Syyskuun sydäntenmurskaajat *helmikuussa2009*

Sinimarjalle: :hug:

ON: Meille sanottiin seuloissa että tulos tulee rakenneultrassa jos ei mitään hälyttävää ja jos jotain vikaa niin heti samalla viikolla. Tänään kun hainpostin oli kirje sairaalasta ja shokissa tuon avasin mutta siinä luki että "seuloissa arvot olivat normaalit eikä lisätutkimuksia tarvita." Vitsi että säikäytti :kieh: vihaisena sitten neuvolaan siitä sanoin ja ne kertoi että muille tehty samanlailla että sairaalassa kaikki ei ole tietoisia että mitä informoi.
Pääasia oli kuitenkin että kaikki on kunnossa :heart: Tällä kertaa vastaaineitakaan ei löytynyt kuin jokin merkki siitä että niitä on ollut.

TiiuHti + möykky 11+3
 
mulle tuli tänään aika tuohon niskapoimuultraan, se on 17.3, verikoe seerumi, jo hiihtolomaviikon jälkeen ma 2.3!
vähän jännittää, et mitä tuleman pitää! :(
toivotaan että kaikki kohdussa ok, ja et nuutti voi hyvin!
olisi todella raskasta tehdä päätös mikäli turvotusta siinä mittauksessa löytyisi? :'(
mitä te toiset tekisitte siinä tilanteessa?
no ei saa pohtia liikaa, nämä asiat kun ei ole meidän käsissä, vaan korkeamman tahon.
no, positiivisin mielin hiihtolomaa viettämään....! =)

fiksu ja nuutti 9+1
 
Väsyttää.... väsyttää...... ja VÄSYTTÄÄ.

Tänään sai sit vihdoin mummikin tietää... siis pikkuisen isomummi! Nyt tietää siis kaikki...

Ihan super-väsynyt olo. Ja huolettaa kun isoisäni jäi pari päivää sitten auton alle, ja on vieläkin sairaalassa päänsäryn takia... On kyllä onni onnettomuudessa, että 81-vuotias auton tönäisemä, eikä yhden yhtä luunmurtumaa tms! Teräsvaari mulla! :D

Ja väsyttää.....

Vivid: Siiri S kerhon perustanu.

...väsyttää.
11+4
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Vivid: Siiri S kerhon perustanu.
Tänks! Liityinkin jo kerhoon!

Ja hohoi!!! Liittykää muutkin kerhoon =)

Täällä päivän teemana on, että tunnenko jo Hipun liikkeet vai kuvittelenko vain?! Hmm..

Vivid ja Hippu 13+0
 
Kysyn vielä uudelleen... (ja todennäköisesti myös sen jlk uudelleen, että ) haluaisiko joku alkaa päivittämään tätä listaa maaliskuussa?

Siinähän ei oikeasti ole mitään hommaa... lisäillä vaan uusia etusivun listaan... tuon minun listanihan voi vaikka kopsata uuden listan pohjaksi...

-Siiri S, 11+3

 
Kiitos kaikille tsemppauksesta ja etenkin sinulle Sinimarja kun jaksoit kertoa omista tuntemuksista ja oireistasi. Jaksuja kovasti sinne! :hug:

Eli siis torstaina aamulla tuli sitä rusehtavaa vuotoa useampaan kertaan ja aina vain vessakäynnin yhteydessä, vuodon määrä oli aika vähäistä. Kuitenkin säikähdin ja soitin neuvolaan, vaikka tiesinkin että sieltä sanotaan en on normia ja kun mulla pitäs olla juuri toiset menkat loppumassa ellen raskaana olis ni voi johtua siitäkin. Ja tuosta ultraamisesta, kysyin siitä ku soiton neuvolaan niin sanoi ettei heillä ole siihen mahdollisuutta vaikka vieresessä huoneessa on ultra laite!! :kieh: VOI JUMA!!! Mun vakkari neuvolatäti on toukokuuhun saakka poissa ja jos hän olisi ollut paikalla niin olis taatusti pyytänyt mut sinne ja olis ultrannu, mutta ei tämä sijainen. Joko hän ei tiedä laitteen olemassaolosta tai ei osaa. Olen menossa ekaan neuvolaan maanantaina ja aion tasan tarkkaan avautua aiheesta hänelle. |O

Jos olisin soittanut TK:n puolelle, niin olisin saattanu päästä ultraan ilman ongelmia perhesuunnitteluneuvolan puolelle kuten esikoisraskaudessakin.

