***SYYSMASSUKAT 2008 kesäkuussa***

nuppu74 mulla hb oli kuukausi sitten 100 (ei mitattu nyt tällä viikolla kun unohtu) ja leukosyytit koholla.Nyt löyty sit vielä pissasta proteiinia ja leukkareita.
Ketään ei sano mitään mistä johtuu ja kun koitan kysellä papasta löytyneistä pahanlaatuisista solumuutoksista niin niistäkään ketään ei sano mitään!
Ihme touhua kyllä välillä....
Mulla oli viime raskaudessa hb alimmillaan 96 mut ei mulla mitään anemiaa ees epäilty/aateltu, sanottiin vaa et syö rautaa.Oli kyllä sillon eri terkka ja se olikin tosi tympee.
mut tosiaan voi olla että laskee ihan vaan raskauden takia noin alas.Syötkö jo päivittäin rautaa?mä syön 2/päivä, jotain vähän vahvempaa laatua vielä...
ail tosi kurjaa toi painonnousu!mites sun verenpaine?kaverilla kävi kans noin et paino nousi kauheesti, hirveet turvotukset, ja lopulta RR alko nousta kans...onneks oli jo niin loppuvaiheessa et sit jo synnytys olikin lähellä.
 
huh parin tunnin päikkärit teki terää!
kiitos snodgrass :heart:

päätä taas särkenyt huolella ja muutenkin ollut niiiiin voimaton olo useamman päivän... monet samassa vaiheessa olevat sanoneet että ovat nyt elämänsä kunnossa ja että energiaa riittää vaikka muilla jakaa kun mulla taas on tilanne ihan eri!
Yöunet menee vessassa juoksiessa ja hyvää asentoa etsiessä ja päivällä tulee lähinnä makoiltua sohvalla kun ei vaan saa itsestään mitään irti :headwall: varsinkaan sateella!

mä vähän säikähdin painostani kun kävin uimassa toissapäivänä ja vaaka näytti 1,5kg vähemmän kuin kolme viikkoa sitten neuvolassa (silloin noussut alusta jonkun 4kg muistaakseni)... oon muutenkin ollut huolissani että neiti jää tosi pieneksi johon jo osoitti merkkejä rakenneultrassa mutta nyt olen sitten kovasti pähkäillyt ja odotellut ensi viikon neuvolaa että pääsen pommittamaan tätsyä kysymyksilläni.

mies on kökkinyt nyt normaalisti 12minuuttia kestävällä junamatkalla kotiin 1,5h kun VR:llä oli jotain tietoliikenneongelmia :headwall: onneks mä en oo siellä kun ois varmaan jo nyrkki viuhunu näillä hormoniövereillä!

Mut juu anteeksi omanapaisuuteni, ehkä palaan järkiin huomiseen mennessä ja sitten tulen uutena ihmisenä takaisin :D jaksuja massukoille ja tervetuloa uusille!!!

Tini+Pingu rv 28+1
(Alkoi kolmas eli VIIMEINEN kolmannes ja kahdeksas raskauskuukausi)
 
Meillä myös remontti vaiheessa, mutta ihan hyvässä sellaisessa. Lastenhuoneeseen ostettiin tänään vihreää maalia ja pähkinälaminaattia lattiaan. Nyt on ukkokullalla ja mulla pari viikkoa aikaa laittaa huone kuntoon, ennen kuin työkaverit tulee tupareihin. Pidän tupaantuliaiset ja samalla läksiäiset kun jään heinäkuun alussa ensin kesälomalle ja elokuun alussa aloitan työt uudessa työpaikassa. Sain vakituisen työpaikan aivan äippäloman korvilla kun ehdin olla uudessa työssä 3 viikkoa ja yhden päivän ennen äippäloman alkua. Siis jos ei tartte jäädä sairaslomalle aiemmin. Nostan työnantajalle hattua et antoi vakituisen työn, vaikka tiesi että oon raskaana. Mua ei ainakaan syrjitty raskauden takia:)

Penkkiurheilusta (futiksen em-kisat) olen todella innoissaan ja kattelen kisoja päivittäin. Seuraava neuvola on juhannuksen jälkeen ja helppo muistaa koska mulla on synttärit silloin. Joudun myös sokerirastitus-testiin heinäkuun alussa, koska painoindeksi ennen raskauden alkua on se 25. Kummastuttaa mua, koska en oo ikinä ollut ylipainoinen vaan mun ruumiinrakenne on lyhyt ja lihaksikas. Oon koko ikäni harrastanut urheilua, joten ihmetyttää tollaiset rajat, mutta ihan mielenkiinosta meen sinne kumminkin.

Niin ja mun synnytyssairaala on OYS, en muistanut sitä viime kerralla mainita.

Jatkoja kaikille pallomahoille :D
Nöpöliini ja Bebe 24+5
 
Morotus!

