***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

Esmeraldalle vinkiksi, että kokeile vesijuoksua. Siinä ei kädet rasitu, kun niillä ei pitäisi kauhoa eteenpäin. Uimahalleissa on niitä vöitä lainattavaksi. Itse tuossa keväällä kun maha oli jo hieman kasvanut kävin muutaman kerran (normaalisti käyn aina talvisin). Vyön vaan kiinnitin mahan yläpuolelle. Ja jos et ole ikinä vesijuossut, niin ota rauhallisesti. Vedessä ei huomaa, että tekee tehokkaasti. Aina ekan kerran jälkeen pitkästä aikaa jalat muuttuu ihan velliksi kun nousee altaasta, kun on vähän innostunut juoksemaan.

Jalkojen turvotukseen saattaa auttaa Hirudoid forte (apteekista). Ja sitä saa käyttää raskauden aikana. Itse yritän päästä sen avulla ikävästä mustelman tapaisesta läntistä eroon jalassa. On siis pieni joku laskimotukos tai jotain, mutta ei vaarallinen.

Nyt täytyis mennä kokeilemaan höyryimuria parvekkeen laseihin, jos vaikka tulisi puhdasta. tai paremminkin minä laitan laitteen käyttövalmiiksi ja mies alkaa siivoamaan. Sitä vois vaikka kahvit juoda siinä katsellessa. Ja iltapäivällä mennään vähän niinkuin treffeille leffaan
:heart:

Helinä
 
Huomenia kaikille!

Toivottavasti muut ovat nukkuneet edes vähän paremmin kuin allekirjoittanut. Yläselkä jumittaa aina öisin, ihan kuin joku vetäisi lapaluiden väliin puukolla. Kipu on ihan sietämätön ja vaivaa siis vain sängyssä useamman tunnin makaamisen jälkeen, ei esim sohvalla. Onko kellään samaa ongelmaa?

Ajattelin kohta lähteä mammajoogaan pitkästä aikaa. Jos siellä saisi vaikka vähän paikkoja venymään ja kohdalleen. Kävin koko kevään kaksi krt/vko mammajoogassa ja se oli oikeesti ihan mega hyvä juttu. Nyt kuitenkin kesällä homma on jäänyt lomien ja muuton myötä. Toivottavasti tästä saisi vielä uutta inspistä jatkaa joogaa synnytykseen asti.

Edelleenkään en ole mittanuahaa löytänyt. Seuraava neuvolakäynti torstaina, ehkäpä täti siellä voisi mitata tuon masun. Ajattelin muutenkin purnata tästä raskaasta olosta ja ennen kaikkea selkävaivasta. Ensi maanantaina pitäisi mennä töihin pariksi viikoksi mutta no way, en todellakaan aio sinne enää mennä! En vaan pysty, olo on niin tukala.

Turvotuksesta en ole onneksi vielä ollekaan kärsinyt. Juon kyllä aika paljon vettä mutta uskon, että se on aika yksilöllistä miten nestettä kertyy. Ja jos sitä on tullakseen niin ei sitä voi veden lipittämisellä kokonaan estää. Nautin siis siitä, että on edes yksi vaiva jota minulla ei ole vielä ilmennyt :kieh: .

Nyt siis joogaan ja nauttimaan pilvisestä säästä (enpä olisi uskonut tätäkään suustani ikinä päästäväni :LOL: )

Cummastelija 32+1
 
Rv 34+1 ja saan elää normaalisti. Eli ei estellä ja kun näytti niin hyvin viihtyvän masussa, ettei tule varmasti syntymään lähi aikoina.