Siis mulla oli esikoista odottaessa samanmoista vuotoa rv:llä 14-16 2 vkon ajan ja sit loppu ja sillon ultrasivat perhesuunnitteluneuvolassa kun olin huolissani. Tavallaan olen siis odottanut tätä vuotoa et millon tulee, mutta tietty se säikäyttää ja varsinkin kun tässä on vielä keskemneoriski päällä aika suurilla prosenteilla tai kuiteskin.

Mutta siis to tuli vuotoa, mutta illalla ei enää mitään. Perjantaina tuli vuotoa ihan vähän sillon tällön vessakäynnin yhteydessä, tänään ei oo tullu enää mitään. Voi olla et huomen kuitenkin taas tulee. Täytyy seurata. Mutta vuoto on ollu koko ajan todella todella vähäistä, hyvä jos välillä edes huomannu/erottanu normi valkkarin seasta. Aina tullu vaan paperiin vessakäynnin yhteydessä, välillä ei ollenkaan. Kipuja ei ole ja raskausoireet ei oo loppunu. Massu kova ja pinkee ja tietynlainen tyyni olo raskauden suhteen, vaikka tiedän että mitä vaan voi vielä sattua. Mutta sellanen rauhallinen olo mikä oli esikoisestakin.

Mutta tämmöstä tänne. =)

Hensku00 Hienoa että siellä on kaikki hyvin!! Toivotaan että näin olisi jatkossakin. Meillä kun on tuo sama neuvola niin siis ultrasivat siellä lastenneuvola puolella vai perhesuunnitteluneuvolan puolella?? Kun kummassakin niissä pitäs mun tietojen mukaan se ultra olla ja mun sijais-neuvolatäti väittää ettei heillä ole mahdollisuutta ultraan.. :kieh: Että mua raivostuttaa!!! |O No empä haluis olla se täti ku meen maanantaina ekaan neuvolaan.... :whistle:

Mutta toistaseks kaikki hyvin ja jos eivät vaatimuksistani huolimatta ultraa ens vkolla ku neuvolaan meen ni sit viim. 3.3. Sinne saakka vielä jännättävä et onko elämää masussa.

nöttis & kirppu rv 9+
 
täälläpäs on suhteellisen hiljaista..

oisko ketään kuka tätä pinoa voisi pitää?? mulla ei riitä taidot, mutta on varmasti joitain jotka osais??

nöttiäinen aika törkeetä, mulla oli esikosta silleen että sydänäänet ei kuulunutkaan enää, ja olin n. 11 raskausviikolla. käskivät mennä kotiin ja tulla seuraavalla viikolla takasin, no mä kävin itkeskelemässä kaupungilla ja sit menin ihan itku kurkussa neuvolaan ja rupesin siel poraa niin lääkäri otti "ylimääräselle" ajalle ja kaikki oli ok.. ja nyt kun kävin perjantaina kuunteluttamassa äänet niin sano se mun terkka että jos haluan niin voidaan kuunnella usemmin niitä ääniä, niin ei tarvii stressata ja murehtia. muutenkin on tosi kovat pelot koko odotusta kohtaan.

noista liikkeistä mä aloin tuntemaan liikkeet jollain rv 15-16 viimeksi.

osaisko joku suositella jotain hyviä ja suht edullisia sisarusrattaita/kaksostenrattaita? semmoset ois tarkotus jossain vaiheessa hankkia..

täällä on kanssa ihan kauhea väsymys tuntuu että voisin vaan nukkua. oon ulkoillu tytön kanssa ja touhunnu mut ei, pitäs vaan saada nukkua.. tai nukun pystyyn.

mut nyt pitää mennä taas touhuilee..

