***SYYSMASSUKAT 2008 toukokuussa***

heipsistä!
neuvola terveisiä:
painoa ei ole tullut kuin 5kg koko tän raskauden aikana =) olin tosi äimänä,kun kuitenkin herkuttelen ihan älyttömästi :D ehkä sit liikun vaan paljon vasta painoksi :whistle:
hemoglopiini oli:112..täytyypi rauta aloittaa
kohdunpohjan korkeus:22
vaavin syke:145

mulla on ihan viikon aikana ruvennut masu kasvaa tosi kiivaasti!
tänään sain ostettua emma vaunut.nyt on ensimmäinen kunnon ostos hoidettu..

hyvää loppu viikkoa kaikille!

pehmis 23+3
 
Vieläkös yksi mahakas mahtuu mukaan..?oon 21-vuotias ja pohjanmaalta. Toisen lapsosen LA 15.9.08. Esikoinen on syntynyt 06/07, elikäs 1v 3kk tulossa ikäeroksi.. Niin ja synnäri on SEKS.
Hankinnoista: vaatteita en aio hankkia väiskille yhtään, kun kaapit pursuaa jo valmiiks esikoisen vanhoista.. Tuplarattaat jonkinmoiset täytyis ostaa, mut enpä vielä tiedä mitkä.. Kantoliinan ajattelin hommata myös.. Josko se helpottais arkea kahden pienen kanssa..

Itsellä on alkanut kivuttomia suppareita tuleen joka päivä. Johtuu suurimmaks osaks varmaan siitä kun poikaa joutuu nosteleen monta kertaa päivässä. Niin ja iskias- särky on jotain kamalaa :/ vali vali
=)

Katinka-86 ja väinö 24+2
 
Huomenta vaan... Tulinpas taas nostelemaan meitä :)

Kantinka tervetuloo vaan mukaan... kyllä tänne lisää porukkaa mahtuu =)

Ihania masukuvia taas oli :heart:

Ja kaikille kipuisille :hug:

Itsellä taas supistelut olleet nyt vähemmällä, mutta eiköhän niitä taas viimeistään perjantaina tuu, kun ukko tekee taas tuplavuoron hommia ja koko päivän yksin juoksee ton pojan perässä. :whistle:
Mutta yöllä oli taas pikkasen veristä vuotelua, mutta kaikki varmaan kuitenkin ihan hyvin :) Liikkeitä kuitenkin tuntunut...
No nyt tuli ajatuskatkos, kun piti välillä pitää vähän jöötä noille muksuille :kieh:

Mukavaa päivää kaikille...tuun löpiseen lisää jos tulee jotain mieleen :wave:

Katjuska ja Vilpertti 25+0 :heart: *riks raks POKS*
 
aamua!
tulin vaan pikaseen toivottaan tervetuloa kaikille uusille!
meillä alkaa nyt nettikatko joten pakko oli vielä ilmottaa että täällä ollaan yhes koos vaikka vaikka ei mitään kuuluiskaan :)
Tänään siis viedään sängyt + loput kamat uuteen kotiin ja koitetaan alkaa sopeutua, saa nähä kuin poitsun yöunien kans käy...
Hauskaa viikonloppua jo nyt kaikille!
tässä vielä tuore kuva röllykästä, ei viime raskaudessa kyllä tässä vaiheessa vielä noi iso ollu!ei saa si nauraa mun hehkeitä pyjamapöksyjä :D



nyt pakkaileen!voikaa hyvin ja pahoittelut että tuli nyt vähän omanapaista...

Daydreams ja pipana 26+2 (onkoos toi nyt muka totta.... )
 
Ihana ilma tulossa, kyllä näitä lämpöjä on taas odotettukin!

Tervetuloa kaikille uusille kirjoittelijoille!

Ei tainnut nyt olla mitään galluppeja joihin en olis vastannut joten omaa napaa nyt sit vaan.
Mulla on nyt tosiaan alkanut toi maidon valuminen jo tässä vaiheessa. Viimeksikin alkoi melko aikaisin mut ei ihan näin aikaisin. Päivisin ei valu mut heti illalla kun ottaa rintsikat pois niin kohta on jo paita märkänä. No, eihän tuo ole muutakuin hieman epämiellyttävää toisinaan. Onko kellään muulla alkanut jo maitoa tulemaan?
Muuten oma vointi on hyvä, ei mitään erikoisempaa tällä hetkellä. Nivussärkyäkään ei ole nyt muutamaan päivään ollut. Vauva liikkuu melko ahkerasti ja selkeesti tullut sellaista rytmiä, et on pitkiäkin aikoja hissukseen ja sit taas ilmoittelee itsestään.

Nyt vaan vointeja meille kaikille!

Nenna ja siskoveli 24+0 poks vaan!
 
B) Tervetuloa uusille!!!

