Syyskuun tulokkaat 2010 **** Huhtikuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)



28.8.
cinnamo -- neljäs
29.8.
moona81 -- kolmas - 29v. - KYS
30.8.
visitor nro 39 -- viides - 39v. Tyttölupaus
31.8.
Tähdenlento1 -- toinen - 28v. Tyttölupaus
pikku3nen -- kolmas - 32v. - SKS
rakkaudesta äiti -- neljäs - 29v. - OYS Poikalupaus
k-ati -- esikoinen - OYS
1.9.
Rimpsu
Lauren-78 -- toinen Poikalupaus
nirtzu -- kahdeksas - 42v.
2.9.
primrose -- toinen - 27v. - KOKS Tyttöolo
Pipopi
LauraAnnika
ElbA -- esikoinen
3.9.
pikkuvintiön äippä -- toinen - 32v. - SeKS
MaybeSomeday -- esikoinen - 23v. - OYS Poikaolo
4.9.
Burde -- kolmas - 28v. - VALS/ koti
tinde-85 -- esikoinen



5.9.
mirkkuli -- neljäs - 31v. - KYKS
Kiira- -- esikoinen - 24v - LKS
Shuri -- esikoinen - 24v. - OYS Tyttölupaus
Valkoinenhetero -- esikoinen - 20v - TAYS
6.9.
Unikeiju-79 -- neljäs - 31v. - PS
Mamma1976 -- kolmas - 34v. - K-PKS
7.9.
Angelico -- esikoinen - 22v.
Tyyty85 -- toinen - 24v. - TAYS Tyttöolo
8.9.
Eini -- 24v. - TAYS/VAS
uusioäippä -- neljäs
Mousse - toinen - 33v - JS
9.9.
Lotskuliini -- kolmas - 27v. - TAYS
Annmari-76
meripihka -- toinen - 32v - JS Tyttöolo
10.9.
miia -- seitsemäs - 34v. - VAS Tyttöolo
mustikka-78 -- toinen - 31v. - NKL
pilpa -- esikoinen - 25v.- Kät/H
felessa -- esikoinen - 23v. - KYS Poikalupaus
Katrin83 -- esikoinen - 26v. - PHKS
emulia -- ensimmäinen/toinen - 19v. - NKL Poikalupaus



11.9.
Kiskii -- toinen - 31v. - TYKS Poikalupaus
perhonen3 -- toinen - KOKS
12.9.
viirupylly -- Kolmas - 29v. - Kät/H
Kazzie -- esikoinen - 29v. - JORVI Tyttöolo
Sadie -- esikoinen - 19v.
13.9.
seawind -- viides - 30v.
Endotar -- esikoinen - 28v. - K-HKS
14.9.
poni06 -- kolmas - 35v. - K-PKS
sanzibar -- toinen - 30v. - KYS
Jonspe -- toinen - 26v. - EKKS
woodoo child -- esikoinen - 32v. - KSKS
15.9.
A-nu -- toinen - 38v. - Kät/H
ennie -- esikoinen - 33v.



17.9.
roosamaria 69 -- kolmas - 40v - NKL
Angel Eyes -- viides - 30v. - EKKS
Nonna79 -- esikoinen - 30v. - TAYS
Gwenhwyfar -- toinen
18.9.
liinakko -- esikoinen - 27v. - KYS
unikeiju -- kolmas - 28v. - TAYS
lätäkkö -- esikoinen - 27v. - JS
19.9.
Hupu07 -- esikoinen - TYKS
Lahopää-Liisa -- toinen - 23v. - OYS
Sannimarja -- esikoinen - 25v. - KSKS
avee -- toinen - 29v. - SAS
Liisa71 -- kolmas - 39v. - NKL Tyttölupaus
20.9.
Maria-83 -- Toinen - 27v. - EKKS
Hassuli08 -- neljäs - KOKS



21.9.
Aplo -- toinen - 21v. - KOKS
Tiinuliini -- toinen - 31v. - Kät/H Poikaolo
22.9.
Ulsteri -- toinen - 26v.
Hyväsetti -- kolmas - 31v. - LKS
23.9.
Raitahippo -- esikoinen - 32v.
Janko -- toinen - 25v.
dask -- toinen - 24v. - PHKS Tyttöolo
Lara- -- esikoinen - 21v. - K-HKS Tyttöolo
24.9.
Ilona G -- kolmas



