SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Minäkin kuulun siihen porukkaan, että nälkä on, mut ruoka ei maita. Johtuu lähinnä ällötyksestä. Tämä oli oikeastaan ainoa raskausoire, jota uskalsin epäillä raskausoireeksi, ennen kuin tein testin. Kolmen viimepäivän aikana on vähän helpottanu, eli välillä jopa tekee mieli jotain tiettyä ruokaa. Harmi vain, kun sellaisia ei just satu aina kaapissa olemaan. Enkä voi edes mennä keittiöön katselemaan, mitä kaapeista löytyy, kun mua alkaa yököttämään kaikki ne hajut. Vedän yleensä henkeä muutamaa metriä ennen keittiötä, ja sit hengittämättä käyn hakemassa jotain suunnilleen syötäväksi kelpaavaa, jonka sit syön olkkarissa tai työhuoneessa...

Unettomuus ei onneksi vaivaa. Uneliaisuus sitäkin enemmän.

Hupu07, mulla on kans rinnat kasvanu ihan selkeästi. Tosin eilen kattelin niitä, että oisko ne yhtäkkiä pienentynyt... Välillä tuntu, että kaikki rintsikat kiristi inhottavasti, mut nyt yhdet ei enää kiristäkään. Hassua. Mut toivottavasti ihan normaalia. Melkein yhtä kipeät ne on vieläkin, ja siis on ollut kipeät jo ainakin pari viikkoa.

Minäkin "pääsen" sokerirasitukseen, ei kyllä oikeastaan haittaa yhtään. Näkeepähän missä mennään.

Eilen kerrottiin minun vanhemmille kun ovat meillä kylässä. Tosi iloisia olivat ja äiti aikoi ruveta kutomaan villapukua syksyksi...Vähän helpotti kun kerrottiin, ei tarvii salailla ja toki tiedämme kaikki, että mitä vaan voi vielä sattua.

Tänään ja eilen ollut vähän jomotusta, nyt näkyy menneen siihen, että vähintään kaks kertaa yössä käytävä pissalla. Aamuyöllä tuli sitten niin järkyttävä olo, että en meinannu saada enää nukutuksi.

Mulla on muuten ummetusta... :ashamed: Se on uusi oire.

Minäkin oon katellu jo vaunuja, niin ku tais olla muutama muukin. Ihanahan se on haaveilla.

Tulkaahan sitten heti kertomaan ultrakuulumisia, aika monella oli vissiin ensi viikolla ja seuraavalla aikoja varattuna.

MaybeSomeday ja Onni 8+1

Täälläkin pientä kasvua ja nännit varsinkin!!
En löytäny netistä mitään, mikä selittäis eilisen kivun...
Se oli ihan tajutonta, mä huusin ääneen ja mikään asento ei auttanu.

Silti kaikki on ihan kunnossa :)

..Että älkää pelätkö pikku kipuja ja vihlontaa, kun ei tässä tapauksessa ISOKAAN KIPU merkannut mitään. :)
Silti haluaisin tietää mistä se johtu, kaipa selviää ens neuvolassa tjtn.
Pääasia, että meni ohi!

Mulla ruoka maistuis vähän liikaakin :LOL:
Aina syöny huonosti ja epäs. ja nyt syön vähän kokoajan.
Kaikki "kunnon" ruoka menee ja suolanen muutenkin.
Ja vanukkaat ;) (jackyn suklaa- toffee on ihan paras :D )

Hupu07 ja Shuri mulla myös rinnat kasvaneet, tai enemmänkin jotenkin "täyttyneet" ..samat rintsikat mahtuu, mutta rinnat on pyöreämmät. Ja tämä siis vaan välillä...välillä ne taas "laskeutuu". Sama juttu nänneissä, välillä kuin taisteluvaunun keulakoristeet, välillä palautuu ihan normaaleiksi ja "pehmeiksi".

Syöminen ei edelleenkään innosta. Tai olis nälkä, mutta kaikki etoo. En ole ollut pää pytyssä kertaakaan, mutta karvat nousee pystyyn jo kun ajattelee ruokaa. Tuntuu olevan yleisin oire tällä hetkellä syyskuisten keskuudessa :) Kahvia kyllä pystyn nyt taas juomaan.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Raitahippo ja Rusina 5+2

vuodosta Minulla on ollut myös vähän vaaleanpunaista vuotoa tämän raskauden alussa. Samaten oli samanlaista viimeraskaudessa kun olin noin raskauden puolessavälissä. Minulla ainakin liittyivät silloin viimeksi kohdunkaulan muutoksiin, ja oletin samaa nytkin. Ihan kirkasta verta ei ole tullut. Tuosta vaaleanpunaisesta vuodosta tiesin että olen raskaana ja miehellekkin kerroin ennen testin tekemistä. Ehkä outoa olla iloinen vuodosta :)

masusta on kyllä turvonnut täälläkin... välillä tosiaan iltaisin varsinkin tuntuu siltä että raskaus olisi paljon pidemmällä!