Jalat ja kädet turpoaa. :( Ja tosiaan, vielä se 3 viikkoa, sitten alkaa rv 37+ ja pitäisi olla täysiaikainen ja saisi kyllä jo tulla. En yhtään laittaisi vastaan. :LOL:

Ja olen kyllä ihan samoilla linjoilla ElämänIlon kanssa. Ei jaksa. Yöt menee päin mäntyjä lähes aina, iltaisin on yyber hiki ja vaatteet ahdistaa. Jne valivalivalivalivali.
Mutta pitää koettaa ajatella, että en kyllä mihinkään tätä nöttöstäni vaihtaisi ja toivottavasti saan neidin terveenä syliin. :)

Isi on niin herttainen. Ei se normaalisti sano tai mitään, että odottaa vauvan syntymää, mutta silittelee masua kovasti ja yksi ilta kun juteltiin, niin paljasti hyvin odottavansa neitiä. Ja sen, että ajattelee kyllä ja odottaa itsekseen.

Tekisi mieli tilata niitä nimi tutteja jo. :D Ja sellainen pipo, mutta mietin mikä olisi hyvä teksti siihen pipoon. Isin kulta? Isin tyttö? Isin (oma p)rinsessa? Haluan jotain isiin liittyvää.
 
Heips,

kovin kummoisesti ei täälläkään nukuta :kieh: Alkuyöstä saan yleensä 2h nukuttua (välillä heräten kääntämään kylkeä tyynypinojeni kanssa), kunnes alkaa lonkkia ja alaselkää särkemään. Pyörin yleensä muutaman tunnin ja aamuyöstä saan taas torkuttua suht hyvin. Sohvalle olen siirtynyt useana yönä, siinä puoli-istuvassa asennossa on kivutonta makoilla. Meillä esikoinen vaan tuppaa aloittamaan aamut aina klo 6:20, joten eipä sitä pitkään ikinä loikoilla. Ihan täpinöissäni olen aina välillä, kun saan seitsemään nukkua, kuten tänäänkin jopa 7:06 :D :LOL: Lomaa olisi jäljellä vielä tämä viikko ja sitten 3 viikkoa pitäisi jaksaa töissä :/ Mulla on ens tiistaina neuvola iltapäivällä, joten ainakin nuo pari pv koitan miltä työnteko tuntuu ja jos on tuskaa niin kyselen sitten oisko mahiksia saikulle :/

Ihana lukea kun toiset teistä on vielä niin aktiivisiakin liikunnan suhteen, vesijuoksua ja mammajoogaa =) Munkin tekisi mieli, kun on rajoittunut max. 30min kävelylenkkeihin mun liikkumiset. Sitten alkaa alavatsaa jomottamaan ja jatkuvaa mahan kovettumista. En oo viitsinyt rääkätä sitten itseäni. Mä olen muutenkin sellainen "touhutäti", etten pahemmin aloillani osaa olla, joten hyötyliikuntaa kyllä tulee B) Koko talon jokapäiväinen imurointikin kestää nykyään melko kauan ja siinä kyyristellessä tulee ihan hikikin!

Turvotus
on mulla pysynyt melko lievänä edelleen (vasenta "vammajalkaa" lukuunottamatta). Juon aika reippaasti vettä ja vichyä, varsinkin nyt lomalla ollessani. Onnekseni olen pahemmilta turvotuksilta välttynyt.

Mahanympärys on nyt rv 31+1 96cm. Mittanauhana toimi sellainen metallinen mitta, kun en taida edes kunnon mittaa omistaa, miehen työkalupakista hain äsken mitatakseni :ashamed: En ole aiemmin edes mahaa mittaillut, mutta ei tuo nyt niin kovin suurelta kuulosta, vaikka tuntuu, että olen jo aika valtavan kokoinen :whistle: Kilojakin tullut about 12kg, eikä asiaa helpota tää järjetön mässääminen, jota toteutan päivät pitkät :ashamed: Juuri tein mansikkakakun ihan vaan huvikseni, kun eilen ostettiin pari litraa mansikoita ja niitä jäi sopivasti kakkua varten :p Naminami :p


Kristelle 31+1
 
Oikein kauhistuttaa lukea kuinka joillain on nukkuminen vaikeaa. Itsekin kärsin kuumuudesta ja on vaikea saada uni, mutta kun unen saan nukun kyllä hyvin - edes vessakäynti ja kyljen vaihto ei sekoita unta. Viime yönäkin nukuin noin 10 h :snotty:

Turvotusta on välillä nilkoissa. Junamatkojen jälkeen aivan kauheat :| Onneksi ei tarvitse enää matkustaa junalla. Jos nilkat turpoaa, ei auta mikään siihen vaivaan, paitsi aika. Automatkoilla ja junassa myös jalat meinaa turvota niin ettei kenkiä saa jalkaan.