Oon ihan pihalla ku oon ollu ilman nettiä viikon, aluksi olin kotipuolessa käymässä jossa ei ole yhteyksiä ja sit ku pääsee kotiin, niin koneeseen on pesiytyny virus...alako olemaan jo kaiken maailman vierotusoireita prkl.. :/

Tervetuloa uusille oottajille :wave:

Kiitos teille ku osallistuitte mun ei niin raskauteen liittyvään (autogalluppi) kyselyyn, johan luulin ettei kukaan halua vastata, ku ei kuulu, kuten Lizardki mainitsi, oleellisesti raskauteen, eikä kyselyn ollut tarkoitus olla mikään elintasomittari..kuhan vaan uteliaisuudesta et minkälaisia menopelejä teil on. Ja Teille joita ajaminen jostain syystä pelottaa, niin rohkeesti vaan liikenteeseen, siinä se ajotaito karttuu ja luottamus kasvaa omaan osaamiseen hallita auto! Minäki haluan kuplavolkkarin! ollu jo kauan haaveena, mut kyl mä viel joskus sen laitan!!

Nuppu74&Kehäkukka74: sama vika rahikaisella, kesäflunssa (romuska) iski minuunki viime viikolla ja ei näy hellittävän, vieläki niin tukossa, et henki kulkee p-reiän kautta pihisemällä :eek: !

Turvotuksesta: mulla turposi viime viikon parin lämpimän päivän ja kävelyjen jälkeen vähän nilkat ja sormet..viruttelin sitten kylmällä vedellä niin auttoi...juon yleensä tosi paljon vettä päivän mittaan, mut ei vaikuttanu sit helteellä se olleskaa.

Penkkiurheilusta: katon kaikkea urheilua mutten jalkapalloa, se ei ole koskaan kiinnostanu...

Nyyttimyyllä oli ollut raskausajan dementiaa...täällä myös...pitää monesti miettiä mitä aiko tehä ja nyt kans, et mitä piti kirjoittaa ja kommentoida... :D

Koiramamma kyseli neuvolalääkäri käynneistä: meillä on 3 kertaa..ja meillä oli myös toukokuusa alkuvalmennus 3kertaa ja loppuvalmennus 3kertaa elokuusa ja synnärikäynti on myös...ja ultria meillä on 4: np-,rakenne-,kasvutarjonta- ja synnytystapaultra....kääntelenkö veistä haavassasi?muuttakaa kaikki tänne meille niin saahaan tuo synnäriki pysymään pystyssä :LOL: Mut oikeesti, kyllä pitäs olla samat tarjonnat joka puolella maata!

Sitten oli myös Nimistä puhetta: Ollaan molemmat laitettu listaa miellyttävistä nimistä mut ei mitään päätetty, mut luulen et jos poika tulee, niin miehen suvulta periytyy ainaki yksi nimi...jos tyttö tulee, niin en sitte tiiä mikä tuntuisi mukavalta...minusta tuntuu et pojalle olisi vaikea löytää miellyttävä nimi, tytölle olisi kyllä nättejä nimijä.

Äitiyspakkauskin olisi postissa oottamassa...saas nähhä millo "uskallan" sen hakea kotiin...

Hauskaa viikonlopun alkua teille Syysmassukat!

hille78 & kaveri rv 27+
 
Iltaa vielä :) En tiedä missä vika oli, mutta nyt toimii taas ainakin =)

Tinii oli ainakin ollut väsynyt...sama täällä. Veto ihan pois ja tänään kaupungilla tuli sellainen olo, että ei jaksa kävellä metriäkään. Aamusta asti oli muutenkin huonoa olo ja päänsärkyä. No toivottavasti johtu vaan tästä surkeesta ilmasta tai jotain :kieh:

Remppaajat toivottavasti kaikki menis putkeen ja saisitte valmista ennen pikkuisten syntymää =)

Ail Kyllä sillä nestevajeella varmaan suurikin vaikutus on tohon painon nousuun :/ Jaksuja sinne :hug:

Nupulle kans jaksuja :hug: ihme toimintaa kun kukaan ei tiedä mitään :eek:

Nimistä Kyllä ne suht valmiina tuolla mielessä on :whistle:

Joillain muulla oli kans harsoja varastossa... sama täällä. Löytyy tytön sekä pojan pakkauksissa olleet harsot ja tytön kummi teki niitä mulle joskus silloin rutkasti lisää ja nyt sitte tulee viel ne neljä lisää. =) No niille on kyllä käyttöä, kun aika pulauttelijoita noi mun mukulat olleet. :kieh:

Näköjään nyt tullut tuo maidon tursuttelu joka iltaiseksi, kun taas on paidan etumus vähän kostea.

Nyt heips kaikille tältä illalta :wave:
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Täälläki alkaa asiat olla taas kunnossa =)
Eilen oli lääkärineuvola ja kaikki oli muuten kunnossa, mutta sf-mitta ei ollut kasvanut tarpeeksi viime käyriin katsottuna. Viimeksi mentiin yläkäyrien yläpuolella, nyt keskikäyrän alapuolella pikkaisen. Tahtoi mainita asiasta ultrassa, joka on heti juhannuksen jälkeen. Meinasi että syy mittaan saattaa olla sekin, ku vauva on masussa poikittain.
No, toivotaan että kaikki on silti kunnossa.
Välikorvantulehdus mulla oli myös, joten antibiootti kuurille jouduin.

