***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

Väsyttää ! Yöllä sai taas ravailla pissalla sata ja miljoona kertaa. Apina on todella keksinyt, että on kiva leikkiä mun rakolla ja peräsuolella!!!! Ei tullut uni siis moneen tuntiin sänkyyn menon jälkeen..

Mä vaan odottelen, että pääsen sinne lääkäriin kuulemaan tilannetta. Vielä maanantaihin pitäisi jaksaa odotella. Aika menee hitaasti......

Nyt aamukahville! :wave:

Meripihka ja Apina 37+0!
 
Ja täällä sitä yhessä kasassa ollaan vaan :xmas:

Ninnipolle perheineen myös valtavasti onnitteluja tytöstä :heart: :flower:

Maska Onneksi vauvalle oli nyt sitten tullut lisää kokoa =)

Daydreams Pakko sitä on taistelu kengurupussia vastaan aloittaa :kieh: eiköhän täältä porukka kasaan saada ja tsempataan toisiamme :D Esikosta kyllä onnistuin vaan saamaan äippäloman aikaan 10 lisäkiloa :whistle: :ashamed: ja kauheesti tuo paino tippunut pojankaan jälkeen :ashamed: Mut jos sitä tsempillä onnistuis B)

Miia Kannattaa juu asia tarkistaa kuitenkin, että onko sitä lapsivettä. Kun aina se tulehdusvaara kasvaa, kun kalvoon tulee reikä. Tuuhan infoomaan sitte, että missä mennään. =)

Sinne neuvolaan pitäs mennä yhdeltätoista... Tää on ollut aina se päivä, kun oon sairaalaan päässyt lähtemään, että saas kattoo kuinka nyt käy :whistle: Onhan täs päivää jäljellä. :D ja jos syntyy huomisen puolella, niin sitten menee just niin kuin muidenkin kanssa on mennyt, eli 39+0... Tänään ois menkkojen mukaan muuten LA, mutta sitähän ei kukaan kato :kieh:

Nyt listan päivitykseen taas :wave:

Katjuska ja Vilpertti 38+6 :heart:
 
SUURET onnittelut kaikille jo vauvelin saaneille! Mä olen täältä taustalta seuraillut tilanteita, vaikka itse olenkin tosi laiska kirjoittelemaan. Omaa napaa sen verran, että mulla alkoi raskaushepatoosi oireilemaan heti äitiysloman alettua ja nyt sitten vauvan vointia tarkkaillaan äippäpolilla pari kertaa viikossa. Maksa- ja sappihappoarvot on saatu ihan hyvin kuriin lääkkeillä, mutta voivat loppuraskaudesta muuttua nopeastikin, joten mun pitää jatkuvasti tarkkailla vauvan liikkeitä. Ja mitä lähemmäs laskettua aikaa mennään niin sitä suuremmaksi riskit vauvalle kasvavat, joten eipä täällä paljon muuta mielessä liiku, kuin että TULIS JO! Jos ei perjantaihin mennessä tule, niin sovitaan aika käynnistykseen, mikä on tosi helpottava tieto, sillä vähän henkisesti raskasta tämä jatkuva voinnin tarkailu ja murehtiminen. Olis kiva kuulla Ninnipolta ja muilta kokemuksia käynnistämisestä, kun mua jotkut tutut (jotka ei tosin itse ole sitä kokenut) on sillä niin pelotellut.

Mulla vähän samanlainen fiilis kuin Maariankämmekkä kertoi yhdestä raskaudestaan. Mulle kun tehdään sisätutkimus, ultra ym. joka viikko niin olen aika hyvin perillä, miten paikat kypsyy. Joka viikko on editystä tapahtunut ja viime viikolla kohdunkaula käytännössä hävinnyt ja suu "melkein kahdelle sormelle auki". Lisäksi ovat jo pitkään hokeneet polilla ja neuvolassa, että vauvan pää on ihna hirmualhaalla ja että "ei taida enää kauaa siellä pysyä" ja "sun ei välttämättä tarvitse tulla tänne ensi viikolla" ja "seuraavaksi taidat tulla tänne synnyttämään". Aina lähden sieltä hyvillä mielin, että jokos jo tällä viikolla ja sitten taas seuraavalla viikolla löydän itseni siellä samoista kontrolleista. Aarg! Lisäksi heittävät lisää löylyä sydänkäyrässä: "että tosi mielenkiintoisia nämä sun supistukset, tällaisia vois olla jo synnytyssalissa" ja "näistä vois päätellä, että synnytys jo käynnissä", mutta supistukset on mulle täysin kivuttomia eli ihan harjoitussuppareita vaan. Parina päivänä oon nyt vähän tuntenut sellaista nipistelyä niiden aikana, mutta mistään kivuliaista supistuksista ei voida vielä todellakaan puhua. Odottavan aika on pitkä, tosiaan!