Itse olen kyllä ollut laiska liikkuja. Cross trainerilla muutamia minuutteja kerrallaan olen joskus tehnyt, mutta sitten jo kovettu vatsa enkä uskalla jatkaa. Kunhan viikkoja kertyy vähän enemmän uskallan taas sitä "harrastusta" jatkaa. Hyötyliikunta (kotona hääräily) on ollut minun liikuntamuoto jo pitkään :)

Sorruin ja tilasin vauva-lehden tässä vähän aikaa sitten. Jospa se alkais jo ens kuussa tulemaan niin saa ainakin yhdelle päivälle jotain uutta tekemistä :) Viikonloppuna mennään äidin luokse, jossa odottaa loput vauvan vaatteet ja tavaroita (itkuhälytin, sitteri...). Pääsee taas järjestelemään ne paikoilleen! Noita vauvan tavaroita on niin ihana laitella.

uneksija85 ja papu 32+1 :heart:
 
Vivid
Terveisiä Tukholmasta :wave: Me tehtiin viikonloppuna ex tempore-reissu Ruotsiin ja nyt ollaan onnellisia uuden auton omistajia. Matkaan tarttui BMW 530ia, farkku, -01 ja varusteliste on piiitkä. Eli tulevan bemaristi-vauvaperheen unelma-auto kaikilla herkuilla, esim. integroidut lastenpenkit/korokkeet :D Reissu oli kaikinpuolin onnistunut, mutta kroppa joutui koville. Sunnuntaina oltiin paljon liikenteessä ja nilkat turpos ja sisäreidet kipeyty kävelystä. Mutta tänään on taas paljon parempi olo.

Suppareita Täällä on alkanut tuleen luultavammin harkkasuppareita. Maha kovetteleen melki päivittäin, mutta kipeetä ei tee yhtään. Eli uskon, että tää on vaan kropan tervettä valmistautumista tulevaan.

Navanympärys tällä hetkellä 98cm (35+4)

Närästys on tällä hetkellä inhottavin vaiva, mitä on. Sitä on melkein päivittäin. Kurkkua polttaa ja on sellanen täyteläisyyden tunne, yäk. Ei tee mieli syödä mitään, mutta sit alkaa päätä särkee, jos ei syö säännöllisesti. Kurjaa... Mä vaan toivon, että tää lapsi laskeutuis ja olotila täällä ylävatsalla helpottais.

Mä ainakin kaipaan vanhaa kroppaa!! Kaupoissa kierrellessä huomaan monesti, kuinka ihailen kaikki normivaatteita, mutta sit tajuan, että ei ne mahu mulle. Ootan kyllä niiiiin innolla, että pääsen ostaan kaikkia ihania uusia pieniä ja kapeita vaatteita :p Mutta toisaalta mun on hirveen vaikee aatella itelle sellasta litteetä mahaa. Jännä katella jotain vanhoja kuvia ja miettiä, että oonko mä tosiaan ollut noin hoikka joskus. Ja farkkuja, niitä mä kaipaan!! Ennen en oikeestaan muuta housuja pitänytkään ja nyt oon pitänyt farkkuja vaan alkuraskaudesta. Kyllä se 8 kuukauden masun kasvatus ja noin 7 lisäkiloo on saanut kropan näyttämään vähän erilaiselta.

Vielä puolitoista viikkoa ja Hippu on täysiaikainen, ajatella!!!

Vivid ja Hippu 35+4
 
J84
Päivää pinoon :)

Aamu alkoi aikas erikoisesti....

