**SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
Jaahas ei tarvikaan mennä nukkuun varmaan koko iltana - nukahdin päikkäreille ja heräsin vasta. Huh! Kaippa se on toi lämmin ilma joka tekee extraväsyneeksi.

Mun pitää ihan googlettaa että mikä toi Vividin mainitsema bimmerparty on, en oo koskaan kuullutkaan :ashamed:

Vaunuja en oo vielä hankkinut..ens viikolla aloitan sen savotan, katsotaan löytyisikö mieleisiä alennusmyynneistä - mun tuurilla varmasti ei.

kerttu ja puru 28+2 :heart:
No nyt munki oli pakko googlettaa se ihme bimmerparty ku säki otit puheeks.... etkä ees sit kertonu et mitä löysit!! Ja siis... anteeks mut :LOL: :LOL: :LOL: Vähän meni kyllä ohi, mä luulin et ne on jotku rantabileet tai jotain muuta hauskaa :D Okei, ei mikään ihme etten oo kuullukkaa, kun en oo mikään "bimmer"-fani :D Mut varmaan ihan hauskaa jos tykkää sellasesta :)
No niin, ettekä sit vielkään kertonu mikä toi on. Googlen armoille jouduin miekin :D Kuulostaa ihan hilpeeltä tapahtumalta, ainoo et merkki on miule täysin väärä. Miun merkillekin löytyy kyllä miittejä sun muuta, mut eipä taida suomen kamaralla pahemmin olla isoja tapahtumia. Ruattiin tars lähteä.. Se reissu on kyl haaveissa ollut muutaman vuoden :D

Paljastin vähän.. mutta ehkäpä toi googletin on edelleen välttämätön kapistus, jos todella haluaa tietää mistä on kyse :p

Kattokaa mihin aikaan mie tääl kukun.. herttinen, nyt maate :wave:
 
jos ilmottelis itestään...
paisutaan täällä töitä ois vielä 4 yötä jälellä sit kesälomalle eikä enää töi :whistle:
mää ny oottelen tiistaita kun mulla sillon sappi ja maksa arvo verikokkeet että onko tässäkin raskauvessa hepatoosi....noo sen näkkee sit veikkaan että on kun oireita on jo nyt ollut...edellisestä sentäs vasta viikolla 32 ja nyt viikoja mitä lie....

noo jaksuja kaikille :)
 
Ei pitäs varmaan nyt sitten enää yhtään missään valittaa enää tästä helteestä. Kun kaikki vaan on että "nauti nyt kun on lämmintä, ja pian on taas talvi ja sitten valitetaan kylmästä.-..." JNE.
Voi PERKELE kun voiskin NAUTTIA! Eilen taas illalla makasin sohvalla ja ITKIN kun oli niin kamala olo. Tää helle vetää mut ihan puolikuoliaaks. Iho on ihan hikinen, vaatteetkin tuntuu nihkeiltä päällä. Hiuksetkin on ihan märät. Jokaikinen raaja tuntuu "sykkivän" turvotuksesta ja koko kroppaa kihelmöi... ja illalla vielä alkaa yleensä aina SATTUMAAN raajoihin ja lantioon... Ja on kuuma. ja paha olo. Ruokakaan ei maistu vaikka olis nälkä. Et jos joku vielä tulee mulle sanomaan, että nauti nyt kesästä ja auringosta niin vedän kyllä niiiiin päin näköä ETTÄ! Ja siis, ok, joku toinen raskaana oleva saattaa myös sanoa, että mukava helle ym ja että ei niin paha... no helvetti ehkä EI JUST SILLÄ SITTEN OLE! Mut kaikki me ollaan erilaisia ja mun elimistö nyt sattuu pistään mut läpikäymään tätä helvettiä kun on näin kuuma ja helteet. Hitto tätä aineenvaihduntaa. ja lisäks viel ku on näin karsee olo, nää hormonit saa mut skitsoileen ihan joka asiasta ja jokaiselle. Ja kirjoittamaan tällaista paasaustekstiä tänne!!!!! GRRH.

