Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

juu no me just miehen kanssa katottiinkin eilen että se oli 19.12 kun oltiin ilman ehkäsyä kun tosiaan oltiin vaan sen kerran kun kumit oli loppu :ashamed: ja laskurit näyttää et hedelmöitys olis ollu 13.12 menkkojen mukaan mikä ei siis ole mahdollista että ehkä vielä on toivoa :heart: siitä laskin että jos hedelmöitys olis tapahtunu noin 21.päivä niin olis lauantaina ultrassa ollukin oikeesti vasta 5+4 :confused:

No onneks on noin kaks poikaa tossa niin ei ehdi ainakaan koko päivää murehtia että eikö tää tästä :)
 
Hauska tuo kiinalainen kalenteri. Poikaa näytti meille ja näköjään esikoisenkin tiesi pojaksi :) Pojalta ehkä vähän tuntuu, oireiden perusteella. Anteeksi tulee taas omaa napaa, mutta kerron nopeasti kuulumisia. Eli tuhruttelu loppui viikonloppuna ja pahoinvointi lisääntyy. Väsymys valtava edelleen.. Tänä aamuna oli niin kauhea olo, mutta onneksi ennen puoltapäivää hellitti. Yökkiä piti pöntöllä, mutta ei tullut mitään.. Eli oireita on ja tuhruttelu loppui, ihan hyvillä mielin nyt, ensi viikolla neuvola.

Jaksamisia pahoinvoiville! :flower:
 
Tyttöä tänne näytti ja muutenkin luulen, että tyttö tulee, kun noi pojat on niiiiiin harvassa molempien suvussa, mutta aika näyttää :) Hassua, että ennen, kuin tulin raskaaksi (siis ennen ed. kertaa) haaveilin pojasta, mutta sitten, kun tulin raskaaksi, niin toivoin tyttöä. Nyt, taas ei ole mitään ns toiveita sen suhteen. Haluisin vaan raskauden kestävän loppuun asti :)

innoM + Pulla 7+5
 
Hei.
Kai nyt sitten tänne ketjuun kuulun. Tänä aamuna plussasin, olo on vieläkin jotenkin todella sekava ja järkyttynyt. En ole edes miehelle vielä ilmoittanut. Ei kyllä mennyt ihan kuin suunniteltu oli... Vaikka lapsi on aina lahja, niin tää uutinen kyllä tuli todellisena yllärinä. Mutta ainoastaan raskaudenaikainen himoni punasalaattiin tän ties. Eli la 20.9 ainakin netin laskurien mukaan. Esikoinen on silloin 3 v 4 kk ja kuopus 1 v 7kk. Että näin... Apua miten mä selviän noiden pienten kanssa? Ja ennen kun kukaan naputtaa, niin ehkäisyä on todellakin käytetty aina...
 
Hei taas!

Viikonloppu meni matkatessa ja nyt hetkeksi ehti rauhoittua.. Olo on edelleen ihan uskoakko vai eikö.. :) Lauantaina piti tehdä uusi testikin ja näytti "raskaana 2-3", että jospa tämä olisi totta.

Kaneli87 puhui ettei oireita oikein ole, ei niitä ole täälläkään.. Hieman rinnat hellänä, pientä huimausta ollut muutama päivänä ja pientä väsymystä, mutta ei mitään muuta. Rinnat kyllä on kohta hellänä pelkästä puristelusta, kun pitää vähän väliä koettaa et vieläkö ne on arat.. :LOL: Toivois kyllä jo jotain tulevan, niin jos tämä sitten muuttuisi todemmaksi.. :) Hullulla on omituiset toiveet..

