+ + + SYYSKUUSSA PLUSSAAVAT, lokakuuta suunnittelevat + + +

Kiitoksia kaikille :)

macy gray: Jännät paikat sulla :). Mutta lupaavaltahan tuo kaikin puolin kuulostaa, vaikka ei sieltä nyt plussaa tulisikaan! Jokos ehdit testailla?

iloksi: Mites sulla, joko ehdit testailla uudestaan? Jännää, jännää :). Minkälainen laihdutusproggis sulla on meneillään, paljonko on lähtenyt ja paljonko on tavoitteena? Kyllähän sitä sanotaan että pienikin painonpudotus helpottaa raskautumista, jospa se olisi sulla nyt sitten tärpännyt!

Mariel85: Pahoitteluni keskenmenosta ja kovasti voimia :hug:

Minä bongasin oviksen, en tässä kierrossa tikuttanut mutta kivut ovat yleensä sitä luokkaa ettei ilman lääkettä selviä. Ja käytettiin se suht hyvin hyväksemme, tosin enempikin olisi voinut mutta vieraita kylässä just silloin. Tänään testasin negan, vähän aikaista kylläkin, mutta kyllä se vaan mielen vetää matalaksi :|. Neljä päivää tämä mukaan lukien siis vielä varsinaista piinailua... Tuntuu vaan, että olisi liian hyvää ollakseen totta että meillä nyt olisi tärpännyt; tehtiin eilen tarjous unelmien talosta ja se meni läpi, sinne olisi lapsillekin tilaa tulla. Mutta onneksi kuitenkin tämä tuleva projekti vähän helpottaa tähän :). Listaanpa nyt kuitenkin oireita:
-alavatsan ja -selän jomottelut ja muut kipuilut ja vihlaisut
-etova olo (viime yönä näin ällöttäviä unia ja unessa oksensinkin :x en kyllä tietääkseni oikeasti niin tehnyt :LOL:)
-tyypillisten menkkaoireiden puuttuminen, tissit jonkin verran kipeät mutta eivät läheskään niin kipeät kun yleensä tähän aikaan. Näppyjä ei ole tullut ollenkaan, yleensä naama kukkii ihan täysillä
-pissalla ja suuremmalla hädällä ravaaminen (en tiedä onko tuo useasti kakkosella käyminen edes raskausoire? vaikka kai se voisi liittyä aineenvaihdunnan kiihtymiseen...)
-vatsan järkky turvotus :rolleyes:

Mikäpä voisi olla parempi synttärilahja kun plussa raskaustestiin :heart:!
 
macy gray: Mulla kävi David ovistestin kanssa vähän samoin eli bongasin ensin sen viivanpaikan ja vaikka kuinka sitä pyöritteli niin en löytänyt väriä. Siitä sitten 5 päivän päästä bongasin oviksen ja väriä oli sen mukaisesti. Tuohon oli siis vain ovistesti, mutta sama merkki ja siinä mielestäni viivan paikka. Tosin viivankaan paikkaan en ole aiemmin bongannut ellei jotain ole tullut tapahtumaan. Viime kierrosta testaamallani David raskaustestillä ei näkynyt edes sitä viivanpaikkaa, mutta enhän mä ollutkaan raskaana oireista huolimatta. Toivotaan, että tuo sinun viivanpaikkasi vielä muuttuu ihan oikeaksi plussaksi! Plussatuulia sinne!

Sitten vähän ON:
eli bongasin oviksen tikuttamalla ja oletan, että se on ollut sunnuntaina-maanantaina. Maanantaina tuli kirkasta vuotoa ja vuodon mukana muutama verituhru. Oviksen aikaan olin aivan käsittämättömän kipeä; mahaa juili ja turvoksissa kuin potkupallo. Rinnat kipeytyivät niin, ettei taas hetkeen. Peittoja heiluteltiin ahkerasti, vaikkakin mulla on aina sellainen olo, että liian vähän... Arvioisin, että nyt olisi siis dpo4 ja olo on kummallisen seesteinen. Ei juilintaa mahassa, ei minkäänlaista. Rinnoissa ihan pientä arkuutta enää, mutta sekin selvästi vähenemään päin. Nyt siis piinaillaan. Olen päättänyt, että ainakin pari viikkoa annan mennä, jos pystyn, ehkä enemmänkin. Ei millään viitsis ottaa niitä liian aikaisia negoja ja sitten taas pettyä. Mies kommentoi, että tässä sitten piinaillaan 10-15 päivää ennen testiä... Niinpä. No, ehkä tässä pitäisi vielä varoiksi muutaman kerran heilutella peittoa, kun eihän sitä koskaan tiedä, vaikka ovisoireet oli selvät ja tikkukin vielä samaa mieltä.
 
