Syyskuun tulokkaat 2010 **** Huhtikuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

heipä hei taas pitkästä aikaa!

solete: Mä en oo esikoisen syntymän jälkeen pystynyt käyttää kaarituellisia rintsikoita kun max. yhen päivän kerrallaan. Vaikka imetyksen lopetin lokakuussa niin silti parhaat rintsikat on ehdottomasti ollu kaarituettomat h&m:n äitiys rintsikat. Nyt käytössä on ne (onneks niitä on neljät :) ) ja heti jos on kauemmin kaarituelliset niin ne rupee ahistamaan kauheesti. Niitä näky olevan myynnissä vieläkin, samassa paketissa on kahdet, mustat ja valkoiset ja ne maksaa 19,95, joten ei oo ees pahan hintaset. Mä luulen että vielä käyn yhdet ostamassa ennen kuin Rosinarusina syntyy.

papupata78: Meillä kanssa esikoinen on syntynyt 01/09, vauhtia piisaa poika kun on kävellyt 10 kk asti. Kyllä on nyt ihanaa käydä ulkoilemassa kun se itse juoksentelee eikä aina tartte edes rattaita ottaa mukaan! :D

Sit vähän vielä omaa napaa: Meillä oli viimenen päivä neuvola ja kuten aavistin hb oli laskenut alas, nyt se oli vaan 105. Eli ei auttanut muu kuin ruveta popsimaan rautatabletteja. Obsidan Fe:tä hain kun oli tuttu jo esikoisen odotusajoilta. Onko joku muu käyttänyt jotain toista merkkiä? Onko ollut mitään oireita? Mulle kun nuo tabut aiheutti ainakin aikasemmin ummetusta. :/
Ja Rosinarusina löytyi piilosta melkein häpyluun alta ja sydän pompsotti menemään 150. :heart:

terkuin minä ja Rosinarusina 15+4
 
Uusille tervetuloa minunkin puolesta ja jaksamisia kaikille pahoivoinnista kärsiville, täällä ei maharintamalla mitään uutta, pyöristytään vaan vauhdilla.
Pääsiäinen meni ratsastellessa ja kävästiin Salossa kirpparilla ja samalla ajettiin sinne sairaalalle Saloon mut eihän siellä mitään kylttejä että missä synnytyssisäänkäynti on.. olis ollu vaan kiva kurkata kun pitäs miettii mihin menee synnyttämään.
kuuta nousevaa odotan perjantaita että pääsen rakenne ultraan..ihanaa.. kyllä dobblerilla löytää äänet mutta kun e niitä liikkeitä oikeen tunne niin on usein aika avuton olo..onko kaikki hyvin jne...sitä normaalia.

nirzu ja napakymppi tänään 19 tasan..jes jes jes
 
Alkuperäinen kirjoittaja rosinarusina:
Sit vähän vielä omaa napaa: Meillä oli viimenen päivä neuvola ja kuten aavistin hb oli laskenut alas, nyt se oli vaan 105. Eli ei auttanut muu kuin ruveta popsimaan rautatabletteja. Obsidan Fe:tä hain kun oli tuttu jo esikoisen odotusajoilta. Onko joku muu käyttänyt jotain toista merkkiä? Onko ollut mitään oireita? Mulle kun nuo tabut aiheutti ainakin aikasemmin ummetusta. :/
Mulla on ikäni ollut alhainen hemppa, ja monia rautatabletteja olen popsinut. Merkkejä en muista muuten ulkoa, mut just tuo Obsidan Fe on ainut mikä mulla ei aiheuta mitään oireita. Suosittelen siis =)

Jaksamista kaikille ikävien raskausoireiden kanssa painiville! :hug:

Shuri ja Onni-Ilona 18+3 (voi kauhia ku me ollaan pitkällä :D )
 
heips vaan täältäkin,
massu ja kilot kasvaa kovasti :| :) viimeksi neuvolassa käydessäni,kiloja 0,700kg/vko tullut lisää :whistle: ei välttämättä hyvä toi painon nousu :( mut minkäs teet kun nestettä pakkaa. :| huomenna sitten neuvolaan,tuleeko toruja vai ei :)

19+2 :heart:
 
Hei vaan!
Täälläkin on ollut lapsi kovassa kuumeessa eli hieman valvomista ja itkua on ollut tässä muutaman päivän ajan. Toivotaan, että kohta helpottaa ja päästään takaisin normaaliin päiväjärjestykseen.

