Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

innoM, voihan se tietty olla. Tosi hellävaraiselta ultraus kuitenkin tuntui ja kun siitäkin meni reilusti yli vuorokausi tuhruiluun niin tiedä sitten. Miten kauan sulla kesti muuten tuhruilu ennen kuin keskenmeno varsinaisesti käynnistyi eli kunnon vuoto alkoi? Vai oliko siinä välissä ihan vuodotontakin?

ZouZoulle :hug: :heart: Toivottavasti pääset pian uudelleen odottajien puolelle.
 
InnoM Koetan olla stressaamatta, vaan johan tämä palstakin on toisaalta sellainen jota tulis välttää, jos stressinkin haluaa välttää :LOL: Vaan onhan täällä kiva käydä kuitenkin saamassa vertaistukea ja lukemassa pidemmälle edenneiden odotuksesta :)

Zouzou :hug:

Ruutiselle onnittelut hyvästä ultratuloksesta :)
Arminen, toivottavasti lakkaa nopeasti tuo tuhruilu....

Uusille tervetuloa! Tämä hullu haluaisi tehdä vielä yhden liuskan ja katsoa, josko siinä olisi vielä maanantaistakin vahvistunut viiva...Tein siis vielä ma liuskatestin ja vertasin lauantaiseen, ja olihan se viiva vahvistunut, mutta vielä tekisi mieli katsoa, että onko vielä punaisempi... :ashamed:
Otetaanko ekalla neuvolakäynnillä muuten verikokeita tms?
 
Uskaltaisinkohan varovasti kurkata tänne teidän pinoon. Monesti olen käynyt lukemassa mutta en ole saanut ilmoitettua itsestäni mitään. :)

Olen plussannut jo reilu viikko sitten, mutta nyt alkaa raskauden vasta todella tajuamaan. Tänään viikkoja 5+0, LA 21.9 ja synnärinä EKKS. Esikoinen on meille tulossa ja heti tärppäsi kun annettiin siihen mahdollisuus. Melkein poden huonoa omatuntoa tästä, kun moni kaveri ja osa teistä täällä on saanut plussan vasta pitkän yrityksen tai hoitojen jälkeen. Jospa vastailen vielä siihen galluppiin:

1. 5+0
2. Oireita ei ole juuri lainkaan. Jos oikein kuvittelee niin vähän turvotusta ja tiheemmin saa juosta vessaan.. eli niitä kunnon oireita odotellessa :)
3. Varhaisultra on vielä harkinnan alla.
4. Samoin seulonnat, mutta todennakösesti osallistutaan.
5. Olen ostanut 2 bodya jo paljon ennen plussaa alesta.
6. Äitiyspakkaus otetaan
7. Seksihalut vähentyneet..
8. Varmaan käytän molempia, kestoja kotosalla ja kertiksiä sitten reissussa yms.

Ihanaa raskausaikaa ja minulta myös suuret pahoittelut suru-uutisia kohdanneille!!
 
Viimeksi muokattu:
1. 6+5
2. etova olo iltaisin, tissit kipiät, keittiöön meno oksettaa :D ja tajuton väsymys
3. en käy varhaisultrassa
4. np-ultra
5. en oo ostanu mitää, kaikki tyttöjen vanhat kamppeet on tallessa ullakolla
6. otan äitiyspakkauksen
7. seksihalut on nollassa väsymyksen takia kai
8. kertakäyttövaippoja aijotaan käyttää

Siinäpä galluppiin vastaukset. En oo tainnu ikääni kertoa, niin olen 27v ja mies saman ikänen, tytöt syntyneet -06 ja 07.

Pitäs mennä keittiöö siivoomaan :x
 
Vastauksia galluppiin :)

1. Raskausviikkosi? 5+4
2. Oireesi? Mahassa tuntuu vaihtelevaa painetta ja vihlontaa, pissattaa usein, arat rinnat, flunssainen olo ilman flunssaa.
3. Kävitkö/käytkö varhaisultrassa ja mitkä oli viikot? En käy, odottelen vain pelokkaana, että sujuuko vai ei.
4. Otitko/otatko seulonnat? En välttämättä.
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? En. Vasta sitten loppuajasta ehkä...
6. Otatko äitiyspakkauksen? Luultavasti.
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? En ole ajatellut asiaa :D
8. Aiotko käyttää kertiksiä vai kestoja? Todennäköisesti molempia, kuten edelliselläkin.

