***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

Cummastelija meillä on ihan sama tilanne täällä Tampereella. Eli saa nähdä saako tuossa vikalla lääkärikäynnilläkään minkäänlaista painoarvioo kun ei ole laitteita :( helpottais vähän tietää kyl et minkä kokonen muksu sieltä on sit tulossa.
 
Kerttuneiti, mä sain ton samaisen DVD:n yhdeltä mun frendiltä. Katselin sitä keväällä yhtenä sunnuntaina kun olin elämääni ja telkkutarjontaan todella tympääntynyt :kieh: . Yllätyin ihan positiivisesti, ei ollut yhtään niin paha kuin pelkäsin. Tosin en katsonut sitä loppuun asti mutta se alku ainakin yllätti positiivisesti.
 
Mun piti kans tosta painoarvio-hommasta kommentoida... Juu ei oo mitään puhetta ollut sellaisesta. Ehkä seuraavalla lääkärikäynnillä sit selviää jotain, se on mulla rv 36+ eli kahden viikon päästä...
Meillähän ei ole edes sitä helkkarin synnytysvalmennustakaan, niinkuin Kerttuneiti postas niitä linkkejä TAYSin nettivalmennus-videoille aikaisemmin... Tosi luottavaisin mielin tässä synnytystä odotellessa :LOL:
Ja ehkä parasta on tää, sain tänään neuvolasta lapun missä ohjeita synnytystä varten: "Suositellaan, että isä tai tukihenkilö on osallistunut synnytysvalmennukseen..." MISSÄ? Ja KENEN KANSSA? Jos mulle ei kerta sitä valmennusta ole! Pitääkö mun lähettää mies jollekin toiselle paikkakunnalle johonkin toisten synnytysvalmennukseen? :LOL: :LOL: :LOL: Ei kestä oikeesti, huvittaa koko touhu :LOL: :LOL: :LOL:
 
Mä sain joku aika si neuvolasta sellasen dvd:n ku 'vauva tulee kotiin' tai joku tollanen se oli.. katoin sen edellisenä iltana enneku palautin takas ja ihan turha oli :D kattelin läppärillä sen ja samalla selailin netissä eli siis ohi meni suurin osa ku oli niin tylsä :LOL:
Eipä täälläkään olis ku np ja rakenne ultra mut mä oonki tällanen spesiaali joka saa erityis huomioo :D :LOL: siksi oon nyt käyny kaks ylimääräst käyntiä äippäpolilla :) Seuraava käynti on ihan normaali sit rv36 :)

viivi ja 32+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Mua vähän harmittaa kun lueskelen teidän juttuja painoarvioista ja ultrista, olen suorastaan kade! Ei meillä täällä pk-seudulla sellaista ole tarjolla. On vain kaksi ultraa joista toinen oli np ja toinen rakenne ja siinä kaikki. Lääkärinkin olen tavannut vain kerran (muistaakseni rv 26) muuten edetään ihan vaan neuvolan tätskän jutuilla. En siis ole kertaakaan saanut mitään painoarviota vaikka kovasti sellaista haluaisin ja olisi mielenkiintoista tietää mitä pikkuiselle kuuluu :/ . Toinen eli viimeinen lekuri on sitten viikolla 36 jos mitään ihmeempää ei ennen sitä ilmene. Mielestäni tämä on kyllä aika vähän, pöh :(
Kyllä mulla on kolme lääkärineuvolaa ja lisäksi Kättärillä on tuo synnytystapa-arvio jossa tehdään sitten painoarviot yms. Tuo synnytystapa-arvio on sellainen jota ei kaikille tehdä, ainoastaan jos on syytä epäillä isokokoista vauvaa tai aikaisemmat lapset ovat olleet isokokoisia syntyessään. Huomenna on sitten seuraava neuvola ja viimeinen lääkärineuvola on sitten rv 36+2 eli kahden viikon päästä...