Mulla olis noin viikon päästä rakenneultra :) Kovasti sitä ollaan jo ooteltu. Sukupuolikin kiinnostaa, koska sen jälkeen sitten pääsee ostoksille. Meillä oikeastaan kaikki tarvikkeet on, mutta jotain uusia vaatteita tekisi mieli ostaa.

Olo on täällä ollut ihan hyvä.

T: Tähdenlento rv 19+2 (Ultran mukaan) ja neuvolan mukaan tasan 19.

PS. Viikon päästä ollaan puolessa välissä :) Kylläpä sitä ollaan jo pitkällä :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja dask:
Gwenhwyfar Voi kamalaa, toivottavasti sun loppuraskaus menee paremmin... Miten sun ensimmäinen raskaus meni? Oliko samanlaisia ongelmia, vai oliko "normaali" raskaus? Voimia sinullekin!
Eka raskaus ei ollut normaali, siinä mulle tuli voimakas raskausmyrkytys ja esikoinen syntyi käynnistyksellä 35. viikolla. Nyt tän tokan kanssa odotetaan että tuo raskausmyrkytys uusii ja tilannetta seurataan tiiviisti koko ajan niin neuvolassa kuin synnärilläkin. Itse odottelen, että oireet alkanevat joskus toukokuun loppupuolella, toki toivon, etteivät ne alkaisi, mutta siihen on häviävän pienet mahdollisuudet.

Mutta tällaista tämä äitiys on, ei parane jäädä liiaksi murehtimaan kaikkia mahdollisia pieleen meneviä asioita, vaan täytyy yrittää jaksaa toivoa, että kaikki kääntyy lopulta hyväksi. Vaikeuksien kautta voittoon, vai miten se nyt menikään... ;)

Tällä hetkellä riemuitsen siitä, ettei verta ole edelleenkään tullut. Ihmeellisiä alvatsan kiristyksiä on kyllä tullut, lienevät sitten niitä harjoitussuppareita. Ei ne kyllä kovin kivuliaita ole olleet, epämukavia olisi ehkä paras sana kuvailemaan.

Miten teillä on muuten paino noussut? Vai onko ollenkaan? Itse olen ylipainoinen ja tavoitteenani on, ettei paino nousisi ollenkaan raskauden aikana. Alkuraskauden aikana paino tippui lähtötilanteesta viitisen kiloa ja on nyt pysynyt paikoillaan.

 
Sipsunen on sullaki pitkään kestäny oksentelu :$ toivottavasti loppuu pian :hug:

Onko kellään muulla tullu paikat kipeeks ihan pienenki liikunnan jälkeen? Mie kolasin toissapäivänä aika raskasta loskaa jonku verran, ja siitä tuli pakarat kipeeks.. se nyt on ihan ymmärrettävää.. Mut tänään kävin lenkillä, vain vähän reilu km enkä kävelly kovin lujaa, niin nyt on alamaha tosi kipeä ja alapää hellänä.. :( Oisko jotain lantion luitten juttuja vai mitäköhän... sama kipu oli hiihdon jälkeen.. Vai pitäisköhän soitella neuvolaan..?
On niin tylsää ku ois kiva liikkua, mut ei näitä kipujakaan oikein kestä :ashamed:

Hyväsetti ja Pöpö 16+1

ps. voimia kaikille sairastaville ym...
 
Papupata, meillä esikoinen on puolitoista ja täyttää kaksi juuri samoihin aikoihin kun vauvan pitäisi syntyä. Vauhtia riittää temperamenttisessä tytössä jo nyt ja syksyllä tahti on varmasti vielä kovempi :whistle:

Monella on ollut vieläkin pahaa oloa :hug: Toivottavasti kaikilla alkaa nopeasti olo helpottamaan.

