***SYYSMASSUKAT 2008 kesäkuussa***

Hellou!
Asuntogallup me ostettiin keväällä ihka uusi rivarikolmio ja oon tykännyt ihan tajuttomasti asua siinä, oikein lapsiystävällinen yhtiö. Mä oon kyllä aika rivari-ihminen, en oo kauhee viherpeukalo, joten kiva pikkupiha sopii mulle ja tykkään asua ihmisten läheisyydessä..isäntä tykkäis kyllä enemmän touhuilla omakotitalon parissa, joten sen osto kai jossain vaiheessa edessä, mutta sopiihan sekin..on vaan aikas hintavia, enkä haluu mitään täysin rempattavaa.. :whistle:

Rasvailua, mä oon kyllä aika tiuhaan rasvaillu vatsaa ja rintoja. Mulla on apteekin Vichy-sarjan rasvaa, joka tarkoitettu nimenomaan raskausarpien ehkäisyyn, tiedä sitten auttaako sen enempää kuin muutkaan rasvat, mutta tuleepahan kokeiltua...onhan mulla sitten normaalia Aqualaniakin, kunnon rasvaa...vielä ei oo mitään arpia tullut ja iho on mukavan pehmeä, koska en oo ennen kans ollut mikään erityinen ihon rasvailija..toivotaan ettei arpia tulisi.

Autolla-ajosta joku kyseli..mua ei oo pelottanut lainkaan..

ON: mulla muuten kaikki hyvin, mutta iltaisin närästys alkanut vaivaamaan, ikinä se ei oo ollut riesana, mutta nyt sitten tullut..jollain muullakin oli sitä vaivaa :kieh:
Kovasti odottelen jo kanssa äippäpakkausta, pari viikkoa nyt mennyt, ja haluun sen jo..toivottavasti tulee ennen juhannusta, kun on pitkät vapaat niin saa rauhassa häpistellä ;)
Aurinkoista päivää kaikille ja oikein hyvää juhannusta myös!!!

jkoo + Pikkuinen 26+2
 
Tervetuloa uusille myös minulta. Mukavaa saada lisää porukkaa "pulisemaan"!

Asuntogalluppiin: Muutettiin kuun alussa yksiöstä (!) Kalliosta ihanaan omistuskolmioon läntiseen Helsinkiin. 64 neliötä, parveke, 1950-luvulla rakennettu talo, ihanat maastot koiralle ja myöhemmin myös lapselle. Nautinnollista kun voi kävellä huoneesta toiseen :LOL:

Olin viime viikon mökillä äidin ja koiran kanssa. Satoi, sain ruokamyrkytyksen ja oksensin yhden yön ulkona pellon reunalla, tämän jälkeen seurasi yhtäaikainen ummetus ja närästys. Ihana viikko takana... Harmitti kun meni mukava lomaviikko hukkaan. Onneksi uusintaa on tulossa heinäkuussa!

Tiinuliini ja "vauva" 26 + 1
 
Hyvää maanantaita!

Rentouttava viikonloppu takana. Kolme päivää laatuaikaa miehen kanssa kahdestaan kaiken muuttohässäkän jälkeen =)

Nimiasiaa:
Nimiä jossain vaiheessa vähän alustavasti mietittiin, mutta mitään ei ole päätetty. Muutama suht vahva ehdokas, mutta pitää varmaan keskittyä asiaan kunnolla myöhemmin. Lähinnä vanhoja suomalaisia nimiä ollaan mietitty, ei mitään kauheen eksoottista vaikka sukunimi on saksalaista alkuperää, et siihen kyl joku muukin sopisi.

Asuntogallup:
Eli uusi kotimme on vajaa 150 neliöinen omakotitalo, tonttia noin 900 neliötä, rakennettu v.2000. 3 makuuhuonetta, olkkari, keittiö, kodinhoitohuone, pesuhuone, sauna sekä takka ja leivinuuni, pihalla iso terassi ja autokatos. Talo oli aivan huippuhyvässä kunnossa, ei olla tehty ennen muuttoa muuta kuin keittiön ja makuuhuoneen tapettien vaihto ja sekin vain väreistä johtuen. Alue on tosi rauhallinen, aika paljon lapsiperheitä, reilun puolen tunnin ajomatka Helsingin keskustaan ja parin minuutin matka juna-asemalle - niin luksusta =) Pienokaisen huone toimii tällä hetkellä tilana, jonne on nostettu kaikki tavara jolle ei löytynyt muutakaan paikkaa, eli sillä täytyis varmaan tehdä vielä jotain :kieh:

Rasvauksesta:
Saan normi-oloissakin rasvailla aina suihkun jälkeen koko kropan ja talvisin saan kivoja karheita, kuivia ihottumia. Tällä hetkellä läiskin suosiolla Natusanin vauvaöljyä vatsaan vähintään kaksi kertaa päivässä ja siltikin kutisee ja kiristää :eek: Rinnat on jo pariin kertaan vaihtaneet varmaan ihon kokonaan, eli siis iho todellakin hilseilee ja rohtuu ihan korpuksi. Mitäköhän imetysvaiheessa tapahtuu...?