Ihana kun niin moni on saanut hyviä uutisia. :) Huomenna olisi tarkoitus soitella neuvolaan ja varailla ensimmäistä aikaa. Samalla selvittäisi sen, että pääseekö sitä kautta varhaisultraan vai menenkö yksityiselle. Varhaisultraan ehdottomasti haluan tuon ainokaisen munasarjan vuoksi, että teitää möykyn olevan oikeassa paikassa, eikä esimerkiksi johtimessa.. Ja jos sieltä sais mielenrauhan möykyn olemassaolollekin.. :)

Miranna- ja möykky 5+2
 
Heipä hei!

Onnittelut kaikille plussanneille! Täällä alkaa tosiaan olla aika kivasti porukkaa :) Toivottavasti kaikki pysytään mukana loppuun saakka!

Tänään töissä (olen siis luokanopettaja) kävi ilmi, että muutamilla oppilailla on parvorokko! Hieman pelkoa rupesi aiheuttamaan tuo tieto, soitin heti töistä tultua äidille ja kysyin, että olenko kyseisen rokon sairastanut, ja äiti kysyi ensimmäisenä että mikä rokko?!?! Ei ollut siis eläissään kuullutkaan moisesta, joten voisin epäillä ettei sitä ole tullut sairastettua. Noh, työkaverin kanssa yritetttiin terveydenhoitajalle soitella, että tarvitseeko tehdä jotain toimenpiteitä asian suhteen, mutta tätipä ei vstannut... Ajattelin, että voisi aamulla yrittää soittoajan puitteissa soitella neuvolaan, mutta ahistamaan rupesi. Parvorokko siis aiheuttaa raskaana oleville keskenmenon riskin, 30% mahdollisuus, että siirtyy äidiltä vaaville. Ilmeisesti eritoten alkuvaiheessa menee kesken herkemmin ja jos pidemmällä olisi niin tulisi mahdollisesti jotain epämuodostumia tms. Yhdellä sivulla sanottiin, että sairaslomalle, jos tartuntavaara suuri, mutta pitää kysellä huomenna asiasta... Onko kellään kokemusta?

Piipura ja 6+2
 
...testasin vaan olenko edelleen kirjautunut...

Eka neuvola oli tänään ja siellä LAksi saatiin 6.9. No, pari päivää sinne tänne, tuolla mennään. Oireettomuus jatkuu. Pikku ökötys päällä koko ajan, mutta vain pikku.
Ihanaa kun te jaksatte kommentoida toisten juttuja. Itse olen nyt niin epätietoinen ja jotenkin vaisu etten jaksa kommentoida. Kaikki kirjoitukset luen. Ja ultrakuulumiset ovat aina ihania. :heart: Jospa sitä tästä aktivoituu kun jotenkin saisi tämän asian todeksi. Neuvolassa niin antiikkiset vehkeet, ettei sykettä edes yritetty löytää. Seuraava nla 5 vkon kuluttua, jolloin mahdollisesti jo niskapoimu-ultrakin on käytynä (pitääkin heti huomenna varata aika)

:wave: Vointeja KAIKILLE!
Tehilla ja liisa 7+0
 
Parvorokosta: Minä sain esikoista odottaessa neuvolasta ohjeeksi, että jos töissäni esiintyy parvorokkoa, niin välittömästi yhteys neuvolaan. En muista, olisivatko laittaneet sairaslomalle, mutta ainakin käsittääkseni joihinkin testeihin olisi joutunut. Muistini väittäisi,että sairaslomaa olisi tiedossa, samoin kuin jos ei ole vesirokkoa sairastanut ja sitä on liikkeellä... En ainakaan töihin menisi ennen yhteyttä terveydenhoitohenkilökuntaan...
Ihanaa odotusta kuitenkin!
 
Vaniljainen!!! Teillä taisi sitten tauko loppua :LOL: Ihanaa oikeesti, että olet täällä... Mukavaa saada "tuttuja" pinoon. Miten siellä voidaan? Ja mites tää nyt menee niiden teidän häiden kanssa yksiin?

