Heippa kaikille, on taas tullut tekstiä mukavasti!
Raskausajasta oli ollut puhetta. Mä ymmärrän enemmän kuin hyvin, jos odotus tympii. Vaikka mulla on ollut tosi helppo raskausaika, eikä mitään vaivoja sen kummemmin ole vielä ilmaantunut, niin jotenkin nyt on alkanut välillä vaivata se tunne, kun omasta kehosta on "itsemääräämisoikeus" kadonnut täysin
Vaikea selittää, mutta just se, ettei ihan niin hyvin jaksa enää, tai kun vauva on tietenkin etusijalla kaikessa tekemisessä yms. niin välillä tuntuu, että tulis nyt jo hemmetti ulos, että sais oman kroppansa itselleen takaisin
Minusta on ihanaa seurata mahan kasvua, ja vauvan liikkeitä, mutta toisaalta tähän odotukseen ainakin minun kohdalla liittyy myös se huoli koko ajan, että onkohan kaikki hyvin, ja miksei vauva liiku (vaikka olisi myllännyt puoli tuntia sitten kauheasti) ja entä jos se kuolee kohtuun, tai syntyy liian aikaisin ja entä jos ja mitäs sitten.. Aika mukavasti kuitenkin pääpiirteissään on mennyt odotus, ja ihanaahan tämä on. Ja minun mielestäni aika on mennyt kauhean nopeasti, kohtahan nämä meidän pienet jo syntyy!
Navasta oli myös ollut puhetta. Mulla on aina ollut tosi syvä napa, ja nyt on vaan vähän syvyys vähentynyt. En tiedä, pullahtaako, mutta minulle sinänsä sillä ei ole merkitystä. Ihan kiva se on näinkin, tehkööt niinkuin itse parhaakseen kokee
Tänään oli vihdoin se ensimmäinen lääkärineuvola. Nopea reissu, jotenkin minä en ikinä osaa edes kysellä mitään, kun ei ole mitään vaivoja, mitkä huolettais. Paikat oli lääkärin mielestä kiinni, ja kohdunkaulaa vähän vajaa 3 cm. Eli niiltä osin kaikki kunnossa. SF-mitta teki notkahduksen, oli kasvanut vain 2 cm ollen nyt 27 cm, mutta ihan hyvähän se on tuokin, ja sanoi itsekin, että on mittaajasta kiinni, joten ei pidä huolestua. Painoa mulla tullut koko ajan mukavan tasaista tahtia, nyt +8kg lähtöpainosta. Tällä jäätelön syönnillä voisi toki olla huomattavasti enemmänkin
Verenpaineet oli ok, vauvan syke 145, ja kaikki pitäis siis olla kunnossa. Synnytystapa-arviota suunnitteli, se selvinnee sitten elokuussa kun on seuraava lääkäri. Muuten tuosta nyt ei mulle jääny käteen paljon muuta, kuin tuo, että paikat on sillä tavalla kuosissa, että juhannuksena mökillä uskaltaa uida
Moonchaser kyseli vielä raskausarvista, minä en ole löytänyt itsestäni vielä yhtäkään. Toivottavasti niitä ei tulekaan kauheasti. Olen niin laiska rasvaamaan itseäni, että hyvä jos kerran viikossa saunan jälkeen muistan jotain läträtä itseeni. Tosin nännit huutavat rasvaa vähintään kaksi kertaa viikossa, kuivuvat älyttömästi.
Jaahas, jokohan tässä olisi taas ollut tarpeeksi tekstiä
Kelakin sai aikaiseksi päätöksensä, nyt siis malttamattomana odottelen äitiyspakkauksen saapumista! Mukavaa juhannuksen odottelua kaikille, ja masuasukeille silityksiä
Katrin ja mini 28+4