- Meelia
 
ZouZou Halit kuitenkin ja toivottavasti pian tärppää uusiksi! :heart:

Tämä tyttö on ollut tänään vähän äkäinen, hormoonit taitavat jyllätä ja lisäksi mulla on olo, että olen tulossa kipeäksi..sniif. Kaiken on kruunannut se, että mulla oli aamulla semmoinen olo, että on hiivatulehduskin, poltteli ja kirveli alapäähän oikeen kunnolla. Olen ruokakaupassa töissä ja minä sitten näppäränä tyttönä ostin purkin luonnonjogurttia ensi hätään ja sotkin sitä alapäähän :LOL: Olen jostain lukenut, että se auttaa ja kyllähän se auttoikin, ei ole sen jälkeen kirvellyt! Hätä keinot keksii :saint:

Sitten galluppiin:
1. Raskausviikkosi? Noin 4+9
2. Oireesi? Erittäin arat rinnat, kipristelyä vatsassa ja turvotusta iltaisin
3. Kävitkö/käytkö varhaisultrassa ja mitkä oli viikot? Käyn :)
4. Otitko/otatko seulonnat? En tiedä vielä..
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? En, vielä täytyy hetki malttaa!
6. Otatko äitiyspakkauksen? Otan!
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Mulla on kyllä huomattavasti vähentyneet, tai sitten se on pelkoa, että kuitenkin vahingoittaa pikkuista siinä..
8. Aiotko käyttää kertiksiä vai kestoja? Ehdottomasti kertakäyttöisiä!

Vaniljainen ja kultakimpale 4+9 (?)
 
Viimeksi muokattu:
Ilahduttaa, miten paljon tullut taas uusia, tervetuloa kaikille!! :) Ja onnea matkaan! Ja ZouZoulle voimia.

Minulla alkoi sitten oksentelu ja onkin ollut melkoista haipakkaa. Nyt näyttäis jotain pysyvän sisällä ja muutenkin ehkä olo helpottaa. Mutta koko aamu oli aivan hirveä, saas nähdä kauan tätä kestää, esikoisesta ekat 4kk oli pahoinvointia ja oksentamista, mutta en muista, että näin voimakasta olisi ollut :x

Joku oli kirjoittanut pahoinvointirannekkeista, kannattaisikohan niitä kokeilla? Mistä saa ja minkä hintaisia? En millään jaksa selata taaksepäin ketjua :confused:

Voisinhan minäkin vastata tuohon gallupiin :)

1. Raskausviikkosi? 6+5
2. Oireesi? Menkkatyyliset jomotukset alkuun, nyt rasvoittuvat hiukset ja hillitön oksentelu & pahoinvointi, juuri niinkuin esikoisen kohdalla... Lisäksi alakuloisuutta.
3. Kävitkö/käytkö varhaisultrassa ja mitkä oli viikot? En
4. Otitko/otatko seulonnat? Ehkä rakenneultra. Näin toimittiin myös esikoisen kohdalla.
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? En.. Mitään erikoista ei taideta tarvia. Jos tulee tyttö, sitten voisi ostaa jotain punaista.. :) Pojalle löytyy jo kaikkea ennestään.
6. Otatko äitiyspakkauksen? En luultavasti.
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Vähentyneet
8. Aiotko käyttää kertiksiä vai kestoja? Kertiksiä
 
Jospa kans rohkenisi tänne kirjottaa:) Esikoista odotellessa lask.aik 6.9


Ja sitten galluppiin vastaukset:)

1. rv 7+1
2. Oireet kuvotos, rintojen arkuus
3. Kävin varhais ultrassa 6+9 ja näkyi jo sydän ääniäkin;)
4. Ei seulontaan
5. Ei
6. otetaan äityispakkaus
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? vähentynyt
8. Aiotko käyttää kertiksiä vai kestoja? En oo miettinut viellä koko juttua
 
ZouZou: :hug:

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille! Ja tervetuloa uusille!

Gallup:

1. Rv 7+5
2. Oireet pahoinvointi ja väsymys.
3. En ole käynyt varhaisultrassa.
4. Kyllä käyn seulonnat.
5. En ole ostanut, enkä aiokaan vielä pitkään aikaan.
6. Otan äitiyspakkauksen.
7. Seksihalut, mitä ne on? Vähentyneet siis ovat.
8. Kertakäyttövaippoja käytetään.

