Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

Moi!

Tervetuloa Nuppu09 mukaan! En oo sua aikaisemmin tässä ketjussa edes huomannut joten siksipä toivottelen tervetulleeks... :D Ootkos muuten huomannut että meille 35+ odottajille on myös oma pino josta löytyy sitten saman ikäistä seuraa... Tääkin on ihan kiva mutta ehkä liian iso ikähaitari kuitenkin...

Oma Napa: Mulla alkaa kahdeksalta 12h paasto huomista sokerirasituskoetta varten. Pakko mennä vaikkei yhtään houkuttais vaikka tiedän ettei ylipainostani huolimatta oo mitään riskiä ( ei oo pahemmin ylipainon lisäksi muita riskitekijöitä ). Sitten olisi toiseksi viimeinen työvuoro siihen perään. Töissä asukkaille huomenna kevätkarkelot joten on hieman normista poikkeava ilta mutta sitten se haikeus varmaan iskeekin...

Äitiyspakkausta tässä itsekin odottelen. Vein itse paperit 12.5 ja viime viikon keskiviikkona 20.5 oli netissä päätös että on myönnetty sekä äitiysavustus että muut vanhempainetuudet lapsilisää myöten. Nyt kun saisi vielä haettua Kelalle sen muutosverokortin äitiyspäivärahaa varten niin olisin tyytyväinen. Sitten olis siihen suuntaan kaikki hoidettu.

Olkkis ja Ötzki Masupallero 25+3

Alkuperäinen kirjoittaja odottava ja onnellinen:
Paljon on tullu tekstiä.. Mites se oli uskomusten mukaa et kumpaa sukupuota edustaa jos on korkeet tai matalat sykkeet? täällä nimittäin +145 kumpaa mahtavat olla näillä viikoilla?

O&O 25+2 :heart:
Mulla lähes kokoajan ollu pojan sykkeet siinä 140 molemmin puolin. Jos sillä ny jotain merkitystä sukupuolen suhteen on...... Ite en jaksa uskoo noihin mahan muotoihin ym. juttuihin. Mutta siis näin.

ihan pikasesti kommentoin: koiraihmiset vauva-lehden nrossa 10/2008 oli mielestäni ihan asiallinen juttu tosta kuin koiran voi totuttaa vauvaan. Ei mitään järjetöntä jeesustelua vaan hyviä käytännön vinkkejä :) kannattaa lukea, jos jostain saatte käsiinne sen :)

palaan taas aamulla koneelle.. ja kerron kuin miun empiirinen kokeeni sujui sen vissyn suhteen :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja odottava ja onnellinen:
En itsekään usko mutta huvikseni silti vertailen.. näillä näkymin tulisi molemmat mutta ei ole kun yksi tuolla massussa :LOL:
Kai sä oot kokeillu sen ihme sormuksen heiluttelujutun, ja ottanu huomioon mahan muodon... ja mitäs muuta sitä nyt on?

Tai sit sieltä tulee kaksneuvoinen? :eek:
;)

Roona: Mun muistaakseni meidän Eurokankaassa tuo muovifrotee maksoi noin 10e/metri. Mulla on käytössä sekä 50x75cm paloja että 100x75cm paloja. Pienetkin riittää ihan hyvin, mutta tuon isomman asettelu on helpompaa, kun peittää lähes koko pinniksen (paitsi pään alta oon jättäny laittamatta ihan vauvana ). Mut siis jos pinnis on 60cm leveä, niin tuo 50x75cm pala riittää ihan hyvin varsinkin alussa, kun vauva ei vielä liiku. Ajattelin kanssa alkuun et muovi hiostais, mutta ei kyllä sitä tee. Hyvin on toiminut! Toinen vaihtoehtohan olis sitten esim. neuloa puhtaasta villasta ns. huopa sinne lakanan alle, joka sitten imis kosteuden itseensä ja olis hengittävä. Meillä on sellainen Ruskovillan Teddy-villainen hoitoalusta ollut käytössä hoitopöydällä ja se on kyllä näppärä kun imee kosteutta ja kuivuu nopsaan tuulettamalla. On tosin aika arvokas (n. 50e ). Nyt siirtyy sitten uudelle tulokkaalle ja sen jälkeen varmaan aikanaan rattaisiin lämmikkeeksi.

