Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

Alkuperäinen kirjoittaja sohvi-04:
Meille syntyi pieni prinsessa varhain tänä aamuna. Toistaiseksi hän on voinut tilanteen huomioonottaen hyvin. Painoa neitokaisella oli 650g ja rv 24+0
ONNEA PRINSESSASTA ja jaksamisia teidän koko perheelle :flower: toivottavasti pieni on vahva ja jaksaa kasvaa :heart: :heart: :hug:

siellä jotkut kirjottelivat auringonotosta.. mä huomasin viimesiä viikkoja thaimaassa viettäessäni, olisko raskausviikkoja ollut 12 tai siinä paikkeilla, että mun tuli huono olo vatsaan jo silloin (alkoi kiertämään ja sattumaan) kun olin ihan suorassa auringonpaisteessa. ei tainnut pieni pitää auringonotosta :heart:

(.) Liitoskivut tulee ja menee, pahemmin ei onneks oo vielä ollut mutta tuntuu että viime päivinä enemmän kuin aiemmin. Ne on kyl tylsiä ja oon sitä mieltä et niitä ei tarvis olla. Katotaan vaan sit kun tulee synnytyssuppareita.. ne varmaan vasta "tylsiä" tuleekin oleen :LOL: :LOL: tänään on ollut kunnon mylläyspäivä masussa, olin sitten liikkeessä tai en, paljon pieniä potkuja ja myllerryshetkiä :heart:

kerttuneiti ja Puru 24+2 (kai)
 
Lämpimät onnittelut Sohville ja perheelle pienestä prinsessasta. Voimia teille kaikille tämän kaiken keskellä ja toivotaan, että pienestä kehittyy terve pieni neitonen.

Oulumiitistä, niin jos siellä kerhon puolella sitä mietitte nii kertokaa sitte mullekki. :) En oo sinne puolelle vielä kerenny, koska heikohkon aktiivisuuteni takia en halua sinne vielä mennä vaan taustailemaan. Liityn kunhan tässä aikaa tulee aktivoitua enemmän. :)

Sf-mitta menee täälläkin yläkäyrillä. Tosin esikko oli 3944g.. :/

Hemppu ja eppu 25+6
 
Sohville ja koko perheelle ja etenkin pienelle prinsessalle kovasti voimia ja onnea :heart: :heart:

Tänään se tuli, se tuli, jeij, äitiyspakkaus :heart: ihana on :)

nyt mentävä neitin kanssa touhuumaan ilta hommat :)

zeny ja pikkukakkonen 24+6
 
SIIS KÄÄK. tää rintavarustus vaan kasvaa ja järkihän tässä menee :kieh: :whistle: joutuuko sitä jo imetysliivit ostaan..varmaan ainoo mistä löytyis suht pieniä ympärimittoja ja isoja kuppikokoja. KRIISI. JO NYT!! :eek: :eek:

*muoks* ympärysmittoja on varmaan se oikee sana.. :LOL:
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja rosehip:
Muoks: tarkemmin katsottuani huomasin, että meillähän on muutama LA elokuun puolella, joten näillä on jo alle 3 kalenterikuukautta laskettuun aikaan. Jännää!!!
Jep! Täällä on tänään tasan 3 kuukautta laskettuun aikaan.

sohvi-04 Onnea ja voimia teiän perheelle :heart:

Roona82 Se muovitettu frotee makso Eurokankaassa joko 12,90?/m tai 13,90?/m. En muista tarkkaan, kun ostin niin paljon kaikkee muutakin sieltä :p

Usvatähti Fennian vakuutus on ihan suht ok hintanen, mutta me ei haluttu sitä, koska siinä se omavastuu on sairauskohtanen. Lisäks se ei korvaa perusvoiteita.

Kerttuneiti Mä voisin lukee sen Vauva-lehden koirajutun. Tuo lehti mukanas johonkin tapaamiseen.

Sykkeistä Meillä on tosiaan veikattu poikaa ja sykkeet on aina ollut vähintään 150. Ja siltä tää veijari tuntuukin, kun on todellakin aikamoinen menijä!