mileon > Kiitos vastauksesta! :flower: Olen melkein joka kerta tilannut nuita samoja testejä ja pari kertaa on piirtynyt vastaava. Niillä kerroilla oli todennäköisesti kemiallinen. Itse olen asiasta varma, mutta mitenkään en ole tarkistanut. Tuskin täällä edes pääsisi raskaushormonin määrän määrittävään veritestiin tuollaisissa tapauksissa.

vimmu > Testasin aamulla ja hyvin haalea viiva siinä näkyy, mutta en saa selvää onko värillinen. :confused: Paljonko sulla on dpo? Jospa sullakin tulisi vielä se toivottu plussa. bd

Nuhainen olo vaivaa. Aamunuha mulla on aina, mutta tämä ei nyt meinaa mennä millään pois ja iltaisinkin olo on ihan tukkoinen. Ei pitäisi olla kovin pölyistäkään, kun olen nyt ahkerammin siivoillut. Taitaa syysflunssaa olla vaikka lämmöt ovatkin pysyneet samassa.
 
Aawatar > En tiedä voiko ovistestiä ja raskaustestiä verrata, kun reagoivat eri hormoniin. Vatsaa juilii välillä pahaenteisesti, joten tätin pysytellessä poissa testailen uudestaan parin päivän päästä. Sulla on piinailtavaa hieman pitempään ennen kuin pääset testaamaan. Plussaonnea!
 
Minä myös hyppään tänne mukaan :D ihanan pirteä syksyinen sivu !!!!

tiedän nyt ettei tästä kierrosta napannut, eikä ihme kuitenkin elokuun alussa kierukka poistettiin, oli vaan niin kauhiasti oireita olevinaan :D

eli nyt mennään Dpo 14 luulin ovulaation olleen 17.8 mut tarkemmin ajatellen taisi olla 19pvä.
Kp 29/ ?? kierukka kun jätti kuukautisia pois...

tiistaina ultrassa keltarauhanen 3cm (kierron loppuvaiheen näköinen gynen silmään) Muutoin normaali kohtu, eli ilmeisesti tyhjää täynnä: /

No uusi kierto alkanee pian, siitä sitten eteenpäin :)

Ihanaa syksyä kaikille :)
 
macy gray minulla on jossain vaiheessa ollut noita David-merkkisiä testejä, mutten yhtään muista, et oliko niissä viivanpaikkoja. Mut sen verran voin sanoa, että apteekista saatavat first signal- testit (herkkyys 10IU/ml) tekevät aina roskishaamun. Minulla on niitä testejä kolme ja kolmeen ilmestyi kuivumisen jälkeen viivan paikka/haamu.
Aika jännä juttu kyllä ja tuo haamujen näkeminen vielä varmasti sekoittaa päätä.

mileon kiitos tsempistä , nimittäin sitä tarvitaan etenkin kun on kipeenä eikä pääse liikkumaan. Mieli harhailee herkuissa luvattoman usein..

vimmu Oi, toivottavasti tarjous talosta menee läpi ja pääsette omaan kotiin:) Mikä vielä parempi.. jos se plussa vielä pärähtäisi testiin :) Plussatuulia!
Kysyit laihdutusproggiksesta: minä lähdin tuohon go fat go-haasteeseen mukaan. Alunperin 6 viikkoa sitten aloitin elämäntaparemontin ja nyt yhteensä 8,1 kg saanut painoa tippumaan. Go fat go:n avulla sitten jatkan vielä kolme viikkoa. Jatkosta en vielä tiedä, menenkö "ohjatusti" vai oman pään mukaan :)

ON Vuoto ei ole alkanut eikä kivut, eikä mitään oireita ole mistään. Aamulla tein raskaustestin ja päivällä ovistestin, kun vähän ovismaisia kipuja tuntui eilen ja tänään ehkä muutaman kerran. Kaikki testit ovat olleet negatiivisia.
Tiedä tässä nyt sitten, että mitä tehdä.