Olen puhunut. B)
 
No niin, aamupuurot nautittu.. :) Ja heti kommentoin, kun vielä muistan..

Vaunuista, meille hankinttiin Brio Happy-yhdistelmät, joissa erillinen ratasosa ja vaunukoppa. Heittoaisan ja teleskooppiaisa löytyy, ne halusin vaunuihin ehdottomasti kun meillä on miehen kanssa pituuseroa n. 25cm.. Sade- ja hyttyssuoja tuli kauppaan ja hintaa 670 ekeä. Suosittelen koeajoja etukäteen. Vaikea oli valita monista vaihtoehdoista, mutta kahdella ensimmäisellä lapsellakin ollut samanlaiset koppa/ratasosa-yhdistelmät, joten niihin päädyin lopulta. Ehkä hankin vielä erillisen lämpöpussin ratasosaan, sitten kun on sille tarvetta.

fiksu, mulla kans hurja nousu sf-mitassa.. Kolmessa viikossa 6cm!! Painoakin tullut toki 1kg/viikko. Lääkärineuvolassa olin ja nyt mitan otti lääkäri, aikaisemmin on mittaillut neuvolan kätilö.. Mittavirhettä epäilen myös vahvasti!! Tai sitten tänne Pohjanmaalle syntyy useampia norsunpoikasia syksyllä.. :LOL:

Muuten neuvolassa kaikki ok, kohdunsuu kiinni ja kanava n. 3cm ja kova. Hb edelleen 135. Aikaisemmissa raskauksissa olen näillä viikoilla joutunut aloittamaan raudan.. Ei turvotuksia, vauva liikkuu vilkkaasti. Vauvan syke 148 ja raivotarjonnassakin tuo tuntui olevan. Eli työlupa heltisi kesäloman alkuun asti, kun ei supistelekaan yhtään. Työpäiviä jäljellä 17!! Sitten alankin täysillä valmistautua vauvan tuloon, laittamaan tavaroita paikalleen ja ehkä jopa hankkimaan niitä vaatteita.. :D Ja jospa tuo äippäpakkauskin tulisi siihen mennessä, niin saisi pestä nekin vaatteet odottamaan pikkuista. Pieni lomareissukin tiedossa heinäkuun lopulla lasten kanssa, sitä odotellessa.. :)

Roonalle vielä suurkiitokset kakkuohjeesta! Täytyy varmaan kokeilla sitä pikapuoliin vaikka painon noususta päätellen pitäisi lopettaa syöminen kokonaan.. :LOL:
 
Huuh..turvotusta on täälläkin ja ihan järkyttävä kutina noissa itikan pistoissa :kieh: Aikasemmat kesä toon syöny Zyrteciä tuohon kutinaan, mutta nyt en uskalla ottaa ennen kuin olen kysynyt asiaa neuvolasta..Oisko kellään tiedossa jotain paikallishoito lääkettä tuohon kutinaan?

Eilen illalla oli ihana viilentää jalkoja järvivedessä sillä välin kun mies uitti koiraa.. :heart: Ja uimaan ois hirveät himot! Mitä te muut olette ajatelleet tuosta luonnonvesissä uimisesta näin raskausaikana? Lisääkö se teidän mielestä tulehdusriskiä? Mää muistan lukeneeni jostain että alapäähän voi iskeä uimahommissa jonkin sortin tulehdus..Mutta tuskin se uimahallienkaan allasvesi paljon sen puhtaampaa on kuin järvi/merivesi.. En tiiä, mutta ois kyllä ihana lillua viileässä vedessä :whistle:

-Usvatähti rv 30+1-
 
Roona Mie voin näillä helteillä melkein yhtä mainiosti kui sieki :hug: Tänä aamuna oli aika hurja herätys: toisessa nilkassa tuntui olevan mustelma ja kun katoin niin kivastihan se sinersi :eek: Joku täällä joskus puhui et oli mustelmien takia epäilty veritulppaa :eek: Mut nyt se sinerrys on kadonnut ja samoin mustelman tunnekin.. Pelästyin ihan kivasti kun tiesin etten tod ole satuttanut jalkaani! Mut ei kai tos nyt mitään, kun se kerran hävis?!

