Syyskuun sydäntenmurskaajat *helmikuussa2009*

Morjesta. Täysipäiväinen huono olo, kestokrapula ja väsymys, on pari päivää sit helpottanut. Siitähän sit saakin murehtimista. Ja tuulimunapelkoja. Onneks luin vanhaa raskauspäiväkirjaa esikosta, josta kävi ilmi samat pelot, jotka oli turhia. Pari päivää vielä niin sitten se selviää neuvolassa.ainakin se plussa oli suht hyvä, päivää ennen menkkojen alkua testasin.ei vahva mut ei haalea.kontrolliviiva oli samanlainen, ei vahva ei heikko viiva.eli halpistesti kun oli kyseessä niin oon huomannu et osassa kontrolliviivakaan ei välttämättä ole tosi vahva.vaikka teen testin ohjeiden mukaan. Täytyy kai pari päivää yrittää nauttia olostaan, jos siellä ei olekaan ketään niin itketään sitä vasta ylihuomenna.
ilma on kaunis ja aurinko paistaa, voi kuvitella kevään tulevan. Kaunista tiistaita kaikille!
Tv omanapainen Sinimarja +pikkuvasikkamme 9+0

Heipodei :) On taas ollut taukoa kirjoittelusta, yritän saada ajan kulumaan torstaihin :D Silloin on taas ultra :) Täällä oireet on rajottunu väsymykseen ja ajoittaisiin kolotuksiin, muuten tosi hyvä olo :) Pitäs olla iloinen, mutta vähän se toki pelottaa että onko kaikki sit hyvin :/ Ihana ilma ulkona, pitäs kyl lähtee sinne temmeltää :p
Hyvää keväänalku kaikille syysmammoille, "I'll be back ;)" :D

arianrhod + papana 9+2 :heart:

Heippa täältäkin.

Tosi tyhmä kysymys: mistä te sitä saikkua ootte hakeneet? Työterveydestä? Omalääkäriltä? Sairaanhoitajalta? Neuvolasta? Mä alan oleen NIIN väsynyt ja iltaisin oksentelen, etten todellakaan ole työkykyinen... Opiskelut jätin jo suosista sivuun.

- Siiri S ja 8+6

Siiris, minä hain neuvolasta. Soitin ensin omalääkärille, mutta ne käski hakea neuvolan kautta ja sieltä sitten neuvolatäti tosiaan kirjoitti alkuun 3pv ja sitten laittoi ajan neuvolalääkärille, joka kirjoitti suoraan 2viikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Siiri S:
Heippa täältäkin.

Tosi tyhmä kysymys: mistä te sitä saikkua ootte hakeneet? Työterveydestä? Omalääkäriltä? Sairaanhoitajalta? Neuvolasta? Mä alan oleen NIIN väsynyt ja iltaisin oksentelen, etten todellakaan ole työkykyinen... Opiskelut jätin jo suosista sivuun.

- Siiri S ja 8+6
Mä hain esikoisraskuadesta ihan TK:sta lääkäriltä. Toisessa en hakenu ja nytkin kun teen töitä vaan 2 pvä/vko ni en aio hakea.
Mutta hae ihmeessä jos olo on ihan kamala. Ei tässä itelläkään kehumista ole, mutta keplotellaan.

moi kaikille!täällä alkaisi vk 9 huomenna ja viikon päästä olisi oman lääkärin ultra.tänään tilasin niskapussiultran ja se on jo viimeisellä viikolla.väsymyksestä olisin kysynyt että milloin tämä alkuraskauden väsymys oikein loppuu?!?ei tätä jaksa enää erkkikään kun on niin vetämätön olo ettei meinaa seisaallaan jaksa olla.mulla on nyt viides raskaus enkä ole tälläistä kokonut ennen.loppuukohan tämä ensimmäisen kolmanneksenjälkeen kun pelottaa jos tämä vaan jatkuu ja jatkuu.sydänäänistä.minulle kuunneltiin viime raskaudessa vk 11 ja ne ei kuuluneet,minut passitettiin ultraan missä näkyi syke.kohtu oli tosi takana minkä vuoksi äänet eivät kuuluneet.