Autolla ajamisesta:
En oo pelännyt ajaa, vaikka alkuvaiheessa ajoinkin autolla vanhasta kodista töihin reilut 100 kilsaa suuntaansa päivässä - kyllä, hullun pitkä matka, tiedän! Siinä suurin syy muuttoon :) Nyt saikulla ei tarvitse körötellä kuin kauppaan :kieh:
Lizard: mulla tulee toi sama omituinen toispuoleinen ylävatsakipu ajaessa, varsinkin jos matkaa on yhtään paria minuuttia pidempään. Eikä siinä paljoa asennon vaihtelut auta. Ajaminen on muutenkin vähentynyt roimasti, koska juuri pitkän ajon jälkeen on lonkkakivut ihan huipussaan.

Tän viikon ohjelmistossa sokerirasitus keskiviikkona. Täyspaastoa kauhulla odottelee tämä yösyöppö |O

Hauskaa alkanutta viikkoa!

Zucchero 26+6
 
Asuntoasiaa. Me asutaan -50 luvulla rakennetussa omakotitalossa. Neliöitä vähän vajaa sata. Tonttia on 3500 neliöö. Koko ajan on jokin pieni remppa meneillään niin kuin kait aina näin vanhoissa taloissa. Ei kovinkaan paljon jakseta rempalla itteemme rasittaa, joten tehdään sillain pikkuhiljaa kun on inspistä ja rahaa.
Autoilusta. Mua ei mitenkään erityisemmin pelota ajaminen ja kun kuitenkin pakko on ajaa niin ei sitä mitenkään kammoksu. Päinvastoin, tykkään autoilla ja kait siihen on vaan niin tottunut kun tänne maalle muutettiin.

Kävin kans Kelan sivuilta katsomassa, että päätökset oli mullekin tulleet. Eipä niitä rahapäätöksiäkään tarvinnut yhtään jännittää, kun saan samat rahat kuin esikoisen kohdalla kun ikäeroa tulee niin vähän. Eli tässä sit syksyllä tulot nousee ihan huimasti, mikä on vaan hyvä. Nyt vaan oottelen, et pakkaus tulee postiin.

Mä en oo rasvaillut sen enempää kuin muutenkaan. Naamaa lähinnä rasvailen ja se on siinä. Vielä ei ole uusia raskausarpia vatsaan tullut ja entiset on jo mukavan vaaleat. Mä oon jotenkin tänkin asian suhteen niin samoilla linjoilla kuin tuon painonkin, et ne kilot ja arvet tulee mitkä on tullakseen ja sillä hyvä.

Mulla kans torstaina ois sokerirasitus ja keskiviikko illan paasto ei kyl kans yhtään nappaa mut kait sitä pystyy oleen syömättä kun on pakko.

Kämppä ihan pimeni hetkessä kun tummat pilvet tuli taivaalle ja alkoi taas sataan. Äkkiä noi ilmat vaan muuttuu.

Nenna ja siskoveli 26+4
 
snodgrass
Maanantaita!
cora kiva kun oli käyny laittamassa elonmerkkejä! =) Ja hyvä että sullakin ne suppailut oli hiukan jo helpottanut.

rasvailusta oon jo muutaman kuukauden tunnollisesti rasvaillut biothermin biovergetures-rasvalla, joka on tarkoitettu raskausarpien ehkäisyyn ja hoitoon. Se oli arvokas, mutta tuntuu olleen hintansa väärti. Ajattelin, et kyllä sitä toista odottaessa saa jo satsatakin :D Esikoisesta kävi niin, että rasvailin kyllä body shopin body butterilla, ja pitkään arvet pysyikin poissa, kunnes ehkä n. kuukautta ennen synnytystä niitä yhtäkkiä sitten pamahtikin. No joo, en oo niistä silti mitään paineita ottanut, eikä ne niin pahat olekaan kun vois pahimmillaan olla. Tulee siis mitä tulee, mutta parhaansa voi toki tehdä.. ;)

Asuntogalluppia: asutaan kerrostalokolmiossa. Talo on rakennettu -62, ja tässä on vaan kymmenen asuntoo yhteensä. Neliöitä meillä on n. 72. Putkiremppa tänne oli tehty juuri ennen kuin tää ostettiin, keittiössä on vielä alkuperäiset kaapit mutta edelliset oli ne maalannut kivan näköisiksi. Eipä siis mekään olla alettu keittiöö laittaan, kun varmaan vuoden päästä aletaan sit katteleen isompaa.

daydreams toivottavasti se arvojen arvoitus selviää! Hiivalääkkeitähän on ne tutuimmat canesten ja gyno-daktarin, niitä varmaan kantsii kokeilla. Ite oon nyt just käyttänyt sitä vagi-c:tä ennaltaehkäisymielessä, kun multahan se hiiva ei ole millään meinannut lähteä pois.

Pitäkäähän peukkuja et saisin nyt oltua ilman sokeria vähän aikaa. Tuntuu et se hiiva on taas tulossa takaisin, enkä kyllä haluais enää niiden hitsin emätinpuikkojen kanssa pelata yhtään! |O
snograss ja neponen 28+4
 
Heippa kaikille!