Kaneli87 pohdiskeli tuota oireettomuuttaan. Eipä ollut täälläkään oikeastaan juuri mitään oireita 6+0 viikkoon saakka. Jotain pienen pientä arkuutta rinnoissa ehkä ja pientä nippailua kohdun tietämillä. Sitten joskus 6+4 alkoi etova olo aamuisin, joka jatkuu edelleen vähän voimistuneena. Ja röyhtäilyä on paljon sekä vessassa ravaamista (missä olen muutenkin käynyt tiheään normistikin). Muuten on olo aika lailla normaali ja kaikki oli hyvin ultrassa :heart: Älä huoli.

innoM ootko jo saanut phks:stä sen np-ultra ajan? Mille viikolle sen sait? Meillä meni eilen vasta se lähete eteenpäin, joten voipi olla, että reissun aikana sitten tulee postia.

Täällä tänään työkaveri kysyi, olenko raskaana. Oli jotenkin hänelle tullut sellainen fiilis ja oon kuulemma näyttänyt pyöreämmältä. En alkanut valehtelemaankaan vaan kerroin totuuden ja perään nauroin, että ei tästä kyllä ole vielä ehtinyt vatsa pyöristymään, rinnat vähän :D Toisaalta vähän helpottaakin, kun nyt läheisin työkaveri tietää, vaikka olisi voinut kysyä vasta loman jälkeen niin olis viikot olleet pidemmällä...

Kävin tänään labrassa, jotta saivat otettua verikokeen, jota neuvolatäti ei saanut otettua. Ja kyllä se vaan menee niin, että se on helppoa kun sen osaa. Olin siinä penkissä ehkä 20s ja homma oli hoidettu. :D Nyt on sekin homma sitten hoidettu alta pois.

Täällä alkaa nyt pakkaaminen ja luultavasti nettitaukoilu. Ja loman jälkeen on raskausviikotkin sitten jo taas kaksi viikkoa pitemmällä. (Huomenna poksuu!)

heinäneito ja papu 7+6
 
heinäneito, joo sain jo viime viikolla ja aika on 9.2, eli noin 3 viikkoa vielä! :) Varhaisultran mukaan silloin viikkoja 10+6, joten en tiedä menenkö sitten vielä uudelleen.

Carlotta, tervetuloa! :)

innoM + Pulla 7+5
 
Iltaa jälleen,

Parvorokko asiaa: Arvauskeskukseen soiton jälkeen, en kyllä ole yhtään viisaampi. Eli lääkärille asti pääsin jutustelemaan, mutta hän oli sitä mieltä, että ei ole vaaraa ja sairastuneet lapset pitäisi pitää kotona 3-4 päivään. Nyt kun on kuitenkin itse lukenut eri paikoista, että lapset ilmeisesti tartuttavat sitä jo ennen kuin oireet ilmenevät, tosin lääkäri sanoi tämän suhteenkin jotain ihan muuta. Verikokeesta ei aluksi sanonut mitään, itse kysyin asiasta ja sen jälkeen oli sitä mieltä, että voisin aamulla työterveyteen soittaa ja kysyä josko kyseisen kokeen saisi kuitenkin sitten tehtyä. Mutta sanoi vain että töihin voin mennä, vaikka sairastapauksiakin siellä todennäköisimmin on... Johan on markkinat! No pitää katsoa mitä tässä oikein sitten tekee... Ei nyt tämän takia haluaisi pientä menettääkään... :(

Piipura
 
Hei kaikki!

Ilmoittaudun tänne jonon jatkoksi. Eli toista odottelemme ihan alkumetreillä, syyskuun puolivälin jälkeen lienee laskettu aika. Viikkoja nyt 5. Kauheasti jännittää, että miten tämä sujuu eikä uskalla vielä kovin pitkälle ajatella. Mahassa kyllä tuntuu kaikenlaista ja tiukat farkut ahdistaa. Viime raskaudessa käytin omia normaalifarkkuja melkein puoliväliin :O .