Alkuperäinen kirjoittaja heisku:
sydänäänistä.minulle kuunneltiin viime raskaudessa vk 11 ja ne ei kuuluneet,minut passitettiin ultraan missä näkyi syke.kohtu oli tosi takana minkä vuoksi äänet eivät kuuluneet.
Eli voipi olla etten edes kysy vkolla 9+ neuvolassa että kuunneltas. Ehkä vaan odottelen sinne ultraan. Nimittäin jos ei kuulu mitään niin sitten vasta paniikissa olisinkin.

Hei kaikille. Olen elänyt hiljaiseloa, vaikka pinouduin syyskuisten porukkaan jo ajat sitten. Olo on ollut niin vetämätön ja surkeakin ajoittain. Huomenna neuvola, jossa ultrataan. Pää on täynnä mörköjä, joista pahin keskeytynyt keskenmeno, jolla tavalla menetin kaksosraskauden toissa syksynä, kaikessa hiljaisuudessa. Oireita on kyllä nyt vahvasti, viimeksi ne todella hävisivät. Eipä sillä, etteikö tuulimuna-osastokin mielessä pyöri. Miten se onkin, että tieto (neljättä odotan) lisää näin valtavasti tuskaa? Jos huomenna kaikki on hyvin, olen luvannut antaa itselleni tilan jo heittäytyä odottamaan.

Sekavin tuntein,
KVV :/ ja viikkoja olisi tänään se 8+4

Tsemppiä ja turvallisempaa mieltä myös kaikille muille hermoheikoille ja mörköilijöille!

voi argh himmeet runoilut ja sit jotenki kone poisti KAIKEN
mut joo tervetuloo uuet :flower:
tiputtaville epävrmoille voima :hug:

mää halailen pöntöö päivittäin pe oli oikee kokopäivän maratooni :LOL: sillo ei kyl naurattanu.
mun pelastaja pahoin vointiin on suklaa tuntuu että sitä ilman ei voi enää elää.
paino on tippunu sen 5 kiloo vaikka sillon ku jottai menee alas niin ollu tyykiin pizzaa sipsii ja muuta herkkuu kuha pahoin vointi loppuu ni pitää ottaa itteesä vähä niskasta kiinni ettei paina tonnii enne synnytystä :LOL:
kaksos unet vaan piinaa mutta piinatkoot en ees tiijä millon meen ultraan ku se tilataan tääl vasta ekan nla:n jälkeen joka mulla on 19.2 joten ens kuulle menää näitten unien kanssa...

miehen mukava kommentti tossa että pitäs meömään ja mennä mäkkäriin syömään ja tilata mulle semmone HÄPIMIILI no just *mutajaa*

vomia jaksuja ja virtaa kaikille :flower:

Hihhei!

Nyt tää ymmärtää miksi Tampereen koskikeskuksessa neuvottiin ottaan se varhaisultra "vasta" viikolle 9...! Siellä se oli ja sätki...! Tuli kyllä niin tippa linssiin kun se lääkäri sai mun kohdun ruudulle ja osoitti sormella että siinä se on...
Mä aloin hihittää helpotuksesta ja samantien kun aloin heilumaan, alkoi meidän pieni alien siellä sätkimään! Aivan uskomatonta!!! Sydän sykki vahvana ja lääkäri-setä sanoi että "kyllä se nyt kuulkaa siltä näyttää että teille tulee vauva syyskuussa!" Koko oli viikkojen mukainen (eilen siis 9 tasan) ja kaikki muutenkin ok. Missään ei mitään poikkeavaa...
Mä en oikeesti pysty vieläkään käsittämään... Kyllä se tosiaan iski kuin salama kirkkaalta taivaalta kun sen tajus että siellä se on.... ja se liikkui! *Taas alkoi itkettää...* heh...

