SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *Helmikuussa*

Kyllä täälläkin on tullut pieniä liruja pöksyyn aivastaessa ja kunnolla oksentaessa : /

Iät ok ja ikää on 24 :) Mietin vaan, että niitä pisteitä vois vähän vähentää, ettei menis kahdelle riville. En tiedä olisko ihan tyhmä idea laittaa nimimerkki/ikä/monesko/sairaala/olo ilman pisteitä?

Väsymyksestä, että alussa tuntui, ettei mies ymmärrä. Muutenkin nyt vasta np-ultran jälkeen on tainnut mies myös tajuta, että kyllä siellä masussa joku tyyppi hengailee :heart:

Meikkaaminen, hiustenvärjäys yms on mun mielestä jokaisen oma asia! En ite käytä, kuin lähinnä puuteria arkena, mutta jos johonkin "juhliin" olen menossa, niin kyllä meikkaan ihan kunnolla (1-2krt/kk). Hiuksia värjäilin ennen kans tosi usein (1-2krt/kk), en tosin koko päätä. Nyt olen kerran tämän raskauden aikana värjännyt ja meinaan värjätä noin 3kk välein. Mielestäni esim. tupakointi/alkoholi on ne pahimmat "synnit", kuin joku meikkaaminen/hiustenvärjäys. Jokainen tavallaan :) Syömisissä vältän kaikkea kiellettyä.

Kotidoppleria kannattaa käännellä eri asentoihin. Löysin 10+2 sykkeen ihan tosta nivusen luota vasemmalta ja vähän käännettynä häpyluuta vasten. Myös patteri kannattaa vaihtaa.

Memelisa, oi ihania uutisia! Ihan normaalia nuo viikkojen heitot :) Torstaina mekin mennään katsomaan pikkuista uudelleen :) Ilmoitan LA:n sitten :)

Huldas, yksi H&M mammapaita jo löytyykin. Meinasin löytyykö muista paikoista tämmöisiä :)

viliina84, tervetuloa joukkoon! :)

(.) Ihan hyvä olo taas :) Kyllä se pahoinvointi taitaa alkaa helpottaa. Kakomista ja huonoa oloa on, mutta oksentaa ei juurikaan ole tarvinnut! Ehkä tässä pääsee kohta jo nauttimaan ihan täysillä. Torstaita odotellaan, kun mennään taas ultraan kattomaan pikkuista ja saadaan LA :)

innoM + Pulla 11+5
 
Uutena ilmoittuadun mukaan. Yllättäin 4 vuotta vanhat tunnukset toimii ja puolittain vahingossa muistin jopa salasanankin.

Niin on kauhian pitkä ketju etten ehtinyt tähän hätään kuin vilkuilla. Pitää palata ja lukea tarkemmin. Ehkä työajan ulkopuolella... :whistle:

33-vuotias, toisen lapsen odottaja Vantaalta. Ensimmäinen on poika, joten tästähän täytyy siis tulla tyttö. Pojan kanssa selviteltiin ultrassa sukupuoli, mutta tämä jää arvoitukseksi ensikiljaisuun asti.
Jorviin mennään synnyttämään 20.9. eli nyt elellään kaiketi 8+6.

Taustalla on ennen pojan syntymää kaksi keskenmenoa ja pojan syntymän jälkeen yksi tuulimunaraskaus, joten tämän syke käytiin kurkkaamassa yksityisellä jo jotakuinkin viikko sitten. Hienosti sykki ja silloin mitattuna nuo lasketut ajat pitää kutakuinkin paikkansa. Tarkistellaan sitten np-ultrassa.

Pojalle kerrottiin tulevasta vauvasta jo heti tuon varhaisultran jälkeen. Kovasti se on kiinnostunut nyt kaikista vauvoista ja bongaa niitä telkkarista ihan yhtenään. Tänään aamulla taas kysyi että Vieläkö äitillä on se vauva mahassa. Toistaiseksi on ihan innoissaan, katsellaan tilannetta uudestaan sitten kun vauva on syntynyt ja mustasukkaisuus nostaa päätään. ;)

Illan pahoinvointeja lukuun ottamatta olo on hyvä. Onneksi aamut ja päivät menee hyvin, mutta ne illat on aika pahoja. En oksenna mutta olo on kuudesta eteenpäin niin paha että olen ihan pois pelistä. Vielä muutaman viikon kun jaksaa niin sitten helpottaa... Poikaa odotellessa oksensin aika lailla joka ilta, mutta ei olo ollut kyllä näin paha.

