***SYYSMASSUKAT 2008 huhtikuussa***

valkovuokko1: Femedassa jäi kela-korvauksen jälkeen maksettavaksi 4D:stä 160euroa. Se siis piti sisällään tuon dvd:n, mukaan tuli vino pino ultrakuvia ja tarkka selostus mitä lääkäri oli tutkinut. Itse tutkimus kesti n. 20 min. Kannattaa itse myös kysellä mahdollisimman paljon. Itse menisin varmasti myöhemmin tuohon tutkimukseen, mitä nyt kävin...mutta kun halusin varmistella rakennetta, niin ajanvarauksessa suosittelivat viikkoja 19-24...nyt itse vauva oli vielä niin kovin pienikokoinen, ettei esim. kasvoista saanut kunnon kuvaa, vaikkakin laitteet sinänsä olivat tosi tarkkoja. itselläni kuvausta hieman haittasi se, että istukka oli ihan edessä. mutta kaikki tarpeellinen tuli selvitettyä. =)

onkohan täällä kaikki muut syysmassukat niin pelottomia, että eivät tarvi aikoja pelkopolille? itse odottelen naistenklinikalle kutsua, jotta sais alkaa purkaa näitä kauhukuvia synnytyksestä. :| Sanoivat sieltä, että pelkopoli on nyt vaan niin ruuhkautunut, että eivät osaa ollenkaan sanoa milloin sinne pääsee. (en siis ole ainoa.)

maanantainjatkoja!

kehäkukka74 (20+3)

 
Tervetuloa mukaan kaikki uudet syysmassukat! :flower:

Useammalla oli rakenneultra - kuulumisia, hyviä sellaisia joten onnea niistä. :)

Saapa nähdä voinko olla töissä tuohon aijottuun heinäkuun loppuun, mulla kuuluu työhön nostelua ym. melko raskasta touhua ja nyt selkä on alkanu kipuileen melko tympeesti. Samoin supistuksia tuntuu myös, aika kivuliaita joten ei ollenkaan kiva.. pitää nyt kattoa mihin suuntaan tämä vointi menee.
Vauva onneksi kuitenkin liikkuu ja potkii tosi kovasti ja usein, joten ei tarvi niin paljo huolestua noista kivuista. Jospa tämä tästä..

Hyvää alkanutta viikkoa!

syysmama 20+2 :heart:
 
Huomenta. :)

Valkovuokolle tervetuloa mukaan kirjoittelemaan =) Saanko vielä sun lasketun ajan, niin saan laitettua listaan oikeaan kohtaan...

Supistelijoille muistakaas nyt ottaa rennommin siellä...

Winix juu ehkä se on parempi vähän höllätä pelaamisen kanssa :whistle: onneks kaikki oli pienellä kuitenkin hyvin ja toivotaan, että sormikin siitä paranee mahdollisimman nopeasti :hug:

Hyviä ultrauutisia oli monella, joten onnittelut niistä :heart: :flower: Ja osa vielä odottaa ultraan pääsyä. Toivotaan, että kaikilta lopuiltakin niitä hyviä kuulumisia kuulisimme =)

Täällä sitä mahavaivaa vaan on edelleen ja tuossa samassa kohtaa se aina on. Pitäs vissiin ainakin terkalle soittaa ja kysyä asiasta.
Muuten tänne ei mitään uutta... liikkeitä tuntuu täälläkin edelleen harvakseltaan, kun tuo istukka tossa edessä on, mutta eiköhän sitä ehdi niistäkin nauttia vielä ihan tarpeeks. :whistle: mahakaan ei edelleenkään oikein näytä vauvamasulta, mutta eipä se oo oikein muissakaan raskauksissa näyttänyt siltä kuin ihan lopussa :kieh:

katjuska ja vilpertti 19+5 :heart:
 
Ei kiva tuo Coran juttu! Voimia!
Ja pisti sen takia silmään, kun asun Malmilla.
Toivottavasti en ite joudu tommoseen hui. :(

