Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

Tulin vaan kurkkimaan onko uusia vauvoja syntynyt. :D

Kiitokset taas synnytyskertomuksista. Niitä on kiva lukea. Hurjan pitkältä tuntuu pärämätsin ponnistusvaiheen pituus, 44 min. :O

sunnuntaita kaikille!!

marza ja onnianni rv 39+2
 
:heart: Onnea lennilokinpoika ja ninnananna! :heart:


Olipas monta 42. viikolle poksujaa. Sovitaan, että se oli kaikille viimeinen poksu! Mä poksahdan samoihin lukemiin huomenna ja saa kyllä luvan olla viimeinen!

Tosin mulla on nyt aika rauhallinen olo sen suhteen, etten usko tämän täältä olevan tulossa mihinkään itsestään. Eli todennäköisesti vielä yli viikko odotusta edessä...

Eilen sairaalareissun jälkeen oli aivan järkyttävän huono olo. Päätä särki, oksetti ja ylävatsa kipuili, verenpaineet oli korkeammalla kuin koskaan ja muutenkin ihan hirvittävä olo. Illalla vetäisin pari panadolia naamaan ja ajattelin, ettei nukkumisesta tule kyllä mitään. Mutta ilmeisesti tuo panadol on sitten vaan näihin mun vaivoihin oikea taivaan lahja ja nukuin kuin tukki. Aamulla oli kaikki vaivatkin helpottaneet. :cool: Kävin kuitenkin käskystä otattamassa tunnin verran priimaa käyrää (kätilön sanoin). Paineet oli kuitenkin taas aika korkealla, mutta pääsin edelleen jatkamaan kotioleilua. Tiistaina taas käyrille ja ultraan.

Nyt on sen verran energinen olo hyvän yön jäljiltä, että taidan lähteä vähän pihahommiin, kunhan lapsukaiset on selätetty. Illalla jos saisi vielä heitettyä jonkinmoisen lenkin ja saunaa päälle. Ei sillä, että uskoisin minkään näistä aiheuttavan yhtään mitään, mutta jos saisi itselleen lisää hyvää mieltä. =)


Epeti 40+6
 
Onnea vauvan saaneille!

Jeps, 41+0 täälläkin, että poks vaan.

On ollut vähän huono päivä, tuntuu, ettei tästä tuu ikinä loppua ja olo vaan pahenee, kun ajattelen, ettei tässä nyt enää mee korkeintaan kuin joku reilu viikko jokatapauksessakaan, että mikä oikeus mulla on märistä ja valittaa asiasta. Mutta kun. Kyllä te tiiätte.

Sannimarja

Tsemppiä kaikille!
 
Kiitos synnytyskertomuksista!

Soitin klo 5 äitipolin päivystykseen, ja itkin vaan puhelimeen, kun en ollut nukkunut ja olin niin poikki ja huolissani. Olin sitten aamun siellä käyrillä ja ultrassa. Kaikki hyvin! Vauva koko ultrassa 3.8kg, mutta käteen hieman pienempi, lapsivettä tarpeeksi, napasuonivirtaukset hyvät, harjoittelee hengitysliikkeitä. KOhdunsuu auki sormelle ja lyhentynyt, muttei kalvoja voi vielä puhkaista. ENsi to 41+4 kontrolli, jolloin, jos suinkin mahdollista, kalvot puhkaistaan.

Mulla on huomenaamulla neuvola, ja sitä kautta yliaikaiskontrollille olisi varattu aika 41+5. Nyt, kun huomasi, mikä psyykkinen merkitys tollasella kontrollilla on, niin olisi kyllä tosi hyvä, jos olisi aiemmin ja tiedossa. Nyt taas tuntuu, et jaksaa ihan hyvin odottaa! Sain myös unilääkettä tarv, ettei tartte koko yötä säntäillä:)

Enpä tosiaan tiennyt, että loppu voi olla näin rankkaa henkisesti!

TSemppiä kaikille taas loppumetreille!

