Syyskuun sydäntenmurskaajat *helmikuussa2009*

hrr.. täällä on -25 astetta pakkasta eikä todellakaan kiinnostas lähtee yhtään mihinkään liikkeelle, mutta pakkokai se on, tytöllä on puolivuotis neuvola..

mulla on ihan kauhee olo kokoajan, tuntuu ettei mitään tee mieli syödä mutta sitten kuitenkin on pakko jotain ängetä, tulee muuten vielä huonompi olo.. sit on pakko aina nukkua tytön kans päikkäreitä, tosin meillä kyllä vielä 2 kertaa öisin herätään syömäänkin niin sekin kyl verottaa.

ihania ultrakuulumisia :heart: mä odottelen nyt sinne np (vai nt?) ultraan aikaa, tulispa nopeesti.. ja menispä kaikki hyvin.. :heart:

siis aika aikanen pelko tämä, mutta mua on ruvennu hirvittää ihan kauheena synnytys, viimeksi kaikki meni tosi tosi hyvin, ei ollut mitään ongelmia ja suht nopee, mutta silti jotain siitä jäi kun hirvittää, ja mä olin niin shokissa sen jälkeen, kun olin koko raskauden pelännyt että vauvalle käy jotakin, ja kun sain tytön rinnoille olin ihan varma että se kuolee enkä uskaltanut kenellekään puhua mitään, ja nyt mua vaivaa ihan sikana koko synnyttäminen.. sori, kauhee vuodatus.. :ashamed:

ilmotelkaahan ultrakuulumiset ja kaikille hyviä vointeja.. :hug:

t. hosso ja eemeli 10+1 :heart:
 
Heippa!

Ja iloisia kuulumisia np-ultrasta! Pikkuinen oli kirinyt kasvussa ja oli nyt viikkoja vastaava :heart: Tai jopa päivän isompi ;) Niskaturvotusta oli vain 0,9mm ja muutenkin näytti olevan kaikki kunnossa. Mitä tuossa nyt sai katsottua. Ensin meinasi vaan nukkua, mutta lopulta heräsi ja rupesi viuhtomaan :D Ihanan näköistä! Ja ihana kätilö oli ultraajana, aivan huippu.

Mites Vivid?

rimpulakissa rv 11+4
 
Onnea taas kaikille ihanista ultrakuulumisista :heart: :)
Itse tässä joutuu vielä parisen viikkoa odottelemaan, eikä millään malttais, tahtois jo tietää onko tuolla masussa kaikki kunnossa. :/

Tänään oli lääkäri. Kaikki kunnossa ainaskin sen lääkärin mukaan, kohtukin oli kasvanut normaalisti. Sydänääniä koitettiin kuunnella muttei kuuluneet. Tosin sanoivat että tuolla laitteella ei yleensä edes näillä viikoilla vielä kuulu, vasta joskus 12 viikolta alkaen. :|

Olo on jotenkin helpottanut, ruoka on alkanut maistua paremmin. Tuore paprika on nykyisin meikkiksen herkkua :p

Hikkis&Tirppa 10 tasan :)
 
Ihania ultrakuulumisia niin monella!! :heart:
Itsellä vielä vähän aikaa odottamista, ultra 3.3. =)

(.) Oon pitäny taukoa tänne ku ei kykene kohta mihinkään.. Eilen migreenin pukatessa päälle oksensin varmaan about 20 kertaa ja olo oli sen mukanen: järkyttävä! Sillon ku rv 5+ alko oksentelut niin oon sen jälkeen oksentanu joka pvä väh. 2 kertaa ja eilinen oli ihan omaa luokkaansa ja tuntuu et pahenee vaan... *huoh* Mutta ehkä tän jaksaa.