IKINÄ tämän toiveilun aikana ei ole käynyt näin. Ei kertaakaan. Aiemmin ovis on ollut aina hukassa ja menkat myöhästyneet sen vuoksi. Nyt ovis löytyi, mutta menkkoja ei kuulu.

Joskushan tämä selviää, mutta kyllä nyt vähän meinaa kärsimättömyys iskeä.
 
An-nie > Toivottavasti täti saapuu pian, niin pääsette jatkamaan yritystä. Ovis on kyllä saattanut tapahtua myös huomaamattasi ja tärppi kerennyt käydä. Toivotaan parasta! Sulla ei tuolla listalla ole kuin nimimerkki, mutta voin halutessasi lisätä sinne tietoja. :) Plussapuhureita sinnekin!
Kiitos :) Mulla on nyt kp 30/30-35, mutta nyt tosiaan ei tietoo milloin ekat menkat tulee, toivottavasti ajallaan. YK on 4.
 
Hei taas!

Pahoittelen, että olen ollut aika poissaoleva viime aikoina... Lasten kanssa on kiirettä pitänyt ja kun tää mun tilanne on niin epäselvä, että olen elellyt vähän omissa maailmoissani. Kiitokset vielä muuten kaikille kaikista sanoistanne! :flower: Olen käynyt kyllä lueskelemassa välillä juttuja, mutta sitten en ole kerennytkään samalla kertaa kirjoittelemaan mitään... Varmaan monen tiedossa on, että sitten kun ei heti vastaa, niin kommentoitavat asiat tuppaavat unohtumaan. : /

Ensinnäkin kiitokset Macy Gray, kun jaksat pitää listan niin hyvässä kunnossa! :flower:

Suuret pahoittelut Mariel85 keskenmenosta! :'( :hug: Nyt todellakin toivotaan, että saat pian uuden plussan ja pysyt odottajien parissa! :)

Vimmulle onnea talokaupoista!!! :flower:

Oon ollut niin kyllästynyt tähän omaan napaan, että hädin tuskin jaksan kirjoitella siitä enää. Mahassa ei siis näy mitään, vaan se näyttää aivan lamaantuneen. Ei mitään ovista tai mitään vaikka sen voisi olettaa olevan nyt. Nyt mennään ilmeisesti siis kp:tä 54/28 ja yk 1 yhä, eikä kp 13/28 ja yk2, kuten listassa on... Lääkäri oli tätä mieltä, että näillä mennään ja selvittelyt jatkuvat. Mulla on kyllä aivan sama, mitä listassa lukee. Voi olla noinkin, kuten nyt on, mutta saattaa olla muille pikkaisen harhaanjohtavaa... Sinne voi siis laittaa ihan mitä vain, mun puolesta vaikka ?/28 ja yk 1 tai mitä vain näet parhaaksi Macy Gray.

Plussaonnea ihan mielettömästi kaikille!!!!!!!!! ++++++++++++++
Pakko mennä...
 
Viimeksi muokattu:
Aamulla mittasin tuon lämmön, ja tosiaan yö oli kyllä todella levoton ja heräilin koko ajan, aivan kuin levottomat jalat olisivat vaivanneet : /

No, täti on onneksi ainakin vielä pysytellyt poissa, katsotaan, jos vaikka pysyisikin :popcorn:

Tämä iskias on vaan niin pirun rasittavaa, kun missään asennossa ei ole hyvä olla :headwall:
 
Kiitoksia MG uudesta syksyisestä pinosta :heart:
Täällä useat piinailee ja monella lupaavia oireita, oiskin ihanaa jos saataisiin yhtä plussarikas kuukausi aikaseen ku elokuu. MG:lle isot tsempitykset, jospa se ois plussa ja lähtisi sieltä vahvistumaan. Milloinkas meinaat uusintatestiä tehdä?

Harmillista et Mariel jouduit palaan takaisin kuumeilijoihin :hug:

Kiva kun täällä on näin aktiivista, ite hiukan pitänyt väliä ku pisti jo viime kuussa niin ketuttaa ku ei plussaa näy. Mut lukemassa käyn =)
Olen koittanut kans painoa kanssa kamppaillut, kokeilin ihan kokeilumielessä tuota karppaamista, ei mun juttu. Joten aloitin sen kalorilaskennan ja liikunnan lisäämisen millä aikasemminkin pudotin painoa. Saa hiukan muutakin ajateltavaa tämä kuumeilun ohelle.
Laskujen mukaan ovis oli tuossa vkl loppupuolella/maanantaina, joten piinaviikot alkoi täälläkin. Sen koommin en oo bongaillu tai mitää "hömppää" mut aktiivisesti ollaan koitettu viljellä, nyt sitten odotellaan tuleeko satoa vaikko kato..Tänään taitaa olla dpo 3

Tsemppiä ja paljon plussapuhuria kaikille!!
 
