***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

Elämänilo3: Mä olen kanssa niin täynnä tätä :wave: Mulla on niin samanlainen olo kun sulla, että samoilla mennään |O

Kokoarviosta: Mulla tehtiin painoarvio viikolla 30+3 jolloin oli 1648g ja arvioitiin että täysi aikaisena se 3,5kg

Vyötärönympäryksestä: Mä eilen laitoin sen viikkojen 30+0 ympäryksen joka oli 115cm mutta nyt kun löysin mitan niin oli ympärys kutistunut :eek: Olikin "enään" 33+6 113cm eli 2cm on kadonnut?! Olihan mulla tosin 2 viikossa toi sf-mittakin tippunut 4cm et mahtaisko nää nyt johtua sit siitä et on vaan nyt laskeutunut..?

Mut nyt täytyy keksiä jotain puuhaa neidin kanssa, eihän tästä tuu mitään kun mä vaan sohvailen jatkuvasti :ashamed:
Eilen en jaksanut edes päivä vaatteita pukea ja vaan röhnäsin koko päivän ja tänään sit aamulla alkoi itkettää että on näin aikaan saamaton ja kun ei ole mitään tekemistä, sit kun on näin tylsiintynyt niin vaan väsyttäis |O

TiiuHti+ Nipa 33+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
Mä ainakin olen jo aivan täynnä tätä odotusta ja yhdyn elämänilon valitusvirteen !! :p

Äippä35v ja Nuppu30+0 :flower:
IHANAA!!! En siis ole ainoa. :kieh:

Tuntuu et joka-asiasta ärsyynnyn ja hermostun tai ahistun. Sit tulee niit hetkiä et alkaa tulla kuumahikitys, sit tuntee ku sydän alkaa hakata ihan hullunlailla, sit menee hermot ja tuntuu et räjähtää ja suorastaan tulee tunne et repii kaikki vaatteet yltä ja sit raajat levälleen kylmälle lattialle tai jotain. :LOL: Ja tolloin jos joku uskaltaa sanankaa väärin sanoa nii voi sitä ressukkaa. :LOL: Lapsetkin raasut saanu toisinaan tuntee sen nahoissaan ku tulleet silloi vinkumaan ja tappeleen viereen nii äiti onkin räjähtäny et "ny pois siittä äitin tyköö ja sukkelaa, juoskaa vaikka huoneeseenne". Kahtovat hölmönä ja nuorempi loukkaantuu. :LOL: Sit ku olo menee ohi käy sääliks tyttöä jolle koittaa selittää et ku äitillä vain on nii hankala olo et äiti siks pimahti, et tule nyt syliin. :ashamed: :/
 
painoarviosta ootte puhunu miulle ei oo kertaakaan viel tehty sitä. Täytyy toivoo et viimeses ultrassa, joka kylläkin on vasta elo-syyskuun vaihteessa tekisivät. Joka kerta kuitenki ultraaja on todennut et masukki kasvaa ihan normaalisti ja vastaa viikkoja.

masunympärys mitattu navan kohdalta oli täällä 96cm. Jotenkin tuntuu et toi keskivartalo on pelkkää mahaa. Oli kyl ihana kuulla yhden miespuolisen kaverin suusta tossa tovi sitten et ei sius muu oo muuttunu ko mahaan tullu lisäystä eli jos mahan ottais pois olisin entiselläni. Sen takii tuo oli ihana kuulla, kun ei kuitenkaan elämässä oo joka päivä sitä miestä vaan "joutuu" yksinään olee tän raskauden kaa.

Eilen sit tein pitkästä aikaa pienen kävelylenkin matka ehkä 2 km ja ai että sen jälkeen olo oli tukala. Nyt tiedän miltä tuntuu supistukset, onneks menivät levolla ohi. Tänään täytyis yrittää imuroida ja muutenkin siivota kämppää, kun huomenna tulee neuvolasta työntekijä kotikäynnille. Saa nähdä kuinka kauan menee imuroidessa, vai tuleeko siitä tänäänkään mitään...
 
Elämänilo, joo käväisin noilla sivuilla ja tosiaankin sitä on ilmassa loppuraskauden kanssa painivilla..mut se ei helpota ainakaan mun oloa..Ihan samanlaisia raivonpuuskia mullakin esiintyy ajoittain ja sit ne menee ohi ja on ihan et mitäs nyt sit??

koitetaan kestää ja toivotaan et miehemme kestää myös :p

Äippä35v ja Nuppu31+0 :flower:
 
Nuppu09 jep, ei se miehellekään varmaa helppoa ole, ku ei koskaa tieä miten vaimo mihkäkin reagoi. :LOL: Esimerkkiä et yks päivä täs mies tuli kotio (olin pitkän päivän yksin ollu lasten kanssa hermokireellä ja oli tosi ähkyähkyhikitys olo) ja olin valittanu puhelimessa miehelle siittä. Hän sitten toi mulle suklaalevyn tuliaisena, nii mul repes. :LOL: :LOL: Aloin itkee ja raivota että "mitä sä tuollasta tuot ku muutenkin ähky ja paksu ja kankea ja kaikkea olo ja sit koitat viellä lihottaa mut tuollasella että varmasti olis vaikea olla" :LOL: :LOL: Mies kahtoi hetken aikaa sitä raivoomista ja kylläkin räjähti nauruun ja mä itkuun.