Koirista ei kokemusta, mutta meillä on kissa, joka oli 3v, kun esikko syntyi. Kissa oli hoidossa sairaalapäivät ja tuli kotiin samalla oven aukaisulla kuin mekin. Pysyi kaukana vauvasta muutaman kuukauden ja oli ehkä vähän enemmän omissa oloissaan. Yleensä on siis toooosi seurallinen. Mutta koitettiin huomioida kisua aina kun mahdollista ja nyt antaa 1v pojan jopa rapsuttaa itseään! Ihana kissa :) Ikinä ei ole poikaa läpsäissyt vaikka välillä paijaus meneekin vahingossa turkin kiskomiseksi. Koitetaan kuitenkin aina olla heti välissä, ettei poika turhaan kisko toisen turkkia ja et välit säilyis ;)

Joo, en juo tarpeeksi vettä :( Pitäis olla aina pullo tyrkyllä, kun raanasta on NIIIIIN vaikeeta ottaa lasi vettä... Viime raskaudessa oli aika kova turvotus jostain 33-34 viikolta eteenpäin eli pitäs ruveta ehkäisemään asiaa jo ennalta. Oli nimittäin sangen ikävää ja nyt on vielä tuo naperokin pyörimäs jalois. Lähinnä kyl näkyi jaloissa, jotka oli kuin norsulla ja niihin sattui.

rimpulakissa rv 25+5

Moikka,

tehän ootte suorastaan villiintyneet täällä tekstiä tulee ja tulee. Aiemmin puhuttiin tosta et jos jatkettais pinoa kun vauvat syntyy niin vastaus on: EHDOTTomasti. On tää niin kivaa teen kaa höpötellä kaikesta.

Mä kävin eilen lääkärissä ja sain saikkua nyt sitten tän viikon ja huomenna uudelleen lääkäriin. MÄ olen vaan ihan poikki hyvä kun silmät pysyy auki. Eilen ku oli töissä niin en jaksanut hymyillä saati sitten muutenkaan keskittyä asiakkaisiin. Mä oon kans aika kypsänä mun nykyiseen duunipaikkaan. Työkavereista osa on aivan ihania ja heitä tuleekin tosi kova ikävä kun tuo muutto tuonne Espooseen tulee.

Munkin pitäisi varata tuo sokerirasitus. Mulle neuvolatäti neuvo tosi hyvin kaikki ja kirjoittti vielä lapullekin. Neuvoi ettei kannata sit tosiaankaa paria päivää ennen syödä mitään makeeta sillä testin tulos pamahtaa aivan varmasti positiiviseks eli älä syökö sokeria ennenkuin meette sinne.

En malta enää odottaa et saisin sen äitiyspakkauksen. Olis niin ihana hypistellä niitä vaatteita.

Mua on alkanut närästää ihan kamalasti. Suussa maistuu raudalta :/ ja ylävatsaa pakottaa. Aamulla on suu iahn kuiva ja yskittää. Onko toi närästystä vai mitä kummaa se voi olla?

ihanaa ku olettte vastailleet tohon mun sairausloma morkkis juttuu. Helpotti ku sai lukea teidän vastauksia ja onhan se kyl totta et ei kannata riskeeta omaa ja vauvan terveyttä yhden työpaikan takia.

Ai niin noihin juomajuttuihin vielä coca colaa kannattaa ainakin välttää se nimittäin nostaa verenpainetta.

Mies tossa just ihmetteli ku aina vaan jaksan kirjoitella tänne, mut eihän nuo miehet tällaist ymmärrä :LOL:

Huomenna meen hiukan vaateostoksille jos vloppuna on oikeasti lähes 30 astetta lämmintä. eihän mulla ole mitään päälle laitettavaa aj meil olis yhdet juhlatkin.

viikonloppuna pääsee katsomaan myös appiukon ja miehen tekemää uutta terassia uuden mökin edustalle. EN malta odottaa että mökki on valmis ja ku mul on vielä tää elämäni ensimmäinen kesälomakin.

nyt jotain pientä syötävää :ashamed:

Jooseppi & Möykky 25+0 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Moi!