Täällä on viime yö menny supistellessa ja aamulla tuli vaaleenpunanen rantu vessapaperiin pyyhkiessä. Sen jälkeen ei oo ollu enää mitään, mutta tässä varovaisesti mennään ja seuraan nyt että tuleeko lisää oireita, sitten on pakko mennä näytille.
Viime keskiviikkona oli lääkärineuvola ja ainaki siellä kaikki oli ok, kohdunsuu oli kiinni ja muutenki kaikki niinku pitiki.
Liekö tuo rantu sit tuli eilisen lemmenhetken takia, ku oltiin aika vauhissa :whistle:

Seksistä täällä oli puhetta ja meillä mennään aika lailla samaa tahtia ku ennen raskautta, muutama kerta viikkoon tulee harrastettua. Välillä vaan on nyt ollu muutaman päivän haluttomia pätkiä, ku meinaa välillä paikat kuivua. Ja toisaalta taas välillä halut käy taivaissa ja on pakko saada pari-kolme kertaa päivässä :p

Autolla ajosta sen verran ettei se mua pelota, mutta pientä hajamielisyyttä esiintyy aina välillä ratin takana :ashamed: Yks päivä ajelin päin punaisia, sit unohdin pysähtyä Stop-merkkiin ja eilen kiltisti odottelin valojen vaihtumista vaikka vilkuttivat keltaisella :ashamed:

Muillaki oli autossa ollessa toispuoleista ylävatsakipuilua, täällä ihan sama homma :wave: Ei vaan tunnu löytyvän sopivaa asentoa penkillä, ettei se kipuilis. Kyydissä ollessa mulla penkki onki melko makaavassa asennossa ja siinä on helpoin olla.

Rasvailua en ole harrastanu, vaikka pitäis kyllä. Iho on nyt kyllä hyvässä kunnossa, mutta rintoja ja mahaa pitäis muistaa öljytä ettei kovin repeilis, ku kyllä nuo on ihan tarpeeks repeilleet jo muissa raskauksissa.

Nimi meillä on valmiina jo kummallekkin sukupuolelle, toinen nimi vaan vielä hakusessa, ainaki osittain :)

Baareissaki olen piipahtanu moneen kertaan ja ei mua siellä olo kyllä ahdista oikeestaan ollenkaan. Välillä vaan huomaa että muut menee sinne tänne ja ite istuu pöydässä, mut siitä on kiva katella mitä ihmiset touhuaa humalassa :LOL:
Viimeks lauantaina olin kavereille kuskina ja baarissa tappiin asti.. tuli tanssittuaki pitkästä aikaa :) Ja eilenki piipahdettiin baarissa, ku käytin miestä ja sen veljeä kahdella oluella.

Mut nyt pitää laittaa vaatteet niskaan ja lähteä kaupungille asioille.

Äippäskä ja syltty 27+5
 
Asuntogalluppia...
Asutaa omakotitalossa isolla 4300 neliön tontilla.
Ostettii n 1,5v sit tällänen 1970 luvulla rakennettu "kenkälaatikko" jota on rempattu kohta enempi tai vähempi koko ajan...

Huoneita on 3mh, 0h/rt/avokeittiö, wc,kph, s ja sh.

Ja yllättäen kun kaikki oli saatu liki valmiiks niin todettiin että jaahas me lisäännytään ja joudutaan siis laajentaa jossai vaiheessa pikkaselle tilaa johki.... nooh onneks asialla ei kuitenkaan ole kiire...
 
Sokerirasituksesta Monin tuntui olevan menossa. Ei meillä ainakaan täällä Hgin:n Koskelan alueella sanottu, että pitää olla vain lasillisella vettä ennen rasitustestiä, ravinnotta kylläkin 12 tuntia ja muuta kuin vettä ei saanut juoda. En tiedä vaikuttaako nuo sitten erilailla arvoihin... No joka tapauksessa mulla 2 arvoo oli vähän korkealla ja "pääsen" ens viikolla käyrälle sairaalaan.

Liitoskivuista Niitäkin tuntui monella olevan. Mulla tosi pahat toukokuun pari vikaa viikkoa, jolloin sain neuvolan kautta lähetteen fysioterapiaan. Kun sitten kävin viime viikolla oli pahimmat kivut jo ohi. Kerroin fysioterapeutille, että olen pitänyt Anita-tukivyötä viime viikot lähes yötä päivää ja hän arveli sen auttaneen. Käski vaan vetää entistä tiukemmalle, jos kivut tulevat takaisin. Itse liitoskivuille ei kuulemma paljon ole tehtävissä, mutta silloin kun ovat pahat ei kuulemma saa ärsyttää häpyliitosta esim. liikunnalla, koska pahimmassa tapauksessa päätyy pyörätuoliin :( Sain aika paljon ohjeita samalla käynnillä lantionpohjan lihasten vahvistamiseksi, että jos kunnassa mahdollisuus suosittelen!