Neuvolasta tosiaan sain perjantaina lähetteet TAYSiin neurologille ja äitiyspolille... Ja kuulemma ultrataan useampaan kertaan kun on tämä ns. perussairaus.... Ja kävin verikokeissa - kaik kromosomi ym tutkimukset kans... np-ultra neuvolan kautta onkin sittten 25.2... Eli vielä aikaa... onneksi olimme eilen yksityisellä, eikä haittaa yhtään että meni 95? sinne.... Oli se sen arvoista.....

Taas itkettää.... heh. Ja tosiaan, kannattaa ottaa mies mukaan sinne ultraan... oli kyllä omani niin hämmentyneen onnellisen oloinen ja hiiren hiljaa tuijotti toukkaa ruudulla että... sekin liikutti itseäkin... ja taas itkettää... hih. hormonit.

Väsyttää... Mutta oli pakko tulla kirjottaan hyviä asioita kun viimeksi niin kiukuttelin...!!

Jaksuja kaikille!

Roona+äitin ikiliikkuja 9+1

Ihania ultrakuulumisia Roona82 :) Tuollaisia on ihana lukea aina :heart: Millä tavalla teidän alien sätki ja liikkui? Ihan kunnollako jo? Meillä ultra 9+0 en hirveästi nähnyt liikettä, vaikka se tätsy sanoikin että liikkuu... Se jäi vähän kummastuttamaan :eek: Ja nyt vielä enemmän.. mutta kai se pieni liike oli sitten sitä liikkumista.. Vaun sivuilta katsoin että olisi juuri tuona päivänä alkanut liikkumaan.. äh, kaikkea sitä alkaakin pohtimaan! Ja kuinka pieni se sydänkin oli! oi.

ippu ja ötökkä 9+5

Alkuperäinen kirjoittaja ippunen:
Ihania ultrakuulumisia Roona82 :) Tuollaisia on ihana lukea aina :heart: Millä tavalla teidän alien sätki ja liikkui? Ihan kunnollako jo? Meillä ultra 9+0 en hirveästi nähnyt liikettä, vaikka se tätsy sanoikin että liikkuu... Se jäi vähän kummastuttamaan :eek: Ja nyt vielä enemmän.. mutta kai se pieni liike oli sitten sitä liikkumista.. Vaun sivuilta katsoin että olisi juuri tuona päivänä alkanut liikkumaan.. äh, kaikkea sitä alkaakin pohtimaan! Ja kuinka pieni se sydänkin oli! oi.

ippu ja ötökkä 9+5
Todellakin, alkio alkaa liikkua vkoilla 9. Mutta jos kävit ultrassa kun sulla oli tasan 9+0 niin voi olla et se oli vasta alkamassa liikkumaan eli niitä ekoja liikkeitä jne. niin sinuna en huolehtisi moisesta vielä. Kun meet seuraavaan ultraan (varmaankin vkolla 12) ni sit varmasti heiluu ku viimestä päivää. :heart: Joku alkio/sikiö saattaa tulla pvän parin perässä kuin kaverinsa, siksi ei kannata verrata. :hug:
Että ole vain huoletta. =)

Mitähän muille kuuluu?

Roonalla ainakin oli ihanat ultrakuulumiset :flower:

Milloin muilla on ultria?
Mulla on ensi viikolla, 12. päivä, ja vähän jo jännittääkin. Aika on menny yllättävän nopeesti, viel kun tää vähä yli vk vierähtäs oikein pian!! :heart:
Ensi viikosta tulee muutenkin aika hektinen, kun on kaikenlaista..
Läheisen koepalan tulokset sekä koira-rakkaan silmälääkäri.. :|
Täytyy olla maalaamatta piruja seinille ja luottaa että kaikki menee nyt oikein parhain päin kaikilta osin.