Kohta pääsee kuuntelemaan sydänääniä, pelottaa nii paljo jos ei kuulukkaan.
Mutta kirjottelen tänne sitten! <3
 
terveppä terve kaikille! :wave:

taas oli tullut tekstiä sitten viimekerran, etten kerkeä varmaan kaikkea kommentoimaan.. :/
uusille kehäkukka ja valkovuokko tervetuloa mukaan syysmassuihin :)
voi kun olisi mukava itsekin käydä siinä 4d-ultrassa..oli aika lähellä että pääsinkin siihen, kun kävin siinä np-ultrassa..oysissa se 4d laite on, mutta vain yksi lääkäri joka sitä osaa käyttää..ja minulle sattui sit "väärä" lääkäri..mutta toivo elää ja rakenneultra on vielä edessä..jospa kävis tuuri ja olis se "oikea" lääkäri paikalla sitten 13.5 :)

moni oli jo kerennyt käydäkkin rakenneultrassa, joista oli hyviä kuulumisia..onnea niistä!

miia minulla myös istukka tälläkertaa etuseinässä, ja selvästi vaimentaa potkuja aiempiin verrattuna..mietin paljon itsekin että onkohan siellä kaikki kunnossa kun ei kunnolla tunnu potkut..eiköhän ne sieltä ala tuntumaan kun vielä muutama viikko mennään eteenpäin :)

coralla ihan kamalia kokemuksia :eek: tee ihmeessä ilmoitus asiasta, sellainen lääkäri joutais vaihtaan ammattia! ihan kamalaa!

mukavaa tiistaita kaikille syysmassukoille!! B) :wave:

jane85 ja rv 18+5 (19+4)
 
Olikohan coralla nyt kaikki kunnossa kun ei oo kuulunu mitään??? :eek: :eek:
Alkaa tämä mamma huolestumaan. Toivottavasti nyt vain lepäilee!!!

Ja hyvät mammat äläkää ny itteenne teloko!! Musta tuntuu et mä välillä kulen töissä ku vanha mummu jäällä, meillä on töissä osa lattiasta laatta ja siihen ku menee vähän vettä niin se on ihan tautisen liukas :kieh: Sitte ku se tahti ei siellä oo mitenkään hidastemponen...
Supistusten kans kärvisteleville jaksuja lepäilyyn, nyt ei kannata rehkiä tai uhkia!!

Nyt alkaa itelläki supistamaan kyykistelyn jälkeen menee vatta kovaksi, ei onneksi ole kipeitä!

Minä kans toivon et sattuis pääsemään sille 4D koneelle rakenneultraan.... olis niin kiva!!

Saako hormooneja syyttä jos menee hermo ja vaikka kuollettavasti teloo toista tms... :LOL:
Nyt meni hermo yhteen koiran ulkoilluttajaan, kuskaa omaa koiraansa tuosta portin vierestä ja antaa oman koiransa tapella mein koiran kanssa :eek: Minä ku yritän kaikkeni kitkeäkseni omalta koiralta tollaset agressiot pois niin eiköhän joku ÄÄLIÖ tee jotain noin tyhymää :kieh:
Toisella puolen tietä on toista saataa metriä tilaa kusettaa ja paskattaa koiraansa, mutta kiusallaan käy provosoimassa mein koiraa. Nyt sitte sunnuntain oma koira meni portista läpi ja puri jotain pientä puudelia, joku tyttö sitä oli ulkoiluttanu tosta portin vierestä :( Olis nyt odottanu et se äijä tulee sen piskinsä kans mut ku ei... Pitää vähän korjata porttia

No nyt jos koittas lähtee kyläileen ja sitä ennen nappais panadolia... taas särkee päätä |O

R iikka 18+2
 
Katjuska-78 samaa vikaa täällä tuon vauvamasun kanssa, eipä sitä juuri sellaiseksi voi sanoa. Kaverin äitikin tuossa ihmetteli, että "oikeastiko olet raskaana?" Omat lannemalliset farkut ovat vielä jalassa, vaikka noita äippähousujakin on kyllä kaapissa.. No, toisaalta, helppohan pienen mahan kanssa on, mutta olishan se kiva sitä vauvamasuakin näytellä :p
 
Taas sai ikäviä uutisia lukea ensimmäiseksi :(
Draamalle ja perheelle kovasti voimia :hug: itku tuli kun asiasta luin.

