**SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

rosehip no niin sinähän se olit joka siitä mahan naksumisesta kirjotitkin aiemmin, en vaan jaksanut juuri sillon lähtee selaan näitä sivuja.. en varmaan ois muuten uskonut että se ääni tulee mahasta, jos en siitä ois jo aiemmin kuullut että tuollastakin voi olla :D

cummastelija mäkin odotan esikoista ja oikeestaan vasta viime neuvolalääkärikäynnillä selkeytyi että miten päin pieni on (liikkuu ja volttaa edelleen kyllä mutta "palaa" tuohon raivotarjontaan aika selkeesti noin 24h sisällä..ainakin tähän asti on niin tehnyt), kun viikkoja oli 26+0. Hän oli raivotarjonnassa silloin ja välittömästi aloin kiinnittään vielä "normaalia" enemmän huomiota liikkeisiin ja millasia ne on missäkin päin. Ehkä se siitä selkeytyy =)

ootte uimapuvuistakin vähän jutelleet - mä ainakin painelen tuolla rannalla bikineissä, mutta eipä toi mun yläosa enää kauheesti peitä jos tää rintavarustus VIELÄKIN aikoo kasvaa :whistle:

ihanan raikasta, tampereelle tuli sadekuuro (kesti varmaan 3 min) :flower:

kerttu ja puru 28+5 :heart:
 
Heippatirallaa vaan kaikille B)

Terveiset Sääksistä. Ilmat todellakin suosi ja tulikin paljon uitua ja saunottua.. Mukavaa leirielämää ja uusiin ihmisiin tutustumista. Jotain muutakin ajateltavaa kuin tämä jatkuva omaan napaan tuijottaminen :p

Palailen taas paremmalla ajalla =)

Äippä35v ja Nuppu26+6 :flower:
 
Mä niin rakastan näitä helteisiä ilmoja, mutta sisätiloissa sais olla pikkasen vähemmän lämpöä :whistle: Meillä on koko ajan +30 astetta tai vain himpun alle, vaikka tänäänkin on ollut kaihtimet kiinni koko päivän. Olkkarin suuret etelään suuntaavat ikkunat lämmittää kivasti koko talon :kieh: Ilmalämpöpumppu ois nyt harkinnassa :whistle:

Mä nukun parhaiten puoliksi mahallaan eli just silleen toinen jalka koukussa tyynypinon päällä ja masu/kylki tyynyyn nojaten. Selältään olen myös vähän väliä herännyt asentoa vaihtamaan, mutta en kyllä ikinä ennenkään ole osannut selälläni nukkua, joten en siinä unta saisi.

Perjantai-illasta lähtien mulla on ollut mahakipuja, vähän väliä sellaista pidempään jatkuvaa särkyä alavatsalla, mutta se menee myös itsestään ohi. Saattaa siis kestää useita tunteja ja pikkuhiljaa häipyä. Lisäksi alapää tuntuu "puutuneelta" ja kovaa paineen tunnettakin on :/ Vauva liikkuu kyllä ihan normaalisti. En oikein tiedä rohkenisiko sitä huomenna soitella äippäpolille ja kysäistä jos viikon päästä olevaa lääkäriaikaa siellä voisi hiukan aikaistaa noiden tuntemusten/kipujen takia :whistle: Ei kiinnostaisi neuvolaankaan soitella.. Itseäni oikein ärsyttää, kun olen tällainen, ettei mua saa lääkäriin tms. ollenkaan ja lisäksi mulla on "soittokammo". Inhoan siis soittaa kaikkia virallisia/itseäni koskevia puheluita :headwall:

Huomenna jälleen *POKS*-päivä

Kristelle & Hile 26+6
 
Heipä hei :)
Täällä aletaan jo "kotiutua" :whistle:
Tuli valvottua yli vuorokausi silloin la-su välisenä aikana... vähän on pitänyt voimia
keräillä.
Lento tosiaan meni yllättävän hyvin. Vaikka yksin lensinkin.
Lapset oli kiltisti ja nukkuikin sellaiset pari tuntia koneessa kaikki.

nukkumisesta on ollut puhetta. Minä nukun kanssa puoliksi mahan päällä.
Ja joko tyyny tai peitto kunnolla mytyssä kainalossa :D
Selällään en nuku oikeastaan koskaan. Mahallaan kokonaan todella harvoin.