:heart: : Dada ja mönkijä 6+2..ohops kello meni jo eteenpäin eli 6+3 :heart: :heart:

J84
Huomenta :)

Voi mite ihania ultra kuulumisia muilla on ollu :heart: Mulla on vielä piiitkä matka ekaan ultraan, se on 13.3 rv12, mut iteppä halusin sen noin myöhäiseksi laittaa. Ajattelin, et jos kesken on mennäkseen niin toivon mukaan se tulee pihalle ennen tuota ultra-aikaa. Fiilikset on kyl aika vahvat, et tämä matkalainen pysyy mukana, mutta kuitenkin joka kerta, kun meen vessaan niin automaattisesti tulee katottua paperiin ettei vaan tulis verta mukana.No kai tuokin tapa jää pois, kun näkee, et kaikki on hyvin.

Me käydään perjantaina ostaan uus auto tai no käytetty, mut meille uus, Fiat Marea. Sanoin isännälle, et haluan ostaa pieni ruokasen farkun, kun ajelen suhkot vähän autolla ja nekin kerrat jolloin meen serkkulikan luo rannikolle yli 300km päähän niin menovettä ei sit vie paljon. Oon niin kyllästyny tohon meidän raatoon, kun se on täs parin kuukauden aikana ruvennu kettuileen milloin mistäkin. Sunnuntaina ja maanantaina se jätti mut tonne kylälle, eikä juurikaan hävettäny...jos mulla ois ollu siinä vaiheessa vaik sorkkarauta niin oisin piessy sen pas**n siihen paikkaan :kieh: Nyt siitä luojan kiitos pääsee eroon :D Tota ennen mulla oli ihan siisti auto, mut se kirjaimellisesti kusetettiin multa. "Hyvä" ystäväni kehui oman autonsa taivaisiin ja, että kuinka se on nyt rempattu ja on arvoltaan samaa hinta luokkaa, kuin mun ja ehdotti vaihtoa. Enhän mä pölvästi osannu epäillä mitään vilppiä, kun ollaan tunnettu kuitenkin koko ikämme. Auto toimi kyllä aluks ihan kivasti, mut sitte kaikki muuttu :( Sitten, kun huomautin auton kunnosta niin olivat oikea oppisesti hämillään, et "miten voi olla mahdollista" :eek: Me jouduttiin remppaan sitä autoo sit oma kustanteisesti, prkle :kieh: Ja kuinkas ollakkaan, kun tapasimme seuraavan kerran niin he olivatkin jo vaihtaneet mun vanhan auton jo toiseen ja olivat saaneet vaihdossa siitä paljon enemmän mitä tuon meidän nykyisen auton arvo edes on. Luoja, että mua kuorii, et miten joku oikeesti voi tehdä tollasta. Jos oisin ite myynyt vanhan autoni vaik netissä niin olisin voinu saada siitä esim. 4500? ja tuo nyk.auto on arvoltaan jonkun 500-700?, et kusetus rahallisesti oli aikas suuri. Mun tyhmyyteni ansiosta heillä on nyt iso hintava tila-auto ja me ollaan ajettu tollasella paskalla. Monta kertaa on tehnyt mieli mainita ja saarnata heidän tempustaa, mutta mun lunto ei salli puhua kenellekkään rumasti enkä tykkää olla riidoissa kenenkää kanssa, et siks nyt taidan rutista tästä teille tänne, kun tää on painanut niin paljon mun mieltä. Sori, jos tää kitinä ottaa jotain päähän..oli pakko avautua :/

Huomenta!

kovasti jännittää, kun on se tarkistusultra klo.10.15
Tää viikko on ollu henkisesti aika raskas kun ei tiedä tuleeko vauvaa vai ei tuu, ONNEKSI se tänään selviää ja toivottavasti selviäis myös tuo et miks vuodan (karkeasti ottaen joka toinen päivä, tänään on taas vuotopäivä).
Oireita ei oo tullut lisää, väsyttää kyllä ihan vietävästi ja paleltaa.