Äitiyspakkaus tuli maanantaina ja oli kyllä ihana :heart:

Piti muidenki juttuja kommentoida, mutta mulla tää raskausdementia vaivaa niin pahasti etten muista enää mitään :ashamed:


Äippäskä ja syltty 27+1
 
Katjuska just samanlaista oloa täällä! Aamusta asti ollut ihan kurja olo...
Mut huomenna on päivä uus ja viikonloppukin kolkuttelee jo ovella ni pääsee taas nauttimaan enempi miekkosen seurasta :heart:

Tää massuli lähtee pikku hiljaa sänkyyn lueskelemaan (pyöriskelemään tuskissaan :headwall: )


Ööt massukat :heart:
 
Iltaa!
Hirveesti ootte kirjotelleet,mä en oo ees koko koneella käynyt yli viikkoon kun ei kerkiä millään!

Mulla oli se toka lekuri käynti ja kysyin siitä uimisesta ni periaatteessa normaalisti voipi uida ainaki luonnonvesissä ellei ole paikat auenneet(ja mistä sitäkään tietää ellei tonne ronki..???)

Mutta kylmä vesi voi aiheuttaa supistelua...mikä ei sekään mitään haittaa jos ei ole mitään häikkää muutoin.

Ja supistelua kyllä esiintyy päivittäin mutta harmittomia ovat olleet.

Esikoinen on koetellut hermoja oikein urakalla(3,5v.) ei tottele mitään,ei suostu minkäänlaiseen yhteistyöhon,ei tule pesulle,ei riisu eikä pue vaatteitaan,jos laitan hänelle ruoan valmiiksi lautaselle se on joko liian kuumaa/kylmää,sitä on liikaa/liian vähän,jos olen ehtinyt laittaa ketsuppia valmiiksi tulee kauhee huuto koska hänen on ITSE saatava sitä laittaa,ja sitä ei saa sekoittaa...HOH HOIJAA!!!???????????

Mitä mun ihanalle pienelle tottelevaiselle pojalleni oikein tapahtui....???

Mä niin toivon että tää menee ohi tässä kesän aikana ENNEN vauvan syntymää...

Lisäksi lyö ja läpsii ja lällättää mulle tuntuu etten saa mitään kuria koko pentuun vaikka varmasti tiukka äiti olenkin ja muille on kuin enkeli kukaan ei usko kun kerron... :eek: |O

Mun ei tee mieli yhtään lämmintä kunnon ruokaa!
Vois syödä leipää,jugurttia,salaatteja,hedelmiä,marjoja ym. kyllä mutta ei mitään normaalia....
Muilla samaa??

Kaikki herkut kyllä maistuu ja näin se painokin oli taas noussut nyt yht.reilu 13kg!!!!!!!!!!

Ja turvotusta ei ole.Mutta edelleenkään neuvolassa ei oltu huolissaan.Tokaisivat vain että sitä painoa kuuluukin tulla! -onneksi näin :D

Kyllä jok ikinen raskauskilo viimeksikin karisi imetyksellä ja vaunulenkein mutta tiedä sitte toistuuko sama..no ei kannata murehtia liikaa.

Syöminen vaan on niin kivaa ja kun ei voi juodakkaan eikä discohileillä jotain iloa on oltava eikös juu! ;) :whistle:

Tarjonta oli mitä sattuu eli vallan poikittain on kaveri edelleen.

Sf 25

Täälläki on itku herkässä ja tulee tunteiltua varsinki iltaisin kaikenmaailman asioista.Varsinki tuosta pojasta että se nyt vaistoo tämän tulevan ja käyttäytyy siksi miten käyttäytyy ja huono omatunto jo valmiiksi ettei aika riitä hänen kanssaan olemiseen tarpeeksi vauvan synnyttyä.

Ja muutenki muistelen paljon hänen vauva-aikaansa ja ihmettelen vain mihin se kaikki aika oikein hävisi/katosi!

Nyt kun itsellä tekis mieli noita petipuuhia harrastella ni mies sitten hienovaraisesti ilmoitti ettei oikein tunnu niin "kivalta" enää että on jotenki "kornia" ku tuntee vauvan liikkuvan vatsan päältä hommaillessa,ihan kun joku kuitenkin olisi "kolmantena pyöränä"....saakeli...ikinä ei halut kohtaa tai ajoitus on pielessä jne.