Mainioita masukuvia... :D Mun vattani taas on kadonnu?? tai onhan se tuolla mut välillä on hiukan piilossa. Välillä taas nousee reippaasti navan yläpuolelle, taitaa joku vaihdella järjestystä vattassa :)

Ja "järjestin" itselleni saikkua viikonlopun ajaksi :/ Sekin aikamoisen työn ja tuskan takana! Neuvolassa tasan yksi täti töissä ( eli 1/4 ) Eikä mun "oma" täti ja tuurajan piti tulla ysiltä mut kiinni en oo saanu. Soittelin sitte tk:n kautta ja lupasivat laittaa viestiä eteenpäin ja sunnuntaihin asti olis sit saikkua. Kaikista kivointa oli ilmottaa pomolle :x Voihan vi..u sanon minä... "täällä on kauhee kiire ja tilaisuuksia sitä tätä ja tuota ja ketään ei saa turaamaan jne jne" :kieh: Ja mulle vielä sano et yks on sitte mun tilalle tulossa ku tarvii... Olikohan se senki varaan laskenu vasta elokuulle?? Voi kiesus.... Yritin kaiken lisäks jo eilen soittaa mut ei vastannu ja töissäkään ei ollu ketään kelle olisin eilen voinu ilmottaa....

Viittiiköhän sitä tuon jälkeen mennä ennen lomaa töihin ollenkaan?? Ens keskiviikkona olis vika vuoro ennen lomaa. ÄSH ku palo päreet :kieh:

Jos koittas painaa asiaa villasella, oonhan minä saikulla =)

Nenna kyseli maidon tulosta. Ei tuu... tai tulee suihkussa kun oikeen yrittää puristella ja sitte saa sen supistuksen kans :) Hassua ku ne rinnat on niin yhteydessä tuohon kohtuun.

Nyt pitääki yks kaks lähtee, kirjottelen sitte myöhemmin lisää ( mussutuksia :whistle: )

R iikka 23+4
 
Heissan!

Pari päivää aikaa ollut sopeutua ajatukseen lomalla olosta. Onko muilla sairaslomalaisilla ollut huono omatunto töistä poisjäämisestä? Tietty tää on kaikki niin uutta mulle, et pelkästään jo totuttautuminen tähän ettei saa nostella, kyykistellä, kurotella kun alkaa supistelee, on ollut jotenkin vaikeeta. Tottunut tekemään aina "suorittavaa" työtä ja touhuamaan kotonakin ja nyt sitten pakataan pari laatikkoa kerrallaan ja sitten huilataan.. Onneks sukulaiset on olleet suureks avuksi, vaikka aluksi apuun pyytäminen olikin mulle jotenkin vaikeeta. Ja kuten arvaatte, kaikkihan on olleet tosi ymmärtäväisiä ja kultaisia. Jopa pomoni, jolle soitin tiistaina kertoakseni etten enää tulekaan töihin!

Nennalle maidon tulemisesta: Mulla on jo pari viikkoa valunut öisin. Ei ihan joka yö, mutta tänä aamunakin oli lakana märkänä. Selvästikin valuu silloin, kun nukun kyljelläni vähän vatsalleni kallistuneena. Ilmeisesti rinnat painautuu jotenkin. Musta oli aluks hieman outoa,et nyt jo tiputtelee, mut kaipa tämä on ihan normaalia.

Yhtään mitään hankintoja ei olla vielä tehty. Osittain tietty tän muutonkin takia. Tavaraa on ihan tarpeeks kannettavaks ilman että mitään ostettais. Oon jopa harkinnut vaunujen hankkimista vasta synnytyksen jälkeen. Onkohan järkevää? Alkoi vaan ahdistaa vaunukaupoissa kaikki ne tuhannet vaihtoehdot ja kun kokemusta asiasta ei ole, niin päättäminen tuntui aika mahdottomalta. Mies tuntuu ottaneen ton vaunuasian oikein sydämen asiakseen ja kantaa erilaisia esitteitä kotiin. Jotenkin hellyyttävää :heart: Ehkä jätän hänen huolehdittavakseen koko asian, kunhan saan itse valita värin ;)

Vielä kaksi päivää muuttoon! Lähes kaikki pakattu ja odotan vaan pääseväni lastenhuoneen sisustuksen kimppuun B)

Zucchero 24+2
 
Minäkin taidan ilmottautua joukkoon... :) Oon jo jonku aikaa seuraillu näitä juttuja, mutta se on tuo ihmisen laiskuus.... Eli oon vuosimallia -83 Taivalkoskelta, oottelen kolmatta lasta meidän pesueeseen (la 20.9.) ja sairaala on joko Kuusamossa tai sitten OYS, riippuen siitä millon kaveri (sukuspuolesta ei tietoa) päättää syntyä. Perheeseen kuuluu ukkeli, poika 08/03 ja tyttö 10/05 ja ainaksin vielä kaks koiraa. Omassa talossa täällä asustellaan. Siinä taisi olla ne taustatiedot... =)

Kesälomalla oon nyt tämän kuukauden ollut ja tiistaina pitäs mennä töihin koettamaan, että pystyykö siellä olemaan enää vai pitääkö mennä lääkärille valittamaan. Nimittäin on selkä hiukan meinannu reistailla ja sitten ne iki-ihanat liitoskivut joista ei ollu ensimmäisen kans mitään tietoa ja toista ootttaessa vasta loppuvaiheessa.

