Syyskuun Sydäntenmurskaajat

Mäkin mukaan \o/ Eli la on 10.9. ja paikkana Tyks, esikoinen olis tuloillaan :) Ensimmäinen neuvola on 19.1. sinne asti pitäis jaksaa. On kokoajan sellainen olo, ettei malta vaan olla, mukamas kokoajan pitäisi jotain vauvajuttuja tehdä :D
 
Tervetuloa kaikki uudet taas. :)


Itsellä menee lähes kaikki normi housut, tiukimmat ei, painavat niin ikävästi mahaa, ettei voi pitää. Mammavaatteita en omista. :D Olen katsellut jotain, mutta en kyllä ajatellut niitä paljoa ostella, kun kesällä menee sitten normaalit mekot aika hyvin varmaan ehkä. :D

Naksos, oletkos sinäkin Oulun lähettyviltä? Itse asun Oulun rajojen sisäpuolella, yv:llä voin kertoilla lähemmin.

Olo on kyllä todella epäuskoinen vieläkin ja jännityksellä ekaa ultraa odottaen.
 
härveli koittakaahan nauttia toisistanne=)

Pojat lähti just mummolle, ei kyllä uponnut yhtään kasvissosekeitto, jäätelö ja omenapiirakka kylläkin :x :p Nyt iltapäivällä on alkanut vähän kuvottamaan, ei kovin kivaa :x Mut se kyllä tekee tän raskauden paljon todellisemmaksi =)
Mä kerroin mun miehelle ja se on nyt ihan onnessaan=)Huomen aamulla meinasin vielä tehdä sen toisen testin=) Taas mä huomaan klikkailevani näitä hymiöitä koko ajan.

Tänne on ihana tulla kun tää on niin vilkas odottajien ryhmä, aina on joku kirjoittanut jotain=)
 
Väsyttääääää....!!! :headwall:

Kiva kuulla, että enemmänki porukkaa Oulun seuvulla. Me ollaan rajojen sisällä. :)

Neuvola ois 27.1 ja ultraki jo kuukauen päästä. Harmi, ettei täällä saa ko sen yhen ultran.

Mulle menee vielä normihousut varmaan osaksi siitäki syystä, että oon sen mallinen, että reijet on paksut ja jalkoihin menevät housut on sitte poikkeuksetta lantiolta isot. Vaan eiväppä ole enää.. :LOL:
 
Hemppu siis anteeks mitä?????Ja mä kun olin ihan siinä uskossa että sitä lakia muutettiin niin et kunnan on lain mukaan tarjottava jokaiselle odottajalle kaks ultraa sen takia et kaikki odottajat ois samanarvoisessa asemassa asuinpaikasta riippumatta, kun ennenhän joissakin ei saanut kuin yhden ja joissain kolme, vai oonkohan mä vaan käsittänyt jotain todella pieleen?Korjatkaa ihmeessä joku jos oon väärässä tai tiedätte asiasta jotain
 
Minä kuulin myös, että tuota lakia muutetaan, mutta vasta vuonna 2010 tai 2011.

Mutta samalla kuulin myös yhdeltä tutulta, joka odottaa nyt myös, että Oulu tarjoaisi muka kaksi ultraa, np ja rakenne. En tiedä pitääkö se paikkaansa, koska en ole vielä itse neuvolaan edes soitellut. Ajattelin soitella vasta varhaisultran jälkeen. Jos täällä tarjotaan vain np, niin se on se rakennekin käytävä sitten jossain yksityisellä. :S vähän kurjaa, kun oikeasti kuuluisi odottajille nämä kaksi, niin sitten pitää itse maksaa.

Joillakin paikkakunnilla (lähinnä pienillä) saa ultrauksen jokaisella neuvola kerralla. Olisipa täälläkin.
 