Oma Napa: Mulla alkaa kahdeksalta 12h paasto huomista sokerirasituskoetta varten. Pakko mennä vaikkei yhtään houkuttais vaikka tiedän ettei ylipainostani huolimatta oo mitään riskiä ( ei oo pahemmin ylipainon lisäksi muita riskitekijöitä ). Sitten olisi toiseksi viimeinen työvuoro siihen perään. Töissä asukkaille huomenna kevätkarkelot joten on hieman normista poikkeava ilta mutta sitten se haikeus varmaan iskeekin...

Olkkis ja Ötzki Masupallero 25+3
KAMALAA!!! Mä en ikää pystyisi oleen syömättä tota aikaa. Nimittäin yhäkin yöllä on vähintään kerran yössä herättävä syömään etten oksenna, tai sit herään 5 aikaan aamusta siihen et yrjö melkein tulee ja äkkiä kädet täristen saan jotai hotkia naamaani et helpottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jooseppi:
Moikka,

Ai niin noihin juomajuttuihin vielä coca colaa kannattaa ainakin välttää se nimittäin nostaa verenpainetta.

Hehee, sitpä mä alan latkia sitä viel enemmän. :kieh: Täs tän päivän taas miettiny et miten saisin paineet nousemaan ku useemman kerran tuupertunu lattialle. Lopuilta mittailin paineita niin olivat taas nii alhaalla ettei mun pää enää kanna siin vaihees. :LOL:

Vauvan sukupuolesta: Mulla oli esikon syke koko raskauden ajan 150 tai enemmän ja poika tuli. Nyt on taas tuo sama 150 ja tyttö ilmeisesti tulossa... Vatsa on kyllä ihan eri mallinen, mutta poika olikin perätilassa puolet raskaudesta eli johtuu varmaan siitä. Poika-/tyttöviivan paikkansa pitävyydestä en voi sanoa mitään, kun pojasta tullut viiva ei ikinä ehtinyt hävitä, joten näkyy edelleen :D

Mun mahaa ei onneksi ole kukaan käpälöinyt. Yök, olis kamalaa...

Heippa kaikille! :flower: Pitkästä aikaa ;) Kirjoittelen päivittäin tuolla meidän taaperopinossa, mutta hittolainen kun sitä löytäisi aikaa tälle raskaudellekin joskus :p Nuo 1-vuotiaat vaativat vaan NIIN paljon huomiota, että hyvä kun perässä pysyy...

Rakenneultrassa meillä on kaikki hienosti ts.kuten tässä vaiheessa pitääkin ja toista tyttöä meille veikkailtiin :heart: Itse olen ihan haltioissani, kun saan toisen pienen prinsessan ja vieläpä näin pienellä ikäerolla joten olen varma, että heistä tulee bestikset :D Mielessäni olen jo sisustanut heille yhteisen vaaleanpunaisen huoneen =) Mies oli kaiketi pikkusen pettynyt, kun toivoi poitsua kaveriksi autoharrastuksiinsa, mutta onneksi pitää hänkin tärkeimpänä, että saamme terveen lapsen, sukupuolesta riippumatta!

Neuvola oli tänään ja siellä kaikki kunnossa. Sokerirasitukseen käy minunkin tieni (ylipainon takia --- bmi 25,5 eli ylittää 0,5:llä normaalipainon rajan :kieh: ), mutta onneksi painoa on tähän mennessä (22+4) tullut vain 2,2kg! Olen kyllä koittanutkin pitää kilokertymiset kurissa, kun edellisestä raskaudesta jäi sen 8kg ja ihan ok on onnistunut, kun Neasta oli tässä vaiheessa kertynyt elopainoa lisää lähemmäs 10kg :eek: Tosin silloin oli aikaa löhöillä sen namupussin kanssa sohvalla kun taas nykyään ei ;)

Syke on tässä raskaudessa ollut koko ajan n.150. Esikoisesta jatkuvasti 170 pinnassa ja siis tyttöä veikataan tälläkin kertaa. Jospa tää vaan on vähän rauhallisempi tapaus kuin isosiskonsa :D

Mutta nyt tuttipulloja pesemään :wave:

Carmen ja Antero-tyttö 22+4

Heipsu :wave:

Kaikkea en jaksanut lukea :ashamed:

Sukupuolesta : mulla oli esikosta sykkeet 145-150 ja poika tännekin tuli. Ja sitten ihan alkuraskaudessa tuli linea negra tuohon napaan asti ja jossain vaiheessa ilmestyi ihan tisseihin asti. Masussa poika oli aika rauhallinen.
Nyt sykkeet oli viime neukassa 130 ja viivaa ei ole tullut :whistle: Ja pienen pieni aavistus on sukupuolesta :heart: Mutta siis tarkkaa tietoa ei ole.
Tämä "viuhti" on tosi kova liikkumaan, välillä ihan hermostuttaa, kun tuntuu aina liikkuvan;)
Vatsan muodosta en lähde veikkailemaan mitään , kun olin 10 kiloa isompi kun aloin esikkoa odottaan, niin oli tuota mahaa jo ennestään..Mummoni vaan sanoi silloin, että poika tulee ja nyt on varma että tyttö olisi tulossa.. Mutta eikös nuo vanhat ihmiset tiedä tai niillä on joku taito mukamas nähdä näitä juttuja.. :LOL: tiedä sitten..

Pitäs noi kelan laput täyttää ja viedä sairauskassaan, kun sieltä tulee rahat eikä kelasta, mutta onneksi ei oo vielä kiire.

Tyttönen ja viuhti 24+1

musta on ihana et mies on kiinnostunut mitä mahassa tapahtuu, silittää jne. mut ahdistun ihan suunnattomasti, suorastaan oksettaa, jos muut tulee liian lähelle. mulla on yks sukulainen, nuori äiti-ihminen, joka on yli-innokas lääppijä. töissä oon yrittäny pitää matalaa profiilia, koska tiiän et siellä on niitä lääppijöitä *yäk*. en mäkään kenenkään vatsamakkaroita mee taputtelemaan... !! :kieh: huh. pistää ihan vihaseks pelkkä ajatus :D suihkunraikkaana sohvalle telkkarin ääreen --> CSI New York!!

Ihanaa kun tullut näin paljon tekstiä! Ite oon niin paljon vaan kotona koneella nykyään, että melkein hävettää kun tuntuu, että oon pitäny täällä välillä jotain monologia :LOL:
Ja iltaisinkin nykyään, kun mies tekee inssityötä ja "kakkosduunia" omalla koneella, niin istutaanpahan ainakin edes samassa huoneessa jos mä oon omalla koneellani...
:headwall:

Jo, verenpaineet. Aika moni muukin asia nostaa verenpainetta, ja tekee vaikka mitä. Mulla kokoajan ollut aika ok, joten enköhän mä uskalla juoda muutaman lasillisen coca colaa viikossa. Ennen raskautta oli verenpaineet liian korkeat VUOSIA, joten nyt oon melkeinpä paremmassa kuosissa kuin silloin! Mulla tulee vklp täyteen 5kk kun jätin TUPAKAN POIS! :D :D :D :wave: Jeiiiiih! Yli 10 vuotta tupakoin, niin on se jo aika saavutus siinä vaiheessa.

Oih, nyt mä meen tekeen karjalanpaistin uuniin, huomenna saa herkutella sitä ja Ruotsalaisia uusia perunoita :p

Niin, ja tosiaan vielä siitä mahan lääppimisestä: ei oo kukaan koskenut, muuta kuin mies... Mutta jos koskisi - hätistäisin pois!

Alkuperäinen kirjoittaja Carmen:
... hittolainen kun sitä löytäisi aikaa tälle raskaudellekin joskus :p Nuo 1-vuotiaat vaativat vaan NIIN paljon huomiota, että hyvä kun perässä pysyy...
Sama täällä! En ole pahemmin ehtinyt koko raskautta miettiä, kun päivät menee töissä ja illat tuon 1v3kk pojan kanssa touhottaessa. Illan rauhallisuus kun tulee, niin on hoidettavana on vielä kotihommat :/ Nyt tosin tarkoituksella lämäytin peffani penkkiin, kun muutaman päivän aikana on ollut aika kovaa alaselkäkipua, issias-tyyppistä, kun säteilee toiseen pakaraan ja reiteen välillä. Nyt iltaa myöden on tullut myös tosi paljon harjoitussuppareita :/ Oottekos te työterveydestä saaneet saikkua raskausaikana? Mä kun olen kuullut, ettei meillä ainakaan työterveyslääkäri edes ota vastaan raskaudesta johtuvista syistä... Pitäisköhän ihan terveyskeskukseen soitella? Vai neuvolan kautta? *Kysyy terveydenhuollon ammattilainen, jota ei ikinä saa lääkäriin* :ashamed:

Me ei haluta tietää sukupuolta etukäteen. Säilyköön positiivinen jännäys sen suhteen ihan lopuun saakka. Sykkeet tällä masukaverilla on olleet hiukan päälle 140. Poikaa odottaessa mulla tuli jossain vaiheessa linea negra, mutta vielä sitä ei ainakaan ole näkynyt. Esikoisraskaudessa mahan muoto oli selvä "poikamaha" eli takaapäin ei masua nähnyt. Nyt on kyllä tullut kamalannäköiset jenkkakahvatkin eli levinnyt oon enemmän kuin viime kerralla :ashamed:

Kelan laput mä saan vasta ensi viikon neuvolassa. Vielä en ole päättänyt otetaanko äitiyspakkaus vai raha :whistle: Tod.näk. rahan puoleen käännytään, kun edellisen pakkauksen tarpeelliset kamat on kaikki vielä tallessa. Aiotaan myös nukuttaa tuleva lapsonen äp:n laatikossa =)

Sokerirasitukseen en onneksi joudu, mutta varmana jäisin tällä sokerin mättäämisellä kiinni siinä :ashamed:

Mun mahaa ei ole kyllä ikinä kukaan muu edes koittanut koskea kuin oma mies. Enkä kyllä tykkäis kenenkään sitä sörkkivän :x Mulla ei ole vielä sf-mittaa otettu, mutta luulisin mahan koon olevan suht keskikokoa :whistle: Ongelmia tuottaa nyt keksiä vaatteet miehen valmistujaistilaisuuteen lauantaiksi, kun omiin mekkoihin en taida mahtua, eikä tässä enää kaupoillekaan ehdi :eek: Pitääkin varmaan siirtyä vaatehuoneeseen ja peilin eteen tuskailemaan :ashamed:

Moikka,

Mulle tuli just mieleen et olen menossa vloppuna sellaisiin juhliin, jossa kaikki varmaan räplää mun masua, mutta ei mua oikeastaan haittaa, vaikka ihmiset siihen koskeekin.

Roona82 mäkin olen ollut tammikuun 13 päivästä saakka tupakoimatta ja vielä illman mitään nikotiinituotteita ja polttanut kans yli 10 vuotta. olen itsestäni todella ylpeä

Tuosta colan juonnista vielä ei kai ny pari lasia mutta jos juo litra tolkulla :LOL:

Paljon on juttuja ja kiva on lukea! Kun ehtisi kommentoimaankin..ja heti on unohtunut jo puolet mistä piti kirjoittaa :ashamed: alan kirjottaan ylös että mistä ootte täällä puhuneet.

Mii26 toi vauva-lehden 10/2008 koira/vauvajuttu on todellakin ihan hyvä, itse juuri tänään luin samaa! Jos on joku treen seutulainen joka tuon haluaisi lukea niin mulla olisi ainakin toi lehti.

Roona ja jooseppi jutteli tupakoimisen lopettamisesta.. hahah mä näin alkuraskaudessa (eli sillon kans kun polttamisen siis lopetin) varsinkin röökiunia, noin kerta viikkoon, nykyään harvemmin..kauhee morkkis unen lopussa ja siinä kun heräs, että mitä oon mennyt tekeen vaikka päätin että lopetan :ashamed: unet on olleet niin todentuntusia. Kerran poltin vihreetä Kentiä jossain puistonpenkillä yhdessä unessa, ja herättyäni mietin että mistä sekin uni mahtoi olla peräisin..ikinä en nimittäin oo vihreetä kentiä kyl polttanut. ONNEKS ne on olleet vain unia :eek:

muuta en nyt muistakaan, kun ihan näitä viimesimpiä joita luin.. paitsi, tervetuloa uusille :flower:

huomenna olis jo torstai - viikot menee NIIIIIN nopeesti :eek: :p

kerttuneiti ja Puru 24+1 :heart: :heart:

Hellou!