Mä ilmoitan suoraan että VIHAAN JALKAPALLOA! Joten en aio sitä seurata...
Ainut hyvä puoli noissa kisoissa ja urheilussa yleensä on se että aina kun mies kattoo noita matseja saan ikäänkuin hyvityksenä hierontaa kintuilleni kun meillä on vaan yksi telkkari-ja sehän tälle mammalle passaa!!! :D

Olipa taas kovin oma napaista tarinointia... :ashamed:

Kaikille uusille lämmin Tervetulotoivotus :flower: :flower: :flower:

Ja nyt äkkiä pehkuihin!
Jaksuja mammat!
Jouskari&Iines(jonka sukupuoli siis edelleen tuntematon)
28+6
 
vuh
Iltaa! Koiramamman kanssa aletaan täällä kilpaa huutamaan teidän ylimääräisiä kestovaippoja! :D No ei vainenkaan! Mutta mullekin saa laittaa yv:tä, jos joku haluaa luopua edes parista kappaleesta kestokuoria tai -taskuja. Ja Koiramamma: älä sure, jos koira "opiskeli" vauvakirjaa. Pitäähän senkin tietää, miten tulokaan kanssa sitten käyttäydytään! :D Oletko muuten kuullut sitä koira&vauva-vinkkiä, että tuotte synnäriltä jonkun vauvan päällä olleen kankaan koiralle haisteltavaksi etukäteen. Ennen kuin vauva siis tulee kotiin. Sen pitäis auttaa koiraa sopeutumaan tulokkaaseen? Meillä siitä ei ainakaan haittaa ollut.

Daydreams Voin kuvitella, että luuttuaminen kontillaan käynnistää synnytyksen! Hyvä, että multa ei eilen alkanut, kun nuohosin nurkkia pylly pystyssä... :LOL:

Nimistä Me halutaan perinteisiä, vanhoja nimiä, jotka mielellään liittyis jotenkin sukuun. Mutta olis vähän erikoisempia kuin "Matti Juhani" kuitenkin... Mä tykkäsin esikoista odottaessa miehen ehdottamasta Louna-nimestä, mutta nyt se tuntuu liian teennäiseltä. Tytön nimestä tulee varmasti vielä miekkosen kanssa vääntöä, kun se ei halua Lounastaan luopua... :(

Jees, nukkumaanmenoaika! Ihanaa masunkuljetusta kaikille taas! t. vuh ja rakasliini :heart:
 
Hei!
Minäkin haluun ilmottautua joukkoon iloiseen!!! =)
Mulla on LA 10.9 ja tää on kolmas.
Mitähän kertoilisin itsestäni. Mulla oli tänään neuvola sf-mitta oli 24, hemppa oli hyvä ja paineet ok! Mulla oli aluksi kauhee pahoinvointi mut kyllä se on helpottanut pikku hiljaa, enää pientä yökötystä välillä. Ens viikolla ois sokerirasitus pelottaa kaaheesti. joutuukohan sitten erikois tarkkailuun ja minne asti...meiltä on n.130km missä tarkkailaan, siis jos on jotain erikoisempaa, ei jaksais alkaa ravata siellä. :'(

Mutta pitää palata joku toinen päivä tänne. Alkaa nukuttaa liikaa!

T: maska82+ papana 27+2 :heart:
 
Huomenia!

Daydreams, rautaa (Obsidan 100mg) olen vedellyt jo kaksi kuukautta, mutta hb vain laskee... Nyt otan 2/pv ja vatsa alkaa olla sietokykynsä rajoilla. Ensin oli ummetus ja nyt ripuli ja kivut. Ihanaa tämä keskiraskauden auvoisa olotila... tämä mamma on ainakin surkeimmassa kunnossa kuin ikinä. :/ Lääkäri soitti lopulta illansuussa ja sanoi tilanteen olevan vielä ihan ok mutta seurata tulee tarkasti. Jos hb vielä tippuu niin sitten otetaan järeämmät konstit käyttöön. Tarkoittaa kai sitä suoraan suoneen lääkitystä. No, päätin olla ajattelematta tulevaa vielä liikaa ja koitan selvitä päivän kerrallaan.

Onnea Nöpöliinille vakituisesta työstä! Harvoin kuulee noin reiluista työnantajista. Todella upeeta!

Nimistä on myös ollut puhetta. Meillä on toinen ja kolmas nimi valmiina molemmille sukupuolille ja nimet tulee suvun nimistä. On ollut tapana kierrättää ainakin yhtä nimeä isältä pojalle ja äidiltä tyttärelle, ja me jatkamme perinnettä. Etunimiä olemme myös makustelleet mutta itse en halua lyödä asiaa vielä lukkoon, jos lapsi ei sitten nimeltään näytäkään, niin pulassa ollaan. :LOL: Täällä ei täytetä sairaalaa varten esitietolomaketta, joten ei tarvitse vielä mihinkään nimiä edes kirjata.

Nyt tämä ryhtyy valmistelemaan retkipäivää, kun ei vatsan väänteiltä saanut nukutuksikaan. Olis edessä tulevan mummon ja siskon kaksospoikien kanssa kesäretki. Pojat ovat lupautuneet lastenvaunujen makutuomareiksi, joten ainakin yksi sellainen kohde olis päivän ohjelmaan mahdutettava. =)

Nuppu74 ja Esko 27+6
 
Huomenta kaikki!

