SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Turvotusta täälläkin, ETENKIN iltaisin.. näyttää että ois tosiaan tosi paljon pidemmällä :LOL: Mut ei mul IHAN hirveesti ole ilmavaivoja kuitenkaan.

Baarissa voi tosiaan pitää hauskaa ilman alkoholiakin, mutta tarkoitin tekstissäni, että nimenomaan raskaana ja humalassa :) Itse yhdistän heti baarin ja alkoholin yhteen.. Yks kaverini näki just pari viikkoa sitten baarissa yhden raskaana olevan naisen, joka oli jo pitkällä raskaudessaan, VAHVASSA humalassa :eek: Hirveetä! No jokainen taaplaa tyylillään. Tekis mieli jo soittaa poliisit tossa vaiheessa?

Tää hermoheikko varasi nyt sitten sen varhaisultran yksityiselle.. :saint: Mulla on tässä kesätyön haku päällä, ja mun on saatava tietää miten pitkällä oon, eli milloin suurinpiirtein alkaa äitiysloma :) Ja siinä sivussa tarkistaa, että kaikki kunnossa... :p Kauheet selittelyt :D Tosi TOSI kallis juttu, mutta menköön.. :snotty:

Kertomisesta itse olen siis opiskelija, saan ekan vuoden loppuun just.. niin eilen kun kerroin "äitipuolelleni", niin se JÄRKYTTY aivan sairaasti!! Hirvee paasaus ja moralisointi ja plaa plaa.. oot niin nuori, ei ole ammattia, miten sä pärjäät, oot aivan holtiton jne jne. Oli muuten tosi kiva kuunnella :| Se on ite tehnyt lapset lähempänä 40v, niin se on siis ainoa oikea tapa! Mut nyt on näin käynyt, eikä sille mitään voi! Tää on meidän ratkaisu, eikä vaikuta yhtään kenenkään muun elämään kuin meidän omaan. Onneks mies on niin positiivinen luonne ja sanoo, että me kyllä pärjätään! Eikä meidän tilanne huonoin ole! Mies on sentään vakkaristi töissä.. mun yks kaveri sai vuosi sitten lapsen ja sen mies on työtön.. niillä on kovaa, mutta kyl ne pärjää. Enkä mä halua ajatella, että onko meillä VARAA tähän lapseen.. huoh.. mä uskon aina siihen, että asiat järkkääntyy kyllä! :) Olkoon sitten miten sinisilmäistä tahansa :)
Oma äiti ottaa uutiset vastaan varmaan NIIN INNOISSAAN! Koska näitä uutisia se on jo ootellu :heart: faijasta en tiedä oikein.. sekin on vähän sellanen ku toi äitipuoli.. no mutta aina voi yllättyä iloisesti =)

Äitipuoli kyllä laittoi sitten viestiä myöhään illalla, että kyllä kaikki hyvin menee, älä huoli. Eli tajusi varmaan itsekin oman jyrkän suhtautumisensa ;) Mutta kyllä se vielä päivittelee tätä.. tunnen sen kuitenki niin hyvin. Ja se aina sanoo todella suoraan omat mielipiteet ja ne on ainoat oikeat. Mutta kai toi on semmosta huolenpitoa ja huolissaan oloa sitten.. eli välittämistä?

Nyt kyl jää toi toinen kupillinen kahvia juomatta.. alko ällöttää :x Mulla on TAAS muuten ressi päällä, kun en nuku enää kun miehen herätyskello soi. Ja yölläkin heräsin valvomaan kun vatsaan sattui ja poltti NIIIIIN paljon.. ja sit myös ajatukset sai vallan.. no huomenna kun OMA herätyskello soi klo 06:00, niin varmaan oon niin väsynyt, ettei mitään rajaa :LOL:

Nyt kouluun valmistautumaan! Hei hei :wave:
 