Olkkis ja Ötzki 34+2
 
Olkkis74, siis oikeesti KOLME lääkärineuvolaa? Onko siihen ollut joku erityinen syy? Itselläni niitä ei tosissaan ole kuin se kaksi ja sama ystävilläni jotka ovat myös syksyllä jakaantumassa. Sen tiedän, että täällä Espoon puolella (jossa siis nykyisin asustelen) olisi ollut kolme lekurikäyntiä mutta missasin sen ensimmäinen kun tosiaan silloin vielä H:gissä asustelin.

Muutenkin tuntuu, että täällä Espoon puolella on neuvolatoiminta vähän fiksumpaa. Esim. sellainen juttu, että pissa katsotaan joka kerta siinä samalla kun neuvolassa käy. Myös hempan saa pikatestillä sormenpäästä. Helsingissähän kaikki menee labran kautta ja se taas maksaa joten kertojakin ainakin hempan suhteen tosi harvoin (säästöä, säästöä, säästöä...). Ja itseäni ahdisti ihan hirveästi jonottaa aamuisin siellä labrassa kaikkien sairaiden mummeleiden kanssa. Oli meinaan aika hidasta puuhaa. Niin, ja mikä pahinta, kesäisin ainakin oman alueeni labra oli kiinni joten näytteet olisi pitänyt vielä Mariaan. Voi pyhä sylvi sentään!!! Paljon fiksumpaa, että ne hoidetaan suoraan neuvolassa sen oman tätskän kanssa.
 
kerttuneiti itse sain tuon kyseisen dvd:n ensimmäisellä neuvolakäynnillä mukaan neuvolasta.. Silloin katsoin ko. dvd:n ja siinä oli paljon tietoa ainakin ensikertalaisille. Positiivisesti yllätyin. Nyt jos katsoisin sen voi olla että moni asia tuntuisi itsestään selvyydeltä..
 
Itkujen itku, eikö tämä pieni voisi jo rauhottua tuonne masuun aloilleen. Taas tän päivän ahistanu henkee ku typynen teki voltin. Ny taas pää painaa kylkiluiden välissä ja on nii ihtel vaikee olla. Ensiviikolla neuvola, jossa kahtotaan se tarjonta sit, et jos on perätilas nii sit lähetettä käännökseen. Toivon mukaan kerkii ny kääntyä takaisin raivotarjontaan ja tällä kertaa jäiskin niin, ne potkut kylkiluihin tuntui nii paljon mukavammalta entä tonne johkin pissarakkoon tai mihin lie. :LOL: Ja lisäks, olo oli paljon "tilavampi".



 
Lääkäreistä ja neuvolakäynneistä: Meillä olis 3 lääkärineuvolaa täällä Vantaalla, mutta mä "menetän" nyt sen viimeisen, kun mulle tehdään aiemman sektion vuoksi tuo synnytystapa-arvio Kättärillä. Sattuisivat melkein samalle viikolle, niin th meinas, että paremmin ne siellä Kättärillä tutkivat kuin neuvolassa :) Sopii noinkin mulle.

Valmennuksia ei meille uudelleen synnyttäjille ole järjestetty, mutta esikon odotusaikana vuosi sitten oli Vantaalla neuvolassa 2 valmennusta+suunhoidon info+fysioterapian info. Lisäksi Kättärillä oli 2 pakollista valmennusta (synnytys ja vauvan hoito )+3 vapaaehtoista (käsittelivät tunteita, seksuaalisuutta ja rentoutumista synnytyksen aikana ). Myös isille olis ollu 2 omaa tapaamista. Lisäks oli vielä hlökohtainen tapaaminen kätilön kanssa, joka oli nytkin. Pitänee siis olla TODELLA tyytyväinen muuten niin säästeliään ja kituliaan Vantaan palveluihin, samoin kuin Kättärin!

Painoarviota
ei kyllä muuten tehtäis kuin tuolla synnytystapa-arviossa. Ihan kiva siis, et siihen pääsee.

