Syyskuun Sydäntenmurskaajat

Alkuperäinen kirjoittaja metsätähti:
Mii ei huolta suurinpien maitotuotteiden valmistajien juustot (johon todennäköisesti sekin juusto kuului) on lähes sataturvallisia, joten ei huolta.Lähinnä kannattaa varoa ulkomaalaisten ja ihan pienten maitotuotteiden tuottajien juustoja.

Mul on tänään hieman nipistellyt masussa, muuten ei oireita.
Tarkoitat varmaan tuorejuustoja?
Ja ei meillä pienillä maitotuotteiden tuottajilla ole mitenkään alhaisempi hygienia, kuin isoillakaan. Mutta tosta ulkomaalaisten tuottajien juustoista olen samaa mieltä.
 
Huomenta. Ihmeellinen yö takana, heräsin klo 2 pissalle ja samalla mut yllätti hirmu nälkä ja oli pakko mennä syömään pari leipää.
Nyt vähän nippailee mahaan ja ällöttääkin. Mutta töihin se on ihan just lähettävä.

-VK+vaavi 4+3-
 
Huomenia! Onpa paljon tullu uusia =) Miulla ehkä pikkusen hellittäny huono olo,mut edelleeki jos kerkee yhtää nälkä tulla ni kyllä yököttää...eli melkei koko ajan pittää pupeltaa.Tänä aamuna ku nuorin lähti kouluun ni sano et äiti taitaaki olla raskaana ku maha pullottaa ;) Yritin sit jotai sönköttää et turvottaa,en viel haluis muksuille kertoo.Hyvin huomaa et pikkase hermot välil kireel,viime viikol meil oli taas kaikki lapset kotona eli 6,ei olis yhtää jaksanu metelii mitä meil todellaki välil on.Eilen sit lähtivät isälleen/äidilleen ja heti helpotti,päästiin käymään kaksistaan elokuvissa =) Hirvittää välil et mihi liemeen ittesä laittaa kun lisää lapsia viel tahtoo...mut on ne nii ihanii.Isompi talo ois kyl kiva,turha lasten haaveilla ikiomista huoneista,nyt jaettu niin et 2 on samassa makkarissa.
 
Huomenta tännekin! :) ei malta nukkua, niin innoissaan oon tästä odotuksesta! :) vielä ei sen kummemin oireita tunnu, rinnat kyl tosi kipeet, ja ehkä vähän allö olo. Tänä aamuna tein varmistustestiä, ja kaksi punaista viivaa siihenkin tuli :) Oon niin onnellinen! :)
 
Tervetuloa taaskin uusille! :flower:

vauvakuume83: Täällä sama homma yöllä :wave: heräsin klo 2, vessaan tuli paha olo eli nälkä -> syömään ruisleipä. Tajusin että olin mennyt nukkumaan illalla niin että olin syönyt aikasemmin klo 13 päivällä :ashamed:

Nyt nauttimaan lumisesta ratsastus kelistä, pakko myöntää että tää liukkaus ulkona pistää vähän pelottamaan ratsastaessa kun pelkää onnettomuuksia pikkuisen masu asukin takia..

TiiuHti 7+3
 
Hei! :flower:

Mahtuuko mukaan odottamaan ;) Plussasin eilen ja koitan täällä sisäistää olevani raskaana :D Esikoistyttö 8kk nukkuu päikkäreitään ulkona ja minä olen siis vielä äitiyslomalla muutaman viikon, sitten pidän kertyneet vuosilomat ja jään muutamaksi kuukaudeksi hoitovapaalle ennen uudelle äippälomalle siirtymistä.

Mitään ihmeellisempiä oireita ei tietenkään tässä vaiheessa vielä ole, mutta pikkuinen kuvotus on päällä koko ajan. Esikoisesta alkoi pahoinvointi ja oksentaminen 3 päivää ennen testausta joten onpä tietysti ehtinyt käydä mielessä sekin, että onko kaikki kunnossa tällä kertaa... Varhaisultraan aiomme mennä 7. viikolla, jotta saa varmaksi tietää pikkuruisen sydämen siellä sykkivän :heart:

Kumma muuten miten sitä on muka unohtanut kaiken raskauteen liittyvän näiden 8kk:n aikana! Nyt pitää koittaa metsästää ainakin ne ruokaohjeet ensi hätään jostakin..