Laralle TSEMPPIÄ röökin polton lopetukseen! Ja tietty muillekin jotka polttaa täällä! Se on NIIN turhaa polttaa, koska ihminen kyllä pärjää ilman röökiäkin! Ja mieti vauvaa! Se imee kaiken äidistä, ja se joutuu viattomana kärsimään siitä, että sun on pakko saada jotain sellasta myrkkyä elimistöösi! Äläkä anna itsellesi "lupaa" ajatella, että oot niin alussa raskauden kanssa, että mitään ei voi vielä tapahtua. Mistä sen tietää?? Ajattele mielummin sitä kohtua, joka on täynnä savua ja myrkkyjä! :x
Riippuvuus on kauheeta, mutta siitä pääsee yli kun ihan oikeasti haluaa! Apukeinoja löytyy! Mieti, että sä oisit itse sellaisessa tahdosta riippumattomassa tilanteessa, että aina kun joku pistää itteään piikillä jotain myrkkyä, niin sunki ois pakko. Ei olisi vaihtoehtoja! Sit sä alkaisit voimaan huonosti jonkin toisen ihmisen riippuvuuden takia.

Nyt taistelet sitä nikotiinin himoa vastaan! Se on vaan HIMO, joka yrittää sua ohjata. Mä TIEDÄN, että sä pystyt siihen!!! :attn: Sulla on maailman ihanin motivaation kohdekin :heart:

Ja tää kaikki on pelkällä hyvällä sanottu ja entisen super riippuvaisen nikotinistin suusta :)
 
Voi vaahteranlehti, olen niin pahoillani. :hug:


estelle, lapsen saaminen on niin iso asia, että varmaan jollain tapaa varmasti vaikuttaa parisuhteeseen. Mutta mun mielestä kaikki riippuu ihan omasta asenteesta, täytyy vaan oppia näkemään se kumppani myös isänä/äitinä. Asioista kannattaa keskustella jo ennen vauvan syntymää, vaikkei toki kaikkeen voikaan varautua. Meillä on ehkä ollut vähän eri asia, kun on kaksoset. Molemmille on riittänyt kädet täyteen työtä vauvojen kanssa enkä minä ole päässyt ns. eristäytymään vauvan kanssa omiin maailmoihin.
Hoidollisissa ja kasvatuksellisissa asioissa ollaan miehen kanssa oltu harvinaisen samalla linjalla, mutta silti jouduttu joskus törmäyskurssille niiden tiimoilta. Ollaan jouduttu sen kautta oppimaan ihan uudenlainen tapa kommunikoida, asioista ei välttämättä keskustella juuri siinä tilanteessa lapsen läsnäollessa vaan myöhemmin kahdelleen. Mikä ei valitettavasti kylläkään tarkoita, etteikö tulisieluinen äiti-ihminen välillä kiehahtaisi. Varsinkaan näin raskaana ollessaan. :whistle: :ashamed:
Yhteinen aika on kortilla, mutta niinhän sen kuuluukin ainakin vauvavaiheessa olla. Hieman isompana sitä yhteistä aikaa kannattaa ottaa säännöllisesti, mikäli vaan on lastenhoidollisesti mahdollista. Pysyy parisuhde hyvässä kuosissa. ;) Ja tosiaan, sitä oppii ihan erilailla arvostamaan vaikka sitä, että pääsee kahdestaan saunaan vauvan nukkuessa.
Kyllä meilläkin ehdottomasti kovin aika parisuhteelle on ollut talonrakennus, vaikkei lapsia silloin vielä ollutkaan. Nyt lasten aikana ei ainakaan vielä ole kriiseilty, mutta onhan meillä aikaa, jos kohta on kolme pientä taloudessa. :whistle:

Jäykkäkouristuksesta, mullekin terveydenhoitaja sanoi, ettei sitä suositella raskaana ollessa. Piti se ottaa poikien syntymän jälkeen, mutta se jäi ja nythän en sitten taaskaan voi sitä ottaa... :headwall:


Epeti rv5+4
 
Vaahteranlehti voimia :hug:

Päätin illalla etten tuu ollenkaan lukemaan näitä juttuja etten ala sit kuvitteleen kaikkea mahollista yöllä kun mies on reissuhommissa. Kun on tota paniikkihäiriötä niin mua pelotti muutenki olla yksin lasten kans yötä.. Mutta nukuin tosi hyvin.. nyt on ihanan virkeä olo, ainaki iltapäivään asti :D
Tissit on kipeet, suihkussa on kauheeta käydä :eek: Huono olo ei oo vielä alkanu, jano on kova koko ajan.. ja edelleen nippailee mahaa kun nousee seisomaan..
5+2