Mä kävin esikon odotusaikana mammajoogassa ja kahdessa eri mammajumpassa. Oli kyllä toooosi hyviä juttuja! Nyt kävin kevään tavallisissa jumpissa ja kesällä onkin kaikki ollu tauolla, joten en oo käynyt missään järjestetyssä. Enkä varmaan enää menekään, kun on enää reilu kk jäljellä.
 
Täällä taas myllätään ihan ku joku alien olis masussa :D Pikkusen tekee ilkeetäki toi myllääminen :) Pääalaspäin on ollu jo vaikka kuinka kauan ja todella alhaalla kuulemma mutta hyvin on silti vie tilaa kiusata mammaa :D
Meillä ei oteta välttämättä joka kerta hemoo neuvolas, riippuu vähä mikä on ollu edellisillä kerroilla, pissa katotaan joka kerta ja lisäks se katotaan tietty tuolla äitipolillaki.. Neuvola on siis mulla riihimäen seudul ja äitipoli on hämptönissä, täällä riksussa kun ei oo synnytysmahollisuutta ollenkaa ilmeisesti :) Täällä ei olis kyl normaalisti ku vaa kaks lääkäri aikaa, ihan eka ja sit viikol 36.. mulle nyt sit tulee yht kolme käyntii.. Ja niin mä ainaki käsitin että kaikille täällä tehään synnytystapa arvio :)
Mulla muute ku oon ny syöny joka päivä rautaa nii voi morjens ku se pistää mahan sekasi :( En syö tota rautaa ollenkaa jos tiedän että on jotai menoo tai jotai että ei halua/kerkeis vessas asustaa :D :kieh: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Mua vähän harmittaa kun lueskelen teidän juttuja painoarvioista ja ultrista, olen suorastaan kade! Ei meillä täällä pk-seudulla sellaista ole tarjolla. On vain kaksi ultraa joista toinen oli np ja toinen rakenne ja siinä kaikki. Lääkärinkin olen tavannut vain kerran (muistaakseni rv 26) muuten edetään ihan vaan neuvolan tätskän jutuilla. En siis ole kertaakaan saanut mitään painoarviota vaikka kovasti sellaista haluaisin ja olisi mielenkiintoista tietää mitä pikkuiselle kuuluu :/ . Toinen eli viimeinen lekuri on sitten viikolla 36 jos mitään ihmeempää ei ennen sitä ilmene. Mielestäni tämä on kyllä aika vähän, pöh :(
Kyllä mulla on kolme lääkärineuvolaa ja lisäksi Kättärillä on tuo synnytystapa-arvio jossa tehdään sitten painoarviot yms. Tuo synnytystapa-arvio on sellainen jota ei kaikille tehdä, ainoastaan jos on syytä epäillä isokokoista vauvaa tai aikaisemmat lapset ovat olleet isokokoisia syntyessään. Huomenna on sitten seuraava neuvola ja viimeinen lääkärineuvola on sitten rv 36+2 eli kahden viikon päästä...

Olkkis ja Ötzki 34+2
Minullakin lääkäri neuvola kolme kertaa, viimeinen elokuun lopulla sitten. Meillä myös neuvolassa ultra, jota ei kyllä tosiaan kaikissa ole. Paino arvio mulla tehty äippäpolin päivystyksessä. Siellä olenkin joutunut rampaamaan, joten ultrattu on monesti. Ja olen siis ollut espoon ja nyt helsingin asiakkaana. Ihan samalla tavalla täällä toimitaan kuin aikaisemmin espoossa, hemppa, pissa, kaikki katsotaan joka kerta neuvolassa. Koko/synnytystapa arviosta on ollut puhetta,mutta mitään ei lyöty vielä lukkoon.

