***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

Sikainfluennsasta: Mä en hirveesti oo tuota ees miettiny enkä oo mikää hysteerikko sen suhteen, mut totta kai se pelottaa ku suurin riski on just meillä odottavilla äideillä ja pienillä vauvoilla. Mut maailma on täynnä kaikenlaisia tauteja ja sairauksia, eikä sitä auta alakaa jokaista pelkäämään et tuleeko se...

Meillä on juhlittu tänään neidin 1-v. synttäreitä.. tosin ne on vasta tiistaina virallisesti mut tänään jo kahviteltiin ku miehelläki vapaata ja itellä ihan hyvä vointi! :) Nyt on sitten massu täynnä herkkuja.. mies leipoi kakun mihin laitettiin tuoreita mansikoita ja oli hyvää :p Miehen pikkusisko tuli meille ja aikoi olla ens viikon mun kaverina, ku ei saatu kunnalta mitää hoitajaa lapsille ja yksikseni en pärjää näitten supistelujen takia! Onneksi sain kuitenki apua! Saa mieski olla rauhassa töissä... väliin säälittää tuo ukko ku joutuu kaikki kotihommat tekemään ja hoitamaan lapset lähes kokonaan töitten lisäksi, mut eipä tuo oo onneksi valittanu.. :heart: Ymmärtää tän mun tilanteen täysin... kyllä sitä nauttiiki ku saa nyt olla kotona sairaalassa makaamisen jälkeen!

Mulla ei oo ollu neuvolaa nyt kuukauteen enkä sairaalassa hoksannu käyä puntarilla, ni vähän pelottaa et kuin kamalasti paino on noussu.. :ashamed: Varsinki nyt ku ei voi edes mitää liikuntaa harrastaa eikä pahemmin liikkua ni varmaan tulee ylimääräsiä kiloja. Noh, ne on nyt pieniä murheita...

Anrika & Tepi 31+1
 
Mä en nyt kyl mittaa löydä mut vajaa kuukaus sitten mitta oli jo 115cm, huomen voisin katsoa neidin huoneen ja sieltä se mittaa varmaan löytyykin, en kyl tiiä et uskaltaako tätä ees mitata enään :whistle:

Sikainfluenssasta: Siis välillä on lukenut et sil on vaan ihmisiä peloteltu eikä oikeasti ole vaarallisempi kuin normi kausi influenssa, johon kuulemma kuolee kuitenkin enemmän ihmisiä kuin tähän sika. Mä tos yhdes vaiheessa sitä stressasin kun mulla on astma ja se ei ole hyväksi hengityselin sairauksia sairastaville mut nyt oon alkanut jo olemaan taas välittämättä kyseisestä taudista. Mietin kyl et jos se sikatauti pahenee niin onkohan just h- hetken aikaan sairaalassa hirmusti eristys potilaita ja kun muutenkaan en noihin sairaaloihin luota hoitovirheen takia et miten vaarassa siel sit voikaan olla.. mutta katsellaan..

Mii: Voi kun sulla on tukala olla :/ tsemppiä teille! :hug:

( . ) Vaikka ei kyl itselläkään ole yhtään enään hyvä olla, alkaa jo toivomaan et aika menis nopeempaa ja nää säryt loppuis.. mutta onneksi lopussa se kiitos seisoo. mä kyl oon suunnitellut et kun 35 viikkoa tulee täyteen niin alan elämään normisti ja jopa pikkusen rääkkäämään itseäni jottei menis ainakaan yliaikaseksi. Mä en kestä kun on luvattu et nää pirun helteet muuttuu viel kuumemmiksi |O

TiiuHti ja Nipa 33+5
 
Heippa kaikki :D
Ensimmäiseksi Mii Paljon Paljon Voimia :hug: :hug:
Olkkis Ikävä tapaus sattunut :( Onneksi ei sattunut mitään :hug:

Mun on pitänyt siitä neuvolasta laittaa.. no kaikki oli siellä hyvin.
Pissa puhdas, paineet kohdillaan, painoa tullut +1000 jotain :whistle:
ja mikä parasta hemoglobiini noussut 110--->128 :D :D
Vähänkö tuli hyvä mieli. Niin ja sitten sinne synnytystapa arvioon en joudukkaan?
Kuulemma ei ole tarpeellinen.. No ei se mitään tämä kumminkin jo neljäs joten tiedän mitä
odottaa ja mitä tulossa.

Synnytyksestä ollut puhetta ja ei jännitä.

Sikainfluenssa välillä mielessä mutta sitten taas ei... eipä sille itse mitään oikein
mahda. Ja uskon ja toivon että Suomessa kumminkin valmistauduttu siihen kunnolla.