Supistuksia on sillon tällöin harvakseltaan eikä oo onneksi vielä mitenkään sattunu, huomannu vaan, että joskus vetää vatsan kovaksi.
Maitoa ei oo ainaskaan vielä näkyny.. Onneksi... Mutta eiköhän sekin ilmaannu kunhan lähenee tuo laskettu aika.
Vauva potkii ihan mukavasti jo masussa niin ei tarvi koko ajan huolehtia, että onko kaikki kunnossa. Ja kumma tapa on myös tullu: mulle on tullu tavaksi herätä yöllä kolmen neljän aikaan, että lieköhän ennakoi tulevasta...
Painoa on tulllu tähän mennessä jo n. 10 kg ja rautakuuri alotettu...
Ja mitäs vielä.. Niin kelalle on paperit menny ja vastaukset tullu. Ja tänään hain sitten pakkausken postista ja aivan ihania vaatteita minun mielestä. Ja kun vertaa edellisiin pakkauskiin niin on käyttömukavuudessa tullu parannusta. Että positiivista palautetta pitäs kelalle siitä antaa.

Siinä taisi olla ne tärkeimmät.. Tulee muuten romaanin poikanen heti..

Ninetsu ja masuasukki 23+5
 
Ninetsulle kans tervetuloa porukkaan kummaan mukaan :D

Ja Daydreams ja Zucchero ottavat sitte relasti siellä muuton keskellä B) Antaa niitten toisten kantaa vaan :kieh:

Ja R iikka unohtaa pomon löpinät ja rötköttää hyvällä omallatunnolla siellä saikulla ;)

Nenna kyseli maidon tulosta, niin ihan muutaman kerran harvakseltaan on tippa pari tullut :)

Ja Diorille onnittelut kirjallisten urakan loppuun saattamisesta. Nyt kans nautit vaan B) ja älä huolehdi...siivoo nyt vaan vielä kun voit...kyllä se vauhti ja into siitä sitte hidastuu loppua kohden :whistle:

Mutta nyt kokkailemaan :p
 
Maidon tulosta: Eipä pahemmin juuri tule, suihkussa saattaa vähän valua, mutta siihen jää. Esikoisestakaan ei tullut odotusaikana, mutta heti synnytyksen jälkeen nousi toden teolla ja teki älyttömän kipeää..!
Ihana ilma ulkona, pitäis varmaan lähteä ulkoilemaan. Taidan kuitenkin mennä pojan kanssa vaan takapihalle B) pistän vielä masukuvan. rv 21+5




Katinka ja väinö 24+3
 
Morjens kaikki

Ja uusille kovasti tervetuloa :)! Olipa kiva huomata, että muillakin ovat mahat tällaisia karmeita röllyköitä kuten minullakin, lohduttaa kovasti! Hiukan jo alkuun pelottaa edessä oleva ja luultavasti kovin tuskainen kesä...

Hankinnoista sen verran, että äippä osti meille huutonetistä vaunut, joiden ominaisuuksiin en ole sen paremmin perehtynyt, mutta näyttivät ihan päteviltä peleiltä näin harjaantumattoman silmään. Mitään hankintoja en ole itse tehnyt. Eikä edes pesänrakennusvietti vaivaa yhtään. Jokohan on syytä huolestua? Tuskin.

Oma vointi on varsin hyvä (tänään pelasin menestyksellä pesistäkin, tosin kollega juoksi mun puolestani, kun pamautin pari kunnaria... köh köh), mitä nyt välillä närästää aivan perkuleesti ja selkä väsyy vasemmalta puolelta. Pimukin voi hyvin ja kasvaa ihan käyrien mukaan, kun viimeksi neuvolassa käytiin. Sukupuoli jäi sitten arvoitukseksi, sillä utrat on nyt ultrailtu eikä kaveri ollut vähäänkään yhteistyöhaluinen.

Kaikkein parasta on silti se, että lauantaina alkaa kesäloma B) !!! Sitten jäänkin heinkäkuun lopussa suoraan äitiyslomalle, joten töitä ei tarvitse reiluun vuoteen ajatella, ah...Tsemppiä teille kaikille, joilla asiat eivät ole näin onnellisesti ja jotka joutuvat sairauslomien kanssa puljaamaan. Älkää ihmeessä tunteko siitä syyllisyyttä!

Pirteää viikon jatko kaikille.

Väpä ja PiMu 26 + 1
 
Mua ottaa niin pannuun! Mun aikaa synnytyspelkopolille siirrettiin!!! Heinäkuun alussa on sit se. Voi kökkö mä eilen märisin ton asian kanssa ja oli tarkotus soittaa sinne polille ja perua koko p...a, ja jättää synnyttämättä koko lapsi... No se ei taitas ihan kuitenkaan onnistua. No kaipa tuota jaksaa ootella vähän pitempään, toivottavasti se on sit sen arvoista ja pääsen peloistani sen avulla edes vähän.

