SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *Helmikuussa*

No niin.

Illalla nukkumaan mennessä lorahti, niinkuin olis lapsivedet tullu. Sitten verensekaista. Jaaha, keskenmeno? Mies levitti sänkyyn muovitetun froteelakanan ja minä housuihin jättivaipan. Sattuikin vähän. Kävin pöntöllä ja sinne tuli KUNNOLLA VERTA. Yö meni valvoskellessa. Aamulla pöntöön ei tullut, mut paperiin kirkasta verta. Kävin terkkarilla, jolta lähete gynelle, jossa TOIVOTTAVASTI ULTRATAAN. Haluan vaan tietää onko mennyt kesken vai vuotaako istukka tms. jolloin voin varoa ja yrittää pitää kaverin matkassa.

Aika paskaa, mutta toivoa on, vaikkakin kai turhaa. :'(

jeeni
1. Raskausviikkosi? 11+2
2. Oireesi? aamuinen pahoinvointi, yöllinen jano, väsymys/saamattomuus
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt? 14.2 päivä kävin, mutta 21.2 uudelleen. ei saanut ekalla mitattua
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? ei ole vielä päätetty
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä? En.
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä? Pari vaihtoehtoa on
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Loppuneet
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms? suoalakurkut, suklaa, viili, ... kaikenlaista :p
9. Kysyttekö sukupuolen? Kysytään
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen? Ei ole muuttunut miksikään

galluppi:

1.rv 8+5
2.oireita on pienehkö etova olo aamuisin ja sit repäisykivut. väsymys sillon tällön vaivaa.
3.eka ultra olis maaliskuun 14 pv
4. yhteinen sukunimi on
5.oon ostanu muutaman bodyn
6.itse oon miettiny nimiä mutta mies ei ota vielä kantaa
7. seksi haluja olis mutta väsymys vie välillä voiton
8. tekee mieli kaikkee suolasta ja makeaa. eniten karjalan piirakoita.
9. haluttas tietää tiukassa olleet edellisillä kerroilla
10.painosta en tiiä ku en oo vaa'alla käyny

tosiaan tosta seksistä että himot olis ja halut mutta illalla kun saa lapset sit nukkuu niin tuntuu että ei jaksa muuta ku laittaa silmät itsekki kiinni. eilen illalla tosin oli villi meno mutta ala pää olikin sit kipeenä koko yön. :whistle: :p

välillä mietin että kun oon lähes oireeton ja kun sinne ultraan kuukaus viel aikaa niin mistä sitä tietää tässä onko vauva matkassa vai ei, vuotoja ei oo ollu mutta arveluttaa.. no jospä kaikki on hyvin..

ootteko pystyny olee herkuttelematta?? mie oon yrittäny kaikella tavalla. en halusi mitää dietttijä aloittaa jos ja kun ne sokeriarvot heittäää. täällä oltu tosin aika tarkkoja noiden sokereiden suhteen.

Tehilla: toivotaan ettei mitään hätää :hug:

Voi ei tehilla!!! :hug: Toivottavasti pieni jaksaisi sinnitellä kyydissä!

1. Raskausviikkosi? 11+1
2. Oireesi? Vielä hieman pahoinvointia, helpotaa jo selvästi. Väsymys.
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt? 21.2, eli ens maanantaina.
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? Miehen
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä? Ruokalappuja, body ja housut. Yöpuku.
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä? Eipä erikoisemmin. Nimi päätetään kun nähdään minkä näköinen kaveri täällä mahassa asustelee :)
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Vähentyneet. Jotain himohetkiä tulee, muttei silloin kun mies on kotona :D Tiedän, että tilanne korjaantuu kunhan tämä kamala alkuolo menee ohi.
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms? Cokis, tai oikeastaan se kofeiini siinä. Kahvi ei oikein uppoa. 2 kupillista pystynyt juomaan tänä vuonna ja se lisää väsymystä entisestään. Päärynät ja viinirypäleet. Pasta.
9. Kysyttekö sukupuolen? Luultavasti käydään tällä kertaa 4D-ultrassa kysymässä. Kunnallisessa sitä ei kerrota ja kuopuksesta käytiin 4D:ssä muttei silloin haluttu tietää. Nyt kiinnostaa, että saanko laittaa tyttöjen vaatteet kirppikselle myyntiin vai vieläkö säilytän. Kaikki pienen vauvan vaatteet on niin tyttömäisiä, että haluan pojalle (jos sellainen tulee) jotain omaakin :)
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen? Pari kiloa kaiken kaikkiaan.

