Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

Sannimarja :hug:. Koita jaksaa.

VicHolla siis todella toimi ainakin kaksi ässää synnytyksen käynnistymiseen. :D

Täällä kärvistellään edelleen suppareiden kanssa. Nyt niitä tulee aika harvakseltaan, ehkä noin puolen tunnin välein, mutta tuleepa kuitenkin. Oli aika inhottavaa kun tuli supistus autoa ajaessa, kun äsken treffattiin miehen kanssa lounaan merkeissä. Turvavyö painoi mahaa ja supistus tuntui selässä. Nyt ajattelinkin loppupäivän ottaa rennosti miten nyt lastenhoidolta kykenen. Boxilta ajattelin minäkin kattella muutaman väliin jääneen ohjelman.

Supparituulia kaikille!!

marza ja onnianni rv 39+4 (la 1.10)
 
rosinarusina, mun tarina on täysin sama tällä hetkellä kun sulla! mulla alko kipeet supistukset yöllä joskus 01 ihan yhtäkkii (päivällä oli supistellu paljon mutta kivuttomasti). torkuin siinä pari h mut sit en enää saanu unta. sit 05.30 alko tulla jo 5-10 min välein suppareita. siitä ne vähän heikkeni mut sit puolen päivän aikaan alko kovemmat kivut ja välit 7-10 min. eli tässä nyt seuraillaan, mitä tapahtuu. pelottaa, et alkaa heiketä, koska haluan kyl tositoimiin!

ja sannimarjalle ja daskille, että mäkään en vielä eilen uskonu, et synnyttäisin koskaan. mut niin ne vaan supparit alko ja tässä ollaan. ja nää kyl erottaa, sen verran kipeetä tekee!

solete ja pikkukaveri 40+3
 
Onnea Vicho ja Lätäkkö [/B:heart:
MARZA JA SOLETE tsemppiä koitokseen jos ja kun lähtö tulee!!
EPETILLE tsemppiä käynnistykseen!!!!

Meillä täällä ainakin toistaiseksi vauva arki sujunut mukavasti ja isosiskot kovin innokkaina mukana hoidossa...oma olokin alkaa pikkuhiljaa olla hiukan parempi...kylläkin vielä kipulääkkeillä, mutta eiköhän sekin tästä.

suppareita nyt oikein kovin kaikille jotta saadaan teitinkin vauvelit ulostautumaan:)

lennilokinpoika ja vauveli 8vrk
 
No mehän solete pian huuetaan viereisissä saleissa jos tämä meno jatkuu. :LOL:

Mulla supparit jatkuneet koko päivän, maksimi väli ollu muutaman kerran sen 15min, muuten 8-10min. Soitin jo äitipolille että missä vaiheessa sinne tarttis mennä käymään kun on kuitenkin jo näin kauan suppaillu niin usein. Sano et sit jos kivut käyvät kestämättömiksi tai jos supistusten väli pienenee 2-4 minuuttiin.

Sitä siis odotellessa, rupee ole tää mamma aika väsy, torkuin kyllä esikoisten päikkäreitten aikaan, mutta havahduin aina noihin suppareihin. :headwall:

rr 40+3
 
Moi taas! :wave:

Soletelle ja rosinarusinalle kovasti tsemppiä! Toivottavasti ootte pian vauvanhaku matkalla. :)

Mulla supistusten väli on tihentynyt 15 minuuttiin, pari kertaa tullut 10 minuutin välein. Ja ovat kyllä koko ajan kipeempiä. Josko sitä tästä pian pääsis tositoimiin. Anopillekin jo soitettiin että on valmiudessa jos tulee lähtö. Nyt odottelen miestä kotiin ja sit ajattelin mennä saunaan.

marza ja onnianni rv 39+4
 
Viimeksi muokattu:
Täähän näyttää pahalta.... Kohta oon täällä ihan yksin. kun kaikki lähtee jo vauvan hakuun :'(

Tsemppiä silti kaikille... varsinkin Epetille , joka siis on reissulle jo jäänyt...