Myös uusia odottajia on tullut mukaan. Tervetuloa kaikille! :flower:

Coran kokemus lääkäristä on kyllä ollut kamala :eek: Mutta hyvä että aiot valittaa asiasta eteenpäin.

Ultrakuulumisia oli monella :heart: Onnea kaikille!

R iikalla ja aililla ollut vaikeuksia parisuhteessa, toivottavasti kaikki on nyt paremmin :hug:
Meillä kans välillä natistaan yhteen, enimmäkseen mun ja mun mielialojen takia :whistle: Mutta onneksi tuo rakas mies jaksaa mun oikuttelut ja eilen jopa sanoi että ihmeen vähän oon natissu liitoksistani raskausaikana :LOL: Pitäsköhän mun korjata tilanne?? :LOL:

Meillä oli rakenneultra eilen :heart: Kaikki näytti olevan kunnossa ja lääkäri antoi veikkauksensa sukupuolestakin :heart:
Vauva vastasi viikkoja 19+3 eli heittoa 2 päivää. Ja painoarvio oli ~300g.
Ja kamala kiire sillä oli koko aika jonnekin :heart:
Kesäkuussa on vielä yksi ultra, missä katsotaan vielä kerran vauvan selkärankaa. Tämä syystä että miehen tytöllä on sairaus mikä on perinnöllinen. Mutta tosiaan kaikki näyttäis ainaki tällä hetkellä olevan kunnossa. Mies eilen niin herkistyi ultrassa, että itkuki sillä siellä tuli, voi toista :heart:

Meillä oli miehen kanssa ihana viikonloppu :heart: Oltiin hotellissa pe-su, kahestaan :heart: Vietettiin kahden keskistä aikaa, shoppailtiin, syötiin hyvin ja loikoiltiin ammeessa :heart: Kyllä nyt jaksaa tätä arkea taas jonku aikaa.
Mies on ollu taas oikeen ihana viime aikoina, eilenki se ultran kunniaksi toi mulle kimpun ruusuja :heart:


äippäskä ja syltty 19+6
 
R iikka: elossa ollaan... Jee =) Tänään Diacorissa gyne i.pvllä. En tykkää yhtään käydä Kättärin päivystyksessä, siellä saa aina istua ainakin sen 4 h, hoitajat on ihan herttasia, mutta lääkäreiltä aina kuulee samaa: "Jos on keskenmeno tulossa, niin ei sille voi mitään tehdä , kun on vielä näin vähän näitä viikkoja". Juu, tiedän kyllä. Kiitos, kun taas kerroit. En silti jaksa kotona pyöritellä näitä, mitä jos -ajatuksia päässä. Ja aina jos pienestäkin asiasta sinne soittaa huolestuneena, niin hoitsut käskee, että heti tänne. Ehkä yksityisellä saa nyt sitten vähän mielyttävämpää opastusta tulevaan. Tulen illalla infoamaan, mitä kerrottiin. Ainakin dopplerilla kuuluu hyvä jumputus, et en hirveän huolissaankaan osaa olla :)
Winix: Vielä täällä pastallakin oli pakko tulla sua tsemppaamaan. :heart: Tuun vaiks lääkärin jälkeen teille auttaa sua hommeleissa, jookos? Soittele jos ei käy...
kehäkukka: Mulla on 9.pv pelkopolille aika, eli et oo ainoa :)

Lisää hyviä ultrakuulumisia toivoo

-cora 17+3
 
taas pitkästä aikaa täältäkin!
Tervetuloa mukaan uudet munkin puolesta!
Mukavia ultrauutisia oli ollut ja niin tääläkin.

Eilen oltiin rakenneultrassa ja kaikki näyttäisi olevan hyvin. Hienosti näkyi pikkuinen ja varsinkin sormet ja varpaat olivat ihanan näköiset kun niin selvästi jo erottuivat. Sukupuolta ei kysytty joten syyskuussa sit tiedetään. Kaikki rakenteet kunnossa ja painoarvio oli 260g ja kasvaa ihan "aikataulussa".
Coralle tsemppiä lääkäriin ja eiköhän kaikki kunnossa kun niin hienosti sydänkin jumputtaa. Kyllä sitä vaan itsekin näissä asioissa mieluummin vähän maksaa ja käy yksityisellä kuin tuolla arvauskeskuksessa.