Lääkärikäynneistä Luulen, että täällä HUS:n aluella on 2-3 ensisynnäjille neuvolassa, jos ei yhtään mitään ihmeellistä ja ne pari ultraa sairaalassa? Mutta sitten jos on ihmeellistä, niikun mulla on ollut, niitä käyntejä on ollut paljon, oon tavannut jo 15 HUS naistentaut. ja synnyt. erikoislääkäriä plus muutamat yksityiset päälle... Meen ensi viikolla myös pelkopolille, mulla ne pelot liittyy lähinnä maaliskuiseen sairaalakokemukseni aikaiseen dignosointiin, kontrollin puuttumiseen ja saamaani hoitoon. Tai siis paremminkin siitä syntyi sellainen pelko, etten haluaisi asioida koko instanssin kanssa, ellei olisi pakko tässä tilanteessa. Ennen tuota pelkopoliakin ajattelin käydä yhden todella kokeneen yksit. lääkärin vastaanotolla, syystä että saisin sellaisia arvioita, joissa rahan säästö ei ole vaikuttimena. No omaa rahaahan siinä menee, mutta ei voi mitään...
 
nyt on ensimmäinen erä pelkokeskustelua takana. kätilö selitti mahdollisuudet kivunlievityksiin ja vähän synnytyksestä. sitten katsottiin, että vauvalla oli kaikki hyvin. pomelolle oli kertynyt painoa 1200g ja mitat meni hieman alle keskiarvon. ainakin se pelko, että vatsassa asustelee kymmenen kilon perunasäkki, poistui. =) ihan pikkanen tyttö siellä asustelee. mun vatsan koko on vaan niin iso, että luulisi siellä isonkin möykyn mahtuvan asumaan.

en kyllä tiedä helpottiko mikään pelko vielä tuolla käynnillä. seuraava kerta on edelleen kätilön pitämä, jossa lähinnä käydään yhdessä läpi erilaiset synnytystavat synnytysosastolla. se ainakin helpotti, ettei sektion mahdollisuutta heti tyrmätty. (jos ei muuten uskaltaudu synnyttämään).

:flower: kukkia synttärisankarille!

kehäkukka74+pomelo 28+3
 
Iltoja :) Nyt sitä sitten ollaan vanhoja :kieh: Kiitos onnitteluista =)

Kehäkukka Mukavaa kun pelkopolikäynnit lähti käyntiin ja toivotaan tietty sitä haluttua tulosta näille käynneille, että pelot pikkasen helpottais =)

Tiinuliini Harmillista, että mukava loma meni tolleen pilalle :/ Ei varmast oo ollut kiva olo...

Äippäskä Toivotaan, että vuotoo ei enää tulis. Syy saattaa tosiaan olla se mitä itsekin epäilit. Täällä kans ajoittain tuttua :whistle:

Snodgrass Tää näppäisee näpeille, kun vaan yritätkin lähennellä sokerikipon kanssa tai mussuttelet liikaa herkkuja :kieh: Toivottavasti onnistut välttelemään :D

Täällä tosiaan tänään vietetty näitä vanhenemispäiviä :kieh: Ainoo hyvä homma, että saa herkkuja :whistle: Päivällä oli herkkuruokaa... grillattua possunfilettä, uusia perunoita, salaattia, silliä, keitettyä kananmunaa ja sulatejuustolla täytettyjä ja pekoniin käärittyjä herkkusieniä. :p Jälkkäriks ite tehtyy mansikkakakkua ja muut kahvipäydän herkut :p
Nyt iltapalaks ukko teki mulle viel lettuja, joihin tuli kahen letun väliin sulatejuustoa :p Holittoman siiderin kanssa niitä nautin ja varmaan pala kakkuu pitää viel ottaa :p
Juu ja huomenna on se sokerirasituskoe aamusta :whistle: 1h10minsaa aikaa mähkiä vielä sapuskaa suuhunsa ja mähän mähkin :D :ashamed:

Luontokin antoi mulle oman synttärilahjan...meinaan kauheen allergisen reaktion taas sain ja silmät oli ummessa ja naama turvoksissa ja joka puolelta valui jotain ulos ja kutina aivan kaamee ja henki pihisi :headwall:

nyt mässäämään viel kun voi :wave: :ashamed:

Katjuska ja Vilpertti 27+4 :heart:
 
Iltaa täältäkin taas pitkästä aikaa!

Kovin on hektistä tämä elämä, että en oo ehtinyt lukemassakaan paljon täällä käydä. Pikkusiskot 2- ja 4-vee on mulla parhaillaan hoidossa ja vilinää riittää. :) varsinkin 2vee on niin ehtiväinen, että ihan hirvittää! Onneksi 4vee on siinä iässä, että tulee herkästi "kantelemaan" pikkusiskon touhuista, ellen mä satu huomaamaan. Onneksi nukkumaanmeno ton touhukaksikon kanssa on aina helppoa, joten se meni taas kätevästi ja nyt kuuluu jo tyytyväinen tuhina. Viikonloppuna vietettiin 2 päivää Särkänniemessä! Ja ihan aamusta iltaan! Täytyy sanoa, että siinä sammahti tämä vanhinkin sisko ja muu aikuiskatraskin aika vauhdilla illalla, sen verran oli rankat päivät. Ja meikäläisen jalat huusi molempina iltoina hoosiannaa...