Parvorokosta voisin heti alkuun kommentoida:
Viimeksi kun olin raskaana, niin päiväkodissa, jossa olin töissä, ilmeni parvorokkoa. Otin heti neuvolaan yhteyttä ja sitä kautta verikokeisiin. Minulta löytyi parvorokon vasta-aineet, joten mitään hätää ei ollut. Asiahan on niin, että aika suuri osa lapsista sairastaa parvorokon oireettomana. Ei minunkaan äidilläni ollut mitään tietoa, että olisin sairastanut :) . Parasta siis käydä siellä verikokeessa, niin asia selviää.

Leppoisaa odotusaikaa kaikille!
Meelia
 
heipparallaa! :) Tervetuloa uusille ja onnea odotukseen! :flower:

horrorpop: ei miesten asiat voi vaikuttaa mitenkään kaksosten tulemiseen, jos siittiöillä olisi valta niin eikös silloin vauvoja syntyisi kerralla monta miljoonaa? ;) Munasolujen määrään siittiöt eivät voi vaikuttaa, joten kaksosten taipumus voi tulla vain äidin puolelta. :) tai ainakin siis erimunaset kaksoset, identtisten kaksosten tapauksissahan joku miehen geeni voiskin vaikuttaa, hmm. Ihmeellisiä asioita :)

Miuski: mä pelkäsin eka että tulee km, sitten pelkäsin, että mimmonen äiti musta tulee, ja kun ultrassa näkyi vaan yksi alkio, niin harmittelin, kun ei saadakaan kaksosia :D Eli mielialat ja ajatukset vaihtelee sekunneissa ihan miten sattuu! :D Tsemppiä ultraan :hug:

Räpä: kiitos :)

Poikaa näyttäisi siis meillekin tuo kalenteri. Kyllä kelpaa :) Toivotaan molemmat tosi paljon poikaa, mutta kunhan nyt saataisiin edes jompikumpi niin ollaan superonnellisia :heart: Ostin eilen elämäni ensimmäiset vauvan vaatteet, IIIIIK! :D Ne on niiiin pieniä! :heart: Ja tietty sinisen sävysiä :D

voikaa hyvin ja nähdään pian taas!
tömpsis ja super 7+0 :)
 
Viimeksi muokattu:
Tuon kiinalaisen kalenterin mukaan meillä pitäis olla 2 poikaa ja 2 tyttöä, mutta meilläpä on neljä tyttöä, juu ja poikaa lupaa tällä kertaa. Eli en luota kyseiseen kalenteriin, mahdollisuudet oikeeseen tulokseen näkyy olevan 50% luokkaa :LOL:
 
Josko nyt sitä esittelyä :) Olen siis syyskuussa naimisiin mennyt 3,5-vuotiaan pikkutytön äiti ja rv nyt 5+5 ja kakkosta odotellaan saapuvaksi 15.9. Minulla on pco-tyyppiset munasarjat ja raskaaksitulo ei ollut itsestäänselvyys, käytin kiertojen tasaamiseen Terolut-pillereitä. Esikoinen syntyi 42+1 käynnistettynä ja lopulta hätäsektiolla. Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut oireita oikein ollenkaan, puolivälissä alkanutta turvotusta ja närästystä vain. Nyt taas tiesin jo ennen testin tekoa olevani raskaana, kaikki mahdolliset oireet löytyy!! Pahoinvointia, turvotusta, rintojen arkuutta, palelua, hikoilua, huimausta, jano on kokoajan ja yllättäviä mielitekojakin löytyy jo :D
Minua pelottaa ihan kamalasti, olen liikaa lukenut tuulimunaraskauksista ym :( Joten varasin tänään ajan Femedaan 27.1.varhaisultraan jossa katsotaan samalla munasarjojen rakkulatilanne (lisää keskenmenonriskiä) ja saa varmuuden että alkio on kiinnittynyt oikeaan paikkaan ja että siellä ylipäätään on elämää.