Hehee, kyl se maistui se suklaa sitten myöhemmin......onneks mies mulla ei välitä niin noista raivareista tai itkukiukku kohtauksista.
 
Roona: Joo, ei meillä ainakaan ole vauvan peppua joka pissavaipan jälkeen vedellä hinkattu. Esikoinen itseasiassa otti ja peri äiteensä atooppisen ihottuman, joten ei olla suuremmin lotrailtu vedellä. Ja ne miedot / hajusteettomat kosteuspyyhkeet on ainakin meillä toimineet myös hyvin. Mä tykkään just tuollasesta tavallisesta hoitopöydästä. Meilläkin siinä alla on kaks hyllyä ja niihin saa koreihin kaiken tarpeellisen käden ulottuville; harsot, vaipat, topsit, vanut ja nyt laitetaan vaatteetkin, kun hoitopöytä on meidän huoneessa ja lasten muut varusteet lastenhuoneessa.

Kiesus, mahan ympärys navan kohdilta rv 34+3 oli tasan 100cm! Kuulostaa paljolta, mut en kyl tiedä paljon mulla normaalisti olis. En oo aikoihin mitannut. Kaikki vaan sanoo, että mulla on pieni maha ja ihmettelee ku laskettu aika on jo syyskuun alussa.

Nyt käyn ompelemaan. Tilasin ihania lastenkankaita Japanista ja pakkohan niistä nyt jotain pussukkaa on vääntää, et saa ihastella niitä käytössä :) En siis aio mitään vaatetta tehdä vaan tilkkutyynyjä pari ja sit muutamia säilytyspussukoita itselleni ja lasten tavaroille.
 
Mulla ei oo mitään mittaa, millä voisin ton mahani mittailla... Mutta kyllä se pirun ISO on! Sen tietää ilman mittanauhaakin :LOL:

Täällä vähän samoja fiilareita välillä... Tai aika useinkin. Meinaan tuota raivostuttavaa ja ahdistavaa oloa. Oon jo muutamat kerrat miehellekin itkenyt, kun en jaksa enää. Tän ähkyn ja hiostavan kuumuuden lisäks kun vielä särkee joka paikkaa, ja kädet ei toimi kunnolla kun turvottaa välillä niin paljon... Ei vaan kertakaikkiaan enää jaksais! Mä haluan oman kroppani jo takaisin!!! Eikä se mun mielestä kenestäkään "huonoa äitiä" tee tms. Ihan normaalia jos on tällainen olo, kuka helvetti tästä ny NAUTTIS???
Meillä mies on ollut tosi hyvin mukana mun olotiloissa. Ja huomaa ihan selvästi, että hänellekin tekee pahaa katsoa, kun mulla on paha olla. Ja niin hän on sanonutkin, että on kokoajan paha mieli kun mä kärsin näin paljon. Kovasti se halailee ja silittelee. Enkä vois enempää toivoakaan.
Kiukutteluihin hän ei ota mitään kommenttia, sanoo vaan, että menes nyt vaikka suihkuun tai lepäämään... Ja niin mä yleensä tajuan tehdäkin, kun itekin tajuaa että käy ihan ylikierroksilla. Mutta päivä kerrallaan. Välillä itkettää ja välillä naurattaa. Ei meillä ystävät hyvät enää onneksi kauaa ole!!! :hug:

Täällä on ihan kamalan kuuma taas. Sormet ei taivu mihinkä'än.
Onneksi on vielä täytekakkua :D

Ja uudet patjat saadaan tänään! jes! Meillä on sänky 180 levee, ja siinä tällä hetkellä 80cm leveät patjat, eli väljyyttä on sellaset 20cm. Ollaan tungettu patjojen väliin vaahtomuovisuikaleita, ja petari päälle, mutta silti se viettää aina siihen sängyn keskelle. Aika tukalaa yrittää ylös sängystä, kun muutenkaan tää ruho ei liiku enää kamalan ketterästi! :LOL: Ah, mutta tänään helpottaa kun saadaan ne 2x90cm patjat, ja tällä viikolla pitäs tulla vielä 180cm uus petari. Ihanaa =)

Nonnis. Heippps.
 