Täällä jälleen meinataan pitkää kiertoa tehdä. Viime kiertohan taisi olla jotain 50pv ja kohta jälleen sitä lähennellään : / Toissapäivänä tein negatestin mutta en vielä ihan täysin heitä kirvestä kaivoon ku palelee ihan älyttömästi, närästää vaihtelevasti jne väsyttää ja veskissä täytyy juosta yhtenään. Just tuo palelu on mulla ollut lähes aina todella varma raskausoire :) Ei siis ku odottelua vaan ja katotaan mitä tämä kierto tuo tullessaan :) Mukana kuitenki ollaan vaikka en niin aktiivisesti tänne aina muista kirjoitellakkaan. Plussarikasta syyskuuta kaikille!
 
iloksi > Se tässä pistääkin miettimään, kun se hailakka viiva näkyi jo alle 5min päästä kastamisesta eli ihan testiaikana. Naapuri tuli poikkeamaan, joten vilkaisin liuskaa ennen testiajan loppua (muistaakseni ei ole luotettava tulos yli 10min testaamisesta) ja näin sen viivan jo silloin. Hyvässä valossa pitää kyllä katsoa, mutta selkeästi siinä viiva on. Taidan testata huomenna aamulla uudestaan, jos vaikka näkyisi ihan kuvattava viiva. :D

Minnäi > Huomenna taidan testata. :D Kiva, että sinäkin pääsit piinailijoihin. Plussaonnea ja tiukkaa vauvaliimaa!

vimmu > Onnea talokaupoista! Meillä on myös haaveena oma talo ja sopiva on ehkä löytynytkin. Ei vaan ole vielä mahdollisuutta tehdä tarjousta, kun molemmilla pitäisi olla työpaikka riittävän lainan saamiseksi. :( Uskon kuitenkin, että aikanaan sekin haave toteutuu ja saadaan mieleinen koti. :)

dyyni > :hug: Toivottavasti tilanne pian helpottaa ja kroppa alkaa toimia normaalisti. Pikaista plussaonnea vaikeuksista huolimatta!
 
Pahoittelut [BMariel][/B]:hug:

Ja kiitokset mg kun jaksat pitää tätä pinoa hienosti ajantasalla =)

Mä tein tänään vielä huvikseen yhden ovistestin, kp 17 siis menossa, kun eilen illalla iski sellaiset vasemman puolen alavatsa kivut että vesi valui silmistä, ja mitenkään päin ei ollut hyvä olla...Aamuksi helpotti onneksi. Sain melko tumman viivan heti pian tikkuun, ei ihan testiviivan vahvuista, mutta miltei kuitenkin...Joten ehkäpä ovista sitten mennään, ainakin limookin enemmän kuin normisti taas...Ajattelin että ovis olis ollut ehkä silloin kp 10 kohdilla, kun sain jonkinlaisen viivan tikkuun, ja pari päivää sen jälkeen ihan puhdasta negaa ennen tätäpäivää...Tosin kiertohan saattaa olla sekaisin miten päin tahansa koska kierrukan poistosta vasta kk aikaa...Mutta toiveissa ollaan, että ovis olisi tai jo tapahtunut, miten vain, ja sitä rataa, eli odotellessa...
 
macy grey, kyllä sulle kunnon plussa tulee! ja kiitos ketjun päivityksestä.

mulle voi merkata kp1 ja yk2. ihan tyhmää. tyhmintä on se, etten jaksa sekstailla niin usein kun pitäs, tuntuu jotenkin pakkopullalta. ja vaikka sekstailis (niin kun tässä kierrossa), niin siltikään ei tuu tulosta. vielä en haluu ovistestejä käyttää. noh, ens viikon lopulla pitäs taas aloittaa, sitä ennen en jaksa kertaakaan..
 