Voidaan paksusti :)
 
Ihanaa tiistai-iltaa koko konkkaronkalle :wave: Täällähän on tullut oikein kunnolla tekstiä lisää eilisestä!

Voi noppispoppis!! Pidän ihan kamalasti peukkuja, että kaikki menisi kuitenkin hyvin!! :heart: Onhan tosiaan mahdollista, ettet ole vielä ihan niin pitkällä kuin ajattelit!

Tervetuloa Carlotta, toivottavasti pienen alkujärkytyksen jälkeen osaat nauttia raskaudestasi! :)

Miranna- Meidän terveyskeskuksessa ei ainakaan tehdä varhaisultraa, vaan se pitää tehdä yksityisen puolella, mulla on myös toinen munajohdin tukossa joten lääkärin kehotuksesta menen siihen!

heinäneito Voi kuinka ihanaa kun sinäkin olet täällä!!
Meillä tosiaan tauko loppui ja heti ekasta kerrasta tärppäsi tauon jälkeen :) Häät on edelleen kovasti suunnitteilla, ainoastaan mun pukuuni tämä tulee vaikuttamaan, mutta ei haittaa yhtään!!! :) :) Mä olen voinut oikein hyvin, vatsaa turvottaa, paleltaa helposti ja tänään on tissit kipeytyneet ihan älyttömästi, mutta nuokin on vaan ihania asioita :D Mitenkäs sulla? :heart:

Piipura No jopas on tilanne :O Mä ymmärrän sua ihan täysin, et varmasti halua mitään riskejä ottaa, että pienelle tapahtuu jotain!! Mä varmaan itse soittaisin jokaiseen mahdolliseen paikkaan ja kysyisin mielipidettä ja todennäköisesti hakisin sitä sairaslomaa tavalla tai toisella..

Meille tuo kiinalainen kalenteri näytti poikaa ja itseasiassa mulla onkin poikaolo :heart:
Jumantsuikka mun tissit on tänään olleet superkipeät, en pysty yhtään olemaan ilman rintsikoita..:) Varailin tänään aikaa varhaisultraan yksityiselle, jossa katsotaan, että pikkuinen on löytänyt tiensä kohtuun asti, mulla on siis jännät paikat ensi maanantaina :)

Vointeja kaikille ja muistakaa nauttia olostanne :)

-Vaniljainen ja kultakimpale 4+6(?)
 
Heipä hei!

Onnittelut kaikille plussanneille! Täällä alkaa tosiaan olla aika kivasti porukkaa :) Toivottavasti kaikki pysytään mukana loppuun saakka!

Tänään töissä (olen siis luokanopettaja) kävi ilmi, että muutamilla oppilailla on parvorokko! Hieman pelkoa rupesi aiheuttamaan tuo tieto, soitin heti töistä tultua äidille ja kysyin, että olenko kyseisen rokon sairastanut, ja äiti kysyi ensimmäisenä että mikä rokko?!?! Ei ollut siis eläissään kuullutkaan moisesta, joten voisin epäillä ettei sitä ole tullut sairastettua. Noh, työkaverin kanssa yritetttiin terveydenhoitajalle soitella, että tarvitseeko tehdä jotain toimenpiteitä asian suhteen, mutta tätipä ei vstannut... Ajattelin, että voisi aamulla yrittää soittoajan puitteissa soitella neuvolaan, mutta ahistamaan rupesi. Parvorokko siis aiheuttaa raskaana oleville keskenmenon riskin, 30% mahdollisuus, että siirtyy äidiltä vaaville. Ilmeisesti eritoten alkuvaiheessa menee kesken herkemmin ja jos pidemmällä olisi niin tulisi mahdollisesti jotain epämuodostumia tms. Yhdellä sivulla sanottiin, että sairaslomalle, jos tartuntavaara suuri, mutta pitää kysellä huomenna asiasta... Onko kellään kokemusta?

