***SYYSMASSUKAT 2008 Vol. 2***

snodgrass
Voi ei, taas suru-uutisia! Paljon voimia sinulle meritähti, koita jaksaa tämän läpi.

Tiniille onnittelut ihanista ultrakuulumisista! :heart: On hauska kun raskaus alkaa konkretisoitua ja viikkoja karttua, niin huomaa, että omaa iloa on vaikea enää pidätellä. Vaikka olisi pelännyt ja vieläkin vähän pelkäisi, niin jostain sieltä alta se onni vaan punkee esiin samalla kuin kasvava masukin. =)
 
terve!!

Joudunpa minäkin tämän pinon jättämään... Np-ultrassa ei löytynyt sikiötä vaan joku kalvo. Luultavasti tuulimuna. Vaan tosi pitkällä ja minkäänlaista vuotoa ei ole tullut eikä tule. Nyt odotan kutsua loppuviikosta vielä ultraan ja sit pillerit.

No ei voi muuta kuin eteenpäin ja yrittämään talvivauvaa... :heart:

Oikein paljon kaikkea hyvää kaikille ja tulen tänne kurkkimaan vielä =)

Tulen kertomaan mitä tapahtuu...
 
Suuret suruhalit Meritähti ja äippä0806 :hug: Toivottvasti nämä huonot uutiset loppuvat pian tässä pinkassa :snotty:

Aika monella on ilmeisesti ollut pahoinvointia. Itse voin todellakin sanoa kuuluvani siihen joukkoon. Oksu olo on pitkin päivää, varsinkin jos nälkä pääsee yllättämään tai jos on pahoja hajuja ilmassa :x Mainitsin asiasta lääkärille ja hän määräsi minulle pahoinvointilääkkeitä. Suppoja nyt sitten työntelen pyllyyn aina aamuisin, että pääsee raahautumaan töihin asti :D Voi tätä elämän ihanuutta :headwall:

Lääkkeet tosiaan parantaa oloa niin ettei oksennus ole ainakaan tullut, mutta kuvottavaa oloa ne ei kadota. En kuitenkaan viitsi käyttää muuta kuin yhden päivässä, sillä vaikuttava aine kuitenkin kulkeutuu verenkierron kautta sikiöön. Ajattelin ottaa yhteyttä taiwanilaiseen ystävääni - hän on sellainen "noita", että keksii varmasti jonkin tropin tähän pahoinvointiini :kieh:

Joku kyseli myös, että näkyykö vatsa jo... Itsellä on jo sen verran "vatsaa" ettei sitä varmaan ihan hetkessä luulla raskauden aiheuttamaksi :D Mutta olen itse jo rekisteröinyt, että kyllä sellainen pieni kupu on olemassa.

Ensimmäisen neuvolakäynnin sain myös aikaiseksi varata, se olisi nyt sitten 3.3. Innolla odottelen, neuvolatäti vaikutti todella mukavalta. =) Jaa'a, huomenna sitten paukkuu viikot, 8 tulee täyteen. Jee!

Ja paksusti voidaan :wave:

Adette & Allu 7+6
 
Ei voi olla totta, tässä pinossa on ollut kyllä tosi huono onni. Ihan kamalan surullista. Ensin iloita jostain niin odotetusta ja sitten joutua luopumaan kokonaan... Raskaudessa ei ole vain "keskitietä", kaikki on joko hyvin tai huonosti. Ultraustilanne on aina ihan hirveä, yksi pieni hetki voi muutta elämän suunnan aivan täysin. Meidän naisten on vain oltava ns. täysin kylmiä tunteilemme, pelolle ja ajateltava, että kaikella on tarkoitus. En minä ainakaan siihen kykene. Meritähdelle ja äipälle nyt hurjasti voimia ja uskomista :hug:
-Cora odotellen torstaista ultraa
 
Voi, itku,,, ei enää huonoja uutisia kellekään. meritähti ja äippä0806. olen niin pahoillani teidän puolesta. tuo ei vaan kertakaikkiaan ole reilua, että ensin annetaan iloita maailman ihaninta tapausta ja sitten kaikki otetaankin yhtäkkiä pois :'( :'(

Voimia myös JuhlaMokalle, epätietoisuusin raastaa mieltä ja on raskasta odottaa, mitä tuleman pitää :hug:

Onneksi mukana oli myös hyviä uutisia. Onneksi olkoon uusille odottajille: Jkoo, Äippäskä81 ja SadButTrue... kyllä tänne pinoon aina mahtuu =)

Tiniille onnea hyvistä ultrakuulumisista.