Työreissusta selvitty, mutta kamala päivä ollut tänään. Ensinnäkin niin huono olo, että huh huh ja väsymys ollut niin kova, että ihan keskittymiskykyä haitannut. Mut jospa se tästä. Onneksi loppuviikon saa olla ihan ilman reissailua.
 
Hei ja tässä eka vastaukset osaltani.

1. 5+3
2. Rintojen arkuus, pienoinen huimaus hetkittäin,
3. Kyllä aika varmasti tulee käytyä
4. Np- ja rakenneultran kyllä
5. Vielä ei ole uskaltanut edes haaveilla pienten juttujen ostamisesta..
6. Kyllä
7. Pysyneet samassa
8. Kertiksejä

Onko muilla ollut muuten huimausta tai hetkittäistä heikotusta? Itsellä iski tänää kesken työpäivän. Ammatiltani olen opettaja ja tunnilla kesken lauseen alkoi maa pyöriä.. :) Hieman meni sanat sekaisin. Huimaus ei siis ole mitään pahaa, mutta kuitenkin sellaista että sen huomaa..
 
Vastauksia galluppiin

1. Raskausviikkosi? 6+3
2. Oireesi? menkkamaisia kipuja ja kouristeluja, repäisykipuja välillä, arat rinnat
3. Kävitkö/käytkö varhaisultrassa ja mitkä oli viikot? En käy, ellei jotain epämääräistä vuotoa tms. ilmene
4. Otitko/otatko seulonnat? Kyllä otan.
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? En ole.
6. Otatko äitiyspakkauksen? Kyllä.
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Ehkä hieman vähentyneet, mies on tyytyväinen ku saa huilia välillä. :p
8. Aiotko käyttää kertiksiä vai kestoja? Todennäköisesti kertiksiä, en ole vielä miettinyt asiaa.

Miranna mulla on muutaman kerran huippausta ollut, pyörii silleen villisti silmissä. Mut en kuitenkaan oo meinannu pyörtyä tai mitään.

Huomasin lenkillä, et hengästyn tosi herkästi nykyään. Tuntuu et kunto ois laskenu hetkessä. Kaverin kans olin puhelimessa kävellessä, niin se nauroi et puuskutan ihan niinkuin raskaana oleva nainen.... Tietää kyllä plussauksesta.

Zophie Mulla ihan sama fiilis koko ajan, tekis mieli testata vielä. Ei jotenki meinaa millään uskoa, et se on oikeesti plussa....
Mulle sanoivat kun varasin neuvola-aikaa, et otetaan verikoe. Ainakin veriryhmä, hiv, hepatiitti yms. selvitetään. Tosin mä en ennen tässä kaupungissa oo käyny sairaalassa, et siellä ei mitään perustietoja musta ole. En tiiä sit vaikuttaako se asiaan vai onko tuo ihan normikäytäntö....

straycat Meillä aika lähekkäin sattuu laskettu aika, vähän nuo laskurit heittelee mulla 20.9 molemmin puolin. Eli saatetaanpa olla sit vaikka samaan aikaan synnärillä, minäkin KYS:issä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

1. Raskausviikkosi? 7+1
2. Oireesi? Todella lieviä oireita kaikki, mutta rintojen arkuus ja todella lievä pahoinvointi.
3. Kävitkö/käytkö varhaisultrassa ja mitkä oli viikot? Päivystyksessä ultrattiin 6+3
4. Otitko/otatko seulonnat? Otetaan
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä? En niin mitään vielä...
6. Otatko äitiyspakkauksen? Ehdottomasti
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Haluja olis, mutta lääkäri laittoi seksikiellon niin kauaksi aikaa kun tuhruttelua jatkuu.
8. Aiotko käyttää kertiksiä vai kestoja? Varmasti alkuun kertiksiä, mutta kestotkin kiinnostais.