On taas muutama päivä mennyt niin, etten ole täällä edes ehtinyt käymään. Yritän nyt päästä ajan tasalle. On uusia kasvoja ja hyviä ja huonoja uutisia... Mutta jos vaikka alottelis gallupilla. :)

1. Raskausviikkosi?
8+3
2. Oireesi? (ne päällimmäiset. ei tarvitse listata kaikkia mahdollisia hakemalla haettuja oireita )
Väsymys, väsymys ja väsymys. :p Niin ja äärimmäinen itkuisuus.
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt?
En ole vielä käynyt. Tiistaina oli vasta eka neuvola ja nyt Kotkasta aikaa odotellaan.
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? (Jos siis molemmilla oma sukunimi)
Miehen
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä?
En mitään. Neuleohjeita olen hypistellyt "sillä silmällä".
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä?
Yhdessä ei olla mietitty.
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet?
Pysyneet samassa tai jopa lisääntyneet.
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms?
Suolaista tekee mieli, etenkin suolakurkkuja ja sipsejä.
9. Kysyttekö sukupuolen?
Ei
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen?
Noussut aika hurjasti, mutta mulla on aina paino heitellyt paljon.

Tehilla paljon tsemppiä ja voimia. Varmasti pelottava tilanne, kumpa ei olisi se pahin.. :hug:

Täällä on taas sellainen epätietoisuus päällä. Jos en olisi kerran jo ultrassa pientä nähnyt, en uskoisi mitään matkalaista mukana olevankaan. Viime viikonloppuna vatsa kipuili eniten mitä koko aikana, välillä ihan kunnolla. Sen jälkeen ei oikein mitään tuntemuksia ole ollut. Viime viikolla muutenkin tuntemuksia oli lähes joka ilta ja ajattelin näiden johtuvan kohdun kasvamisesta. Nyt kuitenkin pelottaa aika paljon, kun mitään ei ole sunnuntain jälkeen tuntunut.. : /

Ultra olisi 9.3 ja tuntuu että siihen on ikuisuus. Siellä sitten viimeistään saa selvyyden tähän.. Tää epävarmuus on ihan hirveetä. Mietinkin, et pitäisikö hankkia se doppleri, niin jos sillä saisi aina varmisteltua asian, kun tällainen olo iskee..

Sitten hieman galluppia:
1. Raskausviikkosi? 9+4
2. Oireesi? Väsymys, hieman arat rinnat ja finnit.
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt? 9.3.
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? (Jos siis molemmilla oma sukunimi) Varmaan minun. Vaihtuu sit molemmilla, jos naimisiin mennään...
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä?
Jotain vaihtoehtoja pyöritellyt päässä.. Vaikea miettiä, kun ei tiedä miltä pieni näyttää.. Lopullinen päätös vasta sitten, kun pienen näkee.. :)
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet?
Seksi? Mitäs se olikaan? haluista ei mitään tietoa, ei kiinnosta yhtään..
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms?
Mikään oikea ruoka ei maistu tai mitään ei tee mieli. Herkkuja tekisi mieli niin paljon, että hirvittää.
9. Kysyttekö sukupuolen? Juu, jos sen vaan näkee.
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen?
Ei tietoa, kun en puntaria omista.

Ihanan paljon ihania ultrakuulumisia! :heart: Monet huitelee jo sen maagisen 12 viikon rajan toisella puolen. :) Onnea jokaiselle!

Miranna- ja möykky 9+4

Ultrassa käyty, huonoja uutisia.
Viime ultrassa meidän toivo kuitenkin jo meni, ja ollaan ehditty jo viikon verran asiaa surra. Nyt olo on huojentunut kun ahdistava epätietoisuus on ohi ja katseet voi kääntyä kohti tulevaa...