Mullakin pieniä kyllästymisen merkkejä alkaa olla tähän kotona olemiseen, varsinkin kun miehenkin opiskelut taas alkoivat, eikä ole täällä pitämässä mulle seuraa. Tohon hepatoosiin liittyy enneaikaisuuden riski (esim. mun veljet syntyneet sen vuoksi rv 34 ja 36), joten kun sain diagnoosin niin laitettiin huusholli kauheella hössötyksellä valmiiksi vauvaa varten. Nyt saa sitten pinnasängystä ja sairaalakassista vaan pyyhkiä pölyjä :). Kaapit on myös siivottu ja ruokaa tehty kilokaupalla pakkaseen. Kiitos vaan teille ikkunoita pesseille vinkistä; huomasin, että se onkin vielä tekemättä. Ehkä otan sen tämän päivän projektiksi, jos ilmat sallivat. Toisaalta vähän sama meininki kuin Koiramammalla, että tekis mieli jotain puuhailla, mutta toisaalta aika väsähtänyt olo, ettei hirveesti saa kuitenkaan mitään aikaiseksi.

Mutta tällaista täällä. Hyviä vointeja ja paljon synnytystä edistäviä "ässiä" kaikille!

Hippopotame + la Patate 38 + 5
 
Jouskari Täällä kans tuo vällyjen väli ässä vei eilen viimeisetki supistukset vaan pois :kieh: että ei siitä apua ainakaan tällä kertaa :whistle:

Hippopotame Harmillista varmaan tuo oireiden tarkkailu ja tylsää kun tuollainen hepatoosi iskee :/ jaksuja sinne :hug: ja toivotaan, että synnytys nyt vaan käynnistyis ja tosiaan onneks sitte jo miettivät sitä käynnistystä. =)

En tiiä minne sun teksti katos, mutta mie ainakin ehdin lukasta ja aattelin vastailla.
Jos teksti tulee kahteen kertaan, niin ei kannata poistella, kun se poistaa sitte molemmat ja jos ei oo ehtyny kopioida sitä, niin sitte harmittaa :attn:
 
Huomenta ja onnentoivotukset vauvan saaneille!

Olen tässä alkanut tuumaileen että ainut kikka saada vauva syntymään on rentoutua täydellisesti. Kokeiltasko kaikki yhdessä?
Eli pelkkää löhöilyä vaan niin kroppa rentoutuu ja jaksaa käynnistää synnytyksen.
Mulla nimittäin yksi tuttu joka reuhas hulluna, että sais synnytyksen käynnistyyn. Seurauksena oli, että elimistö oli niin väsynyt, että joutuivat synnärillä laittaan sille rauhottavan piikin, jotta pystyi rentoutumaan ja sit alkoi tulla supistuksia.

Jotainhan sekin jo kertoo, että yleensä synnytykset lähtee käyntiin yöllä, kun ruumis on täysin levossa.
Kun malttas vaan pysyä paikallaan, kun ajan saa nopeammin kulumaan tekemällä jotain.
hyvä kirja tai käsityö varmaan auttais asiaa.

Miia
Aika hyvä keino tietää, onko lapsivettä vai valkkaria on kun pidät mustia pikkareita. jos ei minkäänlaista väriä jää, on luultavasti lapsivettä. valkkarista jää aina vaalee rantu, oli se miten löysää tahansa.