Me käytiin hakemassa vakuutus Tapiolasta kun auto yms. vakuutukset on samasta firmasta
ja muistaakseni se tulisi(odotetaan lopullista päätöstä vielä) maksamaan noin 40? x 4 eli toi on sit se vuosimaksu. Voip olla et muistan ihan väärinkin, mutta kuitenkin 3 kk välein hinta olisi toi neljäkymmentä(siinä mukana tietysti kotivakuutus, kun vauvavakuutusta ei saa ilman kotivakuutusta)ja silloin kun sen kuulin, niin ajattelin että kyllä sen 40? saa tuhlattua hölmömminkin :p

Koirista vielä senverran, että uskoisin, että mitä nuorempi otus, niin sitä herkemmin sopeutuu muuttuviin oloihin ja kun jaksaa uskollisesti huomioida myös karvapalleronsa niin alkumurjotuksien ja mustasukkaisuuden hälvettyä tilanne varmasti rauhoittuu.. :wave:

UUSI AIHE; Miten teidän miehenne/siippanne on jaksanut mehdolliset raskauden tuomat kiukunpuuskat ja itkeskelyt, yms?? Onko ollut paljon riitoja siitä että miehenne ei esim. ymmärrä mitä raskaus tuo tullessaan, jne? :ashamed: Meillä välillä mies unohtaa kokonaan että olen poikivaa sorttia ja riidan tullessa käyttäytyy edelleen niinkuin ennenkin eli kiukustuu välillä aivan turhaan kun pelkkä halaus rakkaudentunnustukset riittäisivät niin riita olisi unohdettu. mutta mitä enemmän mieheni suuttuu ja loukkaantuu niin sitä pahemmaksi riita aina muodostuu..joten jonkinlaisessa kierteessä ollaan.. :p

Äippä35v + Nuppu22+3

asiaa on tullut taas niin paljon etten mä muista ollenkaan mitä mun piti kommentoida. :whistle:
omanapaista siispä.
potkut tuntuu ihanan selkeesti pitkin päivää, välillä ihan naureskelenkin kun meinaa yhtäkkiä pisu tulla housuun ku tuohon alaspäin tempoo kovin :LOL:
täällä siispä nautiskellen.
nilkat turpoilee ihan kauheesti ja jalat on kävelyn jälkeen kipeät..olisko ohimenevää?
ens viikolla taas neuvola, torstaina, sitä ootellessa.
ihana kuulla taas sydänäänet vaikka tiiänhän mä että vauhdikas asukki siel on :heart:

22+3 jo :eek:

Huamenta!
IHANA ILMA! Oli pakko nousta ylös kun heräsin miehen herätyskelloon, ja näin kuin paljon aurinko jo paistaa! Siis klo 6.30 aamulla... Toivottavasti tämä heräily tulis tavaksi, ihana olla näin aikaisin hereillä, kerkeää tekemään ja nauttimaan päivästä paljon enemmän. Ehkä se mullakin alkaa siis tuo raskaus-uupumus helpottamaan!!

Kristelle: mä sain saikkua, kolmeen eri otteeseen, työterveyden kautta. Menin sinne selkäkivun takia, ja sen takia sain sairaslomaa, koska en kyennyt töitä tekemään, selkäkivun takia. Ja niin sen kuuluis mennäkin! Jos sä olet työkyvytön, se kuuluu silloin työterveyshuoltoon, ei ne voi ketään käännyttää ovelta vaan sen takia, että on raskaana! Raskaus ei ole syy sairaslomaan, mutta kyllä se vain niin on, että se vaan tekee kropalle tuhojaan, eikä pysty töitä tekemään. Aika törkeää jos käännyttää pois tuolla tavalla!