Ukko hörppi olkkarissa kahviaan, kun itse raahauduin sängyn pohjalta paikalle niin hänellä meinas mennä kahvi väärään kurkkuun, kun hän sitten pöllähtäneenä kysyi; "mihin mun maha on yöllä kadonnut" :eek: Olin et "täh, mitä sä horiset??" Kipitin peilin eteen ja kas kummaa..tosiaan massu on pienempi kuin eilen nukkumaan mentäessä. Mahanympärys on toissapäiväisestä lukemasta 118cm tippunut 110cm :eek: Onkohan poika viimein kääntynyt raivotarjontaan???

Sunnuntai 31+2 ja tämä aamu 31+4


Tää päivä on mun osalta niin kuin pulkassa...oon kerinny peseen jo meidän ikkunat, joita on toistakymentä ja sit oon siivonnu sisällä ajan kuluks..nyt särkee alaselkää :/ En jaksa enää mitää |O

Perjantaista neukkua odotellessa J84 31+4
 
Olotilasta: itelläki alakaa olla jotenki olo välillä ihan tukala.. tuntuu että vaikka viikkoja on vasta päälle 31, ni massu on jo iso ja vauvalla ahasta, ainaki liikkeet on tosi kovia ja välillä ku vauva punkeaa itteäsä toiselle kylelle, ni sattuu ihan tosissaan!! Sitte ku on näitä supisteluita ja vuotoa + se streptokokki, ni koko ajan on sellanen pelko että jos kaikki ei meekkää hyvin.. toisaalta siis oottaa että ois äkkiä se aika että vauva syntyis ja toivois että kaikki menis hyvin, mut sitte toisaalta kuitenki toivoo että vauva pysyis vielä monta viikkoa sisällä, ku on reppana niin pieni.. vaikeaa.. :/

Oon ihan kade teille jotka pystytte vielä harrastaan liikuntaa.. ite en voi kävellä ku postilaatikolle ja sillonki jo supistelee :( Ennen näitä suppareita poljin joka ilta crosstrainerilla, mut nyt ei voi tehä yhtää mitää!! Saa nähä kuin huono kunto sitä on synnytyksen jälkeen, ku pahimmassa tapauksessa joutuu vielä melkein 2kk olla tekemättä yhtää mitää!

Nukkumisesta
: Täällä onneksi unta riittää ja illalla tulee uni kyllä aika hyvin, ellei pikkuinen sitten riehu hirveästi masussa! Ja yöt nukun kyllä sikeästi.. :) Päivälläki oon tosin väsyny (varmaan matala hb vaikuttaa) ja joka päivä melekeen nukunki päikkärit jos mahollista.. nytki ois tarkotus mennä nukkuu ku molemmat lapset nukahti..

Aurinko paistaa ihanasti :) Ei vaan jaksa paljo ulkona olla ku ei voi ku yhessä kohti istua! Mut täytyy nyt kuitenki yrittää nauttia tästä loppuraskaudesta, ei mee kauaa ni meillä kaikilla on vauvat maailmassa :heart:

Anrika & Tepi 31+3
 
Jellona84 Kylläpäs tosiaan on maha pienentynyt :) Mun tuleva neuvolatäti kaveri sano, että maha on sen muotonen, että arvais vauvan olevan raivotarjonnassa. (Osu ainakin mun kohdalla oikein, kun ensin arvioi ulkonäön perusteella ja sitten kokeili.) Mutta eihän sitä tiedä ennenkun kokeilee :) Mä osaan nyt tunnustella vähän paremmin omasta massusta ainakin pään ja pepun, kun tuo samainen kaveri vähän opasti :)