Onkos muuta... Ei tule heti mieleen kuin onnea kaikille odottajille. :flower:
Palailen sitten kun ehdin tarkemmin kahlata ketjua läpi.
 
kävin tänään jo kontrolliultrassa, koska eilen tuli pientä vuotoa..

eivät sykkineet kaksostemme sydämet. toinen vastasi viikkoja 6-7 ja toinen oli pari viikkoa nuorempi.

kiitos kaikille tuesta, ootte olleet ihania. ja onnellista odotusta kaikille!! :heart:



raphaella
 
heissan!!! Hyvää ystävän päivää kaikille!!!

raphaella: pahoittelut, ikävää kun pienet ei kestäneet matkassa. :hug:

Yhtä ja toista ootte kirjotellu tänne. en ees kaikkee muista. En oo hirveeti ehtiny lukemaan ollu kaikkee kiirettä. mutta torstaina kävin neuvolassa sydän ääniä ei alettu kuuntelee vielä kun asnoi ette ennen 9 viikkoa viel kuule niitä. kuukaus on vielä sinne ultraan aikaa, mutta nopeesti tahtoo aika mennä.. niin ikää on mulla 23v

kaneli ja pieni 8+2
 
Voi raphaella :hug: Vaikea ymmärtää tarkoitusta kaikelle tapahtuvalle.. Koittakaa jaksaa..

Masennuksesta ; mulla oli kanssa kahden ekan jälkeen ja pelkään kovasti myös tuleeko taas. Mitään lääkitystä mulla ei ole ollut siihen ikinä. Mulla on myös tässä raskausaikana ollut sellaista itkuisuutta, epävarmuutta itseäni kohtaan ja hulluja ajatuksia. haluan vielä ainakin nämä laittaa raskaushormoonien piikkiin koska en halua edes ajatella että masennus taas iskisi kunnolla.. : /

Ai niin! Joku muukin täällä asusti Espoossa , joten kerrompa varuiksi mitä neuvolatätini kertoi ohimennen ihan kun kaikki sen jo tietäisi, mutta minä en ainakaan tiennyt: Eli kaikki Tapiolan alueella asuvat (kuuluu ainakin mankkaa, luulisin että myös laajalahti ja tontunmäki?) ovat tervetulleita kuuntelemaan vauva sydänääniä joka torstai tapiolan terveyskeksukseen klo 13:30-15:30
Se on avovastaanotto jossa saa käydä muissakin asioissa, mutta raskaana oleville erityisesti sydänäänten kuuntelua varten. Mutta lapussa lukee että vain tapiolan seudun asukkaille ja alkaen rv12. Mä ajattelin käyttää tuota ainakin ennen kuin potkut tuntuu, kun epävarmuus taas kuitenkin jossain kohtaa iskee.. :D Sanoinkin sille tädille, että nähdään sitten joka torstai jatkossa, vauroi vaan että tervetuloa! Hyvä juttu kun mulla ei tuota koti-kuuntelu-laitetta ole.

Kaamee väsymys! Täällä kyseltiinkin miehen suhtautumista väsymykseen : Tää on eka raskauteni jossa mies näyttää ymmärtävän. Aiemmissa ei ollut edes ikinä kotona näkemässä. Sanoinkin sille nyt että tää kolmas lapsi on ensimmäinen jota odotan jonkun kanssa, ekat kaksi oon saanut odottaa ihan yksin.


Töissä olen, joten ei nyt ehdi tän enempää, mutta tervetuloa kaikille uusille !
Ja pahoittelut kaikille suru-uutisia saaneille :hug:

Niin ja oon 26 vuotias. (kirjotin eka 27 ja sit piti ihan miettia paljonko oon) Musta on tullut kauheen unohtavainen ja huolimaton tän raskauden myötä! Ajatukset varmaan vaan niin toisaalla..

terveisin,

Kerran vielä rv 10+0 (Jeeee, tänään poks!)
 
Heissan!