Mie kävin taas lenkillä.. oli vähän hankala kävellä, varmaan aika hauskan näköstä :D
Kohta lähen saunaan, mutta sauna ei kyllä mulle suppareita aiheuta.. huomenna ois sit 41+0 ja lääkäri vähän pyöräyttää kalvoja.. jos sekään tehoaa.. :|

Hyväsetti 40+6
 
Älä huoli, hyväsetti, meikäläinen täällä pyörii vielä erittäin tukevasti, onneks sentäs jo vähän pirteemmällä mielellä!

Piristyin, kun ajattelin, että kyllähän tässä jo ens viikolla oon itsekin jakautunut, ihan pakolla. Kunhan nää päivät vaan tästä jotenkin kuluu ja nehän pannaan kulumaan!

Äitin kans juttelin ja se sanoi, että meidän suvun naisilla aika usein on jouduttu käynnistämään synnytys, silläkin neljästä synnytyksestä kaksi. Mutta käynnistyksen jälkeen homma on ollut nopeaa. Että katellaas sitten, miten meikäläisen käy :)

Tsemppiä vauvanhakijoille, kyllä me viimeisetkin perässä tullaan, jos ei kovaa ni sitten vähän hiljempää vauhtia :D

Sannimarja ja sitkeästi mahan sisäpuolella viihtyvä perillinen 41+2
 
Onnea taas vauvaantuneille ja tsemppiä suppareiden kanssa kärvistelijöille ja jo tositoimiin päässeille!

Miäkin täällä kotosalla kärvistelen, nyt suppareiden väli on 15-20min ja kipeitä ovat jo. Pelkään vaan, että ne yötä myöten laantuvat ja huomenna sitten jatketaan käynnistystä lääkkeiden voimin : / Eli en miäkään tätä ketjua ole vielä jättämässä, vaikka häätöyritys on käynnissä. Harmittaa vähän, että oma keho on niin hidas ja toimimaton tämän synnytyksen suhteen.. Mutta minkäs teet.

Jonspe ja Lilliputti 42+0 edelleen
 
No mutta täällhän on alkanut tapahtumaan :D hyvähyvä !!!! Tsemppiä kaikille :hug:

Kyllä se pahasti näyttää että meikäläinenkin täällä viellä lokakuun puolella yhä edelleen odottaa ihmettä :wave: onneksi kuitenkin alkaa olemaan jo loppusuoralla !!!! Nyt koitan vaan tsempata itseäni jaksamaan !!!!

Tänäänkään ei mitään ihmeempiä tuntemuksia ole ollu niitä samantyylisiä menkkajomotussuppareita mitä ennenkin kyllä niissäkin osassa täytyy varpaita pyöritellä kun tekevät kipeää ja toivottavasti myös jotain myönteistä tuolla alakerrassa :whistle:

Kovin on sisu tänään möyriny taas kun eilen oli hiljaisempi päivä !

Taisi tuo masukkinimi olla väärä kun näyttää olevan todella sisukas kaveri ;)

nää oli taas näitä mun löpinöitä kiva vaan johonki kirjotella !!!!

unikeiju+sisu 41+3
 
Lisäpontta suppareihin kaikille niiden kanssa painiville! Täällä saatiin tänään kaks erää cytoteciä. Nyt supistelee (mun mielestä) aika kipakasti 10minuutin välein,mutta mitään ei piirry käyrälle... Kohta otetaan illan viimeiset käyrät, sen jälkeen tsekataan vielä kohdunsuu ja jos ei mitään edistystä oo tapahtunut, saan kipupiikin yöksi. Mies lähti jokunen tunti takaperin kotiin vapauttamaan lapsenvahdit, mutta toivottavasti saan vielä tänä yönä soittaa sen takaisin. Muutoin jatketaan kypsyttelyä huomenna...
 
Kovasti tsemppiä Epetille ja myös muille vauvanhakureissulla oleville. Pikaisesti vilkaisemassa kuinka moni vielä odottelee, jaksuja viime metreille! Eipä tässä ihmeemmin jää ylimääräistä aikaa kahden pienen kanssa...

