menis ohi, pitäis varmaan ulkoilla enemmän, ehkä raitis ilma auttais? Sit pahoinvointi, sekin on nyt pari päivää ollu jatkuvasti päällä. Oltiin asioilla ja paha olo iski, eikä siinä mitään vessoja ollu lähellä, auton vieressä yökin sitte. Hohhoi...:whistle: Onneks tuohon auttaa vähän kun pitää mukana vesipulloa ja ottaa huikat välillä.
Joku puhui laskiaspullista, alko kyllä tehdä mieli!:)

Hyvää tiistain jatkoa kaikille, t. syysmama 4+6
 
äippä0806, mun oli pakko kertoa isosiskolleni :ashamed:
Hän eli vuosi sitten kovasti ku-raskautta mukana, ja on itsekin kovin vauvakuumeinen, niin enpä sitten malttanu pitää suutani kiinni. Mutta muuten kukaan ei tiedä. Tosin sisko mulle valotti, että mun vanhemmat oli joulun aikaan spekuloinu tällä aiheella, että olenkohan minä pieniin päin...
 
sävy
Hei vaan!

Ruokaa olen vähän katsonut, että tulee syötyä monipuolisesti. Epäilytti jo ennen raskautta, tuleeko syötyä tarpeeksi terveellisesti. Ruisnäkkäri on uusin löytö, kun ruisleipä alkaa pitemmän päälle korventaa ruokatorvessa.
Olen koittanut syödä kotimaista kasvista, eli perunaa, keräkaalta, porkkanaa jne. sekä marjoja. Mä en oikein saa enää minkäänlaista inspiraatiota perinteisestä kurkku-tomaatti-salaatista. Olisiko kellään hyviä piristäviä salaattivinkkejä?
Niin ne joulusuklaatkin alkavat käydä vähiin, ennen kuin loppuvat. Onneksi! Ei tule syötyä makeeta niin paljon.... nojoo kukahan sitä mun suuhun väkisin tunkee.

Syökö täällä kaikki hulluna lisävitamiineja/-kivennäisiä? Jos niin, mitä? Mä söin syksyllä Mivi total plussaa vähemmän tai enemmän säännöllisesti, mut sitä ei suositella raskaana oleville. Huomenna menen kaupungille ja koetan ehkä löytää jonkun purnukan.

Olen ollut huomaavinani, että kovasti maistuu suolaiselta valmistamani ruoka, vaikka en mielestäni ole ainakaan lisännyt suolan käyttöä. Onkohan makuaisti terävöitynyt...? Kaipa niinkin voi käydä, jos kerran hajuaistikin. Vai yrittääköhän kroppa viestittää, että suolaa sais nyt vähentää.

Koen valtavaa kiusausta julistaa koko maailmalle raskauttani. Nyt on tietty kaikki mahdolliset ja mahdottomat tutut sattuneet soittamaan ja kyselemään kuulumisia. Ole siinä sitten, että ei tässä mitään kummallisempaa ole tapahtunut...

Kerroin henkilölleni (Long live Christina Yang =) ) , hän kun tietää, että taustalla on pitkä ja tuskainen odotuksen odotus. Mies on myös kertonut yhdelle luottohenkilölleen. Me ollaan miehen kanssa kyllä molemmat lörppöjä, eli monta kiusausta pitää vielä voittaa. Mies totesi, että 3 kk on liian pitkä aika, jos ei saa kellekään kertoa. Päätettiin yhdessä odottaa ekaan ultraan 24.1. asti. Sen jälkeen kerrotaan vanhemmille, jos ja toivottavasti kun on silloin jotakin iloista kerrottavaa.

Katsoin eilen sen nelosen vauvaohjelman aloitusjakson, ja ihme kyllä en pillittänyt. Taidan olla edelleen niin sokissa plussauksesta, että synnytykseen ja kääröön liittyvät tunteet pysyy syvemmällä.

Kun katson ikkunasta, tänne saapui ihana sininen hetki :)

Hyviä vointeja ja jaksamista kaikille!

sävy, 4 + 5
 
Heipä hei!

Sävy totaalinen reps tuolle henkilö jutulle :LOL: Mä olen kanssa kauhea lörppö ja olen kertonut vanhemmille sekä paras ystävä tietää. En kanssa voi olla kertomatta kun 12vko on jo 1/3 koko raskautta ;) seli seli.... Mä ostin Lady Vita plus merkkisiä nappeja, on tarkoitettu ihan raskaana oleville ja imettäville.

