Syyskuun tulokkaat 2010 **** Huhtikuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

Pitää vissiin itenkin nyt jotaa uuteen pinoon pikaisesti kirjotella :)

Täälläkin maha kasvanut, mutta en mäkää tiiä kuin ulkopuolinen tän näkee :D. Näyttää vieläkin mun mielest enemmän löllövatsalta, mut riippuu just et mihin aikaan päiväst yms.. Illalla voi hyvinki näyttää jo suht muhkealta vauvavatsalta. Painoa olis tullu noin pari kiloa. Siitäkin jo stressaan kun en haluis hirveesti et tulis painoa lisää kun painoindeksi muistaakseni 26 tai 27 jo muutenkin. Edellises tuli vaan 7 kiloo lisää ja tyttökin painoi 4 kiloa, joten sillon ei ylimääräst juuri tullu. Nyt hirvittäää kun tuntuu, et alkaa kertyy ihan eri tahtiin.

Välillä oon mäkin aatellut, että olis hyvä jos ois se doppleri olemassa. Nytkin kun tunsin ne ekat liikkeet sunnuntaina niin johan sitä kerkes olla huolissaan kun en myt ollu muutamaan päivään tuntenu mitään. Mut tänää sitte taas aikavarmast tunsin ne.. Tosin hentosiahan ne viel on...

Tosta pahasta olosta kun Sannimarja kirjotti. Olen törmännyt aivan samaan ilmiöön. Kaikki kuvittelee sen loppuvan tasan 12 viikolle. Ehei, ei mulla ainakaa nii oo käyny. Eilen viel yökkäilin aamulla. On se sen verran kyl vähentynyt, että en oo vissii viikkoon oksentanu. Ainoastaan tota aamuyökkäilyä (mikä on melkee yhtä kamalaa kun oksennuksen maku kuitenki tulee suuhun ja tuskanhiki pukkaa). Mutta ehkä tää tästä. Ens keskiviikon sokerirasitusta kauhulla oottaen . Kun sit ei tiiä miten sit käy kun on ensin ollu syömättä ja sit viel litku päälle plus pistämiset.

Mutta hyvät pääsiäiset kaikille!

primrose 18+1
 
Iltaa ja hyvät pääsiäiset!

Tervetuloa uusille :flower:

Lahopää-Liisa Kiitokset uudesta ketjusta!

Aika monet jo tuntevat vauvan liikkeitä. On se vaan niin ihanaa kun liikkeet alkaa päivä päivältä voimistumaan ja raskauskin erilailla tulee todeksi :heart:

Sannimarja Voi sua :hug: Ei varmastikaan ole mukavaa noin pitkään kestänyt pahoinvointi. Toivotaan, että alkaa pikkuhiljaa helpottamaan ja pääset nauttimaan ihan oikeasti tästä raskaudesta!

Primrose Sullekin tsemppiä tuohon ällötysoloon :hug: Ja toivon, ettet narahda kiinni tuossa sokerirasituksessa. Ei oo kiva alkaa mittailemaan ja huolehtimaan syömisistään.
Kamalan vähäsen sulla tuli viime raskaudessa kiloja! Mulle kans kelpais tuollainen painonnousu. Muistatko ollenkaan millä viikoilla sulla alkoi paino nousemaan?

Lara Onnea uuteen kotiin ja jaksamisia muuttoon :flower:

ON: Mulla oli maanantaina lääkäri niiden sokereiden takia. Lääkäri ei ollut yhtään huolissaan vaikka yksi aamupaastoarvo oli 5,7! Mutta sain kuitenkin uuden ajan kolmen viikon päähän kun yksi aamupalan jälkeinen arvokin oli koholla. Se johtui siitä, kun olin niin tyhmä ja söin puolitoista vaaleaa sämpylää aamupalaksi. Tottakai se nostattaa arvon ihan pilviin, typerä minä :ashamed: Nyt kun olen mittaillut sokereita niin arvot ovat pysyneet ihan tosi hyvinä.
Kysyin lääkäriltä, että jos viitsisi kuunnella sydänäänet kun en ollut niitä vielä kuullut. Lääkäri olikin niin mukava, että ultrasi ja pääsin katsomaan pikkutyyppiä :)

Mahan kasvusta Mulla on myös jo vatsa kasvanut aika tavalla. Kyllä mielestäni näyttää jo raskausvatsalta. Olenkin laittanut jo muutamia kuvia tuonne masuketjuun.
Painoa ei ole vieläkään tullut lisää, hyvä niin!