Rautakuuri täyty alottaa, oli sen verran laskeneet jo. Ku valitin mun hengenahdistuksista ni tätyskä sit mittas hb:n eli siitä kai ne ahdistukset sit johtuu, en vaan ikinä ole kuullut moisesta. Ens viikolla on sit virallinen nla käynti.

Ens viikolla on myös aika sisätautipolille diabeteshoitajalle, saas nähdä mitä ne siellä sanoo, nyt on olleet kyllä arvot ihan kohdillansa, mut niinku mun th sano todella kannustavasti, et kyllä ne siitä huononee taas ku pitemmälle raskautta mennään... :kieh: Voi jeesus, ehkä odotin kuitenkin vähän kannustavampaa otetta häneltäkin, nyt tuntuu, et mitä väliä tässä on ees diettailla, ku ne nousee kuitenki.

Alkaa mennä melkoiseksi valitusvirreksi, joten taidanpa lopettaa

Tervetuloa uusille mammoille!!!

Katinka; Olipas siulla jo iso maha. Nyt olen huomannut itsekin, et sieltä se alkaa enemmän ja enemmän nousta, kohta rinnat saa levätä mahan päällä :LOL:

hippos ja sulo 23+3
 
Kiva saada teiltä tukea tähän saikkuun :flower: :D Jos nyt niin voi sanoa. Kyllä vähän tuntuu turhalta nuo mun syyt jäädä saikulle. Aamupäivästä kun olin tänne saanu kirjotettua, niin lähdin ulkoiluttaan koiraa ja heti eka suppari liitty seuraan. Ei ne edelleenkään ole kipeitä ja en minä niistä mitenkään huolissani ole, päivän mittaan niitä onki sitte tullu kymmenkunta kertaa. Vaikka mitään en ole tehny, kuis sitte jos töissä olisin juossu sen 6-7 tuntia putkeen. Voi olla et olis tullu vähän enemmän. Onhan tässä paljon muitakun "pikku" vaivoja. Jos olis ollu tiedossa normi työpäivät niin varmaan olisin menny töihin. Mut kymmenen erillaista varausta ja tilausta :eek: Hohhoijaa!!!! No se taas omaa napaa :|
Zuccherolla Tais kans olla huono omatunto töistä pois jäämisen kans, pärjätään me ämmät sen asian kanssa. Niinhän se mun pomo aina on tuumannu et töihin saa tuurajan mut perheen perustamiseen EI!! Kumma ettei aina pidä sanoistaan kiinni


Väpä olit uskaltanu käydä vähän huitoon palloa... kiva juttu :) Itse tässä mietin et pitäiskö ilmottaa koira kisoihin ( kato just ku sai saikkua suppareitten takia :whistle: ) Olis tänään vika ilmo päivä.... vähän syyhyttäs. Ei se olis ku hetken juoksu ja heti sen jälkeen pääsis leputtaan kinttuja. Sitä paitsi, mulla olis loma sillon, ihan eri juttu :LOL: :saint:

Muuton kanssa jaksuja Daydreamsille ja zuccherolle Jättäkää vaan suosiolla ne kantamukset muille. Kyllä sen huomaa et ei tuo kanniskelu oo kovin luontevaa enään!!

Ninetsun kanssa sitte valvotaan yleensä samoihin aikoihin yöllä :D WC käynnin jälkeen ei saa enään unen päästä kiinni. Välillä sitte käsken isännän vaihtaan mun kanssa paikka ja se toimii, sammuu ku saunalyhty! En tiedä mikä siinä on, esikoiselta tais olla sama juttu, vauva potkii ja tulee mietittyä kaikkia asioita.

Tää on muuten uskomaton vatta, välillä sitä ei oo juuri laiskaan ja yks kaks vauva kääntyy ihan tuohon kylkiluiden korkeudelle... Iso vatta, pieni vatta, iso vatta, pieni vatta =) Onko muilla tällanen vatta?

Katjuska On oppinu elämään nuiden vuotojen kanssa. *ojentaa tarran reippaalle mammalle* Itse varmaan helisis kauhusta joka kerta. Koitahan sinäkin muistaa lepäillä. Vaikka taitaa teillä se pikkuviikari viedä ison osan leipäily ajasta!?
Siinä tarrassa on sitte glitteriä et älä hirveesti ravistele :D:D

Nyt täytyy kerranki ajoissa vapauttaa kone tuota isiä varten, nottei tartte herpata mammalle!
Ajettiin pojalle kesätukka ja näyttää ihan pietarin katulapselta =) Jos tulee rahasta tiukkaa taidan laittaa sen kupin kanssa tuonne keskustaan kerjäämäänn :LOL:

Hyvää yötä mammat!!!

