Syyskuun sydäntenmurskaajat *helmikuussa2009*

Huomenia =) Kyllä meillä on ihan tosta esitietolomakkeesta kyse jossa on hätäkastelupa ja nimiehdotukset.Sain sen toisella neuvolakäynnillä ja täällä meillä on tapana ollu viedä se ensimmäiseen ultraan sairaalaan.En osannu ees aatella et ois joteki outoa =) Tänään on niin pirteä olo,miule tulee kampaaja ihan just kotia ja saan uuden pään!
 
Huomenia!

täällä käytiin eilen kanssa np ultrassa ja niskaturvotus oli normaali...Ootellaan vain et tuleeko viikon sisällä puhelua lääkäriltä, kun se tekee jonkun yhteenvedon tuosta niskaturvotuskesta ja sitten mun antamasta veriseulasta. Mut uskosin et kaikki hyvin.

Tuosta hätäkasteesta. Täällä neuvolatäti anto paperin PIKKUHAIKARA, joss on mulle nettitunnukset..
Ja netissä mennään sen sivuille ja siellä täytellään hätäkastenimet ja molempien vanhempien sairaudet sekä tupakointi ja alkoholin juonti juttuja.. Täällä menee suoraan netistä sitten tieto KYSILLE minne mennään synnyttämään. Ihan kiva tuommonen juttu.
viimeksi kun olin raskaana n.6 vuotta sitten se tehtiin paperille, mut nyt sai myös valita tuon netti jutun..
 
esmeralda Minä sain kanssa tunnukset pikkuhaikaraan... :) Se on kyll hyvä juttu, säästyy siltä ainaiselta paperisodalta... Mun viime synnytyksestä/raskaudesta on reilu 2 vuotta ja sillon oli viellä parit käytössä.. Kamalasti asiat muuttuu pienelle aikaa :)
 
Hei pitkästä aikaan! Olen huono kirjoittelemaan tänne, mutta luen palstaa kuitenkin päivittäin.

Onnee kaikille mukavista ulrtrakuulumisista! Täälläkin iloisia ultrakuulumisia. Ultrassa kaikki näytti erittäin hyvältä. Niskaturvotus oli vain 0,9mm, mutta vielä ootellaan tuleeko soittoa verinäytteistä. Pikkunen oli vilkas tapaus, kääntyili ja heilutti käsiään ja jalkojaan koko ajan. Oli kyllä liikuttava hetki :heart:

Laskettu aika vaihtui 6.9.09 ja nyt sitä ei enää muuteta, joten jos Siiri voisi päivittää sen? Kiitos!

 
Heipä hei.

Käytiin tänään np-ultrassa rv11+2

epäilyni ja huoleni osottautui oikeaksi. Kohdussa näkyi lapsivettä, paksuuntunut limakalvo ja jokin möhkäle kiinni kohdunseinämässä. Siinä kohdalla ei kuitenkaan näkynyt ultratessa mitään virtauksia tai muitakaan merkkejä elämästä,, joten lääkäri antoi diagnoosin tuulimuna.
Valitsin lääkkeellisen tyhjennyksen.
Suru on suuri, vaikka mitään sikiötä ei sitten koskaan ollutkaan..... :(

toivon sydämeni pohjasta onnellista odotusta teille kaikille syysmasujen kasvattajille!
*vilkuttaa ja poistuu takavasemmalle*
terveisin Sini marja

PS. SiiriS..... Voit siis poistaa mut listalta, kiitoksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sinimarja:
Heipä hei.