Mitäpä muuta. Paljon tehty pihahommia kun on ollut niin hienot ilmat. Hyvin oon jaksanut, eikä ole yhtään supistellut. Vauvamasu alkaa tääläkin jo erottua ja liikkeitä on tuntunut nyt enemmän ja selvemmin. Niin, istukka on kuulemma takaseinässä hyvässä paikassa joten ei ainakaan istukka ole liikkeiden tuntemisen esteenä.

Kohta ulkoilemaan, moiii!

Nenna ja siskoveli 18+5
 
Huomenna paukkuu, huomenna paukkuu!!! :LOL:

Viikonloppun tokoleiri meni ihanasti ja olen niin ylpeä meidän koisusta joka käyttäytyi kuin unelma! :heart: Se osasi ja teki kuin ajatustenlukija *huokailee ihastuneesti* ehkäpä toisella alkaa pikku hiljaa tulemaan aikuistumisen merkkejä, alkaahan ikääkin kohta olla 3v. Karvanlähtö on ihan kamalaa... Pirun joka keväinen ja syksynen rasite!

Mahassa tuntuu pahalle jos kävelee liian nopeeta, en sitten tiedä onko nämä suppareita? kertokaa hyvät ihmiset miltä nekin tuntuu :headwall: :whistle: Sellainen toispuoleinen pistos alavatsassa. Pentunen elämöi jo ihan aikataulun mukaan... aamupäivästä ja illasta kun menee nukkumaan. Lisäksi yleensä ruokaileminen aiheuttaa jonkin sortin kekkerit masussa. Laittelen huomenna masukuvaa kun puoli väli ylittyy, maha kasvaa ihan silmin nähden ja tällä viikolla sen muotokin vaihtelee, liekö pentunen valtaa toista puolta mahassa kun jompi kumpi puoli välillä pullottaa :D

Coralle pahoittelut ikävästä kokemuksesta, voithan tuolla pelkopolillla keskutella myös tapahtunesta! Tee ihmeessä urputuskirjelmä siitä ällötyksestä! :kieh:

Tervetuloa kaikille uusille!! :wave: ja onniteluja ultrakuulumisia saaneille
:flower:

Äippäskän viikonlopu kuullosti ihanalta :heart: Mäkin haluun poreilemaan!

R iikka tosi törkeää käytöstä! Mä olen sen verran natsi että meillä ei edes hihnassa haistella ketään, että mä vihaisin tuollaista toimintaa ja varmasti kävisin sen myös ko. ihmiselle tekemäsä selväkis :headwall: :kieh: Mua ärsyttää oikeesti ihan kauheesti se että kävelytiellä tullaan pikku piskin kanssa vastaan niin se saamarin pikku Fifin ulkoiluttaja ei voi ottaa koiraansa siinä hihnassa sinne laitaan, vaan kaikista parasta on se että fleksin kanssa päästetään se ihan liki. AAARRRGG!!! :kieh: Mä saan aina kauheen raivokohtauksen kun ei osata käyttäytyä.... Minä sitten kierrän autotien kautta ison koirani kanssa ja jos oikein hyvä päivä on niin myös tulee saneltua elämän tosiasioita :ashamed: Kauhukuvia nään jo vaunulenkeistä!!!

Nyt valmistautumaan iltavuoroon!!! Voikaahan kaikki hyvin!
Koiruus ja pentunen rv 19+6
 
Tuli pyöreät viikot täyteen ja puoliväli vastaan :heart: :heart: Toivottavasti torstaina voisi ainakin osin huokaista helpotuksesta ja masukilla ois kaikki hyvin...
Ainakin möyryämisen puolesta kaikki on ok... :D kovaa on potkiskelu ja nyrkkeily...
Meillä ei ukko pääse ultraan mukaan ku pitää nuo isommat muksut huolehtia eskariin ja kouluun.Toisaalta nautin ku saan yksin mennä niin voin sen jälkeen käydä vähän shoppaileeen.
Tässä tuttavapariskunnan kanssa mietitty laivaristeilylle menoa...Ois kiva käydä vielä jossain ilman muksuja ku tuo masukki vielä masussa :D Sais aikaa itelle ja ukolle ja hyvää seuraa ystävistä.
Menipä oman navan tuijotteluksi....