Pitää vielä mainita että täällä poksuu taas tänään POKS*POKS*34* :heart::heart:
Laskettua aika niin lähellä mutta kumminkin silti niin kaukana :LOL:

Bebes & Salamatkustaja 34 :heart::heart:
 
Cummastelija minä mittaan aina vaan pulleimmasta kohdasta joka nyt sattuu olemaan tuossa navan kohdalla.

Sikalentsusta mua huolettaa se että miten sitten vauvalle käy jos sille tulee ko tauti :'( . Muuten en ole vielä ainakaan kamalasti panikoinut sen vuoksi. kun ei tiedä tuleeko se itselle tavallisen flunssan kaltaisena vai rajumpana. Toisethan ei sairasta sitä niin rajuna kuin vois olettaa kaikkien pelottelujen jälkeen.

TiiuHti ja merbau muhkeita on masut teilläkin :D . Onnitteluni :heart:

O&O aikalailla samoissa mennään =) , sellaiset rantapallot masussa :D

Rekkumaaria ja uneksija ihania pikkumasuja teilläkin.

Ei näköjään ole väliä onko se masu iso ja muhkee vai pieni ja pyöree ni meikäläinen on aivan haltioissaan kaikista :LOL: , mutta on ne vauvamasut niin syötävän ihania!!!!!

Hyvin nukutun yön jälkeen on vaihteeksi kiva alkaa touhuileen kun ei ole särkyjä, yes!

Anrika hyvä että sulla on siellä joku auttamassa. Saat rauhassa omaan tahtiin touhuilla ja lepäillä.

Naksos&Miina 34+4
 
Rv 32+5 ja ympärysmitta näyttää 115cm =) että ihan mukavasti kasvanut....

Mä olin sit viikonloppuna "tutustumassa" synnytyssairaalaan ku alko yöllä tulla suppareita 5-10min. välein, vaiks ne ei ollukkaan mitenkään hirmu kipeitä ni silti huolestuin ku ne ei levolla kadonneet (ennen puolta yötä alkoi ja neljään asti niitä kotona ihmettelin) Lääkäri sit tutkiskeli mut ja kaikki ok, ei ollu paikkoja avannu ja vauva oli ihan kunnossa... Oli vähän omituinen ulkomaalainen naislääkäri kun ei kirjoittanut saikkua ku yhden päivän, piti sit tk:sta hakea lisää ja se anto heti 8 päivää...Nyt saa olla levollisin mielin kotona vaik hirmu useasti tuo masu kovettuukin, mut kuuluu norm. raskauteen =)

Roonalle onnea :flower:

Hyviä vointeja kaikille, ei ole pitkä matka enää kellään nyytin saamiseen =)
 
Mulle ei ole tehty minkäänlaisia painoarvioita vähään aikaan. Silloin joskus 26vkolla oli arvio n.1kg, mutta nyt en tiedä yhtään :( . Jospa ne tekis jotain arviota jos tuo sf-mitta ei edelleenkään ole noussut paljoa. Viimeks oli kasvanu 0,5cm 2 viikon aikana. Oli kylä eri mittaajakin mutta silti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naksos:
Mulle ei ole tehty minkäänlaisia painoarvioita vähään aikaan. Silloin joskus 26vkolla oli arvio n.1kg, mutta nyt en tiedä yhtään :( . Jospa ne tekis jotain arviota jos tuo sf-mitta ei edelleenkään ole noussut paljoa. Viimeks oli kasvanu 0,5cm 2 viikon aikana. Oli kylä eri mittaajakin mutta silti.
Mulla ensimmäisessä ja toisessa varsinkin, 30 viikoilta lähtie alkoi hidastua toi sf-mitan kasvu, lisäks ihan lopussa myöskin sit pieneni entisestää, mut jos neuvolassa alkvat huolestua nii kyl ne tekee painoarvion. Mulla kylläkin sanottu että noin se tapahtuu yleensä loppuraskaudesta ku vauva etsii oikeaa asentoa ja sitten alkaa pikku hiljaa laskeutua.

painoarviosta 28+6 vauvalle tehtii painoarvio ja silloi pieni olis ollut 1,3 kg, ja syntymäpainoksi arvioitii 3,5 kiloa.
 