4d-ultra Mä rupesin taas eilen jahkaileen, että pitäskö sinne kuitenkin mennä. Otin sit tänään selvää ja Treellä niitä tekis Koskiklinikka ja Terveystalo. Koskiklinikalta ei saa enää aikoja, sillä seuraavat vapaat ajat on vasta puolentoista kuukauden päästä. Terveystalolle sais aikoja, mutta se lääkäri on laittanut johkin infoihin, että se pitäs tehdä viikoilla 19-26, mutta toistaalta niitten nettisivut sanoo, että viimeistään viikolla 30. Laitoin nyt puhelinvaihteen palvelijan kehotuksesta sille lääkärille mailia ja kysyin, että kannattaako mun enää tulla, kun viikkoja on jo suht paljon. Katotaan sit, mitä se vastaa..

Vivid ja Hippu 26+6
 
Onnea sohvi pienestä pikku prinsessasta :heart:

Täällä väsynys senkun jatkuu. en tiedä mistä johtuu, mut silmät ei tahdo pysyy auki. mites teil muilla?

4d:hen kannattaa mennä!!! siitä jää kiva muisto ja sitä voi sitten joskus näyttää lapsellekin.

en malta odottaa et lauantaina pääsee mökille rentoutuu ja toivottavasti sääennustus pitää paikkansa. enää 4 vkoa kesälomaan ja kohta on jo juhannuskin.

hyvää viikonloppua kaikille. kirjoittelen varmaan seuraavan kerran vasta maanantaina

Jooseppi & Möykky 25+2

 
OI, Onnea Sohville paljon ja voimia koko perheelle :heart:

sf-mitasta Fiksu jotain kauhisteli isosta mahasta, mutta tuohan on pieni!
Mulla oli viikolla 21 sf mitta 25 ja nyt tänään neuvolassa 25+2 viikolla 33! :eek:
Eli jätti!!! Neitiä kun odotin niin synnyttämään mennessä mitta oli 34cm eli nyt on jotain todella suurta tiedossa!

Neuvolakuulumisia:

Viikot: 25+2
Paino: 512g/vk (yhteensä 6.8kg alusta)
Hb: 145 (ekalla kerralla 165)
RR: 140/70
Pissa: valkuaiset plussalla, nyt sit labraan mentävä
Syke: 145
Liikkeet: ++
Turvotus: -
Sf-mitta: 33cm
Tarjonta: RT

Nyt on sit tullut iskias vaiva tänne :( kaksi viikkoa olin lomalla ja maanantaina kun palasin töihin niin nyt on työpäivä sujunut mut illal onkin sit vasen pakara kipeä ja koko vasen jalka puujalka, tunnoton/kipuileva ei toimiva. Että voikun kiva :/
Noh sovittiin neuvola lääkärin kanssa et nyt kokeilen viel akupunktiota siihenkin ja jos ei auta niin sit on vaan luovutettava :kieh:

TiiuHti ja mötikkä 25+2
 
Sohvi Paljon Onnea pienen pienestä prinsessata :hug: :flower: :heart:
Paljon voimia arjen keskelle! Toivon täällä että teillä menee kaikki hyvin! :hug:
Toivottavasti teillä on apuja ja tukijoita siinä rinnalla niin ette ole miehenkanssa ihan yksin :hug:
Mutta kyllä toinen on ollut niin pieni :heart:
Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin! Hyvältä ainakin kuulostaa! :hug:
Voimia :hug: Ja tulehan kertomaan kun jaksat taas kuulumisia! :heart:

Bebes & Salamatkustaja 25+5<----kohta :heart:
 
Huomenta.
Kamalan paljon tekstiä tullut...! Vaikka eilen pätki aika pahasti nää sivustot - liekö kaatuivat kokonaan päivällä?

Ihana ilma... vaikka toisaalta vähän inhottaa nuo helteet. Varsinkin vklp sää luvattu Tampereelle, SUNNUNTAI +28! Sairasta, ei noin kuuma saa olla! Nytkin läkähtyy ja sulaa... Eilen se oli vielä +29, mutta vaihtelee näköjään... Noh, anyway - too damn hot for me! Taidan muuttaa kylpyammeeseen majailemaan, mies saa tehdä jääpaloja sinne koko vklp :LOL:

Vivid: joo siitä 4D-ultrasta, se tehään sen takii niillä viikoilla kun sikiöllä on parhaiten tilaa liikkua siellä! mä olisin koskiklinikalle mennyt sen tekemään, mutta päätettiin olla ilman, kun poitsu näytti rakenneultrassa kiltisti haarovälin, ja meillä on TAYSisssa äippäpolilla vielä yks ylimääräinen ultra reilu viikon päästä. Ei viiti maksaa niin paljon siis. Vaikka koskiklinikalla olikin ihan huippu-tyyppi tekemässä mulle sen alkuraskauden ultran, ja olis tehny sen 4D:nkin. TAYSista eläkkeelle jo jäänyt gyne. Tosi hyvä lääkäri oli!!! :D