Sairasloma jatkuu ja todennäköisesti loppuun asti.

Joko olette aloittaneet vauvan vaatteiden pesun? Mietin josko jo nyt aloittaisi vai vasta vähän lähempänä. Jos nyt jo pesee niin tuntuukohan elokuussa että täytyy pestä uudestaan...

Hankintoja on jo tehty paljon.
Minäkin olen innostunut kestoilusta ja ajattelin alkaa kutomaan villahousuja pikkuiselle. Saa nähdä millaiset luomukset tulee, kun ei ole tullut kudottua vuosiin :) :LOL:

Masu kasvaa ja olen koettanut ahkeraan rasvailla kumpua. Toivottavasti auttaa arpien ehkäisyyn.

Rinnanpäät kutiavat armottomasti. Rasvauskaan ei auta. Maitotippoja ei ole näkynyt täällä vielä.

Hb on itsellä 145... Olen syönyt Raskausajan monivitamiineja kokoajan 2tbl/vrk. Nyt vähennän yhteen. Niissähän on lisättyä rautaa.

Tällaista täällä.

Rvko 27+1

:)
 
Nöpöliinille onnittelut vakipaikasta!!!

Uudet palstailijat tervetuloa!

Nimi-keskusteluun taisin osallistua jo joskus aikoja sitten ja kertoa, jotta miehellä on ollut pojan etunimi valmiina jo vuosia ja olen nimen hyväksynyt. Yksikään nimistä, joita luultavasti tulee kolme, ei tule suvusta. Emme ole kovinkaan perinteitä kunnioittavia ihmisiä. Tai sanotaanko, ettei meillä kummallakaan ole perheissämme perinteitä, joita haluaisimme siirtää eteenpäin (ainakaan tietoisesti), eikä meillä ole läheiset välit sukuun. Omiin vanhempiin ja sisaruksiin ja heidän perheisiinsä pidämme yhteyttä ja olemme suht läheisiäkin, mutta muu suku on lähes vierasta. Yksi serkku minulla on läheinen. Alamme lapsen myötä luomaan omia perinteitä. Aloitamme omat systeemit. Ja se tuntuu hyvältä! Minusta on hienoa, kun ihmisillä on läheiset sukulaissuhteet ja halutaan vaalia esim. suvun nimiä! Meillä vaan ei ole niin. Meillä tavallaan ystävät korvaavat suvun: jos olemme apua vailla, käännymme aina ensin ystävien puoleen (tai ihan ensin yritämme selvitä kaksin).

Jouskari: Voimia "taisteluun" pikkupojan kanssa! Uhmaikää siis. Täytyy vain muistaa, jotta tuo käytös on normaalia ja itseasiassa erittäin tarpeellista lapsen kehitykselle. Sillä tavalla hänen tulee testattua se turvallinen aikuinen ja omat rajansa. Se ei vaan ole kovin mukavata. Mutta huonoa omaatuntoa sinun ei siitä pidä potea! Raskasta aikaa varmasti, mutta siis tarpeellista ja menee ajan kanssa ohi -tullakseen taas jossain vaiheessa takaisin.

Jahhans, pitäisi lienee pikkuhiljaa lähteä töihin, paimentamaan muutamaa uhmaikäistä... Liekö väsymystä, jännitystä, loman tarvetta, mitä lie, mutta meidän ryhmän lapset ovat myös hyvin uhmakkaita ja äänekkäitä ja riehakkaita. Eli harjoittelen oikein urakalla nämä viimeiset työviikot aikuista uhmaavan lapsen kohtaamista...

Oikein rentouttavaa viikonloppua toivottelen jo kaikille!!!

Paitsi että yksi juttu tuli vielä mieleen: onko teillä ylävatsakipuja? Minun mies epäili närästykseksi, mutta en tiedä, olenko samaa mieltä, kun kipu tuntuu aina samassa kohtaa ja vain toisella, oikealla puolella. Heti oikean tissin alapuolella, tavallaan rintalastan alla. Etenkin autossa istuessa tuntuu ikävänä painon tunteena. Tekee mieli sormilla painaa tavallaan vastaan siitä kohden.

No nyt. heip! Lizard & Verneri 25+3
 
Huomenta.

Täältä kans onnittelut Nöpöliinille vakipaikasta =) :flower: uskonut tuollaisia työnantajia olevan olemassakaan :whistle:

Maska82 tervetuloa mukaan vaan =)

Jouskarille voimia sinne uhmakkaan pojan kanssa :hug: Itsekin mietin kauhulla sitä kun tuo aika pojan kanssa tulee eteen :kieh: Tytön kanssa se oli kans rankka ja kun samaan aikaan mulle tuli itelle se totaalinen väsyminen, niin tilanne oli aika kauhee. :(

Täällä ei kans kauheesti tee mieli lämmintä ruokaa, mutta oon kuitekin yrittänyt syödä, kun muuten neiti alkaa sitte sanomaan, että ei hänenkään tarvii kun ei äitikään syö :kieh:

Äippäskä mukavaa, että asiat alkaa olla paremmin =) ja tosiaan se poikittain olo voi vaikuttaa siihen mittaan suurestikin.