Mutta siis, omassa navassa kaikki edelleen mallillaan. Kivuttomat supparit jatkuu ja tuskin enää tässä vaiheessa ainakaan vähenevät! Mutta ei niistä muuta haittaa ole, muuta kuin että elämää hidastavat. 6. päivä oli neuvolalääkärikin ja kohdunkaulalla kaikki hyvin. Ja niin kaikkialla muuallakin. Seuraava neuvola onkin sitten jo pohjanmaalla, kun muutto meillä on 2 viikon päästä. Ihan jo ahdistaa, ei oo mun mielihommaa maailmassa! Mutta onneksi säästyn kantamiselta, hehee :p

Muutosta pääsenkin kätevästi asuntogallupiin, eli muutetaan 4h+k+s 94neliötä rivarin päätyhuoneistoon, vuokralle. Asunto rakennettu 90-luvun alussa ja rempattu täysin 1,5 vuotta sitten. Tää nykynen asunto on ihan vaan kaksio vajaa 60 neliöö, eli saa nähdä miten totutaan, kun saadaan oikeasti tilaa :) ja vauvakin saa oman huoneen heti :heart:
Omaa taloa aletaan talvella suunnittelemaan ja toivon mukaan rakentamaan ensi kesänä. Tontti meillä on jo ostettu.

Rasvailustakin on ollut juttua ja omalla kohdalla se ei kauhean aktiivista oo ollu..:/ suihkun jälkeen oon aina rasvannu ja välillä muinakin aikoina jos oon muistanu.. ja arvatkaa oonko usein muistanu..:D

Ehkä siinä kaikki tällä erää... pakko kai mennä nyt lepäämään, kun termiitit on unilla :)

Kivaa viikkoa kaikille!

suhveli 27+5
 
Höpöti
Heipsan!

Neuvolalääkäri oli perjantaina ja sielä oli kaikki mallillaan! Kohdunsuu oli ennallansa ja painoarvioks nöpsykälle tuli 1056g.. ja viikkoja tollon oli siis 25+6! Nii ja lapsi vettä oli reilumman lailla!! onpahan sitte missä polskia :D
Nii ja sokeritkin oli onneks kunnossa, vaikka vähä jänskäsinki.. suotta taas...
Ja rautaa joudun alkaa syömään nyt.

Rasvaillu oon koittanu... mutta silti onpi noita arpia tullu muutama... masu kasvanu jotenkin niin huimasti nyt... noh.. toivotaa ettei ihan mahottomaks menis.. olis sitä tietty enempikin voinu rasvailla..

Asuntogalluppia Me asutaan reilun 60 neliön rivari asunnossa... pääty asunto... rempattu justiinsa ennen meitä, ja kodinkoneetki uusia! Suhteellisen lähellä keskustaa...

Nyt iltapalalle ;)

exido + nöpsykkä 26+2
 
Pitäsköhän mullakin ilmottautua ihmisten ilmoille... Oon kyllä käyny lukemassa vkl:na mutta aina ei saa aikaseksi kirjuutella..

Rasvausta saa täälläkin harrastaa aina sillon ku muistaa.. Rasvan merkkiä en vaan muista kun on montaakin erilaista.. Ihan normaalista kaupasta ostettu kuiteksin.. Yhtään arpea ei oo vielä minun massuun tullu ees edellisistä raskauksista joten pitää toivoa saman jatkuvan.

Autoilu ei kyllä pelota yhtään. Bensan hinta vaan hirvittää melkosesti, että se rajottaa mun menohaluja vähän. :kieh:

Mitähän vielä oli... se on tämä dementia joka painaa päälle. Sehän on kyllä todettu että raskaus pienentää aivoja joten pistetään sen piikkiin.. :LOL:

Ei kummempia muutoksia oo näkyny meilläpäin.. Mahassa vaan jyllätään siihen malliin, että alkaa jo ulospäin näkymään aina ku jotain liikettä on..

Nyt pitää pikkuhiljaa alkaa suunnittelemaan itsensä kallistamista tuonne sängyn puolelle.. Ainakin yrittää nukkua..

Ninetsu 26+2
 
Tänään taas Kaikosella käyty ja saikkua napsahti elokuulle asti. Nyt pääsen taistelemaan työpaikan kanssa lomista, ne kun kehtasivat väittää että menetän kaikki lomani :headwall: mä en ihan tosissani jaksa vaan otan liittoon ja kysyn että miten toimitaan?! Ajatus oli että siirtyisi ensi kesäksi mutta näin ei nähtävästi tehdä? Hohhoijaa... Viime yö meni taas liitoskipujen kanssa valvoessa ja nytkin supistaa :| olo on siis mahtava!

Tulen huomenna paremmalla ajalla jutustelemaan teidän kanssa! Hyvää yötä massukat ja extra ripaus unihiekkaa kukkujille!!!