Ninnipo ja masukki tasan 20 :heart: :heart:
 
Moikka vaan pitkästä aikaa :wave: Mennyt jokin aika tässä kun viimeksi kirjoitellut, joteskin vaan saanut vähän aikaan :ashamed: Meillä menee kaikki hyvin, minun väsymyskin on ehkä jo alkanut paranemaan, muita oireitahan mulla ei ollut. Pikkupojan kanssa menee hyvin, hänkin on terveenä pysynyt (koputtaa puuta..) Jos joku ei muista minua, niin mullahan on tuo pikkupoika tällä hetkellä pikkasen yli 6kk :whistle: ikäeroa tulee kaveruksille n. 11kk =) Alkuun mulla iski melekin paniikki, että mites meinaan oikein pärjätä ja vieläkin jotkut sitä mulle taivastelee! Mutta olenkin kaikille sanonut, että muutahan vaihtoehtoa ei ole kuin pärjätä ;) Ja pärjätään kyllä. Niin monta monta vuotta meni mulla ennenkuin sain viimein sen toivomani lapsen, että on suurinta onnea mitä mulle on suotu. Lapset siis aaneet alkunsa helposti, mutta kun sitä oikeaa etsin monta vuotta :ashamed:

Ja muuten voiskos tuon minun nimimerkkini muuttaa, nimittäin alan kirjoitella nimimerkillä Tytteli74 B) Mulla oli alkuun tuo vähin niinku salanimi tuo millä nyt kirjoittelen. Niin moni tietää jos oisin kirjoittanut heti alkuun Tyttelin nimellä, pidettiin alkuun salassa. Nyt näkyy ja tietää jo melkeis kaikki! Katjuska-78 tais pystyä muokkaan tuota listaa. Alan sitte kirjoitella tuolla Tyttelin nimellä, että elkääs ihmetelkö sitten.

Terkuin Tytteli74 entinen Äityliini07 + pikkunen 20+3 ja tuleva isoveikka Eemil

ps. ylihuomenna rakenneultraan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninnipo77:
Tuli pyöreät viikot täyteen ja puoliväli vastaan :heart: :heart: Toivottavasti torstaina voisi ainakin osin huokaista helpotuksesta ja masukilla ois kaikki hyvin...
Ainakin möyryämisen puolesta kaikki on ok... :D kovaa on potkiskelu ja nyrkkeily...
Meillä ei ukko pääse ultraan mukaan ku pitää nuo isommat muksut huolehtia eskariin ja kouluun.Toisaalta nautin ku saan yksin mennä niin voin sen jälkeen käydä vähän shoppaileeen.
Tässä tuttavapariskunnan kanssa mietitty laivaristeilylle menoa...Ois kiva käydä vielä jossain ilman muksuja ku tuo masukki vielä masussa :D Sais aikaa itelle ja ukolle ja hyvää seuraa ystävistä.
Menipä oman navan tuijotteluksi....

Ninnipo ja masukki tasan 20 :heart: :heart:

Kuten tuossa aiemmin kerroin, mullahan heti iski silmään kun täällä lueskelin, että täällä toinenkin länskässä synnyttävä ja vielä 3 päivää laskettujen väliä

:D Ja sullakin tais olla rakenneuä torstaina =) Kiva kun meitä pohjoislaisiakin täällä :wave:

Vielä kirjoitin tällä vanhalla nikillä, toivottavsti ei tuu kauheesti sekaannuksia :snotty:
 
Elikkäs nyt täällä se entinen Äityliini07! Katjuska muutaks minut, jotenkin helpompi olis täällä kirjoitella samalla nimimerkillä, kun kirjoittelen tuolla lokavauva07 puolellakin välillä? Kiitos jo etukäteen =) Me oltiin tosiaan tosi varovaisia alkuun kertoon kelleen mitään...
 
Täällä olis yks kiukkuinen mamma :headwall:

Pyydän jo etukäteen anteeksi kun luvassa on varsin omanapaista tekstiä.