Carmen rv 4+1
 
Hei kaikille!

swiss ei tuo kommentti ollut millään pahalla pieniä tuottajia kohtaan, tuoleen vaan luki jossain lehdessä hetki sitten kun joku oli huolissaan samasta asiasta. En todellakaan epäile suomalaisten pienienkään maitotilojen hygieeniaa, mut ulkomaalaisiin suhtaudun kyllä pienellä varauksella.

Tervetuloa uusille =)

Omaa napaa: Eilen alkoi iltapäivästä paleltamaan ja väsyttämään ihan hirveästi, että jospa ne raskaushormoonit nyt pikku hiljaa rupeais nousemaan ja mullekkin tulis jotain oireita =) Nytkin meillä on kotona 26,7 lämmintä ja mä tässä istun patterin vieressä fleece-takki päällä tätä kirjoittamassa :D
Jospa ens viikolla sitten uudessa pissatestissä näkyis viiva vahvempana niin pääsis varaamaan sen neuvola ajan=)

Metsätähti ja pienenpieni 5+6
 
Black Panther
Huh, huh! Olipas tullut paljon tekstiä viikonlopun aikana :D Ja paljon uusia, tervetuloa kaikille!

Mulla alkoi sitten eilen krapula :LOL: Autossa matkalla mökiltä kotiin piti avata ikkuna että saisi vähän raitista ilmaa. Ja kun mies alkoi kyselemään, että mitäs me syödään kun päästään kotiin, niin parin nieleskelyn jälkeen sain sanotuksi etten pysty nyt edes vastaamaan :LOL: Pelkkä ajatus ruuasta oksetti. Ilta menikin sitten sohvalla maatessa ja kerran piti käydä oksentamassakin. Hassua kun mulla näyttäisi taas olevan iltapahoinvointia! Esikoisestakin oli noin.

Niin, ja eilen iski aivan järkyttävä selkäkipu!! Ensin ajatuksissa vilahti tietysti se pahin vaihtoehto, mutta sitten yhtäkkiä tajusin että mulla on ovulaatio! :whistle: Kalenterista laskin ja kyllä, ajankohta natsaa täysin. Onko kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia??

Viikkoja nyt 5+6
 
Täällä olisi myös uusi odottaja :)

Tein perjantaina kaksi vahvaa plussaa ja viikonlopun "alkujärkytyksen" jälkeen uskallan tulla siitä tänne kertomaan :D Aivot ei oikein pysty käsittämään, että olen raskaana, mutta jospa sen tajuaisi jossain vaiheessa. Olo on ollut melko hyvä - närästystä on ollut kauheasti ja haukottelen koko ajan. Päätä särkee välillä ja heikottaa, mutta huono syöminen liittyy noihin vaivoihin vahvasti.

Jos siis mahdun mukaan tähän suureen joukkoon, tulisin mielelläni kertomaan vaivoistani ja kuuntelemaan muiden tuntemuksia raskaudesta :) Häpeäkseni myönnän, että en tätä ketjua lukenut kuin yhden sivun verran, mutta yritän tässä niitä lukea, jotta tiedän missä mennään :)

uneksija85 ja papu 5+0
 
Hei! Mä olen täällä taustaillut vauvakuumeen ajan.(huonot netinkäyttömahdollisuudet latistaa aktiivista käyttöä) Mulla on ennestään yksi lapsi edellisestä liitosta. Miehelle tämä on ensimmäinen. Nyt muutaman kuukauden yrityksen jälkeen olisi tulossa vaavi jos kaikki hyvin menee. Plussasin jo 3vk sitten eli tänään on rv6+6. La on 8.9. Tein plussatestin päivää ennen menkkojen alkua kun oli painontunne vatsassa ja kuumotti alavatsaa plus nenä tukossa.ai niin ja sellainen nolo oire, et mulle tuli pukama viikkoa ennen menkkojen poisjääntiä. Se myös sai mut epäilemään. En kärsi ummetuksesta, suoli toimii erinomaisesti joka aamu.pukaman sain synnytyksen jälkeen ja ajan kanssa katosi. Varmaan jokin lisääntynyt verenkierto alapäässä vaikutti nyt sen ilmestymiseen. Seur 3vk on ollut hirveä turvotus kuin olis puolessavälissä raskautta jo. tämä aamu eka ku turvotus on poissa! Tällä hetkellä ei muita tuntemuksia kuin äärimmäisen arat ja suurentuneet rinnat.ei minkäänlaisia alavatsatuntemuksia,vähän huolestuttaa,mut muistelisin et esikon odotuksessa alussa oireet vähän vaihteli, et oli välillä viikko et ei tuntunut mitään ihmeellistä. Ja etomista on välillä,enimmäkseen iltaisin. Mitäs vielä... Sairaala on K-PKS
onnellista odotusta kaikille tv Sinimarja 6+6
 