Koiruus ja pentunen rv 27+5
 
snodgrass
Katjuska kiitokset tsempistä ja vielä ehdin onnitella!! :flower:
Teinkin kuin teinkin yhteen muistikirjaani sellaisen taulukon, johon liimaan tarran aina jokaisesta sokerittomasta päivästä :D Sain mieheltä tässä taannoin synttärilahjan yhtenä osana tosi söpöjä pieniä erilaisia sydäntarroja "motivointitarroiksi" :heart: Ja tänäänpä siis pääsin liimaamaan ekan! :LOL:

Autoilijoilla oli ilmennyt ylävatsakipua. Mulla taas on kävellessä tai istuessa välillä joko aika ylhäällä kyljessä tai sit lapojen välissä ihmeellinen pistos, joka tulee ja menee miten lystää.

kehäkukka toivotaan et ne pelkopolikäynnit tosiaan sua helpottais. Saatko sinä puhua siellä mitään, vai onko se vaan kätilön luennointia synnytykseen liittyvistä asioista?

koiramamma toivottavasti saat liitosta apuja. On se hullua, jos lomat menee! |O Eri aloilla on varmaan vähän eri systeemit, meillä on siinä ainakin jotkut ihan tietyt kiemurat et miten sen saikun pitää tulla jotta lomat ei menis. Mut siis et niinkin vois helposti käydä et loma jäis saikun alle.

Öitä kaikille!
 
vuh
Huomenta! Mistäköhän johtuu, että sitä herää helposti viideltä eikä saa enää unta? Mullakin on takana sellaisia öitä. On tietysti kiva herätä valoisaan ja juoda aamukahvit ihan omalla ajalla, mutta kyllä sitä mieluummin nukkuis pidempään... :xmas:

Kehäkukka Toivottavasti pelkopoli auttaa myös jatkossa. Tärkeää olis varmaan, että se kätilö osais jotenkin asettua sun asemaan ja tajuais, että pelkoja on. Ettei "vain" luennois asioista.

Peloista Mitä vaihetta te muut pelkäätte tässä vauvan tulemisessa eniten? En siis halua mitenkään lietsoa pelkoja, mutta musta vaan olis mielenkiintoista tietää muista. Nimittäin mua itteäni on taas uudestaan alkanut pelottaa ensi talvi: kaamos ja pimeys, tulevat huonot yöunet ja etelässä asuvien ystävien ikävä, mikä on talvella mulla ihan sairaan suurta. Pelkään, että suunnilleen romahdan noiden tuntemusten alle. Ihan älytöntä pelätä nyt jo tulevaa näin paljon, se vie vaan energiaa tässä hetkessä olemisesta. Mutta minkäs sitä peloilleen voi? Vai voiko?!?

No, autoilua en pelkää yhtään sentään... Vähemmän pelokasta päivää kaikille isomahoille! :)

vuh ja pikkuliini :heart:
 
ail
No niin.Sokerirasitustestissä käyty ja nyt oksettaa ja pyörryttää niin ettei näytölle näy kunnolla.Tulokset olis kuulemma huomenna valmiit mutta kun ei meidän neuvolaa saa oikein milloinkaan kiinni niin katsotaan nyt milloin saan tulokset.En kyllä jännitä yhtään.Oletan että kaikki on ok.Nyt lepäämään.

ail ja Pipsa 28+4
 
Daydreams, kiitos :)
Tuoli on aito alkuperäinen 'lepakkotuoli' jostain 60-luvulta mutta entisöity vuosi sitten ja ostettu uusi istuin osa. Nykyään noita saa jo monesta kaupasta 'halpisversioina' mutta niitä kannattaa välttää, ovat huonolaatusia ja ei ollenkaan yhtä mukavia istua!
Meillä mies myös luuli että tuo on huono löhötuoli mutta kerran siihen istahdettuaan on siitä tullut ukkosen rakas pelituoli ja siinä vierähtää monena iltana monen monta tuntia :D


Neuvolasta tulin juuri ja sieltä vähän kuulumisia:
pissa puhdas -/-
RR: 129/81
Hb: 139
SF: 28 (jes! keskikäyrää lähestytään koko aika)
painon muutos/viikko: 180g (yht. 5,3kg johon olen erittäin tyytyväinen)
liikkeet: ++
syke: 150
lapsivedenmäärä: N (normaali)
tarjonta: RT (vaikka vielä kyllä varmasti heittelee kuperkeikkoja)

Tädillä oli hauskaa kun tunnusteli pikkusta ja sanoi että pitää oikeen vielä uudestaan kokeilla kun on neiti niin hauskassa asennossa siellä :D
Sykkeitäkin jouduttiin oikeen metsästämään kun Pingullamme oli jumppatuokio just käynnissä!

Neuvolan jälkeen eksyin kirpparille josta mukaan tarttui taas kaksi kassillista vaatetta neitoselle, ihania löytöjä :heart:

Koiramammalle tsemppiä saikulle ja toivotaan että asiat ratkee oikeudenmukaisesti!!!