Muoks: Me rakennettiin taloa kun esikoinen oli ihan pieni ja se oli miehelle varsinki raskasta aikaa kun vauva valvotti yöt, sit pitkä päivä töissä ja raksalle... Puoli vuotta sitä kesti eikä suhde ollu koetuksella missään vaiheessa vaikka muuten oli raskasta.. Ja nyt täällä Lappiin muuton jälkeen ollaan remontoitu koko talo lasten kans.. Sit mun veli vaimonsa kans asu meillä puoli vuotta kun ne muutti kans tänne ja osti oman talon mikä piti remontoida.. Että on tässäkin ollu kaikenlaista mutta me ollaan molemmat aika rauhallisia eikä muutenkaan tapella..Maaliskuussa on 11 v hääpäivä :heart:
Nyt yritän ottaa miestä huomioon tän raskauden kans.. kertoo sille oireista ja vauvan kehityksestä ettei tuntis oloaan ulkopuoliseks.. =)
tulipas pitkä selostus..
 
lätäkkö: Mä pyysin moralisointia ja sainkin sitä, kiitos. :)

Meillä on nyt kasvun paikka vuosi.
Mies armeijassa n. vuoden ja minä raskaana.
Jos me tästä selvitään, niin sitten ihan mistä vaan.
Vähän mietityttää, että kuinka kovasti arki pamahtaa miehelle, kun kotiutuu...

Tänään se tulee lomille :) :heart:

Ai niin ja aamun yllätys. Kone on rikki. Ei suostu käynnistyy. Onneks meil on kaks. :)
Tulipa vaan vähän orpo olo, kun en osaa asialle tehdä mitään. :LOL:
 
Tervehdys vaan kaikille!!

Minäkin liittyisin mielelläni teidän porukkaan. (Olin jo tuolla lokakuisissa, kunnes minulle ystävällisesti huomautettiin, että LA kannattas tarkistaa :D Niin tein ja se onkin 23.9. Eli tähän pinoon minäkin kuuluisin :heart:

Plussatestin tein sinä päivänä, kun menkkojen olis pitäny alkaa. Ja vahva viivahan sieltä tuli :heart: Raskaus oli suunniteltu, mutta enpä olis uskonu, että heti eka kierrosta tärppää, kun miehen kanssa ajateltiin, että pikkukakkonen olis nyt tervetullut =)

Tytär meillä on reilut 8 kk ikäinen :heart: Ikävä oli lukea noista keskenmenoista, jaksamista heille, joilta pikkuiset on viety... Itsellä oli myös keskenmeno ennen esikoista 2008 keväällä...sitä surua ei pysty sanoin kuvaamaan...

Niin ja ikää minulla 25 vuotta. Sain äippäloman aikaan vakityön ja aloitan työt ens viikolla. Siellä en aio raskaudesta vielä pitkään aikaan kertoa. En ainakaan ennen koeajan päättymistä, etteivät minua raskauden takia pellolle pistä :)
 
Joo, eli mun kovalevy on kosahtanu yön aikana :kieh: :headwall: :headwall:
Oon siis konepimennossa sen aikaa, kun mies on lomilla omallaan :'(
Toivon, ettei ota sinne mukaan, koska olen nettiaddikti. :ashamed:
Hyvää viikonloppua ja toivotaan, että pääsen tänne taas pian... :wave:
 
Vaahteranlehti: Paljon jaksamista sulle!! :hug:

Tupakoinnista...Itte oon kanssa polttanut noin 14 vuotta ennen esikoista.Kun sain plussan,niin polttaminen loppu siihen paikkaan.Oli jotenkin jännä,että se oli niin helppoa,vaikka ajattelin,että vaikeeta tulee oleen.Ekan ja tokan välissä aloin sitten imetyksen jälkeen polttaan uudestaan ja plussan jälkeen lopetin taas.Ja samoin nyt.Tsemppiä kaikille asian kanssa painiskeleville!

