Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

ReNu, kovasti voimia sinne ja toivottavasti tulet pian taas odotuspuolelle! :hug:

Kertomisesta taas kertausta. Oletteko jo nyt kertoilleet läheisille?

Kerroin tänään taas yhdelle lisää (nyt siis tietää 2 sukulaistani ja 1 kaveri). Uutinen otettiin todella iloisesti vastaan ja siitä jäi tosi hyvä fiilis :) Eipähän tarvi keksiä tekosyytä miksi en aio nauttia alkoholia hänen tulevissa syntymäpäiväjuhlissaan :) Vielä olisi kyllä läheisiä/kavereita joille pitäisi kertoa, mutta eiköhän tässä ehdi. Odotan sitä sopivaa hetkeä ;)

innoM + Pulla 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Me ollaan nyt kerrottu mun äidille (isä saa tietää nyt viikonloppuna, jos äiti on pystynyt pitämään salaisuuden) ja miehen vanhemmille ja siskolle sekä aika monille kavereillekin. En vaan osaa valehdella mistään tipattomista tammikuista! Jos menee kesken niin sitten menee, onhan sekin helpottavaa ehkä että kaverit ja läheiset voi olla siinä tapauksessa tukena. Nyt viikonloppuna saa tietää pari kaveria lisää kun huomenna illalla olisi tarkoitus nähdä ja istua iltaa. Myös töissä kerroin maanantaina esimiehelle, ajattelin että jos pahoinvointi tai väsymys yltyy ja joudun olemaan poissa, on paljon helpompi kun pomo tietää mistä se johtuu. Tosi hyvin otti tiedon vastaan.

Arminen 6+4
 
ReNu, poistuin odottajista 24.11. ja palasin takaisin 20.12. eli eikun yritys päälle niin olet raskaana ennenkuin huomaatkaan! Hetken se tekee niin kipeää ettei kukaan uskois, mut helpottaa varsinkin uuden raskauden myötä nopeasti. Toipumista helpottaa sen tietäminen, ettei siellä eläjää ollutkaan. Tavallaan ei voi surra menetettyä raskautta, mutta itkeä silti saa sitä, miks sitä ei mulle suotu, kun niin moni muu saa normaalin raskauden ja itselle tuli vaan siitä rippeet. Olen mukana surussasi!

Kertoa en vielä uskalla pahemmin kenellekään, tm alkoi vuotamaan vkolla 7+5, joten pidän turhana kertomista liian aikaisin. Oli se kuitenkin surkeaa itku kurkussa kertoa töissäkin keskenmenosta, kun kyselivät raskauskuulumisia...mieluummin alan mahaa kasvattamaan ja vastaan olevani pieniin päin kuin kerron sitä etukäteen.

Sandemar 7+1, takana tuulimuna vkolla 8+5 ja elossa on selvitty :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä kerroin jo plussattua kahdelle hyvälle ystävälle.

Isälle kerroin, mutta en sillä tavalla kun aluksi suunnittelin :( Odoteltiin neuvolassa, kun entisen ystävän äiti pompsahti paikalle. Sen jälkeen tää entinen ystävä koitti soittaa mulle koko neuvolan ajan (ovat kovia puhumaan asioita eteenpäin ja isäni tuttavia) ja sen jälkeen alkoi kamala kyselyrumba. Neuvolan jälkeen mun oli pakko lähettää isälle tekstiviesti ennen töihin menoa että varmasti ehtii kuulla sen multa. (asutaan siis pienessä kylässä)

Hupaisaa oli se, että isän uudella naisystävällä on sama nimi kuin mulla. Onnitteluviestin perään isä sitten vielä kirjoitti, että oli meinannut tipahtaa tuolilta aluksi kun luuli että viestin laittaja olikin hänen naisystävänsä :LOL:

Harmittavaista on se, että on enää ajan kysymys koska ihmiset saavat tietää, kun tuttuja ravasi neuvolassa.
 