Paljon voimia keskenmenon kokeneelle, mikäli nyt niin kävi :hug:

Onko teillä muilla jotain amuletteja tms. joita kuljetatte pitämässä pientä suojassa? Tai muita uskomuksia joiden mukaan koitatte elää? Minä huovutin pienen hernevauvan(herneenpalko jonka ylin herne on on vauvan pää) joka kulkee minun mukanani. En ole uskonnollinen ihminen, mutta omalla tavallani hengellinen sillätavalla että uskon amuletteihin jne. Jotenkin myös saan itse lohtua siitä kun voin pitää kiinni siitä ja jutella sille niinkuin pienen ihmisen alulle :heart:

Hyvää viikonloppua kaikille!
Kiskii ja kisskiss rv??

Koko ajan huono olo... ja väsymys.... kele!! Mitään ei jaksa kunnolla tehdä. Keittiö kierrettävä kaukaa,kaikki hajut niin pahoja... Sit yritettävä jaksaa puuhastella tytön kanssa, nyt ollaanki sanottu että äiti on vähän pipi ja äitillä on vähän huono olo.. Kävin just vähän ulkoilemassa ja se auttoi, kunnes tulin sisälle...
Tsemppiä kaikille odotteluun.
-Annmari 7+3 tai jotain...

Mulle taas ruoka maittaa entiseen tapaa ja vähän paremminkin. :) . Olen molemmissa raskauksissa onnistunut keräämään 20 ylimääräistä kiloa, joka toki osittain johtuu siitä, kun en ole saannut liikkua. Imetys onneksi toimii minulla vähän turhankin tehokkaana laihduttajana. Ennen ekaa raskautta painoin 55 kg ja raskauksien myötä peruspaino on tippunut 52 kg:n. Muutenkin olo lähes normaali. Öisin kärsin unettomuudesta niinkuin muiltakin juuri näillä viikoilla. Viime yönäkin valvoin viiden aikaan kauan ja seiskan jälkeen kello herätti töihin. Kyllä väsytti.

Lara Jospa kivut johtuivat vaan ärtyneistä limakalvoista. Raskauden alussa limakalvoille tulee sellaista verekästä röhelmää, joka varmaankin voi ärtyä helposti.

Mulla myös rinnat hieman kohonneet. Ihanaa, kun imetyksen lopetin reilu 2 kk sitten, niin oli latuskat.

Nyt hakemaan esikoista kaverisynskiltä kotiin. Iltapäivällä miehen serkun kihlajaisiin.
-Poni rv 6+3

Lara-- Oon lukenu aikasemmin mun mielestä tällä palstalla, että muillakin samoja vikoja. Yhdynnän jälkeen sattuu paljon. Ihan normaalia varmasti!

Mulla on paha olo kadonnut kokonaan. Ainut mikä vaivaa on mielialat, turvotus ja tissien arkuus. Viime yönä heräsin siihen kun huusin "aiaiaiaiai" ilmeisesti peitto paino tissejä liikaa. rintaliivejä kipee käyttää, mutta pakko koska nännitnöpöttää sen verran pahasti että mies ei pysty enää silmiin kattomaan :D

Välillä tuntuu tosi kipeitä repäsy kipuja alavatsassa.. Tuntuu kun kohtua revittäis molempiin suuntiin..