R iikka 23+4?
 
vuh
Iltaa kaikille asianosaisille taas pitkästä aikaa! Olin muutaman päivän työmatkalla Utsjoella ja Nuorgamissa ja sen jälkeen onkin joutunut pyykkäämään ja siivoamaan kotona oikein urakalla...! Mutta kiva matka oli silti. :)

Kaikki sairaslomalaiset lopettaa nyt kerrasta huonon omantunnon kantamisen! :D Oikeesti: mikään ei oo tärkeempää kuin levätä nyt tätä maailman tärkeintä asiaa varten.

Daydreams kyseli joskus aikoja sitten sitä mun runttaantuvan masutuubin merkkiä. Se on LaBelle. En tajua. Ei kai sen liian suurikaan pitäisi olla, että se sen takia menee tuhannen mutkalle?! Maha on nimittäin JÄRKYN iso jo. Nyt maha on jotenkin "imaissut" läskitkin mukaan tuohon pintaan niin, että voisi itekin ottaa siitä kuvan näytille ilman, että saa syytteen palstalaisten mielenrauhan järkyttämisestä! :D

Hippos Koeta kestää, vaikka pelkopoliin on vielä aikaa. On kyllä erikoista siirtää aika heinäkuulle, koska luulisi, että on kaikkien (lue: sun ja vauvan) edun mukaista päästä peloista mahd. aikaisessa vaiheessa raskautta. Olisiko olemassa jotain kirjoja tms., joita voisi lukea mielenrauhan hankkimiseksi? Voisko sieltä polilta kysyä sellasta jo etukäteen?

Muuten: onko noissa Kelan papereissa joku viimeinen palautuspäivä...? Mä en ymmärrä, miksen saa otettua tuota YEL-maksukuittia laatikosta ja marssittua Kelaan. No, en vissiin taida olla ainoa laiskimus täällä. :saint:

Aiheuttaakohan muuten vissyt ummetusta?? Sain vihdoin vaihdettua sen epäterveellisen Light-Colan juomisen makuvissyyn ja sen jälkeen maha on ollut sikakovalla. Näin romanttisiin tunnelmiin päätän lähetyksen täältä kotoa! Hyvinvointia kaikille! :flower:
 
Iltaa kaikille Massukoille!

Tervetuloa uusille, mukaan mahtuu kyllä!

Täällä yksi sairaslomalainen kärvistelee syyllisyydentunnoissa, kun en ole töissä.
Mutta taas tänään sain todisteen, ettei minusta oikeasti olisi kuitenkaan töihin.
Pakattiin miehen kanssa autoa kesälomareissuun ja siitäkös tuo häpyliitos taas suuttui.
Juilii niin julmetusti, että meinaa polvilleen pudota.
Tukiliivin sain onneksi lainaan ja sitä todennäköisesti käytänkin sitten tämän pitkän, kuuman kesän!

Maidontulosta on ollut puhetta.
Minä tunnen joskus iltaisin, että jotain kosteaa tulee liiveihin, muttei paljoa.
Näin oli esikoisestakin ja silloin ehdinkin jo toivoa, että minusta tulisi hyvä lehmä, mutta toisin kävi...

Kelaan soitin tänään, kun ei ole mitään sieltä suunnalta kuulunut, odottavat kuulemma työnantajalta lisäselvitystä.
Pakkaus on tänään postitettu kuitenkin, joten pitänee sitten neuvotella postin kanssa, etteivät sitä takaisin vaan lähetä, kun ollaan pari viikkoa poissa.
Olisipa sekin tullut jo, että olisi päässyt hypistelemään....

Joku jutteli hengenahdistuksesta, minulla on myös sitä vikaa.
Hengästyykin tämä maatuska tätä nykyä tosi helposti.
Ja tuo närästys on palannut pahempana kuin alussa olikaan!
On vaan niin koomista, kun äitini, joka on sairaseläkkeellä, ja minä kävelemme molemmat samalla tavalla vaappuen ja huohotamme kuin höyryveturit!

Vatsa täällä on omasta mielestäni pysäyttänyt kasvunsa, mutta mies on eri mieltä.
Kaippa se tietääparemmin, kun vierestä katsoo...
Potkut on hauskoja, sillä ne pistävät masun "hyllymään" joka ilta, kun Nappulalla ja minulla on "keskustelutuokio".
Oletteko muut "keskustelleet" masun kanssa?
Minä tykkään rauhoittaa illan viimeiset minuutit ennen nukkumaanmenoa vauvan kanssa seurusteluun ja mies on tietysti siinä mukana.
Silloin esikko nukkuu jo, niin ettei hälle tule paha mieli, ettei häntä huomioida.
Isosiskolla ja vauvalla on silitteyä aika usein päivisin ja liikkeitä tykätään katsella.

Mutta nyt viimeisten pakkausten kimppuun ja sitten kutsuu loma!
Ihanaa pariviikkoista teille kaikille ja kuullaan taas reissun jälkeen!
Pitäkää itsestänne huolta!!!!

Mamitus2 ja Nappula 25+4
 
Hippos: taitaa tuo kuvakulma suurentaa sitä masua entisestään.tuntuu että on nyt masun kasvu rauhoittunut pikkasen. hyvä niin! Ja tylsää, että sitä pelkopolia on tuolla tavalla siirretty. Mut parempi myöhään kun ei milloinkaan..