jeeni
Kertomisesta kyselin itse tuolla toisessa ketjussa. me yritettiin pitää tämä salassa np-ultraan asti, neuvolassakaan ei olla vielä päästy käymään. Mutta jostain syystä mun kaveripiirissä on joku juttu, että kaikki kyselee "onkos teille lapsi tulossa?" paras kaveri kysy jo kolmatta kertaa, niin ei sitä enää voinu kysymystä kiertää. eli hän tietää. muut ei. tänään myös poksumisen kunniaksi tuli säikäytystuhrua, mutta sellaiseksi ainakin toistaiseksi jäikin. hämmentää vaan enemmän, jos tätä nyt pitäisi kertoakin. viikonloppuna taas juhlat tulossa ja taas pitää "olla kuskina" tai jotain muuta vastaavaa...

jeeni ja tyyppi 8+0 (taustalta elokuun lopusta)
 
Taas alkoi tuhruvuoto... päivällä töissä nippaili hetken ns. munasarjojen kohdalta ja nyt kotiin päästessä tuli taas tuhrua.
Mies tulee vasta parin tunnin päästä kotiin... Mietin että pitäsköhän sitä lähtä käymään päivystyksessä jos voisivat katsoa onko tuolla masussa mitään elämää, tai olko se elämä oikeessa paikassa...

Tuntuu vaan niin kurjalta...
 
Taas alkoi tuhruvuoto... päivällä töissä nippaili hetken ns. munasarjojen kohdalta ja nyt kotiin päästessä tuli taas tuhrua.
Mies tulee vasta parin tunnin päästä kotiin... Mietin että pitäsköhän sitä lähtä käymään päivystyksessä jos voisivat katsoa onko tuolla masussa mitään elämää, tai olko se elämä oikeessa paikassa...

Tuntuu vaan niin kurjalta...
Täällä myös :( Viikon oli väliä, ettei tullut mitään. Edelleenkään ei kipuja, vain pikkuisen rusehtavaa vuotoa. Käyn päivystyksessä viikonloppuna jos tämä vain jatkuu. Nyt ei tunnu akuutilta lähteä, esikoiselle en varmaan saisi hoitajaa. Tosi kurjaa, eipä paljon muuta osaa miettiä. Jaksele!!! Ja muillekin asian kanssa painiville paljon voimia... :|
 
Noopu: mene toki sinne päivystykseen (ja jos itse tuossa tilanteessa olisin niin varmaan liioittelisin kipua hieman etteivät lähettäisi ultraamatta "kotiin lepäämään" :ashamed:) ja ota asiasta selvää. Mä voin kuvitella kuinka surkea olo nyt on ja se jos mikä tekee huonoa alkavalle raskaudelle jos se ei ole vielä mennyt kesken. Tsemppiä, voimia ja rohkeutta! :heart:
 
Voi ReNu oikein paljon voimia :hug:
Täälä on käyty lääkärissä neuvolan ohjeiden mukaan, lääkäri paineli kohtua joka sitten aristi ihan mojovasti ja kohdun ulkoistahan se lääkäri sitten alko epäilemään. Noh sain lähetteen jorviin mihin piti mennä samantien ja siellä sitten ultrattiin tilanne. Kohdun sisällä oli yksi pieni pumputtava sydän :heart: (alkio noin 13.3mm) Lähetteen laittanut mies lääkäri oli sitämieltä että mitään liitos tms. kipuja ei vielä näillä viikoilla voi olla mutta sielä naistentautien pkl ultrannut naislääkäri oli sitä mieltä että kun elimistössä tapahtuu muutosta/kasvua, vaikkakin hyvin pientä vielä, niin kyllähän se voi tuntua. Joillain enemmän ja joillain vähemmän ja minä kuulun tähän ryhmään joka tuntee kaiken hyvin herkästi...Sielä jorvissa kun oli käynyt ja matkalla kotiin rupesin muistelemaan et oliskohan ollu että oisin käyny samasta syystä lääkärissä ja ultrassa jommassakummassa ellei molemmissa edellisissä raskauksissakin.....hmmph, taitaapi olla. Kaiken se ihminen näköjään unohtaa.
Tosta kertomisesta vielä et mulla on jotenki outo juttu et ei ees tee mieli kertoo kellekkään, ehkä peko siitä et jokin menee hullusti ja sit pitää taas kertoo huonot uutiset..no joo mut mun maha on toistamieltä, kauaa ei muuten peitellä. kattelin edellisten odotusten päiväkirjaa ja sillon maha on "pullahtanu" siin rv 9+
johan mä innostun aina höpötelee....VOIKAA PAKSUSTI!!
 