Jahhas. Ja sit pitäs siivota. Kaverini ilmoitti yllätysvisiitistä TRE:lle kun sai vapaapäivän töistä. Ihanaa!! Tässä onkin jo ikävöity ystäviä taas jo ihan tarpeeksi kauan. Ja juteltu seinille :LOL:

25+4
 
Sohville ja pikkuprinsessalle onnea :flower:
Mua kiinnostais mitä maksaa 4D-ultra ? Mulle kun tokassa ultrassa sanottiin että tyttö, mutta ei 100varma,joten sehän voi sit olla poikakin. Olen tosin ostanu jo kaikkee vaaleenpunasta vaatettakin, kun jotenkin itellä sellanen olo että tyttö siel köllis..
Ihan lastevaatehulluks meinaan tulee,kun kauppaan pääsee
B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinko73:
Sohville ja pikkuprinsessalle onnea :flower:
Mua kiinnostais mitä maksaa 4D-ultra ? Mulle kun tokassa ultrassa sanottiin että tyttö, mutta ei 100varma,joten sehän voi sit olla poikakin. Olen tosin ostanu jo kaikkee vaaleenpunasta vaatettakin, kun jotenkin itellä sellanen olo että tyttö siel köllis..
Ihan lastevaatehulluks meinaan tulee,kun kauppaan pääsee
B)
Se vaihtelee vissiin aika paljonkin paikan mukaan...! Mutta ei siitä kyllä halvalla selviä... Muutama satku kait? 200-300? En muista mitä tääl on puhuttu hinnoista... Kaikilla vähän eri?!
 
sohvi Hirmuisesti jaksamisia teille vanhemmille ja voimia pikkuisellenne, jotta jaksaa kasvaa tarpeeksi suureksi ja viel joskus pääseepi kotiin teidän tykö. :heart: :hug:

Oli tosiaan tullut tekstiä, istuin kyl tovin ennen kui sain luettua kaikki tääl kuulumiset.
Olenko mä tosiaan ainoo joka nauttii auringosta täysin siemauksin. Mä ku palelen yhä niin helposti et vaiks jonai päivinä ollut jo ihan lämpimiä ilmoja mä olen nauttinu ku muut on valittaneet et välil turhankin kuumaa. Ei tosin mitää ihme tuntemuksiakaan ole masus ollut auringossa ollessa, ihana rentouttavaa vain ollut kun on ollut lämmin. :LOL: :LOL:

TiiuHti hurjaa tosiaan et sul noi nopeeta kasvanut sf-mitta. Ihtel kahdel ku menny synnyttämään on ollut pojalta 35 ja tytöltä 33 cm. Pojaltakin kauhistelivat ja mittailivat ja ultrasivat useempaan otteeseen ettei tule liian iso vauva, et mahtuuko syntymään. Tosin, pieni oli mies =) tai siis normaalikokoinen 3145g mut eipä ne paljon isompaa kuulemma anna synnyttääkään mun.

Mul tehny masu kauhean kasvun yhtäkkiä. Ei ollut kauan ku mittailin tuota "navanympärystä" niin oli viel 83 cm ja nyt täs eilen ku huvikseni otin mittanauhaa käteen oli 92. Pelottaa miten paljon se tulee olemaan lopussa sit. :LOL:
 
J84
Huomenta :)

Paljon onnea sohvi-04 pienen prinsessan johdosta :heart:

sf-mitoista, esikosta tuo mitta oli pari viikkoa ennen syntymäänsä 37cm, painoa pojalla olikin 4480g ja pituutta 55cm. Kuopuksesta oli LA päivänä 36cm, mutta painoa olikin 3780g ja pituutta 50cm. Tämä kolmas on vetänyt pohjat jo 20+0 viikon neuvolassa ja se oli sen 23cm. Noissa aiemmissa raskauksissa käyrä kulki samaa vauhtia viikkojen kanssa (rv23 oli 22-24cm), mutta nyt se kulkee pari kolme senttiä edempänä. Tosin noissa muissa istukka on ollut takana ja nyt se on ylhäällä.

Viikon päästä olis sit neuvola..sitä odotellessa.