Ekassa neuvolassa käyty. Syke löyty iloisesti pampaten. Siellä siis on sittenkin joku, vaikka oireita ei juurikaan ole. :heart:
Kahen viikon päästä lääkärineuvola ja siellä kai katellaan ultrallakin. Varsinainen ultra-aika pittää ite varata terveystalolta. Täällä on muute mies neuvolalääkärinä äitiyspuolella, mua hieman yököttää.

Oli pitkä käynti keskusteluineen, huolien purkamisineen. Edellisen synnytyksen jälkeisiä pelkoja kerroin, niitten pohjalta "suunnitellaan" seuraava synnytys, miten toivottais sen menevän. Eihän siittä mitään takuita oo et menis, mut tietää ainaki mitä haluáis. Ja miten en missään nimessä halua synnyttää.

Lasketuksi ajaksi vois merkitä 10.9 ja mun iäksi 28

Mitähän mun piti muuta kirjotella.. een muista sitte ollenkaan. :D
Täytyy oikasta pötkölleen, ku pikkupojatki nukkuu vielä.

Äpyli ja kolmonen 10+2
 
Viimeksi muokattu:
Piipaa, tervetuloa joukkoon! :)

raphaella, jaksamisia sinne! :hug:

Äpyli, ihania uutisia sait! Täällä ei ekassa lääkärineuvolassa katottu ultralla, eikä myöskään ihan ekassa neuvolassa. Vissiin vasta sitten rv 16 ultrataan, mutta onhan tässä pikkuista kateltu jo kolmeen kertaan ja torstaina taas :)

Vissiin muutkin unohtelevat asioita? Ihan järkyttävää välillä miten unohdan pitsapohjasta hiivan tai unohdan tärkeän menon tms :D Heti on pakko laittaa aina kaikki kalenteriin ylös ja muistutus päälle, että varmasti muistaa.

innoM + Pulla 11+5
 
raphaella olen kovin pahoillani puolestanne :hug:

Tervetuloa uusille :)

Mulla on huomenna meno lääkäriultraan koska nämä alavatsakivut ovat pahentuneet entisestään. Myös selkäkivut vaivaavat koko ajan pahempina. Molemmissa kivut ovat oikealla puolella ja melkoisen samassa kohtaa. En tiedä sitten liittyvätkö toisiinsa millään tavalla, mutta tässäpä se selviää. Kotidopplerilla kuitenkin syke kuuluu eikä vuotoja ole joten vauvasta en ole niin kovin huolissani. Itse olisi kyllä kiva pystyä olemaan töissäkin välillä :)

Ruutinen ja Morri 10+4
 
Uutena ilmoittaudun mukaan. Ikää on 36v. ja 3 koululaista löytyy kotoa. Liki ikäloppu siis olen ;)

Olisinkin tiedustellut löytyykö jotain muuta iäkästä täältä? Ja onko tietoa mikä on käytänttö lapsivesipunktion kanssa Helsingissä?

Ensimmäinen ultra on parin viikon päästä ja neuvola ensi viikolla. Olo on väsynyt ja pahoinvointi vaivaa ajoittain.

Alamahakivuista joku tiedusteli. Mulle gyne sanoi, että johtuu munasarjoistani, jotka ison kokoiset. Ne kuulemma alkuraskaudesta huomauttelee olemassa olostaan. Enpähän tiennyt tätäkään aikaisemmista raskauksista vaan olen murehtinut jokaista nipistystä ja kunnon vihlontaan.

Vuoto on mulla kanssa ollut, pientä ruskeaa ja eilen vähän enemmän. Otin ja makoilin koko päivän ja tänään kanssa rauhallisemman puoleisesti.

Laskettuaika menee lokakuun alkuun, joten viikkoja on nyt kasassa huimat 5+5.

Onko täällä enää ketään verkkoklinikkalaista vm. 1999-2004?
 
raphaella Olen todella pahoillani teidän puolesta jaksuja :hug:

Unohtelu tuntuu kuuluvan odottavan äidin aikatauluun... Täällä siitä on alkanut tulemaan joka päiväistä ja ihan kanssa pienistä asioista... Mutta onneks olen jo siihen ehtinyt tottumaan... Eniten harmittaa tärkeät menot, muut vielä naurattaa =)