Hei kaikki ja tervetuloa uudet. meitä on jo hieno määrä täällä. Oltiin perjantaina ultrassa ja tyypillä kaikki hyvin vastasi viikkoja.
Mites teidän muiden oireet,? mä olen päässyt pahoinvoinnista kuin koiraveräjästä, etovaa oloa on välillä ja yhtenä aamuna ei tuoremehu pysynyt sisällä, mutta muuten ei mitään. Ainoastaan 24/7 väsymys painaa päälle ja illalla turvotus. Kenellä jauhelihan paistaminen ei onnistu? tehtiin eilen jauheliha keittoa ja mun oli pakko pyytää mies paistamaan jauhelihaa ja itse menin pihalle vähäksi aikaan.

hemuli ja tyyppi 8+0
 
arianrhod jep, täällä ei kummempia olotiloja, tosin en luotakaan tähän raskauteen yhtään mut väliin aina oireita sit ei mitää, alavattan nippailuja on päivittäin, samoin huimaamista ja päänsärkyä, hajut joskus tekee pahaa, mut ei pahemmin mitään....ja noh, se väsy ja tissit kipeenä mut olin ootellu nii sitä oksentamista mitä tein aijemmis raskauksis ja täysillä, siksi musta tuntuu ettei oo mitään oireita.

Sit tääl oli uusia, tervetuloa vain joukkoon mukaan. =)
 
J84
Heipparallaa :wave:

Mulle tuli tos mieleen, et onko joku jo kerinnyt näkeen unia lapsen sukupuolesta?
Mä näin viime yönä unta, et synnytin altaassa tytön ja aamulla olin et huh mikä uni. Oon kahden aikaisemman kohdalla nähnyt heti sukupuolesta unta ja molemmat ovat olleet vahvan tuntemuksen mukaan poikia loppuun asti..ja niin olivatkin. Koskaan ennen ei ole tyttöjä ilmestynyt mulle uniin paitsi nyt viime yönä :p

Tänne ei mitään muuta ihmeellistä :D

Terquin Jellona84 ja papana 4+3
 
Heissan :wave:

Tänään on mulla ollut ensimmäistä kertaa pahoinvointia. Vähän poikkeavasti alkoi kyllä, mutta ei mene ohi millään. Istuin nimittäin sängyn reunalla pyykkejä viikkaamassa, otin pyykkejä oikealta, viikkasin ja laitoin vasemmalle, ja se kiertoliike alkoi heittää päässä ja tuli ihan sanoinkuvaamattoman kauhea kuvotus-olo. Ennenkin olen pyykit samalla tavalla viikannut, mutta koskaan ennen siitä ei ole tullut pahoinvointia. Ja nyt tää ei mee pois!

Jellona84, mä olin 17 esikoista tehdessä ja äiti ei kyllä mitenkään hyvin asiaa ottanut silloin kun siitä kerrottiin. Lievästi sanottuna oli hiukan vihainen, mutta se laantui aika nopeasti kun pääsi shoppailemaan kaikkea vauvaa varten. Isä taas otti uutisen tosi hyvin, vaikka sille kertomista pelkäsin eniten. Ei se mitään sanonut, totesi vaan että "jaa" ja jatkoi seuraavaan aiheeseen. Ja kuulemma seuraavana päivänä kun kävi äidin kanssa kaupassa, kävi lastenosastolla hipelöimässä vauvanvaatteita.
Esikoinen on vieläkin sellainen mummun ja vaarin kulta ettei tosikaan.

Kakkosesta kertominen oli helpompaa, olihan mulla silloin jo ikää enemmän eikä mieskään ollut samanlainen hulttio kuin edellinen.