Kele, miul tuntuu olevan joku kesto-hiiva :kieh: heti kun on pari pv ilman voidetta, niin alkaa samantien se v-mäinen kutina :kieh: Meen ä-polille vajaan viikon päästä, voidellaan nyt siihen saakka ja kysyn siellä sitten et mitä **ttua!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
Roona Mie voin näillä helteillä melkein yhtä mainiosti kui sieki :hug: Tänä aamuna oli aika hurja herätys: toisessa nilkassa tuntui olevan mustelma ja kun katoin niin kivastihan se sinersi :eek: Joku täällä joskus puhui et oli mustelmien takia epäilty veritulppaa :eek: Mut nyt se sinerrys on kadonnut ja samoin mustelman tunnekin.. Pelästyin ihan kivasti kun tiesin etten tod ole satuttanut jalkaani! Mut ei kai tos nyt mitään, kun se kerran hävis?!

Kele, miul tuntuu olevan joku kesto-hiiva :kieh: heti kun on pari pv ilman voidetta, niin alkaa samantien se v-mäinen kutina :kieh: Meen ä-polille vajaan viikon päästä, voidellaan nyt siihen saakka ja kysyn siellä sitten et mitä **ttua!
Ooks käyttäny sitä puikkoo? Kun sehän hoitaa ihan sisältä asti sen hiivan... Paljon parempi ku voiteet. JA: Se voi olla sun miehellä kanssa!!!! Siis jos teillä aktiivinen seksielämä nyt, se siis tietenkin voi myös mieheen tarttua, toki oireettomana, mut sit joka kerta ku hommailette, mieheltä tulee sulle se taas...!!!
 
Usvatähti, uimisesta oon kuullut, että niin kauan kuin kohdunsuu on kiinni, se on ihan turvallista niin luonnonvesissä kuin uimalassakin. Mä aion ainakin polskutella heti, kun vedet tästä lämpenee riittävästi. Pakkohan se talviturkki on heittää jossain vaiheessa. :)

Roona, ei muuta kuin jätskiä, mehujäitä, kylmää limsaa/mehua/vettä jääpaloilla ja oma pöytätuuletin! Jos hiostaa, niin talkkia voi kokeilla iholle. Koitahan kestää!

Ihanaa, kun on lämmin! :heart:
 
Roonalle ja muille helteiden, hikoilun ja turvotusten kanssa kamppaileville suuret sympatiat! :hug: koittakaa jaksaa! Ja Roona oli lähdössä sinne reissun päälle, ikävin osuus on varmaankin se matkan teko sinne pohjoseen..mutta tehän tulette sitten kotiin auto täynnä tavaraa, ettekös te hae ne vaunut samalla? IHANAA :flower:
 
Moikka,

Pk-seudulta palattu takaisin Turkuun. Voi vitsit et eilen oli kuuma. Autossa istuin sekä meno et paluu matkan. ihan hiestä märkänä ja pahaa teki aina välillä. Onneksi oli paljon juomista mukana.

Käytiin yhtä asuntoaki katsomassa. Se oli kyl aivan ihana ja hyvällä paikalla Sellon vieressä ja eritttäin rauhallinen sijainti. Asunto oli vaan aivan liian pieni 44,6 neliöö, ei me oltais kaikki sinne mahduttu. remonttiakin oli täytynyt tehdä ku siel on asunut nainen joka istuu pyörätuolissa. no mut se siitä. jos se vaan olis ollu muutaman neliön suurempi ei oltais hetkeäkään mietitty. No mut koko ensi viikoksi hesaan ja voi rauhassa katsella asuntoja.