Olin tänään aamulla siellä kättärillä äitiyspolilla lääkärillä verenpaineideni ja päänsärkyjeni takia.
Lääkäri oli todella mukava ja fiksun oloinen mutta päätyi kerta kaikkiaan typerään ratkaisuun MINUN mielestäni.
Hän siis määräsi minulle betasalpaajia, jotka ei ole lääkkeistä mitään heikoimpia!

En todellakaan halua syötää kehooni tuollaisia nappeja koko loppuraskauden ajan vain siksi että pystyisin käymään normaalisti töissä.
Sikiövaikutukset ovat kuulemma epätodennäköisiä mutta riski on jo riittävä hälytyskello minulle!
Olin niin kiukkuinen kun pääsin töihin että varasin ajan työterveyslääkärille täksi illaksi ja aion pyytää häneltä pitkän sairasloman josko se mielummin auttaisi (työstressaajan) verenpaineisiin!
Mun mielestä on niin naurettavaa tää nykypäivän lääkekulttuuri kun heti kun on joku pielessä niin siihen ensihoitona määrätään tosi voimakkaita lääkkeitä kun koko vaiva voisi rauhoittua pelkän stressitekijän poistamisella.

Toivottakaas paltsasiskot onnea matkaan sillä työterveyslääkäri on ihan outo ja mies vielä.. saa nähdä ymmärtääkö ollenkaan mun yskää :headwall:

Jaksuja massukoille ja anteeksi vielä omanapaisuuteni!


Tini+Pingu rv 20+6
 
Törö

Kiva, että ultrissa on monella ollut hyvää kerrottavaa ja tervetuloa uusille :wave: !

Supisteluista on ollut puhetta. Enpä ole moisia tuntenut, mutta kaipa sellaisen tunnistaa kun kohdalle osuu. Sen sijaan outoa on se, että melkein joka yö herään siihen, että kädet ovat puutuneet kyynärpäistä sormenpäihin eli jotain häikkää verenkierrossa tai hermoradoissa tai jossain. Onko muilla ihmeellistä puutumista?

R iikka, hyvä, että ymmärrät liikkua rauhallisemmin. Minä suhaan paikasta toiseen (korkkareilla portaita edes takaisin...) sellaisella vauhdilla, että yksi kasiluokan poika tänään totesi, että rauhoitu vähän ettei tule keskenmeno :LOL: .

Mullahan on siitä kiitollinen tuo työ, että jään vajaan kuuden viikon päästä kesälomalle ja äitiyslomalle sitten suoraan kesikseltä eli elokuun alussa. Kesätöihin olen lupautunut heinäkuun lopussa, mutta saa nähdä kuinka kunto kestää, sillä mulla on selässä rakenteellista vikaa, mikä saattaa haitata nyt kun paino koko ajan enemmän siirtyy etuakselille.

Koiramammalle, kiva, että leireily meni mukavasti! Mulla kun on ne kaksi piskiä, niin olen kanssa miettinyt, että miten niiden kanssa tuolla syyssohjossa vaunujen keraa pystyy kyntämään, mutta eiköhän hätä keinot keksi. Suunnitelmissa on vielä ensi keväänä ottaa kolmas koira, mutta katsotaan, tullaanko miehen kanssa järkiimme ennen sitä...

Kehäkukka, mikä ihmeen pelkopoli? Huomaa, kyllä, että en ole yhtään inessä näissä raskausjutuissa, sillä suurimman osan aikaa en ymmärrä, mitä täällä keskustellaan :whistle:
eli siis synnytyspelkoihin on mahdollista saada apuako? Sehän on hienoa. Itseäni kammottaa synnyttäminen lähes yhtä paljon kuin imettäminen, mutta olen ratkaissut asian siten, että en ajattele sitä ja luotan kroppaani ja henkilökunnan ammattitaitoon (mitä coran kirjoitus tosin sai epäilemään) sitten kun h-hetki on käsillä. Muutenkaan en ole mikään etukäteen murehtijatyyppi, joten yritän vain ottaa asiat sellaisina kuin ne tulevat. Saan nähdä kuin ämmän käy :kieh: .