Mie ite kävin eilen ekaa kertaa neuvolassa ja korttiin merkittiin 8+4 ja LA ois 26.9. Mutta lopuksi neuvolatäti halusi ihan vasiten kuunnella sydänäänet ja nehän tumisi sieltä kohdun uumenista niin mahottomasti että neuvolatäti tuli toisiin ajatuksiin sikiön iän kanssa. Ensviikon tiistaina olisi sitten lääkäriaika, jolloin katsotaan sitten Möykyn todellinen ikä... Joten siihen asti odotellaan.

Piti sitten asiasta kertoa jo läheisimmille ihmisille, kun tämmöisellä pienellä paikkakunnalla aina joku puolituttu sattuu näkemään. Eikä ole kiva, että läheisimmät ihmiset kuulee asiasta juorujen kautta.... kaikki ovat ottaneet uutisen ilolla vastaan, tuleva mummikin kertoi joutuneensa tulemaan iltalenkiltä sisälle lämmittelemään kun hampaat oli paleltua kun toinen ei muuta osannu, ku hymyillä maireasti :LOL:

Verenpainetta joudun minäkin kotona iltaisin ja aamuisin seurailemaan. Sain onneksi vanhemmilta laitteen lainaan kun kunnalla ei ollut lainata.

Eipäs tässä sen kummoisempaa tällä kertaa. Onnea vielä kerran uusille tulokkaille ja halauksia ja voimia pienoisensa menettäneille

Taivaannasta ja Möykky
 
amk
voimia Meritähti ja äippä0806.
Mulla oli itsellä ultra viime viikolla silloin rv10+6. Kaikki oli onneksi hyvin ja sydän löi 170/min ja kaikki elimet löytyi mitkä pitikin. Laskettu aika on 5.9 ultran mukaan.
 
Valitettavasti joudun myös jättämään pinon :'( Alkoi vuotamaan hieman verta ja lähdin äitipolille jossa todettiin ultrassa kehityksen jääneen viikolle 6.Aloituspillerin sain ja torstaina osastolle jos ei kovat kivut tai vuodot ala ennemmin.

Onnea teille muille massukoille ja eiköhän tämän ketjun ikävät uutiset ala jo loppumaan.
 
Meritähti ja äippä0806 en tiedä mitä sanoa, kovasti voimia suruunne!

Niin kuin Cora sanoi, niin tuo ultraus on kyllä tosiaan aika hermoja raastava tilanne. Niin nopeasti voi ilo muuttua suruksi. Itsellä ultraan on vielä kolmisen viikkoa joten ihan vielä en ole sitä jännittänyt oikein kunnolla vaikka välillä aina ajatuksissa onkin.

Tänään ollut jonkin verran iskiaskipuja. Viimeksikin niitä oli jonkin verran mutta en muista että ihan näin aikaisessa vaiheessa. Yritän ajatella niin, että nämä uudet oireet kertoisivat siitä että masussa kaikki hyvin ja joku siellä kasvaa vakkei asia välttämättä niin olekaan.

Vauvamasun näkymisestä. Mulla tota omaa pelastusrengasta on sen verran, ettei varsinainen vauvamasu taida ilmestyä kun sit joskus puolivälin tienoilla. Jotenkin niin outoa kuvitella, että jotkut käyttää jo mammahousuja kun itsellä taitaa noi omat housut mennä aikas pitkään. Ihanaa kyllä ois jos pian sais oikeen vauvamasun mut kylläpä sitä viimeksikin sit loppujen lopuksi olikin sit ihan kiitettävästi. Kerrankin sai olla ylpeä vatsastaan!

Uusille vielä onnea ja tervetuloa mukaan!