ReNu: :hug:

Noopu ja Pakkastyttö: Jaksamisia! Itsellänikin tuli alkuviikosta parina päivänä todella vähäistä rusehtavaa vuotoa. Nyt on ollut taas pari päivää, ettei ole tullut, mutta kyllähän sitä miettii, että kuinka tässä käy.. Toivotaan, että meillä kaikilla vuiodot on harmittomia! :hug:

Punkku: todella ihania uutisia!

Kertomisesta. Me olemme kertoneet ainoastaan mun äidille ja sen vuoksi senkin ainoastaan kerroin, kun alkuviikosta oli sitä vuotoa ja olin ihan varma, että km on taas kyseessä. En sitten voinut olla kertomatta. Muille en todellakaan aio kertoa vielä pitkään aikaan, sillä viimeksi kerroimme aivan liian aikaisin (ja melko monelle) ja sitten kuitenkin meni 13. viikolla kesken, niin oli todella ärsyttävää taas selitellä joka suunnalle, kuinka oli käynyt.

Täälläkin on alkanut lievä huonovointisuus, varsinkin aamuisin. Oksentaa ei sentään ole vielä tarvinnut, mutta eipä ole kaukana ollut sekään. Masu on myös niin turvonnut, että huh huh. Omat housut sopivat kyllä oikein hyvin, mutta jotenkin on mahan "sisällä" tosi tukala olo ton turvotuksen vuoksi. Ihanaa, että on v-loppu edessä, oli niin rankka työviikko, kun tuli joka päivä tehtyä pidempää päivää. Ja maanantaina olisi se neuvolakin. :)

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

Raisu 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Terveisiä päivystyksestä!
Menin sitten käymään kun oikealla munasarjan kohdalla tuntui vihlontaa ja päivällä tuli jonkin verran sitä vuotoa... Yleislääkäri epäili kohdunulkoista raskautta ja pääsin gynen päivystykseen ultraan.

HUH!!! Kivulle ja vuodolle ei löytynyt syytä, ja pikku Hipsu voi hyvin ja asusteli oikeassa paikassa! Ja pieni :heart: syke löytyi! Koko vastasi 6+3 viikkoja...

Helpottunut ja huojentunut ja onnellinen
Noopu
 
Räpä oi ku kiva tietää että täällä on toinen samanlainen ku mie :D juuri noin meilläki menee,mie siisti,täsmällinen jne mut mies ei niinkään paljon ja nyt sen jotenki sielä huomaa,kaikki pienetki asiat mikä välil ottaa itelki niin aivoon et vois jesarilla hiljentää oman suun!
Ruutinen hieno masu siellä jo ;) ja kivat unet on sulla ollu :LOL: juu jos viikon olet jo kärsiny niin ei kannata enää nostaa annosta ,tsemppiä =)
ReNu pahoittelut :( :hug:
 
Noopu: Mahtavaa. Ihana, että kaikki hyvin! :heart:

Pakkastytölle tsemppiä vuotojen kanssa!!! :hug: Mene ihmeessä näytille!

Punkulle myös onnea hyvistä uutisista!!!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kokeillaanpas paremmalla onnella, aiempi viesti katosi jonnekin bittiavaruuteen. Ihania uutisia suurimmalla osalla, ja voimia niille joilla huolia ja murheita! Toivotaan, että tuhruttelut loppuu!

Itsellä onneksi nyt ne muutamat raskausoireetkin ovat tulleet takaisin :) Unta tulee yössä muutama hassu tunti, eli unettomuutta ja lisää unettomuutta... Pahoinvointia ei onneksi ole, mutta tissit ovat tosiaan melko turppeat :)

Lapsettomuuslääkäri soitti tänään ja kertoi, että meidän lapsettomuudelle ei ole syytä :) Oli ihana kertoa hänelle, että mahdollinen vaavi on tuloillaan :) Sain alkuraskauden ultraan ajan jo ensi viikolle! Ja neuvola on vasta 1.2., mutta onneksi ensi viikolla pääsee kurkistamaan onko masussa mahdollisesti asukki ja missä se on :) Sormet ristiin ja toivotaan parasta!