(.) Tänään oli sit hyvä alottaa pahoinvointi kun oli 8 tunnin kokouspäivä + 1,5h bussimatkat per suunta. Taasin tullessa pidättelin oksennusta koko matkan :x
 
Alkuraskauden ultra takana, ja löytyihän se "kärpäsen kakka " sieltä ; ) Kokoa oli huimat 7,8 mm, lapsivettä lääkärin mukaan normaali määrä. Endometrioosi kystat olivat pysyneet saman kokoisina. Hienosti syke näkyi myös omaan silmään :kiss:
Isukille sain kotiin mukaan ekan ultrakuvan, hän kun ei töiltään päässyt mukaan. Olo on aikas onnellinen ja helpottunut :cool: Nyt jännätään sit vielä 5 viikkoa ainakin, huomenna täynnä täydet 7 viikkoa. Niin ja hintaa tuolle ultralle tuli se poliklinikkakäynnin verran, 28 euroa.

1. Raskausviikkosi? 6+6
2. Oireesi? Arat rinnat, närästys, etova olo toisinaan
3. Kävitkö/käytkö varhaisultrassa ja mitkä oli viikot? Kävin, 6+6
4. Otitko/otatko seulonnat? En tiedä vielä
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? En ole, kerkeäähän tässä vielä =)
6. Otatko äitiyspakkauksen? Otan
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Meillä on muutenkin suht aktiivinen seksielämä, eli suunnilleen joka toinen päivä mennään nytkin :D
8. Aiotko käyttää kertiksiä vai kestoja? Kertiksiä
 
1. 6+6
2. Arat rinnat, vatsavaivat (pieruja :D ), levottomat jalat ja iskias
3. Kävin, 6+6
4. Otetaan me. Ihan vaan siksikin että oääsee ultraan pällistelemään kun kerta on se 4D laitekin tänne meidän kylään rantautunut :)
5. Kaksi bodya kun oli niin ihanat kuosit ja alennuksessa
6. Otan
7. Vähentyneet, mutta me ollaan muutenkin tällaisia kausittaisia sen suhteen.
8. Ainakin aluksi kestoja. Jos alkaa menemään kuppi nurin niin hyvällä omallatunnolla vaihdan kertiksiin :)
 
innoM, voihan se tietty olla. Tosi hellävaraiselta ultraus kuitenkin tuntui ja kun siitäkin meni reilusti yli vuorokausi tuhruiluun niin tiedä sitten. Miten kauan sulla kesti muuten tuhruilu ennen kuin keskenmeno varsinaisesti käynnistyi eli kunnon vuoto alkoi? Vai oliko siinä välissä ihan vuodotontakin?
Tuhruilu alkoi siis 6+3. Tuli paperiin pyyhkiessä verituhrua. Siitä tais mennä pari päivää, että alkoi tulla ihan lirauksia kirkasta verta pöksyihin, mutta oli myös tuhruttomia hetkiä. Kuitenkin veren tiputtelu jatkui ja 7+2 todettiin keskenmeno ja kaikki oli siis ultrassa vielä 6+5 hyvin. Tuhrutteluna se siis alkoi, joka todettiin tälläkin palstalla ihan normaaliksi, kuten neuvolassakin. Kunnon vuoto alkoi vasta tyhjennysnappien ottamisen jälkeen!
 
ZouZou, sinne kuitenkin :hug: Kyllä se varmasti silti aina kirpaisee, vaikka siihen olisikin osannut asennoitua.

Piipura, mä oon kans AINA vihannut oksentamista, että arvaa vaan kuinka ihanat 3 viikkoa on takana!! :x

Zophie, en kyllä suosittele enää testaamaan!! Koska se viiva voi olla haaleampi (eri aika, vähemmän pidätystä yms) ja siitä se stressi vasta sitten syntyykin!

straycat, tervetuloa mukaan! :)

marsa*, tervetuloa ja älä turhaan pode huonoa omaatuntoa, koska podin sitä edellisellä kerralla, kun tulin raskaaksi ekasta yk:sta ja sain sitten keskenmenon. Nyt täytyy rehellisesti sanoa, että en ole potenut sitten tippaakaan, vaikka taas tärppäsi ekasta yk:sta ja hyvin on ainakin tähän asti mennyt.

Vaniljainenn, kiitos vinkistä! :D Täällä tosiaan tuntuu myös joskus tuota kirvelyä alapäässä, mutta olen sen saanut pois lämpöisellä suihkulla ja karpalomehulla!