JA82> Ovulaatio on ovislimojen viimeisenä päivänä, joten ilmeisesti aikaisemmin on saattanut jäädä yritykseksi. Toivottavasti nyt ovuloit (kivuista päätellen olet ehkä juuri ovuloinut) ja tärppääkin sitten. Kovasti plussaonnea ja vauvaliimaa! Uskallanko laittaa sulle dpo1 perjantaille (ovispäivän jälkeinen päivä)?

Viola30 > Kuulostaa siltä, että sulla on raskautumisstressi. :/ Saisitko jotenkin lemmiskelypuuhista vähemmän tavoitteellista ja enemään nautintoon tähtäävää rentoa läheisyyttä? Multa kysyi lääkäri näitä asioita eilen ja onneksi pystyin kertomaan, että vaikeasta lähtötilanteesta ja venyvästä yrityksestä huolimatta emme edelleenkään ajoita seksiä oviksen aikoihin raskautumisen takia. Rakastelemme silloin kun jaksamme ja mieli tekee emmekä ota paineita, jos otollisimpaan ajankohtaan ei olla kovin aktiivisia. Toki meillä vaikuttaa se, että mies on reissuhommiensa takia osan viikosta pois ja sitten jo kaipaakin toista, mutta tämän takia välillä tulee myös paineita. Kun ei aina ole mahdollista (vaikka haluja olisi), niin sitten "pitäisi" käyttää mahdollisuus aina hyväksi. Keho vaan ei ole aina samaa mieltä. Se että olemme sopineet ottavamme tämän asian rennosti on pitänyt paineita kurissa. Seksiä on sen verran, että lääkärinkin mukaan eläviä siittiöitä on aina tarjolla. (Olettaen, että miehen siittiöissä ei ole vikaa. Niitä ei ole vielä testattu, mutta yksi helposti alkunsa saanut lapsi meillä on todisteena lisääntymiskyvystämme) Seksi on myös tyydyttävää ja muutenkin ihanaa, koska sitä ei harrasteta ensisijaisesti lisääntymistarkoituksessa. En tiedä (tai muista) tilannettasi, mutta toivottavasti tästä on apua.

Tästä tulikin mieleeni, että useampi on kirjoittanut minun ja mieheni suhteen vaikuttavan hyvältä ja onnelliselta. Sitä se onkin, mutta haluan teidän muistavan, että jokaisella on omat kompastuskivensä ja haasteensa. Taisinkin kirjoittaa muutama päivä sitten, että oli miehen kanssa riitaa. "Mökötän" edelleen, mutta annan sen näkyä vain viileytenä. Valmistin tänään hyvän eterian miehen työviikon päätteeksi ja siivosin ennen hänen tuloaan. Herätän samalla ajattelemisen aihetta kun osoitan, että hän on minulle tärkeä. Olen siis ollut viime aikoina turhautunut kotitöiden jakaantumisesta ja haen siihen nyt jälleen muutosta. Mieheni on kyllä aloitekykyinen ja yleensä hoitaa osansa, mutta välillä se hieman unohtuu. Mulla kun on tapana välillä totuttaa liian hyvälle passaamalla ja huolehtimalla kaikki valmiiksi. :stick:

Meinasin päivittää listaa vielä tänään, mutta en taida sittenkään tehdä sitä enää tähän aikaan. Huomenna sitten. :)

Lisäystä:
Viola30 > Kiitos uskostasi oikeaan plussaan! Toivottavasti olet oikeassa. :D
 
Viimeksi muokattu:
Nimimerkkini kirjoitusasusta vielä hieman. En yleensä kiinnitä huomiota miten kukakin sen kirjoittaa, joten "väärää" tapaa ei tarvitse pahoitella. Tarkistin sanakirjasta ihan uteliaisuuttani ja ne ovat vaihtoehtoisia tapoja, joten siinäkään mielessä a-kirjaimen vaihtumista e-kirjaimeksi ei tarvitse niin harmitella. Olen tosin miettinyt nimimerkkini lyhentämistä, mutta macy taitaa olla jo käytössä. Täytyy miettiä vielä hieman lisää. :LOL: Ehkä yleisesti käytetty MG olisi entuudestaan tuttu ja "turvallinen". :D
 
Pohdiskelin kysyä tallaista:
uskallatteko käydä viihteellä näin raskautumis yrityksen aikana?
Mulla olis tulossa kosteat juhlat tuossa kiertopäivän 26 aikaan. Mietin et pitäskö testata ennen juhlille lähtöä et haamuileeko tai jotain vai uskaltaako sitä rauhassa ottaa vielä tuolloin? kierto on viime aikoina ollu siinä 28-30 paikkeilla.
 