Koiratreenit kutsuvat taas ja töitätin pitäisi tehdä. Voikaahan paksusti!

väpä ja pimu 20 + 6
 
Tinii, tietenkään et turruta itseäsi lääkkeillä! Nyt sanot siellä työterveydessä, että sulla on liikaa stressiä ja se aiheuttaa sulle fyysisiä oireita, jotta loma olisi tarpeen. Jos ei meinaa irrota, pelaa supistelukortti, olen kuullut, että sillä kyllä lomaa tulee. Tsemppiä lekuriin, toivottavasti menee hyvin. Niin, ja toivottavasti päänsärkyily yms. helpottavat!

väpä ja pimu 20 + 6
 
Tervetuloa taas uusille!
cora kaameeta kohtelua olit joutunut kokemaan, onneksi meinaatkin tehä ilmotuksen...
nyt on pakko kommenteoida tota Tinii juttua, että mä en ite henk. koht. niitä beetasalpaajia söis, vaikka sikiövaikutusten riski onkin pieni niin riski kuitenkin on olemassa.Varsinkin vielä jos se on joku yhdistelmälääke niin niitä ei ees kaikkia oo testattu niin hyvin että vois tietää mitä sikiövaikutuksia niistä tulee.Ja varsinkin jos sulla korkeat verenpaineet johtuu työtahdista eikä esim. rakenteellisesta viasta.Mut taisit itekin olla näillä linjoilla joten en saarnaa tästä enempää :) tsemppiä työterveyslääkärin kanssa, toivotaan että saat saikkua, tai sit sun täytyy vaan laiskotella töissä :D
koiramamma kiva että leiri meni hyvin, oon itekin ollut Piikkiössä koiran kanssa leirillä (sillon kun se oli vielä nuorempi) kun siellä oli kyseisen rodun "kokoontumisajot".
tsemppiä kaikille supistusten kanssa painiville!joku niistä kysyi että mistä sen tunnistaa, mulla viimeks ei tullut kun sellasia mahaa kovettavia harjotussuppareita ja sitten niitä oikein kunnon supistuksia kun synnytys käynnistyi ja niistä ei voinut kyllä erehtyä :)
monet vertaa niitä kuukautiskipuihin mut ei mun mielestä ihan samanlaisia kuitenkaan...
väpä pelkopolilla tosiaan saa apua koviin synnytyspelkoihin.
huh, onneks ei oo itellä tarvetta, viimeks meni suht. hyvin rikä jäänyt mitään pelkoja.Toki se jännittää mutta ajattelen niinkuin väpäkin että sitä on turha etukäteen murehtia kun ei ensinnäkään voi tietää miten synnytys tällä kertaa menee, ja luotan kanssa siihen että kaikki menee hyvin kunhan sairaalaan asti vaan päästään :)
juttua on ollut myös miehen kanssa elämisestä, meillä menee ihan hyvin täällä, helpottaa tietenkin kun tietää jo vähän mitä on tulossa ja mitä se voi olla...esikon vauva-aikana otettiin muutaman kerran yhteen kun poika ei tosiaan nukkunut kun max. 2h putkeen joten olin ihan tööt kun ei pikkuselle kelvannu ees pullo että mies olis voinu syöttää, ja sillon kun olisin halunnut ja voinu nukkua niin eikös ukko vaan häipyny menoilleen tai muuta että en saanut lainkaan taukoo ja se sit kärjisty tappeluihin.mut onneks siitä selvittiin, ja kovasti helpotti kun poika alko 6kk ikäsenä syömään vähän soseita.
kovilla ukko on välillä kun oon normaalistikin kova kiukuttelemaan ja nyt se tuntuu välillä olevan ihan hallitsematonta...onneks mies ymmärtää.viimeks mies juopotteli lähes joka viikonloppu (varmaan aatteli et täytyy juoda varastoon :)) mut nyt ei oo käynyt missään, välillä tekis oikein mieli heittää se ulos et sais itekin olla ihan yksikseen :D
ja tosta jatkuvasta koneella istumisesta otetaan yhteen vieläkin joskus mutta nykyään mies tuntuu ymmärtäneen että ees pari kertaa kuussa saa mennä pojan kanssa puistoon että mäkin saan joskus olla vaan ihan keskenäni.
mut se siitä, ei jaksa valittaa enempää :)
nyt ei kyllä muista mitä muuta ootte jutellu....lisää taas myöhemmin!