Nenna ja siskoveli 9+5
 
Ei tää oo enää todellista ollenkaan :'( :'( Lemontreelle paljon voimia :hug: Tuntuu niin pahalta, niin moni on joutunut luopumaan pienestään :'(

Taivaannasta...jos laitetaan sulle se laskettuaika sitte kun varmistuu...uskoisin kans, että pidemmällä oot, jos noin kivasti jumputti =)

Amk...onnittelut hyvistä kuulumisista :heart:

Katjuska ja vilpertti 11+5 (10+6) :heart:
 
:'( Voi ei Äippä0806, meritähti ja lemontree... En osaa pukea sanoiksi sitä mitä haluaisin sanoa... :hug: Voimia kaikille!
Tässä pinossa on tosi huono tuuri, vähän väliä vielä joku tippuu... :'( Pelottaa, että onko seuraavaksi minun vuoro... :'(
Ja Juhlamokalla on myös varsin hermoja raastava tilanne meneillään, voima:hug: myös sinne!
JANOTTAAKO MUITA PALJON NORMAALIA ENEMMÄN? Ja pliis, vastatkaa tähän! Mulla sais olla koko ajan vesilasi kädessä, niin kova jano on koko ajan.
Muuten kaikki ok.
Sisu ja toukka 11+0 :heart: Viikotkin paukkuu tässä ohimennen
 
Todella huono tuuri ollut tässä pinossa :'( Suuri :hug: kaikille pienen menettäneille!

Sisu Mulla on kanssa koko ajan kova jano. Pitää nykyään olla vesipullo kaikkialla mukana ja jos ei ole niin tulee tosissaan semmonen olo että suurinpiirtein kuolee janoon. Tää oli oikeastaan ennen plussaa vahvin oirekkin mulla.
 
Minulta myös osaanottoni Merithdelle, Äipälle0806 ja Lemontreelle
:hug: :hug: :hug:

Omaa napaa.... Ultrassa käyty sydämmenlyönnit näky, just ja just :| Ja näyttäs siltä että la siirtyy lokakuun puolelle, kahden viikon päästä katotaan uudelleen. Menkkojen mukaan pitäs olla 9+2. Ultran mukaan 7+jotain. Näin oli myös esikoiselta, siis viikkoja piti olla 12 ja ultrassa oliki 10....(koskaan ei la siirretty) Vaikuttaa varmaan asiaan ku tulee heti pillereiden jättämisen jälkeen raskaaksi....
Nyt sitte omaa kohtaloa saa murehtia kaksi viikkoa kauemmin prkl... On sellanen olo, et jos vois unnohtaa hetkeksi olevansa raskaana, vaikka pariks viikkoa, niin ei tulisi mietittyä tätä tilannetta koko ajan. Nyt vaan on jotenki sellanen mieli, et kaikki ei tuu meneen nappiin.
Yöki tuli nukuttua tosi huonosti.

Joku mietti janoaan... Jostaki luin että tulevan äidin pitää luottaa omiin vaistoihin. Juo niin paljon ku napa vetää, ihminen ei voi juoda liikaa...kait :D

Onnea kaikille hyviä uutisia saanneille. :D

Täytyy lähtee ostaan pojalle housuja, vanhoista alkaa tulla nörde pöksyjä =)
Ja töihin höh :/

R iikka rv 7-9 välillä :)
 
hei
Ottaisittekohan minutkin mukaan pinoonne :wave:

Olen 27 vuotias naimisissa oleva 8 kk vanhan pikku pojan äiti ja ollut mukana toukomasuissa jo pojan odotusajoista lähtien. .nyt olis sitten kiva tulla teidän mukaanne, vauvan olisi määrä syntyä 13.9. Ja yhden ultran jälkeen ainakin näyttäisi pieni vauva ja sydän sykkivän oikeassa paikassa.
Rakenne ultra on ensi viikolla.
Pahoinvoinnit on jälleen kovat, oksentaa ei ole silti tarvinut kuin muutaman kerran..onneksi. Jano on myöskin kova, mutta niinkuin ensimmäisessäkin raskaudessa niin vettä en kärsi yhtään juoda kun se lisää pahoinvointia. Ensimmäisessä raskaudessa oksensin 6 kk ja sairaalassa vietin muutamia kertoja tiputuksessa. Nyt toivottavasti tämä pysyisi vain tässä kuvotus asteella.