Kertomisesta: Ei olla kerrottu kuin yhdelle kaveripariskunnalle, ei haluta kertoa kellekään vielä kun viimeksi kävi huonosti ja tuli km viikolla 6... Toivotaan, että tämä raskaus menisi käsikirjoituksen mukaan :) Nyt vaan varmaan pomolle joutuu kertomaan, että saa virkavapaata torstaiksi, että pääsee ultraan, aika kun kuitenkin on työpäivän aikana... Saa nähdä miten pomo uutisen ottaa :)

Tämä kyllä tuntuu niin epätodelliselta, että tosiaan on Raskaana... Tätä on odotettu niin kauan!

Niin alustava la on 11.9. ja sairaala K-PKS ja ensimmäinen olisi tulossa :)
 
Onnea Noopu! :heart: Voi kunpa minäkin pääsisin katsomaan sykettä... nyt ei ole ollut pahaa mahakipuakaan tänään, joten ei ole ollut syytä lähteä päivystykseen. Harkitsen yhä ultran aikaistamista...

Nyt tulee todelliset sympatiat pahoinvoinnista kärsiville! Minä en ole oksentanut, enkä toivottavasti oksennakaan, mutta viime yönä en saanut nukuttua kun oksetti niin kovin ja koko ajan pitäisi jotain olla syömässä, että edes hetkeksi helpottaa. Kamala olo! Miten te selviätte töissä? En tiedä miten selviän edes huomisesta kauppareissusta, pitää pakata evästä mukaan... ja kyläilemäänkin pitäisi mennä... Kesällä oli samanlaista oloa, ja nyt odotan kauhulla alkaako se samanlainen närästys mitä silloin oli, voi luoja miten kamalaa se oli, kun mikään ei siihen auttanut. Kätilö tosin sanoi että Pepcidia saa kanssa käyttää, eli ehkä sitä uskaltaa jotain muutakin kuin Rennietä kokeilla. No toivotaan, että siltä vältyttäisiin...

Iloista viikonloppua!
tömpsis ja super 6+3 (8+6)
 
Ihania uutisia Noopulla :flower: ja Punkulla myös

Toivottavasti tuhruttelijoiden tuhrut loppuu

Mulla on tänään ollut ensimmäinen hankala päivä. Päätä särkenyt aamusta saakka, mitään särkylääkkeitä en ole ottanut kun olen kuitenkin ilmankin pärjännyt. Pahoinvointia ei tänne ole edelleenkään ilmestynyt, mutta muistelin, että aiemmistakin raskauksista pahoinvoinnit olisivat yllättäneet vasta 6+ viikoilla.
Repäisykipuja tulee ajoittain ja rinnat edelleen tosi arat. Niin ja univaikeudet jatkuu, mistäköhän lie johtuvat, aiemmista raskauksista muistan elävästi ensimmäisten kuukausien jatkuvan väsymyksen ja nukkumisen, nyt nukun yöt tosi huonosti eikä päivisinkään uni tule :confused:

ZouZou & Kultahippunen 4+5
 
Saitko muuten Noopu sairaslomaa? Jos siis opiskelet tai olet töissä? Ihan vain tuli tuollainen mieleen kun itsekään ei tiedä mitä voi kaikkee tapahtua. Osais ainakin vaatia jos muutkin ovat saaneet. Tuollainen selittämätön vuoto kun mielestäni vaatisi vuodelepoa ettei mikään fyysinen rasitus vois vahingoittaa sitä raskautta siinä vaiheessa.

P.S. Mulla on blogi :whistle: jos on tekemisen puutetta :rolleyes: [URL="http://odotetaanodotusta.blogspot.com/"]Täällä siis[/URL]
 
Viimeksi muokattu:
Pakkastyttö mikäs siellä on tilanne? toivottavasti kaikki hyvin! :hug:

Noopu hyvä, että menit näytille! ihania uutisia, onnea!!

punkulle myös onnittelut ihanista uutisista!

me ollaan kerrottu ainoastaan mun vanhemmille ja kerroin myös parhaalle ystävälläni, hän on myös raskaana, n. 6 viikkoa mua edellä. lopuille kerrotaan sitten np-ultran jälkeen tai sitten vasta kun alkavat kyselemään tai ihmettelemään(,jos sinne asti päästään).