Liisa&Liisa 41+0
 
Onnea taas vauvautuneille!! :flower:

Menninkäistyttö: Melkein törmättiin Taysissa,jos oot sinne tiistai-aamuyöllä kolmen maissa tullut.Me menetiin meinaan saliin puoli kolmen maissa. :)

Tsemppiä taas kaikille loppumetreille!! :hug:

T.Heppuli ja Kerttu 5pv
 
oon kyllä maailman laiskin ihminen kirjottamaan tänne, joka päivä käyn lukemassa useita kertoja teidän kuulumisia kuitenkin :)
kävin viime su pienoisen lapsivedenmenon jälkeen synnärin vastaanotolla näyttäytymässä, mut kaikki ok. Kotona nyt ollut vkon ja odotellut että alkaisi tapahtuun, ke neuvolatäti sano et vois syntyä vaiks samantien, vauva ois kovasti tuloillaan eli annan itseni uskoa että synnytys tapahtuisi ennen laskettua.

Paljon onnea kaikille vauvan saaneille ja iso kiitos synnytystarinoista!!!

Turvottaja+poika 39+3
 
Viimeksi muokattu:
Heh, hyvä että tiptapeista on ollut ihmisille iloa.:D

Täälläkin tänään 41+0, ei edelleenkään merkkejä synnytyksestä. Jos tässä keräisi herkut kasaan ja katsoisi tuon Pirates of the Caribbeanin ja kömpisi sen jälkeen sänkyyn. Ehkä ensi yönä tulis lähtö? No eipä taida olla pelkoa siitä, taaskaan. :stick:

Lahopää ja Tuhto 41+0
 
Tulin vaan kurkkimaan onko uusia vauvoja syntynyt. :D

Kiitokset taas synnytyskertomuksista. Niitä on kiva lukea. Hurjan pitkältä tuntuu pärämätsin ponnistusvaiheen pituus, 44 min. :O

sunnuntaita kaikille!!

marza ja onnianni rv 39+2
Pakko kysyä, onko tosiaan niin, että nykyisin ponnistusvaihe pyritään pitämään siinä max. tunnissa?? Kun minullahan aktiivinen ponnistusvaihe kesti 1h 40 min :O
Ja kätilö opiskelija joka hoiti alusta loppuun minun synnytyksen sanoi, että tämä EI ole vaikuttanut siihen, että vauvalla nousi crp:t niin korkeaksi ja joutui keskolaan, mutta sitten taas.. Toinen hoitaja toisella osastolla sanoi, että muissa sairaaloissa missä hän on ollut töissä niin ei missään nimessä päästetä ponnistusvaihetta kestämään nuin kauaa, koska lisää sitä tulehdusriskiä.
Ihmettelen muutenkin omaa synnytystäni, eikö mulle olis pitänyt jossain vaiheessa pitänyt laittaa antibioottia tulemaan, kun lapsivedet meni ja synnytys vaan kesti ja kesti?! Kokonaiskesto siis lähes 24h.
Nyt jälkeen päin on alkanut mietityttään, että meniköhän kaikki ihan oikein tuossa omassa synnytyksessä :confused:

*muoks*
Kiira & Tytsy 18 pvä
 
Viimeksi muokattu:
Kiira Mua on alkanu vähän pelottaa ton sun synnytysakertomuksen jälkeen.. samaan sairaalaan ollaan menossa :| Mutta tietty kaikki synnytykset on erilaisia ja kai kätilöt ja muutki..
Minkälainen fiilis sulle jäi kokonaisuutena sairaalassaolosta???

Jos oli taas tullu uusia vauvoja niin onnittelut kaikille onnellisille :flower:

Mulla eilisestä asti tullu limatulppaa (aikasemmista en oo sitä huomannu) . Muita oireita ei sit ookaan.. Tänään oon tehny puuhommia.. nyt jännittää jostain syystä, mutta ei oo ensimmäinen ilta, kun jännittää.. Vähän supistaa, mutta ei säännöllisesti. Huomenna aamupäivällä neuvola.

