Syyskuun sydäntenmurskaajat *helmikuussa2009*

Alkuperäinen kirjoittaja arianrhod:
Mii26 voihan se olla istukan sykekin, se on äidin sykkeen mukaan, sellanen viuh-viuh syke :p :)
arianrhod Minkä merkkinen doppler siula on? Miula on angelsound. Se ääni on vähän niinkun paum, paum, paum ??? Mahdoton selittää.. Eilen olin niin väsy, etten jaksanu alkaa laskeen niitä sykkeitä. Nyt testasin sykemittarilla omani joka oli 85-90 (ihmeen matala!!!) Nyt vois koittaa laskea mahdollista vauvan sykettä :heart: Toivotaan ettei pahoinvointi yllätä.. Sen havainnon tein, että syke kuului eilen hitusen ylempää kuin aiempina viikkoina. Viime testauksesta on n. pari vkoa aikaa.

Peukkuja odottava ja onnellinen ultraan! Itellä olis ylihuomenna..
 
koitin laskea, mut kyl se vaan niin vaikeeta on! jotain 110 sain ja sit oma syke oli sykemittarin mukaan 89. mutta ymmärtääkseni pitäis olla paljon korkeempi kun tuo 110? voi voi.. pelkääkö kukaan yhtä neuroottisesti np-ultraa ku mie? mie alan melkein täriseen pelosta, kun ajattelen asiaa!!! johtuu varmaan just siitä, et sen jälkeen vois rentoutua ja alkaa nauttia raskaudesta, kuuluttaa ehkä koko maailmalle jne. kaikki on nyt siitä yhdestä tutkimuksesta kii.. miul on aivan hirveä pelko!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
pelkääkö kukaan yhtä neuroottisesti np-ultraa ku mie? mie alan melkein täriseen pelosta, kun ajattelen asiaa!!! johtuu varmaan just siitä, et sen jälkeen vois rentoutua ja alkaa nauttia raskaudesta, kuuluttaa ehkä koko maailmalle jne. kaikki on nyt siitä yhdestä tutkimuksesta kii.. miul on aivan hirveä pelko!!!


:wave:
Se ultra on siis huomenna. Viime yönäkään en saanut kunnolla nukuttua, mitäköhän seuraavasta tulee... Onneksi olen hiihtolomalla, työnteosta ei taitaisi tulla mitään.
Taidan lähteä shoppailemaan, jos se veisi ajatukset muualle!

Tsemppiä Mii26 tärinään!

-Siiri S, 11+5
 
oi kun voiskin lähteä shoppaan! se voikin olla tää 4 seinän sisällä oleminen, mikä tekee asioille ihan älyttömät mittasuhteet :D oksentaminen jatkuu edelleen, vaikka rv12. töissä käyn sitkeästi (ämpäri autossa mukana!), koska pystyn töissä juoksemaan yrjöllä. henkkamaukalle ei olis järin mukava laatata.. se siitä shoppailusta.. oih, tai jos pääsis kampaajalle *haaveilee* |O mikä olo muilla pahoinvoijilla?
 
Mii26, jos se syke ihan eri tahtiin menee ku omas niin ei se muu voi olla kuin vauvan syke :) eikös tuo sykekin aika yksilöllinen oo sikiöllä, että jollakin voi olla se 160 ja joillakin tuolla 120 kieppeillä, korjatkaa jos väärässä oon?