Syysmama sähän olet kohta jonkun "pultsarin" maineessa kun tollee julkisesti yökit :LOL: Koitahan nukkua ja kovasti, se taitaa olla ainut keino lievittää väsymystä!

Lemontreelle sympatiat migreenistä, mahtaa olla ihanaa kun ei saa lääkettä ottaa :hug:

Mimeso mä olen bongannut laskiaspullat kaupasta ja kyllä teki mieli :p

Mercurius mä syön magnesiumia ja ei tunnu auttavan. Lauantaista saakka aika yhtäjaksoisesti vetänyt reittä :kieh: Samaten vatsa ei halua olla yhteistyössä.

Tinii :hug: yökköjen kiusaamaksi joutumisesta.

Sisu meidän äiteekin varoitteli että voi tisut alkaa vuotamaan aikasessa vaiheessakin. Mulla ainakin on jo koko kasvanut ja muoto muutunut (tästä sille äitille valittelin niin se kertoi tollasen tiedon) :D Mä lopetin sauhuttelun kun alettiin yrittämään ja nyt siis olen ollut neljä viikkoa polttamatta, vauva antaa parhaan mahdollisen motivaation! Iso tsemppi :hug: asian kanssa painiville!

Katjuska-78 mulla kanssa samat vaivat eli jalat kipeenä miljoonan peiton alla aivan väsyneenä kiukkuilen :kieh: Miestä säälin jälleen.

Mamitus2 toivon mukaan pienellä on kaikki hyvin ja pysyisi matkassa loppuun saakka. Saako udella että mikä tämä periytyvä sairaus on ei ole pakko meille kertoa mä olen vaan utelias :ashamed:

Pantalaimon KÄÄK! Mä ilmaisin itseni huonosti. Meidän koiralla ultra on vasta ensi viikolla jolloin selviää onko siellä masussa pentuja!!! :LOL: Omassa ajatuksessahan siellä niitä on, lääkärisetä on toivon mukaan samaa mieltä! Kiitos nyt kuitenkin :D

).( Mä olen tuskaillut tosiaan lauantaista lähtien näiden jalkjeni kanssa ja mikään ei auta. Eilen alkoi vihloa mahaakin ja se nosti huolen pintaan onneksi sekin loppui aikanaan. Väsymys on kauhea, sain itseni ylös sängystä vasta tunti sitten ja nyt harmittaa että vauva ohjelma meni ohi suun. Täytyy rientää ruuan laittoon ja siivoamaan, viime kerrasta onkin jo luvattoman kauan :D Meillä mies tulee neuvolaan mukaan, jos ei muuta niin henkiseksi tueksi :)

Koiruus ja pentunen rv 5 (uusi viikko, JEEE!)
 
Tarttis kanssa hakeajotain vitamiineja. Mutta kun auto on rikki, niin ei pääse täälä landelta mihinkään......

Minä käyn yksin neuvolassa, eipä mies töittensä takia pääse. Tosin harvemmin pääsen ihan yksin, ainakin kuopus tulee yleensä aina mukana.

Mä en tiedä vielä tämän paikkakunnan äitiysneuvola tai ultratavoista, kun ollaan oltu täällä vasta vuosi ja en ole ollut ennen täällä uudella paikkakunnalla raskaana.

Toisaalta tekisi mieli kertoa raskaudesta, mutta en jaksa niitä kommonetteja. Toisaalta en haluisi pitää vaan oman perheen tietona. Kun on kuudes lapsi, ja onnellinen odotettu raskaus, niin kurjaa kun tarvii "hävetä" muille ihmisille.

Mulla ei kans ole mitään oireita....huomenna tulee mammaksi raskaustestejä....varmuuden vuoksi. :ashamed:
 
sävy
Nelosen vauvaohjelman jakso tulee vissiin uusintana aina seuraavana aamuna klo 9:30.

miia: harmi jos saat kuulla ikäviä kommentteja odotuksen vuoksi. kenelläkään ei pitäis olla tuosta asiasta mielipidettä, kyse on sentään toisten yksityisasiasta.

meillä on taas ikää tullut ja lapsia ei ole kuulunut, joten joskus on törmännyt toisten asenteisiin sen takia. eli on se vähän niin, että koskaan ei ole hyvä. mies on joskus kokenut vielä extrapainetta kun työskentelee sosiaalialalla nuorten parissa mut ei ole omia muksuja ("sää mistään mitää tiedä"
 
Mä en käsitä, kun mulle iski eilen ILLALLA ihan kamalan huono olo.
Oksutti ihan kaameesti, mutta auttoi kun menin vaan makuulle.
Eikös se AAMUpahoinvointi kuulu raskauden oireisiin... :)
Tosin mulla ei sellasta pahoinvointia ollu ekassa raskaudessa vaan just tätä tällasta läpi vuorokauden jatkuvaa ällötystä.