Vetku ja poika 1,5 vkoa
 
Hei vaan kaikille!!Meidän poika syntyi syöksysynnytyksellä!!Kokonaisaika oli 1t 30min!! I vaihe kesti 1t 20min. II vaihe kesti 1 minuutti ja sehän oli se ponnistusvaihe ja III vaihe kesti 9 min.!!Poika sai syntymänsä jälkeen vähän lisähappea ja annettiin vähän lämpöhoitoa mutta muuten poika voi vallan hyvin..Vähän aikaa hän oi keltainen ja verensokerit vähän matalat,mutta se ei kestänyt kun pari vuorokautta et sitten hän toipui siitä kivasti. että päästiin perjantain pois!ONNEA kaikille vauvan saaneille ja TSEMPPIÄ heille jolla on synnytys vielä edessä!!

miita 1969 & Walter-poika 9 vrk.
 
Onnea miita1969! Melkoisen vauhdikas startti ollut teidän pikkumiehellä.

Ja tsemppiä Epetille + muille, kyllä se hyvällä tuurilla voi olla niinkin, ettei täällä enää lokakuun puolella tarvitse kenenkään odotella :)

Pärämätsi & Toukka 16 pv
 
Onnea miita! :flower: Olipas tosiaan nopea synnytys! Kiva, että poika toipui hyvin "käynnistysvaikeuksista" :)

Tsemppiä Epeti, toivottavasti sulla on jo nyytti kainalossa :)

Mulla takana täysin oireeton yö, mikä sinänsä oli ihan kiva, nukuin tosi hyvin, kun esikoinenkaan ei heräillyt! Nyt sitten olis supparit taas oikein tervetulleita, että sais neidin pian ulkopuolelle! Tänään tulisi tasan 1,5v ikäero lapsille, jos tänään syntyisi :heart:

Paljon supistuksia kaikille, ei meitä monta enää taida ollakaan!

-dask ja typy 40+6, toivottavasti ei poksuta enää huomenna!
 
Onnea Miita :flower:

No pitipä se tämäki päivä nähä :( viikkoja siis 41
Ei tuottanu eilinen lenkki+sauna mitään.. No, tänään on lääkäri niin jospa se osais pyöräyttää kalvot rikki.. Oon kyllä niin masentunu ainaki tällä hetkellä :stick:

Jokohan Epetillä on vauva sylissä??

Ketäs meitä nyt vielä olikaan täällä...
Dask
Unikeiju
Sannimarja
Hyväsetti

Jokohan muut on päässy tositoimiin??

Hyväsetti 41+0
 
Mä täällä itekseni juttelen, mutta kattelin kalenteria ja tajusin, että perjantaina syntyvä sais aika kivan syntymäajan, 011010 :) Miehen synttärit taas on ens pe, joten mulla on nyt jompi kumpi perjantai tavotteena :) Mielummin tietysti tän viikon :)

-dask ja typy 40+6
 
Tässä nyt lupaamani synnytyskertomus...
Maanantaina 20.9 alkoi puolen päivän aikaan supiselemaan ja supistuksia tuli 6-8 minutin välein. Synnärille soitin klo 18 ohjeistusta kysyäkseni. Sanottiin, että jos menee vedet niin pitää heti lähteä tai sitten kun olo tuntuu siltä ettei enään kotona pysty olemaan.
Supistukset jatkui pitkin päivää ja iltaa, klo 22 ne selvästi napakoitui mutta eivät olleet vielä kipeitä. Puolen yön aikaan menin nukkumaan ja klo 01.30 heräsin hikisenä ja kipeää tekevään supistukseen. Kun nousin ylös niin paineen tunne alapäässä tuntui kovemmalta kuin nukkumaan mennessä. Herätin miehen ja käytiin pikasesti suihkussa ja lähdettiin synnärille.

Sairaalassa oltiin klo 02 ja ensin katsottiin kohdunsuun tilanne ja sitten käyrille. Supistuksia tuli 5 min välein ja ne oli jo aika kivuliaita. Siitähän se pitkä yö sitten alkoi koska kohdun suu oli tuossa vaiheessa vasta 2 cm auki :headwall:
Jäätiin kuitenkin synnärille odottelemaan homman etenemistä. Supistukset kipeyty lisää aika nopeasti enkä pystynyt ollenkaan lepäämän kun piti kelloa kytätä ja valmistautua seuraavaan supistukseen. Kävelin huonetta ympäri kun ei pystynyt paikallaan olemaan. Klo 06 pyysin tarkastamaan kohdunsuun ja tilanne oli 3 cm auki. Supistukset oli jo sen verran kipeitä ja väsymys painoi että alkoi jo suoraan sanottuna vituttaa kun tuntui ettei homma edennyt. :stick:

klo 06.30 menin kylpyammeeseen vain, että saisi vähän aikaa kulumaan ja pääsi pesulle. Puolen tunnin jälkeen mulle riitti se kylpeminen. Supistukset oli kipeytyneet mutta harventuneet, niitä tuli 10 minuutin välein. Vitutus ja väsymys vaan lisääntyi ja kirosanojakin tuli jo aika reilusti tuossa vaiheessa :kieh:

Klo 07.30 sattui jo niin pirusti ja ilmoitin että mä en enään jaksa sitä kipua ja väsymys painoi päälle. Siirryttiin saliin ja ehdotettiin ilokaasua. Päätin kokeilla vaikka olin se esikoisen synnytyksessä turhaksi todennut ja sitähän se edelleen oli. Vetelin kaasua ja sehän vaan väsytti enemmän ja välillä nousi päähän mutta ei tehnyt mua yhtään "iloiseksi". Sattui jo sen verran, että piti välillä itkua vääntää ja kauhulla kellosta kyttäsin että koska pitää alkaa seuraavaa supistusta pelkäämään ja jännittämään.

Noin klo 09.00 päätettiin puhkaista kalvot, että synnytys etenisi. Kohdunsuu oli tässä vaiheessa 5cm auki eli homma oli edelleen ihan alkutekijöissä. Lapsivettä ei tullut ulos koska pää oli tulppana. Kalvojen puhkaisulla saatiin siis vaan aikaan kovemmat kivut ja kärvistely jatkui. Sain oksitosiinia nenäsumutteena ja sitten alettiin taas odottaa että homma etenisi.

klo 10.30 Totesin, että nyt mulle riitti jos ei ala kivunlievitystä tulemaan niin lähden kotiin :) Tarkastettiin kohdunsuun tilanne ja se oli 6-7cm ja ehdotettiin kohdunkaulan puudutusta koska se on nopeimmin vaikuttava. Suostuin siihen vaikka ajattelinkin sen olevan ihan höpöhöpö-juttu. Sitähän se sitten olikin ei auttanut yhtään ja pyysin että alkavat valmistelemaan epiduraalia. samalla sitten laitettiin oksitosiinitippa ja taas kärvistely jatkui.

Noin klo 11.30 Laitettiin vihdoin epiduraali ja johan helpotti olo kun supistuskivut loppui, vaikka ponnistuksen tarve iskikin. Epiduraalin laitto vähän kesti kun ekalla kerralla ei onnistunut, mutta tuossa vaiheessa supistukset kesti ihan hyvin kun tiesi että pian helpottaa. Siinä sitten sain vähän torkuttua, uni tuli samantien kun laittoi silmät kiinni. Väsymys oli tosi kova, palelin ja tärisin. Alkoi jo vähän pelottaa että kuinka ponnistamisestä selviää kun alkoi olla jo niin voimat lopussa väsymyksen takia. Nälkäkin alkoi vaivata, koska edellisen kerran olin syönyt illalla klo 19. Sain tuoremehua, että sais vähän energiaa ja sehän sitten aiheutti tosi kovan närästyksen.

klo 12.30 olin 9cm auki ja ponnistuksen tarve oli lisääntynyt jo aika kovaksi. Puolen tunnin päästä oli pakko hälyttää kätilö paikalle kun tuntui ettei enään pysty pidättelemään. Vielä oli vähän kohdunsuun reunaa jäljellä ja piti odottaa. Minuutit tuntui tosi pitkiltä ja tuskaisilta. 10 minuttia sinnittelin ja taas hälytin kätilön ja hän antoi luvan alkaa vähän ponnistamaan kun siltä tuntuu.

Noin klo 13.25 Sain luvan aloittaa ponnistamaan tai siis ilmoitin, että nyt en enään pysty pidättelemään. Siinä sitten tuskaiset 25 minuuttia pinnistelin ja ponnistelin ja tyttö syntyi klo 13.49. Ja lopuksi sitten se ylläri... kakkaa lapsivedessä. Tyttö oli kuitenkin hyvin voiva ja sai 9 pistettä. Alapäähän ei tullut mitään repeämiä eikä nirhaumia.