Kyllä täällä Suomessakin on muuten lämmintä. Mutta ei todellakaan kuuma. :xmas:
Minä ainakin nautin näistä päivistä ja niin tekee lapsetkin. Juoksentelee kaikki pitkin
pihoja ja välillä pulahtaa altaassa :D
Kumminkin kun turkissa oli tuplaten kuumempaa kuin täällä niin on se niin paljon helpompaa
nyt kun ei ole niin kuuma.

Nyt en keksi mitään muuta kirjoitettavaa. Taidan painua nukkumaa.

Ai niin uudelle tulokkaalle tervetuloa :flower: :wave:

Bebes & Salamatkustaja *Poks*Poks* 30 (jo nyt täynnä?? :eek: )
 
Aurinkoista huomenta! B) :flower:
Täällä yks onnekas täynnä kutisevia itikanpuremia. Jaloissa! Muutenkin ollut sitä turvotusta, ja nyt vielä nilkat/jalkapöydät punaisen täplikkäät ja kutiaa kuin hullu... Aargh! Onneksi nyt ei helteitä ole, niin saa sen puolesta olla onnellinen, jaksaa puuhatakin kun ei satu ja turvota kokoajan :)

Anoppi on hämmentävän vanhanaikainen kysymystensä kanssa... Vaippa-asiat on kyselty, ja ollaanko vapaan kasvatuksen kannalla jne. En mä ole ainakaan laittanut mihinkään kategoriaan sitä miten aion lapseni yrittää kasvattaa. Oppikirjat jääkööt kyllä kaupan hyllylle/kirjastoon pölyttymään. Kyllä meillä aiotaan ihan omalla maalaisjärjellä ja "virheistä oppii"-tyylillä mennä. Ja tietty lapsen luonteen ehdoilla. Mutta turha näitä kasvatusasioita on liikaa miettiä etukäteen, se tulee sitten ajankohtaiseksi myöhemmin ja omalla painollaan.

Mahan naksumisesta... Mulla naksahti omituinen ääni about viikko sitten! Kyllä oli omituinen, mutta muistin jonkun puhuneen asiasta aikaisemmin, joten en liikaa pelästynyt. Mietityttää vaan mistä moinen ääni johtuu. Itellä tuli mieleen, että se kuulosti samalta kuin esim oma polvi naksuu välillä. Olisko siis muksu venyttänyt itteään jotenkin, ja selkäranka tms. suoristuessaan naksuu? Vai mikä ihme siellä... Kohtu venyy ja paukkaa? Omat kylkiluut? Hermo menee kun alkaa pohtimaan :LOL:

Tänään sitten kaupungille shoppailemaan miehen siskon kanssa... Käydään Rovaniemen kirpputoreja. Mies lupas myös viedä mua noihin turistikrääsä-kauppoihin, pääsen ostaan pojalle jotain tosi turhaa Lapin krääsää. Pieni kuksa pitää ainakin ostaa, ja jotain poro-aiheista. Jotain todella mautonta. Mutta pitäähän ny lapsella jotain sellaista olla kun äiti on tällainen etelän hetelmä ja isä lappalainen :LOL:

Ainiin - ja vaunut! Herran jöö, unohdin kokonaan niistä kirjoittaa. Siellä oli Barnens Husissa Haaparannalla odottamassa Duo Edget sportti-rungolla ja PRO FOREST-värisenä, just niinkö pitikin... Ja voi että kun on ihanat! Oon kyllä nyt niiiin täydellisen onnellinen kun saatiin just ne vaunut mitkä haluttiinkin!!!
Isot ne on, mutta mulle se on kyllä tärkeintä että on kestävät ja lapselle mukavat vaunut. Isot pyörät ja todella hyvät työntää! Kyllä varmana kelpaa nukkua hyvät päikkärit tuossa kopassa! Ja ihana kun on se istuinosa rattaisiin sitten kokonaan eri osana, varmasti tukeva ja ergonominen. On niin mukavan näköinen :) :heart:

Mies on tänään vielä autoa rassaamassa, ja eilen illalla jo päätettiin, että ens katsastukseen sitä ei enää edes viedä keväällä - annetaan vaihdossa kun ostetaan uus. Ford Mondeon farmaria kateltiin... Ja täältä pohjoisesta varmaan tullaan hakemaan - teitä ei suolata, joten autot ei ole niin ruosteessa kuin esim pk-seudulta ostettuna! :attn: Kyllä se vaan niin on, että paljon reissaavina ihmisinä se farkku on paras olla, mahtuu vaunut, rinkat ja miehen kalakamppeet paremmin kuin tuohon nykyiseen Almeran hatchback-malliin....

