SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

Täällä jännitetään keskiviikon ultraa. Samat ajatukset kuin lätäköllä; Mitäs jos sieltä löytyy vain tyhjä tuulimunaraskaus tms. No, eipä tässä toisaalta murehtiminen auta.
Oireita on vaikka kuinka ja paljon. Huonovointisuus on voimakasta ja painottuu lähinnä iltoihin. Lisäksi mä palelen, koko ajan... Sellaista vaatekerrosta ei olekaan, jonka alla ei tärisisi. Nytkin tässä töihin lähtöä teen ja mietin, minkälaisen villakerroksen kehtaan pukea päälle :) .

Toivotaan kaikille onnellista ja ihanaa viikkoa! Ja halauksia niille, joilla kaikki ei ole mennyt niin kuin piti :hug:
 
:hug: :hug: Kaikille,joille on tullut huonoja uutisia!!

En enää muista,mitä piti kommentoida,niin valitan nyt omaa tilaani sitten... :LOL:
Mulla on jäljellä yksi viisaudenhammas,joka piti leikata pois.Mutta kuopus ilmoitti tulostaan,niin jäi se sitten.No,kauhee tulehdus päälle tuli ennen kuopuksen syntymää.Nyt oli taas varattuna aika sen poistoon,mutta taas se tarvii perua raskauden takia.Ja nyt se on taas niin tulehtunut. :headwall: Kauheet kivut,suu ei aukee ja joudun meneen hampilekuriin ja oon ihan paniikissa.Vähänkö sattuu,kääk! :(

No,ehkä lakkaan nyt valittamasta ja lähden tallille!Mukavaa viikkoa kaikille! :wave:
 
Plamsu ja jyvänen Paljon, paljon jaksamisia teille. Tosi surullista! Toivottavasti nopeasti raskaudutte uudestaan.

AngelEyes Aika ikävän oloinen päivä sulla. Yövuoron jäljiltä on aina muutenkin ihan jumissa vaikka olisi saanutkin nukuttua, saatikka sitten kolmen tunnin miniunilla! Me taidetaan olla ainoat, jotka ei mene sinne varhaisultraan.

Heppuli3 Toivottavasti saat jotain helpotusta tuohon hammassärkyyn. Kuulostaa tosi ikävältä.

Aika monella näyttää olevan varhaisultra tällä viikolla! Toivon, että kaikilta löytyy pieni sydämensyke sieltä masusta.

Taidan tänään soittaa neuvolaan ja varata ekan ajan. Soittoaika kestää vain puoli tuntia niin saa nähdä muistanko sinne soittaa. Eipä sillä kyllä vielä niin kiire ole. Eikös se eka käynti ole yleensä siinä 8-9 viikoilla? Siihen tosiaan aikaa mulla vielä muutama viikko.

Aplo ja pikkuinen 5+5
 
En minäkään mene varhaisultraan.. Koitan jaksaa ootella.. Ja katoin vanhoja raskauskortteja niin toisesta kuulu sydänäänet neuvolassa jo 9+1... Siihen nyt ei niin monta viikkoa enää olis..
Tänä aamuna sain suht kunnialla esikoisen kouluun vaikka yökötti, ja sit pelotti myöhemmin nousta ylös ku aattelin et nyt se oksentaminen alko..( Oli siis pakko mennä taas takas nukkumaan vielä kun flunssaa pukkaa päälle) Mutta en vielä ainakaan oo oksentanu..

Voimia ja :hug: huonoja uutisia saaneille....

Heppuli3 voi ei, hammassärky on yks kauheimpia särkyjä.. Toivottavasti paranee pian..

Eilen luin Espoon sivuilta et kohdunulkoinen oireilee hartiakivulla... ja mullahan on hartiat kipeet... mutta jospa se johtuis jostain muusta.. :|

Hyväsetti 5+5
 
Ultrasta kotiuduttu! Siellä se toukka oli ihan oikeassa paikassa kiinnittyneenä, pituus 10,1mm vastasi viikkoja ja sydänkin jo sykki terhakkaasti :heart: Multa pääsi itku helpotuksesta, ja mieskin näytti aika liikuttuneelta :)
Oireista, rinnat ei tosiaan ole enää kovin arat ja aamupahoinvointi on hiukan helpottanut, mutta väsymys on kaamea.