Riikka: täällä kans vatsa vaihtelee muotoaan. Etenkin kun vauva punkee itseään poikittain masussa, niin se on ihan hassun mallinen.

Onko muilla paineen tuntua tuolla alapäässä..? siis tuntuu välillä, että vauva tippuu ihan just masusta =) mitähän kummaa se on..

Pitäisköhän hankkia myös joku tuollainen masutuubi, kun ei oo enää kun pari paitaa joita voi pituutensa puolesta pitää.. Täytyy googlettaa, että mistä niitä saa.

Mutta hyvät illan jatkot! jään odotteleen miestä töistä kotiin. Voi että ku inhoon näitä sen iltavuoroja! :whistle:

Katinka ja väiski
 
Iltaa vielä täältäkin...eihän tää ookaan kun kolmas rustaus tälle päivälle :whistle:

Mutta ihana masukuva oli ainakin taas ilmaantunut :heart:

Ja Väpä ei kans huolehdi siellä yhtään ettei hankintoja oo tehny tai pesää rakennellu. Onpahan sitte kesälomalla tekemistä B) Loppu odotusaika on muutenkin niin niin pitkästyttävää, että hyvä jättää sitä puuhaa vähän sinnekin. ;)

No johan on Hippoksen terkka tosiaan kannustava :eek: :kieh: No me sit kannustetaan senkin eestä täällä ja näytät närhen munat niille niiden sokeriarvon nousujen kanssa. Hyvähän se on kun oot saanut ruokavalion avulla pidettyä ne normilukemissa =)
Ja harmillista toi pelkopoliajan siirtyminen :/ oishan se hyvä ollut, että ois ajoissa jo päässy puhumaan...

R iikka Kiitos hienosta tarrasta :D Mistä sä tiesitki, että oon kiiltävän perään ;) Kyllä täällä mahdollisuuksien mukaan koetellaan aina tarpeen tullen laiskotella mukavasti ;) Päivällä tulee melkein aina otettuu päikkärit pojan kanssa ja ukko kullasta on iltaisin paljonkin apua tuon viikarin kanssa :heart: Neiti luuhastaa näillä ilmoilla kavereidensa kanssa ulkona ja piipahtaa välillä vaan syömään ja tarpeen tullen tuosta 8 vuotiaasta on tosi iso apu pojan kanssa. :heart: Pikkuveli kun on isosiskolle kaikki kaikessa...
Niin ja tuosta mahasta...mulla on just tollanen. Nytkin se on kuin ois rantapallon niellyt ja hetken päästä voi taas olla sellainen olematon lättänä :eek: No ne omat pehmikkeet ei tietty hävii :whistle:

Tästä tulikin mieleen, että missä kohin teillä liikkeet tuntuu??? Mulla kun tuo kaveri tuntuu olevan tuolla pallean kohtaa potkimassa välillä. Mietin vaan, että kauheen ylhäällä tuntuu olevan...kohta ei oo mahalla enää kuin yks suunta kasvaa ja se on ulospäin :whistle:

Vuh Eikös nuo paperit pidä kelaan kiikuttaa ainakin 2 kk ennen äippäloman alkua :attn: Että kannattaa kuitenkin ajoissa viedä ettei sitte vaan unohdu =) juu tuolla ne munkin vielä lojuu kaapissa kun en osaa päättää mihin kohtaan sen yhen ruksin laitan :whistle:
Vissystä en osaa sanoo mitään, kun en oo koskaan pystynyt juomaan niitä...en edes maustettuja :$

Joo, mutta jos tää mamma vaikka hiljenis jo tältä eehtoolta ja kaappais tuon ukon tosta kohta viereensä, kun sitte huomenna ei paljoo sitä yhteistä aikaa ookaan :wave:
 
Noista liikkeistä. Mulla pääosin liikkeet tuntuvat tossa navan korkeudella ja ihan sivulla. Muutaman kerran on liikkeet tuntunteet selvästi navan yläpuolella mut tosiaan yleensä tossa navan seudulla.

Kelan papereista sen verran, että mulla ei oo niiden kanssa vielä mitään kiirettä kun en ole niitä vielä saanutkaan. Vasta ensi keskiviikkona saan. Tuntuu ihan hassulta, että täällä kaikki muut tuntuu ne jo saaneen ja päätöksetkin ja mulla ei vielä oo edes vielä niitä papruja. No,eipä vielä ole kiirekkään kun kans muistan et 2 kk ennen lomaa ne täytyy palauttaa, mut silti tahtos jo saada pakkauksen.

No juu, eipä muuta kuin öitä vaan!
 