nöttis & kirppu rv 8+4
 
Mukavia ultrakuulumisia monella jo

Täytyy sanoa että maha ei ole helpottanut yhtään.Iltapäivällä alkaa turvotuksen kanssa ja illalla on kuin potkupallo turvoksissa ja kipeä.Mitään ei oikein uskalla syödä :x
Eilen kävin verikokeissa ja lääkärillä,mutta ummetusta epäili,mitä myös itsekkin.Kokeissa ei ollut mitään ja määräsi vielä lisää kokeita.Tänään kävin lisää verta antamassa ja maksa-arvot oli koholla,kun juuri soitin.Puhelu meni vaan poikki ja odottelen josko ne mulle soittaa takas,kun siellä kuusi eri hoitajaa vastaa,että sattuu sille kenen kanssa olin puhelimessa,kun aiko sille meidän terveydenhoitajalle soittaa ja kysellä siltä näistä arvoista.

 
Vivid
:wave: Terveisiä np-ultrasta!

Ihanaa, ihanaa, ihanaa; mahan päältä aloitettiin ja heti saatiin kuva, mutta vaihdettiin ultraus emättimeen, koska sieltä saatiin paljon tarkempaa kuvaa. Siellä Hippu heti riekkui ja huitoi käsillään. Oli vaan aika kippurassa, joten mittoja ei meinattu aluksi saada. Ja sitten se nukahti, hih! Neuvolan täti joutui tökkimään pikkuista liikkeelle mahan päältä naputtelemalla, mutta eipä tepsinyt.

Lopulta Hippu kuitenkin oikaisi selkärankansa oikein suoraksi ja mitat saatiin; niskaturvotus 1,3mm, pääperämitta 63,9mm. Ultran ja verikokeen yhteistuloksena saatiin riskitekijän suuruus, joka oli 1/15000, eli ei hätää =) Kasvua oli tapahtunut sen verran reilusti, että laskettu aika muuttui 4 päivää aikaisemmaksi, joten se siirtyy siis elokuun puolelle, mutta mielelläni jään tänne palstailemaan, kun porukka on alkanut tulla tutuksi :heart:

Siiri S: Muokkaatko etusivulle uuden ja lopullisen lasketun aikani, joka on 28.8. Kiitos!

Nyt odotus tuntuu todellakin todelliselta ja Hipusta uskaltaa alkaa puhua muillekin. Ja mikä parasta, mieskin alkaa uskoa enemmän tulevaan vauvaan, kun näki sen itse kuvaruudulta :p

Ensi viikolla sitten ensimmäinen neuvolalääkäri ja huhtikuun alkupuolella rakenneultra.

Vivid ja Hippu 12+4
 
Ihanaa, onnea Vivid hyvistä ultrakokemuksista! Täällä jänskätään vielä viikko...

Tampereella ainakin ollut tänään IHANA päivä! Karkasin töistä jo klo 14, soitin miehelle, että kone kiinni, ulos toimistosta ja lähdetään ulkoilemaan... Ei tarvinnut kahta kertaa sanoa... Mentiin sitten pyynikinharjulle kävelemään, koko ulkoilureitti... Kovasti välillä huomasin, että vatsa ON siinä... Siis, vaikea kuvailla... ei se satu,. mutta se vaan niin kovasti ON! Muilla kohtu noussut jo? Mulla on nyt viikon sisällä se kokoajan tullut enemmän tohon tyrkylle.... Ja sen tosiaan jo tuntee! Yöllä kaveri on varmaan välillä aika aktiivinen, ei sen liikkeitä tunne, mutta jotenkin se vaan tuntuu välilä siltä että sillä on bileet siellä... Muuttaa "kodin" paikkaa, hinaa kohtua edes takas, tai mitä lie... :D

Kyllä kummasti piristi mieltä kun aurinko paistanut koko päivän, ja pääs ulkoilemaankin vielä! Ei väsytä läheskään niin paljon kun normaalisti töiden jälkeen... Tai vaikka ei oliskaan ollut töissä. Kyllä se näköjään vaan paikkaansa pitää, että liikunta ja RAIKAS ULKOILMA tekee ihmeitä aikaan....

