SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Eini
Gisela: Itselläni ainakin nippailee alavatsasta O:n jälkeen. Jostain luin että se on normaalia ja johtuu kohdun supistelusta.

Raitapipo: Mulla oli kaksi päivää täysin oireettomia ja sitten oireet tulivat kovempina takaisin. Lisäksi olen huomannut että joka toinen päivä oireet ovat voimakkaampia ja joka toinen päivä lievempiä. Minulla tm-raskaudessa oireet olivat tosi lieviä, mutta jatkuivat päivittäisinä kaavintaan asti
 
Hups, täällähän on tullut tosi paljon tarinaa kun olin päivän lueskelematta! Kiva kun on aktiivista porukkaa.:)
Mulla tää pahoinvointi on vissiin tullut jäädäkseen. Aamulla taas kävin tota wc-pönttöö pariin kertaankin halailemassa. Rinnat ei ole edelleenkään tässä raskaudessa kipeytyneet.Niissä on vaan verisuonet aivan mielettömän pinnassa. Onko kellään muulla tällästä? Mä muistan et mulla ois ollu kun tyttöö ootin ni samal tavalla.
Tosta sukupuolesta.. Esikoista oottaessa emme edes halunneet tietää, mutta nyt on tullu vähän sellanen,et josko sittenki kysyttäis jos sinne asti päästään. Toisaalta ja toisaalta. Mulla ei ole vielä tullut minkäänlaista tunnetta ,että kumpi tulossa. Viimekskin veikkailin tosin pieleen;). Mut ainakin pahoinvointi on samanlaista kun tytöstä, mutta onko se vaan mulla tyypillistä raskaana ollessa, oli siellä kumpi tahansa:)...
Mun piti soittaa neuvolaan jo perjantaina, mutta unohdin sen just sillon ku oli soittoaika. No, maanantaina sitten jos muistais soitella. En ole tahallaan mitään kiirusta asian kanssa pidellyt, mutta ihmeen pitkälle oon päässy soittamatta vielä:D(rv7+3). Käydäänkös siellä ekan kerran noin viikolla 8? Ja ois kyl kiva päästä sinnekin ihan yksin, ettei tarvis neitiä mukaan ottaa, mut kattoo nyt kenet saisin hoitamaan sil aikaa....
 
Olin ajatellut kysyä tätä huomenna neuvolassa, etten täällä vaikuttais ihan tyhmältä, mutta pakko nyt kysyä ku vaivaa... Miksi raskausviikot ilmoitetaan esim. 4+0 tai vaikka 5+2? Mitä tarkoittaa se luku ennen plussaa ja entä se toinen plussan jälkeen..? Me on miehen kans tätä mun raskauden alkua pohdittu, ja ollaan melko varmoja, että hedelmöityksestä ois nyt n. 5 vko ja siis oisin jo raskausviikolla 7. Saapa nähdä huomenna, onko neuvolan täti samaa mieltä.

Entä millaista liikuntaa se zumbailu on, kun siitä niin paljon täällä liikutaan? Aijon muuten huomenna kysyä neuvolassa, että millainen liikunta ois kaikkein suotavinta raskaana ollessa. Voin sit jakaa tietoa täällä, kun monikaan teistä ei kai ole vielä varannut neuvolaan aikaa...

Ja minä tosiaan tein vain yhden testin ja uskoin, kun siinä luki "Gravid - Raskaana". Eli CB:n digitaalinen testi... (Jonka mies osti mulle yllärinä yks päivä sillä mielellä, että oishan se varuiksi hyvä testata ennenku lähtee synttäreitä baariin juhlimaan.) Ja minä tosiaan olin niin pihalla näistä kuvioista, että piti siitä CB:n tuoteselosteesta lukea, miten toimia kun on raskaana :) Ja nyt on kyllä niiiin helpottunut olo, kun sai sen neuvola-ajan tosi pian.

Oletteko muuten ottaneet selvää, mitä ruoka-aineita pitäis välttää, kun on raaskana? Eilen kaivoin netistä sellaisenkin listan esiin, ja kauhistuin, kun olin popsinut jo vaikka mitä kiellettyjä ruokia. No, onneksi ei ole mitään sattunut... Tai ainakaan keskenmenoa ei ole tullut. Sen nyt varmaan huomais kuitenki.