25.9.
Wandii -- kolmas - 30v. - LKS
elni- -- esikoinen - 23v. - JS
terp -- esikoinen - 25v. - TYKS
solete -- esikoinen - 26v. - KSKS
Lynien -- toinen - 21v. - KYS
rosinarusina -- toinen - 27v. - KSKS
26.9.
Lumiruusu -- toinen - 34v. - NKL
Wanda81 -- esikoinen - 28v. - EKKS
papupata78 -- toinen - EKKS
Heppuli3 -- kolmas - 33v - TAYS
27.9.
cora85 -- toinen - 24v. - Kät/H
1.10
m a r z a -- kolmas - 30v. - TAYS

Kerrostalokyttäjä - kolmas
riemu - viides - 32v.
Tähtirata - esikoinen - 23v - TAYS
Indrina



Syyskuisten muistoissa:

vaahteranlehti (13.9.2010)
jyvänen (la 30.9.2010)
vivianna-08 (la 3.9.2010)
icefairy (la 28.9.)
Emilii85
Cappuccino (la 22.9.)
fanttomi
mairo (la 16.9.)
krizze (la 19.9.)
Wanda81 (la 26.9.)
estelle (la 11.9.)




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



Edelliset:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1603746
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1609978
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1639043
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1662811



Kaikki uudet tietysti tervetulleita mukaan pinoon!:)

Päivityspyynnöt mieluiten yksityisviestillä, kiitos! :wave:
 
Heippa kaikille

Olenkin ollut pitkään hiljaa kun jouduttiin oleen remonttia paossa ja siellä ei tullut kirjoiteltua!! Lukenut kyllä olen juttujanne =)

Tervetuloa uusille,ainakin muutamako oli tullut :flower:

ON: Täällä kanssa sairaslomalla selästä tämän viikon ja masu supistelee hiukan. Lääkäri ottaa rakenneultran jälkeen tutkimuksiin kun esikoisesta pehmeni jo 28viikolla kohdun kaula. Sanoi että pitää tarkkailla!! Kirppu liikkuu kovasti ja ne tuntuvat koko ajan selvemmin,ja kiva niin. Naama kukkii edelleen,ei niin kiva. Painoa ei ole onneksi tullut lisää kuin noin 1kg!! Seilaa tuo paino :D

Mutta ihanaa etät kevät ja kesä tulee ja musta tuntuu että viikot menee kamalaa vauhtia etiäpäin,ei sekään kamalan huono juttu ole :D

Mukavaa huhtikuuta kaikille(otin varaslähdön tähän pinoon) =)

Ai niin,neuvola 13.4 ja rakenne on 28.4 niitä odotellessa!!


Tyyty ja kirppu 17+1 :heart:
 
Ihanaa taas uusi kuukausi ja lähempänä laskettua aikaa!

Laitan vielä tähänkin tiedon siitä suljetusta palstasta syyskuisille .Palstalla kirjoitellaan omilla oikeilla nimillä. Kiinnostuneet voivat laittaa viestiä tätä kautta tai sähköpostia osoitteeseen syysmasut2010@gmail.com , niin poimin sitten teitä mukaan ryhmään. Keskustelu palstalla käy aktiivisena ja lisää vielä mahtuu mukaan jäseniä!

Kohta mennään jo puolessa välissä!! JEE! Toivottavasti loppuaika menee yhtä nopeasti kuin tämä alkukin!

Naksuvarvas ja kakkonen 17+
 
Lahopää-Liisa Kiitos uudesta pinosta :flower:

Ihanaa mennä viimein kohti kevättä. Aurinko paistaa ja lumet saa kyytiä. Pitää huomenna ostaa esikoiselle kurikset ja kurakinttaita myös. Sen verran märkää on jo.

Täällä opetellaan toden teolla hitaampaa elämänrytmiä. Supparit alkaa kiusata heti, jos vähänkin on liikaa tahtia. Onneksi asutaan maalla ja meillä on iso pihapiiri, jossa ei autoja, niin tytöt saa leikkiä, eikä tarvi koko ajan perään juosta.
-Poni 16+1
 
Huh tätä väsymystä...