TsirpTsirp - laulellen kuin kevään linnut.... Aurinkoista alkuviikkoa kaikille! :)

11+1
 
Ihania ultrakuulumisia Vivid. Pysy vaan meidän kanssamme täällä neitsytlasta odottamassa ;)

Kyllä onkin ollut ihana päivä tänään. Vaikka töissä olinkin koko päivän. Piristi se aurinko sisätiloissakin. :D
Ja kyllä, minullakin on vatsa. Kohtu ei varmaan ole noussut, mutta se on nostanut mun läskejä ylemmäs saaden aikaan ihrapömpön. Löysimmätkin housut (jotka on ostettu, kun painoin 5 kg enemmän) saa iltapäivällä aikaan painumia...

- Siiri S, 10+6
 
Ihania ultrakuulumisia monilla :heart:

Mä en edes vielä ole saanut kutsua ultraan, joten on jännäämistä vielä senkin edestä. Noh to eka neuvola niin luulisi sen jälkeen ultrakutsunkin tulevan suht nopeasti;)

Meillä esikoinen tekee hampaita, ja on tosi kiukkunen :kieh:
Päälle vielä nuha ja yskä niin ei saa edes oikeen nukuttua, ja tää mamma on jo muutenkin niin väsynyt, saati kun on valvonut yöllä.
Töissä tuntuu ettei jaksa tehdä lasten kanssa mitään, tekis vaan mieli löhöillä..

Mutta eipä tänne siis muuta kuin nyt nukkumaan ja äkkiä;)
Kaksi yötä neuvolaan on, jee:D

Inka 8+1 :heart: :heart:
 
Moikka taas =) Jääny vähille täs koneella olo kun ei toimi oikeittain :| Onks teillä muilla liitoskipuja jo? Miulla särkee vietävästi jos köllöttelee sohvalla ja lähtee käpöttelee...auts! Ja se mikä huomasin et lantio"paukkuu" jos kääntyilee. Oottelen kovasti maanantain np-ultraa,koitettu miettiä nimiä tohon hätäkaste lupaan,vaikiaa! Päiväunet on pakko nukkuu,nii väsyttelee

Tepa75 11+0
 
Laitetaanpa tänne taas vähän omaa napaa. Ensimmäisessä neuvolassa käytiin ja eka ultra on muutaman viikon päästä. Kamala kiire ja stressi on ollut monista asioista, neuvola tätikin sanoi että kannattaa muistaa myös levätä. Olen sitä kaiken kiireen keskellä yrittänytkin toteuttaa, ettei vaan mikään menisi pieleen pienen kanssa. Kamala väsy kaiken aikaa.


8+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiiut:
Laitetaanpa tänne taas vähän omaa napaa. Ensimmäisessä neuvolassa käytiin ja eka ultra on muutaman viikon päästä. Kamala kiire ja stressi on ollut monista asioista, neuvola tätikin sanoi että kannattaa muistaa myös levätä. Olen sitä kaiken kiireen keskellä yrittänytkin toteuttaa, ettei vaan mikään menisi pieleen pienen kanssa. Kamala väsy kaiken aikaa.


8+4
Vähän huojennan sun mieltä: Ihan sama miten paljon stressaat, et sinä stressillä vauvaa voi mitenkään vahingoittaa. Mutta sulle itsellesi se ei ehkä hyvästä ole. Koita yrittää levätä. :hug:

nöttis & kirppu rv 8+5
 
Tänään tuli viikkoja täyteen 11. Yritin maanantaina tilata np-ultraan aikaa, mutten saanut sitä (neuvolatäti ei ollut laittanut lähetettä ) . Tän viikon neuvolatäti onkin sitten lomalla, joten ensi viikolla uusi yritys. Pahoinvointia on edelleen ihan kivasti. :x
Huomenna on töissä tuplavuoro ja sitten kuusi päivää vapaata! Ihanaa! =)