Jahhas. Tulipa taas turhaa jorinaa. Nyt päivittelemään listalle uutta syyskuista odottajaa- tervetuloa! :flower:

Ja tänään 30+0 POKS! :D

-Roona&Tahvo, joka täyttää jo niin paljon mun torsosta.... Tuntuu pikkuhiljaa, että oon pelkkää vauvaa koko keskivartalolta. Ihanahan tuo on tuntea pojan kroppa jo niin hyvin tuolla. Erottaa missä on peppu ja missä pieni koipi :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Aurinkoista huomenta! B) :flower:
Mahan naksumisesta... Mulla naksahti omituinen ääni about viikko sitten! Kyllä oli omituinen, mutta muistin jonkun puhuneen asiasta aikaisemmin, joten en liikaa pelästynyt. Mietityttää vaan mistä moinen ääni johtuu. Itellä tuli mieleen, että se kuulosti samalta kuin esim oma polvi naksuu välillä. Olisko siis muksu venyttänyt itteään jotenkin, ja selkäranka tms. suoristuessaan naksuu? Vai mikä ihme siellä... Kohtu venyy ja paukkaa? Omat kylkiluut? Hermo menee kun alkaa pohtimaan :LOL:
Mä googlettelin vähän lisää tietoa tuosta naksumisesta ja näyttää siltä, ettei kukaan oikein tunnu tietävän, mistä se johtuu. Kuten tossa aiemmin mainitsin, on tosiaan veikattu sikiökalvojen venymisen aiheuttavan naksumista, toiset sanovat että sikiön nivelet naksuu, toisten mielestä se on oma suolisto... Yleistä kuitenkin on eikä vaarallista. Pitää kyllä kysyä ens viikolla omalta neukkuläkäriltä, mikä hänen kantansa tuohon on. :) Mulla kuului taas eilen yks kovaääninen naksaus masusta, se on kyllä niiiiin kummallista. :D

Rosehip ja taateli 29+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Perjantai-illasta lähtien mulla on ollut mahakipuja, vähän väliä sellaista pidempään jatkuvaa särkyä alavatsalla, mutta se menee myös itsestään ohi. Saattaa siis kestää useita tunteja ja pikkuhiljaa häipyä. Lisäksi alapää tuntuu "puutuneelta" ja kovaa paineen tunnettakin on :/ Vauva liikkuu kyllä ihan normaalisti. En oikein tiedä rohkenisiko sitä huomenna soitella äippäpolille ja kysäistä jos viikon päästä olevaa lääkäriaikaa siellä voisi hiukan aikaistaa noiden tuntemusten/kipujen takia :whistle: Ei kiinnostaisi neuvolaankaan soitella.. Itseäni oikein ärsyttää, kun olen tällainen, ettei mua saa lääkäriin tms. ollenkaan ja lisäksi mulla on "soittokammo". Inhoan siis soittaa kaikkia virallisia/itseäni koskevia puheluita :headwall:
Mieki oon kamppaillu vatsakipujen kans jo pari pv. Näin arkipäivän aamuna rohkaisin mieleni ja soitin -neuvolaan tosin- Mietin kans pitkään, et oisko pitänyt soittaa suoraan ä-polille.. mut päädyin kuitenkin tohon neuvola vaihtoehtoon. Käskivät tulla puolilta päivin käymään ja koittavat saada neuvolalääkärinkin paikalle.. Kun vatta"säryn" lomassa lienee ollu suppareitakin. Pitää siis pysähtyä henkeä haukkomaan jne. Viikkojakin on jo ihan hyvin kasassa (29+5, kaiketi) et kai sitä voi alkaa jo tapahtua ties mitä :eek: Ajattelin niin, et tää menee itellään ohi.. mut huonolta näyttää.. tai sit käy perinteisesti et oireet lakkaa nyt heti kun sain soitettua!

roona Ei hullumpi päätös hakea uus kiesi pohjosesta. pääkaupunkiseudulta en kuuna kullan valkeana ostais miekään autoa. Pohjosessahan ei suolata, mikä on ihan parasta. Myö ollaan autoja ostettu kyl muualtakin suomesta, mut ei koskaan pk-seudulta.. samantien sais alkaa ettiin uutta vaihdelaatikkoo ja kytkintä. no thanks!
 