Shaken & salamatkaaja 5+5
 
Jellona84 Unia en ole nähnyt, mutta mä olen ihan sata varma, että meille tulee poika. Koska oireet on aika vähäiset. Eiks sanota, että jos on kauheasti pahoinvointia ja oireita, niin silloin se olis tyttö. ja kun olen haastatellut kavereita jotka on saaneet poikia ja tyttöjä ja oireita. Niin tää masuasukki on taatusti poika. Mutta siis kumpikin on tervetullut.
galluppia Haluatteko te tietää etukäteen sukupuolen? Mä en oikein tiedä, olishan se kivaa tietää etukäteen, jotta vois ostella sitten vaaleanpunaisia tai siniä vaatteita... :whistle: mutta olishan se kuitenkin kivaa, että jos jotain jännitystä olisi H: hetkeen.
 
Joopa joo...... Elikkä kävin tänään ultrassa kun viikkoja piti olla ainakin se 7 täynnä. Aamu alkoi ihanasti kun auto hajos :headwall: Pääsin sitten vihdoin sinne ultraan, mutta eihän siellä näkynyt sitten edes ruskuaispussia. Pikkuinen täplä vain. Kohtu oli vain vähän laajentunut. Joku läpimitta oli 12mm ja gyne sanoi, että jos se olisi 20 mm ja mitään ei näkyisi niin varmasti kesken olisi mennyt. Joudun nyt sitten odottelemaan ensi viikkoon kun sain kunnalliselle lähetteen. Jos ei silloinkaan mitään näy niin aloitetaan tyhjennys. Epäili siis viikkoja olevan vähemmän tai sitten tuulimuna.

Aika epätodennäköiseltä kuulostaa, että viikkoja voisi olla vähemmän luulin paremminkin niitä olevan enemmän.. On kyllä näkynyt tosi aikaisin testissä jos on viikkoja muka vähemmän. Miehelle en vielä edes kertonut, että ultraan olin menossa kun on myös aikamoinen jännittäjä. Soitin sille ultran jälkeen, että saa alkaa autoremppaa tekemään ja sillä alkoi jo semmoinen v*tutus, että en viittinyt enempää heittää vettä myllyyn. :ashamed: Itselle on tää asia ihan ok ja vähän toivonkin, että tulis jo ite ulos, ettei tarvii enää odotella, mutta surettaa tosissaan kertoa miehelle. Voi olla, että ottaa aika raskaasti. :(

Mun puolestani voitte mut listalta poistaa vaikka ehkä pieni parin prosentin mahdollisuus on, että vielä raskaana olisin. Ilmoittaudun uudelleen, jos se pieni ihme tapahtuisikin. En vaan halua käydä muistelemassa täällä menneitä jos kaikki on niinkuin epäilen. Silloin on vain suunta eteenpäin. Tulen sitten moikkaamaan kun raskaudun uudelleen.

Ja Tamperelaiset Ultraus maksoi terveystalolla 105 euroa.

Enemmän onnea teidän muiden odotukseen =)
 
Huh, ihanata, kohta saan lapset päikkäreille ja sit ihte nukkumaan. Minul yöt jotenni ruennu meneen tosi rempalleen, herään kai muuten vain, tai sitten veskihädän vuoksi mut sitten ei enää uni tule. Tänäänkin ollut sitten 4.30 asti hereillä.......meil on ollu jo siis piiiiiiiiiitkä päivä, joten sänky niii houkuttelis.

Ai nii ja vuotoja ei enää ole ollu, mutta silti koko ajan olo sellainen et kiittää luojaansa ku päivä vaihtuu toiseks, päivä kerrallaan siis mennään ku pelkään nii et vuodot uusiutuu.
 
Tervetuloa uudet!

nopeesti vaan, että ei kysytä tästä kakkosesta sukupuolta, esikoisesta kysyttiin ja nyt halutaan pitää laitokselle asti salaisuutena. Mutta vaikka ei kerrottu silloin esikoisesta sairaalassa, että on poika tulossa, niin he oli silti ottaneet jo sinisen rannekkeen esille valmiiks, joten olivat sen ultrassa (päivää ennen synnytystä olin jo salissa ja ultrassa, kun meinas syntyä, mut ei syntynytkään vielä) nähneet ja paljastivat sen noin.. vaikka siis ite jo tiedettiinkin.. =)
 

Yhteistyössä