Ihanaa odotusaikaa teille kaikille!

Eka neuvola takana. Sydämen syke saatiin kuulumaan, se oli 155, ja terveydenhoitaja mainitsi, että tämä voisi viitata tyttöön :) Pojilla siis kuulumma matalampi. Verenpaineet, hemoglobiini, virtsanäyte kaikki normaalit, verinäytteitä otettiin. Niskaturvotus ultra on 2.3, jolloin on täynnä 12+6.

Räpälle erityisesti, mulla nyt TSH 0,5 ja T4v 17,8. Eli aika radikaali lasku sieltä TSH 5,2:sta. Lääkitystä siis nostettiin sinne 1,5 tbl / päivä, ennen raskautta se oli 1 tbl/ päivä. Nyt lääkäri kehotti ottamaan kahtena päivänä viikossa 1 tbl ja loppuina 1,5 tbl. Kontrollit taas kuukauden kuluttua.

Memelisa mun iäksi voi päivittää 26. Neuvolassa laskuri on jotenkin erilainen, siellä antoivat lasketuksi ajaksi 7.9, nettilaskureilla saan 8.9.

Laura ja tytsy? 11+0

(.). Käytiin tänään taas ultrassa ja saatiin hyviä uutisia :heart: Veriseula negatiivinen ja niskaturvotusta 1,3mm (sitä ennen mittasi pari pienempää lukua, mutta se korkeinhan siinä sitten laitetaan ylös) ja oli todella pienet riskiluvut :) Viikot on nyt 12+0 ja LA 1.9, joten se ei tuonne listaan muutu :D Varhaisultran mukaan siis viikot samat. Ihan kiva, kun masukuvat olen ottanut aina torstaina aamulla, kuten tänäänkin ja silloin vaihtuu aina viikko! :) Todella onnellinen olo, helpottunut ja vaikka mitä. 1 kuva saatiin mukaan. Kysta siis edelleen ja sitä tarkkaillaan, joten ultraan mennään noin rv 16 ja samalla kurkataan pikkuista :)

Gallup:
1. Raskausviikkosi? 12+0
2. Oireesi? Väsymys, lievä pahoinvointi, finnit.
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt? 9.2 ja tänään vielä käytiin uudelleen.
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? (Jos siis molemmilla oma sukunimi) Miehen sukunimi.
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä? En vieläkään, mutta katsellut olen :)
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä? Jotain nimiä on esille heitetty.
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Vähentyneet ja tänään kuulin ultrassa, että kysta voi puhjeta seksistä, joten voitte arvata vaan paljonko seksi tällä hetkellä kiinnostaa :D
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms? Herkut ja roskaruoka, mutta niitä tässä kyllä vähennän, kun pahoinvointi loppuu. Kunnon ruokaa yms olen kyllä nyt jo syönyt ja leipäkin (tosin vaalea) maistuu taas :)
9. Kysyttekö sukupuolen? Kysytään.
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen? Jotain 5kg putosi ensin, mutta nyt noussut siitä jo pari kiloa.

En nyt ehtinyt lukemaan tekstejänne, mutta palailen vähän myöhemmin :)

innoM + Pulla 12+0 :heart:

nyt käyty ultrassa. Hyviä ja huonoja uutisia.
Ne hyvät: vaavilla sydän sykki ja reipas jumpari oli muutenkin. =) Verivuoto ei ollut istukasta, vaan kohdun seinämässä joku suoni vuotanut. Sillä oli edelleen verta "lammikko". Sikiönesteitä normaalisti.

Ne huonot: niskaturvotus kova, 4mm. (ens vkolla vars. mittaus). Suositteli heti tiistaille istukkanäytteenottoa. No, ei osattu päättää halutaanko sitä. Asia ratkesi niin ettei näytteitä ottava lääkäri edes suostunut ottamaan näytettä verivuodon takia. Eli menemme lapsivesipunktioon jos niin päätämme ja jos ensivkolla turvotus edelleen paha + veriseulan tulokset. Toinen ahdistus oli vauvan mahasta ulos tursuavat suolet, jotka jopa minä heti bongasin. Niiden pitäisi olla jo mahan sisällä, mutta lääkärin mukaan voi olla ihan ok:kin.