Miehen suhtautuminen väsymykseen meillä on alkanut pikku hiljaa tuo mies ymmärtämään että vaikka kuinka jankkaa "nukut sitten yöllä" niin se ei sitä väsymystä vie mihinkään vaan väkisin vedän pään peiton alle ja suljen korvat... Kyllä se loppu peleissä on onnistunut ainakin minulta ;)
Juuri päikkäreiltä tuli taas herättyä ja murkinan pariin se on taas mentävä... Voi kun joku vielä täyttäisi jääkaappia sitä mukaan kun tyhjennän sitä :D

Onnea hyviä uutisia saaneille ja tervetuloa uusille :wave:
 
Raphaella Pahoittelut ja hirmuisesti voimia teille surun keskelle :|

Kiva kun tulee uusia, tervetuloa! =)

Miehen suhtautuminen väsymykseen Meillä tota miestä lähinnä huvittaa kaikki nämä mun raskausoireet?!! Se vaan myhäilee tyytyväisenä tai virnuilee kun mulla on oireita, meinaa kai että asiat on hyvällä tolalla kun oireita piisaa? Se on niin tyytyväinen ja onnellinen kun olen raskaana, hassu mies.
Edellistäkin odottaessa olin kyllä aivan katkipoikkipinossa ja nukuin KAIKKI bussimatkat töihin ja takaisin yms. Nyt tosin tuntuu että tämä väsymys on vielä 100 kertaa kamalampaa! Kyllä nämä oireet saisi jo helpottaa... Tänään ollut taas etova olo, päänsärkyä, rinnat palelee ja on kamalan kipeät ja muutenkin paleltaa hirveesti (kiva istua autokoulun teoriatunnilla hampaat kalisten nenänpää sinisenä!) ja kaiken kruunaa tämä jatkuva väsymys. *valivali* :ashamed:

Ekat mamma-vaatteet ostettu sunnuntaina! H&M:ltä ostin ihanan mustan trikoisen hupparin, vihreät pitkät housut ja paksut sukkahousut :) Noita muita nyt ei ois niin tarvinnu, mutta ah miten ihanat on noi housut, ei purista eikä paina!! Ja tänä aamuna ei sitten toppahousut mahtuneetkaan enää kiinni!!!!!!!! Ennen joulua ne meni ihan suit sait. Huhhei. Noita perus trikoopaitoja oli ainaski ennen mamalicious -merkillä, sitä myy ainakin Stockmann ja Vero Moda. Niin ja Nelly.com Mutta mä tykkään tosi tosi paljon noista HenkkaMaukan paidoista tai sit toppi ja joku ihana neuletakki!

Ikä Olen 30v.

Lapsille kertomisesta Ei olla kerrottu vielä neiti hölösuulle (3,5v.) Mutta sepä eilen illalla itse sanoi että haluaisi sellaisen pikkusiskon kuin Alicia (päiväkodin 1,5v.tyttö) Saas nähdä kuin käy, mies kyllä povaa nelikiloista poikaa ;) Luulenpa että tytölle kerrotaan vasta kun mun maha alkaa todella pullistella ja kun sukulaiset jo tietää. Tällä varmistetaan se ettei neiti pölö mene "laulamaan" kaikille ekana asiasta...

Nyt kuuma kylpy ja iltapalaa ja nukkumaan, jos muka huomenna olis vähemmän väsynyt päivä, epäilen.

miirikki ja pötsi 9+4
 
Raphaellalle suuri halaus ja osanotot...

kommentoin paremmin huomisella...nyt niin VÄSY!!!!!!!!!!! Mutta pikaisesti tulin kertomaan neuvolakuulumisia...eli tänään olin neuvolassa ja kaikki ok. Sydänäänetkin saatiin kuulumaan :heart:
 
Ystävänpäivän iltaa kaikille!!

Pahoittelut Raphaella :hug: Ja tervetuloa uusille!!

innoM kyseli turvavyönalentimesta. Mä ostin sellaisen jo esikoisen odotusaikana ja oonkin miettinyt koska sen ottaisin taas käyttöön. On TOSI hyvä ja oon tykännyt siitä tosi paljon!! Taitaa olla BeSafe merkkinen... En muista enään kun on ostettu 2004 ja on kellarissa tällä hetkellä. Lastentervikkeesta silloin ostettiin. Perus vyö kun tuntuu jo hieman painavan alamahalta, niin varmaan ihan muutaman viikon sisään otan ton olentimen käyttöön.