Joo en mä osaa hiljaa olla, kun oli samaan aikaan porukkaa kirjoittelemassa :kieh:

Mamitukselle piti tulla toivottamaan mukavaa reissua B) Ja täällä kans tapana välillä "keskustella" Vilpertin kanssa :D

Katinka Välillä on sellaista painon tunnetta ollut, mutta aika harvakseltaan kuitenkin...
Muistaakseni joillakin täällä oli ennemmänkin ollut tuollaisia tuntemuksia jossain välissä. uskoisin kuiten, että ihan asiaan kuuluu tuokin vaan =) Raskaus on niin täynnä hassuja erilaisia tuntemuksia, joista kaikki ei vaan aina tunnu niin kivoilta välttämättä. :kieh:

Nyt lupaan olla jo hiljaa :$ :D
 
jos mäkin vielä rustaisin :D

Liikkeistä: mulla kans tuntuu potkut välillä reilusti navan yläpuolella. Oon ihmetellytkin, että onko kohtu tosiaan jo niin korkeella :whistle:

Nenna: en mäkään oo saanut vielä kyseisiä lappuja. Vasta 11.6 on neuvola.. Mut kyllähän ne vielä ehtii täyttään silloinkin =)

Niin siitä painon tunteesta. Varmasti ihan normaalia on, mut vähän outoa kun ekassa raskaudessa vasta loppupuolella alkoi tuntua sellaista samanlaista kun vauva oli jo iso ja punki päällään..

Mut nyt saa riittää tälle illalle palstailu :D Huomiseen...
 
huomenta!

täällä liikket tuntuu ihan joka paikassa, mutta enimmäkseen potkii tuonne kylkiin :whistle:
välillä taas niin alas että tulee kiire vessaan ettei tule pissa housuun :LOL:
äitiyspakkauksesta tuli päätös ja se saapuu viikon kuluessa :) jospa sitä jo ens viikolla sais alkaa hypisteleen pikkuvaatteita taas =)

painon tunnetta täälläkin on välillä.. enempi silloin kun on touhunnut jotain esim. imuroinut ja siivoillut..sitä en osaa sanoa onko se ihan normaalia, kun en ole saanut aikaseksi soitella neuvolaan ja kysyä asiasta =)

onko kenelläkään kokemusta muuten niistä kaksosten sport rattaista (kolmirattaiset) ja lapset tulee siihen peräkkäin istumaan?
löysin sellaiset ihan halvalla ja ainakin tuntui ihan tarpeeksi jämäköiltä ja sen verran pieniltä että mahtuu hyvin kulkemaan kaupoissa ym.

lopuksi masukuvan päivitys 24+1


jane ja rv 24+1
 
Tässä pitää alkaa pikkuhiljaa heräilemään.. Mummo haki eilen lapset mukaan ja minä oon saanu nukkua oikein kunnon yöunet. Meinasi kyllä viideltä karata uni kun mies heräili töihin lähtemään, mutta onneksi sain vielä nukahettua.

Mulla tuntuu liikkeet edelleen tuolla alavatsassa ja on jo alkanu huolettamaan, että missä asennossa meinaa ulos tulla.. Vaikka vielä on aikaa ja tilaa kääntyä miten vaan. Siitä se huoli vaan kun tyttö oli perätilassa ja sitten päädyttiin suunniteltuun sektioon ja molemmat synnytystavat kokeneena voi kertoa, että mieluummin alatiesynnytys. Onhan se kipeä ja tuskallinen, mutta sektion jälkeen on pitempää kipeä (ainakin minun kohtalo).

Mullakin tulee joskus sitä paineentunnetta varsinkin jos on pitkään sesaallaan. Ja sillon myös liitokset oireilee ja selkä. Olikin viimeksi neuvolassa puhetta, että mitenhän minä vielä töihin pystyn. No oon kaupassa töissä ja oon tainnu jo mainita, että ei minusta oo enää muualle kun kassalle istumaan, että saa nähdä onnistuuko sekään. Kotona ei tuu montaa tuntia putkeen istuttua ja jos istuukin niin se paikka on ihanan pehmeä sohva. Kuitenkin terkka sano, että jos pahalta tuntuu niin ottaa yhteyttä ja lääkärille varataan heti aika. Nyt se aika ois ens kuun 18. ja ajattelinkin sinne asti yrittää sinnitellä.

Oon jo tässä sitäkin miettiny, että ihmisen mieli on aika jännä tapaus. On pitäny äitiyspakkauksen vaatteet hypistellä jo moneen kertaan vaikka ei oo ensimmäinen vauva tulossa ja vaatteet on tullu muutamaan otteeseen tutuksi.
Edellisestä vauva-ajasta on vielä hieman huonoja muistoja kun neiti oli hieman vaativa ja sitä on edelleen niin silti ootan jo sitä, että saan vauvan hoidettavaksi. Ja se tosiasia että minä inhoan olla sairaalassa synnytyksen jälkeen. Kyllä se päivä pari menee, mutta sitte mulla ainakin alkaa jo mennä hermot siihen ettei oo mitään tekemistä ku maata sängyssä. Viimeksi viisi päivää sairaalassa ja mukana oli kirjoja ja ristikoita, mutta lopussa jo meni hermot niihin. Ja Kuusamossa oli synnytys ja hieman hiljaisempaa niin olin yksin vielä siinä huoneessa. :( Kai se aika kultaa muistot kun olen nyt raskaana... =)