Tosta hoitopöytä asiasta.. Meillä on kans hoitopöytä makuuhuoneessa pinnasängyn vieressä ku ei oo mahollisuutta kylppäriin eikä mun mielestä tarttekkaa olla.. Ihan hyvin pärjää kosteuspyyhkeillä ja eikä ei oo pitkä matka pyllypesulle vessaa :) Oon kans sitä mieltä että ei sitä pehvaa tartte aivan koko ajan olla pesemässä, eipä kai se koko aika lotraaminenkaan voi hyvästä olla?.. Hoitopöydällä onki jo rasvaputilo, öljy, vaippoja, kosteuspyyhkeitä.. muuta en oo vie fiksusti sinne saanu laitettuu :D
Haluisin kans makkariin vielä hyllyn mihin sais kaikki lelut, pehmolelut ja kirjat ku niitä on ihan hirveesti :) siskolta pussillinen leluja ja kirjoja, lisäks pieni kuuluu jo lasten kirjakerhoon, mulla on pehmoleluja ennestää ja lisäks isä on antanu nyt jonki verran niitä lisää :D Olis kiva saada niille ihan oma paikkansa :)
Hmm.. vieläköhän mun piti vielä jotain.. no en mä ny muista, kirjotan sit lisää jos tarttee :D
Viivi ja 32+2
 
Meille tulee hoitotaso pinnasängyn päälle kun makkarissa ei oo silleen liiemmin tilaa. Vauvan vaatteet tulee olemaan meidän vaatehuoneessa joten niille ei tarvita mitään erityistä lipastoa tms.

Olkkis ja Ötzki 34+1
 
täällä käytiin taas äippäpolilal tänään ultraamassa ja painoarvio tällä hetkellä on mukulalla
2700g...kuulemma viikkoihin nähden normi...ja keski käyrällä mennään..

vaavin mahan ympärys edelleen yläkäyrällä...johtuen niistä minun sokereista...et dietti jatkuu..

Täällä ollaan kanssa ihan kypsiä tähän oloon...ja Äippäpolillakin sanottiin et liiku liiku...mut ei pysty....liitokset niin kipeet ja sitten uinti ois ainut mitä vois tehdä...
mut sain jännetupin tulehduksen käteen niin uintikaan ei onnistu :'(
hiukka masentaa....mut onneks ei ole enää pitkä aika...

painoarviota synnytykseen eivät tehneet...mut 3 viikon päästä taas ultra ja sit tekevät..kuulemma

esmeralda- ja kamu 35+0
 
Painoarvioo ei oo tehty kun rakenneultrassa. Toivottavasti sillä vikalla lääkärikäynnillä sais sit ees jotain arvioo, mutta ei täällä tampereella oo niitä ultrauslaitteita neuvoloissa eli saa nähdä onnistuuko lääkäriltä sekään.

Kivuliaat supistukset on alkaneet näemmä. Olin äidin luona kylässä ja sanoin että hitto kun sattuu ja painaa ja koitin siinä jotain naureskellakin mutta eihän tuo nauraminen onnistunut, ja äiti sanoi että "mahas muotokin muuttui, kyllä ne supistuksia on". No niin, nyt mäkin tiedän miltä kivulias supistus sitten tuntuu. Tikrutar82 taisi myös mainita että on tutustunut supistuksiin, eiköhän ne näillä viikoilla pikkuhiljaa sit ala =)

Mahan ympärys, siitä olette puhuneet, mä kysyn josko neuvolantäti mittais huomenna sen kun kertaakaan en ole sitä itse mitannut ja mittanauhaakaan ei löydy.

kerttuneiti ja puru 32+6 :heart:
 
Meillä alkaa olla kohta remppa yläkerrassa valmis, ootan niin että pääsen sisustamaan ja laittamaan vaavin tarvikkeet paikoilleen:)
Ostin tänään hobby hallista ihanat hello kitty reunasuojuksen ja lakanat pinnasänkyyn :heart:
Vaatteita on tullut kans ostettua jo aika paljon:)

ON Täällä on supistukset helpottaneet, viikon aikana tullut vain enää muutama. Maha on edelleen aika ajoin tosi kipeä ja viiltää oikealle kylkeen. Huomenna ois taas tarkotus varata uutta aikaa neuvolalääkäriin, ei musta töihin enää ole :ashamed:
Yöt menee kylkeä vaihtaessa ja vessassa juostessa..hyymhh..

Painoarviosta Mulle ei myöskään olla tehty painoarvioo kuin viimeks rakenneultrassa. 36+3 viikolla on se synnytystapa-arvio joten silloin saa sit uutta vasta..