Että siinäpä sitä mietittävää. Hetken ilo sykkivästä sydämestä muuttui huoleksi. Sairaslomaa viikko.

Tehilla ja liisa 11+2

Anazu :hug:

Viimeksi muokattu:
Anazu :hug:

Tehilla :hug: Meijän esikoisella oli syntyessään suolistoa ja mahalaukku vatsanpeitteiden ulkopuolella, eli gastroskiisi. Monia leikkauksia se vaati, mutta nyt on terve 5v tyllerö :)

Gallup:
1. Raskausviikkosi? 11+0
2. Oireesi? iltaisin pahoinvointi, päänsärky, väsymys, nännit arat, yöllä pitää vessassa ravata
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt? maanantaina 21.2, vähä känskättää :)
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? (Jos siis molemmilla oma sukunimi) ollaan naimisis ja yhteinen sukunimi.
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä? Joo, mietittiin kun piti laittaa sairaalan papereihin jo valmiiks jos tarvii hätäkastaa.
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? eipä haluta tippaakaan
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms? Tavan peruskotiruoka maistuu, siis perunat ja joku lihakastike.
9. Kysyttekö sukupuolen? Kysytään jos vaan näkee sen.
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen? tippunu 5kg :(

Herkuista: ei tee mieli ollenkaan:x aiemmin olin suklaan suursyömäri, tytötkin kasvo mahassa suklaan voimin :) Mut nyt ei maistu yhtään..

eijukeiju ja UrhoTaimi 11+0

Ei oo vielä tullut rasvailtua mahaa tms :) Taidan käyttää sitten ihan perusrasvaa.

O&O, tämmöisen tekstin löysin täältä "Niskaturvotus on normaalisikiöillä keskimäärin 0,7mm 9. raskausviikolla ja 13. raskausviikolla 1,5mm. Tämän jälkeen turvotus yleensä häviää myös trisomiaraskauksissa." Otitko veriseulonnat? Ja tosiaan se raja on sen 3mm, joten nou hätä! :)

Lisään tähän vielä yleisesti, että jokainen raskaus on erillainen! Jos edellisessä oli sitä, niin toisessa voi olla tätä. Ihan turhaa stressiä/huolta kantaa siitä jos tässä raskaudessa ei nyt satu olemaan samoin, kuin edellisessä.

tehilla, onnea hyvistä uutisista! :) Varmasti säikäytti. Kurjia sitten noi huonommat uutiset :hug: Nyt tsemppiä ja lepoa!

Anazu, :hug:

(.) Hieman ultrasta vielä, että se sattui vähäsen tuonne alakertaan :O Ultraaja väänteli ja käänteli ja välillä tökki sitä laitetta ees taas ja mies kertoi myöhemmin, että oli kans ihmetellyt tätä toimintaa :D

innoM + Pulla 12+0

Tehilla: Olenkohan ihan väärässä, mutta tuo turvotus voi johtua juuri tuosta suoli-jutusta?? Korjatkaa jos olen väärässä. Aina se ei tarkoita kuin jotain pienempääkin häikkää voi olla ja silti on turvotusta. Ja tosiaan tuohan on korjattavissa oleva asia :) Pidetään peukkuja! Onneksi pieni oli vielä mahassa ja sydän sykki. Koita ottaa rauhallisesti!

Nyt on np-ultra aika varattu ja se olis sitte 7.3 eli 2,5vko vielä pitää odotella :)

Anazu :hug: ja tehilla hyvistä ja huonoista kuulumisista :hug:

Sykkeistä joku puhui niin mä en kyllä usko että ne kertoo mitään vaikka sanotaan että yli 140 tarkottais tyttöä kun itellä on 2 poikaa joilla molemmilla ollu syke 155-170 koko raskauden ajan :D tai jos ne pippelit vielä putoaa pois? :D

Tietääkö kukaan millä viikoilla on mahdollista jo tuntea liikkeitä? kun mä muistelen et olisin toisesta tuntenu jo rv14 mut onkohan se edes mahdollista?