Pakkastyttö*, 4kk!! Järkyttävää :O Nyt 3 viikkoa on tuntunut tuskalta! Pahoinvointirannekkeet eivät ole mulla ainakaan toimineet! Maksoi noin 20€ apteekissa.

muffi, tervetuloa! :) Ja siinä sun viestin kohdalla alhaalla pitäis lukea "muokkaa viestiä".

-laura-, ihania uutisia! :) Jotain tuollaista mittaa oli omakin pikkuiseni silloin varhaisultrassa 6+4 :) Halvalla pääsit. Tohon hintaan kävisin varmaan kerran viikossa :D

(.) Tuntuu, että päivällä alan jo laskemaan tunteja iltaan. Illat aina helpoimpia tämän pahoinvoinnin kanssa. Väsymys painaa iltaisin enemmän. Aamulla (tai jo yöllä) kyllä herään sitten siihen huonoon oloon.

innoM + Pulla 7+6
 
Hei taas pitkästä aikaa :) Jotain jaksaa taas kirjoitella, kun kerrankin on aikaa istua rauhassa koneella. Tänne on taas tullut paljon uusia, eli tervetuloa :) Paljon haleja ja voimia kaikille tuhruttelijoille.

Sitten jos tuohon galluppiin vastailisin:

1. 7+2 eli rv 8
2. Väsymys, rintojen arkuus, yökötys melkein mihin päivän aikaan vaan.
3. En ole käynnyt, enkä varmaan käykkään.
4. Kyllä aion ottaa seulonnat.
5. En ole vielä mitään ostellut.
6. Luultavasti kyllä. En ole vielä ihan varma, koska ennestään kuitenkin löytyy esikoisen vaatteita.
7. Pahaolo on aika hyvin vähentänyt mun haluja, mutta eiköhän tää tästä, kun olo vähän helpottuu taas.
8. Eiköhän niitä kertiksiä vaan tuu käytettyä.

Pitää taas mennä jotain haukkaamaan, ettei pahaolo yllätä.
 
(.) Kaikki hyvin!!! :heart: Kävin tarkastuttamassa tilanteen ja kaikki oli ok. :)

Nyt vaan masennusjakso menossa taas, raskausaikaan sopimattomat lääkkeet käytössä, joten huomenna nuoremman neuvolassa pitää muistaa mainita että varaa mulle lääkäriajan.
 
lisään galluppiin että joitain oireita nyt ilmaantunut. palelu yllättää aina pitkin päivää eilen illalla tärin peiton alla, sit rintoihin ja nänneihin kihelmöi. muutoin samaa väsyttää kyllä mutta voi johtua kun kuopus valvottaa öisin vielä toivotaan että helpottaa ennen uuden vauvan tuloa.
 
Hei kaikki! :wave:

Sopiiko mukaan yksi hännänhuippu? Tänään tuli testiin tasavahvat viivat :heart: Laskettu aika osuu 30.9. tai (todennäköisemmin) 1.10. ja toinen olisi tulossa. Viikoista en osaa varmaksi sanoa, ovis tuli todella aikaisin kierrossa (odotin vasta melkein viikkoa myöhemmäksi) ja nuo lasketut ajat siis oviksen perusteella. SeKS olisi synnäri, jos joskus sinne asti päästään :)

Branwen ja pieni noin 3+5
 
Galluppiin otan osaa minäkin...

1. Raskausviikkosi? 9+2 ellei uä tänään muuta...
2. Oireesi? Päänsärkyä vähän väliä, mahassa painetta, repäisykipuja, ilmavaivat(!!!!), tissit kipuilee välillä ja ovat kasvaneet kohta 2 kokoa......jee....not....
3. Kävitkö/käytkö varhaisultrassa ja mitkä oli viikot? En ole käynyt, tänään on kontrolliultra jossa tutkitaan syitä toistuviin kesjenmenoihin ja katsotaan, että nappulalla on kaikki ok. 9+2 on neuvolan mukaan nyt.
4. Otitko/otatko seulonnat? Ei oteta ellei mitään superkamalaa ilmene.
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? sorruin joo...
6. Otatko äitiyspakkauksen? Mietinnässä vielä...
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Välillä kokonaan poissa ja välillä himottaa niin etten tunnu saavan tarpeeksi...
8. Aiotko käyttää kertiksiä vai kestoja? Kestoja kuten kuopuksella ja osittain esikollakin(joka tosin jo 8v.)
 

Yhteistyössä