Mutta tänään taas ollaan vähän lähempänä loppua eli
Inka & Maisa 31+0 :heart: :heart: :heart:
 
Meillä masulainen herätti yöllä...teki sellaisen kuperkeikan tuolla mahassa että varmasti tunsi!! Siis todennäköisesti on nyt perätilassa :/ . Kävi kuulkaa kipeää se voltti..... masu venyi sivusuunnassa ja kun olin kyljellään niin tuntu vielä enemmän.
Tulis nopeasti torstai nii pääsis kattoo ultralla mite päin se tuolla oikein myllää.
 
Me lähdetään jonku ajan päästä käymään äippäpolilla kätilökäynnillä.. Saas nähä saisko jonkinnäköstä painoarvioo taas että kuinkahan iso poitsu siellä olis =) Tosin mä oon alkanu epäileen että onko se nyt niin varmasti poika ku mutsi on sekottanu mun pään :D Aina höpöttää että mitä jos se ei ookkaa poika ja sen mielestä mun maha on tyttömaha ja halus keksiä tytön nimiä :D Menny oma pää ihan sekasi :D :LOL:
 
huomenta kaikille,

Tänään neuvolaan. Eilen oli eka työvuoro lähes kahteen kuukauteen :ashamed:
Nyt on paikat niin kipeät ettei ole tosikaan. Selkä on ihan turta, jalat turvoksissa ja nivuset niin kipeät et hyvä kun pystyy kävelee.

Eli en ole kyl menossa enää töihin, on vaan myönnettävä ettei ole työkuntoinen. Päätäkin särkee ku niskat on niin jumissa.

Mites te jotka kärsitte jalkojen turvotuksesta oletteko kehittäneet jonkun keinon, millä siitä pääsisis eroon?

Kysyin tosiaan aiemmi tosta sikainfluensasta teiltä ja anoppinikin ku on sairanhoitaja niin sain häneltä hiukan ohjeita. Eli ei kannata mennä 1m lähemmäs ihmisiä, pitää huolta hyvästä käsihygieniasta ja varoo kun ihmiset pärskii.

Joo todellakin alan kans olee aika täynnä tätä raskautta ja varsinkin juuri nyt kun Möykky on taas linnoittautunut tuohon ylävatsalle ja se suorastaan sattuu. Möykky ei vaan ilmeisesti mahdu mun masuun enää.

vatsanympärystä en saa nyt tähän hätään, mut laittelen myöhemmin.

Jooseppi & Möykky 33+6 :heart:

pian vain kuusi viikkoa :/
 
Huomenta huomenta huomenta....

Ja voi PIRU mä en käsitä, tääl on lämpömittarin mukaan asteita sisällä +27!! Siis mitä HELVETTIÄ? Kuka tätä kämppää kärventää, ja miten? Siis, ei ulkonakaan oo noin kuuma!!! Taidan neuvolasta mennä suoraan vaikka Prismaan, telttaileen sinne niiden maitohyllyjen väliin.... Eli siis: en saanut yöllä kovin hyvin nukuttua, koten raivareistakin huomaa. Hikoilutti, maha tuntui tosi ikävältä kun olin kyljelläni, selällään ei voinut olla kuin muutaman minuutin niin jopas painoi sitten keuhkoja, hengenahdistusta vähän liikaa... Siis ihan kamala yö , kääntyilin vaan monta tuntia. Ja kävelin ympäri pimeetä kämppää....
Poika muljui aamuyöstä tosi kovasti, ja heräsin siihenkin. Välillä sitten torkahtelin, ja näin sellaista unta, että sen käsi meinas tulla mun mahan läpi! :eek: Siinä näkyi selvästi sellanen pieni sormi mikä meni pitkin mun ylävatsaa, ja koukisteli,. Mä vaan karjuin siinä unessa ja mies nauroi innoissaan ja piti siitä sormesta kiinni... :LOL: Mahtoi tosiaan poika myllätä kovaa yöllä, kun uniinkin tuli!!!

Eilen illalla kun tuskailin olojani, mies tokas vaan, että "tiedätkös, enää 4 viikkoa, niin poika saa tulla... eikös se sitten oo kypsä?" Mä tajusin, että kyllä, niin se on... 4 viikkoa ja ULOS kiitos! Hehe, ihan kun se tulis silloin jo :D Toivottavasti tulis. Veikkaan, ettei tää enää yhtään tästä ainakaan helpota.

Turvotuksesta
: en saa mitenkään laskemaan. Helpotusta haen kylmällä kylvyllä, viilentävillä jalkageeleillä ja villasukilla. Ja tietty että nostaa jalat ylös. Mutta ne on vaan tilapäisiä ratkaisuja. Pitäs joku päivä ottaakkin valokuva mun "nallekarhun tassuista"

Mutta nyt alan valmistautumaan neuvolaan..

34+1
 

Yhteistyössä