Käytiin tänään np-ultrassa rv11+2

epäilyni ja huoleni osottautui oikeaksi. Kohdussa näkyi lapsivettä, paksuuntunut limakalvo ja jokin möhkäle kiinni kohdunseinämässä. Siinä kohdalla ei kuitenkaan näkynyt ultratessa mitään virtauksia tai muitakaan merkkejä elämästä,, joten lääkäri antoi diagnoosin tuulimuna.
Valitsin lääkkeellisen tyhjennyksen.
Suru on suuri, vaikka mitään sikiötä ei sitten koskaan ollutkaan..... :(

toivon sydämeni pohjasta onnellista odotusta teille kaikille syysmasujen kasvattajille!
*vilkuttaa ja poistuu takavasemmalle*
terveisin Sini marja

PS. SiiriS..... Voit siis poistaa mut listalta, kiitoksia.
Voi mä olen niiiiiin pahoillani!!! :hug:
Itse pelkään samaa, mitäs jos menee kesken/on tuulimuna. Jaksatko sen verran kertoa onko ollut oireita, miten voimakkaita ja vähenivätkö/hävisivätkö missään vaiheessa?
Kiitos jos jaksat vastata.

Voimia kovasti!!!!! :hug:

nöttis & kirppu rv 8+6
 
(.) Tänä aamuna tuli rusehtavaa vuotoa.. Laitoin ton yhen alotuksenkin tonne. Oireet on edelleen vahvat, oksensin aamun ja ällöä oloa ja väsyä on. Tuhrua tulee lähinnä vessakäynneillä, eikä edes joka kerta. Kipuja ei ole. Pelottaa....... :'( Mutta ei täs auta ku seurata tilannetta.

nöttis & kirppu rv 8+6
 
Kiitoksia :)

nöttiäinen:
oli raskausoireet ihan normaalit.... En muista tarkkaan milloin alkoi, siinä rv5 ja 6 välillä.väsymys tietenkin... Iltaisin ankara vatsanturvotus, lopulta isoimmat housut ei sopinu enää jalkaan tuskatta,..parit mammahousutkin jo hankin.
Rinnat on kasvanu 2kuppikokoa.
Pahoinvointia oli, mielestäni jopa voimakkaampana ku esikoista odottaessa. Ei menny alas ku hedelmät ja tuoremehu.
Päänsärkyä oli tosi usein.
Sitten muutamaa päivää ennen eka neuvolaa oireet katosi tosi nopeasti. Olisko rv 8+3 paikkeilla alkoi olla oireeton olo. Mut en ollu eka huolissani pahoinvoinnin katoamisesta, ku muistelin et olis helpottanu esikon odotuksessa 9-10rvllä. Mut ku mahanturvotus katosi ni sit alkoi mietityttää ja olo sellainen tunne, että kaikki ei ole ok. Ja ku eka nla 9+2 ei löytyny pientä, itkin kotona varmana et se on tuulimuna.ja seur.viikon varmistusultra ku oli tyhjä myös... Pari viime viikkoa kohtu on ollut arka jos siihen joku painaa kevyesti.enkä ole tuntenut sitä kovana.toissailtana tuli jo ruskeaa tuhrua. Ja noin 3viimeistä viikkoa silloin tällöin on valunut limakalvoriekaleita...sekin sai arvelemaan et kaikki ei ole ok.
Ehkä eniten oli just se tunne et kaikki ei ole ok... Esikon odotuksessa olin tyyni ja en osannut murehtia...

toivottavasti sun murehtiminen on ihan turhaa ja masussasi telmii terve vesseli :) toisilla tulee tuota tuhrua tai kunnon vuotoa kuten ystävälläni,silloin
kun olisi menkat jos ei olisi raskaana. Aina se ei tarkoita sitä pahinta! Tsemppiä! Toivon et kaikki on ok.