Piipura ja 6+2
Esikoisen alkuraskaus aikana työkaverin lapsella todettiin parvo rokko ja silloin jo (en ollut mitenkään kontaktissa lapseen) meidän neuvolatäti laittoi mulle lähetteen ja katsottiin parvo rokon vasta aineet. Selvisi, että olen sairastanut sen tietämättäni ja niin se usein kuulemma myös sairastetaankin, joten voi olla, että äitisi ei ole asiaa edes huomannut. Mutta ehdottomasti pyydä vasta aine koe. Sä kuitenkin olet näiden lapsien kanssa kontaktissa. Ihme kyllä, ettei lääkäri määrännyt verikoetta. Outoa.
 
NoppisPoppis: josko siellä viikkoja vasta sen verran vähän, kuin itsekin epäilit. PEukut pystyssä ensiviikkoon!!!

Tervetuloa uusille!!! Kyllä meitä onkin jo kiva porukka. :heart:

Lauralle voimia suruun! :hug:

Jotenkin itsellä ollut muutaman päivän jotenkin vaisu olo tän odotuksen suhteen ja vähä huolissaankin olen. Oireita kyllä on, mutta tää tietämättömyys pitää pelkoa yllä. reilu kaksi viikkoa vielä neuvolaan ja ultraan. Pelkoa on nyt vähän lieventänyt eilen ja varsinkin tänään yltynyt pahoinvointi, oli pari päivää muka jo helpompaa, mutta eilen oli huono aamupäivä ja tänään piti yrjötä kun tein jauheliha kastiketta. Johtui lähinnä siitä, että oli liian kova nälkä ja se saa mut voimaan entistä huonommin . Mun mielestä mun masu kyllä vähän pömpöttää, mutta sitten pessimistinä mä ajattelen, että ihmekään kun syö koko ajan...:whistle:. Voi valdemar, mitä helekuta mä näin murehdin. Mä sitä alkuraskauden ultran varaamista mietin jo pitkään, mutta luovuin ajatuksesta, koska mitään vuotoja ei ole, rinnat kipeät, kasvanutkin ja vatsa on turvoksissa, huono olo ja väsymys painaa, mieialat heittelee, pääasiassa saan kilareita. EIkö siinä ole aihetta jo odottaa sen pari viikkoa. Esikoisesta jaksettiin odottaa ekaan neuvolaan, tokasta saatiin ihan yllärinä ultra ekassa neuvolassa 8+ ja nyt tiedän, että ultrataan joka tapaukessa eka neuvolassa. Säästän nuo ultra rahat sitten vauvalle jos kaikki hyvin. Niin ja itselle mamma vaatetta. :heart:

Leo rv7+6 :heart:
 
iltaa vaan kaikille!!

ensiksi kovasti haleja ja voimia kaikille tuhruttelijoille!! toivottavasti kaikki on hyvin! :hug:

hirmuisen paljon onnea kaikille ultrassa käyneille! ihana kun kaikki on hyvin! mäkin tahtoisin jo ultraan, en malttaisi millään odottaa. ens maanantaina vasta... |O

niin ja tervetuloa kaikille uusille! paljon onnea plussasta!! :heart:

täällä ei olossa mitään kummempaa, tänään ollut vähän pahoinvointia sillon tällön, mut se varmaan johtuu kun en oikein ole syönyt mitään kunnolla. vähän tossa verenpaine pompsahti iltapäivällä kun oltiin ulkona esikoisen kanssa. naapurin sedän volvo oli vuotanut ison lätäkön öljyä pihalle, niin eikös tää vintiö juossut lätäkköä kohti ja heitti niin komiat lipat suoraa siihen öljyyn. koko talvihaalari, hanskat, pipo, kengät, naama, siis kaikki, ihan öljyssä. aijai, mukavaa..... :headwall: naapurin setä on nyt sitten kirottu sinne alimpaan. ei kyllä saisi hermostua enää yhtään, vauvat ei oikein tykkää siitä. heti alko nippailee masusta. : /

kiinalainen kalenteri näytti meille tyttöä, ja se olisi kyllä aivan ihanaa, kun toi poika jo on. saisin minäkin vähän naisseuraa tänne! :D

huutelee toi nukku-Matti jo kovasti tuolla, pakko mennä! ;) |O


raphaella ja minipötkis 6+4
 
Kiitos myötäeläjille. Pakko tässä on jaksaa eteenpäin, mummo saatetaan haudan lepoon 29.1.