Soittelinpa tuonne neuvolaan tuosta toispuoleisesta turvotuksesta ja toistaiseksi voi huokaista helpotuksesta. Ei tarvii muuta toimenpidettä kuin jatkuvan vesitankkauksen jos ei kipuja tule... :D :D : D

Olkkis ja Ötzki 30+1
 
jännitän täällä ihan hulluna! neuvolan ja ä-polin päivystyksen kautta toxemia-verikokeeseen ja jos miule soitetaan takas parin tunnin sisään, niin lähtö tulee :'( pelottaa perkeleesti.. |O Onneks vaavi voi kuitenkin ihan hyvin, se on pääasia :heart:
 
Hui Mii! Pidän peukkuja, että kaikki on kunnossa! Jospa se sun kastelukannujen kantelu vaan vielä juilisi.. Tuuhan kertomaan, kun selviää enemmän!

Kävin vähän grillaamassa itseäni ulkona, tosin aika vähän, kun oli niin kuuma. Mitäköhän se tuo pikkunen tuumaa auringosta. Olis hauska tietää, miten selvästi se auringonvalo kuultaa kohtuun...
 
sokerirasituksista selvisin sillon viikko sitten maanantaina hengissä, vaikkakin huanoon kuntoon menin.
Jouduin laverille tk:n käytävälle makaa, kun meinasin pyörtyä, sen litkun juamisen jälkeen! silmis mustu, päässä pyöri ja sydän hakkas ihan hulluna, ja tuskan hiki pukkas päälle!

selvisin sieltä tosin kotiin pyörtymättä, ja lähdin myöhemmällä halpikses käymään, ja siälä sama tunne, ja aivan meinas mennä jalat alta, mut juaksin autoon istumaan!
huh, se päivä oli kamala, mut tulokset oli sit onneksi normaalit!
mutta mikä tätä vaavia niin kasvattaa? sf-mitta, kun oli 27+0 viikolla jo sen 30 cm?????
lapsivettä kuulemma normalisti!
mua alkaa hirvittää tää kasvuvauhti!
eilinen päivä meni koko päivä supistuksista kärsittäessä. kohtu oli koko aikaisessa supistus tilassa, ja vatta niin pinkeä, että jopa naapuri sen mekon läpi huamasi, että todella supistuksessa on.
onko muilla ollu tällästä, eli se supistus on niinku koko ajan päällä, eikä mikään aaltoileva???
tänään ollu parempi, kun pysyin eilisen ja tän päivän sisätilois, ja poissa auringosta.
tua hellekö ne supparit teki????
muuten kaikki ok!

fiksu ja brutus 27+4
 
Puhelin soi äsken.. mut en joutunut siltikään osastolle, hiphei =) Joku maksa-arvoista oli vähän koholla ja se on yks toksemiaan viittaava tekijä. Mut koska kaikki muut arvot oli ok ja vatsakivut on ollu poissa aamupäivästä lähtien, niin tilanteen seuraaminen riittää ja saan siis olla kotona B) niin happy happy! Mut jos vatsa kipeytyy uudelleen, niin sinne sitten. Nyt otan kyllä oikeesti ihan iisisti.. Hauva kainaloon ja pötköttään :wave: (Välillä tietty tsekkaan 2+ sivut :D ) Kumpa kivut pysyis poissa, koska on enemmän kun persiistä joutua näillä viikoilla sairaalaan!!! Kyllä kävis aika pitkäks :eek:
 
mulla on varmaan sen 2 päivää supistus käynnissä enen kun esikoinen syntyi, eli en tuntenu sellasia supistuksia että piti hetki hengähtää ja nojailla seiniin. Ala selkä ja maha oli kipeenä ja 3 päivänä en enää sietänyt kipua ja menin KYSiin ja olin 4 cm auki, eli siis olen kokenu samaa supistusta kun sinä mutta kivun kanssa.. :/ ilkeelle tuntuu jo välillä harjotus supistukset mutta toi se tuntuiki ilkeelle ku ei missään vaiheessa päässy rentoutuu :/

zeny 29+3
 
Rosehip, voi mahoton ku sulla on oikeesti PIENI maha.. ei kyllä huomais että oot raskaana jos ei ois tietoa... :whistle: :ashamed: Toivottavasti et siis pahastu tuosta kommentista, tuntuu vaan hullulta et jollai voi olla noin pieni maha näillä viikoilla ku itellä tää on ihan jättiläinen ja hirvittää et kuin isoksi tää ehtii kasvaa ennen syyskuuta :kieh: :eek:

JA itellä ei tosiaankaa onnistuis mahallaan nukkuminen enää, pieni vauveli litistyis heti.. selälleen olo ei vielä aiheuta huonoa oloa, mut en nuku muullonkaa selälleen joten kylkiasento on paras :)

Mies lähti taas työreissulle, eli mä oon yh:na..onneksi sillä ei pitäs mennä siellä ku pari päivää ja sit alakaa normityöt täällä, ihanaa :) Pitäs lähtä varmaan nukkumaan, että sais tuon 2-v:n kans sänkyyn!!