Itse jännitän tällä hetkellä sitä kuinka kauan voin jatkaa töissä. Meillä on työpaikalla täysin uudessa rakennuksessa sisäilmaongemia, joiden vuoksi moni kollega on ollut pitkään poissa. Itse olen oireillut viimeisen kuukauden ja ollut jatkuvasti saikulla. Antibioottikuurit, nenäsumutteet ja avaavat astmalääkkeet käytössä ja huoli vauvasta jatkuva :/ Mitään tietoa oireiden aiheuttajasta ei ole, mutta kovat ylähengitystieoireet ja tukkoisuus loppuvat aina kun olen ollut muutaman päivän kotona. Onneksi ovat ottaneet asian vakavasti työterveydessä ja seuraavasta oirejaksosta seuraa sitten varmasti jo pidempi sairasloma.

Kiloja en ole saanut vielä lainkaan, itse asiassa olin laihtunut puoli kiloa. Olen 168cm pitkä ja lähtöpaino oli 51kg, joten ei haittaisi vaikka painoa tulisikin. Viime raskaudessa aloin saada painoa vasta reilusti puolenvälin jälkeen. Nyt käy varmasti samoin.

Obsidan Fe sopi myös minulle esikoista odottaessa, suosittelen kokeilemaan.

Gwenhwyfar kuulostaapa inhottavalta tilanteesi. Toivottavasti mahdollinen raskausmyrkytys alkaa oireilemaan mahdollisimman myöhään. Toivotaan myös, että verenvuodot loppuvat.

Sitten kysymys teille, joille on tulossa suht pieni ikäero esikoisen ja kakkosen välille. Minkälaiset rattaat olette hankkimassa? Me kävelemme todella paljon, joten olen ajatellut, että sisarrattaat on varmasti pakko hommata, vaikka esikoinen onkin aika kova kävelemään. Otan mielelläni vastaan suosituksia eri sisarrattaista :)

Tiinuliini ja vompatti 16+1
 
Meillä on esikoisen ja kakkosen väli 1v11kk ja nyt tulee n. 2v. Tuplat meillä on edelleen joka päivä käytässä ja tytöt nyt 1½v ja 3½v. Koiran kanssa käydään kävelyllä ja esikoinen ei vielä minun ja koiran vauhtia kävele. Tai no nyt kyllä, kun itse menen mummovauhtia suppareiden takia. Meillä on Habby Babyn tuplat. Oikein hyvät sisaruksille, kun istuimet saa käännettyä molemmin päin ja omat kuomut. Menenvät myös hiekkatiellä. Näitä ei enää valmisteta, mutta itsekin ostin huutiksesta.

Täällä ihan päivä kerrallaan mennään. Vauti on tosiaan hidastunut ihan mummotasolle, kun vähänkään kun reippaamiin liikkuu niin suparit alkaa. Muuten kyllä kaikki hyvin. Liikkeet tuntuvat useasti päivässä, mikä on tavattoman ihanaa. Ei mua kovasti nuo supparit huoleta, kun samanmoista ollut joka raskaudessa. Tiedän, että omalla käytöksellä pystyn niitä hallitsemaan, vaikka kyllähän se ennenaikaisuus aina pelottaa. Esikoinen on syntynyt rv 35, mutta kakkosen sain pidettuä matkassa rv 38, vaikka paikat alkoi pehmetä jo rv 20.

Jaksuja todella kaikille joilla edelleen pahoinvointia :hug: .
-Poni 17+1

 
Täällä käyty eilen siellä sokerirasituksessa. Vähän kyllä jännitti kuinka käy, kun tiistaiaamuna ihan kiitettävästi yökkäilin vielä. Mutta sehän meni oikein mukavasti. Ei tullut ollenkaan huonoa oloa siellä eikä edes kotona heräämisen jälkeen. Ainoastaan sitä litkua juodessa tuntui, että tulee ylös, mutta ei onneksi! Ja nyt äsken soitin tulokset, niin sain hetkeks huokasta helpotuksesta! Arvot oli vielä ihan normaalit. Nyt vaan sit jännätään vielä sitä seuraavaa rasitusta. Joskus loppupuolellahan siihen joutuu uuestaan, vaikka nyt ei tuomiota tullutkaan!