Endotar + nuppunen 7+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja estelle:
En halua olla pessimisti, mutta järkeni sanoo, että noissa tekayn prosenteissa on jotain vinksallaan. En ole mistään muualta kuullut, että rv 6-9 selviytymisprosentti olisi suurempi kuin rv 10-13! Muutenkin, jos rv 6-9 kohtuunkuolemisriski on sen 7% niin silloin selviytymisprosentti voi olla maksimissaankin 93%. Onko kukaan muu huomannut samaa? Luulen, että todellinen prosentti noille viikoille on n.91% jos jätetään n.2% marginaali muille vaihtoehdoille, kuten muillakin rv:lla listan mukaan.
Noilla prosenteilla ei ole kylläkään mitään merkitystä oman raskauden kanssa. Joko menee kesken tai sitten jatkuu ja sille ei mitään voi! Mutta toki se helpottaa mieltä kun tietää milloin todennäköisyys raskauden jatkumiseen kasvaa! Olen aina kuullut, että noin rv12-13 keskenmenon riski pienenee, mutta että kasvaisi muka rv 10-13...
Minusta tuo selviytymisprosentti on ihan tolkullinen. Mietin tuota itsekin ja luulisin, että se on sen vuoksi suurempi, koska viikoilla 10-13 muodostuu loppuun ne elimet, joittein toiminta on elintärkeää. Tai siis siinä vaiheessa on just se kriitiinen vaihe, jolloin niitten pitäisi tosiaan toimia.
Noista kohtukuolemista ja niitten sopiminen noihin prosentteihin ei taida olla ihan noin yksi yhteen. Mitä lie tarkoittaa, sen tietää tutkimuksen tehneet tutkijat.
Ja lopussahan sanotaan, että keskenmenoon vaikuttaa ikä, aiemmat km:t, raskaudet jne. Eli keskenmenotkin keskittyy, valitettavasti. Monilla niitä on yksittäisiä, mutta toisilla enemmän kuin toisilla. Kun tässä on nyt laskettu kaikki vaan yhteen, niin tosiasiassa riski on suurempi vanhemmilla ja pienempi nuoremmilla ja taas suurempi niillä, joilla on takana hoitoja ja keskenmenoja.

Mutta totta kyllä, ettei tilastot auta, kun se omalle kohdalle tulee. Kaikille se voi kuitenkin tulla. Mutta lohduttaahan nuo prosentit...

Villi juttu Heppuli, mulla on myös viisaudenhampaat vihoitelleet aina raskauden aikana. Edellisessä revittiin yksi ja nyt toinen on kipeä ja hankaa, joten se lähtee varmaan tämän raskauden aikana. Mutta niinhän sitä sanotaan, että nainen menettää hampaan, joka lasta kohti (taitaa vaan liittyä yleiskuntoon tuo vanha sananlasku).
 
Heipsun! Uusi mamma ilmoittautuu mukaan. Täällä menossa minun laskujeni mukaan rv 5+6, LA syyskuussa, tarkempaa päivää en vielä tiedä, kun eka neuvola on vasta 23. helmikuuta. Pahoinvointi on jo miltei viikon ajan ollut aika järkyttävää. En ole oksentanut, mutta kuvotus on ihan jatkuvaa. Kuvottaa kun yöllä herää vessaan, aamulla kuvottaa, päivällä kuvottaa ja illalla kuvottaa. Toisina päivinä ei mene oikein mikään alas. Hedelmillä, hapankorpulla, ruisleivällä ja mehulla eletään ja niidenkin alas saaminen on työn ja tuskan takana. Kaiken lisäksi pari viime päivää ovat olleet yhtä tunnemyräkkää, itkettää vähän väliä. Välillä sitä vaipuu epätoivoon ja miettii että mihin sitä on päänsä pistänyt. Mutta hyvän asian puolestahan tässä kärsitään.
Ajattelin kokeilla Sea-Band-rannekkeita, josko ne auttaisivat tähän pahoinvointiin, kenellekään kokemuksia niistä?
 
:hug: suru-uutisia saaneille :'(

Täällä edelleen etoo etoo ja eroo, milloin tää loppuu!? Väsymys on aika kovaa myös ja jaksaminen riehakkaan esikoisen kanssa. Tänään oli pinna aika lyhyellä huonosti nukutun yön jäljiltä. Nänneissä on pientä vihlontaa, varsinkin suihkussa käynti on epämiellyttävää.
Neuvola olisi tasan viikon päästä! (Silloin 8+3), sydänääniä tuskin kuunnellaan.