Kiitos Lahopää-Liisa uudesta pinosta!

Oliko muuten jotain keinoa saada se lillypie-kuva aina automaattisesti oman viestin loppuun? En ainakaan löytänyt mitään keinoa lisätä automaattista allekirjoitusta, johon ois kopioinu sen linkin.

Shuri ja Onni-Ilona 17+3

 
Shuri Ilmeisesti ei ole mahdollista saada tota lilypie-tarraa automaattisesti tekstiin. Mä ainakin lisään sen manuaalisesti aina.

Kiitos Lahopää-Liisa taas uudesta pinosta! :flower:

Täällä tuntuu liikkeitä jo sillon tällön, ihanaa :heart: Nyt ei kerkeä kyllä enempää kirjotella, kun poika päätti herätä heti, kun rattaat pysähtyi kotipihaan, eli puolen tunnin unien jälkeen! Nyt sitten pitää juosta sen perässä. Argh, mitähän tästä illasta tulee... Täytyy yrittää saada se vielä toisille päikkäreille jossain vaiheessa...

Mukavaa pääsiäistä kaikille! =)

-dask ja nro 2



 
Pikainen kysymys... huolestuneena mietin sykerajoja... Jostain muistan lukeneeni tässä talven aikana, ettei ne sykerajat olisikaan niin ehdottomia.... siis ensimmäisessä raskaudessani ohjeistettiin ettei syke sais kohota yli 150n. Tietääkö kukaan? En viitsi tämän asian takia soitella neuvolaan. Mutta siis harrastan pari kertaa viikossa liikuntaa siten että syke on usein lähes 170. En tosin kovin pitkäkestoisesti. Paljon pysyy siinä 150n kieppeillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annmari-76:
Pikainen kysymys... huolestuneena mietin sykerajoja... Jostain muistan lukeneeni tässä talven aikana, ettei ne sykerajat olisikaan niin ehdottomia.... siis ensimmäisessä raskaudessani ohjeistettiin ettei syke sais kohota yli 150n. Tietääkö kukaan? En viitsi tämän asian takia soitella neuvolaan. Mutta siis harrastan pari kertaa viikossa liikuntaa siten että syke on usein lähes 170. En tosin kovin pitkäkestoisesti. Paljon pysyy siinä 150n kieppeillä.
http://www.poliklinikka.fi/?id=0464066&page=0578192 Tuossa sykkeistä, mietiskelin itsekin samaa tässä taannoin.:)
 
Tervehdykset uuteen pinoon :wave:

Kiitos Lahopää-Liisa :flower:

Ja tervetuloa, oli uusiakin tullut :flower:

Mulla oli tänään hammastarkastus ja poistivat hammaskiveä... sain ajan lääkärille varsinaiseen tarkastukseen kun nyt ei olis ehtinyt tehdä kaikkea kun olin eka kertaa tuolla asiakkaana. Kahtena edellisenä päivänä oli just aika paljon etomista ja meinasin taas oksentaakin niin mietin jo tuleeko koko käynnistä mitään! Onneksi tänään on taas ollut ihan normi-olo :)

Lämmintä ja aurinkoista pääsiäistä kaikille! :wave:

Meripihka ja kirppunen 16+6 :heart:
 
Minäkin pitkästä aikaa tänne kirjoittelemaan.. Olen siis koko ajan taustaillut, mutta en jotenkin ole vaan saanut aikaiseksi kirjoittaa :ashamed:

Vatsa on jo melkoinen. Olin tuossa sukulaisen synttäreillä, ja eräs vieraista päivitteli, että "ai sinäkin saat vauvan ennen kesää". Naureskelin että saisinpa vaan, la on 5.9... Oli raukka ihan noloissaan, kun vatsan perusteella arveli että parissa kuukaudessa poksahdan :D Toivottavasti ei tule kovin kuuma kesä, voi tulla melko tukalaa..