Meillä täytyy kans hankkia tuplarattaat kun ikäeroa tulee sen 1 vuosi ja3kk. Mä en oo kyl yhtään viel paneutunut niihin. Joten täälläkin kuunnellaan mielellään vinkkejä niistä.

Meillä neiti on just oppinut kävelemään ja varmasti vauhti vaan tosiaan kovenee sinne syksyyn mennessä :D. Välillä kyl miettii vähän kauhulla sitä aikaa kun imettää toista, et minne toi esikoinen kerkeekään sillä välillä ... Kun nyt jo löytää varsin hyvin kaiken mihin ei saisi koskea :D. Ja sitä mä olen miettinyt ja paljon, että kun meidän esikoinen on nukkunut yöt putkeen melkeen kaks kk vanhasta asti, niin tän täytyy nyt varmaan olla aivan päinvastainen. Voiko kaks hyvää nukkujaa osuu samaan perheeseen;)...

Liikkeitä alkaa aina vaan paremmin tuntua. Mukavaa, kun saa jotain merkkejä, että elossa siellä ollaan..:)

primrose 19+1
 
Tiiinuliini kyseli tuplarattaista. Meillä ikäeroa tulee 1,5v, joten ehdottomasti hankitaan tuplat, vaikka miehen mielestä me ei niitä tarvita. Mä en kuitenkaan pääsis muksujen kanssa mihinkään, jos meillä ei niitä olis. Lenkille vois talvella lähteä niin, että isompi on pulkassa, mutta niin ei paljon kauppaan ainakaan mennä. Autokin mulla on käytössä, mutta olis kiva päästä kävellenkin liikkumaan puistoon ym. Meillä on nyt esikoisella Emmaljunga Ceroxit, joista olen tykännyt hirveästi. Käväisin viikko sitten muissa asioissa lastentarvikeliikkeessä ja vilkaisin samalla Emmaljungan tuplia ja rakastuin heti niihin =). Olin siis jo melkein päättänyt, että ostan Carena Double Swingit, mutta mua kuitenkin alko epäilyttämään Carena merkkinä, kun olen kuullut siitä jonkun verran huonoa. Emmaljungasta mulla on omaa kokemusta, joten luotan siihen merkkiin. Lisäksi tämän vuoden malli näytti kehittyneen mm. jousitukseltaan hurjasti meidän 2008 vuoden mallista. Hintaa rattailla oli n.600?, kantokoppaa meidän ei tarvitse ostaa, koska meidän oma Ceroxien koppa käy tupliinkin. Eli Emmaljungan Twin Nitrot meille tulossa, niissä on kääntyvät etupyörät, eli kääntyvät tosi näppärästi! Epäilisin noita kääntyviä pyöriä, ellei kavereilla olisi noita yhden lapsen Nitroja käytössä. He kehuivat, että ne menivät tosi hyvin jopa paksussa loskassa, kun vaunujen paino on lähinnä isompien pyörien päällä. Emmaljunga myös säilyttää jälleenmyyntiarvoa aika hyvin, näköjään oli noita Ceroxin tuplia myynnissä käytettynä 350-400? ilman lisävarusteita. Päädyin noin pienen hintaeron vuoksi uusiin, vaikka käytetytkin toki kelpaisi.

Tulipas paljon tekstiä rattaista :LOL: Olo mulla on edelleen kuin en raskaana olisikaan. Vaihtelua viime raskauden tajuttomalle selkäsärylle!

Mukavaa loppuviikkoa kaikille! =)

-dask ja nro2 16+0 =)



 
Tsempit kaikille pahoinvoinnista yhä kärsiville, toivottavasti teillä helpottaa pian! :hug:

Meille tulee ikäeroa 1v8kk ja tuplat hankitaan. Luultavasti hankitaan Phil & Ted's-rattaat: http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2155/pl :) Luultavasti tilataan Englannista niin saa huomattavasti halvemmalla, pitää vielä tutkia asiaa lisää sitten lähempänä, eipä noilla vielä ole kiirettä.