Möykky tuol potkii kok ajan, mut on ollut ttänään suhteellisen rauhalline. Tänään lähdenkin katsomaan äitiä Poriin ja ehkä käymme hiukan myös alennusmyynneillä :p

nyt täytyy lähteä kauppaa hyvää vloppua kaikille ja muistakaa juoda runsaasti.

Jooseppi & Möykky 29+2 :heart:

30 0n niin lähelllä :whistle:
 
Oivoi, kattelin just 5vrk sääennustetta, kyllä siellä pohjosessaki yli 20 asteen mennään... noh, mut ei varmaan onneks niin paha ku täällä :) Ja totta - mä saan vaunut huomenna!! :D
Ja mikä parasta: Mä näen vihdoin keskiyön auringon!!! Nyt vasta tajusin kun katoin tuolta fmi:n sivuilta... Siellä lukee kaikki noi auringon nousu-ja laskuajat. Rovaniemen säässä luki vaan "aurinko ei nouse eikä laske tänään" :D Vähänkö hienoo! Täytyy ottaa sit siitäkin ihmeestä kuvia... On tää etelän tytölle vaan niin hienoo päästä sinne. Ja toivon mukaan saisin jostain city-porostakin kuvan. Kyllä - viime kesänä nähtiin poro juoksentelemassa kaupunkialueella pyörätiellä! :LOL:

Niin ja uimisesta, mä aion ainakin pulahtaa järveen heti kun pääsen. Siis varmaan tuossa jo matkan varrella pysähdytään johkii uimaan, kun ei oo niin luksus-auto, että ilmastointia löytyisi... Ja luulis, että uimahallissa niitä bakteereita enemmän pesii? Mua lähinnä pelottaa, että jos kylmää vettä jne. et tulis VTI. Mut siis muistakaa vaan vaihtaa heti uikkarit pois, pestä ne, ja alapesulle heti kun tuutte uimasta! Ja muutenkin yleensä kannattaa suihkuun mennä, levät ja järvisyyhyt pestä pois :)

Nyt tää sulkee koneen ja alkaa touhuamaan. Mies varmaan kohta tulee kotia, käydään jossain ravintolassa syömässä ja sit läks :D

Palailen asiaan, seuraavan kerran porojen keskeltä :LOL:
 
Usvatähti ja muut! Kysyin just tänään neuvolan kätilöltä tosta uimisesta luonnonvesissä ja hän sanoi, että mitään estettä ei oo, jos kohdunsuu on kiinni ja kanava jäljellä! Itteä kans houkuttaa uiminen vietävästi, mutta eilen en tohtinut, kun olen kans jostain saanut sen käsityksen ettei suositella. Kätilö kuitenkin neuvoi peseytymään uinnin päälle huolellisesti ja suositteli vaihtamaan märän uikkarin kuiviin vaatteisiin nopeasti.. Ettei rannalla loikoile märässä uikkarissa tms.
 
puikko-ostoksille.. :kieh: kaippa se tulehdus on sit ekaa kertaa tuol sisuksissa saakka. Aiemmin oon saanu hiivan antibioottikuurin kylkiäisenä, en muuten ja ulkopuolella ollut, eli pelkkä voide on siihen riittäny. Kaikkee tää raskaus teettää.. Palkintoa ootellessa :saint: :heart:
 
Tämä likka painuu nyt töistä kotiin ja pulahtaa eilen pihalle viritettyyn uima-altaaseen viilentymään. Toivottavasti vaan lapset eivät ole kantaneet sinne kamalasti hiekkaa ja nurtsia. :D

Sissi75 & vatsan asukas 29+2 (muistaakseni)
 