Vivid Mulla kanssa kauhea hinku kaupoissa aina niihin normaali vaatteisiin ja farkkuihin joissa ei ole navan yli menevää kangasta :) Sitten aina iskee kauhea masennus, kun oon varma, että mitkään vaatteet ei mahdu päälle pitkään aikaa raskauden jälkeen ja maha on liian iso ja ja ja..... Kauhean pinnallista valitusta, mutta minnekäs ne ulkonäköasiat häviäis, vaikka raskaana onkin. Tulee huono omatunto, kun mietin tuollasia - yhyy, musta tulee huono äiti. Ihanat hormonit saa mukavia ajatuksia päähän :D
 
Nonnih, tulipahan sitten shoppailtua.
Kaupoissa oli ihanan viileää! Voi juhlaa, kun parissa kaupassa viivyin vähän liiankin pitkään kun ei hikoiluttanut yhtään, kiitos ihanan ilmastoinnin!!! :LOL:
Itelle ei tullut taas osteltua mitään muuta kuin yks hihaton lisää... Ei tässä kauheena auta ees katella mitään vaatteita, niinku muutamat on kommentoinu. Tulee vaan itku linssiin jos löytää jotain ihanaa ja tietää, ettei mahu. Eikä viiti tyhjääkään ostaa kamalasti vaatteita, ku ei tiedä että koska ne sopii! Ja Vivid +7kg ylimääräistä? Voi kun selviäis niin vähällä, itellä tullu jotakuinkin +20kg!!! Siinä on urakkaa sitten syksylle!!! onneks tosin varmaan suuri osa on tota nestettä, joka toivon mukaan häipyy kun synnytys ohi... Ja tissitkin varmaan painaa jo yli pari kiloa per lollo :LOL:

Neukkulassa ei mitään erikoista, käytiin vähän synnytyskuvioita läpi, että mitä sit tapahtuu jne, ja sain jotain lappusia kotiin... ohjeita ym. Ja TAYSin "tiedotteen" synnyttämään tuleville, että tukihenkilön pitää ottaa omat sisäkengät mukaan :eek: Pitääkö siitäkin nyt erikseen oikein A4-kokoinen tiedote skriivata? :LOL:
Ens viikolla on neurologi, ja sitä seuraavalla viikolla neuvolalääkäri. Kivaa ravaamista... huoh. Niin, ja painoa ei ollut tullut yhtään! Grammalleen sama kuin 2 viikkoa sitten!! Ihanaa :D

Nyt syömään, ja Prismaan ostamaan porakonetta. Pääsen vihdoin laittaan taulut seinille, kun pääsee poraileen propuille reikiä... hahaa...... hahahahahaaa... porakone!!! *sekosi* :LOL:

:heart: :heart: :heart: :flower: :flower: :flower:
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Ja Vivid +7kg ylimääräistä? Voi kun selviäis niin vähällä, itellä tullu jotakuinkin +20kg!!! Siinä on urakkaa sitten syksylle!!! onneks tosin varmaan suuri osa on tota nestettä, joka toivon mukaan häipyy kun synnytys ohi... Ja tissitkin varmaan painaa jo yli pari kiloa per lollo :LOL:
Roona, ei tässä mitään hätää tuu olemaan, kun mennään sitten syksyllä tohon Lukonmäkeen vetään vaunutreenejä. Ja Kerttuneiti lupas jossain miitissä, että tulee sit kuvaamaan meiän touhuja, hahaa :LOL:
 
Terve..

Täällä tuli jalalla siirrettyä muovikassia missä oli vaatteita ja prkl ku otti häpyluuhun, nyt on sen jälkee ollu vaikeeta nousta ylös ku sattuu häpyluuhun.. pystyn kyllä liikkuu mutta inhottavalta tunuu.. :'(

Mulla ollu jo 4 aamuna kädet pirun kipeet ku oon heränny ei meinaa saada käsiä nyrkkii eikä auki.. ihanku ois kangistuneet jotenki.. :|

Ei oo helppoo tää loppuraskausaika täällä..
Jos jollain samanlaisia oireita niin laittakaa ihmeessä jotain kommenttia

O&O 34+1 :heart:
 