Muffa 11+0
 
inka85: Sympatiani sinne :hug: Täälläkin esikoinen tekee hampaita ja valvottaa nyt yöt |O Ylähampaat tulossa ja näkyis olevan neljä aika hilkulla. Yks tuli viime yönä läpi. Nyt annettiin suosiolla Panadolia ennen unille menoa, mutta eihän se kauaa auta. Väsyttää jo valmiiks... Eilenkin menin jo ysiltä nukkumaan ja silti olin aamulla silmät ristissä.

Iloinen:
Kiitos! Ihanaa, kun molemmilla oli kaikesta huolimatta asiat ok. Seulan tuloksia meillä vielä odotellaan tosin.

Tepa75
: Nimiä hätäkastelupaan..?? Iik, missä tuollaisia kysytään? Kuulostaapa hurjalta :|

tiiut: Joo, lähinnä itsesi kannalta muista levätä, jos vain mahdollista. Vaikka eipä se tietty pitkän päälle ole sikiöllekään hyväksi, jos jatkuvasti on kova stressi päällä. Saisitko mitenkään vähennettyä hommia tai levättyä paria päivää? Auttaisiko?

Muffa: Nauti pitkästä vapaasta!!!

Tänään taas oksensin. Piiiiitkästä aikaa. Ei kiva. Nyt jätskiä ja Frendit ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja rimpulakissa:
Tepa75: Nimiä hätäkastelupaan..?? Iik, missä tuollaisia kysytään? Kuulostaapa hurjalta :|
Meillä piti esikoisen kohalla täyttää sellanen esitietolomake, mikä piti ottaa sairaalan mukaan kun meni synnyttään ja siinä oli kohta johon piti laittaa lasten nimet ja saako antaa hätäkastetta. Mä täytin sen ja siellä esikoisen kansiossa sitten luki ne nimivaihtoehdot mutta hätäkastetta ei tarvinu antaa. Mutta siellä ne on varmaan vieläkin esikoisen tiedoissa sairaalapapereissa. Saatiin kattoa meidän esikoisen kansiota jne. ku se oli osastolla, muutenhan ne ei taida niitä tietoja juuri näytellä. Mutta meilläkin tuo paperi annettiin täytettäväks loppuraskauden puolella ettei ihan vielä tässä alkuvaiheessa et en tiiä sit onko Tepa75n kohdalla kyse jostain muusta..


nöttis & kirppu rv 8+5
 
tosta hätäkaste jutusta mulle tuli myös tuo lappu kotiin esikosta, ja se piti viedä sillon kun käy siel np ultrassa, taitaa vaihdella paikoittain että millon se annetaan. nyt kun tuli eilen kutsu sinne ultraan (3.3) nii nyt ei ollut sitä lappua siinä.

meillä kanssa valvotaan yöt nyt sano esikon neuvolantäti että pitäis yö syötöt jättää pois kun ollaan alettu syömään iltasin aina puuroa ja muutenkin kiinteitä syömään, niin tyttö herää joka yö sen 2-3 krt ja eikä ole kuin korkeentaan yhesti nälkä mutta tissille pitää päästä "nuohoomaan", oon kaikki keinot kokeillu mutta ennemmin saadaan häätö kun vierotettua tuosta tissistä.. :D

Tepa75 ei ole viel liitoskipuja, ja kauhulla odotan niiden tuloa taas, olin viime raskaudessa osastolla lopussa siihen asti kun synnytin (4päivää) kun oli niin jumalattomat kivut selässä ja joka puolella, eikä pystynyt nukkuu ollenkaan niin siellä sain sit lääkettä. tosin mulla on myös selkärankareuma että sekin tekee kyl kipuja ihan kivoiks.

t.hosso ja eemeli 10+3 :heart:
 

Yhteistyössä