Mutta nyt siis kotielämää pojan kans viettelen ja töihin ei siis tarvitse mennä. Tässäpäs olikin hieman minusta ja toivottavasti huolitte joukkoon..

Moonlight rv 11
 
snodgrass
Voi ei ei taas! Paljon voimia äippä0806 ja lemontree!! :hug:

Tässä alkaa taas omatkin pelot nostaa päätään... Aamuisin masukin näyttää paljon pienemmältä ja sitten huolestuu :(

Ahdistaa, kamala työviikko alkoi tänään. Ihan liikaa hommia, ei tiedä missä välissä kaiken ehtii tehdä. Ja pitäisi ehtiä käydä sairaalassakin jossain välissä, isältä leikattiin eilen eturauhassyöpä.

Mutta eipäs nyt vajota liian alas, täytyy vaan purra hammasta, toivoa että pienellä on kaikki hyvin ja puristaa jostain vähän energiaa :saint:

Hyvää päivää kaikille!
snodgrass ja neponen 11+6 (huomenna paukkuu :D )
 
Kovasti jaksuja ja voimia siis äipälle ja lemontreelle :heart:

Snodgrassille myös voimia isän sairastaessa! Ja älä stressaa masun pienuutta aamulla, se on ihan normaalia. Kuulemma aamu masu on sellainen kuin masu oikeasti onkin ja iltaa myöten sitten kerää turvotusta.

Täällä oli tänään kättärillä np ja pikkusella vaikutti kaikki olevan hyvin, niskaturvotusta oli 1mm joka kuulemma ei ole yhtään huolestuttavaa! Seulat otettiin kuitenkin. toivotaan sormet ja varpaat ristissä että puhtaat paperit tulee..

Kotiin viemiseksi saatiin viisi kuvaa ja eilenkin sain yhden, ja niitä nyt sitten kovasti ihaillaan :heart:
Tämä oli Pingun isän suosikki: http://idaho.irc.fi/pingu.jpg

Maaginen viikko 12 on nyt sitten täynnä ja tuntuu aivan uskomattomalta. kiitos kaikille tsemppailuista!!!


Tini+Pingu rv 12+0

 
Todella iso osanotto jälleen ihan liian monelle pienokaisensa menettäneelle! :hug: :'(
Nuo menetyksen tunteet muistaa kyllä, kuin eilisen päivän omalta kohdaltaankin, vaikka aikaa niistä jo muutama vuosi onkin.
Jotenkin odottaa vaan, että milloin on se oma vuoro sanoa hyvästit tälle pinolle ja haudata vauva-unelmansa.

Mutta voimia myös meille, jotka jatkamme taisteluamme ja ylläpidämme toivoamme.
Ei meitä hellin hanskoin käsitellä myöskään ja tukena olemme loppuun asti kaikille täällä, eikös vaan!?

Omaan napaan kuuluu helpottavampaa, jos niin voi sanoa.
Huono olo on jäämässä pois pikkuhiljaa, mutta tilalle tuli tämä kamala kuume-nuha-ripuli!
Tuo kaamea taudinkuvatus olisi saanut painua suohon ennemmin kuin tulla tänne minua kiusaamaan! :snotty:

Eilen oli neuvola ja tänään niskaturvotusultra.
Pelkäsin ihan kamalasti koko ultraa.
Olin lähellä jo pyörtyä autoillessani terveyskeskukseen, eikä ollut kaukana se paniikkikohtauskaan...
Odotusaulassa sain kuitenkin koottua itseni aika hyvin ja sitten marssin vastaanottohuoneeseen.
Täti oli jo ennestään tuttu varhaisultrasta ja klehottikin minua vaan riisumaan ja kapuamaan tuoliin.
Kamala anturi sattui ja painoi joka tavalla kohtua ja oli tosi epämiellyttävän tuntuinen hetki muutenkin.