Mutta juups josko sitä lähtis vähän lepäilemään ennenkö pitää taas lähteä...
Jaksuja massukoille! :flower:


Malttamaton Tini+Pingu-rinsessa 28+6 (huomenna TAAS paukkuu viikot :heart: )


PS.
tässä mun löytöjä kirpparilta yht 20e :heart:

 
Tinii ihana toi puh ja nasu vauvoina body!Ite en oo vielä uskaltanu ostaa vaatteita kun niitä on sen verran ennestäänki ja kun ei kerran tiedetä kumpi tulee..tai no, myönnetään nyt että pari vaatetta on tarttunut mukaan ja pienempi toppapuku mut ne onki ihan neutraalin värisiä :) tarvis kyllä mennä johki liikkeeseen oikein kokeileen tota tuolia niin olis ehkä helpompi päättää, fatboyt on ainaki melko tyyriitä mut ah, niin mukavia!
koiramamma mulla kävi yhelle kaverille juur silleen et menetti lomansa kun jäi sinne saikun alle, jotenkin tosi epäreilua mun mielestä, en voi tajuta!toivotaan et sulle ei kuitenkaan nii kävis.
Mä olin poikaa oottaessa miehen ja kavereiden mukana baareissa joka viikonloppu ja sillon oli kyllä ihan hauskaa.Meillä toi mies vaan on semmonen et harvoin osaa ottaa kohtuudella ja muutaman kerran sain sen kirjaimellisesti kantaa kotiin...vikan kerran olin rv 36 kun mies tuli reppuselässä kotiin ja voitte uskoo et olin mahtava näky!Onneks matkaa vaan n. km ja mies melko kevyt.Nyt en kyllä kantaiskaan vaan jättäisin sinne minne sattuu kaatumaan :D
Mut tosiaan sit loppuvaiheessa oli kurja olla baareissa kun alko tupakansavu ottaa nopeesti henkeen mut enäänhän se ei oliskaan ongelma.
Nyt en ookaan ollut kun on toi poika tossa vahdittavana...eikä mieskään kyllä baareissa oo hetkeen ollut joten en senkään matkaan oo lähteny.
Torstaina olis tarkotus mennä mun parhaan kaverin kans tohon lähikuppilaan mut tuskin siellä kovin pitkään tulee notkuttua kun oon nii iltaväsy.
Nyt en enää muistakaan mitä muuta piti kommentoida...
täällä sataa taas vettä, ja en tiiä mitä ton pojan kans keksis kun ei uloskaan jaksa mennä kastumaan!
Huomenna on se pelätty hammaslääkäri ja mies onkin to ja pe kotona joten saadaan pitkä viikonloppu yhessä.
Ens viikolla saankin alottaa pojan synttäripuuhastelut, suuret 2v karkelot tulossa :D
Just sain tarjoilut päätettyä ja nyt jo toivois et olis koko juhlat ohi...
Mut nyt pojan kans päikkäreille
:wave:

d. ja pipana 29+0
 
:flower: kesäloma alkoi! :flower: piti tänään ihan miettiä kahdesti, että olenko mä oikeesti lomalla vai pitikö mun tänään olla vielä töissä. :LOL: ihan oikeasti tämä dementia on ihan kamalaa. ei muista yhtikäs mitään, mitä juuri on sanonut/kuullut. näilläkin sivuilla on melkein mahdotonta kommentoida ellei pistä paperille asioita ylös. noh, nyt ollaan lomalla ja elokuusta alkaakin jo mammaloma virallisesti. näin se aika vaan rientää meillä, massukat. :)

tinii olitpa löytänyt ihania vaatteita! ja edukkaasti!

koiramamma toivottavasti nuo työhön liittyvät asiat nyt järjestyy kuitenkin, ettei tarvi niistä stressata. (hanurista tommonen).

vuf peloista kyselit.. mulla ne kaikki pelot liittyy tuohon lapsen syntymiseen. perhevalmennuksessa viimeksi oli lohduttavaa kun korostettiin sitä ettei tarvi olla superäiti vaan ihan tavallinen oleminen vauvan kanssa on tärkeää. itse kun ensin mietin, että pitäisikö tässä nyt olla sitten heti pullalta tuoksuva, naama naantalin aurinkona, posket punaisena superäitinä, joka jaksaa ja huolehtii essu päällä kaikesta =tyyliin pieni talo preerialla. :) ehkä sitä kannattaa mennä päivä kerrallaan ja koittaa olla miettimättä pidemmälle. esikoista odottaessa kun ei tulevasta tiedä, niin ehkä sitä kannattaa vaan mennä porskuttaa miettimättä kummempia eteenpäin. -en tiedä-

hyviä kirppareita, lasten vaatteita ajatellen, pääkaupunkiseudulla otetaan edelleen vastaan.

paksuja jaksuja! =)

kehäkukka74+pomelo 28+4
 
:wave: Täällä kans selvitty hengissä sokerirasitustestistä =) Eka kerta kun sain sitä colan makuista litkua ja ihanan kylmääkin oli, niin meni janoisena hyvin alas :whistle: Ennen ovat aina ´tyrkkineet sitä lämmintä paksumpaa vaaleaa litkua :x Verikokeiden otto vaan on aina yhtä tylsää, kun mun verisuonet karkailee |O

Koiramamma Toivotaan, että liiton kanssa noi loma-asiat selviää...tylsää jos ne sitte menetät :/

Snodgrass Toivotaan, että tarroista apua :D Kerro meille aina välillä, että montako tarraa on jo ansaittu ;)