Ja sitäkin on tullut mietittyä, että mitä me vastataan sellaisille (typerille) utelijoille, jotka alkaa udella, että oliko tämä suunniteltu raskaus vai vahinko... Jotenki ite alkaa vaan ekana miettiä, kumpaakohan vastausta se toinen paheksuis vähemmän. Ystävillehän tilanteen voi selittää niinku se on, mutta puolitutuille ei huvita alkaa selostella mun endoja ja monirakkulaisia munasarjoja ja perustella sitä kautta, miks jätetiin ehkäisy pois, vaikka kumpikin ollaan vielä opiskelijoita... Aijon muuten aika pian kertoakin kolmelle parhaalle ystävälleni tästä. Mies haluaisi kertoa vanhemmillensa, mua taas kauhistuttaa ajatuskin...
 
Ai niin, siihen vielä kommenttia, että me ainakin aijotaan kysyä tulokkaan sukupuolta sit ultrassa. Tuntuu kivemmalta varautua ennalta. Ja onpahan pitempi aika kinastella nimestä :LOL: No, oikeestaan pojan nimi on ollu päätettynä jo monta vuotta, mutta jos tyttö tulee, niin meillä on ihan eri mieltymykset nimien suhteen.
 
Kiitos Eini Tää on mulla ensimmäinen ja oon aivan silmät pyöreenä koko ajan asioiden kanssa..toisaalta lepponen olo, mutta toisaalta pelkään ihan kaikkea. Ja vetistelen kaikesta. Ja vaikka kuinka lukee artikkeleista, että raskaudet ja oireet on erilaisia, niin ei malta uskoa että kaikki olisi kunnossa. Lohdutti tuo sun viestisi, että voi noinkin paljon päivästä riippuen vaihdella. Kiitos :flower: Paitsi et se on Raitahippo, ei Raitapipo :D Vaikka ihana nikki ois sekin :heart:
 
Huomenta :wave:

Taas oli tullut lisää juttua, kivaa. :)

Mintukas Tervetuloa ja toivottavasti siullekin se plussa sieltä pärähtää.

Mie oon kotona zumbaillut ja meinasin jatkaa sitä nytkin, niin pitkään että tuntuu hyvälle. :) Vatsalihas liikkeistähän tuo suorien vatsalihasten treenaus olisi vähän niinkun kielletyllä listalla, mutta just noita vinoja ja syviä vatsalihaksia kannattaa treenailla.

Shuri Nuo raskausviikot lasketaan kuukautisten alusta. Tuo 4+6 tarkoittaa että raskaus on kestänyt neljä viikkoa ja 6 päivää. Eli olet viidennellä viikolla. :) Ultrassahan nuo tarkat viikot sitten selviää, mutta neuvolassa tosiaan mennään noiden viimeisten kuukautisten perusteella.

Tupakoinnista vielä sen verran, että joskus tupakoineena "kerrasta poikki" on kyllä tehokkaampi kun vähentää pikku hiljaa. Purkalla tai laastarilla onnistuu kyllä. Itse kävin noiden lisäksi syömässä pahimpaan himoon aina porkkanen parvekkeella ja oikeesti tuo auttoi tuohon tapaankin. Tsemppiä kaikille että lopettaminen onnistuu, on kuiten vauvalle niin paljon parempi. :)

(.) Miulle on ilmestyny taas uusi "raskausoire", mikään tavara ei pysy käsissä. :LOL: Oon ehtinyt rikkoa jo vaikka kuinka monta lasia. Kauhat, lusikat yms. tippuu lattialle koko ajan. Muuten on vaan edelleen väsy, tissit kipeet ja turvottaa.
Jotenkin pelottaakin että jos kaikki ei menekkään niinkuin pitäisi, kuitenkin jo viides kerta ja koskaan ei ole ollut mitään erikoista. Kaipaan sitä huoletonta olotilaa mikä oli kun esikoista odotteli, ei tullu stressattua oikeestaan mistään. Nyt ruoanlaittoon ja sit kylään siskolle, samalle taidan kertoa uutisetkin.