Aurinkoisin aamutervehdyksin J84 ja Veeti 23+0 :D
 
Roona juu mä laitan sulle heti tän jälkeen sitä yv:tä, en missään nimessä ajatellutkaan että alat etsimään edellistä viestiäni tuolta miljoonien joukosta. :) Hirveästi tullut tekstiä, mä en päässyt eilen koko päivänä tänne, sanoi että tilapäishäiriö etc.

Mäkin lopetin tupakoinnin heti tammikuun alussa, ei kyllä tehnyt yhtään tiukkaa kun oli niin paha olokin, MUTTA viime viikonloppuna.. Voi helkkari, olin niiiiiin lähellä polttaa yhden. Molempina päivinä olin kavereiden kanssa istuksimassa terassilla, himo oli suuri.

Pisamia on tullut mullekkin jo muutama kuukausi sitten vaikken ole paljoa auringossa ollut. Kesäsin mulle tulee aina sellaisia ihan pienenpieniä pisamia jotka näkee vaan läheltä, mutta nyt ne on jo sellaisia aika tummia, ihan oikeita pisamia. Mä oon niistä aika ilonen, mun äiti ja mummi on molemmat ihan punapäitä ja päästä varpaisiin pisamoissa ympäri vuoden ja oon aina ollu niille vähän kade ? Luinkohan siitä täällä vai mistähän olen kuulut kun jotkut ovat kesällä ottaneet vatsalle paljon aurinkoa, on vauva ollut synnyttyään ruskettunut?? ?

Ollaan menossa viikonlopuksi mökille ja sukuloimaan miehen sukulaisen luo, jotka ei vielä raskaudestani tiedä. Toivottavasti eivät hirveästi ja ahdistavasti lääpi masua. Eilen kaupungilla kaksi puolituttua joita olen nähnyt viimeksi muutama vuosi sitten oikein syöksyivät taputtelemaan masua, se ei ollu kovin kivaa..

Fiksu, mulla on ollut mielestäni alusta asti sf-mitta ihan tosi suuri, mutta neuvolassa ei ole siihen mitään kommentoitu tai ihmetelty. En kaikkia nyt muista mutta ainakin vk12 15 cm, vk20 22 cm ja vk 22 24,5 cm !!! Mä en ole näistä huolissani, enkä usko että pitäisi edes olla.

Ihanaa aurinkoista ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Huomenna taas poksuu!!!! hih!

Miimu & Masu 23+6
 
Elämänilo, kyllä mä vaan nautin tuosta lämmöstä ja auringosta! Siks siitä auringonottamisesta ja biksuista kyselinkin. :) Ihanaa, kun on tulossa viikonlopuksi helteet! Sit vaan lukemista, neulomista, musiikkia, grilli kuumaksi, hyvää juomaa ja oi, elämä on ihanaa! Mulla on pakastimessa mehujäitä myös odottelemassa. :p Ja ihana saada vähän väriä pintaan, kun talven jäljiltä on niin kalpea olo. Vaikka täytyy myöntää, että purkista se suurin osa kesän rusketuksesta taitaa tulla, turvallisempaa niin. :D

Mä oon kade pisamikkaille ihmisille. Pisamat on aivan ihania! Mä kovasti toivon, että meidän pötkö perii pisamat isältään, meidän suvussa kun niitä ei ole kellään. ;)
 
kerttuneiti mä ostin Change- alusvaateliikkeestä 2 rintaliivit, kun on vähän sama ongelma.. eli iso kuppikoko ja pieni ympärys (70F). Mulla kasvo 12 ensimmäisen viikon aikana kaksi kuppikokoa. oli aikamoinen dilemma, kun palkkapäivään oli vielä aikaa eikä ylimääräisiä lantteja ollut irrottaa uusiin liiveihin. kiva oli käppäillä sellasissa 2 "numeroa" liian pienissä nänninlämmittimissä :whistle: :D
 
sohvi-04 ONNEA ONNEA ONNEA :flower: Mukava kuulla että nyt on kaikki hyvin... Toivotaan myös että jatkossa kaikki tulee olemaan hyvin :hug: :heart:



Paljon on taas tullut tekstiä.. Tänään on taas niin kaunis päivä että tekis mieli vaan mennä ulos koko päiväksi mutta yksin se ei ole vaan niin mukavaa.
:(
Täytynee odotella että ukko tulee kotiin.. jos vaikka lähtis mun kans ulos