On ollut melkoisia vaikeuksia tottua tähän uuteen ulkomuotoon. Olen aina ollut tosi pienikokoinen ja nyt en enää olekkaan.. Raskausarpia on nyt jo reisissä. Toki tykkään mahastani, mutta jotenkin on itsetunto hukassa uuden kropan kanssa.. Päälle vielä on sellainen olo, että mies ei enää minua halua, niin mieli maassa. Mies on innoissaan vauvasta, mutta seksielämä on melko hiljaista, kun miehellä häiritsee ajatus vauvasta masussa. Minulla taas halut huipussaan, voisin harrastaa seksiä montakin kertaa päivässä.. Huoh. Ja tuntuu, että nyt kaipaisi jotenkin sata kertaa normaalia enemmän huomiota, ja tuntuu että sitä en mieheltä saa. Ehkä vaadin vähän liikoja.. Mutta ehkäpä tämä tästä helpottaa.

En ole ihan varma tunnenko liikkeitä :D Jotain epämääräistä kyllä, mutta en osaa sanoa että ovatko liikkeitä vai ei.

Kiira & masuasukki 18+4
 
Lahopää-Liisa Yritin tuota yv:tä laittaa... muttaa :ashamed: enpä osannut... eli jos viittit mulle päivittää iäksi 31 ja uudeksi LA:ksi 22.9 . ja sen kysymysmerkin synnärin perästä vois ottaa pois... Kiits...

Eilen laskeskelin et oon nyt oksentanu 9 viikkoa... Onneks ei nyt enää ihan joka päivä.. Mutta ei haittais hirveästi vaikka olo jo helpottais :whistle:

Oon aika varma, et tunnen jo liikkeitä.. :heart: Menis aika nopeammin nyt, että tuntis jo vatsan päältäki... Ois ihanaa et mies ja lapsetkin tuntis ne jo...

Hyväsetti ja Pöpö 15+1
 
Kiitos Lahopää-Liisa uudesta pinosta!

Minä taustailen nyt pari viikkoa! Me päästään muuttamaan parin viikon päästä kolmioon, joten keskityn pakkaamiseen :)
Mies tulee pitkälle lomalle huomenna, joten syödään hyvin ja nautitaan toisistamme.
Taas ollut kaksi viikkoa väliä näkemisellä ja ikävä on kova!

Masu kasvaa kasvamistaan... Koen vähän samoja ongelmia kun Kiira- tuossa mainitsi..
Masu ei ole järin suuri vielä, mutta en mahdu enää hyvin omiin vaatteisiin ja farkut ei tunnu enää mukavilta. Tuntuu, että on hiukan vaikea sopeutua uuteen muotooni, mutta helpottaneeko se sitten, kun masu oikein pullahtaa.

Nauttikaa kevään ekoista auringon säteistä ja masuistanne!
Palaan palstailemaan muutaman viikon päästä!

Lara- ja Nuna rv14+6 (huomenna poksuu viikot, ihanaa :heart: )
 
^ Mie oon joutunu käyttään mammahousuja jo viikolta 12 asti, edes tuulihousuja ei voinut pitää kun painoi. Napa on pompahtanut jo ööh. pari kolme viikkoa sitten, ja vatsa todellakin on ISO. Alussa varsinkin oli vaikea sopeutua, nyt tosin jo helpottaa kun on oikeasti jo raskausvatsan näköinen :)
 
Hei! Kiitos uudesta pinosta :flower:

Mulla oli tänään neuvola ja sydänääniä ei löytyny vaik viikkoja 18+1!! Niin tai siis löyty ne pitkän etsinnän jälkeen,mutta säikähtää kerkesin ihan kamalasti ku oon muutenki ajatellu et onko vauva elossa kun liikkeitä ei tunnu.Neuvolantätiki tais vähän ihmetellä ku niitä ei alkanu löytyyn ja mua kovasti rauhotteli(varmaan mun ilmeestä näki et olin aivan kauhuissaan)et vauva voi vielä näillä viikoillakin päästä pakoon.Tuntuu vaan oudolle ku oon vähän alipainonenkin niin miten se vauva mun mahassa voi piiloon päästä???.... Mut en tiiä vaikuttaako se mahan koko siihen piiloon pääsyyn ;)
No pääasia et äänet sit loppujen lopuksi löyty ja olivat oikein hyvät.Nyt epäilen yhä enempi poikaa ku syke oli 149 ja viimeksi rv.16 148 Pojaltamme oli kans syke tuota luokkaa näillä viikoilla ja tytöiltä on ollu 155 ja 160.No eipä tosta sykkeen perusteella voi varma olla ku kaverin tytöltä esim oli aina tosi matala syke.