Kyllä saapi tuota sairautta udella, miehelläni on periytyvä munuaisten vajaatoiminta.
Sairaus todetaan yleensä kolmikymppisillä ja se johtaa pahimmillaan dialyysihoitoon sekä munuaisen vaihtoon.
Itselläni taas on syksystä asti vaivannut masennus, keskivaikea sellainen, johon liittyy paniikkikohtauksia sun muuta vähemmän mukavaa, mutta nyt oon sitten jättäny lääkkeet kaappiin ja koetetaan pärjäillä ilman niitä.
Terapia onneksi auttaa siihenkin sitten...

Mitään muuta en niin toivoisi, kun tämän salaisuuden syntymistä ehjänä maailmaan, kuten kaikki te muutkin toivotte omianne.
Minulle tällä on vaan TOSI iso merkitys.

Täällä palstalla on ihana vastaanottoi muutenkin!!
Vauvalehden palstalla tuntuu jotenkin paljon jäykemmältä tuo homma, you know what I mean...

Neuvolan varasin jo hulluuttani ja pääsen heti perjantaina 11.1.
Halusivat heti sinne, jotta pääsen sitten ultraankin ja kattomaan, että onko elämää masussa.

 
Piti vielä näin iltasella tulla ihan vähän kirjoittelemaan :D

Niina23 tervetuloa porukkaan heti kun uskaltaudut vaan =) kyllä se viiva siitä varmasti vahvistuu :heart:

Lemontree Toivotaan nyt ettei se migreeni kovin usein vaivais kuitenkaan :hug:

Miia Harmi kun tarvii kuulla sellaisia kommentteja asioista, jotka ei toisille ees kuulu...niinhän se on, että koskaan niitä lapsia ei oo sopivasti. Aina joko liikaa tai liian vähän tai sitten ovat väärän merkkisiä :kieh: :hug: sinne.

Mamitus2 Voimia sinne masennuksen kanssa :hug: itselle kans hyvin tuttu asia. Itse kans lopetin lääkityksen silloin joskus, kun halusin perheenlisäystä ja hyvin oon pärjännyt. Keskustelemassa käyn edelleen. Uskon, että sinäkin tuut hyvin pärjäämään. d =) b
 
Minunkin puolesta tervetuloa uusille!

Mamitus2 :hug:
Voin kuvitella, että minkälaista on elää tuommosen munuaissairauden varjossa. Mun appiukolla on menny munuaiset kans (alkuperäistä syytä siihen en tiedä ) ja kulkee 2 kertaa viikossa dialyysihoidossa sairaalassa. Mutta siirtoleikkausta taas hänen sydän ei kestä. Mutta sun mies on nuori ja hyvässä kunnossa, niin tilanne on sikäli pikkusen eri. Mutta että hengessä olen mukana.

(.)
Juu-u, ikinälkä alkaa tulla taas. Minä syön normaalisti hoitolasten kans kaikki heille tarjottavat ateriat, enkä illalla syö enää päivällistä normaalisti. Iltapalankin olen korvannu hedelmillä, marjoilla ja kasviksilla. Korkeintaan jotain ruisleipää ym terveellistä illalla.
Nyt, tänään, söin ihan tavallisesti, hyvän kokoiset annokset ruokailujen aikaan. Ja illan suussa havahduin siihen että mun maha möyrysi ihan hulluna, koira istu sohvalla vieressä, ja se alko tuijottaa mun mahaa, että mikä siellä ääntää!!! :LOL: (hassu elukka! )
Söin sitten kiusausta, ja kaks pientä leipäpalasta, niin vielä äsken piti mennä ottaa iltapalaa!! Söin kyllä nyt keposesti vaan, mutta saa nähdä, että pitääkö tässä mennä vielä voileipiä tekemään. :ashamed: Mut tämmöstä se oli esikoisenkin raskausaikana.