Onnea kaikille jotka on jo nänyt oman pienen ultrassa ja kaikki on hyvin =)

Voimia kaikille väsymyksen ja pahoinvonnin keskelle :hug:

Metsätähti ja pienenpienenpieni rv5

hiljaisuus olipa kiva kuulla sustakin, olin jo ootellu että mis olet. =)

Ihtel sit pahoinvointi tainnu tullakseen. En tosin kovin usein oksenna, mut syön sit koko ajan. Hyi ällötys, mieski nauroi et jos tähän malliin painonnousu jatkus nii viel hyvästi tulis 30 kiloo lisää. :LOL: Mut sit ku pahoinvointi lakkaa ja pystyy taas oleen edes tunnin ilman syömistä ja huonoa oloa nii koitan alkaa liikkumaan taas enemmän. Ny vain tuntuu etten jaksa. Ulkona ku käy kävelemäs 30 minsaakaan nii joutuu jo yrjöön tienposkes ja sit sitä jatkuu nii kauan et saa ruokaa masuun, yökkii lopulta vain sappea ja taas sappea ja lopulta ei mitää...hyi iljetys...joten sit syön jotain pientä 30 - 60 min välein :ashamed: :| Mut en vain jaksa sitä kamalaa oksentamista.

Pitkästä aikaa sain aikaseksi kirjotella...

En meinannut näitä sivuja löytää...parina päivänä kävin edellisellä listalla...ja mietin miksi ei näytä viimeisintä sivua..ja sit tajusin, et hei ehkä on uus lista ja kävin tänä aamuna kattomassa keskustelun etusivun :D (myöhäinen sytytys)

En tiedä kait jotain masista ollut, kun ei raskaus ole kiinnostanut tässä lähi viikkoina...Olen vain ollut enkä miettinyt koko asiaa...
Mulla ultra vasta 18.2....jännittää kovasti...

Onko muilla semmosia oloja..et ei halua ollenkaa että mies koskettaa itseään...En teidä johtuuko siitä kun kiloja on tullut vai mistä....

esmeralda- + öttiäinen 10+2

Esmeralda mulla ei niinkään tunnu vastenmieliseltä, mutta itteä jotenki nolostuttaa tää oma turpoominen ja että on pulkistunu tuo maha. Siitä oon ilonen että tissitki on saaneet ylimääräistä ympärilleen ja mieski sen huomannu jo pari viikkoa sitte =) .

Mulla on ilmeisesti vähän parempaan suuntaan menossa tämä olo, tosin närästää aivan mielettömästi jo nyt!!!! Koko ajan röyhtäyttää ja sitte pie.....ttää!!!!! Aivan kamala ilmatynnyri!!! Väsymys iskee aika-ajoin mutta ilmeisesti se on helpottamaan päin. Mulla olis ultra 23.2 ja pitkältä tuntuu tämä aika ootella... seuraava nuvolakin on vasta 25.päivä.
Niistä sydänäänistä... mulle ovat neuvolassa sanoneet että heidän kokemuksen mukaan suurimmalla osalla sydänäänet kuuluu vasta siellä 11-12 viikon paikkeilla että välttämättä ei kannattaisi edes aiemmin yrittää. Tosin jos neuvolassa on ultra niin siitähän sen voi sykkeen sitten tarkistaa =) . Nyt pitäis lähtee viemään pissanäytettä labraan ja ottamaan veriseulat ja muut testit np-ultraa varten. Mietityttää kovasti onko kaikki hyvin , mutta onneksi montaa muutakin ettei ihan ole yksin näiden ajatustensa kanssa. Huomenna viikot paukkuu ja toivo alkaa pikku hiljaa nousta että tämä pikkuinen selviää alkuriskien yli.

Naksos 9+5

mamamaalta
Nyt se sitten varmistui...
eilen oli kontrolliultra, ei kehitystä, ei sykettä :'( . Pitäisi kerätä itseni ja lähteä naistentautien polille, mutta :'( :'( :'(
Toinen jo putkeen, ei kiva. Voimia ja jaksuja teille kaikille.

Yhteistyössä