tv Sinimarja
 
nöttiäinen pakko vastata, vaikka en tänne kuulukkaan, vaikkakin jonnekin haluiaisin kuulua, tuhruthan ovat osalla todellakin osana onnistunutta raskautta, toivon sydämestäni, että myös sinulla, huoli ja kova stressihän on huonoksi sikiölle, vaikka itsekin kyllä olen aina stressannut jokaista kolotusta ja tuntemusta, minkäs me äidit sille voidaan....Esikosta mulla ei siis ollut MINKÄÄNLAISTA oiretta raskaudesta, paitsi tissikipu, joten älköön murehtiko tuosta oireettomuudesta!! Mulla elokuussa 08 alkoi ruskea tuhru, jota ei juurikaan tullut housuihin asti, mutta pytty hujahti kyllä sen väriseksi wc- käynneillä, että epäselväksi ei käynyt, mistä on kyse, ultrassahan todettiin viikoilla reilut 6, että kohtu täysin tyhjä.....tulin uudestaan raskaaksi, oireet olivat täydelliset, ainoastaan muutaman kerran pyyhkiessä rusehtavaa limaa, juuri pari päivää ennen neuvolaa, mutta niinhän siinä sitten kävi, että vko 11+4, normaali neuvola-lääkäri ei sydänääniä saanut ja ultrassa todettiin tuulimuna, keskeytynyt keskenmeno, siis vaikka oireet olivat samanlaiset alusta loppuun....toivonkin, että nöttiäinen sulla olis samanlailla kun mulla esikosta....pientä oiretta alussa, mutta muuten oireeton ja kaikille muillekin samassa tilassa oleville!!!!
Ihanaa odotusaikaa kaikille :heart: Minä täällä pyörin, kunnes ehkä/ toivottavasti pääsen johonkin mukaan ja saisin tuon pikkuisen kotiin asti!!!!
 
anteeks kaikille jo etukätee omanapainen viesti mutta:

Turvottaako muitakin? Näin alussa?
Töissä huomautettiin pömpöttävästä alamasusta eilen ekaa kertaa enkä tiiä miten suhtautua,
viikkoja siis tänään vasta 8+4..

Eilen oksensin aamulla ekaa kertaa, ihan kaamea olo oli..mutta sit helpotti.
Nyt on taas pysyny perushyvänä kuhan muistan syödä usein :)

dada 8+4
 
Sinimarja: Voimia sinulle :flower: :heart:



Mää kävin tänään ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Oli tosi mukava jutella terkan kanssa vaikka kaikki olikin aika tuttua, kun ei tuosta edellisestä odotuksesta ole niin kauheasti aikaa. Hemoglobiini, verenpaine yms. ok, paino ei ollut onneksi noussut, kun tuota painoa on jo..hyymm... liikaa :ashamed:
Pyysin kuuntelemaan sydänääniä josko ne olisi jo kuulunut, mutta kuten arvasin niin eihän sieltä vielä mitään kuulunut, kohtu tosin oli jo kasvanut.
Mitäköhän muuta vielä.. Ai niin, pääsen synnytystapaarvioon vko:lla 36, koska edellinen synnytykseni päättyi sectioon..Se oli ainoa asia mitä jo nyt pelkään, että vaavi kasvaa liian isoksi (eikoinen on 4548g, 54cm)..
Np-ultraan odotellaan kutsua, aijon osallistua myös siihen downseulaan, verinäytteet otetaan sitten samalla..

Oli on ollut tosi hyvä, vatsa on koko ajan hirveän turvoksissa ja kollareissa on kiva olla ;)

Inka 8+3 :heart: :heart:
 
hei vaan!
Eilen oli eka neuvola kerta, ja neuvolan ikivanhalla ultrakoneella sykettä sitten alettiin kohdusta katselemaan,
huh, siellä se sykki...kivi vierähti sydämmeltä!
koko vastasi sen ultrakoneen mukaan kuulemma viikkoja. ja kohtu kasvanut sen mukaisesti.
neuvolan laskurin mukaan mun l.a onkin 24.9, eli päivän aikaisemmin, kun ite olin jollain laskurilla laskenut.
nyt odottelen sit niskapoimu ultraan aikaa, veriseerumikoe 2.3!
Nyt sitten odotellaan niitä, ja jännitetään, taas!
fiksu ja nuutti 9+0
 
voima halit niitä tarvitseville :hug: :hug: :hug:

tänää eiku eilen sit eka nla käynti viikot 10 tasan eli nyt jo 10+1 sytän äänii halus terkka kuunnella aatelin et kuuntele vaa ei kuulu mut siellä :heart: :heart: :heart: :heart: himmee pamputus kuulu ihunin ääni melki ikun. Väsymys o iha kaamee ultra ois 4.3 joten sinne asti pitäs ootella et näkis pikkasen.
 