Pahoittelen kun en nyt muista kommentoida kaikkea mitä piti.

Aplo ja pikkutyyppi 15+2
 
Aplo: Mä katoin tosta mun viime neuvolakortista tosta painonnoususta. Kyllä se alko ihan sieltä alusta tasaisesti nousta, mutta sitten noin viimeisellä kolmanneksella heitteli suuntaan jos toiseen valtavasti. Joskus oli tullut enemmän painoa, sitten taas vastaavasti seuraavalla kerralla lähtenyt... Katoin, että maaliskuun alusta pysy sinne toukokuun loppuun suurinpiirtein samoissa.. outoa, että noin päin.. En tiiä kuin vaikutti siihen, kun narahdin siinä sokerirasituksessa ja jouduin miettimään mitä syön. Siinä sitten ilmeisesti tuli vähän painonnousua samalla hallittua. Mutta saapi nähä kuin nyt käy. Tuntuu, et paino nousee kuitenki eritahtii ku viimeks....
 
Sannimarja Mulla kans jatkuu oksentelu vielä.. viimeks tänä aamuna ja eilen illalla oksensin :x Mutta on mullaki välillä jo ihan hyviä päiviä.. Laskin tossa alkuviikosta, että 9 viikkoa oon oksentanu.. Alkaishan tuo jo riittää, että pääsis nauttiin tästä raskaudesta kunnolla..

Nyt on pieni "pelko" päällä, kun en ehkä oo tuntenu liikkeitä pariin päivään... Mutta eiköhän ne vielä tunnu..

Hyväsetti ja Pöpö 15+3
 
Sannimarja ja Hyväsetti: Anteeksi, että tuolta elokuisista tunkeudun teidän pinoon. Oli vaan pakko tulla kommentoimaan kun huomasin täällä olevan kohtalotovereita. Mulla myös pahaolo ja oksentelu jatkuu yhä edelleen ja herättää kummastusta ihmisissä (Alkoi siis viikolla 8-9). Oksentelua ei onneksi ole enää joka päivä, mutta useamman kerran viikossa kumminkin. Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa :hug: ja toivottavasti se loppuu, eikä kestäisi koko raskautta.

Sipsunen & tyttö-nalle 21+5 :heart:
 
Moikka kaikille!:wave: eli olen lähinnä sivusta seuraillut keskusteluja ja päätin nyt "ilmoittautua" tänne. Täällä odotellaan esikoista ja kivasti on mennyt tähän asti. Nyt odotellaan että alkaisi tuntua pikkuhiljaa liikettä, vielä ei mitään ihmeempää, mutta mulla taitaa olla istukka etuseinässä jos oikein muistan mitä mulle selitettiin, niin ei vissiin tunnu liikkeet kovin aikasin.
Mulla ei vielä pahemmin ole maha kasvanut, vähän on turvonneen oloinen ja lähinnä näytän pari ylimääräistä kiloa vyötärönseudulle saaneelta, en niinkään raskaalta.
Leppoisaa pääsiäistä kaikille teille!

Mirot 18 + 0 :heart:
 
Hyvät pyhät kaikille!

Täällä paukahti tänään taas viikkoja täyteen 16+0 :)
Jotenkin tuntuu, että päivät ja viikot menee nyt tosi vauhdilla. Aluksi ne matelee ja sitten loppua kohden tuntuu matelevan vielä hitaammin.
Tiistaina pitäisi varata rakenneultra, kovasti odotan että pääsee pikkuista kurkkimaan.
Kovasti masussa möyritään ja kolkutellaan ja masu kasvaa. Painoa tullut tähän mennessä onneksi vain pari kiloa lisää. Esikoisesta tuli yhteensä 16 kiloa, tosin ihan ite viimeisten kuukausien aikana sitä keräsi laiskottelemalla ja herkuttelemalla. Saas nähdä millaisen kilosaldon tässä raskaudessa saa kerättyä :)