Edelleen vähän arveluttaa, että kun nyt on niin "päässy raskauden makuun" niin entäs jos tästä taas seuraakin sairaala-, ja leikkaureissu? Yritän kovasti psyykata itseäni, että ei voi olla niin huono tuuri, mutta välillä pelko kyllä hiipii mieleen.
Sisu + toukka 5+3
 
snodgrass
Äkkiä lukiessa en nyt millään löydä enää kuka sitä tarvittavien peittojen määrää kuvaili, mutta ilmeisesti useampikin palelee - ja minä myös! Ärsyttävää varsinkin illalla kun yrittää nukahtaa.

Syömisen suhteen olen myös yrittänyt huolehtia että söisin hedelmiä ja kasviksia riittävästi. Nyt olen hetken aikaa pystynyt myös olemaan ilman makeita, mutta tiedä sitten viikonlopusta... Hiukan huolestuttaa myös se, miten kiloja kertyy jos raskaus sujuu hyvin. Meikäläisellä kun on työn puolesta melkein joka viikonloppu vähintään yhdet, mutta voi olla kolmetkin kermakakkukahveet. Ja ainahan on pakko jotain ottaa... :x

Tähän asti on minullakin ollut sellaista, että vähän väliä tuntuu olevan nälkä. Nyt on kuitenkin tullut samanlainen tunne kuin viime kerrallakin, että on sellainen ähky olo varsinkin ylävatsassa. Silloin ei meinaa tulla näläntunnetta ollenkaan, eikä muutenkaan miellyttävältä tunnu. Kerran bongasin Rennie-paketin ohjeista sellaisen, kun lueteltiin liikahappoisuuden oireita, ja yhtenä niistä oli kylläisyyden tunne. Mietin, että voisikohan tämä olla sitä. Onko kellään muulla mitään vastaavaa? Tai närästystä?

Mies naureskeli kun hinguin koneelle päästäkseni tänne, mutta puolustauduin -pessimistisesti - että täytyyhän tästä nyt nauttia, kun ei tiedä kauanko tätä iloa kestää :p
 
vuh
Pakko oli tulla puolisalaa katsomaan, onko tämmöistä ketjua jo olemassa! Uskaltaiskohan laittaa tähän viestin, että + ja la 14.9. Onnea kaikille syysmassuille, käyn täällä lukemassa aina kun ehdin! PS. Rovaniemellä LKS:ssa synnytän, jos kaikki menee hyvin ja vauva tosiaan tulee!! Ja toinen olisi tulossa. :flower:
 
Mulla on nyt eilisillasta saakka ollut hirveä turvotus vatsan kohdalla, ja se on ärsyttävää! yleensä aamuisin vatsa on ihanan litteä, mutta tänä aamuna kun heräsin, vatsa oli kuin pallo! ja olotila ei ole siitä muuttunut. toivon todella, että se on vain jotain väliaikaisturvotusta... :kieh: en haluaisi vielä olla pallomasu, kun se ei ole "aito" :)

Itsekin kävin Vauva-lehden keskustelu-sivuilla ja totesin myöskin, että jotenkin jäykkä on... tähän palstaan olenkin sitten ihan koukussa :heart:

Onnea uusille +sanneille! =)

Nyt sohvaperunaksi, mars... B)
 
Taidanpas minäkin liittyä joukkoon. Tänään plussasin, pakko vielä testata kerran jonkun päivän päästä, nimittäin en ollut uskoa todeksi :whistle: . Nimittäin mulla tuolla kopassa tuhisee kohta 3kk ikäinen vauveli! Ikäeroa tulisi sitten rapiat 11kk! Niin onnellisen sekavan hämmentynyt olo, itse ensi alkuun tuli mieleen oma jaksaminen, että kuinhan sitä jaksaa? Ja kuinka esikoisen kanssa sitten sujuu.. Mulla nyt jo hirvittää pikkuisen, että miten hänet raaskin jättää pariksi kolmeksi päiväksi, kun synnytän, niin kotiin. Ja pystynkö tyydyttämään hänelle äidin tarpeen...Vaikka mies varmasti huolen pitää ja hoitaa, mutta kummiskin... Olenko ihan outo ajatusteni kanssa? Olisi tosiaan kiva saada jutskata muiden tuoreiden äitien kanssa, joilla jo seuraava tulossa. En ihan alusta pinoa lukenut vielä, että onko täällä muita joilla lapsilla on tulossa pieni ikäero tai on jo kotona pienillä ikäeroilla? Ihan toivottu tottakai lapsi on! Me miehen kanssa päätimme että vauva saa tulla jos on tullakseen melko pian esikoisemme jälkeen, mutta yllätys oli että tärppäsi näin pian ja heti. Eikä tuota sänkykammari elämää ole liiemmälti ehtinyt olla, kun tuo vauva on aikas lailla työllistänyt. Helppo tapaus kuitenkin on ollut ja kiltti, ihana pikkuinen poika.