Neuvolassa kävin ja kaikki oli mainiosti, sydänääniä oli vaikea kuunnella kun kaveri karkaili jatkuvasti anturin alta.:D Seuraava onkin sitten rakenneultra 11.5. ja seuraava neuvolakäynti 25.5. Paino oli edelleen vähän laskenut, mutta ei ollut siitä lainkaan huolissaan vielä. Sain myös nyt sen riskiluvun np-ultrasta ja verikokeista ja se oli 1:98000. Esikoisesta luku oli "vain" 1:2100.

Meillä on tänään miehen kanssa ensimmäinen hääpäivä ja ajateltiin käydä jossakin syömässä, tiedä keksiikö jotain muutakin mukavaa.:) :heart:

Hyviä vointeja kaikille!

Lahopää ja Tuhto 16+4 (Aika kuluu hitaaaaasti)



 
Täälläkin pohditaan noita tuplarattaiden hankintaa. En haluaisi kauheasti niistä maksaa, joten varmaan ostetaan huutiksesta jos hyvät löytyy. Tai sitten jos tulee joku tarjous/tilataan ulkomailta.

Esikon kuume on jo hieman hellittänyt. Yskä taas on aika rohiseva ja limaa tuntuu olevan, senpä takia mennään tänään käymään lääkärissä. Tulee vakuutuksellekin jotain käyttöä!

Liikkeet tuntuu jo joka päivä :heart:

Meripihka ja kirppunen 18+0 POKS!
 
Voi että on ollut ihana päivä! Kahden viikon päästä lauantaina on häät, ja nyt alkaa kaikki järjestelyt olla tehtynä. Löysin jopa ihan hyvän mekonkin, nyt kun alkaa kaupoissa olla tarjontaa jo kevään ylioppilasjuhlia varten. Mekko kiristyy tuosta rintojen alta ja laskeutuu sitten vapaasti, niin on ihan sama minkä kokoinen massu on sitten hääpäivänä =)

Mulla kans tuntuu jo liikkeitä monta kertaa päivässä. Muutenkin olen väsymystä lukuunottamatta voinut tosi hyvin nyt =) Täällä on parikin kirjoitellut, että supparit vaivaa, mut mulla ne ihana kyllä on hävinneet poies. Huomenna on neuvola, ja vaikka se terkka ois taas kuinka inhottava, niin onhan se ihanaa päästä kuulemaan ne sydänäänet :heart: Voi vitsi, olen kyllä positiivisuutta täynnä tänään! Oikein hyvää loppuviikkoa kaikille! :D

Shuri ja Onni-Ilona 18+4
 
Heips!
Tuosta painokeskustelusta sen verran, että itselläni on jo lähtiessä ollut jonkin verran ylipainoa, joten en hirveästi lisää enää edes haluaisi. Tähän mennessä suunta on ollut kovasti alaspäin, -8 kiloa! Osittain johtuu varmasti tuosta alun rankasta pahoinvoinnista ja myös siitä että en ole oikein pystynyt syömään kuin aika terveellisiä ruokia, kaikki rasvainen on ällöttänyt. Sanoivat neuvolassa ettei ole huolta. Vauva saa kaiken tarvitsemansa ravinnon, vaikka paino putoaakin. Uskon että nyt on tasoittunut, mutta en uskokaan kerääväni kovin paljon ylimääräistä vauvan painon lisäksi jos näin jatkuu..

Minä niin kovasti odotan että tuntisin jotain liikkeitä. En usko että olen tuntenut vielä mitään. Viime yönä heräsin siihen kun joku "muljahti" alavatsalla aika tuntuvasti. En kyllä tiedä oliko se unta, saattoi olla sitäkin. Enkä usko muutenkaan noin pienen sintin vielä aiheuttavan noin voimakkaita tuntemuksia!? Taisi olla unen tuottamaa harhaa :D

Millaisia tuntemuksia teillä on, jotka tunnette jo liikkeitä? Voiko niitä kuvailla mitenkään? Itse tässä vielä tiedä oikein mitä edes odottaa.