Annilia & Tepi 27+3 (? :ashamed: )
 
Huomenta kaikille :flower:

Pikaiset kommentit ennen aamupalaa.. Mii, kyllähän säikäytti, mutta onneksi kaikki hyvin. Nyt otat ihan rauhallisesti ja jätät sen kastelukannujen kantamisen miehelle!! Mun mies kasteli eilen kaikki kukat ihan pyytämättä!! Ja viime viikolla se pesi matot enkä mä osallistunu siihen hommaan mitenkää :) On näköjään ruvennu tää odotus pehmittämään senkin päätä.. :LOL:

Usvatähti oli jo tuolla sivulla 30 kysellyt paikallishoitoa hyönteisten puremiin. Hae apteekista esim. Hydrocortison tai Pantyson voidetta, niitä on ihan pieniäkin tuubeja. Ite käyttänyt niitä kutinaan, auttaa, kun vaan muistaa rasvailla..

Nyt puurolle :) Micade
 
huomenta vaan :flower:

lääkäri määräs miule eilen myös närästyslääkkeitä :eek: on kuulemma ihan mahdollista että kivut voi johtua myös siitä! (no ohan toi toksemia-riski tuossa nyt hyvänä lisänä verikokeiden ja pissan perusteella :ashamed: ). Aamu-mahakipu-oksennus-yhdistelmä on aika raju ja ajattelinkin kiireen vilkkaa lähteä apteekkiin hakemaan niitä.. jos vaikka oliskin närästystä! Luin kuitenkin apteekin sivuilta pakkausselosteet, eikä kumppakaan suositella raskausaikana! Ja kaiken kukkuraks toisessa luki et oireet helpottaa 2-4:ssä viikossa |O Eihän tätä kestä hullukaan!!! Ja sit se ytympi valmiste oli vakaviin oireisiin :eek: Ja miks niitä oli kahta sorttia??? En ymmärrä.. täytyy kai taas soittaa sinne ä-polille... kellään kokemusta näistä lääkkeistä: somac tai ranixal????
 
Moikka! Nyt kirjottelen minäkin, viimeks oon tainnut kirjottaa jossain huhtikuun paikkeilla, ompa siitä aikaa! :eek: Kyllä mä täällä oon päivittäin käynyt teidän juttuja lukemassa. :) Aika on kulunut tosi nopeeta, syyskuu lähestyy kovaa vauhtia! :) Vointi on ollut mitä parhain, vaivoja ei juurikaan ole, liitoskipuja ja pientä turvotusta lukuunottamatta. :) Vaunut käytiin ostamassa, Emmaljungan duo edget ostettiin, tämä väri, runko vaan on eri: http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/00112-0917_lim_full.jpg
Vielä pitäs hankintoja tehä, turvakaukaloa, pinnasänkyä sun muuta, täyty ihan lista kirjottaa hankinnoista!

Mii26 Mä en ole raskauden aikana tarvinnut närästyslääkettä, mutta oon aikasemmin käyttänyt juuri ylämahakipuihin tuota ranixalia. Siis närästystä mulla ei ole varmaan koskaan tai hyvin harvoin, mutta mahan liiallisesta happoisuudesta johtuvaa kovaa kipuilua on joskus aikasemmin ollut usein. Mutta siis tuo ranixal on tehonnut mulla hyvin, hyvin vei kivut pois, ja varmaan vie närästyksenkin pois!

Hensku 28+0 :heart:
 
Huomenta :flower:

Täällä ollaan pilvissä tai niiden yläpuolella :heart:
Kaikki on niin loistavasti että hymyilyttää koko ajan :D
Perjantaina on nimittäin mun yks elämän suurimmista päivistä :heart:

Oikein ihanaa, kaunista ja lämmitä päivää kaikille B) :D

O&O 30+1 :heart:
 

Yhteistyössä