AngelEyes



 
Se, että raskaana olevien tulisi välttää zumbaa oli kerrottu zumbaohjaajien koulutuksessa, ei siis ollut hänen omaa keksintöään. Juuri noiden keskivartalohytkytysten vuoksi ilmeisesti. Mutta toki kaikki on vaarallista, jos tekee täydellä sykkeellä ja rajusti. Ehkäpä tässä kannattaa kuunnella omaa kehoa, mutta suosittelisin ainakin kertomaan ohjaajalle.

Sukupuolesta: Itse olen saanut tietää molemmilla kerroilla, kun olen kysynyt hyvää arvausta. Mutta olen ymmärtänyt, että kertomatta jättäminen voi johtua siitä, että jotkut ottavat tiedon 100% varmana ja tulevat karjumaan lääkärille sitten, kun tulikin "väärä" sukupuoli ja huone on maalattu ja sisustettu vimpan päälle siniseksi/punaiseksi. Harvoin voi kuitenkaan normiultrassa niin varma tieto olla. 3D:ssä varmaan voikin, siis yksityiselle mars, jos tieto on vitaali. Ja jos kysyy yleiselläkin, niin kannattaa pyytää vain arvausta, ei tietoa. Tosin viimeksi kun kysyin hyvää arvausta sain viipalekuvan palleista isälle näytettäväksi... :LOL:

Minä muistin kertoa kaikille, että eka raskaus oli täysi vahinko ja yllätys kaikin puolin. Minusta oli hauska seurata ihmisten reaktioita, kun he menivät ihan hämilleen. Eihän se, että lapsi on vahinko, tarkoita sitä, ettei se olisi kuitenkin kaikin tavoin toivottu. :)
 
Voi mahoton, musta on tullut ihan löllön lötkö... Mitään ei jaksais tehä. Ja kaikkea mahollista pitäis tehä... siivota, opiskella, töitä tehä ja kaupassakin käydä. Ja mää vaan makaan tai pyörin tässä koneella. Voi kuinka saamaton olo :ashamed:

Angel Eyes: Kiitos selvennyksestä :) Mun tapauksessa ei vaan voi suoraan laskee edellisistä menkoista, kun ne on niin epäsäännälliset, ja edellisen kerran oli lokakuussa. Eiköhän masu ois jo pikkusen isompi ja oireetkin ilmenny aikaisemmin, jos oisin jo viikolla 15 tai 16. Ainakaan vielä ei masusta päällepäin arvais mitään, vaikka sellainen perus pikku pömppä löytyykin B)
 
Mä en käy zumbassa vaan ihan normi tanssitunneilla, missä tanssitaan vähän kaikkea. Mies epäili ettei sinne raskaana ollessa vois mennä, mut nyt on turvallista mennä kun tanssiohjaaja on kans raskaana =)
Sit lenkkeilen lisäks jonku verran, riippuen tietty olosta ...
Missä vaiheessa teillä jotka pahoinvoinnista kärsitte, se on alkanu?? Että tietää ite valmistautua... :x
 
AngelEyes: sama raskausoire meikäläisellä, että tavarat ei pysy käsissä ja sit kaatelen maidot ja mehut pitkin pöytiä.

Mulla on nyt 24 h krapula päällä siltä tää olo tosiaan tuntuu ja ihan kauhea väsymys.

Anoppi kyseli, että menäänkö yhdessä ottamaan sikainfluenssa rokote, piti äkkiä keksiä valhe valkoinen, koska en tosiaan meinaa rokotetta ottaa ennen, kuin 12 vkoa on täynnä.