Vaatteiden pesu Mulla oli valmiiks pestynä nuo 50-60 senttiset vaatteet, kun en ehtiny niitä ees varastoon viedä, joten siltä osin pääsen helpommalla kuin viimeks.
Pakkauksen vaatteista en vielä tiedä, että milloin pesis, kun ei oo vielä ilmoituskaan saapunut.

Lizard Mulla oli silloin aikaisemmin tollasta saman kuuloista kipua, mutta nyt se on pysynyt taas poissa. Voi johtuu ihan suolistosta tai sitte voi olla sappivaivoja... Tai sitten siellä on vaan Vernerin kantapää painamassa :whistle:

Katjuska ja Vilpertti 27+1 :heart: (hui kun nää viikot menee nopeesti :eek: )
 
Nimiasiaa. Meillä ei ole vielä mietitty yhtään nimiä, eikä mietitä ennekuin pikkuinen on syntynyt. Mä en vaan jotenkin osaa ajatella nimeä ennen kuin olen nähnyt vauvan. Viimeksikin alettiin miettiin nimeä vasta vähän päästä syntymästä. Mulla on jotenkin sellainen tunne, et jos keksii nimen aikaisin niin sit vauva ei olekaan sen nimen "näköinen" niin sit se ei olekaan hyvä. Olipas huonosti selitetty mut näin meillä kuiteskin mennään.

En ole vielä pessyt vauvalle vaatteita ja eiköhän tuo tapahdu sitten vasta lähempänä h-hetkeä. Ei olla vielä pakkausta saatukaan, joten sitten vasta mietin pesujuttuja kun sen saa. Toisekseen meillä on vähän pulaa vaatekaapin tilasta, joten täytys varmaan hommata jokin lipasto, että saa pienelle vaatteet johkin.

Eilen oli lääkärineuvola. Olipa pikainen käynti ja kaikki arvot kunnossa ja paikat kiinni. Seuraava neuvola on kuukauden päästä ja sit sen jälkeen käydäänkin kahden viikon välein ja lopussa sit viikon välein. Siitä taas tietää, et loppusuoralla ollaan.

Tänään lähdetään möksälle joten hyvää viikonloppua kaikille!

Nenna ja siskoveli 26+1
 
Onnea Nöpöliinille tosissaan siitä paikasta. Ei moni työnantaja noin tee. Eihän raskaana olevia saa syrjiä, mutta valitettavasti moni niin tekee vedoten johonkin muuhun syyhyn.

Vaatteet on aikalailla jo pesty. Yks laatikko vielä oottaa varastossa pesua ja inventaariota. Aikasemmista vei jo jotaki kirppikselle myytäväksi kun on jo kertyny niin paljon. Ja tiedän nyt jo ettei kaikkea tuu pidettyä. Alkaa vaan vaatehuoneessa hylly käymään ahtaaksi kun on tytön ja pojan vaatteet kaikki siellä.
Siinä samalla kun pesin niitä pakkauksen vaatteita niin tuli samalla katseltua että mihin pukee vauvan sitten kotiinlähtiessä... Hieman ajoissa, mutta se tuntuu kuitenkin niin todelliselta kun viikkoja on kertyny jo ihan kiitettävästi ja asukki möyryää masussa. Siis tietenkin vielä pitää monta viikkoa vielä masussa pysyä, mutta silti sitä jo miettii, että minkäslainen tulokas siellä on.. :heart:

Viimeyönä jopa tämä mamma sai nukuttua. Lapset on siellä mummon ja vaarin hoivissa niin menin kymmeneltä nukkumaan ja heräsin yhdeksän jälkeen. Alkuyö meni kuitenkin vessassa rampatessa, mutta onneksi sain heti aina unenpäästä kiinni ja sitten sitä riitti. Tuntuu nyt niin ihanalta olo.
Ja heti vielä terveellinen aamupala... Kahvia ja pari kulhollista rahkaa.. :p En uskalla mennä neuvolassa puntarille kun jo viimekäynnillä oli yhteensä kymmenen kiloa tullu jo painoa eikä turvotuksia oon näkyny vielä. Saa olla ahkerasti syksyllä imettämässä ja kävelyllä, että pääsee entisiin mittoihin.

Nyt tässä oon harkinnu, että veisköhän koirulin pikku lenkille vaikka ilma on sitä, että sataako vai ei... Koiruus on kuitenkin vielä pentu joten tarttis pientä koulutusta koko ajan..

:wave: :wave: :wave: Ninetsu 25+6 :wave: :wave: :wave:
 
Katjuska: LA on 6.9.