Janko:Tervetuloa mukaan! :wave:

Siis mulla on aivan järkky tää huimaus.Ei taju lähde,mutta päässä kyllä vippaa ihan kiitettävästi.Vielä en oo kaatunu,eikä se oikein sellaselta vaikuta,että kaatuis,mutta ihmeellistä.Onko kellään muulla?
Ja sitten oon kuin pirttihirmu.Jessus,kun menee hermo pienestä. :ashamed: No,ehkäpä se tästä.
En aatellu mennä ar-ultraan,mutta taidan peruuttaa puheeni. :LOL: Oon molemmista pojista käyny ja jotenkin tuntuu,että kai se täytyy käydä tarkistamassa.

Jaa niin,tässä ois mun rivi:

Heppuli3.....kolmas......33v..........Tays

Tollanenkohan sen rivin piti olla?Mukavaa päivän jatkoa kaikille!! :wave:
 
Huomenta! Ja tervetuloa, Janko :wave:

Tänään ei aamulla ollut kovin paha olo, enkä yöllä herännyt kertaakaan vessaan. Eikä nyt edes väsytä samalla tavalla ku aikasempina päivinä... Ymmärrän hyvin teitä, jotka aijotte varhaisraskauden ultraan. Itselläkin tekis mieli, mutta sain neuvolan kautta ajan kuitenki jo 1.2, eli kyllä sinne pitäis jaksaa odottaa.

Jahas, loppuukin kirjoittelu pikaseen. Tarvii leikkiä ton koiranpennun kans, ku on niin kylmä, ettei se ulkona tarkene purkaa energiaansa...
 
Janko, tervetuloa mukaan! :wave:

Heppulille vinkkaan myös tuon meidän kolmatta odottavien pinon:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1626487

Ultra-aika varattu yksityiselle! :ashamed: (Minä siis kovaan ääneen julistin, etten ultraan mene ennenkuin np-ultraan julkiselle.) Mutta pakkohan mun oli myöntyä, kun mies välttämättä halusi mennä ajoissa kurkkaamaan, että sykkiikö siellä pikkuinen sydän. :heart: Kahden viikon päästä ollaan siis viisaampia (ja 100 ? köyhempiä...). :whistle:
 
Yritän vielä pysyä hieman taustalla, kun vieläkin on niin utopistinen olo koko hommasta :eek: Ihanaa toki tää on.
Pinnan palamisesta mä oon myös ihan järkyttävä pirttihirmu. Ihan hävettää :ashamed: Esikoinen oli kolme tuntia heräämisestä yövaatteet päällä, keittiö ihan pommi, eikä tietoakaan mistään ulkoilemaan lähtemisestä. Et kiitti vaan ku sain nukkua pitkään, mielumminen herään heti ja arki rullaa. Samoten itku on herkässä, pilllitys voi alkaa ihan koska vaan ja mistä vaan. Ei oo kivoja nää hormoonit.

Heppuli3 mua on huimannut myös nyt pari viikkoa tosi pahasti. Siis kun nousen istumasta tai makaamasta, niin menee ihan mustaks silmissäm, ja pää pitää äkkiä painaa alas. Onneksi ei vaarallista, mutta tosi vaikeaa aina yrittää muistaa nousta hitaasti ylös.

Vuodoista oli ollut puhetta. Mulla tuli ihan vähän vk sitten vaaleanpunaista ja ihan tippa verta. Samoihin aikoihin, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Ekassa raskaudessa mä siis vuosin viikon välein, ja se oli raskasta. Nyt alistun kohtalooni, jos sama toistuu. Kohdunkaula on raskaana ollessa sinertävän verestävä, ja sen pinnalla olevat verisuonet katkeilevat todella helposti. Mulla esim. vuosi jokaisen sisätutkimuksen jälkeen, ruskeaa ja välillä ihan verta. Mutta suosittelen lääkärillä käyntiä oman mielenrauhan vuoksi, musta ei oo pohtimaan vuodon syytä ainakaan sitten, kun nää "perinteiset keskenmenoviikot" on ohi.

V.ultraan ajattelimme sittenkin mennä. On se vaan niin pitkä aika odotella np-ultraan. Haluan tietää, että kaikki on normaalisti.