Tupakoinnista: Mä en ole IKINÄ ollut itsestäni näin ylpeä!!! Ihan käsittämättömän hyvä fiilis, kun vihdoin pääsi tupakasta eroon - ja vielä niin helposti!! En sortunut "kaappitupakoimaan" tms. Vaikka tuskaahan se oli monta viikkoa aluksi... Mutta kun nikotiiniriippuvuus hellitti, ei ole enää tehnyt pahaa... Päin vastoin. Kai se vaan tarvitsi sen oikean motivaation! Aiemmin sitä ei ole ollut, joten en ole kokenut suurta tarvetta lopettaa, vaikka olenkin jo monta vuotta tiennyt, että se pitäis lopettaa... ja ollut vihainen itselleni kun tupakoin. En ymmärrä kun täällä KaksPlussallakin oon lueskellut jtn juttuja noista ketkä kamppailee lopettamisen kanssa raskauden takia, ja pohtii kaikkia eri korvaushoitoja ym. Ja tyyliin polttaa muutaman päivässä jne. Mä poltin viimeisen tupakan kun odottelin testin tulosta. Tai viimeiset kaks tupakkaa :LOL: Sit ne lens wc-pöntöstä alas.
Ja kerttuneiti, mäkin näin röökiunia, vielä välillä näen edelleen... Jja ne on kyllä aina painajaisia... Just vähän aikaa sitten näin sellaissen unen, jossa poltin röökiä, join viinaa, ja tankkasin autoon dieseliä, vaikka pitäs laittaa 95E.... Outoa. :whistle:

Nuppu09 Meillä ei ole ollut onneksi mitään kamalia riitoja keskenään... Pikemminkin lähinnä juuri noita mun itkuraivareita ja yksinsotimisia.. Eli siis yksinään raivonnut ja huutanut, olen mm. paiskannut voitaikinan lattialle kun ei pasteijan teko onnistunut... Ja oma käsilaukku lentänyt pari kertaa seinään... Ja sen sellaista. Se on onneksi nyt vähän tasaantunut. Ja joka kerta mies on ollut ihan hiljaa - tullut vaan halaamaan. Ja se on ollut ehkä parasta, ettei sano mitään. Todella hyvin on ottanut mun mielialanvaihtelut ja oudot itkeskelykohtaukset vailla mitään järkevää syytä :headwall: :D
Tsemppiä - toivottavasti teillä helpottaa! ja puhuminen kannattaa aina. :flower:

Oi että... nyt pitää mennä kaivamaan kahvinkeitin kaapista, alkoi tekemään mieli! Ja mennä parvekkeelle istumaan ja nauttimaan tästä aurinkoisesta aamusta! :flower:

Roona&Tahvo 25+3

No nyt ei voi syyttää ketjua enää hiljaiseksi. Tekstiä tulee ku viimestä päivää. :D Hieno homma!

Nuppu kyseli kiukunpuuskista ja mielialanvaihteluista. Mun on pakko sanoa, että mun mieli on ollut niin hyvä ja tasainen koko raskauden ajan, että mä luulen, että mies on ollut siitä ihan ihmeissään. Alkuun se odotteli, että millon mä alan kiukkuamaan ja pillahtelemaan itkuun tuon tuosta, mutta mulle ei oo mitään sellasta tullut. Oon ollut niin onnellinen ja hyvällä fiiliksellä, ettei siihen oo vaikuttanut oikein mikään. Ainoo, että synnytysvideot ja -kertomukset saa mut vollottamaan, mutta siis liikutuksesta, ei surusta eikä pelosta. :)

Onnea kaikille, jotka on päässeet tupakasta eroon! Se on ihan mielettömän hieno juttu, josta kantsiikin olla ylpeä ja röyhistää rintaa! :flower: :D

Viikonlopuksi luvattu mieletöntä keliä! Onkos auringonottaminen turvallista raskaana? Siis en mitenkään ajatellut itseäni liiemmin grillailla, mutta ulkona tulee varmasti oleiltua koko viikonloppu bikineissä. Ei kai se masu voi ylikuumentua tai mitään? :D

Roona82 voi kiesus sentään ton Kelan kanssa. Mua ärsyttää ett sen kanssa joutuu tappeleen eikä loppujen lopuksi sieltä saa kunnolla mitään tietoa :headwall: Tai ainakaan ne ei puhu samaa kieltä. Pitäs olla joku taho joka auttais kaikkien papereiden täyttämisessä/hakemisessa. Tuskaa!!!

Yhteistyössä