mä heräsin yöllä aivan valtavaan mahakipuun, olin aivan varma, että nyt meni kesken. vuotoja ei ole, kipukin meni muutamassa minuutissa ohi eikä sen jälkeen ole ollut mitään kummempia oloja, mut hitto vie, että säikäytti. pelottaa vieläkin.. ultra on vasta viikon päästä maanantaina. kuinka mä jaksan/pystyn sinne asti odottaa??!!!

raphaella 6+1
 
Noopu, ihana kuulla! Kyllä kannatti mennä tarkistamaan asia ;)

tömpsis, kotona olen, joten selviän kyllä. Sairaslomaa varmasti hakisin, jos töissä olisin.

raphaella, noita "järkkykipuja" on ollut täälläkin, enkä jaksa niitä enää edes säikähtää. Säteilee siis koko alavatsaan/alavartaloon. Hetken on paikallaan, niin menee ohi. Liikkua ei silloin pysty. Joten jos kipu yllättää ja menee ohi, niin ei mitään hätää ;) Turha panikointi ei asiaan auta.

(.) Nyt pidin ensimmäistä kertaa koko yön näitä pahoinvointirannekkeita, enkä herännyt järkyttävään huonoon oloon. Samoin illalla pysyi syömiset sisällä :) Kyllä etoo jatkuvasti, mutta olisi ihanaa, jos nyt jo vähän edes helpottais. Yöllä kuitenkin iski kamala närästys, joka meni sitten ohi, kun join lasin vettä.

innoM + Pulla 7+2 :heart: (ed.keskenmeno todettiin juuri 7+2, mutta olinkin tiputellut viikon ajan verta(kirkasta)/tuhrua(pyyhkiessä), joita taas nyt ei ole (vielä ainakaan) näkynyt)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille :flower: Oli kyllä tosi helpottavaa nähdä että kaikki oli hyvin. Mulla kun ei juuri ole noita raskausoireitakaan...

Ruutinen
Olen työelämässä. En saanut sairauslomaa, mutta saunominen, uiminen ja seksi kiellettiin tulehdusriskin vuoksi.
Mulla se vuoto on ollu aika niukkaa, rusehtavaa. Välillä tullut vähän kirkastakin. Kohdussa ei näkyny mitään verikertymää eikä istukkakaan ollut mitenkään kohdunsuulla (ei ainakaan lääkäri niin sanonut). Kohdunkaula oli normaali. Epäili että kohdunsuulta jostain hieman tihkuttaa, ja nuo "lorahdukset" johtuu siitä että veri kasaantuu ja sitten liikkeelle lähtiessä valahtaa ulos...

Noh, ei ainakaan eilinen "sorkkiminen" saanu aikaan suurempaa vuotoa, joten kai tässä nyt voi hieman rauhallisemmin mielin olla :)
 
Noopu, jos tiputtelu/tuhrut/vuoto vielä jatkuu niin kannattaa käydä vielä uudemman kerran tarkistuttamassa tilanne :) Elokuussa keskenmeno tapahtui niin, että tuhru alkoi 6+3, kävin tarkistuttamassa tilanteen 6+5, jolloin kaikki vielä ok (syke löytyi, eikä mitään outoa havaittu). Kuitenkin tiputtelu jatkui ja 7+2 ei sykettä enää löytynyt. Kyllä olis varmaan ollut vielä järkyttävämpi paikka, jos olisin viikko tolkulla odottanut (esim. np-ultraa) ja silloin vasta todettu, että mennyt ajat sitten kesken. En nyt todellakaan halua pelotella, tai että sinulle näin kävisi, mutta täytyy muistaa, että se on sen hetken tilanne mitä siellä ultrassa näkyy. Kuitenkin ihanaa, että kaikki oli hyvin! :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille...varovaisesti aloitan tänne kirjoittelun jos vaikka uskaltais siirtyä tänne kohta. Eli tänään tehty testi jossa kaksi viivaa ja digissä raskaana 2-3 viikkoa :) Ensimmäinen olisi tulossa ja kolmannesta tärpännyt... LA kai sitten syyskuun lopussa :D
Moniko teistä on vielä testauttanut verikokeella omien testien lisäksi?
 

Yhteistyössä