:hug: kaikille keskenmenon kokeneille! Toivotaan, että tärppää uudestaan pian :heart:

Nyt lounastamaan ton taaperon kanssa.

Cora ja pikkiläinen 4+5 (?)
 
Noni, pentu on saatu rauhoitettua :)

Tuosta huimauksesta
. Myös mulla on ollut sitä. Tosin ihan pienestä saakka mua on helposti huimannut alhaisen verenpaineen takia, mutta on se nyt pahentunut siitäkin. Ja välillä tulee sellaisia "läpätyskohtauksia", kun tuntuu, että pumpusta loppuu tehot. Siis ei edes missään rasituksessa, vaan vaikka ihan nukkumaan laittaessa. Ja samalla tuntuu, että happi meinaa loppua... Hui, kuulostaa pahalta kun sen kirjottaa ylös. Pitää neuvolassa kysellä seuraavalla kerralla, että onko ihan normaalia. Tai jos nämä nyt pahenee, niin voihan sinne soittaakin.

Olen kyllä niin kade teille varhaisultraan menijöille! Kertokaa sitten, mitä siellä näkyi :D Ja toivotaan ja uskotaan että kaikilla on hyviä uutisia kerrottavana!
 
Jäykkäkouristusrokotteesta: mulla oli myös vanhentunut rokote, kun odotin esikoista ja neuvolasta sekä teratologisesta suosittelivat ettei kannata ottaa sitä raskauden aikana eikä edes imettäessä, joten sain sen vasta kun esikoinen oli 11kk. Mulla oli vielä sellainen paniikki siitä, kun oltiin lähdössä kaukomatkalle kun oli rv 11-13, että jos jotain siellä sattuu eikä mulla ole jäykkäkouristusrokote voimassa. Teratologisesta sanottiin, että jos jotain sattuu niin sitten se kannattaa pyytää siellä paikanpäällä mutta muuten raskaana ollessa sitä ei kannata ottaa. Tämä oli siis pari vuotta sitten.

Lumiruusu & bebe 4+5
 
Heipsan!

Tervetulos taas kaikille uusille. Meitä on täällä jo ihan hurjan paljon!

Shuri On ihan normaalia, jos alkuraskaudessa paino tippuu. Mulla viime raskaudessa tippui kolme kiloa, vaikken edes oksennellut. Ei vaan ruoka maistunut. Just yks päivä tarkistin äitiyskortista, että painoa oli tullut ekan kerran lisää vasta rv 18. Neuvolassa pitivät tätä ihan normaalina. Toivon, ettei tässä raskaudessa paino pääse kovin nousemaan. Ekasta tuli 14kg.

Onkohan täällä muita, jotka tietää joutuvansa sokerirasitukseen?
Mulla se ois taas edessä. Viime raskaudessa oli sokeriarvot koholla, eli siis sain diagnoosiksi raskausdiabeteksen. Jouduin mittailemaan sokereita 3krt/pvä. Vauva joutui synnyttyään teholle matalien sokereiden vuoksi. Nyt tässä raskaudessa teen kyllä kaikkeni ettei, niin kävisi uudestaan.

Mulla tänään aamulla tuli oikein kunnon pahoinvointikohtaus. Hyi! Tuli oikein tuskanhiki, kun oksetti ja kuvotti. Meni onneksi aika nopeesti ohi. Nyt mullekin on alkanut tulla noita vatsatuntemuksia. Silloin tällöin jomottaa ja jos nopsasti nousee ylös niin vihlasee jännästi. Eli enää en oo ihan oireeton.

Vaahteranlehti Paljon voimia sinulle ja miehellesi. Toivottavasti vielä teille vauva suodaan!

Hitto kun ei muista yhtään mitä piti kommentoida!

Aplo ja pikkuinen 5+2
 
Cinnamo: meillä on sitten sama la -vaikka minun olisi vaikea kuvitella, että tämä täällä elokuun puolella syntyisi.

Heppuli3: minulla myös huimaa alati, jotuuu myös tuosta alhaisesta verenpaineesta.