Mulla on alkuraskauden ultra huomenna Kuopiossa. Voin kertoa, että pelottaa ihan sikana.....Ehkä mä selviän, ja sieltä se syke löytyy.

Laura
6+5
 
Heippis vaan kaikille ja onnea odotukseen =)

Täällä ilmoittautuu Hipsunen, raskausviikkoja taitaa olla nyt 5+5 ja laskettuaika 18.9! Raskauden alun shokkivaiheesta on selvitty ja pikku hiljaa mielikin mukana jo jännittävässä odotuksessa! Meillä raskaus ei ollut suunniteltu ja siksi yllätti tämän äidin ja pahasti, toteamme toiseen kertaan ettei ne ehkäisypillerit ole niin luetettavia :) Tuttua juttua tämä on eli takana on jo 3 synnytystä tosin aikaa kulunut edellisestä jo 7 vuotta ja kaikki raskauteen liittyvä tuntuu uudelta ja ihmeelliseltä! Oireita on ollut jo joulusta asti ja nyt osittain vähän helpottanut, tosin närästys mitä ei ole aikaisemmin ollut meinaa viedä jo järjen :D Ensimmäistä neuvola käyntiä odotellaan mikä on vasta 7.2 ja pelonsekaisin tuntein ultraa, että saadaan tietää onko kaikki kunnossa! Mieli tekisi jo varata aika yksityiselle ultraan, mutta koitan malttaa mieleni vielä toistaiseksi....mutta kuinka kauan eiköhän sekin selviä =)

Onnea matkaan kaikille odottajille :wave:
 
(.) Tulin vain kertomaan, että nyt iltaa kohden olo ollut ihan hyvä (ei oksentamista), mutta onko tää nyt sit närästystä vai mitä, kun tuntuu, että rintalastaa painaa?? Jotenkin tuntuu, että oon ihan "jumissa".

Hei, voisin nyt hyvän oloni "kunniaksi" tehdä pienen (kertaus)gallupin, jos sopii! :)

1. Raskausviikkosi?
2. Oireesi? (ne päällimmäiset. ei tarvitse listata kaikkia mahdollisia hakemalla haettuja oireita :D )
3. Kävitkö/käytkö varhaisultrassa ja mitkä oli viikot?
4. Otitko/otatko seulonnat?
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä?
6. Otatko äitiyspakkauksen?
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet?
8. Aiotko käyttää kertiksiä vai kestoja? (vaipoista siis kyse)

No, siinä vähän galluppia :) Vastailen vaikka samantien omat vastaukseni

1. 7+5, eli rv 8
2. Pahoinvointi, rintojen arkuus (varsinkin aamuisin), väsymys.
3. Kävin varhaisultrassa ja viikkoja oli 6+4.
4. Kyllä otin seulonnat.
5. En ole, koska tässä vaiheessa en nää mitään järkeä, kun ed. raskaudessa ostin melkein heti jo plussattuani mm. bodyja pienen paketin ja oli kauheeta "löytää" ne keskenmenon jälkeen. Kyllä sitä ehtii! :)
6. Kyllä otan äitiyspakkauksen.
7. Ei ehkä vähentyneet, mutta seksi on lähes nollassa ollut plussan jälkeen. Kyllä se siitä vielä, kun päästään "paremmille" viikoille ;)
8. Kertiksiä käytetään 99% varmasti.

innoM + Pulla 7+5
 

Yhteistyössä