Siellä se sitten näkyi, pieni ihme!
Vastasi viikkoja 11+4, joten laskettu aika pysyy siellä 7.9.2008.
Kuinka kaunis onkaan tuo selkärangan helminauha ja kun täti kehui vielä pienen päätä kauniin malliseksi, niin olin onneni kukkuloilla.
Nenäluu näkyi, mikä ei kuulemma näy Down- lapsilla ja muutenkin oli oikein pontevan ja terveenoloinen yksilö siellä masussa.
Huitoi ja potki sekä teki pari volttiakin, että tulee tuohon sisareensa varmasti menohalujensa puolesta... :D

Riskirajaan enää siis 3 päivää, uskaltaakohan sitä jo vähän iloita?
Ehtiihän ne murheet sitten surra, jos ne on tullakseen.
Eikä niihin murheisiin kuitenkaan voi kokonan itseään valmistaa, suuri ja kamala järkytys se menetys on silti, vaikka siihen yrittäisi kuinka varautua.

Joku kysyi janosta.
Minua ainakin janottaa koko ajan, eikä niin väliä mitä juo, siihen käy kyllä yhtä lailla tuoremehu ja limpparikin tai vaikkapa maito.
Mutta mulla on kamala himo kauraleipään. Sitä ja teetä ja kalkkunaleikkelettä palaa....
Kohta koko ämmä ihan leivän mallinen... :kieh:

Mutta vielä lopuksi voimia surun kokeneille ja tervetuloa kaikille uusille mukaan!
Vauvaliimaa ja onnellisia odotuksen päiviä ihan jokaiselle!
:flower: :flower: :flower:

Mamitus2 + Nappula
 
Heippa!

Olen tässä taas taustaillut, mutta nyt oli pakko kirjoittaa, kun suru hiipi puseroon näitä uutisia lukiessa... :'( voimia kaikille pienokaisensa menettäneille!

Pistää kyllä miettimään, että mitä mahtaa itsellä ensi viikolla olla vastassa... neuvolalääkäri on ensi viikon perjantaina ja siellä kaiketi kuuntelevat sydänäänet.... niin pelko nousee kyllä pintaan, ei voi kuin odottaa... np-ultraa saadaan odotella vielä 6.3. saakka...:/

Hienoa kuitenkin, että pinoon on tullut niitä hyviäkin uutisia! Onnea teille kaikille niistä! Toivotaan, että huonot uutiset jo vihdoin loppuisivat...

Omassa olossa ei edelleenkään kummempaa... ja kyllä se masu alkaa pikkuhiljaa näkyä, ainakin iltasin tosiaan. Ja ruoan jälkeen pitää housuista avata nappi :)

Töihin meno tuntuu kyllä niin kamalalta joka päivä... tänään onneksi vapaa... sairasloma pyörii kyllä houkuttelevasti mielessä... katotaan, mikä on mun peliliike huomenna...

Kuulemisiin ja jaksamisiin! :)

suhveli+nappula rv 11+0
 
Voi kauheeta mitä uutisia!!
Todellakin jaksamisia ja voimia Äipälle0806 ja Lemontreelle!!!Itse keskenmenon kokeneena tiedän kuinka hirveetä toi on, ensin saat iltoita ja odottaa, mutta sitten kaikki kaatuu ja romahtaa pienessä hetkessä...Mullakin oli sillon vielä niin p**kamainen lääkäri että..totes vaan että tämä on normaalia ja naurahti että, tiedätpähän nyt että voit tulla raskaaksi. Eipä siinä hänen v*ttuilun tuntuiset lohdutukset paljoakaan auttanut...-anteeksi purkautumiseni-

Alkaa itseäkin vaan koko ajan enemmän piinaamaan uutiset siitä ettei kaikki oliskaan hyvin, en haluaisi taas kokea sitä....voimia teille!!! :'(
 
Voi ei, huonoja uutisia taas. :'( Äippä0806 ja lemontree, voimia teille ja jaksamista. Mitäpä sitä osaisi muuta sanoa?

Moonlight-80 Tervetuloa mukaan!

Useammalla ultrasta hyviä kuulumisia, nuo uutiset sentään lämmittävät mieltä näiden surullisten viestien jälkeen.

Itsellä pää niin kipeä että tuntuu räjähtävän. Nyt raskausaikana pää on ollut kipeä selvästi useammin kuin ennen, eikä särkylääke (Panadol 500 mg) auta mitään. Pitää kai heittäytyä sänkyyn ja yrittää lepäämällä saada tuo kipu pois.

syysmama rv 11+0 :heart:
 

Yhteistyössä