Parisuhdejutuista: minä olen ollut yhteiselomma aikaan lähes aina raskaana tai talossa on ollut pieni vauva :whistle: tapasimmme 1997 ja esikoinen syntyi n. vuosi sen jälkeen. Onhan tähän 13 vuoteen mahtunut aikamoisia mäkiä ja toki alun jälkeen suhteen huuma tasoittui -luulenpa, että näin käy, olipa lapsia tai ei. Meillä lapsia isompi koetinkivi on olut talon rakentaminen, joka edelleen jatkuu ja jatkuuuuuuuuu, mies kun on tehnyt tätä alusta saakka ja käytännössä yksin.

Kertomispeloista ja ihmisten kommenteista: joku aiemmin mainitsikin, että kun on jo pari lasta saanut, alkavat ne onnittelujen sävyt kummasti haaleta, sen ole kokenut vahvasti minäkin. Ja kun lapsia on enemmän kuin ne soveliaat 2-3, saa kuulla mitä uskomattomampia muka-huvittavia kommentteja lapsiluvusta (onkohan siellä pohjoisessa, joku teistä mainitsi, todellakin, fiksumpia ja hienotunteisempia ihmisiä vai onko meillä vain tyhmiä sukulaisia :whistle: ). Yleensä ne kommentit osaa ottaa asianmukaisella keveydellä ja napakalla vastauksella antaa takaisin, mutta ihan mielialasta riippuen kyllä ne loukkaavatkin. Onneksi ne läheisimmät ihmiset osaavat olla aidosti iloisia -ja vain se merkkaa, muut saa unohtaa.
 
[/b]feenikslintunen Mulla on syntyneet kaikki kolme ennen la mutta joka kerta on pidentynyt odotus aika joten jos tällä kerralla sitten menee yli lasketun ajan :LOL:
Mä kanssa odotan sitä kun ihmiset saa kuulla, että meille tulee neljäs. Tiedän ettei kauheasti onnitteluja sada. Varmaan lähinnä näitä "hauskoja" kommentteja, että ettekö osaa ehkäsyä käyttää, kai tiedätte ettei yhden perheen tarvii maailmaa kansottaa yms. No ne jotka mut tuntee ei ihmettele sitä, että meille vielä pieni tulee :heart:
 
cinnamo, hyvä logiikka :saint:
Minusta on ihan uskomatonta, että ihmiset tosiaan KEHTAAVAT kyselllä, edes vitsinomaisesti, emmekö tiedä ehkäisystä. Ja juuri tuo yltiökulunut mukahauska lausahdus: " Kyllähän Jumala kehotti täyttämään maan, muttei se ole pelkästään teidän perheen tehtävä". Niin, ehkä se oli ensimmäisen ja toisen kerran kuultuna huvittavaa, mutta ei enää kymmenennellä.
Meillä on myös sukulaisia, jotka tyyliin kerran puolessa vuodessa kysyvät "jokos on taas pullat uunissa, koskas seuraavan lykkäät" (ja ei, minulla ei edes ole pömppövatsaa, joka saattaisi moisia kysymyksiä aiheuttaa). Aivan kun heillä tulollaiseenkaan uteluun olisi mitään ...oikeutta?

*puuh* :D
 
PRKL , tästäkö tää nyt alkaa. Tänään läjdin kesken työpaivän pois töistä, koska, uskokaa tai älkää, vaseman puoleisessa munasarjassa tuntuu samanlaista jomotusta kuin ovuloidessa. Soitin lääkäriinkin, mutta ei siellä mitään oikeen osattu sanoa. En halunnut yksin mennä lääkäriin niin tuli kotiin ja katselen jos pahenee kipu, niin mennään illalla yksityiselle. Perhana, toivoin niin kovasti, ettei mun tartteis ottaa sairaspäivii raskauden takia. Ihmetyttää kyllä kovasti, miten ihmeessä voin muka ovuloida kun oon paksuna.. Tietysti se voi olla ihan keltarauhanen joka siellä sykkii.. mutta. Kyllä ne kyyneleet silti tuli tänään sit silmiin.
 
muilla palstoilla oli samoja oireita. Eli aika normaalia itseasiassa. Joko kohdun kannattimen löystymistä tai siteeen se keltarauhanen :) ja mitä luultavammin keltarauhanen. Huoli heitetty syrjään, ja nyt voin mennä huolehtii sit kaikessa rauhassa täydellisten naisten ongelmista ja ottaa keksipaketin ja kokis pullon viereen.

levätään nyt sit kun kotiin päästii lepäämään!
 