Äippäpolilla tuli käytyä ja kaikki niinku pitääki :) Makasin about puoli tuntia siinä sydänkäyräkonees kii ja kattelivat vauvan sykettä ja mahollisia supistuksia.. Eikä niitä tullu muuten sitte yhden yhtäkää mutta sitte ku ajeltiin kotiin niin johan alko taas supistelee, vissii 6-7 kertaa, sekosin laskuissaki jo lopulta :D
Seuraava käynti äippäpolilla onki si rv36 ja silloin on lääkäri ja saa painoarvion ja tehään synnytystapa arvio :)
Mullaki muuten toi mitta milla oon mitannu mahanympäryksen niin se on metallinen :) Enpä oo ikinä ollut sellanen joka ompelis tai kutois mutta työkaluja kyllä löytyny aina vaikka millä mitalla :LOL: Nytkin siis meillä on miehen työkalut ja mun omat kaapissa ku oon aina ollu sellanen tee se itse ja isältä oon saanu kaikki maholliset työkalut :LOL:
tää on oikeesti todella outoa jo.. Mulla on särkeny ties kuinka kauan selkää 24/7 niin paljo etten oo pystyny istuu, makaa, nukkuu, hengittäminen on sattunu, selkäranka kosketusarka.. ynnä muuta.. Niin nyt lauantaina ja sunnuntaina selkä ei ollu ollenkaan kipee ja nytkin vaan hieman jomottaa.. Mihin ne säryt yhtäkkiä katos?? :eek: Siis hyvähän se on ettei koko ajan oo tuskissaan mutta tosi outoa tämä on ku noin vaan yhtäkkiä katosivat :eek: Huomenna on fysioterapia selän takia ku perjantaina olin lääkärissä niin soitti fysioon ja kysy voiko sille tehä mitään, sanoivat että koittavat lämpöhoitoa :D Kattoo kuin se auttaa ku äite hoiti kylmähoidolla mun selkää muutamana iltana niin se kyllä autto, lämpöö ei sitte edes koitettukkaa ku se kylmä tosiaa tepsi jonki verran :)
Oletteko te pakanneet jo laukun laitokselle ja valkanneet kotiutumisvaatteet?
Mitenkä meinaatte vauvan pukea lähtiessä kotiin? Mulla ei ole aavistustakaan vielä :D Ei oo laukkua pakattuna eikä vaatteita katottuna :D Katotaa nii meikäläisen laukku on pakkaamatta vielä h-hetkelläkin :D
Tohon jalkojen turvotukseen en oo keksiny mitää muuta ku että yritän välttää sukkia ja niitä ahdistavimpia kenkiä, viilentävää rasvaa joka tosin loppu eilen :( ja pitää jalkoja ylhäällä tai edes muuten vaan levossa mahdollisimman paljon.. Jalkakylpyä mun on pitäny kokeilla mutta ikinä muista :D
Ainii se kätilö äitipolilla sano että ihan normaaleilla käyrillä mennään ku mä naurahdin että eikös mennä yli käyrien jo :LOL: :D Se näytti kaavioo et tossa on yläkäyrä ja tossa menet sinä nii ihan on yläkäyrän alapuolella vielä :D Kuinka se sf silti menee neuvolakortissa koko ajan yli :D
Oliskohan siinä kaikki tältä kertaa.. :)

Viivi ja 32+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja odottava ja onnellinen:
Terve..

Täällä tuli jalalla siirrettyä muovikassia missä oli vaatteita ja prkl ku otti häpyluuhun, nyt on sen jälkee ollu vaikeeta nousta ylös ku sattuu häpyluuhun.. pystyn kyllä liikkuu mutta inhottavalta tunuu.. :'(

Mulla ollu jo 4 aamuna kädet pirun kipeet ku oon heränny ei meinaa saada käsiä nyrkkii eikä auki.. ihanku ois kangistuneet jotenki.. :|

Ei oo helppoo tää loppuraskausaika täällä..
Jos jollain samanlaisia oireita niin laittakaa ihmeessä jotain kommenttia