Niin ja mullakin angelsounds. Tänään sain minäkin tuossa aamusella ne kuulumaan tuolta ihan suurinpiirtein nivusesta asti :D Oli pikkunen karannu sinne asti. Ja kyllä se np hyvin menee :) Mäkin jännitin ja en saanu nukuttua, ja sit ku kaikki oli hyvin melkeen tipuin siitä tutkimuspöydältä ku jännitys hävis :D
 
arianrhod on se hitusen tiheämpi, mutta en pysty varmuudella sanomaan.. nyt oon niin neuroottisessa mielentilassa ton ultran suhteen, että taitaa olla parempi etten ees yritä tutkailla niitä! Vitsit että ihminen onnistuu ressaan itestään ihan sekobollan :LOL:

on kyl niiiiiin fiksu olo että! :whistle: ehkä mie kohta rauhotun.. taitaa olla niitä hormooneja :LOL:
 
ihanaa ihanaa ihanaa ihanaa.... Ultra meni todella hienosti. siellä vauva vilkutteli ja heilutteli jalkoja. sydän löi ihanasti ja varpaatkin pysty helposti laskemaan.. aivan mahtava tunne!! :heart: nyt on helpottunut olo ku n tietää että kaikki on hyvin :heart: Ultra kuvia tulee varmasti tuijoteltua moneen otteeseen. vaavi oli 12vk ja 8cm pitkä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
oksentaminen jatkuu edelleen, vaikka rv12.
En halua pelotella, mutta itse oksensin koko raskauden esikoista odottaessa eli synnytykseen loppui se pahoinvointi, samoin toisen kohalla pahoinvointi päätty synnytykseen eli vkoille 18+0 kun enkeli synty.

Nytkin olen oksentanut ihan kiitettävästi joka pvä reilun kolmen viikon ajan (tai neljän vkon ajan) ja tuntuu et pahenee vaan. :x Mutta näillä mennään, mulle tää ei siis oo uutta. Toivottavasti sun ei kuiteskaan tarvis ihan koko aikaa oksentaa vaan helpottas puoleen väliin mennessä. :hug:
Jaksuja!!


nöttis & kirppu rv 9+4
 
Neuvola kuulumisia: Epäilyksistäni huolimatta siellä ultrattiin ja siellä se pieni ihmisen alku jalkojaan heilutteli ja :heart: jumputti hienosti. :heart: :heart: :heart:

Oli vähän rakeinen kuva kun otettiin masun päältä ja olin tietty käyny vessas ku en tienny et ultrataan, mutta kirppu vastas pvälleen vkoja. :heart: Voi olla kuiteskin että muuttuu vielä, ens vkolla uus ultra ja sit saa jo varmaan parempaa kuvaa paremmilla laitteilla ja ku tietää olla käymättä veskis. :) Sit lähti lähete äiti-polille nt-ultraa & veriseulaan ja sitä nyt odotellaan vaikkakin se pelottaa ihan sikana. Enkeli pomppas siitä veriseulasta. :(

Mutta nyt kuitenkin tän pvän ajan huojentunu fiilis, ei ole tuulimuna. =)

:heart: :heart: :heart:

nöttis & kirppu rv 9+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja odottava ja onnellinen:
turhaan pelkäätnöttiäinen
Mäkin niin toivon että ei se lotto-voitto väärinpäin voi kahta kertaa peräkkäin sattua mutta kun niitäkin tapauksia löytyy... Näillä mun taustoilla mä en voi muuta kuin pelätä pahinta, vaikka kuinka tiedostan sen on että on paljon suurempi mahdollisuus että kaikki menis hyvin ku et jotain löytys.

Mutta näillä mennään ja ennen kuin mulla on tieto veriseulan & nt-ultran tulos niin en voi vapautuneesti nauttia vielä. :| Rakenne-uä:n jälkeen voin sit varmaan kokonaisuudessaan vasta ns. huokasta.

nöttis & kirppu rv 9+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja odottava ja onnellinen:
nöttiäinen no mutta toivotaan ainakin parasta. itselläniki on yks keskenmeno takana ja ennen ultraa ajattelin että ei siellä mitää oo tai että jotain on pieles... mutta kaikki olikin hyvin.
Nii, eipä se auta kuin toivoa parasta. Loppu peleissä mikään ei kuitenkaan oo meistä kiinni vaikka kuinka haluttais, se on aina korkeimman kädessä ja sen mukaan on vaan elettävä. :|
 