Jaksuja kaikille :hug:

Hyväsetti 40+4
 
Kiira mulle laitettiin esikoisen synnytyksessä antibioottitippa, kun vesien menosta oli kulunut 20 tuntia. Myös toisessa synnytyksessä laitettiin jo tippa valmiiks käteen, mutta poika syntyi puoli tuntia ennen kuin antibiootit olis pitänyt laittaa, joten säästyin siltä sitten =) Esikoiselta mitattiin myös osastolla tuota tulehdusarvoa parin vuorokauden ajan, kun syntyi yli vuorokauden päästä vesien menosta, mut hänellä oli arvot hyvät. Eli mun käsittääkseni se tulehdusriski kasvaa siinä vrk:n päästä niin paljon, että antibiootit on tarpeen. Jännä, ettei sulle laitettu : /
Mulla on kaikissa kolmessa synnytyksessä ponnistusvaiheet olleet 8-12 min., joten olenpas kyllä helpolla päässyt sen suhteen, kun nyt olen näitä teidän synnytyskertomuksia lukenut.

Ja onnittelut tosiaan kaikille vauvan saaneille, ja huiman paljon voimia vielä odotteleville!

Nipistys ja Isla 2vko 4pv
 
Ponnistusvaihe mulla kesti esikoisesta 50min, toivottavasti nyt pääsen helpommalla! Ponnistusten määrästä mulla ei ole mitään käsitystä, kai niitä kerkeää 50min:ssa aika monta pusertamaan :confused:

Antibiottitipan sain heti vesien menon jälkeen varmuuden vuoksi ennen kuin strepto-b-testi valmistui ja osottautui negaksi. Tällöin antibiotti otettiin muistaakseni kesken pois, koska sen antaminen mulle oli turhaa. Olisko Kiiralla sama syy? Mullahan esikoinen siis syntyi 72h vesien menon jälkeen, eikä antibiottia enää tämän alun "varulta"-kerran jälkeen annettu.

Esikoisen heräämisiä lukuunottamatta nukuin oikein makeasti ilman supistuksia illan lenkistä, pihatöistä ja saunasta huolimatta :headwall: :headwall: Mä alan oikeasti jo tähdätä siihen yliaikaiskäynnistykseen, niin kaikki sitä ennen tapahtuva on vaan positiivinen yllätys :) Eipähän tarvii joka päivä masentua, jos ei supistele, eikä taaskaan yöllä tullut lähtö! Toisaalta esikoisen hoidonkin kannalta olis helpompi, jos tietäisi käynnistys=synnytys hetken tarkasti. Täytyy yrittää pysyä positiivisena, eihän mulla sentään onneksi ole minkäänlaisia vaivoja, hermoja vaan alkaa kiristää tämä mahan kantelu, kun tuntuu, että se on aina tiellä...

Onneksi aamu on ainakin aurinkoinen, pysyy mielikin korkeammalla :cool: Aurinkoista viikon alkua kaikille! :)

-ihmeen positiivinen dask ja typy, joka ei halua vielä syntyä 40+4
 
Huomenia!! Tai kaipa se alkaa jo päivä olemaan. :) Mulla on vaan niin vaikeaa saada itseni aamuisin hereille ja liikenteeseen, että itseänikin harmittaa. Laitan vaan lapsille lastenohjelmia boxilta ja itse rötvään sohvalla vieressä. :ashamed: Mutta eiköhän sitä taas synnytyksen jälkeen jaksa aktivoitua ja käydä puistossa yms.

Ponnistusvaihe, siis Kiira luinko ihan oikein että sulla ponnistus vaihe on ollut 1h 40 min? :O Ei voi olla totta! Miten ne on antaneet sen venyä niin pitkäksi? Mulla esikoisen synnytyksessä ponnistuvaihe oli 28 min ja sekin tuntui ikuisuudelta. Kakkosen synnytyksessä ponnistuvaihe oli vain 4 min. :D Tyttö syntyi kahdella ponnistuksella. Nytkin toivosin jotain niin helppoa, mutta tuskin tämä kolmas synnytys voi niin helppo olla kun kakkosen synnytys. Vauvakin taitaa olla hieman isompi kun tuo kakkonen.