Projektina tällä hetkellä hiusten pidennysten repiminen irti. vie ainakin aikaa, ja voi miettiä jotain muutakin kun tupakin imuttamista. Vaikka tosin tänään jo tullut 1 poltettua. Ja sen jälkeen kamala masennus kohtaus, siellä se raukka taas mahassa kärsii 2 tuntia äidin idioottimaisesta käytöksestä.

täällä maistuu rahka :p muistakaa, että ulkomaiset pakastemarjat pitää kuumentaa ennen käyttöä!

tänään on masua hieman vihlonut... pupuilusta ei tullut oireita, vaikkakin huomasin ettei ole limakalvot ihan normaalit.

kahvi ei maistu millään ja ällöttää vaan. eka raskudessa ei mitään oireita, onkohan tämä sitten tyttö? :D

Mä meen nyt syömään sitä rahkaa...

elni-, älä huiputa itseäsi ajattelemalla, että pikkuinen kärsii vain sen 2 tuntia. Huonolla lykyllä kärsii koko loppu elämänsä :( Nyt tsemppiä siihen lopettamiseen! Pystyt kyllä siihen! Googleta vaikka kunnolla kaikkia kamalia kuvia tupakoitsijoiden keuhkoista. Yhdellä ystävälläni tällainen shokkihoito auttoi. Pidän sulle peukkoja, että lopetus onnistuu!

huomenia,

täällä on ollut poikkeuksellisen hyvä olo eilisen päivän (sen jälkeen kun tajusin ettei se veri ollutkaan mikään km:n alku..). oli ensimmäistä kertaa viikkoihin energiaa tehdä jotain eikä ollut edes äklöolo koko päivänä =) kauhee jano koko ajan ja palelu vaihtui hikoiluksi, normaalia kai ?

mulla tissit on aivan älyttömän turvoksissa. alussa en pystynyt pitään mitään muuta kuin jotain trikootoppeja, jotka ei tällä kuppikoolla yhtään tue, kun oli niin arat. nyt sentään normirintsakat ihan ok (ei mitkään push upit), mutta oon jo pariin kertaan joutunut etsimään isompaa mallia kun tuntuu että kasvaa vaan..

hyvät viikonloput kaikille =)

Hei. Pääsen tänäkin vuonna (toivottavasti) syyskuisiin loppupuolelle. Esikoisesta on la 28.9 ja veikkaan että tästä on sama. En tosin nyt tietä yhtää oikee koska ovis on ollut. Mut vois vaikka alustavasti laittaa sen. Plussa tuli siis tänää. :) Ja itku kanssa. Yrityskierto oli 4, eli ei paljon mitää, ku esikoisesta meni vuosi. Mutta onnea on tässä tammikuussa näköjää. (;

Eli ikää on 22, toinen lapsi ja alustava la 28.9 ja naistenklinikka synnytyssairaalana.

Joku kyseli amuleteista. Mulla on ensimmäisen raskauden aikana ostettu komsiopallo, joka soi heleästi, kun liikkuu. Ääni on tosi kaunis ja on mukava ajatella, että lapset on kaikki kuunnelleet kohdussa sitä. Ja kun luku on täynnä aion kaiverruttaa kaikkien nimet hopeiseen palloon.
Komsiopallonhan uskotaan suojaavan pientä lasta pahoilta hengiltä ja maahisilta ja sitä on pidetty siis nimensä mukaisesti komsion edessä roikkumassa. Siis saamelaisen perinteen mukaan. En itse tietääkseni omaa saamelaisverta ainakaan kovin lähisuvussa, mutta lappilainen kuitenkin hyvin monta sukupolvea taaksepäin.
Jos jotain kiinnostaa, niin tässä näkyy, kun skrollaa alemmas.

http://personal.inet.fi/yritys/jormasmeds/jeweller.html

ajattelin tulla kertomaan tilanteeni selkiytymisestä.
varasin ajan terv.kesk. ja sieltä sain lähetteen heti gynelle. gynellä todettiin kohtu tyhjäksi ja itse gyne epäili jo että olenko ollut edes raskaana ja kysyi monta kertaa tein testin; yhden + labrassa. Labrat katsottuuaan vasta uskoi tuloksen ja sanoi ettei kohdussa ole merkkiäkään raskaudesta vaan 11mm limakalvo joka kertoo kuukautiskierrosta.
Äkkiä sitten verikokeet ja raskauspitoiduuksien selvitys koska epäili kohdun ulkoista raskautta johon viittaisi myös vähäinen vuoto.

arvot oli enään 28 eli olin ns. vähän raskaana enään. raskaus tod. näk. ollut muualla kuin kohdussa mutta "kuivunut" itsestään pois koska arvot noin matalat eli vuodon mukana raskaus pois päin menossa. kätilö sanoi että raskauden paikka on mää'rittelemätön eikä sillä tässä vaiheessa ole väliä enään...seuraavan raskauden kanssa pitää käydä gynellä tarkituttamassa n. 2vkoa plussan jälkeen sikiön sijainti.
tälläistä...nyt koitetaan toipua ja katsoa elämää eteenpäin!