Meinasin eilen neuvolassa saada hepulin, kun neuvolan täti pelotteli et saattaa vielä kolmekin viikkoa olla vaavi mahassa, että ei ne sitä noin vaan käynnistelemään ala.
Vähän turhan karmeelta tuntuu, joten täytyy toivoa parasta.

maariankämmekkä 39+4
 
Miia: Olet varmaan jo soitellut neuvolaan, mutta jos et ja onpa sitten muillekin arvelijoille vinkiksi: meillä juuri neuvolassa eilen täti Neuvolatäti sanoi, että kaikki aistit vaan käyttöön jos epäilee lapsivettä ;) Eli side ja a) katso väri (erottaa pissan ja kirkkaan) b) olomuoto (limaista vai vettä) c) haju (pissa haisee pissalle, lapsivesi ei pahalle, korkeintaan makealle kuulemma)

Mua alkoi eilen kauheasti mietityttämään, että haluanko nyt sitten kuitenkaan epiduraalia vai spinaalin sittenkin, kuin luin näitä juttuja... kuulostaa houkuttelevalta, että ponnistuskivut ois pois - toisaalta kuulostaa houkuttelevalta, että epiduraalilla saisi huilata, jopa nukahtaa ennen ponnistusvaihetta... voihan ! pitäisi ehkä osata päättää. Ehkä joku kokovartalopuudutus?? :LOL:
 
Miia ja yhdellä kaverilla kolmannessa raskaudessa lirahteli yksinkertaisesti pissaa loppuvaiheessa varsinki silloin kun vauva liikkui pontevasti mutta myös yöaikaan satunnaisesti.

On se välillä itselläkin ollut lähellä jos on vähänkään täydempi rakko ja vaikkapa nousee sohvalta nopsaan ni pidätellä täytyy ettei lirahda...

No täytyy muistaa se kuuluisa lantionpohja jumppa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :kieh: :whistle:
 
infernaalinen päänsärky.. Voi LUOJA. Olin ihan varma jo et mul on poskiontelontulehdus tai korvatulehdus ku heräsin yöllä niin järkyttävään päänsärkyyn etten ole ikinä moista kokenu. Otin panadolin joka lievensi hiukan särkyy ja aamulla se oli sit tullu takasin. Otin uuden panadolin ja soitin YTHS lääkäriajan itelleni. No se yleislääkäri totes ettei ole tulehduksia ja sit se kattos mua vaan et ei hän vaan tiiä mikä sen aiheuttaa, ehkä se on joku lihasten jumiutumisjuttu tai jotain. Että silleen. Nyt sit päätin että odotan jos se lähtee uuteen nousuun vielä tämä särky ni soitan ens neuvolaan ja kysyn että mitä hittoo mä teen tälle päälleni ku se tuntuu siltä et siel on painetta niin että sehän räjähtää kohta! Mut onneks nyt on ihan jees olo. Vähän silmät aristaa ja on vähän huono-olo mut muuten ihan jees.

Pitäis siihen huomiseen tenttiin vielä lukee tänään ja kattoo osaanko mä mitään. Päätin että laitan illalla sähköpostin ja perun koko tentin iteltäni jos tuntuu siltä että nuppi on tyhjä. Heh, sanoi muuten eilispäiväinen netti-iltis horoskoopissa Oinaalle että "syyskuun alku tuo elämääsi suuria muutoksia, keskity olennaiseen ja arjen pyörittämiseen ja unohda turha pohdiskelu" on se nyt jos iltiskin sanoo jo että unoha se tentti :LOL:

Onnea vauvaantuneille :flower:

Suppareita kaikille ja silleen.. Nyt meen hetkeksi lepuuttaa tätä päätäni ja katon jos tossa sais alotettuu ton lukemisenkin tänään.

Nyyttimyy ja murmeli (mitä meil on viikkoi?? mikä päivä on?? 38+1??)
 
hei

Ja kiitos kaikille meitä onnitelleille! Ihanaa, kun olette myötäeläneet nämä meidän perheen jännityksen hetket.
Pikkuisen kanssa päästiin kotiin maanantaina ja saatiin tehtyä joitain valmisteluja, kuten kotiintulomme jälkeen toi mies pinniksen ja yöllä klo 03 kaivettiin rintapumppu esiin varastosta.