Mun on nyt pakko mennä nukkumaan jos suinkin ehdin vielä esikoisen päikkäreiden aikana :xmas:

Tervetuloa uudet! :wave:
 
Heippa!

Indrina Tervetuloa ja onnea plussasta. :flower:

Endotar Hienoa että masussa oli kaikki hyvin. :heart:

Heppuli3 Miulla on kanssa viisurit raskausaikana poistettu, eli tokassa raskaudessa tulivat tosi kipeiksi ja revittiinkin silloin kaikki samantien pois. Toivottavasti siulla helpottaa niiden kanssa, koska hammaskipu on kyllä yks kaikkein kauheimpia. Oon joskus todennut että meen mielummin synnyttämään kun hammaslääkäriin. :LOL:

Aplo Tosiaan menee aina se pari päivää kyllä toipuessa noista yövuoroista. Oikeestaan siitä jo vähän aavistelin että oon raskaana, kun tuntu että millään ei pääse kiinni tavalliseen rytmiin öiden jälkeen. Väsyttäisi vaan koko ajan.

Kiva kuulla että en oo sitten ainoa joka tuolla varhaisultrassa ei käy. Itsekkin meinasin kysellä että josko voisi vaikka koittaa kuunnella noita sydänääniä, ekassa neuvolassa on viikkoja 8+5. Tuskin sillon vielä kuuluu, mutta saahan sitä silti yrittää. Täällä tuo nt-ultra on viikoilla 11-12 elikkä menee tuonne helmikuun loppuun. Siihen asti siis pitäisi kärvistellä.

(.) Nyt sitten pukkasi tännekin tuota pahaa oloa ja finnejä. Sellasia inhottavan kipeitä. :( Oksentamassa ei oo tarvinnu käydä, mutta koko ajan kuvottaa. Inhottavaa, mutta toisaalta ihan mukavaakin. Tietääpä että jotain oireita ainakin on.

AngelEyes ja vaava 6+2
 
Aplo, minäkään en ole menossa varhaisultraan. Ei mua kyllä silti voi laskea teidän joukkoon, joilla on edessä se kaikkein pisin (ja piinallisin?) odotus. Sain neuvolasta ekan ultra-ajan, mikä oli vapaa (1.2), koska raskauden kesto on minun kohdallani tärkeää määrittää mahdollisimman pian, jotta osaavat ohjata mut oikeaan trisomiaseulontaan. Mulla siis edellisistä kuukautisista lasketun raskauden keston, ja todennäköisen raskauden keston erona n. 6 vk... Ja saattaa olla jopa n. 10 vk.

Vähän tässä alkaa huolettaa, kun kaikki oireet hiipuu. Oikeastaan väsymys on enää yhtä paha kuin ennen. Rinnatkin on taas ihan tavallisen kokoiset ja vain vähän arat. Tavallaan olen oikein iloinen, ettei tarvitse enää kestää sitä jatkuvaa pahaa oloa. Mut tulee kuitenki mieleen kaikkia typeriä tuulimunaepäilyjä :/ Tiedän, ettei kannattaisi murehtia, mut minkäpä sitä tunteilleen mahtaa. Onneksi enimmäkseen saan pidettyä ajatukset kurissa.

Kohdun ulkoisesta ja hartiakivusta, muistaakseni asia on niin, että hartiakipu on pistävää ja kovaa, ja tulee aika "loppuvaiheessa", eli kun alkaisi jo olla kiire leikkaukseen. (Korjatkaa jos olen väärässä.) Jokatapauksessa, en usko että ns. tavallisiin hartiajomotuksiin kannattaa kiinnittää liikaa huomiota. Niitähän nyt tulee aina itse kullekin, ja varsinkin jos rinnat on kasvanu, niin vaikuttaahan se.

Endotar, olipa mukava kuulla hyvistä uutisista! Toivottavasti muillakin varhaisultraan menijöillä on pian samanlaista kerrottavaa =)
 
Minäkään en ollu ajatellut mennä varhaisultraan. Ei käyty esikoistakaan odottaessa. Sydänäänet ei kuulunu doplerilla silloin vielä ekassa neuvolassa, joten tuskin kuuluu nytkään. Mutta jospas tässä jaksaisi odottaa...

Oireita on vielä niukanlaisesti: närästää vähän ja mieliala on herkkä, muutaman kerran on huimannut. Koetan nauttia jokaisesta päivästä ennen ku pahoinvointi alkaa!!!! :LOL:

Sisko kävi viikon vanhan pojunsa kanssa kylässä eilen. Tädin kulta :heart: Ja niin pieni! Melkein voisin vannoa, ettei meidän 1-vee ole ikuna ollut niin pieni! (vaikka on) :eek:

Tekonimi puuttuu masuasukilta. Apua! Toivotaan että tässä jotain keksitään....