Mä olen ollut viikon saikulla turvotuksen, oksentamisen, supistuksen, vatsakivun ja selkä ja lonkkakipujen takia. Taidampa huomenna käydä hakee taas lisää, jos sit sais kerralla sinne 14.8 asti :D

Painoarvio tehtiin kaks viikkoa sitten (rv 30) ja se oli silloin 1 665g. Kuulemma keskikäyrällä, mutta kuulostaa jotenkin niin pieneltä teidän arvioihin verrattaessa...?

SF Mitan kasvu rauhoittunut myös selvästi. Yläkäyrän yläpuolelta laskenut yläkäyrälle ( rv 22 23,5cm, rv 24 26,5cm, rv 27 29cm, rv 29 30,5cm, rv 31 31cm). Ja meillä edelleen viihdytään masussa istualteen. Kääntöyritys tehdään viikolla 35 jos edelleen perätilassa.

Olenkin alkanut miettimään vaihtoehtoja jos vauva ei käänny/saada käännettyä. Eli synnytänkö alakautta vai leikataanko.. Onneksi ei ihan vielä ajankohtaista.

Mäkin innostuin mittamaan vatsanympäryksen ensimmäistä kertaa, 121 cm ! HUI :)

Mites teillä noi raskausarvet? Mulla yhtäkkiä viikon 29 lopussa ilmestyi yksi pienen pieni viiru ja viikkoa myöhemmin maha olikin jo navan molemmin puolin aivan täynnä niitä. Otin tänään kuviakin niistä, osa jo vaalentunut, mutta uusia tulee sitämukaa..:/ Aika ikävää, mutta ei niille näköjään mitään voij os ovat tullakseen. Muutama viiru myös pakarassa, sekä selluliittia ilmestynyt "yläpakaroihin/ala selkään". !!!

Huomenna TAAS valmennukseen. Ikävää että kaikilla ei ole mitään,kun meille tarjottu KOLMELTA ERI TAHOLTA perhe ja synnytysvalmennusta. Ensimmäinen oli neuvolan järjestämä, yht 4 kertaa. Nyt vielä Haikaranpesän 2 kertaa. Siihen kolmanteen Nyytti(pelko)ryhmään (6 kertaa) en mene.

Cummastelija, vielä siitä joogasta. Mun on pitänyt kymmeniä kertoja mennä, mutta aina ollut sitten jotain. Vanha työkaverini kehui että hänen synnytys meni erittäin leppoisasti ja suht nopeasti ja epäili syyksi juuri tuota mammajoogassa käyntiä. Missä sinä käyt? Mä olen miettinyt tota Shantia (tai sinnepäin), muita kesätunteja en ole löytänyt.

Enpä ole jaksanut pariin viikkoon kirjotella muutto hässäkän keskeltä ja juttua nyt sitten näköjään riittikin :) ja riittäisi vieläkin, mutta sääsätn teitä :)

Miimu ja Masu 32+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
. En tiedä onko ihan läppä mutta pitää tsekata, sen nimi on "Helistin - Oppaana vanhemmuuden polulla". Kuulemma neuvolat jakaa noita jos niillä sattuu niitä oleen. Aiheina DVD:llä ois näköjään raskausaika, synnytys ja vauvan hoito. Hmm.. Onko kukaan nähnyt kyseistä 105-minuuttista?
:LOL: mun mielestä oli aika läppä ! :LOL: ehkä olis menny jos ihan alkuraskaudesta olis katsonut. nyt ei ainakaan mitään uutta tietoa ja mielestäni puuttui myös asioita joista olisi halunnut kuulla/saada varmistuksen. Synnytystä ei näytetty vaan siinä oli joukko näyteltyjä kuvia synnytystilanteesta. Ja vähän huvitti salkkarien Kari Taalasmaa pääosassa.