noppispoppis 9+5 :heart:

Kiitos tsempeistä! :heart:

sykkeistä esikoisesta kun jouduin ( tai vauva joutui) kerran sydänfilmiin pitemmäksi aikaa, olisko ollut 45min, niin siinähän syke vaihteli tosi paljon (kuulema siis suotavaakin). Välillä oli TOSi hidasta, varmaan alta 100, ja välillä liki 200. Niin ajattelin siinä maatessani, että tolla sykelogiikalla sukupuoli vaihteli kovasti.. :D. Eli en usko, sukupuoli/syke ennusteisiin.

Nyt makkuulleen!

Anazu ja Terhilla :hug:

Ikävä toisen surun ja huolen perään heti mainita, mutta täällä on tällä hetkellä niiiiiin onnellinen äippä :heart: Pikkunen pelästytti aamulla oikeen kunnolla kun kirkasta verta tuli vessassa käydessä. Enempää järkeilemättä soitin neuvolana ja pyysin päsätä lääkräille ultrattavaksi. No lääkärillä oli kiire ja käsi lähteä Kättärille päivystykseen. Siellä sitten odoteltiinkin 3tuntia, mutta lääkäriin pääsin! Tutkimuksissa kaikki kunnossa ja ultrassa näkyi meidän Pikkunen köllimässä ja pieni sydän hakkasi vinhaa vauhtia :heart: Mitään hätää ei siis ole! Tiedän että vuoto alkuraskaudessa on normaalia, oli sitä esikoisen kanssakin (silloin kylläkin vain rusehtavaa), mutta toisen raskauden mentyä kesken, on km riski jyskyttänyt takaraivossa... Vaikka välissä onkin onistunut raskaus. Lääkärin mukaan Pikkunen ei näytä siltä että olisi mihinkään lähdössä :) Lisäksi vastasi täysin viikkoja.

Santtu ja Pikkunen 7+6

Tehilla: Oikein paljon tsemppiä sinne!:heart:

Anazu: Pahoittelut ja suuret voimahalit!:heart:

Räpä: Mulla on migreeniä tutkittu vuosi sitten ja sillon otettiin magneettikuvatkin. Niistä ei löytynyt mitään erikoista. Huono näkö mulla on ollut lapsesta asti ja meillä on melkein kaikilla suvussa migreeni, joten se on geeneissä. Ihme vaan että tää migreeni tuntuu vaan iän myötä pahenevan...Ennen mulla oli kohtaus n. 2 krt vuodessa ja se oli todellakin siedettävää! Kun kohtaus tuli, tiesin että seuraava tulee monen kuukauden päästä. Vuosi sitten muutettiin 1700 metrin korkeuteen asumaan ja siitä lähtien migreeniä oli alussa 1 kerta kahdessa kuukaudessa ja välillä useamman kohtauksen suma ja nyt raskauden aikana kohtauksia on ollut kerran kahdessa viikossa. Että voi olla että korkeella asuminen vaikuttaa jotenkin -täällä säänvaihtelut koetaan todella voimakkaina. Tää tän hetkinen on vaan niin kummallista, ei se näköhäiriö minnekään ole kadonnut, vaikka joka aamu sitä niin toivon. Viikon päästä pääsen neurologin puheille.

Kun raskauden kanssa olisi kaikki nyt hyvin (ei vuotoja pitkään aikaan jne.) niin sitten tämä. AINA pitää olla jotain. :(

Onnea vielä kaikille jotka on saanut taas hyviä ultrakuulumisia!:heart:

Casanna 9+4

Tehilla :hug: Jospa kaikki olis kuitenkin hyvin.

Tyttö/poika merkeistä Noi uskomukset/ennustukset on tosi hauskoja, mutta todennäköisyys osua oikeaan on arvauksen luokkaa. Mulla on kahdella muksulla ollut matalat sykkeet ja yhdellä korkeat, samoin maha on ollut eri mallinen ja välillä on ollut linea negraa ja välillä ei. Tulos aina sama eli poika. Tosin nyt kun oksu lehtää niin mulle on povattu tyttöä, mutta kavereille on tullut tyttöjä eikä ne niistä oo juurikaan oksentaneet, mutta hauskahan näitä on arvailla ja katsoa kuka osuu oikeaan.