Illalla klo 21 tehtiin päätös että tyttö siirtyy lastenosastolle antibioottitippaan, koska saturaatio oli hiukan alhainen. Onneksi ei ollut infektiota vaan hän pääsi kahden vuorokauden hoidon jälkeen kotiin.

Synnytyksen kokonaiskesto oli noin 16 tuntia. Esikoisen synnytykseen verrattuna tämä oli rankempi johtuen tuosta ajankohdasta eli hommat alkoi yötä vasten ja väsymys oli sen takia niin kova. Esikoisen synnytys kesti noin 15 tuntia ja siinä ponnistusvaihe oli 20 min eli vähemmän kuin nyt. Yllätyksenä tosiaan tuli tuo ettei toinen synnytys olekkaan aina nopeampi ja helpompi. Mutta aika kuultaa muisto eikä tuo kokemus nyt viikon jälkeen niin kamalalta enään tunnu :)

-eeva- ja aino 8 vrk
 
On meitä sitten 5 täällä ainakin..

Kävin lääkärissä... Puoli senttiä kaulaa jäljellä ja paikat KIINNI :headwall:
Ei oo kovin tehokkaita suppareita siis ollu.. No eipä ne oo kovin kipeitäkään ollu.. Mutta ei se lääkäri kyllä paljoa kalvoja pyöritelly.. nopeaa vaan kokeili, eli tuskin tästäkään käynnistä mitään hyötyä oli : /
Perjantaina on sit vielä neuvola-aika ja sillon varataan kontrolliaika sairaalaan.. mutta se menee siis varmaan ens viikolle joka tapauksessa. Ois ollu kiva saaha se jo tälle viikolle, kun kuitenki mietityttää vauvan koko ( sf-mitta 37 senttiä :O ) , istukan toimivuus , lapsiveden määrä ja kaikki...

Hyväsetti 41+0
 
Hyväsetti Mulla oli esikoisesta sf-mitta korkeimmillaan 37cm ja vauva oli syntyessään 40+0 3470g ja 52cm, eli ei mikään jättiläinen! Jostain syystä vaan sf-mitta oli niin iso. Nyt kävi korkeimmillaan 35cm, saa nähdä onko tämä nyt sitten pienempi vauva. Tosin tää on jo "vanhempi" syntyessään, eli siksikin saattaa olla isompi...

-dask ja typy vieläkin 40+6
 
hyväsetti: veti miut valkoseks...vauvan koko asiaa, nimittäin minulla sf mitta EILEN 37cm eli sama kun sinulla, ja viikkoja 37+1 HUI....:O kuinkahan iso se on...rv 33.+3 oli kokoarvio 2010gr

jaxuja viimeisiin odotuksen hetkiin!

Neila lokakuisista..
 
Pakko purkaa tänne, ettei tarvii äidille sanoa pahasti. Äiti oli laittanu FB:n päivityksen: "odottavan aika on todella pitkä". H**vetti hyvähän sen on noin kirjotella, sillähän on tosi rankkaa odottaa ilmotusta, että vauva on syntyny :headwall: :headwall: Kommentoin sille vaan: "ai, älä!" Että mua ottaa päähän!!!! Muutenkin oon nyt henkisesti ihan loppu ja fyysisestikin tosi väsyny. Onneks mies ja esikoinen lähti johonkin, niin saan yksin vaan maata sohvalla.

väsynyt ja vihainen dask ja typy edelleen 40+6
 
Meille syntyi pikkuprinsesssa eilen klo.23.55. Synnytys oli tosi nopea, tultiin sairaalalle 9 maissa ja ennen puolta yötä oli neiti maailmassa! Säännölliset supistukset olivat alkaneet napakalla alle 5min välillä reilu puoli tuntia aiemmin. Onneksi tihuutti lapsivettä niin ei liian myöhään jätetty lähtöä... Kokemus oli intensiivisyydessään rankka, pelkällä ilokaasulla mentiin. Mutta nyt on olo jo hyvä, kotiin tekisi täältä mieli!

Tsemppiä viime metreihin odottajille!

Papupata ja Pikku prinsessa (53 cm, 3575 g)
 

Yhteistyössä