Taidan kuulua näihin isovatsaisten joukkoon. Viikko sitten oli SF mitta 30 cm mutta eilen lääkärissä vauvan painoarvio oli 1,2 kg. Eli vatsa on iso mutta vauva normaalikokoinen.. Ja perätilassa. Mutta onhan tässä vielä aikaa kääntyä.

Onko joukossa muita, jotka joutuvat pistelemään itseään?

Hexa + pikkusisko 27+6
 
Heissulivei kaikki masuset,

Täällä on nähty aikas todenoloinen synnytysuni! Tai ehkäpä siinä kaikki meni liiankin helposti :D Synnytin kotona omassa sängyssä sillä aikaa kun kaksi kätilöä istuskeli siinä vieressä keskenään turisemassa. Vaavi syntyi maailmaan hymyillen ja oli aivan isänsä näköinen. Siitäpä sitten pirteenä pomppasin ylös sängystä ja ilmoitin meneväni suihkuun. Matkalla kylppäriin meni vasta lapsivesi ja sen mukana tippui istukka lattialle! :LOL:
Sitten jo heräsinkin, hauska uni =) Ovatkos muut nähneet synnytysunia?

Uusimmasta Tiede-lehdestä luinkin mielenkiintoisen artikkelin koskien lapsien syntyvyyttä, sen mukaan syksy on otollisinta syntymisaikaa, muutenkin syksyllä on siis syntyvyyspiikki koska syyskuun vauvat on hedelmöitetty joulun ja uudenvuoden välisenä aikana, jolloin on vapaata ja runsaasti ruokaa sekä juomaa= hyvät edellytykset hedelmöitykselle :D

seksistä ollut puhetta. Aika hiljasta on täälläkin sillä osastolla! Varmaan ihan yhden käden sormilla voi laskea koko raskausajan kerrat. Alussa ei ollut meikäläisellä minkäänlaisia haluja ja nyt kun niitä olis niin ukko ei oikein innostu asiasta kun masu on sen verran kasvanut.

Niin ja pitikin kysyä vielä mistä olette sen vakuutuksen vauvalle ottaneet jos olette ottaneet? Tajusin että meidän pitää tämä asia hoitaa ihan ensi viikon aikana jos meinataan sellainen saada! Hui kun tulee kiire :ashamed:

vaatteet on täällä ollut pestyinä jo jonkin aikaa, osa pitää vielä pestä ja äippäpakkauksen kamat myös kunhan se paketti joskus meille saapuu! Päätökset tulikin jo rahoista alkuviikosta ja ei olleet sitten kuitenkaan tulot kasvaneet sitä tarvittavaa määrää joten 2006 verotuksella mennään. Onneks sentään sen ekan 3 kk saa ihan normaalia palkkaa!

Nyt pitäisi alkaa valmistautumaan kauppaan lähtöön ja viikonloppuna mennään mun kotikonnuille kyläilemään :) mukavaa viikonloppua massukoille!

Meripihka ja pikku-apina 25+2
 
ail
Pikasesti käymässä.Eli miun verenpaine on kokoajan ollut erittäin alhainen mutta jokaisessa raskaudessa noussu loppusuoralla erittäin korkealle ja nopeasti ja sisällehän mie oon joutunu.Saas nähä mennäänkö saman kaavan mukaan.Nimistä,meillä muksut ottaa kovasti osaa nimikeskusteluun ja sukuperinteitä ei nyt näemmä noudateta =) Nyt on kiire jo etiäpäin.

ail ja Pipsa 28
 
snodgrass
Dior meillä on laminaatti joka puolella kämppää, myös lastenhuoneessa (joka olikin työhuone silloin kun lattiaa laitettiin) eikä olla kyllä havaittu mitään ongelmia. Eikä se lapsi niitä pissojaan sinne lastenhuoneeseen säästele, kyllä niitä varmasti tulee ihan joka puolelle ainakin sitten kun saa jalat allensa =) Ja eikös ne yleensä aika pian tule pyyhittyä poiskin, ennen kuin pienet jalat levittää ne vielä laajemmalti.. :whistle:

Tässä pakkailen kamoja, ollaan lähdössä viikonlopuksi mökille. Vähän sateista keliä luvattu, mutta saapa olla äidin ja isän ruuissa ja nauttia kun isovanhemmat ja mun sisko viihdyttää meidän neitiä B)
 
Nimistä: meillä on pojalle jo mietittynä 4 eri etunimeä joista sit voi kattoo vähän et keneltäs se poika näyttää. Toisena nimenä vaihtoehtoja on iskän toinen nimi ja sit mun isän toinen nimi ja sit 1 ihan hatusta vedetty. Mut niin sitä neidin nimeäkin mietittiin masuaikana, ja heti kun oli syntyny ni ehkä 15 min päästä katottiin miehen kanssa, että sen nimihän on muuten S***. Vaikka sairaalan papereissa lukee kaikissa Mia :) Mut minkäs sille voi jos lapsi ei näytä mietityltä nimeltä.