Juu ja aika on taas vierähtäny niin että kohta sitä ollaanki jo synnyttämässä.. Hui kauhistus ku aika menee nopee.. vastahan sain tietää olevani raskaana ;) :LOL:


O&O 25+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja rosehip:
Mä oon kade pisamikkaille ihmisille. Pisamat on aivan ihania! Mä kovasti toivon, että meidän pötkö perii pisamat isältään, meidän suvussa kun niitä ei ole kellään. ;)
Ohan nää toisaalta ihan kivojakin, huvitti vaan kun ihka ensimmäistä kertaa naamariin ilmestyivät :D suvussa ei oo kellään eikä siis miulakaan ikinä ollu ja nyt sit.. raskaus on kyllä hassu juttu :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
Alkuperäinen kirjoittaja rosehip:
Mä oon kade pisamikkaille ihmisille. Pisamat on aivan ihania! Mä kovasti toivon, että meidän pötkö perii pisamat isältään, meidän suvussa kun niitä ei ole kellään. ;)
Ohan nää toisaalta ihan kivojakin, huvitti vaan kun ihka ensimmäistä kertaa naamariin ilmestyivät :D suvussa ei oo kellään eikä siis miulakaan ikinä ollu ja nyt sit.. raskaus on kyllä hassu juttu :p
Eikäh! Raskauspisamia! Tahtoo kans! :D Voitko lähettää mulle muutaman. ;)
 
VOIHAN KÖKKÖTRAKTORI KUN MEINAS HERMOT EILEN MENNÄ!! :kieh:

Kaksplussivustot tilttas tosi pahasti jo toisen kerran peräkkäisinä päivinä. Mistähän mahtaa johtua? Vaikka kuinka yritti niin ei vaan sivustoille päässy. Olikos muita jotka tappelivat saman asian kanssa?? :ashamed:

Juu ihania ilmoja lupaillu ja jo tänäänkin on tosi lämmin. Tekis mieli vaan köllötellä pihamaalla mutta kun ei oikein jaksa tuota aurinkoa nyt raskaana kovinkaan kauan. Yleensä olen jo heti kesäkuun alussa aivan ruskea :|Miten selviydytte (suunnitelmia)kesän tulevista helteistä) Mulla myös pisamia ihan normaalistikin ja nyt vielä enemmän ja tummia.. :p

Äippä35v ja Nuppu22+4 :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
VOIHAN KÖKKÖTRAKTORI KUN MEINAS HERMOT EILEN MENNÄ!! :kieh:

Kaksplussivustot tilttas tosi pahasti jo toisen kerran peräkkäisinä päivinä. Mistähän mahtaa johtua? Vaikka kuinka yritti niin ei vaan sivustoille päässy. Olikos muita jotka tappelivat saman asian kanssa?? :ashamed:
Juu, no siis näillähän oli koko sivusto kaatunut koko päivän... Varmaan ihan heidän palvelin tiltannut, eikä kukaan päässyt sinne. Shit happens... Nää sivuthan jumittaa muutenkin TODELLA usein! Ei taida riittää kapasiteetti palvelimella yli kahdelle käyttäjälle yhtä aikaa :LOL:
No.. mut toivotaan että saisivat jotenkin paranneltua toimintaa. Aika moni muukin asia tökkii näillä sivuilla mun mielestä...

Hui kun oon poikki, koko päivän ollut menossa ei-raskaana-olevan ystäväni kanssa joka tuli yllätysvisiitille Vantaalta. Just pääsin vasta kotiin. Kääk, kun on hiki, jalat turvoksissa, supistelee - ja tietenkin: alapäätä pakottaa... ylläri.
Nyt lepäämään |O

25+4
 
Kyllä mä eilen pääsin ihan nätisti sivuille... Tosin aamulla suht aikaiseen (ennen 0700) ja illalla suht myöhään (2000). Ei tökkinyt yhtään...

ON: Työt on sitten tehty eikä enne Ötzkin syntymää enää tarvii niistä murehtia. Tänäään oli viimeinen työpäivä. Maanantaina sitten käyn työkkärissä kun olis tarkoitus olla 1.6.-2.8 työttömänä ennen kuin mammaloma alkaa 3.8. Saa nähdä kuinka pitkäksi tuo aika sitten pidemmän päälle käy. Alkukesäksi on kyllä puuhaa mutta loppukesä hieman jännittää.

Olkkis ja Ötzki Masupallero 25+5
 

Yhteistyössä