Syyskuun tulokkaat 2010 **** Huhtikuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

Ultraa odotellaan myös täällä. Olen hiukan huolissani koska en tunne vielä liikkeitä vaikka toisesta raskaudesta on jo kysymys :| Toisaalta tiedostan etteivät liikkeet välttämättä tunnu vielä vähään aikaa. Olisi vain mukavaa tietää, että vauvalla on kaikki hyvin.

Minulla oli esikkoa odottaessa intohimoina sinappisilli ja Jägermeister, jota en tosin raskausaikana tietenkään juonut. Minun teki siis Jekkua vain mieli. Mies lupasi tuoda sitä minulle heti synnytyksen jälkeen, mutta ei onneksi toteuttanut uhkaustaan. Se himo nimittäin hävisi synnytyssalissa :kieh: Tässä raskaudessa mieli on tehnyt kaalia, jota olen popsinut raakapaloina ja kaalilaatikossa. Myös suolakurkut himoittavat.

Itse olen ollut kipeänä lähes koko raskausajan. Oireilen työpaikalla sisäilmasta ja minut siirretään nyt toiseen työpisteeseen, ihanaa. Olen myös saanut useita flunssia, lääkäri puhui infektiokierteestä :( Meillä kotona kaikki ovat sairastaneet tämän viikon ja itse olen ollut niin tukossa etten meinaa saada hengitetyksi nenän kautta. Olen käyttänyt nenäkannua, suolatippoja ja lääkärin kehoituksesta myös Nasoliinia jotta nenä aukeaisi. Ikävä olo.

Hiuksia olen värjännyt kerran tässä raskaudessa ja vielä ainakin kerran tai kaksi tulen värjäämään.

Tavaroita vauvalle tai itselle en ole hankkinut vielä yhtään. Edellisen raskauden mammavaatteet ovat vielä tallella ja pystyn edelleen pitämään omia normaaleja vaatteita, joten uusia äitiysvaatteita en ole hankkinut. Tytön vauvavaatteet kävin jokin aika sitten läpi ja otin talteen ne jotka ajattelin pitää seuraavaa lasta varten, loput menevät kirpparille myyntiin. Meillä suurin osa vauvavaatteista menee tytölle tai pojalle sillä pidän selkeistä perusväreistä, vaaleanpunaista ei meiltä löydy kuin lahjavaatteista. Hyvän kantoliinan ajattelin ostaa, samoin sisarrusrattaat joudumme hankkimaan.

Kuinka moni aikoo ottaa äitiyspakkauksen? Itse odottelen kuvia siitä miltä tämän vuoden pakkaus näyttää ennen päätöksentekoa. Pidin vuoden 2008 pakkauksesta ja se on melkein kokonaisuudessaan vielä tallella ja käyttökelpoinen, eli uudelle ei välttämättä olisi tarvetta. Jos vaattet ovat kuitenkin kauniita, niin taidan ottaa pakkauksen.

Kiira aloin aikoinani tehdä esikoiselle villasukkia ja nyt niistä on toinen valmiina :ashamed: Aika on vain mennyt kaikkeen muuhun. Suunnitelmissa olisi virkata vauvalle torkkupeitto, mutta voi olla, että toteutus on niin hidasta, että peiton saavat käyttöön tulevaisuudessa lapsenlapseni.

Oikein aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!

Tiinuliini ja Vompatti 17+3
 
Huomenta!

Aamuisesta väsymyksestä ei täällä ole enää tietoakaan. Tänään herätty kukonlaulun aikaan, pesty pyykkiä, tehty pitsataikina, lenkitetty koira.. Ja virtaa on kinttaassa edelleen :) Seuraavaksi voisi alkaa koulutehtävien tekoon, saisi nekin tehtyä joskus.
Me ei osteta vauvalle muuta kuin vaunut. Pinnis, hoitopöytä ja turvakaukalo saadaan kaverilta. Mitää ylimääräistä ei haluta, kun tilaa on niin kamalan vähän (45neliötä). Vaatteita ostan varmaan kesällä. Kudon valmiiksi koko syksylle + talvelle sukkia, niissä kun ei mene kuin päivä kun tekee parin :) On sellainen työ, jossa pystyy kutomaan koko ajan niin näppärästi saa tehtyä.
Me otetaan äitiyspakkaus. Esikko kun on niin ihan kiva saada se :) Minä olen kans kytännyt uutta pakkausta, tuota vanhaa en halua! Mutta jospa se toukokuussa viimeistään tulisi se uusi, tilaan kyllä heti kun vain mahdollista :)!

Mukavaa päivää kaikille!

Kiira + masuasukki 19+5
 
Hei kaikille!

Vaunuista: Me ostettiin kuusi vuotta sitten esikoiselle Hartanit, oli sikakalliit, isovanhemmat makso, olikohan 800eu. Niissä oli käännettävä työntöaisa, eli saattoi vaihtaa suuntaa kasvot menosuuntaan tai työntäjään päin, sekä työntöaisan korkeus oli säädettävä. Nehän on saksalaiset. Oli kyllä tavallaan näppärät, mutta säätöjen vuoksi muoviosat oli välillä jumissa, ja ainakin kahdesti käytiin takuuhuoltona vaihtamassa jotain osaa. Takuu kyllä pelasi hyvin. Vaunut on vieläkin olemassa ja tulee käyttöön tälle kolmannellekin, mutta muistan ajatelleeeni, että pohjoismaiset kovaan keliin tarkotetut vaunut olisi ollut paremmat vähemmillä säädöillä. Kantokassi oli myös aika pieni, meni vain muutaman kuukauden, mutta se ei ollut ongelma. Kun toinen syntyi, ostettiin Brion ihan perustuplaistumarattaat, ja ne on kyllä olleet loistavat. Kuopus nukkui niissä tosi pitkään ulkona päiväunia. Vastasyntyneenä ei kyllä viihtynyt, kun yritin ängetä kantokassin sisaren viereen. Selkänojan sai kallistettua ihan alas. Ne on joka tapauksessa olleet todella käyttökelpoiset!
Ystävä muuten tilasi netistä Hartanit Saksasta, toimitettiin ovelle ja oli aika paljon halvemmat!

OLetteko jo ostaneet äitiysvaatteita? Olen huomnnut, että tän kevään muoti suosii raskaana olevia:) Olen käynyt jo pari kertaa Gina tricotissa ja ostellut tosi hyviä hihattomia puoleen reiteen yltäviä trikootoppeja kaikilla väreillä tavallisten paitojen alle, niin masu pysyy piilossa. Maksaa alle 10eu. Myös tosi väljiä paitapuseroita ja pitkiä paitoja oli monessa kaupassa:)varsinkin Gina tricotissa.

Vauva on saanut vaaleanpunaisen bodyn, jossa lukee pikkusisko.

Liikkeitä tuntuu silloin tällöin aika hentoina.

Otan ainakin raitoja hiuksiini raskauden aika ihan huoletta.

Pari viikkoa rakenneultraan!

Aion ostaa uuden kantoliinan Hug-a-bub - kantoliina on ollut parasta, mitä vauvanhoidossa tiedän:)
Aurinkoista lauantaita!

Liisa ja "Ella" (nimi vaihtuu päivittäin) 17+6 ( vai 18+6?)
 
Aurinkoise huomenet!

Tiinuliini Minullakin välillä iskee huoli, että onko masussa elämää koska liikkeitä tuntuu niin vähän. Mutta masu heiluu ja hytkyy eli kyllä siellä joku möyrii. Mä arvelen, että istukka on tuossa edessä ja se sitten vaimentaa niitä potkuja ja liikkeitä. Toinen täälläkin tulossa, joten on vissiin ollut vähän liian innokkaat odotukset noiden liikkeiden suhteen toisessa raskaudessa verrattuna ensimmäiseen :)

Ensi viikon perjantaina neuvola ja rakenneultra vasta 11.5. Tuohon ultraan on ikuisuus, mutta onpahan jotain mitä odottaa.

Mielitekoja ei tällä hetkellä oikeastaan ole. Alkuraskaudessa oli himo piimään ja sitä menikin päivässä 1-2 litraa. Tuo saman piimän himo oli myös esikoisen raskaudessa. Karkkia tekee mieli ja sitä tullut syötyä aika reilustikkin, mutta siitä tulee huono olo.

Liikkeitä tuntunut muutaman viikon. Niinkuin tuossa alussa jo Tiinulille kommentoin niin vaimeasti liikkeet ja potkut tuntuvat, mutta masu heiluu ja hytkyy.

Vaunuina meillä on -08 ostetut Gessleinin Swingit ja niillä mennään sitten tämän kakkosen kansssa. Seisomalauta pitää jostain metsästää. Jonkinlaiset tuplamatkarattaat hankitaan. Ja jos todetaan, että tarvii tuplat kotikäyttöönkin niin sitten ostetaan Carena Double Swingit.

Äitiyspakkausta ei oteta, koska en kaikki tarpeelliset on tallessa -08 pakkauksesta. Pakkauksen vaatteista tuli käytettyä vain muutamaan bodya, muut myin pois. Pakkauksen voisin ottaa niiden muiden tavaroiden takia, mutta niitä ei tarvita kun kaikki löytyy.

Äitiysvaatteet on ollut käytössä plussasta asti. Aluksi oli niin paljon turvotusta, että omat housut puristi ja kun turvotus helpotti niin alkoi jo masu pullottaa sen verran, että mammahousut tuntui paljon mukavammilta.

Mukavat viikonloput kaikille!

-eeva- ja pikkutyyppi 17+6
 
on tuo äidinvaisto aika jännä.Odotin poikaa ja eilisessä rakenneultrassa selvisi että poika se todella on =)

:attn: Mulle sais siis päivittää listaan poikaolon tilalle POIKA LUPAUKSEN :heart: :attn:

Ultrassa oli aivan ihanaa!Ultraaja oli tosi hyvä ja mukava kätilö joka kertoi ajan kanssa kaiken myös meille vanhemmille ja katselimme välillä vauvan kasvojakin kun hän aukoi pientä suutaan :heart: Voi että toinen on suloinen!! Tuntuu et entistä enemmän rakastuin ton ultran ja näiden nyt hyvin tuntuvien liikkeiden ansiosta pikkuiseemme.Ja sit ku sen vauvan saa rinnoilleen niin rakkauden tunnetta ei voi sanoin kuvailla.Vauva oli perätilassa mut onneksi kerkee kääntyä vielä moneen kertaan.Ja tuo sukupuoli tosiaan näkyi niin selvästi(saimme kuvankin todistusaineistoksi)että aijon uskaltaa ostella ainakin muutamia pojan vaatteita.
Eilen tulikin kova shoppailu into ton ultran jälkeen ja katselin ihania pikkusia pojan vaatteita.Rahaa ei ollu vielä eilen niihin ku olin isommille ostamassa kevätkintasta ym joten nuo himo ostokset jää myöhempään :D
Terveystalosta vielä sen verran että mulle jäi siitä oikeen hyvä kuva ku meille sattui tosi hyvä ultraaja eikä tosiaan jääny mitään epäselväksi.Kaikki elimet löytyi ja kaikki näytti olevan hyvin!

ÄITIYSPAKKAUKSESTA minä aijon ottaa sen vaikka neljäs lapsi jo tulossa.Päätimme et otamme sen jokaiselle..se on niin kiva saada ja rahallinen arvokin paljon suurempi kuin rahallinen avustus.Sit on aina niin kiva laittaa uusi vauva uuteen makuupussiin joka ei o pesussa ohentunut =) Tosta 2009 vuoden pakkauksesta en kuitenkaan oikein tykkää ku värit niin synkkiä tai väriä ei juuri ollenkaan.Ootanki tässä "paniikissa" et kerkeekö pakkaus vaihtua uuteen enneku mun pitää se hakea.Ja tietenki toivon et se uus pakkaus ois nätimpi =) Mut jos vanhat merkit pitää paikkaansa niin eikös se joskus huhti toukokuun vaihteessa vaihdu? Minähän saan tän kuun lopulla ne hakupaperit mut haen vasta sit ku pakkaus vaihtuu jos vaan pystyn sinne asti odottaan.Eikö se pitäny VIIMESTÄÄN hakea kahta kuukautta ennen laskettua???

Olo on ollut nyt ihan hyvä jos muistaa syödä pienin väliajoin.Ulkoilua oon ilokseni pystynyt nyt pidentämään.Ainakin kävelylenkkejä oon pidentänyt.Pihalla seisominen on aika puuduttavaa ku siitä tulee selkäkipua ja alapäähän painetta mut toi kävely ei tee samaa.
Mua huvitti tuo monen suolakurkku himo ku ite inhoon sitä yhtä paljon nyt ku aijemminkin :D
Mut jokaisella on varmaan joku mikä himottaa.Mulla on haluttanu maksamakkaraa ku sitä ei sais syödä ja lapset on välillä sitä halunnu kaupasta.Mää sit miestä komennan laittaan sen ees piiloon ja pakastepusiin ku jos se haju oli jääkaapissa ni mulla ois haluttanu vaan sitä :LOL:
En hoksaa nyt muita mielihaluja mut vaalee leipä ei kauheen hyvin oo nyt uponnu joten oon syöny mieluummin ruisleipää ja muutenki kaikki terveellinen maistuu.Hedelmät,salaatti,marjat,puurot....

Aurinko paistaa ulkona niin kauniisti että taidanpa alkaa pukemaan muksujen kanssa ulkovaatteita B) Ihanaa kun saa kokoajan keventää vaatetusta.Kesällä onkin mahtava verhota raskausmaha vaan joihinki ohuisiin vaatteisiin..toisin ku aijemmin jollon oon tunkenu ison mahani toppavaatteisiin :/
Vielä vaavin vaatteista..haluttas ostaa pienelle joku pikkuriikkinen(62)haalari ensi syksyksi ku eihän se sitä kerkee pitää ku ihan muutaman kuukauden ennen talvea.Mulla on kyllä läjäpäin pikkuhaalareita,mut haluttas ostaa uus ja vähän pienempi ku taitaa olla suurin osa 68 ja siitä ylöspäin.Äitiyspakkauksen puvut on ainaki ollu aina liian jättejä vastasyntyneelle ni ois helpompi pukeakkin vauva ku puku ois sopivampi.

Rakkaudesta äiti ja Aarre 20+4 :heart:
 
ainiin sitä piti vielä sanoa että istukka oli tossa etuseinämässä joten sen takia aloin tuntea liikkeet niin myöhään.Eikä ne vieläkään mitenkään suoper lujaa tunnu mut kutenki tarpeeksi selvästi ja tänään huomasin et näkyy ne jo mahan päältäkin :D
Vauva oli muuten 2päivää nuorempi ultran mukaan mut laskettuahan ei nuin pienestä vaihtelusta aleta vaihtaan.
Ja mahasta piti vielä sanoa..mulla on kai taas tosi pieni maha ku nyt varmaan kolme ihmistä sanonu et musta ei ees huomaa et ootan(ulkovaatteet päällä,vaik takkiki kiristää jo)ja yksi niistä katsoi mua monttu auki :eek: ku sanoin et laskettu on elokuun viiminen.Ei kuulemma voinu uskoo et oon niin pieni vaik puoliväli jo ylitetty...
No mulle se passaa et vatsa ei tuukkaan liian isoksi.Harmittaa ku joillakin kavereilla ollu niin suuret mahat et niillä on ollu loppuaika yhtä tuskaa.Mulla taas ollu aina helppoa mahani kans.
Suonikohjut vaan vaivaa yhä.Ne pullistuu ja alkaa särkeä päivän päätteeksi joten tukisukkikset ois ehottomat ku ois vaan varaa ostaa ne pian.On vaan vielä lasten kevätkenkä ostoksia ja muuta rahanmenoa jotka ei voi myöskään odottaa..joten ittensä sitä aina asettaa vasta lasten jälkeen...
HIUSTENVÄRJÄYKSESTÄ mää oon värjäilly aijemmissa raskauksissa varmaan kerran jos ollenkaan ja eka raskaudessa otin permanentinkin ihan alkuvaiheessa(se ei kuitenkaan meinannu onnistuu..johtuko lie raskaudesta ja kampaaja laitto kamalan tujut aineet päähän monta kertaa,ni sillon vähä pelotti).Mulle on aina sanottu et siitä värjäyksestä ei oo vauvalle haittaa.Kesäksi haluaisinki leikkauttaa ja värjätä hiuksia ku nyt tukka alkaa jo tarvia sitä
Rakkaudesta äiti ja Aarre
 
Aurinkoista lauantaita! B) Taitaa olla hyvä keli koko Suomenmaassa, kun en ole ainoa joka sitä toivottelee!

Oli taas niin upeaa kävellä pitkä aamulenkki koiran kanssa. Vois melkein laskea tämän mun lenkkeilyinnon noihin outoihin mielitekoihin :LOL:

Liikkeistä on ollut paljon puhetta. Minä voisin lahjoittaa osan näistä tuntemuksistani jollekulle toiselle. Onni-Ilona tykittää menemään vuorokauden ympäri sellaiset monot jalassa, että joka ilta katson mahaani, joko se on mustelmilla :/ Ja tämä veijarihan herättää siis myös öisin potkuillaan. Ne näkyy hyvin mahan päältä ja mieskin tuntee ihan selvästi. Ensin ajattelin, että mulla on vaan urheilija-ajoiltani hyvä hermotus vatsalihaksissa ja sen takia aloin tuntea liikkeitä niin aikaisin. Nyt musta tuntuu kuitenkin, että kyllä mun masussa taitaa kasvaa joku supervahva Peppi Pitkätossu tai Teräsmies. Mut tiedän kyllä, ettei passaa liikaa alkaa valittamaan. Tiedänpähän ainakin, että pikkuinen on elossa ja energinen :)

Vaunun hankinta uteluuni ovat monet vastannee, kiitos. Katselin itsekin noita Jovi Air ja Jovi Nature yhdistelmärattaita, mut päädyttiin nyt sit kuitenki niihin Quinny Speedeihin. Ovat vähän halvemmat, ja ennen kaikkea paljon kevyemmät. Lueskelin myös paljon käyttäjäkokemuksia eri keskustelupalstoilta. Mua alkuun vähän epäilytti hankkia kolmipyöräiset. Mut yhtä lukuunottamatta kaikki kirjoittivat tykänneensä noista, eivät kuulemma kaadu herkästi. Nyt me on hankitty käytettynä jo Maxi Cosin turvakaukalokin, joten on jo melkeinpä pakko ottaa nuo Quinnyt, joihin sen kaukalon saa sitten kiinni.

Äitiysvaatteista. Mulla ei varsinaisesti ole kuin kahdet housut ja yksi paita, jota voi myös käyttää sit imettäessä. Paljon olen kuitenkin paitoja joutunut ostamaan, normaalia kokoa suurempia ja mielellään vielä pitemmän mallisia ku mitä normaalisti käytän. Nyt alkaa vaan nämäkin hankinnat käydä jo pieniksi... En tajua ku mulle on jo kaks väittäny, et musta vielä huomais et oon raskaana. Silti kaikki paidat käy pieniksi ja noista äippähousuistakin on saanut sitä kuminauhaa pidentää jo pariin kertaan. Tekis mieli sanoo niille kavereille, et en mää nyt aina oo ollu näin lihava :/ :LOL:

Kiira-, aloin kovin innoissani kutomaan vauvan peittoa. Se edistyi tosi hyvin, kunnes en vain yhtäkkiä enää löytänyt intoa/aikaa sen tekemiseen. Nyt se lojuu jo varmaan kolmatta kuukautta tossa kaapin päällä hylättynä :ashamed: Jospa sitten kesällä taas jaksais...

Äitiyspakkaus
aijotaan ottaa. Taidan kuulua selvään vähemmistöön, jonka mielestä vuoden 2009 pakkauksen vaatteet oli ihan kivan näköisiä. Halutaan silti se uusi pakkaus, ihan vaan siksi ku se on sitten uus :) En aijo netistä kattella etukäteen miltä pakkaus näyttää. Kiva sitten avata laatikko kotona ja katsoa mitä aarteita sieltä löytyy.

Shuri ja Onni-Ilona 19+6
 
Tänään ollaan sitten virallisesti päästy puoliväliin, jee :p
Kumma lukea täältä miten monet jo käyttänyt äitiyshousuja ym. mulla on kyllä maha jo
alkanut kasvaa mutta hyvin vielä mahtuu vanhat päälle. Muutaman isomman paidan ostin tällä
viikolla kun en tykkää kovin piukoista ja vanhat alkaa olla sellaisia melkein vatsanpalajastavia nyt. Mutta vauvan vaatteita tai muuta en ole vielä saanut hommattua, ei vaan tunnu ajankohtaiselta vieläkään =)
Jännäilen nyt pääsenkö matkalle ensi viikolla vai en, kun tuo lentotilannne on mikä on.

Mirot ja 20 poks
:flower:
 
Äippävaatteet täälläkin olleet käytössä jo ainakin kuukauden. Neuvolassa tuli eilen käytyä eikä siellä mitään uutta, tai no, se oli hyvä kuulla kun sydänääniä kuunneltiin että vilkas kaveri on masussa. Minä en meinaan kovinkaan paljoa liikkeitä vieläkään tunne. Veikkas poikaa sykkeiden perusteella, mulla taas tyttö olo, kahtellaan ;) .
Meillä yksi lapsista reppana taas oksennustaudissa ja kuumeessa, edellinen olikin jo kaksi viikoa sitten :kieh:

Hassuli 17+5
 
Moikka!

Vieläkö mahdun mukaan? Oon välillä käynyt kurkkimassa ja lukemassa juttujanne, mutta en ole saanut aikaiseksi liittyä mukaan. Oon 30-vuotias äiti pirkanmaalta ja kolmatta odotellaan. La on ultrien mukaan 30.09, mutta jostain syystä lääkäri laittoi viralliseksi La:ksi 1.10. Oon kuitenkin aika varma että vauva syntyy syyskuun puolella, ja siksi tätä pinoa olen lukenut enkä lokakuisten. =) Esikoinen meillä täyttää kesäkuussa 3 vuotta ja kakkonen täytti juuri vuoden. Pienet ikäerot siis meidän lapsille tulee.

Raskaus on sujunut ihan hyvin, mitä nyt välillä pientä pahoivointia on aamuisin. Kaksi aiemaa raskautta on sujunut ilman mitään vaivoja, joten toivon että nytkin pääsisin yhtä helpolla. Tykkään myös olla raskaana, joten tämä olotila on mulle erittäin ihanaa aikaa. :heart:

Äitiyspakkausta ei varmaan oteta, kun vaatteita ja muuta tavaraa on yllin kyllin, mutta toisaalta se raha äitiyspakakusken sijaan on kyllä aika pieni.

Äitiysvaatteita en ole vielä ottanut käyttöön, sillä omat vaatteet menee vielä ihan hyvin päälle. Tosin joistakin housusta alkaa jo vähän vyötärö painaa.

Mukavaa sunnuntainta kaikille ja yritän päästä teidän juttuihin mukaan. =)

marza ja sintti rv 16+2
 
Tervetuloa marza! :flower:

Onko kukaan tehnyt itse lämpöpussia turvakaukaloon? Mun olis tarkoitus tehdä, ettei tarttis aina pakata lasta toppapukuun, kun lähtee autolla liikenteeseen. Jos tulee lauha talvi, varsinaista toppapukua ei välttämättä edes tarttis, kun kevyttoppapukuja meillä on paljonkin, ja vauva on kuitenkin vaunuissakin aina äp:n makuupussissa. Sain äsken idean, että voisin tehdä lämpöpussin toisen äp:n makuupussista, jos ottaisin pakkauksen nytkin. Mietin asiaa sitten, kun Kelan sivuille tulee kuvat uudesta pakkauksesta. Otan mielelläni vastaan vinkkejä ja ideoita, jos joku on tehnyt lämpöpussia makuupussista tai ihan alusta asti =)

Toivottavasti ensi viikolla on parempia ilmoja kuin nyt viikonloppuna...

-dask ja nro2


 
moikkarallaa taas pitkästä aikaa. En ole saanut kirjoiteltua. Olen ollut aika paniikissa tuosta täydellisestä eteisistukasta ja lukenut kauhutarinoita siitä. Vertakin on nyt muutamaan otteeseen ruikauttanut. Nyt toivon että olis siirtymään päin kun viiteen päivään ei ole verta tullut. 5.5 on seuraava ultra, niin sitten selviää. Siirtymisprosentit vaan eivät ole niin hyvät tällaisessa kuin osittaisessa etisessä istukassa. No, ei pidä vielä liikaa asiaa märehtiä.
Vauva liikkuu ja on tosi villi. Sydänääniä kuuntelen dopplerilla, nekin on loistavat. Joten vaavilla ei hätää.

Eilen kävin kattelemassa vaunuja ja tänään olen nettishoppaillut kestovaippoja, lähinnä ennestään tuttuja taskuvaippoja. Fuzzeja yms. Ne olivat mielestäni kätsyimmät. Mulla vaan on kuopuksesta jo niin kauan aikaa että kertokaa jos jotain mahtavia uutuuksia on tullut markkinoille.

Lukemassa olen täällä kyllä käynyt, en siis ole teitä unhoittanut.
tervetuloa uusille. Kivaa että vielä uusiakin mukaan tulee.

mammavaatteet ovat oleet jo hyvän aikaa käytössä. Vatsa on jo aikamoinen.

mieliteot yhtenä hetkenä tekee mieli jotain ja toisena taas jotain muuta. Koskaan en tiedä kaupassa käydessäni, että mitä illalla mieli tekisi ja tietysti kun jotain mieli tekee, niin sitä ei siihen hätään löydy, mutta se on silti saatava :headwall: Voi mun mies parkaa :whistle: raukka on tullut jo tutuksi tossa 24h auki olevalla huoltsikalla...

Voikaahan hyvin kaikki :heart: :heart: :heart:

 
Hyvää sunnuntaita kaikille!:)

Mieliteot Mulla iski eilisiltana ihan järkyttävä suolanhimo. :eek: Söin ensin reilun palan kuivaalihaa, sitten vielä 5-6 tomaattia suolan kera + suolakurkkua. :ashamed: :snotty: Ajattelin olevani aamulla ihan turvoksissa ja kuolevani janoon yöllä, mutta eipä tuosta mitään seuraanut.:D Mitään tiettyö juttua ei ole, mitä tekisi mieli. Välillä suolaista ja välillä makeaa. No, Hesen kerroshamppari maistuis kyllä milloin vaan. Ne majoneesit. :p :D

Hankinnoista Ei olla hommattu vielä juuri mitään, tosin eipä paljoa tarvikaan, varsinkaan jos tulee toinen tyttö. Tytöltä on kaikki vaatteet tallella, samoin lelut jne. Ainoat mitä tarvitaan on tuplarattaat ja turvakaukalo. Esikoinen nukkuu vielä pinnasängyssä, mutta mun isä tekee hänelle isomman sängyn niin saa vauva sitten pinniksen.:)

Mulle on iskenyt pieni muuttokuume. Toisaalta tykätään tosi paljon asua tässä nykyisessä asunnossa, mutta mietin että jääkö tämä pian liian pieneksi meille vauvan synnyttyä. Nyt siis 77 neliön kolmiossa asutaan, minä, mies ja esikoinen. Itse tykkään että ois sitä tilaakin vähän, ettei tarvitse könöttää kuin sillit purkissa. :xmas: Halpa vuokra on toki myös bonusta tässä asunnossa, vuokra on vain 503e sisältäen veden. Mutta, pitää vielä katsella ja miettiä, katsella mihin suuntaan tämä "kuume" etenee.:D

Tänään poksuu 18+0, jee! Aika tuntuu välillä menevän todella hitaasti, rakenneultraankin vielä ikuisuus, (11.5.) puhumattakaan seuraavasta neuvolasta (25.5). Seuraavalla neuvolakäynnillä täytellään Kelan lappuset. Me emme ole vielä päättäneet otammeko äitiyspakkauksen vai rahan, haluan ainakin ensin nähdä tämän uuden pakkauksen ennen kuin osaan päätöksen tehdä. Toisaalta esikoiselta on vinot pinot vaatteita, mutta onhan siinä pakkauksessa muutakin. Ainakin vuoden 2008 pakkaus oli ihana, varsinkin toppahaalarista tykkäsin ja sitä tuolla tytöllä paljon käytettiinkin.

Tulipas taas pelkkää omaa napaa :ashamed:

Hyvät voinnit kaikille ja hyvää alkavaa viikkoa!:)

Lahopää ja Tuhto 18+0 :heart:



 
Olipa lohduttavaa lukea, ettei kaikilla tunnu kovin selviä liikkeitä koko ajan... Mulla voi mennä monta päivää ettei tunnu mitään tai vain pieniä sipaisuja tai kutitteluja. Huolettaa aina välillä. Täällä (Ruotsi) ei neuvolassa edes kuunnella sydänääniä ennen viikkoa 25, joten sinnekin on ihan turha mennä ruikuttamaan omia pelkojaan :( Tai saahan niitä ruikuttaa, mutta mua ei kiinnosta, jos ei saa mitään varsinaista apua tai toimintaa. Empatiaa ja sympatiaa saan kotonakin :kieh:

Hassua myös lukea maksamakkaran/pasteijan syöntikielloista siellä, mulle sanottiin neuvolassa että niitä on ihan ok syödä silleen kohtuudella, mutta "raakaa" maksaa pitäisi välttää :eek: Eniten täällä vaahdotaan kaloista; mitä lajia saa ja mitä ei saa syödä.

Mitään ihmeellisiä himoja ei ole ollut, omppuja menee enemmän kuin normaalisti ja suolanhimo iskee aina välillä.

Meillä on kaikki hankinnat vielä tekemättä, mulle tosin ostettiin yhdet ä-housut kun löytyi alennusmyynnistä sopivat. Ilmankin kyllä vielä pärjää. Vauvalle ei ole mitään :ashamed: Jotenkin olen vielä hieman skeptinen että tuleeko tästä mitään, kaiken tämän yrittämisen, odottamisen ja hoitojen jälkeen. Ehkä sitten jossain vaiheessa tajuan, että tottahan tämä on :D

Jeanna, keskiviikkona 20
 
Täällä kovasti odotetaan ensi viikon torstaina olevaa neuvolaa, jos saataisiin jo sukupuoli selville. Pieni aavistus on viime kerran ultrasta, mutta ei varma. Meidän esikoinen 3½v pääsee mukaan neuvolaan pikkuista katsomaan. Hän on niin innoissaan uudesta sisaruksesta. Taas tänään pohti miten me mahdutaan kaikki sitten äidin syliin ja kukahan on isin sylissä. Sovittiin sitten, että sylitellään vuorotellen. :)

Me ei oteta ä-pakkausta. Ei otettu viimeksikään. Esikoiselle otimme, mutta vaatteet jäi suureltä osin käyttämättä. Olen vähän sellainen lastenvaatefriikki :ashamed:. Omat vaatteet ostan aina alesta, mutta muksuilla on paljon merkkivaatetta. Osa kylläkin huutiksesta. Muutamia vaatteita olen pikkuiselle jo ostanut, mutta varmaan sitten enemmän kun sukupuoli varmempi. Onhan paljon tyttöjen vaatetta jemmassa. Kaikki muu on valmiina. Uudet rattaat tahdon heittoaisalla ja kantokopalla.

Mulla ei ole nyt, eikä aiemminkaan ollut, mitään erityisiä mielitekoja. Lähinnä vaan se, että ruoka sekä herkut maistuu tavallista paremmin.

Vielä telkun ääreen ja kohta nukkumaan.
-Poni 18+5
 
hello kaikille! :flower:
täällä porskutellaan eteenpäin huimalla vauhdilla(tuntuu ainakin siltä).äippävaatteita olen saanut käyttää melkein plussasta lähtien,nekin alkaa olla jo pieniä.nestettä kertyy joka paikkaan..jalat,jalkapohjat tosi kipeenä jos seison tai kävelen reilun puoli tuntia..ei kivaa.vauvan liikkeitä tuntuu päivä päivältä enempi ja enempi =) :heart:
hankintoja ei olla tehty muuta kuin sänky,karvatossut ja verhonpidike sängynpäähän. vanhoja vaatteita vauvalle ei ole.mekin otamme pakkauksen :)
viikon päästä ma olisi taas ultra.
:heart: 21+ :heart:
 
Hyvää maanantaita kaikille!

Täällä käytiin tänään neuvolassa. Kaikki oli hyvin, painoa tullut nyt kokonaisuudessaan 3,5 kg, arvot oli kaikki ihan jees, ja mini masussa taas kovassa vauhdissa, meinannut tulla sydänäänien kuuntelusta mitään, kun meuhkasi ja potki niin kovasti :D
SF-mitankin täti otti, masusta jo hyvin huomaa, että vauva siellä on. Mitta olikin huimat 22 cm, selkeästi navan yläpuolella jo :) Toivottavasti lähtee siitä tasaantumaan kun pidemmälle mennään.

Tämä on kieltämättä mukavaa aikaa, vaikka mahaa jo on, se ei ole vielä pahasti tiellä, ja ainakin minulla on suurimmaksi osaksi aika energinen olo, etenkin aamuisin! Tämä auringonpaiste ja kevään tuntu tekevät varmasti osansa.

Vauva liikkuu hurjasti, ja jo tosi selvästi tuntee, missä kohtaa se milloinkin menee, tai miten päin on ja kääntyilee. Eilen mietin, että voiko vauvan hikka jo näillä viikoilla tuntua? Oli niin rytmikäs naputus noin minuutin ajan, että ei se ainakaan potkuja ollut, tai sitten jäi joku pakkotoisto päälle pikkuisella :D

Nyt työntouhuun, ja odottelemaan tietysti huomisen rakenneultraa!

Katrin ja Mini 19+3

 
Heip taas.
Minulla jäi matka väliin niiden penteleen pilvien vuoksi. Eipä tarvitse murehtia syömisiään B)

En ajatellut otttaa pakkausta, koitan kirppareilta ja kaupoista löytää tarvittavat. Siinä on kuitenkin paljon sellaisia vaatteita mitkä ei niin omaa silmää miellytä. Mielummin hankin sitten kaiken sellaisena mitä haluaa.

Ensiviikolla olisi rakenneultra sitä kovasti odotellaan. Toivottavasti näkyisi sitten se sukupuolikin jo.

Monoa tulee tiuhaan tahtiin. Eilen mieskin tunsi ekaa kertaa potkut kun oli niin voimakkaat.

Mousse 20+1
 
Rakenneultrassa käyty ja se oli sen verran pettymys, että varasin yksityiselle ajan ensi viikoksi ja hän aikoi ultrata sitten oikein tosissaan. Koko homma kesti ehkä kaks ja puoli minuuttia, kaikki oli kyllä hyvin ja vastasi viikkoja mutta oisin halunnut vähän kattavammin katsella vauvaa jne...Lisäksi lääkärin puheesta ei saanut mitään selvää ja lähinnä mumisi itsekseen. Kuvaakaan emme saaneet...Höh, mutta jospa ensi viikolla sitten siellä yksityisellä.

MaybeSomeday ja Onni 20+3
 
Tänä aamuna tuntu potkut niin selvästi et nyt tiiän ainaki et meiän "pöpö" on vielä hengissä :heart: Toivottavasti ne liikkeet siitä pian vahvistuu, että pääsee mies ja lapsetki näkemään ja tuntemaan potkut.. Pojat meillä oottaa jo innoissaan potkuja =)

MaybeSomeday Olipa se pikanen ultra :eek: Meillä kätilö sano np-ultrassa, että lääkäri tekee rakenneultran mun huonon olon vuoksi, ja et siihen pitäs varata aikaa 1 h...


Äitiyspakkausta me ei oteta, kun meillä on kahdesta aikasemmasta pakkauksesta vielä kaikki jutut tallella..
Muutenkaan meiän ei hirveesti tarvi ostella.. Turvakaukalo, sitteri, kantoliina ja matkarattaat,, ja sit jotain pientä.. Itkuhälytin meinattiin tälle ostaa, ennen meillä ei oo sitä ollu.

Mielitekoja mulla ei oo.. oiski... Tänään taas oksensin.. ei tää pahaolo taida siis loppua koko raskausaikana, mutta ei se sentään niin paha enää oo ku alussa..

Torstaina neuvola ja kolmen viikon päästä ultra..
Hyväsetti ja Pöpö 17+6

 
Mulla oli kans tänään hammaslääkäri. En ole itse aikaisemmin huomannut, mutta nyt hammaslääkäri tokaisi yhtäkkiä että ohhoh, sullahan tais asukas herätä kun potkut näkyy paidan läpi :eek: Tunsin kyllä jotain pientä, mutta en ole tajunnut että muka nyt jo nuin hyvin näkyy päälle päin!

Kestovaipoista kysymys. Kuinka moni meinaa kestoilla? Minä olin ensin jyrkästi sitä mieltä, että kertiksillä mennään, mutta vloppuna lainasin kirjastosta kirjan kestovaipoista ja nyt alkaa tuntumaan, että mitä jos sittenkin... Olisi kiva kuulla kokemuksia kestoista, jos joku niitä on käyttänyt.

Kiira & masuasukki 20+1
 
MaybeSomeday Kuulostaapa kamalalta ultrakokemukselta! Onneksi näit edes sen verran, että kaikki oli hyvin... Toivottavasti yksityisellä menee paremmin =)

Kiira- Mä kestoilen esikoisen kanssa ja meinaan kestoilla kakkosenkin kanssa. Meillä on toiminut oikein hyvin. Kertikset meillä on käytössä öisin ja kylässä. Pidemmille kauppareissuille laitan myös kertiksen. Meillä on ollut kaikennäkösiä vaippasysteemejä käytössä sekasin. Lempparina tällä hetkellä sisävaippa+villahousut. Varsinkin talvella oli kiva yhdistelmä, kun pitkä lahkeiset villahousut lämmitti collareiden alla, kun sisälläkin oli välillä viileää. Kesäksi olen neulonut hahtuvavillasta lyhyt lahkeisia villiksiä. Vastaan mielelläni, jos haluat kysellä enemmän. Laita vaikka yv:tä =) Ja kurkkaa kestovaippainfo.fi, siellä on paljon tietoa, tee-se-itse-ohjeita ja myynti-ilmoituksia.

Täällä mennään taas oireettomalla linjalla, mutta liikkeitä onneksi tuntuu, niin tietää pienen olevan elossa :heart: Neuvola vasta viikon päästä maanantaina ja ultra 3.5. Tämä oireettomuus on oikeastaan ihan juhlaa viime raskauden keskivaiheeseen verrattuna. Silloin oli liitoskipuja ja alaselkä ihan romuna. Nyt ei kolota mihinkään ja energiaakin on paljon =) Vuodenaikakin varmasti vaikuttaa, viimeksi näillä viikoilla oli syksy, nyt koko ajan lisääntyvä valo piristää mukavasti =)

Aurinkoista (toivottavasti! ) viikkoa kaikille =)

-dask ja nro2



 
Huomenta :wave:

dask: Laitan sulle yv:tä pikapuoliin!

Täällä on tänään herätty 4ltä. En tiedä mihin heräsin, mutta heräsin eikä väsyttänyt YHTÄÄN. Yritin hetken vielä saada unta, mutta huonolla menestyksellä. Nousin ylös ja leivoin mustikkapiirakan =) Mies oli aamulla ihan ihmeissään, että mistä ihmeestä tää piirakka on oikein tullu :D

Sukkia on tullut nyt kudottua 3 paria, tumput arvelin tehdä seuraavaksi. Ja sitten alkaa tekemään isompia sukkia, että on koko talveksi sukkia :)

Kiira + masuasukki 20+2
 
Hei vaan, taas pitkästä aikaa :)

Täällä onkin taas tapahtunut paljon kivoja juttuja, monilla on kivoja rakenneultrakokemuksia ja melkein kaikilla tuntuu jo liikkeet :)

Me ollaan kans käyty jo rakenneultrassa ja tosiaankin se oli mukava kokemus. Kätilö selitti hyvin yksityiskohtaisesti kaikki asiat ja katseltiin oikein ajan kanssa vauvaa. Meille on tedennäköisesti tulossa tyttö. Eniten mietin miten mustasukkainen tuo meidän poitsu sitten on :/ Se kun on ihan viimeisen päälle "äiskän poika".

Hankintoja meillä ei oo vielä oikein tehty, pojalta on jäänyt kaikki isoimmat tavarat, joten onneks ei tarvi hirveesti ostella, ehkä lipasto ostetaan uudelle tulokkaalle ja tietty vaatteita. Mutta ajattelin päästä vasta kesällä valloilleen tuon shoppailuinnon ;). Yhdet äitiyshousut ja yhden paidan oon vasta hankkinut, joten niitä varmaan nyt lähiaikoina tarvii katsella.

Äitiyspakkauksesta en osaa vielä sanoa, otetaanko se vai otetaanko rahana, katsellaan ensin, miltä pakkaus näyttää :)

Mutta aurinkoista päivää kaikille!

Tähdenlento rv 20+6
 
Moikka!

MaybySomeday, sulla on kyllä ollut aika ikävä ultrakokemus. Tais olla ultraajaalla huono päivä, vaikka eihän se saisi asiakkaisiin kohdistua. Toivottavasti saat yksityisellä vähän tarkemman ultrakokemuksen. =)

Kestovaippoja ei taideta tälläkään kertaa kokeilla. Nostan hattua niille jotka kestoilevat, mutta musta ei vaan ole siihen. :( Kertiksillä pääsee niin helpolla. :ashamed:

Hammaslääkäriin pitäis munkin mennä, mutta taidan jättää sen vasta synnytyksen jälkeiseen aikaan. Esikoista odottaessa olin hammaslääkärissä ja meinasin pyörtyä tuoliin, kun niin huono olo tuli. Maha painoi jo sen verran, ettei veri viissiin päässyt kunnolla kiertään.

Aurinkoista päivää kaikille!

marza ja sintti rv 16+4
 

Yhteistyössä