Juu ja L-PKS on synnytyssairaala ja jo laskurilla tottakai kävin, 6.9.2008 la =) Mikäli ja toivottavasti matkassa pysyy. Ja toinen tulossa, jos mutkin voi sitten varoen sinne lisätä...

Juu ja onnea vaan kaikille plussanneille, mulle oli ihan yllätys, että täällä oli jo tällainen pino, tulin varta vasten kurkkaamaan :D
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Mä täällä taas olen hereillä *huokaa hyvin syvään* ja kyllä, kävin vessassa! ja ei, en saa enää unta! :)

Illalla tuli kummalinen kipu nivusiin ja kohtuun. Ei siis sellainen ääretön kipu vaan semmoinen tukalan tuntuinen. Kävin sitten lämpimässä suihkussa istuskelemassa ja avot! Niin jalkakipu sekä vatsakipu oli tipo tiessään. Mun oli pakko myös illalla keittää kuppi kahvia että sain vatsani toimimaan :ashamed: edellinen kerta olikin viikonloppuna. Täytyy varmaan ostaa jotain millä saa tuon vatsan toimimaan...

Mamitus2 ihanaa pääset jo arin ppäivän päästä kurkkimaan masun sisälle. Toivon mukaan kaikki on siellä hyvin! :heart:
Me yritetään tukea täällä pahaamme mukaaan ja meille voit tulla purkamaan ja "puhumaan" kun tulee huonompi päivä :hug:

Suhveli Mulla onneksi turvotus hieman laskenut, enää ei siis pakota vatsanahkaa ;) tiedän ettei ole mikään kovin ihana vaiva!

Nyt katsomaan leffaa :D
Koiruus ja pentunen rv 5+1
 
Huomenta ja tervetuloa mukaan Vuh ja Äityliini07 ja onnittelut molemmille :heart: :flower:

Snodgrass Voispa tuo tosiaan närästykseltä kuulostaa...itellä ei ainakaan viel oo ilmaantunut tuota vaivaa...esikoista odottaessa kärsin siitä paljonkin.

Äityliini07 Meillä tulee näitten nuorimmaisten ikäeroks aika tarkkaan 1v6kk ja mua hirvittää jo sekin, että miten tuun pärjäämään ja miten osaa sitten jakaa itsensä taas tasapuolisesti kaikkien lasten ja ukon kesken ja omaakin aikaa pitäis vissiin olla :eek: tosin mä oon aika huono ton oman ajan kanssa :ashamed: perheen kanssa tykkään olla :heart:

(.) Nyt sitte öklöttää taas :x näitä oireitahan mä oon niin kovin kaipallu, että nyt sitte sain ne :kieh: Koko yön ollut aivan järkky olo ja eipä aamu sen parempi. :/ meillä muutenkin karsee yö takana, kun poika oli ihan tukkees ja imutettiin nenästä sit räkää pois joskus puoli yhden aikoihin :snotty: sain sitte pojan uudestaan nukkumaan joskus puoli neljältä :kieh:

Mutta mukavaa päivää kaikille

katjuska ja vilpertti 6+2 :heart:
 
Katjuska-78 No huh, en sitten ole ihan outo ajatusteni kanssa. Tosiaaankin, kun tuo nuorimmainen on silloin noin 11kk, niin kyllä mullakin hirvittää just nuo samat asiat, kuin sulla. Ja kun tää mikä nyt tuolla nytkin tuhisee on mun ensimmäinen ja vähän kypsemmällä iällä ekan lapsen saanut (32v), meinaan välillä olla kuin leijona emo tuon vauvan kimpussa. Hyvä, jos isille sen raaskin vähäksi aikaa jättää! Toisaalta voi olla esikoisen kannalta hyväkin, etten sitä ihan piloille hemmottele :heart:

Just eilen ja toissapäivänä vielä mietin äippäloman jälkeistä aikaa, että josko jäisin hoitovapaalle, kaikkista parhaiten vaan saa kun on työttömänä, mutt sitten jos työkkäristä osoittavat jonnekkin töihin, on mentävä tai tulee karenssi :/ Noh, eipä tarvi tuotakaan nyt miettiä :D Taloudellisesti paras, kun äippäloma mulla loppuu, jään työttömäksi vähäksi aikaa (noin kuukaudeksi..) , niin sitten mulla pysyy äippäraha samana, kuin nytkin! Ainakin kelalta mulle sanoi taannoin, jos melko pian tulee toinen, kannattaa noin tehdä.

Oireita mulla ei vielä ole kummemmin ollut, menkkoja kun odottelin, vähän sillai nippaili, että jo niitä odottelin. Kävi kylläkin toinenkin vaihtoehto nippailuun mielessä :D Yhden negan ehdin jo testata, ilmeisesti liian aikaisin. Ihan pienen pientä ällötystä on ollut silloin tällöin havaittavissa. Toivottavasti tää raskaus olisi yhtä helppo, kuin tuo eka. Ei ollut silloinkaan juuri mitään! Samalla tavalla alussa pientä nippailua ja ällöä oloa, mutta ei häiritsevästi.

Niin ja sitten kun minä imetän vielä :eek: . Lukenut kyllä että siitä ei ole haittaa. Olenkin syönyt tässä koko edellisen raskauden ajan ja nyt imetyksen ajan Lady Vita plussaa ja kalkkia, kun en kauheesti maitoa juo. Tuo Lady vita plus, oli ainakin viime raskaudessani hyvä, suosittelen! Nimenomaan raskaana ja imettäville tarkoitettu. Mulla ainakin terkka sillin sanoi, että kun söin sitä saattoi vaikuttaa, ettei ollut sitä pahoinvointiakaan!

Mutta nyt aamupalalle! Kiva kun on tää ketju, saa jonnekkin puhua, kun ei vielä kerrota muille.
 
Niin ja se oire mistä epäilin, että tuolla vatsassa jotakin tapahtuisi, oli kun tässä miehelle sanoinkin, että olenkohan raskaana, kun mulla on maha taas kovalla! Koko viime raskauden aikaan sama homma.

Katjuska-78 vielä siitä, että kyllä se ihan niin selvä plussa oli, että voisitko mutkin lisätä tonne listaan?
 
Tervetuloo taas kaikille uusille ja onnittelut plussasta!!
äippä0806 mä olen kertonu parille kaverille, ne kun manku mua baariin eikä meinannu mun tekosyitä uskoo niin pakko sit oli kertoo.Pari päivää sitten kävin vanhemmillani ja meinasin kyllä koko ajan sen möläyttää, lopulta oli pakko lähteeki kun tuntu ettei saanu suuta pidettyä kiinni...mut jos sen kolme viikkoo sais viä "pidäteltyä".
sävy mulla on kaks suosikkisalaattia, toiseen tuleen kanaa, fetaa, paprikaa, auringonkukansiemeniä,salaattia, vesimelonia, tomaattia ja satunnaisesti jalapenoa.Toinen salaatti on sellanen mihin tulee tummaa pastaa, herne-maissi-paprika-sekotus, kurkkua, jalapenoa, ja joskus suolakurkkua.Mä oon ihan koukussa jalopenoihin :)
Miia :hug: sulle, ymmärrän kyllä miltä susta tuntuu.mun yhdellä tutulla on kaheksan lasta ja joka raskauden aikana ollaan taivasteltu että "vieläkö se lapsia tekee ja kuin se niiden kans jaksaa ja varmaan pakko olla lestadiolainen".Huoh.Kyllä ihmiset osaa olla niin ääliöitä.Auta armias jos erehtyy vaikka kaupassa näyttään väsyneeltä niin johan kaikki juoruaa että on sekin niin väsyny kun täytyy niitä lapsia tehä kun liukuhihnalta :headwall: Mä lähetän virtuaalitsempit sulle, koita olla välittämättä sellasista tyhmistä kommenteista ja nauttia vaan raskaudesta.
snodgrass kyllähän se voi närästystäkin olla!Mulla se kyllä on aina sellasta korvennusta ja polttoa, mutta eiköhän se voi ilmetä monellakin eri tavalla.Mua närästi viime raskaudessa niin pahasti että oksentelin, enkä voinut makuulla ees nukkua kun heti tuli hapot suuhun.Nyt on jo närästys alkanut, mutta onneks vielä rajottunu tohon iltaan eikä niin paha etteikö rennie auttais.
äityliini07 onnea plussasta ja rutkasti tsemppiä tulevan varalle!Mun on pakko myöntää että mä en varmaan olis jaksanu noin pientä ikäeroo kun esikoinen oli kauhee heräileen eikä muutenkaan ihan helppo mutta toivottavasti sulla menee kaikki hyvin!Nyt ei ainakaan omien lasten ikäero (2v2kk) vaikuta niin pieneltä :)
Koiramamma nyt on pakko kysyä et käyks sä töissä?aattelin vaan siitä kun sulla noi yöt menee vähän tollasiks nii kuin jaksat töissä käydä?!Mä nukun joka yö n. 8h ja oon ihan kuollu aamulla!Eilen nukuin tunnin päikkäritki, ja silti nyt aamulla kun poika heräs klo7 niin telkkarin avattuani rojahdin sohvalle ja oikeesti torkahdin varmaa vartiks!! :ashamed: onneks poika katto tyytyväisenä vaan piirrettyä, vähän silti kyllä hävetti :)
Katjuska-78 toivottavasti siellä parannutaan pian, noi pikkusten sairastamiset on aina niin kurjia.
Nyt pyykin pesuun, hauskaa aamun jatkoa!