No niin pankissa käyty ja uusi auto saapuu maanataina. :) Olen ihan innoissani.
Kauppareissulla iski heikotus ja pahaolo kohtaus piiiitkästä aikaa. Salmiakilla olo helpotti ja jaksoin pankissa lainalaput hoidella. Oli oikein helpottava tuo huono-olo, kun on melkein viikon ollut niiin oireetonta, että pieni pelko välillä hiipii mieleen.

Sokerirasituksesta Mulla oli ekassa soperit plussalla ja rasituksessa arvot koholla. Ruokavaliolla hoidettiin. Tokassa olin paljon tarkempi syömisestä ja sokerit pystyi normaaleina. Meillä on sellainen käytäntö, että jos sokereissa jotain häikkää niin rasitukseen pitäsi mennä. Viimeksi en kuitenkaan rasitukseen mennyt, koska sokerit eivät olleet plussalla kertaakaan.

elni Toivottavasti kivut lakkaa. Kuulostaa ikävälle. Lääkärille vain jos ei ala helpottaan niin saat mielenrauhan.

Poni 6+2
 
Muakin huimaa aina vähän väliä, samanlaiset tuntemukset kuin heppuli3:lla! Eli ei ole semmonen olo, että pyörtyis mutta päässä vähän tuntuu semmoselta jännältä. Ja välillä tuntuu, ku maa keinuis pikkasen.. Mullakin on tuota paniikkihäiriötä taustalla, niin välillä meinaa pelästyä tuota tunnetta.. Ja sama sen sydämen kanssa (kellä se oli?).. Ulkona ku kävelee varsinkin ni saattaa tuntuu yhtäkkiä et en ihan kunnolla saa happea.. ja sydän saattaa yhtäkkiä läpättää sillein jänskästi :) No kait nää on näit raskausjuttuja.
Hahaa mä tein äske ihan huvin ja urheilun vuoksi päiväpissasta testin ja meni varmaa alle minuutti ku tuli vastaus että raskaana :LOL: Aah,kyllä taas tuntuu hyvältä ;)

Mä en oikein tiedä tuliko tänään pientä kuvotusta kun olin koulussa.. mä oon enemmänkin varma, että kuvittelin sen :D Ku "haluisin" tollasen raskausoireen niin se ois niin varma raskausoire! Vaikka kuka nyt vapaaehtoisesti haluaisi laattailla/tuntea kuvotusta :p
Kylläpä sitä muuttuu "tyhmäks" B)

Aspartaamista
Mä oon nyt syöny sitä varmaan joka päivä, koska se on niin yleinen makeutusaine. Berocassakin jota juon joka p, on ko. mak.ainetta. Mä uskon, että siitä ei ole mitään vaaraa.. mutta sakariinia ja syklamaattia (hyi miltä toi viimeks mainittu edes KUULOSTAA) välttelen kuin ruttoa! Luen aina kaikki ravintoaineluettelot, ettei vaan ole..
Mä kysyn sit ens viikolla neuvolasta siitä sukraloosista, vaikka ei siitä noissa neuvolan papereissa edes mainittu mitään. Saanpahan jatkaa mun ihanan makuisten palautusjuomien maistelua :p Palautuu treenistäkin paremmin.
Ens viikko onkin aika jännä viikko, kun sillon on neuvola (ke) ja varhaisultra (to) :) :heart: ja sit selviää toi kesän tilannekin, että mihin tässä ollaan menossa töihin!

Se mun "oikea" eka ultra on vasta 16.2! Ihan siis törkeen kaukana..

Mut NYT mä alan tekee yht koulu hommaa, ettei vkl:lle jäis niin paljoo! Mut heti ku avasin koneen niin täältähän mä itteni löysin rustaamasta :LOL:

Tää on aivan mahtava ketju! :) niin paljon vertaistukea!!
 

Yhteistyössä