Kuuuuumaaaaah :attn: Niin kuuma että täyty alkaa pelastakaa kukat -operaatio :p Kukkapuskat sain kasteltua ihan hyvin.. mutta sitten totesin että toinen vesiletku on hävinnyt johonkin :eek: Miten vesiletku hävitetään???? kysyn vaan! Marjapensaat, omppupuun taimet, peruna- ja kasvimaa täytyi kastella kastelukannulla :kieh: Argh, mies saa kuulla kunniansa :kieh: 8 kannullista jaksoin kantaa, mutta sit loppu puhti, ihan totaalisesti! Ja nyt repii kyl ihan ympäri mahaa |O

Nyt kun jaksaisin vielä hakea pyykit narulta, niin olis viimesetkin vauvanvaattet pesty =) Paitsi et serkulta tuli just viesti, et tuovat parin viikon päästä vaunut + autokaukalon ja jätesäkillisen vaatteita! Lisää pyykättävää.. :whistle: No ei haittaa.. pääsen hypisteleen :p Ja ihanaa kun vihdoinkin saa ne vaunut!
 
Heippa,

Voisin ilmottautua tähän ryhmään, vaikka olenkin vähän aikaa jo sivusta seurannut kirjoituksianne. Eli ilmottautuu ensimmäistään odottava äiti vuosimallia -78 pk-seudulta ja viikkoja on kasassa tällähetkellä 29+4. LA on siis 8.9. synnyttämään olen ajatellut mennä Naistenklinikalle. Raskaus oli hyvin toivottu ja odotan jo kovasti syksyä, että näkee miltä vauvamme näyttää :heart: On ollut mukava huomata, että teillä muillakin on samantyyppisiä muutoksia kehossa, näin ensimmäistä odotellessa ei osaa aina tietää, mikä kuuluu asiaan ja mikä ei.

Onko teille muille tullut muuten jo kielto selällään nukkumisessa? Itse nukun normaalisti selälläni ja tiistaina lääkärissä sanottiin, ettei enää sais ja olen sen jälkeen nukkunut hyvin huonosti... Kääntyilen yöllä kyljeltä toiselle ja herään vähän väliä selältäni, eli vatsa ei paina itseäni vielä ainakaan niin paljoa, ettenkö pystyisi nukkumaan selälläni. Voikohan selällään nukkumisesta vielä olla vaaville haittaa jos sitä ei huomaa itse?

T: Carina78 ja masukki 29+4 :heart:
 
Carina, tervetuloa! Mulle ei ole selällään nukkumisesta sanottu mitään ja ihan tyytyväisenä nukun sekä selälläni, että molemmilla kyljilläni, että vatsallani niin, että toinen jalka on koukussa. Tosin toisinaan, jos erehdyn menemään liikaa vatsalleni, masussa alkaa kauhea protestointi. :) Selällä oleminen ei musta ainakaan tunnu pahalta, joten ei kai siinä silloin mitään pahaa voi olla? Yleensä kroppa kyllä ilmoittelee, jos joku juttu ei sovi enää.

Ajattelin korkata hellepäivän menemällä uimaan, mutta vanha kokouikkari ei mahdu päälle ja bikiniseteistä yläosat ei istu. Näytän siinä kokouikkarissa ihan mustalta muumilta!! :D Mutta ehkä mä silti ahtaudun siihen ja menen kaikesta huolimatta polskuttelemaan.

Rosehip ja pampula 29+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Carina78:
Heippa,

Voisin ilmottautua tähän ryhmään, vaikka olenkin vähän aikaa jo sivusta seurannut kirjoituksianne. Eli ilmottautuu ensimmäistään odottava äiti vuosimallia -78 pk-seudulta ja viikkoja on kasassa tällähetkellä 29+4. LA on siis 8.9. synnyttämään olen ajatellut mennä Naistenklinikalle. Raskaus oli hyvin toivottu ja odotan jo kovasti syksyä, että näkee miltä vauvamme näyttää :heart: On ollut mukava huomata, että teillä muillakin on samantyyppisiä muutoksia kehossa, näin ensimmäistä odotellessa ei osaa aina tietää, mikä kuuluu asiaan ja mikä ei.