Odotellaan alkuraskauden ultraan ja sitten vasta kerrotaan vanhemmille raskaudesta.

t. A-nu 5+4
 
Ollut aivan mahtava viikonloppu ilmojen puolesta, ollaan pojan kanssa ulkoiltu aamuin illmoin ja nytkin odottelen,e ttä heräilee päikkäreiltä niin päästään taas ulos :)

Mulla on eka neuvola viikon päästä tiistaina tiistaina, apua, siitä se taas sitten lähtee :)

Tunnustan olevani niin pikkumainen, että haluan sukupuolen selville ja tällä kertaa niin pian kuin mahdollista. Kuinka pian se on mahdollista, tietääkö kukaan, ennen rakenneultraa yksityisellä?
Meillä on ok-talo rakenteilla ja siellä aloitellaan pinnoittamaan ja olisi kiva tehdä tulokkaan huoneesta heti sukupuoleen sopiva. Miehelle eilen sanoinkin, että jätetään se yksi huone tapetoimatta/maalaamatta. Tai sitten se tulee neutraalisti vihreällä tai keltaisella.

Oireista: Tissit ei ole vieläkään lainkaan kipeät, ehkä hieman turvonneet. Kasvot kukkii finnejä :( Mielialanvaihdokset, lyhyt pinnaisuus, kamala väsymys, pahaolo jos ei syö säännöllisesti.

Lauren 7+5
 
elni- meille ei ainakaan ultraaja kertonut että kumpi tulee, kun esikoista oditin. Ymmärrän kyllä että kaikki eivät halua kertoa, onhan se aina epävarmaa tietoa. Meen kaveriporukassa on yks pari, jonka lapsen piti olla 100% poika, sanottiin 4D-ultrassa. No, kyllä niillä ihan täysverinen tyttö tuli :LOL: Eli kai ne jättää kertomatta sen takia, ettei sitte valmistauduta toiseen ja sit onki kauhee sopeutuminen kun tuleekin toista sukupuolta..
 
Heippa vaan pitkästä aikaa! Menikin tovi kun sain luettua kaikki tekstit, nyt onkin pää pyörällä kuka kirjoitteli mitäkin... :eek: Mukavaa että joukkommekin on kasvanut! Isot pahoittelut pois jääneille, toivottavasti pääsisitte pian takaisin odottajien puolelle! :hug:

Omaa napaa sen verran, että täällä myös oireettomuus hermostuttaa. Reilu viikko sitten naama vähän kukki, kuten ensimmäisestäkin raskaudesta, nyt kasvoissa ei niin mitään. Kummallista varmaan, että se voi harmittaa, mutta mua kyllä pistää mietityttämään... Väsymystä ollut jonkin verran, vai onko sitten kroonista!? :LOL: Pari päivää ollut kyllä mieletön ruokahalu, mutta sekin meni jo ohi. Huonovointisuutta ei ole ollut lainkaan, mutta ei ollut esikostakaan. Sitä kuitenkin kaipaa jotain merkkiä. Hieman pelottaa ja miehen mielestä ei ole tarpeellista maksaa yksityiselle varhaisultrasta, kun muutaman viikon päästä kuitenkin on alkuraskauden ultra. Mieli kyllä tekis, mutta minkäs teet. Tuttavapiiristä en ole kyllä kenenkään kuullut käyneen siinä. Onko tosiaan niin, että esim. tuulimunaraskautta ei r-testit osoita? Eli en voi vain testailla testeillä oman mielenrauhan takia, hormonia siis erittyy siitä huolimatta?? Mites kohdunulkopuolinen? Mietin vain, mulla kun on muutama ovulaatiotesti jäänyt kaappiin, nehän mittaa samaa hormonia, joten ajaisi varmaan r-testien asian... Kyllä tää alkuraskaus on ärsyttävää! Mies muistelee, että olin viimeksi yhtä hermona ja oireeton. Paitsi näpyt, en vaan millään muista millä viikoilla niitä alkoi ilmaantumaan... On pyytänyt mua muutamaan otteeseen relamaan ja olla ajattelematta pahoja asioita, kun se vain onnistuisikin yhtä helposti kun sillä.