-eeva- ja pikkutyyppi 16+0
 
Tasan 16 rv nyt! Mulla tullut painoa 4kg, ja kamala huoli siitä kokoajan... aiemmissa raskauksissa tuli 20kg ja ainakin kesän-06 muistan vielä liian hyvin, kun sekä polvi että jalkapohja kipeytyivät, helle jatkui ja olo oli tukala. Kuopus syntyi elokuun puolivälissä, ja helteet jatkuivat ihan loppuun asti. Hiki valui sohvalla maatessakin! Yritän nyt jotenkin pitää painoa kurissa, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Tässä raskaudessa olen ainakin paremmin uskaltanut jatkaa jumppaamista, nyt kun alun huono olo alkaa olla voitettu. Kiitos siitä syke-linkistä, siinähän oli aika selvät ohjeet jumppaamisen suhteen!
Mulla on järkyttävä pallomaha ollut jo monta viikkoa. Hauskalta kuulostaa, kun Mirot kirjoitti, ettei vatsaa juuri vielä lainkaan ole. Kroppani on kai sen mallinen, että vatsa pullahti jo ekalla vkolla, ja hirvittää ajatella, että se tuossa vielä puoli vuotta kasvaa...
Aika hennosti liikkeet vielä tuntuu, mutta jotain pientä välillä...

Leppoisia pyhien jatkoja!

 
Liisa71 Minäkin muistan tuon kesän 06 :) . Meidän esikoinen syntyi myös elokuussa. Minä kerään valtavasti painoa aina raskauksien aikana, kun kaikki reippailu on kiellety ja makeanhimo ihan hillitön. Nyt tullut jo 6kg :) . En kyllä stressaa, koska imetys kuihduttaa mun aina vähän liiankin hyvin.

Pitkiä lokoisia pääsiäisiä täällä vietetty. Tyttöjä käytettiin eilen virpomassa tutuilla ja sukulaisilla. Hauskaa ja jännää oli.

Nyt taas maate. Supparit kiusanneet taas illan.
-Poni 16+5
 
Tervetuloa uusille :flower:

Täälläkin poksuu viikot (17+0) ja puoliväli lähestyy :heart:

Oma vointi on ollut tosi hyvä, energiaa piisaa eikä pahoinvoinnista ole tietoakaan. Muutenkin fiilis on ollut hyvä, omaksikin yllätykseksi en juurikaan ole stressannut mistään. Vauvan liikkeetkin alkoi tuntua viime viikolla :heart: Painoa on tullut pari kiloa lisää, mut kiva kun voi ajatella että en ole lihonut, painoa vaan kuuluukin tulla lisää. :LOL: Musta on ihanaa kun raskaus alkaa jo näkyä ulospäin, massu on sen verran pyöristynyt ettei voi jäädä huomaamatta.

Aiotteko muut käydä 3D/4D-ultrassa? Mulla olis vielä 4 viikkoa aikaa rakenneultraan, malttamattomana jo odottelen. Aikomuksena olis käydä sit siitä parin viikon päästä yksityisellä 4D-ultrassa, vaikka se taitaakin maksaa maltaita... Mut mieskin on sitä mieltä että maksoi mitä maksoi, on se varmasti sen arvoista.

Hyviä vointeja kaikille! =)

Endotar 17+0
 
yyyh, täällä on taas etomista ja yökkäilyä ollut useamman päivän. mä luulin että olis jo kokonaan loppu, mutta ei näköjään :/

3D/4D-ultraan ei olla tässäkään raskaudessa menossa. Rakenneultraan on "enää" 3 viikkoa aikaa :whistle:

Meripihka ja kirppunen 17+4
 
Täällä pyhät sujuneet oikein kivasti, raskautta ei edes koko ajan muista, kun olo on niin hyvä =). Liikkeitä tuntuu silloin tällöin, mutta ei edes joka päivä vielä. Silti luotan, että kaikki on hyvin. Pääsin siis yli mun epäluuloisuudesta, kun viime neuvolassa kuulin sydänäänet =)

3d/4d-ultraan tuskin mennään, kun se on niin kallis. Rakenneultrassa (mulla 3.5) kuitenkin näkyy jo paljon. Sukupuoli olisi tietysti kiva nähdä, mutta meillä on paljon unisexvaatteita vauvalle, joten ei sekään ole välttämätöntä =)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! =)

-dask ja nro2



 
Hei taas!

Täällä on lomailtu ja otettu rennosti. Oonki huomannu, että heti kun vähänki rehkii niin menee lonkat todella kipeäksi.

Huomenna on neuvola ja toivottavasti sitä nyt vihdoinkin saan kuulla ne sydänäänet ekan kerran(!) :heart: . Maha on ilmestynyt kuin tyhjästä ja napakin vähän muka jo pullahtanut hassusti ulos. Kiva kun täällä moni tuntee jo liikkeitä, eiköhän ne minunki mahasta ala kohta puolin erottumaan :)

Ei olla menossa 3d/4d-ultraan, vaikka olishan se kiva. Rakenneultraan on vielä kuukauden päivät.

Täytettiin tänään sairaalaan lomake, johon piti mm. laittaa hätäkastenimet tytölle ja pojalle. Olipa jännä miettiä mahdollisia nimiä pikkuiselle. Oikeastaan kaikki läheiset on veikannu meille poikaa, joten meinaa sen takia tulla "poikaolo" :)

 
Moikka moi!!!

Täällä kanssa ollaan odotettu kesä06 ja nautin täysin rinnoin kesästä!!! Ihanan lämmin ja aurinkoa riitti... :D Mutta mua ei ahdistanut ollenkaan vaikka painoa tuli 20 kg :LOL:

Toivottavasti tulee lämmin kesä nytkin...

ON: Mulla painoa tullut nyt joku alle 2kg ja hyvä niin vaikka kerkee sitä tuleenkin viä =)

Ultrasta oli kanssa puhetta,me ei mennä 4d:hen mutta meillä rakenneultrassa meillä näytetään kasvot 4d kuvana!! =)

tyyty ja kirppu 17+5 huomenna poksuu jeeee :heart:
 
Terve kaikille pitkästä aikaa. Ollaan muutettu ja rmeontti on käynnissä vielä niin ei ole tullut kirjoitettua. Mutta kivoja uutisia näyttäs kaikilla olevan =)

Minä en ole vielä päättänyt tosta 3 tai 4D ultrasta lopullisesti, mutta jos rakenneultrassa ei näy sukupuoli niin silloin haluan sen varmasti ja muutenkin luultavasti käyn siinä. Haluan tietää sukupuoliveikkauksen etukäteen kun aletaan hommaamaan tavaroita vasta sitten sen mukaan.

Mulla oli viime maanataina neuvolakäynti, jossa kaikki näytti hyvältä. Ainoastaan hemppa oli laskenu 112 ja rupesin syömään vielä lisärautaa. Sydänäänetkin löyty heti, vaikka muistelin, että mulla istukka edessä ja oli 147.Painoa oli kertynyt 285g /vko varmaan normaalia kun ei siihen mitään sanonut.

Mullakin maha on pullahtanut jo selvästi, mutta vaatteilla saa hämättyä vielä niin ettei tuntemattomampi pysty varmaksi sanomaan. Tutut kyllä päivittelee jo mahan kokoa. Ei se vielä ihan valtava ole, mutta selvästi kasvanut ja pullahtanut isommaksi ulokkeksi kuin rinnat =)

Rakenneultraan kolme viikkoa odotusta, odotan sitä kyllä jo innolla.

Felessa ja kääpiö 17+2
 
Kiitoksia kaikille tsemppauksista pahoinvointiin liittyen! Helpotuksekseni voin sanoa, että nyt näyttäis todellakin siltä, että pahoinvointi on oikeasti jo helpottanut, olokin on usein ihan erilainen. Kuvotusta joo vielä mutta tunnen itseni jopa pirteäksi! Ihan kuin ois parin kuukauden horroksesta herännyt. Ruoka-aikojen kanssa ei vieläkään kyllä leikitä mutta paremmin menee jo ja se tekee mielen niin iloiseksi!

Neuvolassa kävin ja teen varmaan jotain omaa painoennätystä, koska mulle oli nyt tullu jo 5 kiloa lisää...iik. Tosin olin siitä itse enemmän vauhkona kuin terkka. Sillä oli enemmän se kanta, että toisille tulee jo tässä vaiheessa ja toiset kerää painonsa vasta myöhemmin. Eikä viikottainen painonnousu kuulemma ollut mitenkään poikkeava. Itsestä se vaan tuntui ihan kamalalta luvulta, kun on lukenut teidän muiden kuulumisia; paino ei oo noussu tai vaan sen pari kiloa.

No, toki omaa syytä tämä, kun tuli syötyä mitä sattuu ja piti syödä niin usein eikä terveellinen maistunut. Nyt oon alkanut jo korjata ruokailutapojani ja liikkuminenkin maistuu ihan toisella lailla. Jospa tuo paino siitä tasaantuisi.

Sydänäänet pieneltä löytyi lähes heti ja muutenkin terkka oli hyvin tyytyväinen kaikkeen, sanoi, että vauva vaikuttaisi kasvavan hyvin ja kaikki näyttäisi just hyvältä. Itsekin tietty oon ihan innoissani.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Sannimarja ja Nöpö 16+2
 
Onko kenelläkään muulla tässä syyskuisten pinossa todettu vasta-aineita veressä?

Itselläni löytyi verikokeessa anti-E, pari viikkoa sitten käytiin miehen kanssa uusintaverikokeessa. Tänään neuvolasta soitettiin että miehellä on se anti-E-tekijä, joten todennäköisesti se on sitten periytynyt vauvallakin ja mun vasta-aineet voi aiheuttaa vauvalle anemiaa tai jonkun muun hemolyyttisen sairauden.
Itseasiassa mulla todettiin noi vasta-aineet jo viime syyskuussa kun mulle tehtiin se laparoskopia, tosin sillon mulle ei kerrottu mitään että mitä ne vasta-aineet ylipäätänsä merkitsee. Enkä ymmärrä miten mulle on noita vasta-aineita edes tullut/alkanut muodostua, kun ei mulle ole koskaan siirretty verta. Tuo anti-E ei onneksi ole kaikista vaarallisin, mutta kyllä silti on vähän epävarma fiilis koko hommasta. Nyt sitten käyn kuukauden välein kontrolliverikokeissa, ja jos vasta-ainepitoisuudet nousee niin sit aletaan tutkimaan vielä tarkemmin. Pahimmassa tapauksessa vauvalle joudutaan tekemään verensiirto heti syntymän jälkeen... Hyvin todennäköisesti en sitten synnytäkään kotikaupungissa vaan TAYSissa.

Olis kiva kuulla muiden kokemuksia asiasta, ei vissiin ole kovin yleisiä nuo vasta-ainejutut.
 
Hei!
Hiljaiselolla olen ollut, kun mulla myös paha olo jatkuu edelleen! Vähän kyllä onneksi jo parempaan suuntaan, mut esim. eilen vaan makasin koko päivän. :( Välillä on onneks jo niin pirtee olo, että oon päässy liikkumaan. Mut ei voi muuta sanoa, kun että ei oo ollu helppo eikä kiva raskaus. :( Piristyksenä kävin kirpparilta hakemassa jo pieniä bodeja ym. :) Mulla on rakenneultra vasta toukokuussa, eli pitää jaksaa odotella. Välillä on kyl epävarma olo, kun en liikkeitä tunne vielä eikä oo ollu pitkään aikaan kontrolleja eikä neuvolaa. Mut ehkä nää oireet kertoo siitä, et kaikki on hyvin. Toivottavasti. :) Mielialat on kans vähän heitelly, mut nekin ehkä tasottumaan päin.

Mulla alkaa maha kasvaa silleen myös ylöspäin, että rintsikat puristaa pahasti. Ootteko te ostanu kaarituettomia tai muuten ratkaisseet tätä pulmaa? Ostin jo yhet kuppikokoa isommat, mut nyt nekin puristaa.

Tsemppiä uuteen kuukauteen!
Solete ja pikkukaveri 15+3
 
Endotar:
Minulla ei ole todettu vasta-aineita, mutta veriryhmäni on kylläkin AB-, joten sen vuoksi joudun käymään ylimääräisissä kokeissa. Viime testissä ei ollut mitään, mutta uusivat testit vielä pari kertaa sen varalta, että tilanne on muuttunut. Tästä linkistä ainakin hyvin löytyy lisätietoa asiasta: http://www.veripalvelu.fi/www/2294 ja googlettamalla olen muutamia keskustelujakin aiheesta löytänyt. Ei sun kannata olla huolissaan, suomessa on kuitenkin niin hyvät mahdollisuudet hoitaa lasta, vaikka tilanne menisikin pahimman kautta. En kuitenkaan usko että kannattaa alkaa asiaa nyt vielä liikaa miettimään vaan otat vaan päivän kerrallaan :hug:
 
Enpä ole pitkään aikaan kirjoitellut, joten laitetaanpa kuulumisia. Pikkukakkosta meille odotellaan, tällä hetkellä 16+4. Ongelmilta ei olla valitettavasti vältytty, kahdesti on tullut hirmuinen "verensyöksy" yöllä, ja olenkin vuotanut verta enemmän tai vähemmän jo kuukauden ajan. Tänään on neljäs veretön päivä sitten helmikuun.

Ultrissa on siis tullut ravattua jo useampaan otteeseen, mukelo voi hienosti ja on virkeä sekä kasvaa niin kuin pitääkin, mutta istukan ja lapsivesikalvon välissä on hematooma. Lisäksi kohdunsuulla on ollut hematooma myös. Näiden lisäksi istukka on täydellisen etinen. Nyt odotellaan rakenneultraan, jossa nähdään, onko istukka liikkunut mihinkään suuntaan. Maaliskuun alun ja reilu viikko sitten tehdyn ultran mukaan istukka ei ollut siirtynyt mihinkään tuon ajanjakson aikana. Vähän on siis hytinä, ettei se sieltä mihinkään ole lähdössäkään ja joudun aikanaan leikkurin kautta mukelon synnyttämään. Ei kiva, mutta minkäs sille mahtaa. Harmikseni ei yhdessäkään ultrassa ole nähty, kumpainenko siellä mahassa asustelee. Ehkä sitten rakenneultrassa tai 4D:ssä, jonne olen suunnitellut meneväni.

Tämän verenvuodon lisäksi olen saanut nauttia etovasta olosta, nyttemmin vain ruokailun seurauksena, ensimmäisen kolmanneksen ajan jatkuvasta. Lisäksi verenpaineeni huitelevat missä sattuu, viimeksi neuvolassa mitattiin huimat 102/76 eli matalaliitoa on. Seurauksena siitä on hyvin voimakasta huimausta. Sentään ei ole taju vielä kertaakaan mennyt, vaikka likellä on ollut.

Että tällaista ihanaa kukoistavaa ja ruusuista keskiraskautta minulla :LOL: Innolla odottelen, kuinka kukkeaksi tämä voikaan mennä!
 
Sannimarja ja solete toivottavasti pääsette pahoinvoinnista pian! Kauhistuttaa ajatuskin, että olis näin pitkälle ollut pahoinvointia... Voimia!

Gwenhwyfar Voi kamalaa, toivottavasti sun loppuraskaus menee paremmin... Miten sun ensimmäinen raskaus meni? Oliko samanlaisia ongelmia, vai oliko "normaali" raskaus? Voimia sinullekin!

Mulla oireeton elo jatkuu, välillä ihan unohtaa olevansa raskaanakaan. Paitsi rinnat on kyllä vähän arat ja ne on kasvanut kokoakin taas. Viime imetyksen jälkeen ne kuihtuikin aika lailla normaalitilasta... Joitain vauvan liikkeitä tunnen onneksi silloin tällöin, niin saa taas hetkeksi varmuuden, että hengissä siellä ollaan :heart: Mulla kun ei sitä doppleriakaan ole, jolla asian vois varmistaa. Seuraava neuvola mulla 26.4, sillon mitataan sf ekaa kertaa, niin näkee onko kohtu kasvanut normaalisti. Maha tuntuu nyt ainakin pienemmältä kuin esikoisesta tähän aikaan. Tosin mulle on tullut painoakin nyt paljon vähemmän, että sekin varmaan vaikuttaa mahan kokoon. Rakenneultra meillä sitten 3.5 =) Sukupuolta menen vähän kurkkimaan, josko se näkyis =)

Mukavaa päivää räntäsateesta huolimatta kaikille!

-dask ja nro2 15+6 (huomenna poksuu =))



 
Tsemppiä kaikilla pahoinvoinnin kanssa painiville! Itsekin aloitin aamun oksentamalla. Mutta ihan luksusta tämä on silti, kun ei tartte kun silloin tällöin oksentaa. Esikkoa odottaessa oksensin 1.raskauskolmanneksen joka päivä ja siitä eteenpäin 2-3 päivää viikossa, loppuun asti. Eli oksentaminen ja pahoinvointi ei todellakaan välttämättä lopu viikolle 12!

Aika monella meillä taitaa olla reilun vuoden ikäinen esikoinen? Meidän pikku-ukko on syntynyt tammikuussa 09 eli 1v 3kk mittarissa. Koko ajan tuntuu isommalta pojalta :heart: Pääsiäisenä tepasteli niin tomerana ulkona, tähän asti ei ole tykännyt kenkien kanssa kävellä.

Papupata & Pikkarainen 16+3 (?)
 
meillä on esikko kovassa kuumeessa ja yskässä... eka kertaa elämänsä aikana on kipeenä! (ikää siis 1,5v).

tsemppiä kaikille vielä joilla on pahaa oloa :hug:

mä lähden ottamaan tirsat :wave:
Meripihka ja kirppunen 17+6 :heart:
 

Yhteistyössä