Mutta siis torstaina kun makoilin sängyssä ja kattelin digiboksia tyhjäksi tuntui jotain lämmintä valuvan. Noin puoli minuuttia kesti tajuta tilanne ja oivaltaa, että onneks puhelin oli sängyssä. Soitin 112:een ja tilasin ambulanssin. Sitten tuli mieleen. että miten mahtavat päästä sisään kun en uskaltanut enää ylös nousta. Naapurissa on onneks meidän avain ja rouva oli kotona ja hän tuli avaamaan ovea. Soitin äidilleni ja hän pääsi rynnimään meille ja vei koiran pois ettei se suojelisi liikaa kotia.
Lanssin paareja ei voitu käyttää, kun olin sängyssä yläkerrassa ja sellaisella lakanapaarilla kantoivat mut pois. Pillit risteyksissä huutaen ajettiin sairaalaan, jossa päivystyksessä olin siis 3 cm auki. Osastolle odottamaan ja koko ajan on tietty huoli päällä, että miten meidän pieni voi. Onneksi toivat parin tunnin välein dopplerin ja sain kuulla sydänääniä. 21.45 alkoivat supistukset tihentyä siitä 15-20 min:sta ja 22.30 kun soitin pyytääkseni kipulääkettä kärräsivät sitten synnärille.
Paikat olivat 8 cm auki ja silloin ehdotettiin taas alatiesynnytystä. Ekan kerran oli ehdotettu polilla. Ja koko ajan pelkäsin ihan hirveästi sitä, että jos meidän pienelle jotain tapahtuu. Tuntui tosi painostavalta se pelko. Onneksi sitten lähdettiin leikkuriin ja siellä asiat eteni tosi nopeasti. olihan toki aikaakin vähän kun paikat oli niin auki.
Kun mies ja vauva sitten tulivat heräämöön (poikkeus, onneksi, paikalla ei ollut silloin ketään muuta) niin näytti siltä, että mies oli nuorentunut 10v ja hehkui vain onnellisuutta. Ekan yön vauva nukkui kansliassa, niin kuin meidän huoneen muutkin vauvat. En olisi päässyt nostamaan vauvaa sängystä tai edes ylettänyt häneen leikkauksen jälkeen.
Perjantaiaamuna vauvat tuotiin huoneeseen ja alkoi imemisharjoittelut. Illalla koetettiin pystyyn nousua, mutta se ei onnistunut kun pyörrytti niin paljon.
Maanantaina oli lastenlääkärin tarkistus ja kaksi lääkäriä tutki pikkuneidin lonkat emmekä valitettavasti saaneet puhtaita papereita. Parin viikon sisään on tulossa kutsu lonkkapolille, jossa selvitetään mikä on lonkkien tilanne. Perätila, tyttö ja esikoisuus altistavat lonkkaluksaatiolle. Esikoisuus siinä suhteessa, että toisen lapsen ollessa kyseessä vatsassa on enemmän tilaa kasvaa. Vaikka pikkusisko ei ole ensimmäinen lapsi, on hänen tilansa ollut esikoismaisen ahdas hieman yli puolivälistä lähtien joten nyt odotellaan vain ja katsellaan mitä tuleman pitää.
 
Pakko oli tulla kurkkaamaan miten täällä on jo lähdetty jakaantumaan =) Enemmän olen kirjoitellut tuolla lokakuisten puolella, mutta olen siis myös täällä listoilla, 2. lokakuuta on se maaginen la. Katsotaan nyt lähteekö tämä tulemaan jo syyskuun puolella niinkuin lääkärit varoittelivat :whistle:

Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower: :heart:
 
Miia Olet varmaan sinne neuvolaan jo soitellutkin, mutta tosiaan tuo on semmonen juttu että jos et itse pysty päättelemään että mitä vuotaa niin ehdottomasti tarkistuttamaan tilanne.

Mullahan rupesi lapsivettä vuotamaan jo 3 päivää ennenkuin poika synty (5viikkoa etuajassa). Pähkäilin tuota kotona että mitähän mahtaa olla mutta sairaalaan sain mentyä vasta sunnuntaina (vuotamaan alkoi siis jo perjantaina), meiltäkin sairaalaan on matkaa 100km. Lapsivettähän se oli ja maanantaiaamuna laitettiin sitten asioihin vauhtia että lapsi saataisiin nopeasti ulos, juurikin sen tulehdusvaaran takia. Poika syntyi sitten maanantai-iltana, onneksi tuosta kaikesta selvittiin säikähdyksellä, eikä mitään tulehduksia tullut.
 