Sukupuolesta sen verran, että tällä tietoa aiotaan ottaa selville, jos ultrassa näkyy. Viimeksi olin varma, että masussa on poika, ja olin aivan ihmeissäni kun ultrassa selvisikin tytöksi. Onneksi otettiin selville, olisin varmaan jo ostellut sinisiä potkupukuja... Täytyy nyt vielä katsoa, siihen on vielä aikaa, jos sinne asti päästään. Ekasta oli kiva tietää hankintojen varalle, nyt hankittavaa on kuitenkin huomattavasti vähemmän. Kaapissakin on sekä tytön, että siskon pojan vaatteita. Mutta uskon, että uteliaisuus voittaa jälleen. Kaveri ja tuttavapiirissä tunnun vain olevan kyllä harvinaisuus, kukaan ei näytä haluavan tietää sukupuolta etukäteen.

Raskaudesta olen kertonut parhaille kavereille, joiden kanssa ollaan puhuttu asiasta aiemminkin. Ovat kertoneet itsekin kun yritys alkanut ja kun tärpännyt. Suvusta oma sisko tietää ja töistä yksi läheinen työkaveri, varmuuden vuoksi. Muut saavat tietää ultran jälkeen, koska en kestäisi jos jotain tapahtuisi ja kaikki voivottelisivat ym. Kertoisin perheen jäsenillekin ikävät uutiset vasta kun olisin päässyt kunnolla asian yli, mahdollisesti kun olisin toivonmukaan uudelleen raskaana.

Jaa, täytyy varmaan mennä ruuanlaittoon. Laiskottaa, voi kun olisi mullakin intoa tuohon urheiluun... urheilin muutaman kerran viikossa, lenkillä ja salilla pääasiassa. Nyt jäänyt, pitäis ottaa niskasta kiinni, kun tuntuu tuo ruoka maistuvan aivan liian hyvin. Itse entisenä ylipainoisena lihon pelkästä ruuan katsomisestakin. On tässä jo pari kiloo tullut joulun jälkeen... Näin, mutta nyt pitää lopetella, seuraavaan kertaan! :wave:

Vivanna-08 7+2
 
Vivianna-08: Tuulimunaraskaudesta en oo varma, mutta ainakin kohdun ulkoinen näkyy raskaustesteissä. Kohdunulkoisethan on kuitenki hirmu kipeitä, joten olisit kyllä huomannut, jos sulla sellainen on.

Mulla on ihan voittajaolo. Kävin kaupassa! Jesh B) Ja kello on vasta sen verraan, että enköhän minä saa vielä opiskeltuakin tänään. (Thumbs up...)

oireista: Tänään on oksettanu enemmän ku aikaisemmin, kerran nousi yökki melkein suuhun saakka. Hyi yäk. Toisaalta törmätessäni vessan oveen huomasin, että rinnat eivät ole nyt niin hirmuisen kipeinä =)
 
Vivianna-08 Kyllä tuulimuna ja kohdunulkoinen näkyvät ihan samalla tavalla plussana raskaustestissä kuten "kunnon" raskauskin. Ja mainittakoon vielä, että mulla ei ollut kohdunulkoisesta mitään kipuja, vaikka jonnekin viikolle 9-10 ehdinkin. Jouduin leikkaukseen ja toinen johdin poistettiin, vielä sinäkään päivänä mulla ei ollut mitään havaintoa mistään kivuista. Tämä on kyllä aika harvinaista, mutta kaikkea voi sattua. Ehkä vaan kannattaa mennä sinne varhaisultraan jos mietityttää asiat. Toisaalta hermoileminen on ihan normaalia, ja jos mitään epäilyttävää ei ole, niin kannattaako sitä turhaan murehtia kaikenmaailman juttuja mitä voi olla. Ei se murehtiminenkaan mitään auta. Toivotaan, että kaikki on kunnossa
:)
 
