Alkuperäinen kirjoittaja primrose:
Pitääkö teidän miehet isyyslomaa? Meillä tulikin mutkia matkaan ton isyysloman kanssa. Mies nimittäin ollut määräaikasessa työsuhteessa 1.3 alkaen ja nyt selviskin , et isyyslomaa ei lain mukaan määräaikasella ole jos työsuhde ei ole kestänyt vähintään 6 kk! Eli jos vauva syntyy 1.9 laskettuna aikana tai sen jälkeen, on siihen oikeus, mutta jos elokuun puolella niin jääpi isyysloma pitämättä. Tosi kiva juttu
. Nyt kun vielä alkuun varmasti tarvitsee apua ton esikoisenkin kanssa enemmän. Noh, ei auta ku yrittää pitää vaava masussa sinne syyskuulle
.
Meillä ihan sama tilanne sikäli, että 1.3 alkanut määräaikainen työsuhde miehellä. Kuitenkin kun ovat isyyslomasta puhuneet esimiehen kanssa, niin ei ole tällainen asia tullut esille. Eivätkä KELAssakaan maininneet asiasta, kun käytiin siellä pari kuukautta sitten kyselemässä kaikista näistä tukiasioista. Mut jospa ne tuolla miehen työpaikassa ois sit niin kilttejä, että antais miehen pitää isyysloman, vaikka vauva syntyis jo elokuussa...
Turvotukset ei tällä vaivaa,
lonkkavaivat sitäkin enemmän. Öisin särkee ihan hirveästi, kuten
felessallakin. Mun pitää pari kertaa yössä jumpata ja venytellä, että sais taas tunnin pari nukuttua. Väsymys ja univelka alkaa olla jo melkoinen, välillä vähän pelottaa, että miten sitä sitten vauvan kanssa jaksaa... Mut kaipa sitä vaan jaksaa, ja ainakin mies on sitten koko ajan kotona, eikä vain joka toinen viikko kuten nyt töiden takia.
Liikunnasta. Minä en ole pitkään aikaan muuten liikkunut kuin koiran kanssa, mut sen kanssa kyllä mennäänkin kolme tuntia päivittäin, joten mun mielestä se on tosi paljon näille viikoille, ja olen oikein ylpeä itsestäni kun pystyn siihen
Lisäksi tietenki kotityöt. Imuroinnin helpotuksesksi on kyllä matot kääritty pois. Ne oli niin raskaita imuroida, etten näiden lonkkien ja selän kanssa pystynyt siihen hommaan. Hatunnosto kyllä täältä zumbailevalle
menninkäistytölle. :flower: Ei varmasti onnistuis enää multa.
Joku pohti
uimista. Minä en ole uskaltanut uida sen jälkeen kun irtos se iso klöntti limatulppaa. Ja se kun irtos juhannusviikolla, enkä ennen sitä ollut kerinnyt uimaan, niin tänä kesänä se jääkin sitten kokonaan väliin
Millaista
limatulppavuotoa muilla on ollut/onko ollut? Ainakin
Poni on pariinkin otteeseen kirjoitellut, että limatulppaa vuotaa. Silloin kun multa irtos se isompi klöntti, niin siitä ei oikein voinut erehtyä, että mistä oli kyse. Sen jälkeen on kuitenkin monesti ollut sellaista pienempää vuotoa, josta olen miettinyt, että voiskohan tuo olla limatulppaa. Enempi sellaista nestemäisempää kuin se iso klöntti... Väriltänsä vähän kellertävää. En oo siitä kyllä hirveenä huolestunut, kun ne silloin päivystyksessä sanoivat, että ei tarvis huolestua. Mut kyllähän nämä kaikki silti aina välillä mietityttää...
Onni-Ilona muuten kääntyi taas viime yönä poikittain. Ei kiva. :/
Shuri ja Onni-Ilona 33+4