Onpas taas tapahtunut. Onnea oman nyyttinsä saaneille. :heart:

Neuvola takana, kaikki ok,kait. sydänäänet laski välillä 125 joka huolestutti tätiä mutta kun nousivat taas 135 niin totesi että kaikki kunnossa ?? Täällä podetaan sellasta flunssaa että ei tosi. ja kun ei voi yskiä kunnolla kun tuntuu kuin vatsaa revittäisiin puukolla auki tai sitten tarttee mennä pöntölle yskii ettei kuse housuun. Nenäsumutteita ei saa käyttää niin ei sitten henkikään pihise kun on niin tukossa. Lisäksi esikko (7,5v) pissasi yöllä sänkyyn niin on sitten näitä pesuhommia ja kakkosella on joku outo allerginen reaktio jostain tai joku ihme vaiva mutta on kohta raapinut kämmenensä verille... huoh että toivottavasti Väinö nyt vaan pysyy masussa että saan nää omat vaivat ja lasten vaivat pois päiväjärjestyksestä. Lisäks eilen oli vanhempainilta ja tänään toisen ja mua ei huvita pätkääkään kun kaikki tuntuu vaan ärsyttävän... Kiukustun todella helposti jostain syystä..

että näin :( Nawi ja Väinö 37+6
 
vuh
Onnea Ninnipo!

Hexalle kiitos synnytyskertomuksesta. Toivottavasti lonkka-asiaan saadaan selvyyttä pian. :hug:

Kaikille muillekin tuntuu sattuvan ja tapahtuvan, koetetaan vain kestää, jooko. Joku ehdotti täydellistä rentoutumista ja luulen kanssa, että se on se, mikä loppupelissä auttaa. Helpommin tietysti sanottu kuin tehty...

Itellä oli ekat paniikkioireet viime yönä, kun tuli ensimmäisiä supistuksia ja tajusin, ettei mulla on hajuakaan siitä, millon sinne helvetin Rovaniemelle pitäisi lähteä. Neuvolasta eilen jo patistivat lähtemään, vaikka mitään oireita ei ollut. Ekaa kertaa v*tuttaa sairaalan kaukaisuus ihan täysillä. Prseen prse. Toisekseen meillä oli ollut suunnitelmissa vielä poika naapuriin, kun lähtö synnärille tulee ja äsken saatiin tietää, että naapurin mies on "tullut hulluksi" (pitkä tarina, anteeksi kansanomainen ilmaisu) viikonloppuna. Joten poikaa ei tietenkään voi viedä sinne, eikä mies siis pääse ambulanssiin sitten seuraksi mukaan. Ei hitto, en jaksa kirjoittaa enää, kun menee pelkäksi valitukseksi. Sori. t. vuh ja isomaha
 
Voi Hexa ihana kun olette päässeet tekin jo kotiin ja omiin ympyröihin :hug: :heart: :heart: Uskon varmasti että olet ollut tosi peloissas siellä osastolla ja eteenkin kun tietää liiankin hyvin että aina ei kaikki mene "putkeen" näissäkään asioissa. Ymmärtääkseni lonkkaluksaatio on ihan hoidettavissa oleva juttu ja toisaalta voin lähipiirrissäni olevan lonkkavaivasen elämää seurattuani että loppupelistä sekin on vain hidaste! :hug: Veljelläni on ollut kepit käytössä 6-vuotiaasta saakka ja ihan hyvin sillä tuntuu menevän kahden lapsen, vaimon ja oman firman pyörityksessä! Tottakai teininä varmasti on olut raskasta (niin kuin vähän kaikilla ) ja paljon tuli hänenkin oltua sairaalassa mutta ne vahvistaa ihmistä jos ei muuta! Toivon että asian laita ei olisi kovin paha ja tämä edes vähän helpotti huolta joka pikku neitiä koskien on varmasti kova!

Nyyttimyylle päänsärky on kyllä ihan kauhee riesa ja jälleen joku ihana lääkäri oli edustetuna meidän pinossa :kieh: mistä niitä oikein sikiää? jos ei tiedä mikä vaivaa niin laittas etiä päin eikä ihmettelis! Ja kyllä mun mielestä voit jättää tentin tekemättä :whistle: mä annan luvan lusmuilla ja luistella!