TUO MIES OTTAA NIIN AIVOON!!!!!!!!!!!!!!!!!! |O Mulla on niin paha olla :'( Varsinki niiden poruloiden lähdön jälkeen ja kyllä ennenkin on ollut tosi pahalla tuulella.Huutaa koko ajan lapsille ja on mullekkin v..mäinen! Nytki sano ku mäkätin sille et ei se voi 1vuotiaalle huutaa ja sit jättää sitä itkemään et "sinäki oot kyllä yhenlainen.pannaanko rouvalle ruokaki valmiiksi lautaselle?" sotkusta huutaa tai valittaa koko ajan ja uhkaa kantaa lasetn lelut roskiin ja lapset sit tietty itkee.Nyt ku mun voinnin takia sille tulee enempi hommaa ja koti räjähtää ni sen hermot ei kestä.Ei kestä vaik se pitää pitkiä tupakkataukoja ja tänäänki sai olla pari tuntia kaverinsa kanssa ja minä hoidin lapsia eikä mulla oo mitään vapaata.Ei ees tupakkataukoja..eipä silti en haluaiskaan sellasia ku en oo ikinä polttanu,mut tuo ei käsitä kuin paljo sillä on "vapauksia" ja mulla ei ja nyt ku se joutuu tekeen "mun" hommia ni sen pää levee.En kestä tota miten puhuu lapsille :'( Nut ei kyllä voi nauttia raskaudestakaan.Ero vaan mielessä ja muistuu mieleen et tällästähän se tosiaan on ennenkin ollut.Ku mää oon heikko ni mut hylätään.Huudetaan ja mollataan.Voi v mikä ukko en kestä :'(
 
rakkaudesta äiti: Tsemppiä sulle! :hug:

gisela: Mulla sama BMI, ja tosiaan en aio "kiivetä" kolminumeroisille luvuille, joten viis kiloa ois ihan sopiva painonnousu.

Zumbaamisesta...Mulla on zumba-dvd:t, olen kyllä ajatellut hiljakseen kotona harjoitella mutta en uskalla kauheena "hytkyä" kun tuntuu, että jos se vauva irtoo... :/

Haluaisin niin kovasti jo kunnon vauvamasun...Ärsyttää kun joskus kun tapaat jonkun ihmisen (tai ihan vaikka töissäkin) niin kun vaikka tervehdin ja katson työkaveria/tuttua silmiin niin sen silmät vilkaisee väkisin minun vatsanseutuville...Näin on ollut jo pitempään, siis ennen raskauttakin...Eikö ihmiset tajua, että on tyhmää tuijotella???!!! No, kohta saan töksäyttää, että "jos mahaani tuijotat, niin kyllä, olen raskaana"...
 
Rakkaudesta äiti, paljon voimia sulle. Tiedän miltä tuntuu kun mies ottaa aivoon. Välillä niin täällä meilläkin. Minäkään en toistaiseksi voi nauttia raskaudesta, kun en tiedä missä mennään, ollaanko eroamassa vai ei. Tällä hetkellä kaikki merkit näyttäisi siltä että yhdessä pysytään, mutta tuuli voi muuttaa taas nopeasti suuntaansa. :| Eilen olin nimittäin aivan varma, että ero on tulossa, mutta illalla tuuli muutti suuntaansa ja on pysynyt koko päivän hyvänä. Niin turhauttavaa...
 
Kiitos Shuri ja Hupu07 vastauksistanne. Kyllähän se on niin, että sitä tulee vain mietittyä kaikkea mahdollista, kun mistään ei ole mitään varmuutta vielä tässä vaiheessa. Turha siis testailla sen enempiä, täytyy vain uskoa, että raskaana ollaan ja toivoa että kaikki on kunnossa. Täytyy sanoa, että jos tätä nettiä ei olisi käytössä, niin varmaan huoletkin olisivat vähintäänkin puolta pienemmät. Pitäisi laittaa pannaan ensimmäisen kolmanneksen ajaksi! Mutta, eipä sitten osaa olla erossakaan... Taitaa se olla niin, että tieto lisää tuskaa. Mutta, nyt olen päättänyt ajatella vain positiivisia ajatuksia ja olla murehtimatta, jollei oikeasti mitään aihetta ilmene.