Vuh Mua pelottaa kans eniten se oma jaksaminen, kun ei oo aiemmin kokemusta kahesta pienestä yhtä aikaa. Masennukseenkin olen taipuvainen ja liian vähäiset unet tekee musta vähemmän ihanan persoonan, joten mitenköhän se ukkokin mua sitten jaksaa :/
Kaipa se on normaalia miettiä näitä juttuja kuiteskin etukäteen ja toivottavasti on sit loppujen lopuks turhia nää pelot. =)

Monet oli kirpparilla käyny... niin me kans tänään, mutta en uskalla Vilpertille oikein mittään ostaa, kun ei tiiä kumpaa sorttia on. :D ja kaapit tursuu muutenkin tota tavaraa :whistle:

Mä kans ootan, että pääsis päikkäreille. Tuli nukkuttua tosi huonosti viime yönä ja meinasinkin pystyyn nukkua sinne labran penkille :snotty:

Katjuska ja Vilpertti 27+5 :heart:
 
Koiramama - outoa tuo loman menetys... Se on varmaankin alakohtasta, mutta kysy ihmeessä liitosta! Meillä on niin, että jos loma ja sairasloma sattuu päällekkäin, niin yksi viikko on ns. omavastuustuullista eli lomaviikon menetys, loput siirretään myöhempään ajankohtaan. Ite pidin vaan yhen viikon lomaa kesäkuussa ja siirsin loput lomat äitiysloman loppuun (pomon suostumuksella), koska mulla oli/on melko varmaa ennenaikasesti saikulle joutuminen. Tai ollaanhan sitä jo oltukin useaan otteeseen, mutta nyt taas työelämässä, jos pari viikkoa vielä jaksas, niin sit sais mun puolesta riittää. Liitoskivut on nyt pysyneet kurissa kunhan tukivyö on tarpeeks tiukalla ;) Mutta nyt alkaa pitkät istumiset rasittaan ja painaan jotenkin koko alakroppaa. Mukavaa päästä lääkärille torstaina, niin saapi tsekattua kohdunkaulat sun muut. Autolla ei huvittas ajella pitkiä matkoja, ehkä pari sataa kilometriä kerralla olis aika katto - paitsi että piti vielä lähteä Savonlinnaan oopperaan heinäkuussa - no katellaan.
 
Tässä vielä vapaapäivää viettämässä..

Mulla ei oikeastaan tuossa syntymässä ja vauvassa pelota juuri mikään jos se tapahtuu luonnollisesti. Ainoa asia mikä pelottaa on SEKTIO.. Ja nimenomaan isolla. Esikon synntytin normaalisti alakautta eikä jääny yhtään kammoa, mutta kakkonen synty sektiolla (suunniteltu perätilan vuoksi) ja se oli hirveää. Tai no se leikkaus ei ollu, mutta sen jälkeen se kipu.. Ja sen lisäksi ilmeisesti tihku selkäydinnestettä se puudutuskohta kun tuli aivan kauhia päänsärky ylhäällä ollessa. Ja siihen laitettiin sitten se veripaikka joka kyllä helpotti, mutta ei ollu kivaa. Silti pakkohan se jollakin tavalla on synnyttää ja mieluimmin se tapa mikä on vauvalle turvallisin.

Ihania löytöjä Tiniillä. Ja tosi edullisia oot löytäny.

Huomenna ois sitten se lääkäri. Mies sano tänään, että kotia ei oo tulemista jos en oo kaikkia vaivoja ja tuskia kertonu siellä. Pakkohan se on ku viimeyönäkin oli melkosen kipeät liitokset. Asentoa vaihto niin aina tuli semmonen tuska. Ja aamulla siivoilin leluja ja imuroin niin eipä ollu kivat oltavat. Onneksi pääsi pötkölleen..

Ruoan pariin täytyy mennä touhuamaan..

Ninetsu 26+3
 
Hei kaikille!!
Ja uusille tervetuloa!! :flower: :flower:
Tänne ei oikeestaan kuulu sen kummempia ku ootellaan seuraavaa neuvolaa...
Aika ajoin on ollut mahakipuja ja todella kipeitä suppareita.. :kieh: :kieh:
Eilen sit käytiin ihastelemassa ukon siskon tyttöä joka syntyi eilen aamulla... :D
Oli kyllä suloinen pakkaus ja se vauvan tuoksu....mulla alkoi sit maito valskaamaan ku nuuskutteli vauvaa... ;) ;)
seuraava lääkärikäynti oiski sit äippäpolilla kasvun takia..

Rasvailusta ollut puhetta niin mie olen alusta asti rasvaillu ihan perusrasvalla.

Asuntogalluppiin sen verran että meillä on 3h keittiö kerrostalossa ja isompaa ollaan vähän kateltu ja jos omakotitalo löytys niin ois ihana asia...ja jos vielä tältä alueelta löytäis niin ei isompien muksujen tarttis koulua alkaa vaihtamaan.

Ihania odotuspäiviä kaikille!!
Ninnipo ja :heart: masukki rv28 :heart:
 

Yhteistyössä