onnea kaikille uusia ja paljon tarrasukkia! arvostakaa sitä pientä ihmettä joka teissä kasvaa, se todella on ihme koska niin moni raskaus päättyy toisin! :heart:

Ihanaa ku tääl on muutamia tuttuja nimimerkkejä lähinnä tuolta keskenmenopuolelta ja pikkukakkosesta haaveilevien puolelta. Ainakin icefairy samoil palstoilla ollaan aikasemminki kirjoteltu :). Kiva ku oot nyt täällä!!! Kuten kaikki te muutkin :) Ihanaa ku ollaan täällä odottavissa :heart: !!

:hug: Voimahali ja osanotto teille vaahteranlehti

Täällä on taas tullut paljon lukemista, joten täytyy nyt aloittaa ajan kanssa samantien kahlaamaan muutama sivu taaksepäin :) Hienoa, kun on näin aktiivisia palstalaisia.

Nyt vain pikaisesti omaa napaa, täällä siis nyt 5+4, kävin torstaina labrassa jolloin oli siis 5+2 ja HCG vain 196, joten uskon jo nyt, että nämä vatsakipuilut ja todella vähäinen tuhruilu oireilevat vain sitä varsinaista vuotoa, koska tuo HCG-arvohan on tosi matala :'(

Halauksia teille kanssasisarille, ja ihanaa odotusaikaa masuasukkien kanssa!

Täytynee maanantai-aamuna varata aika lääkärille ja yrittää päästä ultraan samalla, koska neuvola olisi vasta 9.2.

On vain niin vaikea uskoa tätä todeksikaan koko raskautta 5n vuoden yrittämisen ja hoitojaksojen jälkeen, niin vaan ei meinaa jaksaa pitää itseä kasassa enää... :'(

Vaahteranlehti
Minä myös olen pahoillani, mutta toivon suurinta onnea tulevaan :hug:
Olen itsekin tosi huolissani. Tänään on tullut vuotoa. Kipuja ei kuitenkaan ole.
Vuoto on vähäistä, mutta kuitenkin.
Meidän historiaan mahtuu neljän lapsen lisäksi 5 keskenmenoa, joten pelottaa kovasti, koska minkään loppuun asti johtaneen raskauden aikana minulla ei vuotoa ole ollut.
Nyt ei kai auta muu kuin odotella niin aika näyttää kuinka meidän käy :'(

elni-: Sikiö käsittelee tupakan haittoja eri tavalla, kun aikuinen...
Se imee tuplasti nikotiinia itseensä ja sillä kestää tuplasti aikaa saada esim. happitasot normaaleiksi.
Eli poltat tupakan -> 8h tunnin päästä oma happitasosi on parempi -> vauvalla menee TUPLASTI aikaa samaan. :(
Eli vauvan happitaso tuskin nousee ollenkaan, jos poltat useammin, kun 16 tunnin välein. :snotty:

Eli ei 2h. :/

En tiedä mitä se kipu oli, mutta nyt vajva veikkaukseni menee suolisto ongelmiin...
Iiihan hirveetä ummetusTA!! (EIKÖS OLE IHANAA, KUN JAAN TÄMÄNKIN KANSSANNE :D )

On ollu ihana päivä rakkaan kanssa, tästä ammennan voimaa odotteluun ;)
12 päivää ultraan :LOL:

Viettäkää mukava viikonloppu!!

...Ja tupakoijat: Nyt tumpataan kaikki yhdessä viimeisen kerran, lastemme tähden! :heart:

Kaikki km kokeneet ja kipujen/ vuotojen kanssa pähkäilevät VOIMA :hug:

Annmari-76 ja hyväsetti Juu me ainakin ollaa tuttuja. :p Kiitoksia!

Röökin lopettaminen kyllä kannattaa, ei oo tässä nyt vähä aikaa tehnykkää mieli, siitäki olis jo voinu päätellä että oon raskaana, paljoa en polttanukkaa, päiviä kun en ollenkaa. Mut tänää kaverin vauvan ristiäisissä ruoka röökillä kävin ja se oliki sitte viimene ja toivottavasti en alota taas uudestaa ku imetyksen lopetan! Mies polttaaa nii.... :S tuota nyt tuski saan lopettamaan. Nuuska käytö lopetti ku pyysin aikoinaan ku alettiin yhessä olemaan, mutta hän site alotti tupakkaa polttamaan.

Yhteistyössä