Onnea mukavista ultrakuulumisista!! :heart:

Mä sain tänään veriseulan tulokset ja olivat normaalit. Siinä ei mainittu mitään riskilukuja tms. Luki vaan, et "normaali, ei anna aihetta jatkotoimenpiteisiin".

arianrhod: Mulla saatiin nivusen luota neuvolalääkärillä syke, mutta hän sano, että on ehdottomasti mun omaa laskimosykettä. Vaikka olikin aika nopea. Mutta kai niiltä main voi ihan sikiönkin sykkeen sitten kuulla..?

nöttiäinen: Toivotaan nyt parasta sinun odotukseen!! :flower:

Kävin äsken kaupoilla pojan kanssa. HUH! Luulin et valittiin loistava ajankohta lyhyelle shoppailulle, mutta mitä vielä, koko ajan kitisi jostain syystä. No, saatiin toiselle sentään jotain uusia vaatteita. Kasvaa niin nopsaan, ettei äitee oo ehtiny ostaa vaatteita samaan tahtiin :D
 
nöttiäinen: Mä muuten mietin tuota, kun muistelin et ennen tätä np-ultraa ei sais käydä veskissä, mutta meilläpä luki siellä polilla isoin kirjaimin, et käy vessassa ennen ultraa. Hämärää. Miten voi muistaa noin väärin vaikkei aikaa ole kuin reilu vuosi edellisestä visiitistä. Eikä se voi tarkottaa sitä rakenneultraakaan, kun on ihan eri kerroksessa. Näkyiskö se sikiö jotenkin paremmin /selkeämmin jos ei olis käyny vessassa?

odottava ja onnellinen: Kiitos :heart: Hienoa, et sullakin oli ihania ultrakuulumisia! Kyllähän se jotenkin konkretisoi et oikeesti on raskaana :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja rimpulakissa:
Näkyiskö se sikiö jotenkin paremmin /selkeämmin jos ei olis käyny vessassa?
Kyllä, sillä täysi rakko nostaa kohtua ja näin ollen kohtu ja sen sisältö näkyy paremmin. Oisko nt-ultrassa siellä päin sit eri ohjeistus, ku täällä ku meen äippäpolille tuohon ultraan ni siinä lapussa mikä tulee postissa muistaakseni lukee että aina rv 20 saakka ultraan tultaessa rakossa oltava virtsaa. Jännä miten vaihtelee.

Nyt ens vkon ultraan mihin menen ni sekin otetaan masun päältä että siinä ainakin vaikuttaa kuvan laatuun ja on paremmat näkymät jos rakko on täysi. Oiskohan se sit niin et jos ultrataan alakautta ni sit pitää olla tyhjä rakko? En tiedä.
 
sykkeistä ite kyl ainakin erotan ihan selvästi oman ja vauvan sykkeet. vauvalle syke on kuin kavioiden kopsetta, tänään oli 165krt/min.. normaalisti on muistaakseni jotain 120- alta kahdensadan.

pissillä käymisestä ennen ultraa alkuraskaudessa kun paremman näkyvyyden saa sisäkautta ultraamalla niin sillon yleensä käsketään käydä pissillä koska näkyvyys on silloin parempi kun taas pidemmällä ollessa kun ultrataan vatsan päältä täysi rakko taas takaa paremman näkyvyyden.

mää laattasin tänä aamuna kans :x neiti herätti ennen seitentä ja olin pari tuntia syömättä niin heti lensi laatta, muutenkin mulla näkyy olevan että jos en syö niin tulee ihan äly heikko olo ja sitkun viel imetän niin entistä enempi.

ens viikon tiistaina ois se np ultra.. menispä aika nopeaan niin näkis pienen :heart:

ihania ultra/neuvolakuulumisia teillä :heart:

t. hosso ja eemeli tasan 11 :heart:
 

Yhteistyössä