Tunkeilen täällä teidän pinossa :D
Järkytyin vaan tuossa muutamia päiviä sitten että teillä syyskuisillakin on jo oma pino :LOL: Mulla oli laskettuaika 10.9.2008 ja poika syntyi sitten 16. päivä :heart: Ihan fiiliksissä tulin lukemaan teidän ensi tuntoja ja mietin omiani vuoden takaa *huokaus*

Toivotan teille kaikille voimia ja onnea raskauteen! Toivon mukaan teistä jokainen saa ihanan oman pienen tuhisijan sitten syyskuussa syliinsä :heart: :)

Koiruus ja Topi kohta 4kk
 
Heiii! =) Toi Syyskuun Sydäntenmurskaajat kuulostaa ihanalta! =)

Mä ajattelin ensiviikol ihte soitel neuvolaan.....et ehtii siel käydä ennen kui se 12-16 vk ultra pitää sit varata...kauhea ku sinne tuntuukin oleva pitkä aika, mutta muistaakseni ennenkin ku asuimme oulun rajojen ulkopuolella, ultra varattiin jo ihan alkumetreillä.

Ny kuites nukkumaan tästä kukkumasta.. =) ja tähän aikaan, jep. :LOL:
 
Olipas tänne tullut taas viestiä =)

Syyskuun sydäntenmurskaajat kuulostaa todella ihanalta! :heart:

Mulla on neuvola aika jo ensi tiistaina, ja ultra tämänkuun lopussa, huij, toivon niin että pikkuinen toukka ja sydän sieltä löytyy =)
 
metsätähti, mie soitin neuvolaan niin sieltä sanottiin, että on vaan yksi. Tyhmää, mutta minkäs voi. Mieluummin oisin kuitenki menny sinne rakenneultraan, mikä oli esikolta, mutta nyt on vaan tuo perhanan niskapoimu. Häätyy toivoa, että se neuvolatäti on väärässä.. :)

Nyt saunaan ja nukkuun.
 
Täällä ilmoittautuisi seuraanne yksi malttamaton odottaja. LA olisi tällä tietoa 11.9 ja synnytyspaikkana Tays. Esikoista odottelemme ja olo on uskomaton! Tänään tuli soitettua jo neuvolaankin, malttamaton kun olen. Toisaalta soitto kannatti, koska parin viikon kuluttua on ultra neuvolan kautta, jossa tarkistetaan raskausviikot. Jännittää kamalasti, koska jossain takaraivossa on tunne, että välttämättä kaikki ei menekään hyvin...Tosin luulen, että aika monella on samanlainen tunne ja pelko sydämessä vielä tässä vaiheessa, kun mitään konkreettista raskaudesta ei vielä ole...paitsi positiiviset raskaustestit (3 testiä), arat rinnat, etova olo ajoittain, mahan turvotus ja hetkelliset juilinnat... =)
 
Huomenta!

Höh, ai se laki muuttuu vasta niin myöhään, epäreilua :(

härveli miten teidän ilta meni?oliko hyvä elokuva?

uppikselle tervetuloa joukkoon =)

hemppu täälläkin oli ennen vaan yks ultra mut se oli just rakenne, koska verikokeilla voi selvittää kuulemma saman asian minkä niskapoimu ultrassa, harmi ettet saa rakenne ultraa:(Mut jospa se tosiaan ois väärässä ;)

ippunen voi miten ihanaa sä pääset jo ekaan neuvolaan=)

Meidän ilta meni mukavasti ja ihanalta tuntui nukkua yhdeksään asti, mut nukkumaan mennessä oli jo poikia ikävä.
Nyt on alkanut kyllä tulemaan vähän etova olo ja sit palelee.
Tää aamupissa meni pönttöön ennen kun muistin ottaa kipon mut jos huomenna aamulla ;) Mä en oikein luota et se näkyis jo ihan normi pissassa.No mut nyt mä lähden aamupalalle ja haen lehden laatikosta.
 
metsätähti: kiitos kysymästä, ilta meni hyvin. Käytiin kattomassa Rööperi. Oli ihan ok, mutta niin julma ja silleen ... karu. Tälläiselle herkkikselle joka on vieläpä raskaana, niin vähän väliä kyyneliä sai kuivata silmistä.. Sitten mentiin Rossoon ja ruoka oli ihan jees, kanapastaa. Kotiin kun päästiin niin kanapasta tuli pois.. Eli pahoinvointi on rantautunut kuin kuollut valas tännepäin. Varsinkin iltapahoinvointi.. :x ei voi ainakaan herkutella... ;) (eloapainoa on sen verran, että saan laihtua vähän raskaanakin ollessa..) metsätähdeltä vielä: oliko teillä kolmonen ihan yrityksen alla, että osasiko mies aavistaa vauva-uutista?