Oon tällä hetkellä kuumeessa. Veto on ihan veks (on muutnekin mutta tää vie loputkin mehut). Jos ei parissa päivässä helpota, täytyy mennä lääkäriin. Pahoinvointi hieman helpottanut. Iltaisin alkaa muuten huomaamaan että housut painaa ja tälläkin hetkellä pidän housuja ylhäällä paidan avulla :D Kiinni ei voi pitää :) Kai se on mammahousu ostoksille lähdettävä....

Santtu ja pikkunen 7+4
 
R-M
Kovasti paljon voimia toivon sulle raphaella! :hug:

Uusiakin taas liittynyt joukkoomme, hienoa! :wave:

Pikkuisen kutsumanimi on meillä Touho. Mies sen keksi, Touho-toukka, kun semmoinen pikkutoukka ultrassa näky. :) Hyvin mies on suhtautunut tähän väsymykseen mikä on vaivannut. On päiviä että virtaa riittää ja päiviä millon voisin nukkua aamusta iltaan. Sitä mies ei oikein oo käsittänyt, miten kilahtelen ym ihan uskomattomista asioista... Onneks oon nyt tainnu saaha sen ymmärtämään, etten sitä tee tahallani. Ei se minustakaan ole kivaa raivota joka asiasta ja olla pahalla päällä. :( Mennyt pari viimeistä viikkoa muutenkin meillä aika huonosti, mutta kun saatiin kunnolla puhuttua asioista niin menee vähän paremmin. Ja kun oon saanut purkaa kaikki mieltä painavat asiat niin ei ihan yhtä helposti pala käämit ja mieskin antaa helpommin mennä ohi korvien mun turhat kiukkuilut eikä ota niin itteensä. :)

Mä oon jo langennut ostamaan pikkuselle juttuja. Lauantaina olin siskoni kanssa kirpparilla niin sieltä läks kaks bodya ja housut mukaan. Olihan ne pakko ostaa ku halvalla sai! :ashamed: Ruskeen sävysiä ovat niin käy sit kummalle vaan. Ja aiemmin oon ostanu pipon ja bodyn. Onneks vähän ostovimmaa rajottaa vielä se, ettei tiedä kumpi on tulossa niin ei oo niin helppo ostella kun ei tiedä sopivaa väritystä.

(.) Oireet tuntunu hävinneen. Ei sitä välillä muistais ees olevansa raskaana jos ei tulis sillointällöin repäisykipuja ja illalla turvottais normaalia enemmän.. Mutta ei passaa valittaa varsinkin jos pikkusella on kaikki hyvin. Lauantaina viimeks oli doppleri käytössä ja tsukutus kuului. :) Np-ultraan puoltoista viikkoa, ei malttaisi oottaa!!

R-M & Touho 11+0. :heart:
 
Mä en tuota turvavyönalenninta oo käyttäny, kun pärjänny hyvin ilman sitä. :)

Täällä kutsutaan (tai no minä kutsun, miestä ei kiinnosta koko raskaus :'( ) pientä Kirpuksi.

Kerrottu ei oo vieläkään ku muutamalle hyvälle kaverille, suku on vielä täysin tietämätön asiasta, samoin meijän pikkuhölöttäjä, vajaa 3v esikoinen, joka kertoo kaiken mummille ja papalle. :D np-ultran jälkeen kerrotaan. :) Oon tainnu jo mainitakki tästä. :)

Hitto tätä "unirytmiä", menin illalla klo 18 nukkumaan ja heräsin tuossa kuudelta... Yleensä nukun 3-5h yössä, kun ei uni riitä ja sitten olen päivän väsynyt ja pahalla päällä. :( Mutta eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa taas tasotu. :)

Jave + Kirppu 10+1 (sain eilen viikoista kiinni - kai) :D
 
Javelia: hah kohtalotoveri! :D Mä taisin olla ihan unessa jo klo 17 ja heräsin siis puoli kuus :D Olin illalla kyllä pari tuntia välillä hereillä, mutta kyllä tää on parempi rytmi kuin se, että nukkuisin koko päivän. Ja hermot kestää kaikkea niin paljon paremmin, kun saa nukkua kunnolla :)

Eilen tosin pillahdin yhtäkkiä itkuun, kun poltin käteni kuumassa vedessä... Ei se nyt oikeesti niin kovin sattunut! :D