Voimia kaikille parisuhteessa kamppaileville! Toivottavasti saatte asianne selviksi ja saisitte nauttia raskaudestanne täysillä! :hug:
 
Mä tulen hulluksi! Kp 24/24-28 ja koko ajan pelko, että menkat alkaakin :( Ihan koska vaan voi vuoto alkaa, vessassa käyn usein, kun tuntuu, että alkaisi, mutta valkkariahan se. Sama juttu ollut edellisissä alkuraskauksissa. Pitää kyllä lukea vielä tänään päiväkirjoja, että onkos ollut ihmeemmin oireita ennen testin tekoa. Huomenna saatan ostaa testin, tai sitten tiistaina. Pala kurkussa, kun niin pelkään, etten pääsekään syysodottajiin! Ja sitten,. kun raskaustesti vihdoin näyttää plussaa, niin aletaan pelkäämään keskenmenoa yms. Ollaan me vaan semmoisia murehtijoita :)

Kattellaan, jos huomenna voisin kertoa jo hyviä uutisia, toivottavasti en ainakaan huonoja! Mielummin tässä epätietoisuudessa kuin että menkat alkaisivat!

Jännittynein terkuin, Mintukas
 
Tsemppiä Mintukas, toivotaan että Täti Punainen jättää vierailunsa väliin B)
Rakkaudesta äiti, kovasti voimia sinulle :hug: Ei varmasti ole helppo tilanne. Samoin Ennielle voimahalit, toivottavasti kaikki kääntyy vielä hyväksi!

Mulla alkaa olla oireena jo pahoinvointiakin, aamulla söin lenkiltä tultua vain omenan ja tunnin päästä siitä meinas kyllä lentää oksu. Pitäis vaan muistaa syödä useammin! Todennäköisesti ens viikolla, jos pahoinvointi jatkuu, kokeilen niitä SeaBand-pahoinvointirannekkeita. Oon ainakin kuullut hyviä kokemuksia niistä.

Me halutaan kyllä ehdottomasti tietää vauvan sukupuoli mahdollisimman pian :heart: Tänään oli jo pakko hypistellä vauvanvaatteita kaupassa, mutta mies vähän toppuutteli että annahan nyt vielä olla :D

Huomenna poksuu taas, sit "jo" seitsämäs viikko menossa :heart: Ja enää viikko ekaan ultraan, jännää!
Itse aion kertoa työnantajalle varmaankin melko pian ekan ultran jälkeen, kun varmistuu että siellä masussa oikeasti on joku =) Luulen, että suhtautuu asiaan oikein hyvin (ainakin siihen asti, kun tajuaa et mulle pitää löytää aika nopsaan sijainen). Ja varsinkin, jos tää pahoinvointi tästä jatkuu/pahenee, niin vähän pakko kertoa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vivianna-08:
Mietin vain, mulla kun on muutama ovulaatiotesti jäänyt kaappiin, nehän mittaa samaa hormonia, joten ajaisi varmaan r-testien asian...
Älä ihmeessä ovulaatiotestiä tee, se mittaa LH-hormonia eikä siis hCG:tä, niinkuin raskaustestit tekee.

 
Heips!

Miks nää päivät matelee .... Oli taas pakko tehdä tänään testi :p ja kyllä siihen ne kaksi selkeää viivaa vieläkin ilmestyy ....

Pakko kait se on varata aikaa sinne varhaisultraan et saa rauhan mielelleen .... onko jollakin teillä ehdotuksia välille Tampere-Hämeenlinna missä kannattaisi ultrauttaa ?????

Oireita tänne on ilmaantunut jatkuva jano---> seuraa pissimisrumba, lievä kuvotus pitkin päivää, väsymys... ei mitään suurempia vielä ....

Rakkaudesta äiti :hug: voimia sinne teille .... miehet ....

 
Apua miten paljon oli tullut juttua! Ja uusia raskautuneita :) tervetuloa :flower:
:hug: km:n kokeneille :'(

Edelleenkään ei mitään oloja. Väsymyskään ei ole ollut nyt niin pahaa kuin vielä muutama päivä sitten. Nälkä tuppaa olevan joka välissä ja janottaa.

Tulen aamulla paremmalla ajalla lukemaan juttujanne, nyt yö-unille :wave:

Meripihka ja pikkuinen 6+3
 
Huomenta :)

Mulla on stressi ilmeisesti, kun joka aamu herään 05-06 miettimään asioita. Just tätä raskautta. Emmä panikoi, mutta mietin kaikkea.. myös tulevaa eli millasta se sitte on ku saa vauvan :) :heart:
Sit toisena hetkenä takaraivoon iskee se pieni pelon tunne, että mitäs jos ei meekää hyvin.
Oikeen huvitti eilen, ku luin näitä viestejä, et Nyökyttelin melkein jokaisessa viestissä.. eli mulla aivan samoja oireita ja oireettomuutta sekä paniikkia siitä, että jos siel vatsasssa onkin elämä loppunu jo tai mitäs jos se onkin kohdunulkopuolinen jne..