Hellou.
Hoitopöydän sijoittelusta - meillä siis ihan normi hoitopöytä, kahdella tasolla... Ja se ei tod. mahdu kylpyhuoneeseen, joten se on sitten meidän makuuhuoneessa, pinnasängyn lähellä. Ja pieni hylly vauvan leluille ym on kanssa makkarissa. Vähän tuo harmittaa, ettei mahtunut kylppäriin, mutta toisaalta - ei kai sitä pehvaa tarvii joka välissä pestä? Ite ainakin ajattelin, että vain silloin jos on jotkut karseet sinapit/tervat pitkin poikin...! Ehkä senkin takia, kun oma iho on aika atooppinen, eikä kestä jatkuvaa vesipesua, jotenkin sen sitten mieltää, ettei turhaan halua vauvaakaan pestä kokoajan. Ne kosteusliinat varmaan ihan hyviä - ainakin mitä kavereilta kuullut. Mutta sen näkee sitten. Turha tässä liikaa mitään suunnitella, vauvan ehdoilla sitten ajan kanssa...

Mulla ei mitään käsitystä noista painoarvioista tms. sf-mitta mennyt aikalailla siinä yläkäyrien tuntumassa. Itestä tuntuu, että on iso poika tulossa... En tiiä miks, mut tuntuu vaan, et ainaki se on pitkä! Hehe, varmaan johtuu siitä kun mies on hujoppi, ja oli syntyessään 54cm... "Isin poika" tulossa!

Täällä on nyt ihan selkeesti noi liikkeet muuttunu... Siis ei enää hyöri ja pyöri niin paljon. Liikkuu kyllä, mutta ei enää niin suurieleisesti. Oliskohan nyt sitten se rt ihan tosissaan, ja kiinnittynyt tonne alas jo? Kun niin kovin ollut painetta ja pojan puskeminen on sattunut tosi paljon. Nyt se vaan huilii tuolla, pään tuntee ihan alhaalla, ja toki välillä kädet ja jalat vispaa, mutta tosi "seesteisesti" se tuolla lepuuttaa :saint: Toivotaan, että pysyis nyt noin. Ei tässä kumartelemaan enää pysty, mutta muuten on jotenkin mukavampi olla itellä...

Ah, ja nyt taas Sims 3 ihmeelliseen maailmaan, Uneksija85 - mä hihkuin kans eilen ukolle, että "nää voi tehä vauvoja"! Hehe, mut enemmän mä tykkään kyllä kyhätä kaikkia tosi friikkejä hahmoja, ja kiusata niitä :LOL: :ashamed: Nyt "Nestori Ojankaivajan" pariin harjoittelemaan :D

Roona&Tahvo&POKS 34+0
 
Täällä mahan ympärys 105 cm. Lisäystä tullut siis normaaliin mittaan reilu 35%. Hurjaa :x
Painoakin tullut prosenteissa noin 16 % lisää, eli ei ihan mahdottomasti, mutta kymmenisen kiloa kuitenkin. Mutta eipä tuo paino paljoa rassaa, kun siitä on vauvaa ja muita tarvikkeita melkein suurin osa. Eipä rasvalle jää kuin kai joku 3-5 kg.

Painoarvio rv 30 ultran mukaan 3,6 kg. Mutta seuraava ultra on rv 35, joten siellä sitten näkee vielä tarkemmin.
 
Onko muut jo "täynnä" tätä oloa?? Tarkoitan, että väsyneitä oleen raskaana?? Ihte oon välillä niin tympääntynyt tähän oloon, ähkyyn, kuumuuteen joka tuntuu hehkuvan tuolta sisältä jostain, kipuihin, runsaaseen valkovuotoon, vattan vihlontaan, huimaamiseen, sydämentykytyksiin jne jne......
Välil sit kauhee morkkis ku jo nyt tunnen näin, ei jaksas välillä enää yhtään olla raskaana.

Kai se alkaa olla normaaliakin täs vaihees raskautta mut silti...oon nii itkuherkkä, kiukkuinen ja mielialat ailahtelee. Sit jotenni lamaantunut olo, ei jaksas tehhä mitään ku on kokovartaloväsymys. :LOL: :LOL:

Kunnon valitusvirsi, mut mihkä muuhunkaan sitä valittas?!?! :LOL: :LOL: :LOL:
 
Mie oon täysin kypsä tähän raskauteen. tällä hetkellä närästää ja on ihan jumalaton turvotus. Jalat turvoksissa kuten yleensä, mutta nyt on sormetki ihan nakkeina, ettei niitä saa nyrkkiin tai ees lähelle. Vettä pitäs jua ja paljon.

Mahanympärys näyttää olevan 117cm.

Painoarvio neitosella oli 32+5 2,5kg eli veikkaan, että nelikilonen tulee kuten siskostaan.

Hemppu ja sisko 34+3
 

Yhteistyössä