t. hosso ja eemeli 10+6 :heart:
 
mua kans väsyttää niin viätävästi koko ajan, eikä mitään jaksais touhuta. :(
Nyt kuitenkin aloin urakalla pyykkäämään, kun pitäs saada huomiseks vaatetta, mitä pakata, kun lähdemme viikon reissuun. :)
lähdemme viikoksi mökkeilemään korpeen keskelle ei mitään, no tietysti mökki kylläkin kaikilla mukavuuksilla, mut silti sielä kaukana sivistyksestä. :)
sen takia haluaisinkin käydä huomen aamulla neuvolassa ultras vielä kurkkaamassa pikkusta kohdussa, et onko kaikki hyvin, ja että se sydän sielä jaksaa sykkiä.
Näin voisin levollisin mielin lähteä viikoksi sinne erämaahan. =)
Saa vaan nähdä, et onnistuuko, koitan aamulla soittaa, ja kysyä, et voinko käväistä pikaisesti?

fiksu ja nuutti 9+3
 
Hellouti hellou :)

Täälläkin väsyttäääää :p Vois alkaa jo loppumaan tää väsymys :D Muuten tosi hyvä olo, varsinki ku eilen kuulin kotidopplerilla sydänäänet ekaa kertaa, alkaa jo ihan uskomaan että mustahan tulee äiti :D

arianrhod + papana 12+3 :heart:
 
hello!

Onhan ollu viikonloppu... Kamala väsymys ja eilen oli ihan hemmetillinen päänsärky koko päivän... Tänään välillä vähän oireillut, mutta ei ole vielä ainakaan kummemmin iskenyt..

Vivid: eikös se sulla ole jo pikkuhiljaa mahdollista tunteakin ekat liikkeet? Meinaan tietty riippuu varmaan kohdun asennosta ym... Ystäväni oli muistaakseni esikoisen kanssa viikolla 13+jotain kun tunsi ekan kerran... Kai se on tosi yksilöllistä.. Toiset tuntee oman kropan niin paljon paremmin... Ite oon oppinu aika hyvin tarkkaileen omaa kroppaa, kiertoa, ovulaatioo ja vaik mitä, jo ennen raskautta. Nyt innolla joka kerta kun tuntuu jotain uusia tuntemuksia. Ihana mennä selälleen makaan ja painaa kädellä hellästi vatsaa.. Kun se kohtu siinä jo oikeesti alkaa tuntumaan pikkuhiljaa. Olo tuntuu kaikin puolin ihan erilaiselta. Vaikka mulla onkin vähän ylimääräistä kertynyt vatsan ympärille, se on ihan eri asia kuitenkin kuin tuo pömppö mikä siihen on tullut...!

Mulla tuli perjantaina seksin jälkeen vähän veristä vuotoa.. Mies pelästy aluks ihan hulluna ja tuli jo halailemaankin kun luuli et nyt on käynyt pahasti.. Mutta käsittääkseni ihan normaalia, kun on limakalvot paljon herkemmät... Ei mulla mihkään sattunut, ja vuotoa tuli siis vaan vähän aikaa seksin jälkeen... Tottakai siinä itekin pelästyin. Ja nyt onkin sitten seksikielto vähän aikaa... :'( En ainakaan nyt pariin päivään haluu ettei limakalvot ärsyynny liikaa, ettei vaan tuu mitään tulehdusta! Onko muilla ollut seksivuotoo - ja kauankohan pitäs odotella sen jälkeen että uskaltaa taas???

Ja np-ultrasta - tekeekö sen ihan lääkäri vai joku hoitsu? Meinaan et vois siel sit keskiviikkona samalla kysästä tuosta vuodosta.... Ettei tarttis neuvolaan soitella sen takia...

Ihana stressi pian alkakoon - viikon päästä alkais sit muuttorumba! Saatiin kolmio ISOLLA keittiöllä! Ja suht-edullinen vuokra, ottaen huomioon että on yksityinen... ja todella hyväkuntoinen... Kyllä sinne kelpaa sitten pienokaisen tuoda syksyllä, ja pääsee kokkailemaankin ihanassa keittiössä :heart:

11+6 - huomenna poksuu! :D
 
...mutta kiitos kaikille pinon kirjoittelijoille, että täällä on todella sivistynyttä meininkiä ja pelkkää asiatekstiä. Käyn välillä selailemassa tuolla noita "mitä nyt'' -juttuja, ja pakko myöntää, että todella naurettavaa ja lapsellista meininkiä... Tuntuu, että jotkut viettää puolet päivästään täällä palstalla.. ja vittuillen/provoillen toisille. Ihme meininkiä! Mahtaa olla pieni elämä itellä kun tuollaista shittiä jaksaa kirjoittaa, ja ottaa siihen provoiluun osaa.... Onneksi täällä ei ole sellaista :)

Hah, TAI katotaan sitten vaiks vuoden päästä kun ollaan kotiäiteinä, perseet levinneenä niin täällä aina kun kapalot on päiväunilla.... :LOL:

Kiitos mukavasta ketjusta kaikille!

Ja Siiiri: ite en jaksa täällä välttämättä ihan joka päivä roikkua, varsinkaan arkisin töiden jälkeen, eikä aina kyllä vklp välttämättä ole edes kone päällä...! Mutta eiköhän löydy joku joka päivittäin täällä käy ja jaksaa ylläpitää listaa ajan tasalla!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Ja np-ultrasta - tekeekö sen ihan lääkäri vai joku hoitsu? Meinaan et vois siel sit keskiviikkona samalla kysästä tuosta vuodosta.... Ettei tarttis neuvolaan soitella sen takia...

Täällä tekee np-ultran lääkäri, käyn äippäpolilla. En tiedä miten muualla mutta luulis et lääkäri. Ja voithan kysyä silti oli ultraaja kuka vaan et miten sen seksikiellon kanssa jatketaan. Mutta hyvä ettei ollu kummempaa vuotoa ja on jo lmeisesti loppu. :hug:


nöttis & kirppu rv 9+2


P.S. Ja tuosta "Mitä nyt?" -puolesta.. Mäkin siellä välillä käy lueskelemassa/kyselemässä/vastailemassa mutta lähes tulkoon aina siellä jostain tapellaan. Joku tietty aihe saa munkin sapen kiehumaan mutta en jaksa alkaa väitteleen... Pääasia ku itte tietää mitä mieltä ja miks on. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja arianrhod:
Keillä muilla on kotidoppler? :)
ON! Ja äänet on kuulunu parikin viikkoa, mutten osaa sanoa onko ne omat vai vauvan! 12.rv meneillään. Saan äänet aina yhdestä ja samasta kohdasta kuuluviin.. tiiä sit..

2 vkoa sit neuvolan dopplerilla ei kuulunut, mutta laite silti rekisteröi sykkeeksi 150.


 
Ookei, eikös se oma syke ole kuitenkin vähän hitaampi kuin se 120-160 ;) me laskettiin eilen, niin 162 oli syke, ja se oma syke on aikamoista viuhviuh ääntä, ettei mitään jumputusta. Ärsyttää ku tänään ei oo kuulunu, karkas jonnekin taakse piiloon :kieh:
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Vivid: eikös se sulla ole jo pikkuhiljaa mahdollista tunteakin ekat liikkeet?
Joo, kyllähän tuo pikkuinen jo paljon liikkuu.. Välillä tuntuu tuolla alavatsalla sellasia "kutina"-kohtia molemmin puolin. Ennen mulla on lähinnä tuntunut sellasia pistosmaisia tuntemuksissa noissa tähystyshaavoissa. En siis oikein tiiä... Kohtua en osaa vielä tunnistaa. Pitää varmaan tunnustella, kun meen nukkumaan.

Mitäs nyt?-palsta Joo, aika karua kettuilua siellä kyllä on... jotkut jaksaa olla niin törkeitä. Pitäis näppinsä pois näppäimistöltä, jos ei oo oikeesti mitään järkevää sanottavaa.. :/

Np-ultra, Treellä ainakin mulla sen teki kätilö-terveydenhoitaja. Aivan uskomattoman pätevä tyyppi, ihanaa :flower:

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Vivid ja Hippu 13+2
 
Mii26 voihan se olla istukan sykekin, se on äidin sykkeen mukaan, sellanen viuh-viuh syke :p :)

Vivid apuva, voi ku mäkin tuntisin liikkeet jo noin aikasi, 12+3 nyt menossa :) Dopplerilla on kyllä kuullu selvästi ne liikkeet jo :)
 

Yhteistyössä