Ootan niin paljon, että saan ensimmäisen varmistuksen, että kaikki hyvin!!
Mulla eilen illalla iski AIVAN järkyttävät kohdun supistelukivut ja sellasta POLTTAVAA kipua!! Hikeä vaan pukkas ja alko ihan oksettaa, ku sattu niin paljon!!! :/ Kesti n. 10min.
Kohta voin onneks soittaa tk:hn.. aion vähän liiotella niin pääsen helpommin vastaanotolle.. ja tod. näk siihen varhaisultraankin.. Sen tiedän, että jos on kovia kipuja ja tulee Pikkasenkin vuotoa (vaik olis ruskeaakin) niin lääkäri laittaa helpolla ultraan, tarkistuttamaan, että ei ole kyse kohdunulkopuolisesta. Parhaalle ystävälleni kävi näin, mutta onneksi kaikki oli kunnossa.

Näin muuten unta, että lääkäri sanoi minun olevan 3+2 :D Eli huomaan,että stressaan asiaa, kun uniinkin tulee. Ja täytyy vielä sanoa, että viikko sitten vklna, ennen ku olin edes testannut vielä, näin UNTA, että tein positiivisen raskaustestin!! :) Se oli enneuni :heart:

Tuosta liikunnasta.. itse aion liikkua niin paljon ku pystyn. Vaikka heti mua alkoi arveluttaa toi salilla reuhkaaminen, että mitäs jos pinnistän liian kovaa :D Treenaan aika kovaa yleensä meinaan .. jos olette kattonut Martina ja Eskon vauvakuumetta, niin Martina treenasi vielä tosi kovaa viikolla 20! Kovia vatsalihasliikkeitä ja tanssi hulluna (eli mitä zumbaamisen tulee, niin antakaa mennä vaan) Se on erittäin tärkeää kuitenkin, että keskivartalon lihakset on kunnossa. Eikse kuitenkin niin ole, että ekan kolmanneksen aikaan saa treenaa ihan normisti? Niin mulle on ainakin sanottu..

Mä aloin tänä aamuna myös miettimään tota työnantajalle kertomista.. Olen tosin opiskelija, mutta kesätöitä varten.. Olen firmasta opintovapaalla ja se loppuu toukokuussa, niin niiden on kyl pakko mulle töitä kehittää. Mutta kun toivoisin saavani yhden TIETYN kesätyön. Ja tiedän, että minulle ilmoitettaan tällä viikolla.. se tietää sitä, että minun varmaan pitäisi kertoa raskaudesta, vaikka kaikki ei ole edes 100% varmaa.. Työ kestäisi siis syyskuun alkuun. Ja äippäloma alkaa elokuussa :/ Enkä edes vielä tiedä, millon laskettuaika.. tod.näk. 27.9. Mut luulen, että se on aikasemmin, koska olen varmasti pidemmällä.. eli äippälomakin alkaisi elokuun puolen välin paikkeilla.
Tämän työnantaja on vielä tavallaan minun kaveri, eli en haluaisi tehdä ns. paskoja sille.. jos ei olisi kyse kaverista, niin voisin kertoa vasta myöhemmin..

Tulipas pitkä sepustus.. on nii tylsää istuu yksin, ku on paljon asiaa. Onneks tänne voi purkaa ajatuksia ;)

Kahvi ei enää maistu yhtähyvälle ku yleensä :( Mä en haluu luopuu mun aamukahvista!!!
Muistakaa muuten nauttia B-vitamiini lisää näin alkuraskaudessa!! Berocca käy hyvin ja on hyvää :)

Onks täällä muuten muita kokopäiväisiä opiskelijoita? Mulla ehtii eka vuosi loppuun, mutta syksyllä en ehdikään sitten kouluun..
 

Yhteistyössä