Täälläkin on kaksi ultraa. Tai mulla on kolme, ensi viikolla menen siihen ensimmäiseen. Mulla oli esikoisodotuksessa hematooma istukassa, jota nyt sitten katsellaan, että tuleeko se tähänkin.. Eihän siellä vielä mitään sellaista näy, mutta katotaan, että onko kaveri oikeella paikallaan ja onko siellä ketään. On kyllä ihan väärin, kun joka paikassa ei noita kahtakaan ultraa ole.

Juu, nyt aamupalaa (joo nukuttiin puol kybään..) ja siivoomaan ja sit pikku-rakas kotiin..

Onko muilla mitkä ikäerot toisilla lapsillanne tulevaan vauvaan? meille tulee hetkonen, 1v ja 10kk
 
härveli Oli ihan yrityksen alla ja kyllä se jo sen arvas et oon raskaana kun kahdesta ensimmäisestäkin tulin heti ekalla kierrolla raskaaksi.
Meillä on ikäerot vauvaan 2v1kk ja 3v2kk

Mulla tää etovaolo on aika jänskä, koko ajan tekis mieli jotain (mahdollisimman epäterveellistä tietysti ;) ) mut mikään ei sit kumminkaan oikein maistu ja kaikki mikä menee alas pitää olla kylmää tai korkeintaan huoneenlämpöistä muuten ei oo toivookaan.
Mä odotan jännityksellä et tuleekohan tässäkin raskaudessa se ettei voi syödä punaista lihaa lähes ollenkaan, edellisissä raskauksissa näin on ollut, jauhelihaa oon pystynyt ihan vähän syömään makaroonilaatikossa tai pastakastikkeessa mut muuten ei toivoakaan.
 
Ikäeroa meän tenaville tullee 2v4kk. :)

Mulle on iskeny aivan järetön makaronimössöhimo. TEkis vaan koko ajan mieli syä makaronia ja juustoa ja tonnikalaa/kinkkusuikaleita/jotain vastaavaa. Mie oon aina rakastanu makaronijauhelihamössöä, mutta nyt ei niinkään tee tuota jauhelihaa mieli vaan kunnon mössöä.. :D
Ei oo vielä tullu mitään stoppia minkään ruuan kans, mutta eihän ne ennään maistu samalla lailla.
 
Tervetuloa uudet!

ippunen: mulla kans ens viikolla eka neuvolakäynti... mut vast perjantaina. En millää malttias odottaa!!!!!

Karsee olo vaan jatkuu ja jatkuu... nyt lisäks tullu myös hillitön väsymys, ja maha on ku maapallo!!!!

 
Uh. Tänään on ollut huono-olo koko päivän. Oksettanut enemmän kuin aiemmin. Toivottavasti ei jatku näin. Sen pienen etovuuden vielä kestää, mutta..

Mitenkä te, jos jollain on jo tyttö ja poika, oliko teillä oireet erilaiset? Mietin, kun itselläkin kaksi tyttöä ja kummastakaan ei tällaista huonoaoloa ollut, että viittaisiko se poikaan sitten. Vai johtuuko vain, että ikää on tullut lisää sitten viime odotuksen ja mies vaihtunut. Toki nekin vaikuttaa varmaan.

Täällä ensimmäisen ja toisen välillä ikäeroa on 1v9kk, nyt nuorimpaan ikäeroa tulisi 5v2kk, eli aika pitkästi.

Tekisi kovasti mieli unohtaa tämä pelko menetyksestä ja kertoa muutamalle ihmiselle vielä. Mutta toisaalta ultraan on reilu viikko, jos malttaisi siihen asti.
 
Voisin myös ilmoittautua. Eilen on plussattu (tänään uudelleen ;) ) ja esikoista odotellaan. LA laskurin mukaan 16.9.2009, mutta eipäilen sen aikaistuvan vähän. 29v oon ja synnärinä TYKS. Tässä vielä kuva tämänaamuisesta testistä: http://www.aijaa.com/v.php?i=3353009.jpg .
 

Yhteistyössä