Daydreams ja pipana 6+0
 
daydreams Juu kittos tsempeistä! Vielä ainakin tuo meidän pikkumies on ollut tosi helppo tapaus. Nukkunut jo kuukauden iästä täydet yöunet ja sitten vetää vielä sikeitä päivällä noin 4 tuntia pihalla vaunuissa! Sellainen aurinkoinen vauva :heart: Toivotaan että sellaisena pysyy, minä itse kuulemma olen ollu samanlainen.

Kyllähän tässä on ollut vieläkin aikas sekavat tunteet ;) Todellakaan en ollut eilen uskoa silmiäni, kun testin tein. Kaikenlaista pyörii mielessä. Jopa sekin, kun tuon esikoisen synnytys oli sekin helppo ja NOPEA, että millanenhan seuraavan. Terkka silloin sanoikin, että seuraavan jos saan, syntyy puolta nopeemmin, eli koko homma noin kolmessa tunnissa :eek:

Niin ja siitä vielä, että onko neuvolaan meno jokin aikaraja, ajatelkaa kun en muista :ashamed: Muistaakseni silloin vuosi sitten soittelin aika pian sinne, sehän oli se varhaisultrakin aika aikasten oliko senyt 10-12 viikoilla? Pitänee tässä itse uskoa eka todeksi ja sitten sinne soitella. Huomenna ollaan menossa 3kk neuvolaan pojan kanssa. Eri terkka meilläpäin odottajilla ja lapsilla. Saadaan se rotavirus rokote ja eka piikki rokote, rotan hain apteekista yhtäaikaa raskaustestin kanssa.
 
Äityliini07, pitää kyllä sanoa, että rohkea olet!! :flower: Noin pienellä ikäerolla on omat hyvät ja huonot puolensa. Esikkokin kun on lähes vauva vielä pienemmän syntyessä. Mutta jos asiasta tekee ongelman, niin sitä se varmasti on jatkossakin. Että omasta tahdostahan tämäkin asia on vain riippuvainen. Eipä muuta kun toivotaan, että kaikki menee teillä hyvin! =)

(.) Vielä viikko, ja sit sais tietää että missä nyt mennään, ja että jatkuuko tämä raskaus. Heräsin viime yönä omaan huutooni, itkin ja huusin ääneen EIEIEIEI... Mies herätteli mua varovasti, ja olipa ihana kerrankin huomata, että se olikin oikeasti vaan pahaa unta. Huolettaa niin pirusti tämä tilanne.
Yöllä ja tän aamun jomotellu oikeaa puolta alavatsalta... Ei oikein lupaile hyvää. Vaikka tietysti voihan se olla normaalia kohdun kasvuun liittyvää kipuilua myös, mutta mutta... Kun takana on mikä on niin hirvittää kyllä suoraan sanottuna. :/
 

Yhteistyössä