Näistä hankinnoista oli jossakin vaiheessa puhetta. Kuten varmaan jo kaikki arvaa niin en oo ostanu yhtään mitään. Vaatteita on valmiiksi varastossa molempia sukupuolia ajatellen. Niitä oonki nyt alkanu pikkuhiljaa valmiiksi pesemään. Vaunut ja rattaat on vanhat tallessa ja vieläpä hyvässä kunnossa. Sänky oottaa varastossa kasaamista, ei olla vielä kasattu ja suunnittelin sen jättää vasta tuonne elokuun loppuun tai syyskuun alussa riippuen vähän näistä tuntemuksista. Ainoa mikä puuttuu on turvakaukalo. Sen heitin jo roskiin kun oli sen verran kulunut ja vähän rikki. Saatiin aikoinaan esikolle käytettynä ja meillä oli jo kahdella lapsella joten katsoin paremmaksi turvallisuuden kannalta heittää sen roskiin. Sen saan kuitenkin kaverilta onneksi lainaan niin ei tarvi uutta ostaa. Sen äitiyspakkauksenkin halusin juuri sen takia, että on jotain ihan uutta kuitenkin.

Ninetsu 23+6
 
Heibs beibs :flower:
Täällä yks mammanen ihan perjantai fiiliksissä!

Aloitetaan masupornolla rv 26+2 eli tänään:
(älkää kuolko mun kauheisiin alusvaatteisiin :D )



Täällä elelty taas pitkästä aikaa pelko mielessä...
Toissa yönä supistelut piti hereillä ja onneksi kaurapussilla sain kivut hellittämään monen tunnin kipristelyn jälkeen. Olin päättänyt että jos vielä sillon kun mies herää töihin tuntuu niin lähdetään kättärille mutta onneks rauhottu ja neuvolasta sitten rauhottelivat että kunhan loppuu niin ei pitäis olla hätää.

Sillon yöllä tuli kyllä mietittyä kaikki kauhun ajatukset taas läpi.. :headwall:
Olin jo vakuuttanut itselleni että tässä se nyt oli ja ei vieläkään saada esikkoa ehjänä perille...

Mutta onneks pikkunen ihana prinsessamme potkii ja viuhtoo ympäriinsä niin ettei mamma voi enää olla niin huolissaan!

Pitäkääs kaikki mammaset nyt kovasti huolta itestänne ja ottakaa rauhassa ettei teijän tarviis käydä läpi samoja kauhun hetkiä kuin minä... pikkunen on tärkein, työt ja askareet ehtii sit joskus muulloinkin!

mut juuh, jos lähtis ruoan metsästykseen (jääkaapista ei siis metsälle) ja sit pikku hiljaa kurkkimaan tota ihanaa aurinkoa!
Ihunaista viikonloppua mammoille ja massukoille :heart:


Tini+Pingu rv 26+2 (mistä näitä viikkoja oikeen koko aika kertyy kauheella vauhdilla?!)
 
Painon tunteesta. Mulla ei enää sitä ole ollut mutta oli joskus rv 16-20. Neuvolassa ihmetteli vaan, että jopa on aikaisin painontunnetta. Nyt ei tosiaan enää ole painontunnetta ollut ja luulenkin, että vauva viihtyy enemmän tuolla kohdun yläosassa. Ainakin vatsa on noussut ylemmäs ja kohdun korkeuskin on aika iso. Esikoinen oli ihan synnytykseen asti ihan ylhäällä ja laskeutu sit vasta synnytyksen aikana alas. Onneksi kyllä raivotarjonnassa oli jo hyvissä ajoin.

Eipä muuta, viikonloppuja kaikille!

Nenna ja siskoveli 24+1
 
vuh
Kiitos muistutuksesta, että niillä Kelan papereilla on oikeesti joku viimeinen palautuspäivä!! Ens viikolla vien ne heti Kelaan. Mitäs sitten, jos niitä ei muistais viedä ajoissa? Jäiskö tuet kokonaan saamatta, hui! :eek:

Mulla tuntuu liikkeet ihan tuolla alhaalla. En tajua, miten päin se olento tuolla oikein sitten on. Ninetsulla se tarkoitti ed. raskaudessa perätilaa? Millonkas se olikaan se aika, että vauva kääntyy lopulliseen asentoonsa? Ei kai ihan vielä...? Ehkä toi mun ummetus johtuu siitä, että vauva painaa tuolla alhaalla suolta?!

Hippokselta piti vielä kysyä, että tapahtuiko edellisessä synnytyksessä jotain, joka aiheuttaa pelkoa nyt tässä toisessa? Jos olet jo kertonut, anteeksi, etten muista.

Pojalla on tänään lyhyt hoitopäivä, lähden hakemaan sitä kotiin. Tännekin on huomiseksi luvassa kesä! :heart: Lähetään koko perhe mettään sen kunniaksi. Ihanaa viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä