Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

Hei kaikki! En ole unohtanut teitä vaikka pitkään olen hiljaa ollutkin! Kivaa, että tänne on ilmestynyt muutama muukin TAYSissa synnyttävä. Tervetuloa kaikille uusille.

En kertakaikkiaan kykene kommentoimaan teidän juttuja, sorry, kun tekstiä on tullut viime käynnin jälkeen varmaan 10 sivua. Huisia! :O

Mulla iski 5. ja 6. viikon vaiheilla kamala paha olo. Ja väsymys. Koko ajan yököttää, mutta kertaakaan en ole vielä oksentanut, vaikka kakomiseksi on pari kertaa mennyt. Hiilareilla saan pidettyä kurissa tuon pahan olon. Nyt kyllästyttää jo koko syöminen, kun parin tunnin välein pitää olla syömässä. Ja tuon pahan olon takia en ole pystynyt täälläkään käymään. Ei vaan kerta kaikkiaan ole voinut lukea toisten pahaolo-juttuja kun itseä yököttää koko ajan.

Mieli on myös hormonien takia aika masentunut. Ei pysty yhtään iloitsemaan vauvasta :( Huomenna pääsen ekaan neuvolaan. Toivottavasti on kiva täti, jolle voi tilittää oloaan.
Tsemiä kaikille alkaraskauden kanssa kamppaileville. Kyllä tää tästä vielä... kai.

 
Huomenta vaan kaikille |O

Täällä ei ainakaan vielä ole vitamiineja aloitettu, luultavasti täytynee käydä kuitenkin hakemassa... Etovan olon takia on syöminen vähän mitä sattuu... Väsymystä riittää täällä ihan vaikka muillekkin jakaa melkein voin sanoa, että onneksi jäin työttömäksi juuri ennen joulua niin ei tarvitse miettiä miten työilloista selviän...

Harrastuksia ei juurikaan täällä ole, koirat kuuluu perheeseen, joten lenkkeilyä harrastetaan ihan kolmen koiran voimin joka päivä. Tietysti netissä hengailu ja lukeminen ovat päivän puuhia, jos silmät pysyy auki kirja kädessä. Lasten kanssa touhuilutkin on jääneet vähän vähemmälle onneksi ovat jo niin isoja että osaavat itsekseen ja keskenään tekeillä myös. Leffailu hetket ovat parasta, lapset livistää ja äiti jää soffalle nukkumaan, kun ei silmät pysy auki :ashamed:

Tänään on ollut karmea päänsärky, vein aamulla eskarilaisen oppimaan ja jatkoin unia huomasin juuri että kohtahan voikin lähteä hakemaan eskarilaista jo kotia :)
 
raisu, labrassa sanottiin, että päivä pari ei haittaa :) Eihän tossa ole, kuin 3 päivää vajaa se 9+ :) Kysyn vielä asiasta huomenna neuvolalääkärillä.

Noopu, no jos siltä tuntuu, ettei tarvi mennä. Kyllä sinne puhelimeen voi mun mielestä päästää valkoisen valheen, että on kipuja ja sattuu, jos haluaa tilanteen tarkistaa, mutta jos haluaa asiaa kotona pähkäillä stressiksi asti mikä ei vauvallekkaan hyvää tee, niin se on jokaisen oma päätös :) Toivottavasti vuoto loppuu kokonaan!

Np-ultra on mulla varhaisultran mukaan 10+6, eli 9.2.

tehilla, eikä! Tuntuu, että mä kans oikein odottelen niitä vuotoja tosta eilisestä seksistä.

R-M, ihania uutisia :) Kävin varhaisultrassa 2 viikkoa sitten ja tuntuu, että siitä on ikuisuus! Ja vielä pitäisi noin 2 viikkoa odottaa np-ultraan, huoh.

Springrose, eipä tässä paljoa ole kyllä ehtinyt/viittinyt/uskaltanut iloita. Pahoinvointi oli 3 viikkoa niin rankkaa, että ei paljon käynyt koko raskaus mielessä. Kyllä säkin vielä ehdit kuule iloita ja nauttia olostasi. Nyt mennään kuitenkin vielä suhtkoht pienillä viikoilla, että vielä kannattaa kuitenkin pitää pää sieltä pilvistä pois :)

Labrassa tosiaan nyt käyty. 7 pötköä tais ottaa verta. Labratäti sanoi, että päivä pari ei haittaa, kun noi seulonnat(ne tarkemmat) otetaan 9+ ja mulla nyt 8+4. No, eiköhän se selviä :) Eipä mulla mitään neulakammoa oo, vaikka otettais joka päivä verta. Hyvä suoni löytyy molemmista käsistä, joten ei tarvi "ohi lyöntejä" pelätä.

innoM + Pulla 8+4
 
Oi, ihanaa R-M :heart: Onneksi olkoon pikkuisen sydämenlyöntien löytymisestä :hug:

Heh, kovin moni täällä on kertonut raskaudesta miehelle aamulla kukonlaulun aikaan, miesparat joutuneet ottamaan uutiset vastaan puoliunessa :D Itsekkin siis kuulun tähän ryhmään..

Katie8 Foolihappoa kehotetaan erityisesti syömään raskausaikana, sillä se pienentää paljon riskiä joihinkin raskausajan ongelmiin. Foolihappo pienentää mm. keskenmenon riskiä ja raskauden myohemmässä vaiheessa ennenaikaisen synnytyksen, sikiön pienipainoisuuden ja raskausmyrkytyksen riskiä. Parasta olisi kun foolihappoa sisältäviä vitamiineja söisi jo ennen raskaaksi tuloa, jolloin se vähentää sikiön kehityshäiriöiden syntymisen riskiä. Googlettamalla löytää paljon lisätietoa ja ainakin täällä siitä lukee hyvin: Raskautta suunnittelevien naisten kannattaa sy

Me taas käytiin kaikki mahdolliset ja mahdottomat vippakonstit, meillä kun kesti yli vuoden ennen kuin tärppäsi ja ja siinä ajassa tuli pidettyä jalkoja kohti kattoa, syötyä raskausvitamiineja ja juotua greippimehua. Tärppikierrossa en tehnyt mitään näistä :D

Äitiysloma saisi tosiaan alkaa aikaisemmin :D Mä olen töissä kaupassa ja joudun normaalisti nostelemaan painavia laatikoita, nyt olen tavalla tai toisella vältellyt niiden nostamista, mutta en tiedä kuinka kauan pystyn olemaan kertomatta oikeasta syystä, sillä en voi aina keksiä jotain tekosyytä :whistle:
En siis Jeeni ole vielä kertonut töissä mitään, mutta luulen, että joudun aika nopeasti ottamaan asian esille..

Sandemar Mä en ole koskaan hakenut töitä raskaana ollessa, mutta olen ymmärtänyt ettei raskautta tarvitse kertoa työnhaussa, koska sen perusteella ei saisi ketään syrjiä??

Noopulle voimia! Muista kuitenkin, että vaaraton vuoto raskauden alussa on yleistä! :hug:

Kaneli87 Meille tämä raskaus on vasta ensimmäinen, eikä taatusti viimeinen, ainakaan toivon mukaan :) Kaksi tai kolme lasta on meillä toiveissa :heart:

Seksistä sen verran, että verta ei ole puuhastelujen jälkeen tullut, mutta tavallista reippaasti hiljaisempaa on myös meillä sillä saralla nyt..kolme kertaa on ollut plussan jälkeen seksiä, enkä jotenkin osaa rentoutua ja nauttia siitä samalla tavalla kuin ennen plussaa kun pelkään koko ajan, että se ei ole hyväksi..:( Myös miehellä on samoja tuntemuksia, joten ei olla väkisin sitten edes yritetty.

Mädchen Mä en osaa sanoa tuohon kohtu asiaan mitään, kun ei ole kokemusta :( Toivottavasti joku muu osaa auttaa!

Vapaa-ajan harrastuksista on myös ollut puhetta, eli meillä on isokokoinen koira, jonka kanssa tulee paljon lenkkeiltyä raskaitakin lenkkejä päivittäin, niin se on jo ihan hyvää liikuntaa ja tänään meillä alkaa miehen kanssa paritanssi- kurssi :D Sain lopultakin miehen suostumaan ja syynä on siis meidän ensikesän häät, joissa halutaan osata tanssia :)
Meillä on tosiaan häät elokuun 13. päivä ja laskettuaika on sitten syyskuun lopulla, joten olen sitten häissä jo aikamoinen möhömaha :D Meillä on teemana 50- luku, joten mulle tulee lyhyt mekko, joka sopiikin paljon paremmin mahan kanssa ;)

Soittelin tänään itselleni ensimmäisen neuvola-ajan ja olen sitten viikoilla 8+0, ekalla kerralla vaan jutellaan ja otetaan verikokeita..kääk, mulla on neulakammo :D
Oli ihan älyttömän mukava neuvola-täti, onnitteli kamalasti ja kyseli vointeja ja jutteli vaikka kuinka pitkään :)

Hyviä vointeja teille kaikille, voikaahan paksusti :D

Vaniljainen ja kultakimpale 5+4(?) :heart:
 
innoM: no ei sitä vuotoo nyt onneks oo tullu sen aamusen jälkeen. Eikä kipujakaan oo. Viimekshän mä hieman liiottelin kipuja niin pääsin tarkastukseen. Mutta silloin (toissa pe) kaikki oli hyvin. Torstaina on onneks neuvola, niin saan siellä valittaa.
Varasin kuitenkin vielä ultra-ajan perjantai aamulle yksityiseltä, mutta voi olla että perun sen.
Aina nää vuodot säikyttää, vaikka luulis että tähän olis jo 4 viikossa tottunu. Mutta ei.
Taustalla kun on vielä se keskenmeno, niin saa ajatukset lentämään. En vaan muista, että alkoko mulla viimeks ensin kivut vai vuoto. Ehkäpä vuoto, mutta ne kivut tuli sitten kyllä aika pian myös :confused:
 
Hei! Mulla tänään rv6+1. Onko kenelläkään kovaa ristiselkäkipua jo tässä vaiheessa? Mulla alkoi eilen koskea alaselkään tosi kovasti, yöllä hellitti mutta taas alkaa juilimaan. Mulla on ollut selän kanssa ongelmia ennenkin ja kohtu on taaksepäin kallistunut, joten varmaankin kivut johtuvat kohdun kasvamisesta... Olen hoitoalalla töissä ja pitää kait hakea sairaslomaa jo näin alkuvaiheessa, jos kipu ei hellitä. Ensi yöksi pitäisi jaksaa lähteä valvomaan, taidan yövuorot lopetella lähiaikoina.
 
Hei vaan pitkästä aikaa :) Kauheasti oli tullut tekstiä :)

Neuvola-ajan sain 10.2. (6+5) Täällä ollaan näköjään ajoissa noissa :) Siellä sitten pääsee ultraan kurkkaamaan pientä :heart: Sillä jo noin aikaisin, kun maha saattaa olla jo pitemmälläkin.

InnoM täytyypä tuota tipatonta tarjota seuraaviin pippaloihin :) Lähipiirille se ei mene läpi, mutta kavereille jopa voisi… kiitos!

Pahoinvointiin auttoi esikoisesta jostain tuosta peukalon juuresta löytyvät akupisteet. Niitä sai sitten hieroa ihan urakalla… Netistä löytyi silloin siihen pisteeseen ohje. Mitä nuo rannekkeet ovat? Vielä ei ole pahoinvointi alkanut, mutta sitä odottaessa…

Monivitamiineista Kannattaa vaan katsoa, että niissä, mitä syö, ei ole A:ta ollenkaan. Sitä kun ei raskaana oleville suositella (ainakin näin terkkari esikoisesta sanoi).

Zophie Seksiä ei ollut esikoisen alkuvaiheissa ollenkaan, varhaisten supistusten vuoksi jouduin kieltoon. Tästä toisesta ei olla vielä uskallettu yrittää noiden suppareiden pelossa eli en tuosta verijutusta osaa kommentoida osaltani.

Vippaskonsteja Meillä ei ollut raskautumisessa muita, kun ovistestit käytössä ja aamulämpöjä mittasin. Niillä ajoitus kohdilleen ja sopivina päivinä köllöttelin hetken ennen nousemista. Viimeinen raskaus on varmaan meilläkin tämä.

Kerran vielä Olisiko ollut jossain rv8-10 paikkeilla? Muistan kyllä tuon tuntemuksen, mutta ihan varmaksi en osaa sanoa… oli kuitenkin jo selvästi ”turvallisemmilla” viikoilla :)

Noopu Esikoisesta kun vuotelin alkuraskaudessa, niin sanoivat, että jos runsasta vuotoa ei tule, on parempi makoilla kotona ja ottaa tosi rennosti jalat ylös, telkkari auki jne kun lähteä kipittämään ja jonottamaan päivystyksessä. Kun vuodolle ei kuitenkaan mitään tässä vaiheessa vielä voi, niin parempi yrittää saada rentoutumalla ja lepäämällä se rauhoittumaan (jos esim istukka on kohdun suulla ja vuotelee). Jaksamista :hug:

Memelisa Toinen tulossa ja laskettu aika 1.10. näillä näkymin, jos viitsit muutella :)
 
Viimeksi muokattu:
Noopulle tsemppiä vuotelun kanssa! Toivotaan että on edelleen harmitonta!

Töissä tietää mun esimies ja pari muuta hallinto-osastolta. Kerroin jo kaksi viikkoa sitten, koska ajattelin että jos pitää olla poissa töistä esim. pahoinvoinnin tai vaikka keskenmenonkin takia, on paljon helpompi kun ei tarvii kehitellä mitään valkoisia valheita. Tänään olenkin sitten joutunut olemaan kotona, kun pahoinvointi on äitynyt niin kovaksi...

Harrastan jonkin verran liikuntaa mutta en varmaan tarpeeksi. En siis mikään intohimoinen liikkuja ole, vaan yritän lähinnä pysyä edes jonkinlaisessa kunnossa käymällä kerran viikossa punttiksella ja iltaisin kävelyillä. Kesäaikaan rakastan pyöräilyä ja usein menenkin 8 km:n työmatkan pyörällä - se on mitä parasta hyötyliikuntaa! Toivottavasti pääsen keväällä taas pyörän selkään, en tiedä kuinka pitkälle raskautta uskaltaa pyöräillä. Niin, nyt muuten liikunta on ollut pari viikkoa todella vähäistä tän kauhean pahoinvoinnin takia.

Onko kellään tullut vielä mahaan linea negraa? Mulla on jo hailakka mutta selvä viiva navan alla, mitä ihmettelin, kun olen vielä hyvin vaaleakin! Tuntuu myös että napa olisi jotenkin siirtynyt vähän ylemmäksi, liekö kohtu jo sen verran kasvanut että alamaha työntyy ylöspäin..?

Arminen 8+0
 
Memelisa mulle voi päivittää, että esikoista odotamme ja sairaala on K-SKS. Kiva kun täällä on muitakin sinne synnyttämään meneviä :hug:

A-vitamiinia ei tosiaan saa raskaana olevat syödä, kuten Branwen sanoikin, joten se kannattaa ainakin varmistaa ettei sitä löydy omasta paketista :)

Jokos te muut olette muuten aloittaneet vatsan rasvaamisen arpien ehkäisemiseksi? Mä korkkasin eilen mun uuden vartalovoi-purnukkani, ajattelin että parempi aikaisin kuin liian myöhään :D Pitäis varmaan tuo napakorukin jo kohta ottaa pois..?
 
Töissä olen kertonut, syystä että kaikkea en saa tehdä enää nyt kun olen raskaana ihan vain suojellakseni lasta. Kaikke muuta kyllä yritän tehdä enkä ole elämääni rajoittanut vielä mitenkään raskauden takia(tietenkään en syö kiellettyjä tai juo alkoholia). Mutta ratsastan ja hoidan hevoseni ihan kuten ennenkin ja teen töitä kolmivuorossa edelleen. Jos ongelmia tulee, asiaa pohditaan sitten, mutta sitä ennen en ala muuttamaan normaaleja arkeen kuuluvia asioita.

Vitamiineja en syö vielä, ajkattelin neuvolatädin kanssa viikon päsätä jutella näistäkin.

Branwen katsotaanko teillä päin ultralla jo ekassa neuvolassa? Meillä kuulemma ei... :(
 
Huh, kun pukkaa huonoa oloa.

Syökö kaikki, jotka eivät ole vielä käyttäneet raskausvitamiineja, niin paljon kasviksia yms? Varsinkin niitä mistä saa foolihappoa? En kyllä uskaltaisi ilman vitamiineja olla, kun mulla on noita allergioita raakoihin kasviksiin, vihanneksiin ja hedelmiin, joten niitä ei paljoa tule kyllä syötyä. Syön nyt berocca plus ja foliren foolihappoja ja näiden jälkeen jatkan taas multitabs raskaus vitamiineilla :)

En ole vielä aloittanut vatsan rasvaamista :D Kyllä sen sitten ehtii, kun se vatsa tosiaan alkaa kasvamaan :)

innoM + Pulla 8+4
 
Heips!!!!

Pitkästä aikaa kirjoittelen,olen ollut hieman huonovointinen,joten ei ole koneella olo ollut oikeen mielessä ja vkloppu oltiin reissussa...eilen nukuttiin pojan kans autossa,tai mun piti mies pyytää puolesta välistä(yht.80km) rattiin ku alko niin väsyttää ja nukahin ja sit ku päästiin kotiin niin paineltiin pojan kans saman tien sänkyyn,heräiltiin sit tunnin päästä :D

Tuo onkin jännä kun joillakin paikkakunnilla saa itse valita 4:stä ultrasta mitkä ottaa,täällä ei ole ku mahdollisuus kahteen np ja rakenneultrat ja sit jos tietty jotai häikkää ollu niin... ja mihinkää ultraan ei ite varata aikaa vaan ne saa neuvolasta eli kun mulla on eka neuvola 14.2(10+3) niin silloin saan ultraan ajan joka on siitä n.vk eteenpäin...

Kerran vielä juuri tuota itsekin mietin et milloin se olikaan ku mähä näkyy ihan maatessa ku tuntuu et maha näkyy nyt vain seisoessa...tai sit ne on vaan nää makkarat:ashamed:...

Mädchen Täälläpäin toi NPultra pitää tehdä viim. vk12...

En ole ennen syöny vitamiineja ku satunnaisesti (enkä syöny esikoisen aikaan mitää ja hyvin on kehittyny jne...)mut nyt ostin mamavitaa ja sitä olen sen 3kapselia päivittäin popsinu,mietin kyl et varmaan riittäis vähempiki määrä....d-vitamiineja en ole syöny vaik ne olis kyllä nyt tärkeet joten ne vois käydä ostaa...

Seksin harrastaminen on nyt kyllä jääny vähiin,lähinnä tän mun pahan olon takia mut silloin kun pupuiltu on niin verta en ole kyllä löytänyt...

Synnytys ei vielä paljon mielessä pyöri mut se mitä toivon edelliseen verrattuna olisi mahdollinen suolihuuhtelu:LOL: ja epiduraali...vaikka menihän nuo viimeksikin ilman mut jos haluan noi niin olis kiva et ne ehtis ottaa..

Työnantajalle kerroin heti plussattuani,hän kun arvasi edellisellä viikolla ett meillä on yritys päällä ja ihmetteli kyseisenä aamuna mikä minulla niin hymyilyttää..mut meillä on ”hyvät välit” joten...
Ja miehelle kerroin minäkin aamulla,mies lähti 6. töihin ja heräsin siihen,no kipaisin heti vessaan ja kaksi viivaa pärähti ennen ajan umpeutumista,soitin heti miehelle ja kerroin että susta tulee sitten isä jos kaikki hyvin menee,meni aika hiljaiseksi onnellisuudesta :heart:

Jotenki mieli maassa,olo on niin läski ja tuntuu et tää mahakin on ihan vaan läskiä =( Sain tänään kaverilta pussillisen äitiysvaatteita lainaan,toivottavasti niitä pääsis äkkii laittaan päälle:p
Hetki sitten söin salaattia et saa taas tota pahaa oloa hieman siirrettyä mut nyt alkaa taas pukkaa päälle joten taidan siirtyä sohvalle..
tää ja huominen vielä sairaslomaa,oli pakko soittaa torstaina et kirjoittaa,lääkityksen lopettamisesta johtuvien vieroitusoireiden takia,ne oli kyl ihan hirveet viel viime viikolla,nyt alkaa helpottaa =) Mut voikaa paksusti!

 
Sandemar työhakemuksessa tai haastattelussa ei tarvitse kertoa olevansa raskaana, suunnittelevansa raskautta tai edes kysyttäessä vastata kyseiseen uteluun, koska raskaus ei ole pätevyyskriteeri työntekijän palkkaamiselle. Näin sanoo laki :)

Zophie Täällä on kuulemma äitiysneuvolassa joku vanha ultralaite, jolla todennetaan raskaus. Mikään huippulaite se ei kuulemma ole... Terkkari sanoi, että jos nuo pienemmät viikot pitävät paikkansa minulla, niin silloin ei sillä laitteella näe vielä mitään. Mutta kun toinen vaihtoehto on kolmisen viikkoa enemmän (oli tosi outo kierto, mistä raskauduin), niin np-ultran vuoksi mennään varman päälle ajoissa. Esikoista odotin pk-seudulla, ja siellä oli vaan np- ja rakenneultra ja tarvittaessa sitten ylimääräisiä ultria.

InnoM Kovasti tulee kasviksia yms syötyä, vaikka monivitamiinia syönkin. Mandariineihin on taas ihan himo :D
 
memelisa laitatko mulle synnäriksi SatKS, kiitos

jeeni enpä ole vielä töissä sanonut, tänäänkin kun vein saikkulapun pomo ihmetteli miten voin oksentaa jo toistaviikkoa peräjälkeen. Keskiviikkona on varhaisultra ja haluan todellakin käydä sen ennen kun sanon yhtään mitään. Jos/kun kaikki hyvin sanon sitten kyllä mikä on homman nimi.

Kokeilin tänään töissä oloa huonolla menestyksellä, olin oksentanut aamulla jo pari kertaa ennen töihinlähtöjä ja kun sain muksut kouluun ja hoitoon olin jo ihan rääkki. ½ tuntia sain oltua ja sitten laattasin taas. Kyllä se on vaan uskottava että tää raskaus on nyt mun päätyö. Kurja vaan hakea saikkua saikun perään ja selitellä sitten.

Noopu kyllä sua nyt kiusataan :hug: toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin
 
Noopu: Jos sua huolettaa ja vuotoa näkyy vielä niin olen samaa mieltä kuin moni muukin. Käy tarkistuttamassa ja saa myös pikkaisen huijata kipujen osalta niin ultraavat sitten helpommin. Ollaan kuitenkin niitä veroja just sen takia makseltu että saadaan tällaista palvelua kunnilta :)

Vitamiineja en ole säännöllisesti syönyt. Kylläkin ennen raskautumista ja sen jälkeenkin pari viikkoa join multivitamiini poretabletin aamuisin ja se ainakin sisälsi foolihappoa. Nyt on berocca tuubi tuolla mut tosi satunnaisesti oon sellaisen juonut koska se maistuu pahalle :x Syön paljon kasviksia ja hedelmiä niin uskon saavani vitskut ruuastakin. Ei tuo pahoinvointikaan ole vielä syömisiä juurikaan haitannut.

Harrastuksiin kuuluu koirien kanssa ulkoilu ja niiden kouluttaminen. Ei käydä missään ohjatussa koulutuksessa eikä kisailla tai mitään mutta kotitottelevaisuus on meidän hurtilla kyllä keskiasoa parempi :) Pakkohan se on rotikoiden kanssa. Kaikki muuten pelkäis meitä jos ne olis niinku pellossa.

Kohdun kasvu mietityttää mua vaikka ei varmaan edes vielä tarvitsisi. Muistatteko useamman lapsen saaneet milloin kohtu alkoi tuntua selällään maatessa käsin tunnusteltaessa? Olen aika hoikka ihminen eikä rasvakertymää ole vatsan päällä kuin muutama sentti (tai mistä mä tiiän, mut ei siis hirmuisesti :LOL: ) enkä tunne kohtua ollenkaan vaikka ihan häpyluun yläpuolelta olen tunnustellut. Ihan kuoppamaha alkaa heti siitä. Seisaalteen kun nousee niin sitten asia onkin kyllä aivan eri :D Missähän sen näillä viikoilla pitäisi olla... mulla ei tietääkseni kohtu ole ainakaan taaksepäin kallistunut. Ehkä mä vaan hätäilen. Jotenkin ajattelin että alku-ultran jälkeen olis varmempi olo mut nyt sitten tuntuu siltä että alkio on lakannut kasvamasta :ashamed:

Ruutinen ja Morri 7+4 (vasta. nyt nolottaa tuo äskeinen kysymys)
 
Viimeksi muokattu:
Hei taasen,

Memelisa voisitko päivittä sairaalaksi SatKS ja toiveissa 4. lapsi, kiitos, sinulla kova homma päivittämisessä.

Olen saikulla, selkä meni niks naks ja todella kipeä,joten ilmoitin töihin että olen pari päivää pois, nyt levon jälkeen jo hiukan parempi, yöllä särki niin, ettei saanut kunnolla nukutuksi. Sama vika ollut ennenkin alkuraskauksissa ja miten se tuleekin aina alussa, eikä lopussa? Argggh. Aamulla oli ihan masis asian takia, mutta kahdet päiväunet nukuttuani, olin oikeastaan tyytyväinen. Tämä ottaa taas tavallisen koville, siis jatkuva väsymys ja pahoinvointi, argggh sillekin.

Ja ylihuomenna olisi alkuraskauden ultra, olen 4 keskenmenon jälkeen hiukan hermoissani, vaikka tiedänkin että asiat menevät juuri niinkuin ne menevät, jotenkin vaan on sellainen olo, että eikö olisi nyt jo meidän vuoro päästä loppuun asti. Pahoittelut kaikille ketjusta pudonneille, tiedän miltä teistä tuntuu, voimia ja jaksamista yrittää uudelleen.

Seksiä on tyyliin kerta ja viikko, ihan kovasti tykkään, mutta olen kieltänyt miestä hankkimasta minulle mitään isoa O.ta, sillä välillä meinaa ihan taju mennä....jotenkin sitten vaan miettii, että mitä se sitten aiheuttaa, joten silleen sitten rauhallisemmin ja sen jälkeen ei ole vuotoja tullut, viimeksi kesken menneessä raskaudessa oli aina seksin jälkeen vuotoa, viimeisellä kerralla ihan veristä.

Meillä siis toivottu kolmelle veljekselle pikkusisarusta jo pitemmän aikaa ja tuloksena 4 keskenmenoa, joista viimeisin viikolla 8. Gynekologin mukaan huonoa tuuria, sillä kaikki kolme raskautta sujuneet ongelmitta, eikä ennen ole keskenmenoja ollut, saisi sitten jo huono tuuri loppua. Ei auta kun odotella.

Miten teillä muilla on turvotusta, itse olen kuin potkupallo ja housut menevät juuri ja juuri kiinni, siinä onkin sitten piilottelemista....

Olen pahoillani, että en osaa vielä kommentoida nimellä teille kaikille ja varsinkin kun huono olo, mutta kaikki tekstit luen kiinnostuksella ja toivottavasti tässä vielä jää nimimerkitkin päähän. Joku toinenkin taitaa olla tulossa SatKS synnyttämään ja oli myös ennestään 3 poikaa jakeskenmeno, sympatioita vaan sinne, siis Maximilian taisi olla :).

Niin ja syön multivitaa ja kromia, en muista ihan joka päivä, mutta lähes kuitenkin.

TOIVON KAIKILLE OIKEIN NOPSAKKAA AJAN KULUMISTA, HUOH JA JAKSAMISTA JA TE JOTKA ETTE OLE PAHOINVOINNIN JA VÄSYMYKSEN KOURISSA NAUTTIKAA :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!

Ihan kaikkia en lukenut, tämä istuminen tälleen iltasella kun ei ole kovinkaan mukavaa jomottelun ja vihlomisten takia. ALkaa vaivata iltapäivästä ja pahenee iltaa kohti. Vaakataso olis paras :D

Neuvolaan soitin tänään ja eka käynti on kahden viikon päästä, 9.2. Osallistun myös siihen Down-veriseulaan ja sekin otetaan samalla.

Santtu 4+3
 
Uusi odottaja ilmoittautuu mukaan odottelemaan :wave:

Plussasin viikko sitten ja 3.lasta odotellaan; esikoinen ekalla ja pikku2nen 1-vuotias
joten pienehköllä ikäerolla tämä kolmonen joukon jatkoksi.

En ole neuvolaan ollut yhteydessä vaan käyn ensin yksityisellä ultrassa katsomassa että
kaikki ok ja kasvetaan oikeassa paikassa. Tuohon ultraan vielä 2vkoa.
Nyt siis vkot 5+4.

LA siis viimeisten menkkojen mukaan 22.9.2011 mutta ultra täsmentäköön tarkemman ajan.

Aion siis jatkossa käydä np-ja rakenneultrassa omakustanteisesti yksityisellä jos kun kaikki on tässä ekassa alkuraskauden uä:ssä ok.

Pahoinvointi on ollut aikamoista... olen siis entuudestaan kahden pojan äiti ja tällaista oloa; etoo ja velloo jne. ei ollut näiden veljesten kohdalla... elikkäs tyttökö :confused: mies kyllä väittää että veljes sarja saa jatkoa...
Vichyvesi on mehujen kanssa ainoaa hieman helpotusta tuova, samoin mehujäät!

Vippaskonstit olivat tasantarkkaan ilmiselvä ovis ja miehen houkuttelu uudenvuodenyönä saunareissulle...:saint:

Harrastamme koko perheen kanssa kalastusta ja puutarhaa/pihanlaittoa.

Vitamiineista syön Multivitan raskaus-ja imetystabuja kuten tein tuossa pikku2sen odotuksessakin. Itse asiassa en edes koskaan kerinnyt kuuria lopettamaan sillä rintaruokinta on jatkunut ihan näihin päiviin saakka ja jatkuu edelleen kun maitoa kerran tulee mutta imetyksestä tulee mulle kuvottava olo kun hormoonit hyrrää. Kysyin lääkäriltäni että onko ok imettää raskaana ja vastaus oli että kyllä vaikka kohtu hieman imettäessä supisteleekin niin jos yhdyntää ei ole kielletty niin ei tarvitse imetystäkään lopettaa.

Oireita pahoinvoinnin lisäksi; vilunväreet varsinkin iltaisin, ikenet hellinä ihankuin flunssa olisi tulossa, rintoja hieman kivistää nänneistä, painon tunnne mahassa, päänsärkyä jota ei poikia odottaessa ollut.

Tässäpä näitä kuulumisia.

Tinke´ja hup´s 5+4
 
Sain vihdoin neuvolaan ajan varattua, olis tuossa neljän viikon päästä vasta, halus ottaa terkka varman päälle kun ei ihan tarkkaan kuitenkaan ole nuo viikot tiedossa, vaikka epäiltiinkin yhdessä että hedelmöittyminen on tapahtunut 31.12. :)
KM siis viime kuussa ja siitä heti uudelleen raskaaksi, joten siksi nuo viikot vähän hakusessa..
Paha olo ei ole kauheasti vielä kiusannut, silloin tällöin hetkittäin muttei pahasti.
Mieluusti ottaisin enemmän oireita niin tuntuisi todellisemmalta, alkuraskauden ultrankin varasin vasta reilu kahden viikon päähän että varmasti ainakin jotain näkyisi.
Sitä odotellessa :)

elmiju + murunen 5+3 :heart:
 
Heih vaan kaikille!

Minulla alkaa pahoinvointi helpottaa jo nyt!!??? En siis ole oksentanut kertaakaan vaan ollut sellaista aaltomaista etovaa oloa, mutta nyt ei juuri sitäkään. Väsymys on lisääntynyt ja nyt on viime raskaudesta tuttuja hormooninäppyjä ilmestynyt yläselkään, voih kiva.

Mulla on tosiaan Femedassa alkuraskauden ultra torstaina (rv7+0) ja kovasti jännittää, pidetään peukkuja että saan hyviä uutisia. Tuon pco:n takiakin pelottaa, vaikka nyt onkin ollut monta kivutonta päivää tuolla munasarjoissa.

Minä syön Multivitan raskausvitamiinia ihan sen sisältämän foolihapon ja RAUDAN takia. Viime raskaudessa putosi hemoglobiini 100 ja olin aivan puhkipoikkiväsy, nyt en haluaisi samaa. Lisäksi nappailen epäsäännöllisesti, pari kertaa vkossa noita omega-3 -kalaöljykapseleita, kun en syö kalaa ollenkaan. Onko muilla mielitekoja? Minulla tekee mieli kaikkea hapanta, kuten hapankorppuja, maitorahkaa, viiliä yms. Ihan hassua. Makeaa ei tee mieli oikeastaan ollenkaan vaikka olen todellakin ollut ihan "sokeriholisti" ja syönyt joka päivä suklaata, karkkia, pullaa yms. Lauantaina riitti pari palaa suklaalevystä ja loput odottaa tuolla jääkaapissa ensi lauantaita.
Mulla ei ole varaa ottaa yhtään noita kiloja, oon reippaasti ylipainoinen jo valmiiksi ja hiukan pelottaakin toi eka käynti neuvolassa sen takia... Mahakin on niin turvoksissa että näytän siltä että voisin mennä synnyttämään mikä hetki vaan!!!! Saa tosiaan etsiä päälleen jotain telttoja ettei töissä ihan vielä huomattaisi :D

Seksistä, halut on ihan normaalit, joskin limakalvot ehkä hiukan kuivemman oloiset. Ihan normaalisti ollaan oltu sen kerran-pari viikossa eikä ole tullut mitään kipuja eikä vuotoja.

Harrastuksista, minä harrastan kai jollain tapaa sisustamista? Tai niinkun vaihtelen paljon sisustusta ja bongailen kirppiksiltä ihania uusia juttuja yms. Ja kai tuo melkein joka viikonloppuinen kirppistelykin on joku harrastukseen verrattava? Nyt ollaan ostettu tytölle disney-piirrettyjä kasapäin muutamilla euroilla =) Crossari on tossa sohvan vieressä, mutta se on käynyt tylsäksi enkä olekaan kesän jälkeen montaa kertaa sillä polkenut. Lähinnä se on ton 3v. marakatin kiipeilyteline :headwall:

Mitäs vielä, en muista kaikkien kysymyksiä <---lahopää. Ensi kerralla lisää sitten. Voidaan mahakkaasti!

-miirikki & pötsi 6+4
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille ja tervetuloa uudet :)

Napakorusta, tuli mieleen. Mulla oli esikoista odottaessa napakoru ylipuoliväliin saakka paikallaan, sitten otin sen pois loppuraskauden ajaksi. Oletin että se olis umpeutunut jo, mutta 3 vkoa synnytyksestä kokeilin ja läpi meni!

Kohdun koosta : en tarkkaan muista milloin kohtu alkoi tuntumaan, se oli kuitenkin paljon ennen rakenneultraa (silloin oli rv 18).

Työnantajalle kertomisesta : en ole vielä kertonut, niskapoimu-ultran jälkeen tai sitten rv 12 voisi kertoa sitten. Uskon että mun esimies ottaa uutisen hienosti :) Yhdelle työkaverille oonkin jo kertonut.

Miehelle kertomisesta : Mä soitin miehelle kesken sen treenien, se sitten arvas jo että olin tehnyt testin :D Ja tää ei tapahtunut aamulla vaan illalla :)

Vielä en oo varannut ekaa neuvola-aikaa, tää raskaus tuntuu vieläkin niin uskomattomalta. Kai se pitää vaan uskoa että raskaana ollaan. Tänään alkoi pieni päänsärky, oliskohan raskausoire? Rinnat edelleen turvonneet, mutta ei niin kovin kipeät..

Kysyinkin aikaisemmin sisaruksille kertomisesta, milloin meinaatte kertoa tuleville isoveljille/-siskoille?

Mammaz85 ja rv 4+6?
 
Noopu: Toivotaan, että loppuu taas lyhyen. EN osaa edes kuitella mikä pelko sulla on, kun itse pelkää jo ilman vuotoja. Mene ihmeessä tarkistamaan tilanne!

Pikaisesti kommentoimassa. En minäkään kohtua vielä tunne (tai sitten en osaa etsiä), se on vielä alkuviikoilla niin syvällä. Muistelin, että ekassa odotuksessa ehkä noin rv15 tienoilla selällä makoillessa se tuntui. Nyt näillä viikoilla sikiökin kasvaa nopeampaa joten varmaan muutaman viikon sisällä pitäis alkaa tuntumaan. Mä tuta mietin tuossa aikaisemn kanssa ja päätin lotpettaa vatsan painelun. :D Mä seurasin kuumeillessa lämpöjä ja tuota kohdun napukkaa ja mun kohtu on selvästi kallellaan. Kohdun suu on hiukka vasemmalla. Pitää kysyä kyllä mielenkiinnosta lääkäriltä mihinpäin se oikeasti on kallistunut. KIuitenkin ihan eri suuntaan...:D

Outoja venymisiä ja repäisyjä nivusissa. Mä niin kädet ristissä toivon, että tää johtuu kohdun kasvusta. Ainakin tuntuu niin tutulta. Jotenki sitä pitäis vain luottaa niihin hetkiin kun tuntuu, että kyllä kaikki on hyvin, mutta sitten jostain aina hiipii pelko. Hus pois sellaiset... Itketään sitten jos kaikki ei olekaan hyvin. :wave:

Leo rv8+5
 
Vitamiineista : Syön Lady vitan Mamaa silloin kun muistan. Esikoista odottaessa söin multitabsin mammavitamiinia, mutta a)maistui todella pahalle ja b) pahensi pahoinvointia niin enpä ole sitä sen koommin kokeillut.

Kohtua en todellakaan vielä tunne. Muutenkin toivon, että menee niin kuin edellisissä raskauksissa ja maha alkaa näkyä vasta joskus +20 viikolla. Eli pidän tämän salaisuutena niin kauan kunnes joku kehtaa suoraan kysyä, että tuleeko meille taas vauva. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Taas tulee vuotoa :'( Itkettää.. Sain onneksi tälle päivälle ajan neuvolalääkärille, joka tarkistaa tilanteen. Pelkään pahinta, sillä oksentelu on loppunut ja jos esikoiseen vertaa, niin säännöllisen epäsäännöllistä oksentelua kesti n. 4kk. Huono olo kyllä on, mutta jotenkin muuttunut... Kunpa kaikki olisi hyvin!
 
Huomenta kaikille!

Huonoja uutisia eilisesta ultrasta. Kohdun sisäinen raskaus on kyseessä, mutta sykettä ei löytynyt ja vastasi viikkoja 5+5 (eilen oli 7+3). Varmaan mennyt kesken. Parin viikon päästä uusi ultra. Miten hitossa mun pitäisi sinne asti jaksaa odottaa??!!! Itkettää aivan kauheesti.. HELVETTI!!! (anteeks..)
 

Yhteistyössä