Papupata
 
Tänään jo hiukan parempi olo. Pystyin jopa käymään työpaikkaruokalassakin syömässä.:) Kuitenkin huono olo vaivasi koko viime yön, joten todennäköisesti tämä on vain hetkellistä tämä parempi olo.

Väsymys on tullut tännekin eilen parin tunnin päikkärit ja viime yönä reilu kahdeksan tunnin yöunet, jotka sain hyvin nukuttua päikkäreistä huolimatta.

Kotona edelleen tuntuvat asiat menevän parempaan suuntaan, ja toivottavasti tämä ei ole vain minun kuvitelmaa, joka sitten puhkeaakin jossain vaiheessa. Tuntuu vain niin oudolta kun kaikki tuntuu menevän niin tasaisesti.

ennie ja myrmeli 6+5
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa, ja pahoittelut kaikille ikäviä kokeneille.

Tässä menikin reilu tunti kun näitä lueskeli, pitää vissiin käydä useammin.

Pupupata, mäkin oksentelin 9 kk kun oottelin esikoista, kun taas tämä raskaus on ollut helpompi, paitsi että tänään tuli eka kunnon oksennus. :x

Shuri, täällä on kans paino tippunut noin kilon verran, eikä johdu todellakaan oksentamisesta vaan siitä ettei tee mieli syödä mitään vaikka oliskin kova nälkä.

Aplo, minäkin meen sokerirasitukseen todennäköisesti rv:lla 14. Mulla tuo painoindeksi on 26 :ashamed: . Esikoista ootellessa kiloja tuli n. 20 vaikka en pystynyt syömään mitään tai jos söin niin kävin heti oksentamassa pois. Viime raskaudessa sitä ei jostain syystä tutkittu, mutta nyt mulla vaihtui neuvolatäti ja hän sanoi, että otetaan kaikki varman päälle.

En mäkään oo muuten menossa varhaisultraan, joten tää odotuspiina loppuu mulla vasta 19.2.

Mulla oli ensimmäinen raskausoire tuo turvotus, ja niin oon edelleenkin, tosin iltaa kohden pahenee. Ensimmäinen raskaus alkoi näkymään vasta raskauden puolessa välissä, nyt luulen, etten pysty pitämään sitä niin pitkään salassa. Mies sanoi jo eilen että mulla rupee näkymään jo maha ;)

Joku puhui palelemisesta, niin täällä on samanlaiset tuntemukset. Vaikka mitä laittaisi päälle, niin silti oon ihan jäässä :(.. Mutta loppuvaiheessa taitaa olla sitten toisiinpäin, että on tukala olo, joten pitää olla valittamatta.

Voimia kaikille odotukseen

Tähdenlento, rv 8 + 5 =)
 