UUTTA: RINNAT!! Nimittäin yleensä ne on mulla kasvanu tooosi hiljalleen raskauden edetessä eivätkä oo suuremmin herkiltä tuntuneet ja maitokin noussu vasta loppuvaiheessa,mutta nyt nännit hrkistyi noin viikko-pari viikkoa sitten ja tänään rintaa yhtäkkiä rupes pakottaan ja ku kokeilin sitä se oli ihan kova ja tuntu niinku siihen nousis MAITO! :D Ei oo tosi..kuhan ei ala vielä maito ruutata tai en tiiä ketä imetän siihen asti kunnes vauva syntyy :LOL: Onko muilla ollu tälläsiä outoja tuntemuksia.
Hemoglobiini mulla oli vissiin noussu..eka näytti vaan 99 mut otettiin uudelleen niin näytti 115.viimeksi mulla oli 109 ja olokin oli sen mukainen..päänsärkyjä ja pyörrytystä ja samoin se et yhtäkkiä kädet ja jalat meni ihan voimattomiksi.Nyt kyllä olo ollu ihan hyvä aikasempaan oloon verrattuna mut saishan toi hemppa vieläki nousta.
Painonnoususta olin vähän "huolissani" ku vetelen välillä kolmeeki lämmintä ruokaa päivässä,ilta,aamu ja välipalojen lisäksi ettei huono olo pääse valloilleen,mut painoo oli tullu nuillaki syönneillä vaan 55kg ja lähtö siis 53kg et ei kuulemma liikaa ja saan syödä ihan rauhassa :D
Niin joo ja vasta rupesin käyttään melkein joka päivä äitiyshousuja kun maha pullahtanut jo sen verran esiin :heart:

Rakkaudesta äiti ja Aarre 18+1
 
Heips pitkästä aikaa. Mulla on maha ruvennut pömpöttää mutta ei tota vielä hyvällä tahdollakaan voi sanoa nätiksi vauva masuksi. Sellainen alamaha pömppis kun oisi lihonnut muutaman kilon yhteen kohtaan :LOL: Omat farkut puristaa inhottavasti ja käytän niissä jatkokappaletta mikä onkin tosi mukava musta. Vauva on tämän viikon aikana ruvennut liikkumaan ihan päivittäin niin että huomaan. Mulla on edessä istukka, joka tietysti vaimentaa liikkeitä. Mä olen käynyt pari kertaa neuvolassa ja seuraava kertakin on vasta huhtikuun eli olen käynyt 6 viikon välein. Mulla on rakenne ultra ensiviikolla. Vähän jännää ja varmaankin kysyn kumpi on kun olen niin pohjattoman malttamaton.
Olo on loistava joten toivottavasti jatkuukin tällä tavalla loppuun asti :heart:
Terkuin cinnamo ja pikkuinen rv 18+4
 
Heippa kaikille ja kiitos lahopää-Liisalle taas hienosta pinosta!

rakkaudesta äiti kertoi sydänäänten "metsästyksestä". Mullakin meinas eilen iskeä paniikki, kun illalla nukkumaan mennessä ajattelin dopplerilla tarkistaa, miten masussa voidaan. Ja voi apua, enhän mä meinannu löytää pikkuista millään. Tähän asti löytynyt aina tosi hienosti, ja oikeastaa samantien, ja nyt ei muut kuin tyhjää suhinaa. Minä jo itkua nieleskelin, ja mieskin oli jo hätääntyneen näköinen, kunnes minä itsepintaisesti etsien löysin kuin löysinkin sen sykkeen sieltä! Ja kauhea meininki oli päällä, potki ja huitoi niin että korviin koski :D Mutta oli kyllä niin alhaalla, ettei ole ollut moneen viikkoon enää, ihan häpyluun "alla" melkein. Enkä tietenkään sieltä osannut hädissäni etsiä, kun jo niin pitkään on ollut jo huomattavasti ylempänä kellumassa. Mutta näköjään hän vaan pääsee vielä mitä ihmeellisempiin rakoihin piiloon :)

