Tuo cd on hyvä vaihtoehto, on myös tuutulaulucd:itä olemassa. Jos nyt kuiteskin tahtoo
ite lauleskella tuutulauluja, ni tässä sellaisia, joita mä oon paljon luritellut pikkusiskoille, tälle tulokkaalle oon lauleskellut toki paljon kaikkea mutta iltaisin lähinnä tuota Lapinäitiä:
- Lapinäidin kehtolaulu
- Peikkoäidin kehtolaulu
- Sininen uni
- Väsy väsy västäräkki
- Tuu tuu tupakkarulla
Ja siis esimerkiksi nuo kaks viimeistä on sellaista, että niihin on helppo keksiä omia sanojakin. Tais pikkusiskoja nukuttaessa olla usein ihan omat sanat, kun ei ihan pystynyt muistamaan, miten noi menee loppuun asti
Pääasia on kai lempeä sävel ja ääni
Unista mä näin viime yönä sellaista unta, että vauva tuli mahasta läpi! Ensin se potki silleen, että sen jalka venytti mahanahkan pitkälle ja sit yhtäkkiä jalka tuli läpi. Sit käsi. Sit lopulta pää. Mä olin unessa vaan tosi ärtynyt ja työnsin vauvaa takaisin äristen, että ei sun noin pitäisi sieltä tulla, hölmökö sä olet. Nyt jälkikäteen aatellen aikamoisen hurja uni! Mutta unessa olin tosiaan vaan ärtynyt, en yhtään kauhuissani tms.
Tuo uni tuli varmaan siitä, kun tää muksu melskaa mahassa ihan kamalasti, maha vaan heiluu ja muljahtelee, kun toinen vetää vissiin jonkinlaista polkkaa pitkin kohtua
Se kyllä sattuukin, pitää ihan kiljahdella välillä. Sit se punkee itseäään napaa vasten ja vitsailin, että jos se on tullut älykkyydeltään äitiinsä, se varmaan luulee pääsevänsä sitä kautta ulos
Jäi varmaan sit jotenkin alitajuntaan toi mun "erinomainen" lohkaisu.
Mua kiinnostaa kans toi
vaatteiden hankinta, saatiin ihan hirveästi vauvanvaatetta ystävältä ja nyt mietin, mitähän mun pitää vielä hankkia itse. Pääosin vaatteet on kyllä 60 sentistä ylöspäin, on siellä toki pientäkin joukossa. Ja siis tuleehan noita vielä, äitiyspakkauskin on vielä jossakin reissun päällä ja varmaan ihmiset tuovat lahjaksi mutta kyllähän sitä on kiva ostaa jotain itsekin, kirppareilta tosin ajattelin katsella. Jostakin luin, että ihan muutamallakin vaatekappaleella pärjää mut se kuulostaa aika vähältä?
Silittämistä sen sijaan ei täällä varmastikaan harrasteta. Musta noi vaatteet oli ihan siloisia ilman silittämistäkin ja mä hädin tuskin silitän omia vaatteita ni miksi sitten vauvan? Haluaisinkin tietää, miksi vauvan vaatteita silitetään? Kysyn ihan asiallisena ja tiedonhaluisena, on vaan hienoa, jos jotkut viittii silittää jotakin
Sannimarja ja riehuva lapseni 28+2