Ällöttää,Ällöttää ja vaan Ällöttää :'( Ja väsyttää.On niin ankea olo että mua kans välillä kyllästyttää tää raskaus :ashamed: SILTI :attn: en pätkääkään toivo että raskaus päättyis!! Vauvaa ootan tosi kovasti,mutta tää olo vie voimat niinkuin pelkäsinkin ennen raskaaksi tuloa.Voimat vie just silleen ettei jaksa huolehtia kodista eikä touhuta isompien kans.Siitä mulla on aivan kamalan huono omatuto.Ruuan annan,vaihan vaipat,luen ehkä iltasadun,mutta leikkiä ja ulkoilla en jaksa joka päivä :ashamed: Ja sohvalla makaan ihan luvattoman usein.Onneksi nuo kullannuput tulee itse mun luo kiehnäämään(joka ällötyksessä kyllä välillä tuntuu inhottavalle)ja eilenkin tytöt oli tuoneet itse tekemänsä kortit mun päälle ku nukuin sohvalla :heart: No kun olo paranee niin ulkoilemme ja leikimme sitten oikein urakalla ennenkuin vauva syntyy ja vaatii varmaan aika paljon vanhempien aikaa.Paitsi toivon kyllä että tulokas on samanlainen kun muutkin lapsemme ovat olleet.Niin rauhallisia,mahakivuttomia vauvoja jotka nukkuivat alussa tosi paljon ja hereillä ollessaankin olivat tyytyväisiä =) Jos meillä ois ollu kaikki tai edes yksi mahakipuisia tai itkuisia vauvoja niin lapsilukukaan ei varmaan ois tämä,mutta kun "helpolla" on päästy niin ei oo mitään kammoa jääny vauva ajoista niinkuin joillekkin ystävilleni joilla oli tyytymättömiä vauvoja.Mulla kun raskaudet on ollu rankkoja pahoinvoinnin takia niin tätä neljättä ei uskallettu yrittää aijemmin ku pelkäsin etten selviä pahoinvoinnista ja kolmen pienen hoidosta.Nyt kun tuo 1vuotiaskin lähenee 2vuotta niin on jo vähän helpompaa,mutta kyllä tää silti voimille käy.
PAHOITTELUT kaikille huonoja uutisia saaneille :hug:
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille :heart:
Tervetuloa uusille :flower:
Mulla on kuulunu tytöistä sydänäänet tosi aikasin.Esikoisesta jotain 8+5? Ja toisesta 9+jotain.Neuvola on tällä viikolla ja toivon että sydänäänet kuuluu niin ei tarvi srtessata ultraan asti.Jaahas vaipanvaihto kutsuu ja sitten jääkaapille taas..
Mulla muuten sama juttu käytössä ku jollain muullakin.Pidätän hengitystä ku meen jääkaapille ja samoin sillon ku vaihan kakka vaippoja.Nykyään myös vessaan mennessä nimittäin mies osti pönttöön sellasen tuoksu jutun ja se tuoksuu mun nokkaan niin ällölle :x Kaikki voimakkaasti maustetut ruuat myös ällöttää,samoin rasvaiset.Herkut ei maistu oikeen ollenkaan ja karkkejakaan ei yhtään haluta eikä teetä vaikka niitä yleensä menee.
Rakkaudesta äiti ja Aarre 8+6 JEE huomenna jo rv9 :attn:
 
Heippa taasen! :wave:
Kiitos kaikille myötätunnosta. :) Sain antibiootti kuurin ja se lääkäri suihkutteli jotain puhdistusjuttua.Eiköhän tää taas tästä.Se leikkausaika piti nyt perua,joten saa hammas sitten olla vaivaamatta!!!Angel Eyes:Aika jännää kyllä toi,että monella on niin kova hammaslääkäri pelko.Me ainakin puhuttiin lapsena,että ois joku hammaslääkäri,joka tahallaan poraa ikenee...ja muuta urbaania legendaa
Onnea kaikille iloisia ultrakuulumisia saaneille. :heart:
Ja uusille tervetuloa mukaan. :wave:
Kiva,että parisuhteen kanssa kamppailevillakin menee paremmin.
Mä teen kanssa kolmivuorotyötä.Oon muutenkin tosi huono nukkumaan öiden välissä ja nyt sitten vielä huonompi.Olisinkohan joskus puolen välin paikkeilla lopettanu öiden tekemisen.
Mulla ei oo oireita vieläkään muuta kuin huimaus.Ultran varasin ens viikon keskiviikoksi.Neuvolaan soittelen sitten vasta.
Sokerirasitukseen joudun varmaan taas,samoin pojista.Painoindeksi,kun on siinä normaalin yläpäässä ja suvussa diabetestä.Mutta arvot on ollu aina hyvät,toivottavasti nytkin. :flower: :LOL:

Heppuli ja kettu 6+0
 
Ihana lukea taas ultrakuulumisia :) . Tulee itku silmään liikutuksesta.

Tänään ollut taas helpottava oirepäivä. Kylällä asioidessa iski kuvotus. Salmiakki onneksi korjaa akuutisti tilannetta. Vatsaa myös mukavasti turvottaa :) . Jotenkin kaipaan vauvamasua, vaikka olen omissa mitoissa ollut vasta reilut puoli vuotta. Olenkohan vähän höpsö :) .

Mulle tuli myös aika hammashoitajalle hammaskiven poistoon, mutta pitää muistaa perua se. En vaan halua mennä sinne ja hampaat nyt hyvässä jamassa. Olen myös viisurinpoisto jonossa. Kääk. Onneksi se ei vielä vaivaa. Minä menen myös ennemmin synnyttämään kuin hammaslääkäriin!