Omaa oloon ei taaskaan mitään uutta. Muutamia suppareita tulee mutta siihen se sitten jääkin.

marza ja onnianni rv 39+3
 
täällä sitä vaan odotellaan. huomaa, että moni on siirtyny jo vauvaosastolle ja me täällä malttamattomana maristaan. :D

me eilen pyörähdettiin jo KSKS:ssa, kun luulin, että mulla oli tihkunu lapsivettä koko päivän mut se olikin jotain vetistä valkovuotoa tms. mut toisaalta tuli synnäri tutuks ja jäi ihan hyvä mieli, kun sattu mukava kätilö ja sai varmuutta vauvan voinnista. käyrät oli hyvät ja kohdunkaula hävinny ja kohdunsuu sormelle auki ja vauvan pää matalalla. nyt kun se vaan tajuais sieltä tulla ulos!!!! vähän nolotti, kun ei se mitään lapsivettä ollu, mut ehkä täs vaihees parempi olla liian varovainen kun sitten katua jälkeenpäin... meni muuten ihan totaalisesti viimesetkin ässähalut, kun kätilö sano, et pään tuntee ihan selvästi eikä se sorkkinu kovin syvälle. :D

aurinkoista viikkoa kaikille!
solete ja pikkukaveri 40+2 (LA meni 25.9)
 
solete kyllä muakin hävetti, kun menin sairaalaan ja sanoin, että tihkuu lapsivettä ja se olikin vaan vetistä valkovuotoa :ashamed: Mutta mistäpä sitä kotioloissa tietää, kun mulla se oli ihan "vettä", mitä sieltä valui ja esikoisestakin mun vedet meni just tihkumalla, eikä kerralla losahtamalla... Parempi tosiaan käydä tarkastamassa :) Eikä me varmaan ihan ainoita "turhaan" kävijöitä olla :)

-dask ja typy edelleen 40+4
 
Tulin vain ilmoittautumaan vielä yhdessä koossa olevaksi. Tänään siis 41+6 ja huomenna käynnistykseen klo 8. Sitä odotellessa.

Ja mitä ponnistusvaiheeseen tulee, niin täällä aikaraja taitaa olla 2h ja sen jälkeen sektioon. On siis kait sairaalakohtaista :rolleyes: Ja tapauskohtaistakin varmaan, jos esim. vauvan sydänäänet pysyvät hyvinä koko ponnistusvaiheen.

Jonspe ja masutatti 41+6
 
Jonspelle tsemppiä huomiseen...

Neuvolassa käyty.. Elätteli toiveita siitä et tää syntyis ihan pian... varattiin kuitenki keskiviikoksi lääkäriaika, että lääkäri saa pyöritellä kalvoja.. Ja sit vielä perjantaiksi, jolloin katotaan aikaa yliaikaiskontrolliin... Että niitä supistuksia tai lapsiveden menoa ootellessa............................................................................................................

Dask ja Solete mie kävin ensimmäisestä tarkistuttamassa, kun luulin, että lapsivedet meni, mutta se oli kans jotain muuta vuotoa.. Että on kai aika yleistä, eihän sitä ite voi tietää mitä vuotaa...

Hyväsetti 40+5
 
Minäkin taas täällä. :LOL::wave:
Tsemppiä jonspelle!!

Dask, solete ja hyväsetti, mäkin oon tän raskauden aikana kertaalleen käynyt turhalla käynnillä svolla kun luulin tihkuvani lapsivettä. Ja mullakin se osottautui vetiseksi valkovuodoksi. Mutta mistä hemmetistä sen voi tietää ettei se ole lapsivettä vaan jotain muuta jos ei käy näytillä. : / :rolleyes:

Neuvolaankin olis taas aika klo 15.00. Mua alkaa rasittaan käydä siellä vajaan viikon välein...

marza
 
Liisa71, hyvä, että sait helpotusta käynnistä. Ja tosiaan, kun on joku päivämäärä, mitä voi ajatella, on helpompaa. Mulla on keskiviikkona paineista kontrolli ja ajattelin siellä avautua, kun on niin raskasta tämä odottaminen jo, kyynel silmässä melkeen koko ajan tai sitten kuin perseeseen ammuttu karhu. Ja nukun kans huonosti. Jos sitten asialle jotakin tekisivät.

solete, oli kyllä mukavaa käydä siellä synnärillä "harjottelemassa" reitti. Nyt sitten tietää, mihin mennä. Ja mieluummin aina käy varmistamassa kuin on epävarmuudessa kotona. Kyllä muakin vähän tavallaan nolotti, kun niistä paineista kävin siellä lauantaina ja niillä oli niin kovasti kiirettä eikä mulla sitten mitään oikeaa vaivaa kuitenkaan. Mutta tärkeintä, että itselle tulee varmempi olo kuitenkin.