Onko teille muille tullut muuten jo kielto selällään nukkumisessa? Itse nukun normaalisti selälläni ja tiistaina lääkärissä sanottiin, ettei enää sais ja olen sen jälkeen nukkunut hyvin huonosti... Kääntyilen yöllä kyljeltä toiselle ja herään vähän väliä selältäni, eli vatsa ei paina itseäni vielä ainakaan niin paljoa, ettenkö pystyisi nukkumaan selälläni. Voikohan selällään nukkumisesta vielä olla vaaville haittaa jos sitä ei huomaa itse?

T: Carina78 ja masukki 29+4 :heart:


En ymmärrä, miks selällään nukkuma kielto? mulle ei oo tullu kieltoa eikä siitä ole puhuttu ees neuvolassa. Minä nukun selällään useesti ja nukunki ihanhyvin, ei tunnu missään, mut sit mahalleen nukkuminen ei onnistu.

zeny 29+1
 
Moikka,

Ihanaa saada tänne joku pk-seudulta eli tervetuloa Carina 78. Me ollaan kans miehen kans muuttamassa Pk-seudulle ja ollaankin etsimässä asuntoa Espoosta. Mistä päin sä olet?
Aloitankin heti pommittaa sua kysymyksillä. Tiedätkö millaista seutua tuo uusi Tuomarila on?

Jooseppi & Möykky 29+ 3
 
nukkumisesta voi jessus, miten rosehip voit nukkua vattallasi? Mie en oon moniin kuukausiin voinut mennä vattalleni.. onko miussa jotain vikaa?? Tiiä häntä, suuri se maha on kun mikä ja niin julmetun pinkeä! :whistle: Selälläni nukun aika vähän, mut ei siitä mitään kieltoa ole. Jalkoja ylhäällä pitäessä on tietty pakko olla selällään ja joskus käy niin että sen jälk saa kumarassa kävellä muutaman minuutin :LOL:

vattasta muutenkin ja siitä sattanan canesten puikosta Ette usko, mikä episodi oli eilen käynnissä!!! Ohjeessa käskettiin laittaa puikko illalla, no näinhän mie sit tein. Se vaan etten todellakaan taipunut tuonne alas tarpeeksi!!! Syvälle olisi pitänyt se työntää ja just riitti kädet suuaukolle :eek: Parhaani koetin, mut en saanu sitä kovin pitkälle, kanitti vastaankin tosi paljon! Yritin jo paniikissa repiä sitä pois mutten onnistunut. Kipu oli karmiva kun puikko ei mennyt tarpeeksi syvälle ja kaiken lisäks jouduin itteni vääntään oikein ikävään asentoon että oisin onnistunut sen laittaan. Ilmeisesti se puikko kuitenkin alkoi kaikesta huolimatta liueta, koska enää ei satu alakertaan :) Mut sen sijaan mahaan sattui ihan läpi yön!!!|O Mietin jo että täytyykö soittaa johki, mut aattelin odottaa aamuun. Nyt kipu on hellittämään päin, mut ei vieläkään ihan normaali olo. Vauva kuitenkin liikkui yöllä normaalisti ja nytkin :heart: Vai voisko se kipu johtua eilisestä kastelukannuilusta???

Onko muilla vatta noin pahasti tiellä kun miula? Siis lähinnä onko se ihan super-pinkeä? Kun ei siitä pehmeää kohta löydy mistään eikä taivu mitenkään! Mies joutui viimeeks leikkaan miun varpaan kynnet kun en pystynyt! Useempana päivänä yritin, mutku ei niin ei :/ Nyt on sellanen olo, et taidan vaan maata synnytykseen asti.. **ttu huvita tehä enää yhtikäs mitään |O

29+3
 

Yhteistyössä