Vielä reilu viikko ekaan neuvolaan ja ultraan. Onneksi touhukas viikkoa edessä niin ei kerkeä pitkästyä odottamiseen, vaikka ehtii kuitenkin.
-Poni 6+5 :)
 
Enpä oo minäkään menossa varhaisultraan, jos tässä ei nyt mieli ihan muutu. Toisaalta olis todella helpottavaa käydä toteamassa, onko Nöpö oikeassa paikassa ja oikeasti tulossa mutta toisaalta ei tässä nyt enää niin kamalan pitkä aika oo ootella sitä alkuraskauden ultraa vai mikä onkaan :)

Moni taitaa kärsiä tällä hetkellä inhottavista raskausoireista, kuten etovasta olosta ja ruokahaluttomuudesta? Vaan oksentaako täällä kukaan? Kerättäiskö vähän tilastoja, että kellä etoo ja kuka peräti oksentaa :D

Mä toivoisin, että onnistuisin olemaan lihomatta kovin paljon raskausaikana mutta huonolta näyttää. Ruoka maistuis vähän liiankin hyvin, etovasta olosta huolimatta. Mulla on vähäsen jo ennestään ylipainoa, joten en haluaisi kovinkaan paljon kasvattaa sitä. Mutta menee nyt miten menee, yritän kuitenkin noudattaa terveellisiä ruokailutottumuksia.

Kolmivuorotyön tekijä löytyy täältäkin :wave: Ensi viikon lopulla ois ensimmäiset yövuorot nyt, kun tiedän raskaudesta. Kai ne vielä ihan hyvin sujuu, tosin unentarve on selvästi kasvanut mutta täytyy kai sitten vaan nukkua yövuorojen välit. Meillä yöduuni ei onneks oo kovin rankkaa, lähinnä vaan valvotaan, että porukka nukkuu hyvin.

Ootteko muut huomanneet, että joidenkin ruokien/ruoka-aineiden rakenteet tuntuu suussa ällöttävälle? Laskisin tämän raskausoireeksi, koska aiemmin ei oo sitä esiintynyt. Esimerkiks puuro aiheutti suussa sellaisen tunteen, että teki mieli pullauttaa se pihalle. Samoin pitsassa lämpimät tomaatit. Tuorepuuroakin piti syödä tosi hitaasti, kun jotenkin ne kaurahiutaleet siinä tuntui inhottavalle :D Hassua jotenkin.

Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista :flower:

Otin muuten ensimmäisen masukuvan tänään, eihän siinä mitään näy, muuta kuin oma olemassaoleva pömppis mutta onpahan vertailukohta :D Ajattelin säännöllisin väliajoin kuvata mahaa. Mites muut? Aloitin myös raskauspäiväkirjan. Ai että oonko vähän innoissani? :D

Sannimarja + Nöpö 6+0
 
Heippa! Enehtinyt lukea kaikkea uutta, myöhemmin... Mutta:

Plamsu ja jyvänen :'( ikävää!!! Plussaonnea jatkossa, jos sitä toivotte! :flower:

Hyväsetti, tietääkseni se kohdunulkoisen hartiakipu on pistävää ja lamauttavaa, siitä voi pyörtyä ja vähintäänkään ei pysty liikkumaan sillon kun se iskee. Mutta en sit tiedä, jos se joillain voi tulla joissain muissa muodoissa. Itse kerran sen shokin kokeneena, siitä on vuosia enkä halunnut edes raskautua silloin. Pyörryin kivusta 2 kertaa! Kyllä sulla varmaan on kaikki hyvin, toivon näin! :)

Onneksi multa on poistettu kaikki viisaudenhampaat... ÄO tippu aika paljon sen jälkeen, hehehe!

Wandii, tuossa on varmasti perää! En ole vaan koskaan kuullut että hetkellisesti km-riski nousisi rv10-13, mutta ehkä noita keskenmenoja huomataan noilla viikoilla enemmän kun hakeudutaan ultriin jne. Mä haluan uskoa sen, mitä joku sanoi, että jos alkio näkyy varhaisultrassa, niin olis enää pari% riski! :)

ON: ultrakuulumisia: Tänään n.8mm alkio löytyi ja sydän hakkasi hienosti! Lukemieni raskauskalenterien mukaan
rv7+0 - 7+6 alkion pituus on 8-14mm. mulla pitäis olla 7+2, mutta voihan se olla 7+0kin, selviää sit myöhemmin... ja sulla Endotar oli jo toi 10mm, et vois hyvin olla 7+3 tms, onkohan mahdollista? Onnittelut sinullekin päivän saldosta! :)

T.Estelle rv7+2
 

Yhteistyössä