Daydreams ja pipana 21+0 (tai 20+2)
 
Kiitos väpä ja daydreams :flower: :heart:

Olen daydreams todellakin samoilla linjoilla!
Siksi menenkin nyt tuonne lääkäriin ja aion vaatia sairaslomaa ja sanon että nuita nappeja en kyllä ala popsimaan ennenkö tiedän varmasti että levolla eivät laske nuo paineet.
Kyllä sitten suostun niitä syömään jos paineet eivät lähde laskuun sillä onhan sekin todella huono juttu sikiölle! mutta... katsotaan mitä tuleman pitää...

Hyvällä lykyllä tää mamma on huomenna stressilomalla :heart:
 
Meillä oli rakenne eilen.. kaikki oli hyvin vaik vähän toisin pelkäsin, on sellainen etten luota mihinkään ennenkuin itse nään ja kuleen. Äitipolin lääkärillä oli tosi kiire ja luetteli mittoja kuin apteekin hyllyltä. Saanhan noihin sit selvyyden kun tulee se epikriisi kotiin. Mut oltinniskän kanssa satavarmoja et poika tulee...mut ilta-tähti prinsessa sieltä olis tuloillaan. iskä liikuttu kyyneliin asti puhelimessa... oli tosi v:tunut kun ei päässyt mukaan rakenteeseen.Istukka on edessä ja se on kuulemma syy miksi en tunne liikkeitä kovasti. Meidän neiti oli kuvauksissa aika paikallaan, ihan kuin olisi halunnut et saadaan tietää kumpi on...painoarvioo ei annettu. sanottiin et vasta vkolla 25. Mut nyt ollaan hymyssäsuin
=) =) vielä kun iskä tulee torstaina kotiin, eikä lähde enään reissuun...
 
R iikka Kun luin tuota sinun juttua siitä koiranulkoiluttajasta, tuli mulla myöskin parit sellaiset niin elävästi mieleeni :kieh: Nimittäin kun mullakin on koira, viime kesänä oli vielä 2, mutta jouduttiin päästään pois, kun niin sairastui :'( Jotkut koiranomistajat ovat kyllä niin syvältä, että... Meidänkin perällä muutaman kerran pääsi vieras koira hyökkäämään koirieni kimppuun, niin lopputuloksen sitten tietää :( Varsinkin se vanhempi koirani mikä viime kesänä kuoli, suorastaan inhosi kaikkia vastaantulevia koiria... jäljet jäi koiraan niistä hyökkäyksistä ja muualla ei koskaan rähissyt toisille, kuin vaan lenkillä :( Koiratreeneissäkin oli aina kuin mallikoira, ei koskaan siellä mitään ongelmaa. Mutta siellä ei sattunutkaan mitään. Toivottavasti sinun koirallesi ei jää mitään traumoja noista hyökkäyksistä...
 
cora85, väpä ja muut : tattis! lohduttavaa kuulla että muillakin on pelkoja synnyttämistä kohtaan. Itselläni on tällä hetkellä sellainen ajatus, että tuolta alapäästähän ei ainakaan mitään tule ulos ja kaikki muu kauhuskenaario siihen liittyen. ärsyttää kommentit, joita on kuullu, kun joillekin on näistä peloistaan puhunut, että "vuosituhansia on naiset synnyttäneet" , "se on luonnollista" ja "mikä on mennyt sisään, niin tulee kyllä samaa kautta uloskin". Voi pers*!! ei kyllä lohduta yhtään. Varsinkin kun toistaiseksi on lohduttautunut ajatuksella, että saisi sektion jos ei vaan yksinkertaisesti kykene pelkojensa vuoksi synnyttämään. Ilmoittele cora85 sitten, mimmoinen tämä pelkopolikäynti oli. Itse olen kuullut, että se olisi jonkinlainen ryhmäterapia-tyyppinen. tiedä sitten?

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin!

kehäkukka74
 

Yhteistyössä