Maariankämmekkä tänään siis vaakatasossa koko päivä :D kyllä onnistuu ja ei tee edes kipiää! Mutta tottahan se on että rentoutuminen varmasti antaa kropalle luvan aloittaa synnytysen kuin semmoinen hullu rehkiminen. Noh, yrittänyt ei laiteta!!!

Hippopotame tosi kurjalta kuullostaa toi myrkytys ja varmasti suuri on huoli koko ajan vauvasta. Onneksi siihen olisi helpotusta pian luvassa ja vielähän tässä on parisen päivää aikaa tulla vauvan omaakin tahtia kun noin hyvin on editystä alakertaakin saanut aikaseksi. Jos joudunt käynnistykseen niin varmasti on hyötyä siitä että paikat on jo kypsät etukäteen.

Katjuskalle vielä piti sanomani että sun täytyy nyt kertoa sille vauvalle että kuules se on meidän perheen tapa että muksut syntyy tänä päivänä, ethän sä nyt sisaruksia huonompi halua olla?ethän? ja näin olemme käyttäneet sisaruskateutta synnytyksen edistämisen. On muuten varmaan jossain USA:ssa ihan omat "lääketieteenhaara" tämä kuinka käynnistät synnytyksen tee-se-itse :LOL: :D Lykkyä neuvolaan!

Mä valvoskelin viime yönä kun koiralla oli maha sekaisin kun annoin sille meidän vanhentuneet kananmunat ja toisen pakki ei sitten kestänytkän niitä... tuota eilistä haju homaa vielä siivittääkseni niin eilen illalla eikä tänään ole mitään hajua (sitä normaalista poikkeavaa ) ollut? siis was? mulla on nyt sitten huomenna neuvola ja jos ei mitään kummia tuoksuja tule niin ei se kai mitään pöpö sitten ollutkaan... ja jos tässä se vielä ilmaantuu niin voinhan siellä neuvolassa asiasta mainita.
Mutta tänään mä otan rennosti ja vietän aikaani maaten sängyssä ristikon kera ja taidampa kuunnella yhden sadun mp3-soittimesta kun sain sellaisen pinkin soittimen mieheltä maanantaina lahjaksi. Sieltä löytyy prinsessa Ruususta sekä Lumikki ja seitsemän kääpiötä yms :D Ihana toinen laitaitelee sinne sitten lempimusiikkia että saan synnärillä niitä kuunnella jos haluan :heart: Mutta ylisöpö vekotin kaikenkaikkiaan...

Koiruus ja pentunen rv 39 POKSISTA VAAN!!! :heart: :heart: :heart:
 
Onnea Tyyne ja Ninnipo!

Pienpapu :hug: ja voimia!

Tiinuliinin vauva oli säikäyttänyt, onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin!

Hexalle, kiitosta synnytyskertomuksesta. Mukavaa, että olette kotiutuneet ja päässeet aloittamaan vauva-arkea.

Nyyttimyylle ja Nawille paranemista. Hippopotamelle jaksamista raskaushepatoosin kanssa, toivottavasti vauva ymmärtää pian tulla ulos.

Felillä oli ollut tympeä neuvolatäti, toivottavasti näköhäiriöitä ei ole tullut lisää.

Juuliai, älähän huolehdi vauvan koosta. Mulle ennustettiin 3,7 kilon syntymäpainoa ja lääkäri vain totesi, että on ihan keskikäyrillä. Joten ei ole sinunkaan vauvasi liian iso =)

Katjuskan kamerahässäkästä sain minäkin idean heittää varaparistot laukkuun, hyvä juttu ;) Näin se laukku rupeaa olemaan täynnä jo kaikkea oleellista.

Ei ole varsinaisesti ruma olo, mutta naama on kyllä kukkinut koko raskauden ajan joten hehkeys on kaukana. Masusta kyllä tykkään, kun se on aikast söpö ja painokin on pysynyt kohtuullisissa rajoissa. Jännittyneenä odottelen, että minkälainen reppu tohon sitten jää jäljelle kun vauva päättää tulla ulos. Tossa jo selailin syksyn jumppaohjelmaa läpi, kohta taas pääsee liikkumaan kunnolla.