Mä en ole omia farkkuja voinu käyttää enää moneen viikkoon. Mulla nojaa kohtu vissiin niin kovin eteen, että jos vähääkään alavatsan kohdalta puristaa, niin tulee paikat ihan kipeäksi. Masu kasvaa kovaa kyytiä, musta tuntuu, että mä vaan lihon, mutta vaaan mukaan en kuitenkaan ole painoa onnistunut kerryttämään. Kai tuo masuasukki työntelee vanhoja läskejä tieltään pois :)

Nyt täytyy alkaa töihin, että pääsee pääsiäisen viettoon! Mulla alkaa lomakin, saa viikon vaan olla ja löllötellä :D

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Katrin ja mini 16+6

 
Pikaisesti tulin vielä lukemaan viestit ja toivottelemaan kaikille hyvät pyhät!:) Me startataan tässä muutaman tunnin sisään kohti Lappia, lähdetään mun kotipaikkaan pääsiäiseksi. Sais vaan loput tavarat kasaan ja samalla kämpän pidettyä kuitenkin edes jotenkin järjestyksessä, ettei kaikki ois ihan mullinmallin sitten kun tullaan takas reissusta.:D

Mutta hyvää pääsiäistä kaikille, nauttikaahan (ainakin säätiedotusten mukaan) hyvistä keleistä ja muistakaa syödä paljon munia! :xmas:

Lahopää ja Tuhto 15+4

 
moi

kävimme tänään ultrassa,vauvalla kaikki hyvin,mutta,näkyi vas aivolhkossa "kysta".joka voi siis olla myös terveellä vauvalla ja se häviää muistaakseeni vkoilla 20-28,siis ihan kaikilla.vauva oli muuten ok,kasvanut hyvin sekä vettäkin oli normaalisti.
emme edelleenkään tehneet lv testiä.lääkäri sanoi vielä että kaikinpuolin vauva näyttää ja tuntuu oikein hyvältä. tiedän,on olemassa se riski,mutta luotan omaan ja mieheni vaistoon.
uusinta ultra 4viikon kuluttua.
niin,tyttö tulokas pitäs lääkärin mukaan olla tulossa =) :flower: :heart: :heart:

18+1

päivittelin tietojani tähän uudempaankin pinoon... =)
 
Hyvää pääsiäistä kaikille! :wave:

Masun muodostaon ollut täällä puhetta... Mulla tuntuu vaihtelevan mun "vauvamasu" sen mukaan onko taas ollut vatsa kuralla, vaiko vaihteeksi ummetuksella. Pahimmillaan turpoan niin että näyttäisin olevan pitkälläkin, mut sit litteimmillään musta ei todellakaan osais sanoa että olen raskaana. Omia housuja en ole pystynyt käyttämään pitkään aikaan, mut ne onkin ollut melko tyköistuvia, enkä koskaan ole tykännyt kiristävistä vaatteista, joten siirryin suosiolla melko aikaisin mammavaatteisiin. Ainoa asia, mikä mussa nyt koko ajan näyttää kasvavan on takapuoli :kieh: Puntarin mukaan en ole kuin noin kilon lihonnut (toissapäivänä näytti 0,7 kg ja tänään 1,4 kg plussaa) verrattuna raskautta edeltäneeseen aikaan. Näköjään se on kaikki tuolla pakaroissa... :headwall:

Katrin83, meidän Onni-Ilona näyttää viihtyvän nimenomaan tuolla alhaalla. Tunnen kyllä sormilla, että kohdun korkein kohta on jo jossain navan tietämillä, mut silti kaikki liikkeet mitä tunnen on aina paljon alempana. Harmittaa kyllä monesti kun ei ole omaa doppleria, ois se niin kiva kuunnella niitä sydänääniä aina kun alkaa huolestuttaa. Eilenkin aamulenkillä vetäisin kuperkeikkaa liukkaalla, kun koira pentele nykäisi hihnassa. Sit kun en koko päivänä tuntenut liikkeitä, niin alkoihan se huolestuttaa. Mut onneks Onni-Ilona tänään toivotti mulle hyvät huomenet =)

Harmi kun ei saa tota lilypie kuvaa automaattisesti aina tähän viestin perään. Mut on se sen verran kiva, että jospa jaksais aina kopioida sen.