Kazzie ja pumpum 17+3

 
Tänään oli neuvola lääkäri ja päästiin ekaan kertaan kuulemaan sydänäänet :heart: Kaikki oli ihan normaalisti ja kohtu kasvanut hyvin. Vähän on sekava olo,kun tänään olisi meidän enkelipojan la,meillä voisi siis olla jo oma pikku käärö jos asiat oisivat menneet toisin.mutta ei oikein osaa surettaa,kun poitsulla masussa tuntuu olevan kaikki hyvin :)

Tuosta painosta sen verran,että mulla on laskenut alkupainosta noin kilon.Normalistikkin olen alipainoinen niin se vähän mietityttää,mutta eiköhän se siitä kerkiä nousta :)

Ja liikkeistä: örkki viuhtoo ja potkii jo todella lujaa! Välillä tuntuu pienempää kutitusta ihan alhaalla,kun taas välillä monoa tulee kunnon voimalla ja siis ihan päivittäin olen tuntenut liikkeet selvästi jo parin viikon ajan. Ehkä futari tulossa :p

Jaksuja kaikille pahoinvoinnista kärsiville,toivottavsti helpottaa lähiaikoina :) täällä ei enään oksennella kuin ehkä kerran viikossa :D

emulia & Örkkimönkiäinen 17+6
 
Olen tuolla 40+ puolella kirjoittamassa ja viikolla 15, kysyisin teiltä syyskuussa vauvan saavilta että voiko pahoinvoinnilla ja foolihapolla olla yhteys?
Joinakin päivinä kun olen unohtanut ottaa foolihapon on ollut vähän parempi olo, tai ainakin kuvittelen niin.
Googletin tänään foolihappo ja pahoinvointi yhdistelmällä, ja yllättäen löysin tietoa että foolihapon liikasaanti voi aiheuttaa pahaa oloa ja etomista.
Te joilla paha olo on jatkunut pitemmällä kuin ensimmäiset 3 kuukautta, otatteko vielä foolihappoa?
Olen ymmärtänyt että se on alussa tärkeää, se sulkeutumisjuttu, mutta entä puolessavälissä ja sen jälkeen? Onko kellään oikeaa tietoa?
 
Kazzie kyseli liikkeistä, aloin tuntea viikolla 14 pieniä hipaisuja, varsinkin jos istun töissä rauhasa päätteen takana, silloin potkiskelee.
Tämä on kolmas lapseni, edelliset siis jo 95 ja 97 joten on aikaa, silloin tunsin ekat liikkeet viikoilla 18-20 mutta ehkä olen nyt herkempi tai sitten vauva on iso tai villi =)
 
Kazzie, minä tunsin ensimmäiset liikkeet rv 15 tai 16. Aika aikaisin siis, vaikka esikoista odotankin. Ensimmäisillä kerroilla musta tuntui siltä, niin kuin sisälleni olisi kiinnitetty naru, josta joku nykäisi. Siis sillä tavalla että nykäisy oli masusta ulospäin. Nämä tuntemukset alkoivat voimistua rv17, ja nyt tuntuu jo ihan siltä, että joku tuolla tosiaan tökkii ulospäin. Joskus on sellaisia tuntemuksia, mistä monet muutkin puhuvat, että on kuin ilmakupla puhkeaisi tuolla masussa. Kerran on muljahtanut ihan kunnolla alavatsalla, uskoisin että vauva kierähti jotenkin hassusti. Muutenkin liikkeet tuntuu enimmäkseen alhaalla, ja erityisen hyvin jos on rakko täynnä.

Vauvatoive10, valitettavasti en osaa auttaa ton foolihappojutun kanssa. Omalla kohdallani en ole mitään yhteyttä huomannut, mut en toisaalta niitä tablettejakaan syö päivittäin.

Shuri ja Onni-Ilona 18+4
 
vauvatoive10: Minä en ole syönyt foolihappo-lisää ensimmäisessä enkä tässä nykyisessä raskaudessani ollenkaan. Silti esikoista odottaessani oksensin rv 30 asti eli ei se taida aina siitä foolihapostakaan johtua. Nyt tämän toisen raskausaikana en ole voinut pahoin juuri ollenkaan, eli raskaudet voi olla ihan erilaisia samalla ihmisella. Ties vaikka tyttö olisi tulossa kun pojasta yökin niin pitkään. :D

Mä olen kanssa miettinyt noita tuplavaunuja mutta jotenkin tuntuu että ei varmaan tarvittaisi niitä. Voihan tietysti mieli sitten muuttua kun huomaakin ettei pärjää tavallisilla vaunuilla kahden kanssa. Me meinattiin hankkia semmoinen seisomalauta meidän yhdistelmävaunuihin tuolle esikoiselle. Ja sitten tykkään liinailla ja meinattiin hankkia manduca-kantoreppu niin vauvakaan ei sitten aina tarvitse vaunuja vaan tuo isoveli saa sitten istua niissä.