Neuvolassa tuli taas tänään käytyä:
37+6
paino +446/vko (yhteensä 8,9kg)
RR 111/72
Hb 131
masumitta 32cm (+2cm)
vauvan syke 132
ja RT edelleen (nyt kuulemma pää hyvin jo kiinnittynyt)

Vointi hyvä, vettä sataa ja on tylsää... huoh, yritän lopettaa ruikuttamisen koska la-päivä on vasta kahden viikon kuluttua. Joten annan tilaa teille, joilla on raskaus pidemmällä :LOL:
 
ONNEA Tyyne ja Ninnipo :flower: :flower: !! Niin ne toiset *huokaus*.

Ja kiitoksia hexalle synnytyskertomuksesta, kiva että olette jo kotiutuneet.

Tsemppiä huoliin ja suruihin Vuh ja Pienpapu ja kaikki muutkin, joilla on jotain sydämellä tai muuten vain ketuttaa :hug: .


Mayahille tiedoksi, että kyllä täälläkin tunnetaan itsensä aika rumaksi, vaikka iho ja hiukset ovatkin kauniissa kunnossa. Ennen kaikkea olo on kyllä turha ja hyödytön, kun ei mitään jaksa tehdä :(. Kovasti paljon tekee mieli pelaamaan sulkapalloa...

Tyttö- ja poikaolosta sen verran että alun tyttöolo on muuttunut poikaoloksi. Sikäli ihan sama, että molemmille on jo nimi mietitty (senhän tietysti joutuu vaihtamaan, jos ei lapsi ole yhtään nimensä näköinen). Kuinka monella muulla on jo nimi valmiina?

Nyt tämä ämmä yrittää hiukan siivota paikkoja, vaikka löhöily kiinnostaisikin enemmän. Vi ses och hörs :wave: .

väpä ja PiMu 40 *POKS*
 
väpä Meillä on pojalle nimi valmiina (poikaa odotetaan) tai siis mies päätti tälläkertaa nimen ja nyt sit kun h hetki lähestyy niin ei tiedäkkään onko sittenkää hyvä nimi... toktok... mut mä oon kaveria sillä nimellä kutsunu jo viikkoja et vaikee sitä enää on muuks muuttaa (kutsuin tosin esikkoa Oliviaks viikkoja ja oli poika) :D
 
Onnea vauvautuneille!

Ja terveiset TAYSista!! Heräsin 3.45 lapsivesien menoon. Soitin TAYSiin, että mitä tehdään, kun suppareita ei ole. Käskivät rauhassa syödä aamupalan ja lähteä sitten sinnepäin. No, puoli kuuden jälkeen oltiin äippäpolilla, ja pääsin käyrille. Eipä siinä kummempaa. Sitten piti odotella lääkärin tuloa, mikä tuli vasta 10.30. Isäntä käväsi siinä välillä töissä, kun sanoin, että ihan turhaan siellä kuluttaa kanssa aikaa. No, saatiin lupa tulla vielä kotio ja jos ei tässä ala nyt mitään tapahtuun, niin huomenna aamulla on oltava TAYSissa 8.30 jolloin käynnistetään..
 
Neuvolassa käyty ja kaikki ihan ok...painoa tullut taas +800g viikossa, johon terkka totes ettei hän viiti mulle enää siitä mittään sanoa. :LOL: Viimeks ei tullut yhtään ja niin täs melekin on mentykin, että joka toinen kerta painoo tullut ja joka toinen kerta ei. :)
Pissa muuten puhdas, mutta verta taas vähän seassa...
Verenpaine ei kuulemma vielä synnyttäjänpaine :kieh: Pitäs kuulemma nousta...
Milläs ne sais nousemaan :whistle:
Veikkas, että tuskin ens viikon aikaa tarvitaan, mutta sellainen siellä taas viikon päästä kuitenkin on B)

Maariankämmekkä rentoutuminen kuulostaa ihan kivalle, mutta mites sen käytännössä mahtaa saada toimimaan :saint:

Nyyttimyylle tsempit...toivottavasti ei päänsärky pahene uudestaan :hug:

Hexalle kiitos synnytystarinasta :heart: ja pikkuiselle tsemppiä lonkkien kanssa :hug:

Nawille voimia :hug:

Koiramamma Pitääpä koettaa vilperttiä vähän puheella piinata :kieh:
 

Yhteistyössä