Shuri ja Onni-Ilona 17+4

 
jippii :wave: mää varmaan tunsin viimeyönä vauvan liikkeitä =) yksi lapsista on kipeenä niin tuli nukuttua aika huonosti viimeyö,mutta se hyvä puoli siinä oli että yhtäkkiä mahasta alkoi tuntua jotain ja kun laskin käteni siihen niin kyllä ne vauvan liikkeille tuntui :heart: Jos ne ei sit ollu jotain ilmavaivoja :D mutta en kyllä usko ku niin selvästi ne tuntui pienille potkuille ja mylläykselle =) Voi että oon onnellinen.Nyt alkaakin sitten ihana osa raskaudesta kun voi jo tuntea lapsensa jollain lailla

Rakkaudesta äiti ja Aarre 18+2
 
Heii kaikille! :wave: Enpä ole pitkään aikaan kirjoitellu tänne mitään.. mutta seuraillut kyllä ahkerasti :) Saatiin keskiviikkona lapsivesipunktion tulokset ( otettiin edellisen raskuaden takia ) pikatestissä kaikki OK! ja poika tulossa :heart: pikku mies potkii jo vimmatusti ja välillä todella kovaakin :eek: on kyllä paljon vilkkaampi kuin mitä sairas veli oli.. toivottavasti se on hyvä merkki. Huomenna pitäisi soittaa ja varata uusi neuvola aika kun edellinen meni näytteenotto päivän kanssa päällekkäin,enemmän on siis tullu juostua tuolla sikiötutkimuskeskuksessa kuin neuvolassa,mutta tuskimpa se niin haittaa :) Kuinkas monella muuten on jo selvä raskaus masu? Itselläni ainakin alkaa olla jo mukava pömppis :)

Emulia ja ÖRKKI rv:16+6
 
Kiitos Lahopää-Liisalle uudesta pinosta!

Tervetuloa uusille ja onnea hyvistä kuulumisista ultriin yms. liittyen!

Mä oon keskittynyt vaan lukemaan ja myötäelämään teidän muiden juttuja, kun en oo jaksanut kirjautuakaan. Väsymys on todenteolla vaivannut eikä kai oikein oo ollut mitään kirjoitettavaakaan. Pahasta olostakaan ei jaksa aina jauhaa.

Jotenki tuntuu, että niin moni teistä on paljon pidemmällä kuin mä ite, vaikka väliä ois vaikka vain viikkokin tai kaks, se on hassua :) Malttamaton luonteeni tulee esiin, haluaisin jo tuntea liikkeet, päästä rakenneultraan jne. Sit oon kauhean kateellinen niille, jotka on mun mielestä kaaauuuuhean pitkällä :D

Oma maha on mun mielestä selkeästi kasvanut tällä viikolla ja muuttunut enemmän raskausmahaksi. Onhan se toki vieläkin niillä rajoilla, että oonko vaan jotenki rajusti lihonnut vatsan kohdalta vai oonko raskaana. Kuten rakas aviomieheni sanoi, mä oon joko raskaana tai sit mulla on siideriteinixmaha :D En tiedä, erottaako raskaudesta tietämättömät mahani vielä, riippuu varmaankin paljon siitä, mitä on päällä. Nyt on kyllä alkanut tuntua, että mistä tämä maha on tähän eteeni yhtäkkiä puskenut :)

Pahaa oloa on vielä ollut, vähenevissä määrin mutta toki edelleen. Olenkin herättänyt ihmisissä ihmetystä, kun pahoinvointi ei noin vaan olekaan päättynyt siihen viikolle 12. "Miten sä vieläkin oksennat?! Eiks ton ois pitänyt olla jo loppunut?" Ihmisillä tuntuu olevan sitkeä luulo siitä, että pahoinvointi päättyy kuin seinään tuonne 12. viikon tietämille. Tulee välillä vähän sellainen olo, että anteeks vaan, kun vielä voin pahoin, eihän mun toki enää pitäisi mutta taidan olla vähän itsepäinen tapaus. Tai luulotautinen ja luulen vaan, että mulla on paha olo. Niin.

No, jokatapauksessa mulla on välillä jo ihan energinenkin olo, että parempaa kohti koko ajan. Toivottavasti näin myös muillakin, ainakin kovin tyytyväisiä kirjoitteluja on ollut viime aikoina.

Hyvää pääsiäistä ja huhtikuun alkua kaikille!

Sannimarja ja Nöpö 15+4
 

Yhteistyössä