sinimarja :hug: :hug:

nöttiäinen etkö voi soittaa neuvolaan tai lääkäriin ja kysyä voisivatko ultrata?

täällä kans yks kysiläinen :wave: mut en saanut mitään tunnuksia mihinkään.. ja vuosi sitten kun aloin odottaa tyttöä oli viel paperiversio, eli aika vasta varmaan muuttunut..

mä jätin just neuvolaan soittopyynnön että voisinko tulla kuunteluttamaan sydänäänet, kuuluivat siis viikolla 9, mutta pelkään keskeytynyttä km ihan sikana, on kokemusta niistä..

ja mulle tuli ultrakutsu 3.3 =) muuten olo on ihan hyvä, tosin olen aika väsynyt ja pahoinvoiva, mutta välillä tuntuu että alkaa jo pikkuhiljaa helpottaa.. tosin, tuo nälkä tuskin häviää minnekään... :D

dada mulla turvottaa kanssa jonkin verran.

ja nyt siivoomaan... :kieh:

t.hosso ja eemeli 10+4
 
J84
sinimarjalle paljon :hug: ja voimia

nöttiäinen toivottavasti kaikki on hyvin

Maanantaina olisi sitten lääkäri ja tiistaina eka neuvola. Kyllä se aika vaan menee sittenkin huomaamatta. Ultraankin on enään kolme viikkoa :D Kerrottiin sitten eilen anopille tulevasta kaverista. Samalla myös mieheni veli avokkinsa kanssa paljasti samanlaisen uutisen...me ollaan toistemme raskauksista oltukkin alusta asti tietoisia, mutta anopilla naama venähti, kun kuuli et LA:lla on vain kolme päivää eroa :D

Tänä aamuna kohtu tuntui upeasti, kun makasin selälläni, tosin rakossa oleva pissa edesauttoi kohdun huomaamista...huusin miehenkin kokeilemaan ja hän oli et miten se jo nyt tuntuu noin hyvin :eek: mitäs jos siä onki kaks :/ Pahoinvointikin on nykyään vaihtelevaa..se tulee ja menee, välillä aamuisin oksettaa ja välillä pahaolo yllättää iltaisin :x joskus menee jopa päivä et voin kohtalaisen hyvin, varsinkin jos syön aamupalan heti ennen mitään muuta ja juon melkein litran ananas-mandariini mehua.

Onkos täällä muita, jotka joutuvat vähän väliä vaihtamaan dödöä, kun kaikki tuntuu oksettavan ja ottavan nenään :x
Itse olen joutunut vaihtamaan spayn ja rollinin väliä melki viikon välein, kun tuntuu, et hajustamattomatkin haisevat kamalalle..ellei jopa pahemmalle, kamalaa..yök :/

Juupa juu..meenkin tästä touhuamaan, jotta pääsee lähtemään cittariin tampereelle.

 
Sinimarja: Voi kurjuus :( Iso :hug: sinulle!!! Ja paljon voimia suruun.

inka85:
Mullaki on edessä tuo synnytystapa-arvio. Edellinen päätyi kans sektioon, kun oli perätilassa. Tosin ihan suunniteltu sellainen siis. Katsotaan miten nyt käy. Mut uskon, et tuo on ihan hyödyllinen kokemus, kun tutkivat samalla kuitenkin muutkin jutut varmaan paremmin ku neuvolassa.