Vaatteiden pesusta: mulla ei jostain syystä ole tullu vielä pesänrakennusviettii tai miksi sitä kutsuis. On tuolla tuo äippäpakkaus (kamat kaikki laatikossa siististi edelleen) ja sit noita valmiiksi hommattuja kestovaippoja on siististi pinossa kaapissa, mut mitään ei oo vielä pesty. Valmina olevat tavarat on edelleen säilytysmoodilla (pinnis, vaunut, leluja) mun äidin luona ja ne tulee luultavasti vasta elo-syyskuun vaihteessa meille. Ettei oo tiellä täällä sitten. :)

MIstä muusta me ollaan puhuttu täällä? Hitsi näin käy ku ei saa koko juttuu kirjotettuu putkeen ku tulee pienii keskeytyksii väleihin. :D

nyyttimyy ja murmeli 26+3 ja neiti 3,5 v ja siskonpoika 3,5 v :)
 
Tervehdys!

Neuvolaterveisiä täältäkin.
Verenpaine on aina raskausaikana loistava, vaikka normaalissa tilassa kärsin korkeasta verenpaineesta. Nyt paineet oli "enää" 60/98.
Pissa oli puhdas, liikkeet++ ja syke noin 150. Painoa oli tullut viidessä viikossa 1kg ja koko raskauden aikana siis 5kg. Ja vauva oli raivotarjonnassa.

Vaatteita en ole vielä pessyt. Kerkeehän tota vielä.

Nimiasiaa on pohdittu, pojalle nimi olisi valmiina, mutta tytölle vähän hakusessa.

Seksirintamalla on todella hiljaista. Välillä tekee mieli, mutta suurimmaksi osaksi ei.

Mutta muksaa viikonloppua kaikille.

Miia ja masu 27+2
 
:flower: Uusille Tervetuloa... Näin me vaan lisännytään :D

Nyt sitte en varmasti muista kommentoida ihan kaikkeen mut parhaani yritän :|

Neuvolalääkäreitä on sen 3, jos ei mitään muuta tarvetta tule.
Seksielämä hmmm sujuu, mut toivoisin itse parantamisen varaa. Ei vaan tee mieli, ehkä se vaan palautuu pikkuhiljaa. Jo ennen raskautta tuntu et sitä tulee hommailtua liian vähän ja sitte tuli ovis aika :p Kyllä oli mukavaa ja sitte sitä oliki jo raskaana ja ei enään maistunu :/ Tai sitte tuo isäntä on vaan niin hemmetin viriili ettei ite pysy tahdissa mukana =)

Nyt on mun vuoro laittaa Galluppia.... Minkälaisessa asunnossa asutte??? (en siis minäkään halua tietää kenenkään elintasoa, mutta uteliaisuutta )
Me asutaan vanhassa v. 1949 rakennetussa rintamamiestalossa, pieni n.100m2, 1 1/2 kerroksinen. 600m2 tonttia, mikä välillä harmittaa, mut eipähän oo liika nurmikkoa ajettavana
Ostettiin 2003 ja remppaa tehdään Toivottavasti "enään" vuoteen 2013 saakka.
Vielä pojan huoneen jälkeen pitäs autotalli/varasto/sauna/pesutilat tehdä ja ne tulee erilliseen rakennukseen. Sitten olis ne "isoimmat" rempat tehty. Vaikka tiesihä sen että työn ohessa kun remppaa tekee, hidasta on. Varauduttu on ikuiseen projektiin.
Nimiasiaa Pojalle on kaksi vaihtoehtoa ja tytölle yksi vaihtoehto. Ihan normaleeja suomalaisia nimiä, Tytölle nimi on ollu valittuna jo n.11vuotiaana, vaikka enhän minä sillon ajatellu lapsia "hankkia". Ehkä vähän harvinaisempia on nämä nimet, mutta kaikille varmasti tuttuja. Ukkokulla sukunimi tulee kuin on isoveljelläkin, joka on perussuomalainen lyhyt sukunimi.

Nyt sitte helvata joku hätyyttää ja pitää häipyä PRKL :kieh:
Pidemmällä ajalla uudestaan sitte.... olis niin paljon asiaa |O

R iikka 25.rv tai jotain
 
Katjuska: minullakin kävi tuo Vernerin kantapää mielessä. Muita vaihtoehtoja en oikein halua edes miettiä, etten ala maalailla piruja seinille.

Dior: me ajateltiin laittaa laminaatti. Siinä huoneessa on olemassaan muovimatto ja on aika töhkä pitää puhtaana (ehkä huonolaatuinen materiaali). Jotenkin minusta laminaatti on helpompi. Ja kestää kyllä ihan hyvin pienet kosteudet.

Riikka: omakotitalo, 130m2, pihaa vajaat 1000m2. Rakennusvuosi -83. Suht alkuperäisessä kunnossa on tölli ja pikkuhiljaa aina laitellaan, kun tarvetta ilmenee.
 

Yhteistyössä