Mä kävin äsken palauttamassa verenpainemittarin neuvolaan ja terkka tosi älykkäästi kysyi, että "et oo sitten saanu synnytystä omin voimin käyntiin?" No joo, en kai, kun siinä sen edessä seisoin pallomahani kanssa :D Totesin sitten vaan, että no en, vaikka kielellä pyöri pari kipakampaakin vastausta, kuten "miltäs näyttää?" ja sellainen mulkaisu päälle :D Mut en kehdannut.

Jotain limaa, vissiin valkovuotoa, tulee aika paljon kyllä, mietin, että oisko se kuitenkin limatulppaa mutta en sitten tiedä, kun ei sitä nyt älyttömän isoa määrää kerralla tuu, semmosia pikkukokkareita välillä. Kauheaa, kun pitää analysoida alapään tuotoksia joka vessakerralla :D Mistä sen tietää, mikä on limatulppaa ja mikä vaan valkovuotoa?

Mut joo, nukun aika huonosti ja henkinen kantti alkaa olla aika lopussa. Positiivisuus on perseestä ja sitä rataa vähän mennään. Kovin meinaan olla itkuinen. Mut ostin suklaata ja alan lukea hyvää kirjaa ni joskos se siitä paremmaks muuttuis.

Tsempit kaikille!

Sannimarja 41+1
 
Tulin ilmoittamaan että tyttöhän sieltä sitten viimein tuli rv 41+3, 24.9 illalla. Painoa 3780g ja pituutta 52cm. Nopea synnytys, kesto neljä tuntia. Kotiuduttiin tänään. Kaikki meni paremmin kuin hyvin ja nyt mahtavat fiilikset.

VicHo ja vauva 3vrk
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille! :heart: ja Tsemppiä teille joilla vauvat vielä masussa :hug:

Pikaisesti meidän kuulumiset... kotiuduttiin torstaina ja ihan hyvin on alkanut vauva-arki rullaamaan. Tietenkin tuo esikoinen tuo vähän lisä jännitystä ja haasteita tähän hommaan, mutta hyvin on mennyt ja suuremmilta mustasukkaisuuksilta ja katastrofeilta toistaiseksi säästytty... niitä odotellessa :)
Tänään on esikoisen 2-vuotis synttärit :heart:

Synnytyskertomus on vielä vähän vaiheessa, mutta yritän pikimmiten saada sen valmiiksi.

-eeva- ja aino 6 vrk
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Vicho! :flower: Olis kiva kuulla sun synnytyskertomus, kun oli noin lyhyt synnytys :)

Onnea myös avee, jos en ole vielä sua onnitellut! :flower:

Mä taas pyörin täällä palstalla, kun on jotenkin ihan veto pois, eikä jaksais tehdä mitään...

-dask ja typy aina vaan 40+4
 
Yliaikakontrollista valitelkaa siellä oikein kunnolla väsymystä. Minulla ainakin käynnistettiin päivää tavallista aikaisemmin esikoinen väsymyksen takia (eli 42+0). Elän aivan täysin teidän kaikkien "yliaikaisten" mukana sillä tiedän ja muista hyvin eri tunnetilat, väsymyksen ja turhautumisen. Tsemppiä ja jaksamista :hug:


Onnea Vicho ja Avee :flower:

Limatulppa on ainakin minulla ollut kummallakin kerralla kuin paksua hyytälöä. Eroaa siis valkovuodosta.

Meillä on myös "arki" lähtenyt suhteellisen hyvin käyntiin pääosin sen vuoksi, että myös mies on kotona ja voi huomioida esikoisen. Okko on ollut viimeisen vuorokauden tiiviisti rinnalla kun maito nousi ja haluaisi myös nukkua mahdollisimman lähellä rintaa. Näin ollen olen aika sidottu pikkuiseen :heart:

Itse voin tosi hyvin ja ulos tekisi kovasti mieli kun on niin upeat ilmat. Ehkä huomenna lähdemme koko perhe kävellylle. Pienet ovat ilot vauva-arjessa :D

Tiinuliini ja Okko 4 vrk
 

Yhteistyössä