(.) Edelleen yrjö lentää, tosin pari yötä olen nukkunut oksentamatta kun olen pitänyt pahoinvointirannekkeet kädessä. Mutta tuntuu että ehkä alkais olla helpottamaan päin. Meidän lomaristeilyn peruin ja se harmittaa, mutta päätettiin että jos lähdetään niin lähdetään kaikki yhdessä. Eilen tuntui kohdussa jotakin, mun mielestä oli jotain liikehdintää, mutta no joo viikkoja on tosi vähän. Kuopuksesta tunsin liikkeet jo rv 14 niin oli joku muukin täällä tuntenut, ne ekat liikkeet on aina niin hienot :heart:

maximilian ja juustis 11+

Santtu81, ihania uutisia sait :) Vuodot siis loppui jo tai tuli siis vain sen yhden kerran?

En mä jaksa uskoa mihinkään merkkeihin, että kumpi sieltä tulee. Eiköhän se ainakaan selviä :D

(.) Huonoa oloa taas pukkaa. Taidan mennä lepäilemään. Just, kun ajattelin taas, että nyt loppuis pahoinvointi kokonaan, niin ei, mutta kyllä se vielä joku päivä :D

innoM + Pulla 12+0

Tehilla: voimia raskaaseen aikaan :hug: Mutta ihanaa, että syke siellä oli :heart:

Omat ultrakuulumiset:

Ultrassa KAIKKI hyvin! :heart: Pikkuinen vastasi viikkoja 11+4, eli on ottanu kasvupyrähdyksen :D Mutta LA ei muuteta. Np oli alle millin (mittasi sen vain kerran) ja kaikki oli niin hyvin kuin vain voi olla! :heart: Ja suurena yllätyksenä sairaalaan oli tullut telkkari seinälle, mistä me pystyttiin katsomaan koko ajan mitä näkyy ja sitten yhtäkkiä se kätilö päräytti 4d-kuvan siihen ruutuun! :O Kuukauden verran niillä kuulemma on uudet laitteet ollu! Ihana yllätys! Ja voi, että miten hienoja kuvia saatiin! Sintti siellä heilutteli aivan järkyttävän pitkiä raajojaan - mun piti oikein kysyä, että onko se normaalia, että on noin pitkät jalat :D :D Mutta oli se kuulemma :D Ja sitten sillä oli hikkakin :D Mä oon ihan superhypermegahappy! :heart:

Mä toivon teille jokaiselle yhtä ihania ultrakuulumisia! :hug: Ja nyt huokaisen taas hetkeksi ja nautin raskaudesta vähän enemmän :) Kiitos, kun ootte tukena! :)

tömpsis ja super 11+0

1. Raskausviikkosi? 11+3
2. Oireesi? (ne päällimmäiset. ei tarvitse listata kaikkia mahdollisia hakemalla haettuja oireita ) Jano, yöheräilyt, pissatus.
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt? Huomenna, eli 18.2. ja viikkoja siis 11+4
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? (Jos siis molemmilla oma sukunimi) Molempien, kun on sama. :)
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä? Itse en ole ostanut, muta tuleva mummi on ostanut tuttipullon ja suojelusenkelin. Yks pehmolelu mulla on kaapissa, jonka piti ensin mennä kummitytskälle, mutta sitten tulikin tää oma plussa.
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä? Tytölle nimi on ollut selvä jo yläasteella, pojalle ei hajuakaan..
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Aika samoissa, väsymys vähän rajoittaa ja herkistynyt hajuaisti ei innosta esim. suuteluun... Tuntuu että happi loppuu heti jos joku tulee liian lähelle naamaa.
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms? Kirpeät karkit, raikas ja tuore ruoka.
9. Kysyttekö sukupuolen? Kyllä
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen? Noin kilo tullut lisää ja maha tuntuu pönäkältä siideriröllöltä.

T:Lunea ja Nötö 11+3

Yhteistyössä