Tepa: Joo meillä ei katsos olekaan tuollaista kysytty ollenkaan. Asun siis pk-seudulla ja meillä tuon esitietolomakkeen täytteli neuvolan th siinä samalla kun juteltiin :) Tosin nyt kopioi suurimman osan edellisen raskauden papareista, kun siitä on niin lyhyt aika. Kuulosti vaan niin hurjalle...

nöttiäinen: On siellä kaikki hyvin, älä huoli!! :hug: Mäkin mietin, et pääsisitkö neuvolaan tarkistuttamaan asiaa, jos kovasti huolettaa?

Mulla oli tänään nlalääkäri. Ei saatu sydänääniä kuulumaan, mutta ei oltu huolissaan. Lääkäri sanoi jo etukäteen, että ei välttämättä kuulu ennen kuin vasta viikolla 14 sillä niiden vanhalla laitteella. Eikä siis kuulunut. Mulla vielä kohtu niin takakenossa, et ei ollu mitään toivoa :) Muuten kaikki oli oikein hyvin!

dada:
Turvottaa!!! Mitään muuta ei tuossa mahan kohdalla oikeasti olekaan kuin turvotusta. Vauvamahaa tuskin näkyy vielä aikoihin.

Nyt surffaamaan ja etsimään esikolle matkiksia... :wave:
 
Pitkästä aikaa tännekin kirjottelen, ei ole vaan jaksanut, väsymys painaa niiiiin!! |O Eka neuvola oli maanantaina, ja hyvin meni, jäi hyvä mieli, vaikka kovasti jännitin.:)

nöttiäinen mulla on nyt ihan sama tilanne kuin sulla, eli parina päivänä tullut hyvin vähäistä rusehtavaa vuotoa pyyhittäessä :( eilen sitten kaaduin, siis liukastuin kaupungilla oikein komeasti, jonka jälkeen huomasin että tulee vähäistä kirkasta verivuotoa pyyhittäessä.. Hakeuduin sitten päivystykseen omaan terveyskeskukseen...sain päivystysajan, lääkäri tutki, ja sanoi että hyvin vähäistä vuotoa, joka on vaaratonta, ellei lisäänny. Lähetti vielä neuvolan puolelle, jossa ultrasivat, ja siellä sydän pompotti!! :heart: :heart: Eli kaikki onneksi hyvin vuodoista huolimatta!! Eli jos ei ole kipuja, eikä vuoto ole runsasta, niin ei pitäisi olla mitään hätää!! :) Vaikka ainakin mulla ihan väkisin tulee kova huoli, jos on vuotoa, mut koitan ajatella että se on vaaratonta jos ei ole runsasta, eikä ole kipuja. Neuvolasta määräsivät, että mun nyt pitäsi olla muutama päivä ihan levossa, ja ottaa ihan rauhallisesti. Taitaa siis mulla jäädä tämänpäiväinen siivous tekemättä. Mutta kyllä nyt haluaa niin tehdä kaikkensa, että vaavi pysyis matkassa mukana, nimittäin kun näin sydämmen sykkeen siinä monitorilla, niin meinas alkaa itkettämään, niin ihanaa se oli, varmaan kauneinta mitä olin koskaan nähnyt, siinä se vaan sykähteli!! :heart: :heart: Tuli niin paljon todellisemmaksi tämä odotus kun näin sykkeen :) Nyt vaan enää reilu viikko seuraavaan ultraan, toivon vaan niin kovasti että sinne saakka päästään eikä vuoto ylly!! Viikkoja mulla nyt on omien laskujen mukaan 9+3, mutta neuvolan mukaan tasan kymmenen tänään... seuraavassa ultrassahan tuo sitten varmistuu :) Voimia sinulle nöttiäinen :hug: toivon kovasti että kaikki olisi ok myös sinunkin kohdallasi!! :hug:

sinimarjalle myös halit!! :hug:
 

Yhteistyössä