No, tänään ei ole pelkoa veden kanssa läträämisestä: putket on jäässä. :headwall: Toivottavasti sulaa päivän mittaan, että ei tartte alkaa käydä ulkona vessassa... :headwall:

Voikaa hyvin ja muistakaa pukeutua lämpimästi! :)
tömpsis ja super 10+5
 
jeeni
Terveisiä ultrasta, käytiin kurkkaamassa meidän pikkuisen bileitä :) Kova meno oli päällä siellä, reilu viikko tippui ja la muuttui. Eli hyppään elokuisista nyt syyskuisten puolelle.
Mutta kaikki hyvin ja uuden ultran sain viikon päähän niin saavat mitattua niskaturvotuksen tarkemmin, nyt ei oikein saanut kun oli vähän liian pieni ja ei osunu sellaseen asentoon, että ois onnistunut. Pääsepähän katsomaan pikkuista uudelleen.

jeeni ja tyyppi 11+0 ultran mukaan ja la 6.9 voi päivittää
 
raphaellalle isot pahoittelut :hug: Voimia sulle ja miehellesi!

Turvavyönalennin en ole koskaan käyttänyt. En osta, ellei kirppiksellä tule vastaan tyyliin eurolla :D Mulla se turvavyö tulee muutenkin aika lanteille, niin en ole nähnyt tarpeelliseksi.

Joku manitsi kilahtamisesta :D Alkoi hymyilyttää kun just sunnuntaina sain hepulit miehelle. En voinu sen naamaa kattoo yhtään ja käskin sen painuu ulos tästä talosta (siis hetkeksi että rauhoitun). Se oli ihana, halas kuopusta ja surullisena meni ulos ja johki ajelemaan. Meni kai kaksi minuuttia niin olin jo hyvällä tuulella. Pyysin miehen takas ja lähettiin kaupungille shoppailee. Raukka parka :heart: Ihana mies kaikkine vikoineen, ei mua kai kukaan muu hullu tällä hetkellä jaksaiskaan kattella :D

10+6
 
Huomenta

raphaellalle :hug:

Tervetuloa uudet! :) Mäkin kuulun kai näihin "ikäloppuihin", vaikkei siltä tunnukaan ;) 36 tulee mittariin ennen laskettua aikaa.

Väsymys mulla hiukan helpottanut, joten ei vaadi mieheltä erityissuhtautumista tämä :)

Tuleville sisaruksille kerrotaan luultavasti vasta kun raskaus alkaa näkymään. Tai sitten kun isovanhemmillekin, eipä se sitten enää salaisuutena pysy :p

Turvavyönalenninta en ole käyttänyt aiemmissakaan, ehkä pärjätään nytkin.

(.) Eilen oli valtava turvotusilta! Näytin siltä kuin viikkoja ois jo lähempänä 30!!!! :D Ja itseasiassa, mua on alkanut mietityttämään, jospa olenkin kuukautta pitemmällä, mun viimeiset kuukautiset kun olivat hiukan tavallisesta poikkeavat... Eilen makasin lattialla mahallani, niin tuntui muutama perättäinen pieni tönäisy vatsalla... Ei tuntunut elohiireltä tai ilmakuplilta, kuitenkin kaksi raskautta jo kokenut, niin eron luulen tuntevani... Noh, ylihuomenna neuvolaan, täytyy kysyä jos yrittäis kuunnella sydänäänet.

Mädchen :heart: 9+4
 
jeeni, ihania uutisia sait! :)

Täälläkin ollut noita viikkojen muuttumisia. Varhaisultran(10.1) mukaan nyt olisi 11+5, tarkistusultran(2.2) 12+4(epäilin silloin jo heti mittausvirhettä) ja viime keskiviikon(9.2) np-ultran mukaan ja niillä viikoilla nyt elän, eli 11+6 tänään :heart: Torstaina kuitenkin taas ultraan tarkistamaan viikot, niskaturvotus ja kystan ne tutkii myös :)

(.) Tänään kuului tosi selkeesti ja kovaa pikkuisen jumputukset kotidopplerilla :heart: Nyt tosiaan taitaa olla niin, että pahoinvointi on vähentymässä/loppumaisillaan *tuuletus* :) Väsymys ei, mutta eiköhän sekin siitä vielä vähän helpota :)

innoM + Pulla 11+6
 

Yhteistyössä