Vielä en tunne itse liikkeitä Rosinarusinasta mutta esikoisen ekat liikkumistuntemukset masussa oli sen tuntuisia että kupla olisi puhjennut mahassa. :D Nyt niitä innolla odota jospa kohta tuntisin tämänkin touhut. :heart:

terkuin minä ja Rosinarusina 15+5
 
Rosinarusina Minkä ikäinen teidän esikoinen on, kun vauva syntyy? Meillä on 1,5-vuotias poika, joka on nyt ainakin erittäin vilkas eikä pysy paikoillaan. Siksi ajattelin, että meille toi seisomalauta ei ehkä olis paras mahdollinen valinta :D Halvempi se toki olisi huomattavasti. Meillä on myös kantoreppu, jota meinaan aina välillä käyttää vauvalla, että pääsee pienemmillä rattailla liikenteeseen. Meinataan siis pitää rinnakkain käytössä molempia rattaita.

Olin kaverin ja esikoisen kanssa äsken neljä tuntia kaupungilla ostoksilla. Etittiin kaverin tytön, tulevan kummityttömme, ristiäisiin vaatteet. Onneksi H&M:ltä löytyi kiva musta äitiysmekko, jota voin käyttää kesällä muutenkin, kun se ei ollut liian juhlallinen. Lapsen äiti myös hyväksyi sen ristiäisasuksi =) Nyt kun rauhotuin tähän koneelle, vauva potkii kovasti =) En tiedä onko ollut unessa, kun olen ollut liikkeessä ja nyt sitten heräsi :heart:

Mun täytyy alkaa pakkaamaan, kun lähdetään yöksi mun vanhemmille... Tavaraa tuntuu tarviivan aina hirveän määrän, vaikka lähtee vain yhdeksi yöksi, huh. Mukavaa viikonloppua kaikille! =)

-dask ja nro2



 
Hei! Moni kuulosti odottavan malttamattomana ultraa ja ehkä sukupuolenkin kuulemista ja sama juttu on täällä =) Mulla ultra ensi viikolla ja vaikka oonki aika varma pojasta niin haluaisin kyllä varmistuksen ku ois jo haluttanu monta ihanaa pikkuvaatetta ostaa,mut ei oo viittiny ku ois kuitenki kiva ostaa jotain muuta väriä ku valkoista.Sitä kun niin paljo jo ennestään meillä on.

Vointi on ollut ihan hyvä,mut selkä kipeytyy välillä jos pitkään esim seison ja alapäähän tulee painon tunne.Kai se kohtu on sit niin alhaalla ja painaa niitä suonia tai jotain..aika epämukava tunne.ei oo muis raskauksis ollu.ja sit vielä ne suonikohjut alapäässä :( onneks ei oo pahoja ja lähtee synnytksen jälkeen jos menee niinku viimeksiki.

Meidän tän hetkinen kuopus on nyt sitten jo 2v :heart: ja pottaharjotukset ollaan alotettu ihan tosissaan.Vaippa pysyyki kuivana päivät ja yleensä yötkin :D

Rakkaudesta äiti ja Aarre19+3 :heart:
 
rakenneultraterkut: kaikki oli napakympillä hyvin ja kaikki tärkeet elimet oikeissa paikoissa lääkäri oli tosi tarkka kaiken mittas ja tutki, ja pyynnöstäni myös yritti selvitään sukupuolta, mutta eipä tämä tapaus halunut sitä paljastaa..nyt mietteissä pitäsikö mennä brunolle...
ja taas alkoi jo fragmin piikitykset minulle..yrk...
rakkaudesta äiti juu mulla myös järkkypainontunne ja alaselkä kipeä..

nirzu ja napakymppi 19+2
 

Yhteistyössä