O&O 34+1 :heart:
Mulla on kans ollu tota häpyluun kipuilua, tosin sitä oli silloin kun liitoskivut oli pahimmillaan, joskus 10 viikkoo sitten... hui, kun siitäkin on jo aikaa!! :eek:

Mutta joo, siis toi käsien turvotus on mulla ihan tuttua kauraa, joka päivä. Aamulla pahinta kun ei veri kierrä, ihan nakkisormet, eikä taivu mitenkään. Oloa vois melkein kuvailla, kuin ois patakintaat kädessä? Ja mulla se turvotus ja taipumattomuus on ihan kokopäiväistä... Kyllä se helpottaa hetkittäin kun esim kraanan alla pitää kylmää vettä juoksemassa. Mies nauranu, että näyttää ihan siltä ku olis joku hygienia-pakkomielle kun käyn siellä vähän väliä käsiä pitämässä. Välillä montakin minuuttia kerrallaan kun tekee niin hyvää!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vivid:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Ja Vivid +7kg ylimääräistä? Voi kun selviäis niin vähällä, itellä tullu jotakuinkin +20kg!!! Siinä on urakkaa sitten syksylle!!! onneks tosin varmaan suuri osa on tota nestettä, joka toivon mukaan häipyy kun synnytys ohi... Ja tissitkin varmaan painaa jo yli pari kiloa per lollo :LOL:
Roona, ei tässä mitään hätää tuu olemaan, kun mennään sitten syksyllä tohon Lukonmäkeen vetään vaunutreenejä. Ja Kerttuneiti lupas jossain miitissä, että tulee sit kuvaamaan meiän touhuja, hahaa :LOL:
Niin joo, tosiaan... Meidän piti sit skabailla kumpi pääsee aikasemmin ton mäen rullaamaan ylös vaunujen kanssa... Hyi saatana, nyt kun miettii että pitäs se lyllertää ylös? Saan sykkeen nousemaan pelkästä ajatuksestakin... (Ja muille tiedoksi: kyse siis täällä TRE Lukonmäessä sijaitsevasta todella jyrkästä mäestä, vieressä oleva laskettelurinnekin jo kertoo varmasti kuinka "ihana" se mäki on)

Pitäisköhän meidän järjestää joku Lukonmäki-sprintti sitten? Jos Helinäkin tulis, eihän sieltäkään pitkä matka ole tänne... Raskauskilot karisemaan, kauhee lauma vaunuilijoita starttaa mäkeä ylös :D:D:D :LOL:
 
Moikka,

Aamuinen neuvolakäynti venyikin sitten 4 tunnin äitiyspoli käynniksi. Neuvolatäti lähetti minut äippäpolille varmuuden vuoksi ku verenpaineet oli niin korkealla.

Ihan alukis otettiin pissanäytteet ja verikoe, jotta voitaisiin selkea pois raskausmyrkytys.
Aluksi kuunneltiin vauvan liikkeitä ja sydänääniä joku puolisen tuntia, joka tuntu kyllä aika kivalta. Normaalit sykkeet ja liikkeet Möykyllä oli :heart: eikä verikokeissakaan ollut mitään eikä myöskään Möykyllä muuten ollut hätää. Joteskin en vaan ollut kauhean huolissani ku itsellä oli niin hyvä olla, mutta parempi tosiaan näin.

Kätilö siinä sitten minua tutkiessani ilmaisi et Möykky on aika melkoisen iso :whistle:
paino arvio oli 2800 g, mutta eihän se nyt ole kuin 300 g enemmän kuin se oli keskikäyrällä.
No mut nyt täytyy rajoittaa tota sokrun syömistä hiukan ettei Möykystä tule ihan super vauva. Kätilö käski varata ajan ensi viikolle neuvolaan verenpaineita ja verikokeita varten. Mikli Möykky kasvaa vielä tätä vauhtia kätilö sanoi että synnytys käynnistettäisiin jo vkolla 38.

no joo tässä minun kuulumisia tältä erää.

millasia teil muilla on nuo vauvojen koko arviot olleet?