Joko > Varminta on varmaankin testata herkällä testillä oman mielenrauhan vuoksi. Itse viihteilen kyllä (tosin harvemmin humalaan juon) näin yrityksenkin aikana. Niin kauan kuin negaa näyttää, voi olla puhtaalla omallatunnolla. Mielestäni voit olla myös testaamatta, jos ei siltä tunnu. Vaikka olisitkin raskaana, niin noin aikaisessa vaiheessa alkoholin käytöstä ei ole pikkuiselle vahinkoa. Hauskoja juhlia ja kovasti plussaonnea!
 
''tyhmintä on se, etten jaksa sekstailla niin usein kun pitäs, tuntuu jotenkin pakkopullalta. ja vaikka sekstailis (niin kun tässä kierrossa), niin siltikään ei tuu tulosta.''

Täällä tuntuu ihan samalla ja eilenhän se sitten jäi hommailematta. Juurikin ''virallisena'' o-päivänä. No tunnollisesti oltiin kyllä ennen sitä hommailtu joka päivä joten kyllä sen pitäisi riittää jos tämä minun p*ska kroppa kehtaisi toimia edes jotenkin.

''uskallatteko käydä viihteellä näin raskautumis yrityksen aikana?
Mulla olis tulossa kosteat juhlat tuossa kiertopäivän 26 aikaan. Mietin et pitäskö testata ennen juhlille lähtöä et haamuileeko tai jotain vai uskaltaako sitä rauhassa ottaa vielä tuolloin? kierto on viime aikoina ollu siinä 28-30 paikkeilla.''

Aikaisemmin kävin kyllä, mutta viime km jälkeen en ole uskaltanut. Ajattelin sen vaikuttavan kiinnittymiseen ja munasolun irtoamiseen. Muutenkin kyllä käydään todella harvoin, mutta silloin kävin juuri paria päivää ennen plussausta ja sitä edeltävänä aikana en ollenkaan. Lähinnä siis ajattelin sen vaikuttavan raskautumiseen enkä usko sillä olevan merkitystä alkioon. Silloinhan ei ole vielä mitään yhteistä alkion kanssa. Niinpä olemmekin päättäneet, että jos tekee mieli lähteä tai jos suunnittelemme jotakin niin se on sitten se viikonloppu milloin täti tulee kun viihteelle lähdemme.
 
Täti vielä pysynyt poissa. Lämmöt illalla taas 37,8. Nukuin yön taas todella katkonaisesti. Uni oli jotenkin todella kummallinen....

Multa otetaan alaselkäkipuilun takia kohta tulehdusarvot. Taitaa siinä samalla kaatua kaikki ne pienimmätkin toiveet raskaudesta :'(
 
Heippa kaikille!

Ja kiitokset onnitteluista, tarhjouksemme siis meni läpi ja tänään käsirahakin maksettu, eli kyllä se talo taitaa meidän olla :)!!!

Joko: mä olen kanssa samaa mieltä, moni ei edes siinä vaiheessa vielä aavistele laisinkaan olevansa raskaana! Mutta itse testaisin varmuuden vuoksi ja jos haamua testissä niin sitten vaikka kuskiksi :).

JA82: kuulostaa ovikselta! itselläni ainkain tuntuu kovana kipuna sillä puolella mistä munasolu irtoaa ja limailu jatkuu vielä oviksen jälkeenkin! onnea siis yritykselle :)!

mac gray: ootteko kysyneet pankista lainaa? koska kyllähän se saattaisi riittää että toinen töissä. monesti nimittäin ne kustannukset mitä omasta on lainoineen päivineen on aivan samat kun vuokra-asunnosta, siksi itse ainakin olen sitä mieltä että oma on pidemmän päälle kannattavampi. ja minun tietojen mukaan nykyään pankista saa suht helposti lainaa, riippuen vähän paikkakunnasta :).

Täällä mennään dpo 12, eli jännää on. Tosin nyt aika epäuskoinen olo että olisi tärpännyt, vaikkakin alavatsaa juilii ihan koko ajan... En vaan haluisi pettyä taas :(.

Kooooovasti plussia kaikille :wave:!!!
 

Yhteistyössä