Jooseppi & Möykky 33+6
 
Nonni :) Vihdoinki sain aikaseks laitettuu jalat lilluu veteen kera merisuolan ja ai että ku tekke ihanaa näille turvonneille räpylöille :D
Mua alko väsyttää iha sikana tänää sie äippäpolilla ku piti maata puoli tuntii niis letkuis kiinni ku niitä sykkeit katottii :D eka oli ihan siistii seurailla ja kuunnella niitä sykkeitä ja liikkeitä ku potki mut sitte tylsistyin ja alko nukuttaa :LOL: Äijäki kysy ku menin autoon että onko kaikki hyvin ku olin hiljasempi ku sinne mennes :D :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja uneksija85:
Roona82 ja Vivid Mä asun Hervannassa ni voin tulla vastaan sinne mäen yläpäähän sekuntikellon kanssa :D
Hahaa - eiku messiin vaan niitä mamma-makkaroita karistaan! Turha sluibailla pois kisasta - haaste on heitetty!!! Sä voit lasketella sen mäen eka alas sillai iisi-piisisti... Helinän kanssa. Sit rykästään se ylös koko porukalla. Kattoo kuka saa ekaks slaagin :LOL:
 
Dodiin, nyt on sitten joogat joogattu ja toivotaan, että ensi yönä saisi nukuttua vähän paremmin. Jos teidän paikkakunnalta vaan löytyy tuollaista mammajoogaa niin suosittelen enemmän kuin lämpimästi. Se on enemmänkin venytystä ja rauhoittumista kuin varsinaista urheilua. Itse en myöskään pysy enää liikkumaan vaikka mieli kuinka halajaisi jumppaan ja kävelylle, juoksusta puhumattakaan. Kävellä ei tarvi kuin 50 m niin masu vetää ihan kovaksi eikä liikkuminen onnistu. Mutta siis mammajooga onnaa, se on ihanaa!

Mua vähän harmittaa kun lueskelen teidän juttuja painoarvioista ja ultrista, olen suorastaan kade! Ei meillä täällä pk-seudulla sellaista ole tarjolla. On vain kaksi ultraa joista toinen oli np ja toinen rakenne ja siinä kaikki. Lääkärinkin olen tavannut vain kerran (muistaakseni rv 26) muuten edetään ihan vaan neuvolan tätskän jutuilla. En siis ole kertaakaan saanut mitään painoarviota vaikka kovasti sellaista haluaisin ja olisi mielenkiintoista tietää mitä pikkuiselle kuuluu :/ . Toinen eli viimeinen lekuri on sitten viikolla 36 jos mitään ihmeempää ei ennen sitä ilmene. Mielestäni tämä on kyllä aika vähän, pöh :(
 
Nevolakäynti ois takana ja seuraava käynti ois sit rv35 lääkärikäynti. Jes! Mäkin "pääsen" nyt syömään sit rautaa eli hb oli taas huonompi kuin kaks viikkoo sitten. Sf oli noussut 25,5->29 ja Purulla on komee taivotarjonta mutta pää kuulemma heiluu siellä edelleen melko paljon, eli ei kiinnittymisestä tietookaan. Vielä. Ja antoivat jonkun DVD:n messiin.. En tiedä onko ihan läppä mutta pitää tsekata, sen nimi on "Helistin - Oppaana vanhemmuuden polulla". Kuulemma neuvolat jakaa noita jos niillä sattuu niitä oleen. Aiheina DVD:llä ois näköjään raskausaika, synnytys ja vauvan hoito. Hmm.. Onko kukaan nähnyt kyseistä 105-minuuttista?

Roona, Vivid, Helinä - skabat on sit syksyllä.. :LOL: olis sekin näky!! Kauheeta vähän liukkaammalla kelillä koittaa mennä sitä mäkee ylös..sutis vaan armottomasti :LOL:

kerttuneiti ja puru tänään poks 33+0 :heart:
 

Yhteistyössä