No kyllä sen voi katsoa ja onhan se ilmainen, että ei siinä mitään menetä.
 
raskausarvet :kieh: mulla ei ollu eka mitään ja sitte yks kerta huomasin kuinka molemmat ahterit on aivan täynnä arpia :kieh: Ketuttihan se juu mutta kun ei niille mitään voi niin ei kannata murehtiakaan ja onneksi ite ei nää niin usein tonne takapuolelle että muistais niitä edes usein :LOL: Tosin ne on hieman alkanu leviään reisiin, ei kiva mutta eipä sillekkää mitää maha.. mahassa on iihan alhaalla ja rinnoissa kans alhaalla piilos ihan vaa pari viivaa joten ei ainakaa vielä paha :D
 
Raskausarpia mulla ei ole ainakaan vielä tullut. Ei tullut kyllä esikostakaan yhtään, joten toivotaan, ettei nytkään tulis. Vaikkei ne mua kyllä haittais.

Me saatiin kans neuvolasta DVD ihan omaksi, mutta on katsottu esikon odotusaikana vaan se vauvan hoito-osio. Sit kun tuo sektio varmistui, niin en jaksanut enää mitään synnytysjuttuja katsella. Nyt vois tietty vilkaista.

miimumaija: Mekin ollaan menossa Haikaranpesään :) Toistamiseen jo, vaikka viime synnytys olikin sektio. Silti saatiin olla siellä kun oltiin käyty kaikki valmennukset ja muut siellä. Mukava paikka!
 
Alkuperäinen kirjoittaja rimpulakissa:
miimumaija: Mekin ollaan menossa Haikaranpesään :) Toistamiseen jo, vaikka viime synnytys olikin sektio. Silti saatiin olla siellä kun oltiin käyty kaikki valmennukset ja muut siellä. Mukava paikka!
Aijaa, kiva! :) Mä olen kuullut siitä vaan hyvää ja valmennuksetkin on kuulemma mukavat. Mua on vähän harmittanut se, jos edessä perätilasynnytys tai sektio, niin me ei päästäkkään haikaranpesään. Toivottavasti siinä tilanteessa oltaisiin yhtä onnekkaita kun te :)

 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
Roona, Vivid, Helinä, Uneksija - skabat on sit syksyllä.. :LOL: olis sekin näky!! Kauheeta vähän liukkaammalla kelillä koittaa mennä sitä mäkee ylös..sutis vaan armottomasti :LOL:
Joo, ilman muuta sit järkätään noita vaunulenkkejä syksymmällä tuolta kerhon kautta!!! Voidaan pitää niitä sit ympäri kaupunkia, niin ei aina samojen tarvi esim. tänne Lukonmäkeen reissata. Vuoroin vieraissa.. :p
 
Helinä ottaa myös haasteen vastaan Lukonmäestä. Sitä on kyllä tullut normaalisti käveltyä ylös lenkeillä, ja jopa pari kertaa raskaana ollessa silloin alkuvaiheessa. Nyt kyllä puskee jo hiki pintaan, kun miettii asiaa ja mahaankin alkaa sattua :LOL:

Mulle painoarvio tehtiin samalla kun tarkastettiin vauvan sydäntä ultralla, joten en olisi päässyt siihen muuten, ellei sydämessä epäilty jotain. Tampereella kyllä ainakin Hervannan neuvolassa (viimeinen?) ja kolmas lääkärikäynti on kai siinä jotain rv 36 viikoilla. Tällä lääkärillä on siellä vanha ultralaite, jolla se kai sitten myös tekisi painoarvion. Itselläni on kuitenkin rv 35 vielä yksi ultra huomattavasti paremmalla laitteella vauvan sydämen takin, joten en välttämättä joudu tuohon lääkärikäyntiin neuvolaan enää. Mutta vauvan sydämen rakenteessa ei ole mitään vikaa kuitenkaan.

Helinä
 
Onpa hassua kuinka erilaisia neuvolakäytäntöjä on jopa saman kaupungin sisällä. Itselläni on sitten näemmä käynyt vaan huono mäihä ja kaikki "ylimääräinen" on jäänyt täysin minimiin :ashamed: . Onneksi en noita valmennuksia ym. niin kaipaile vaikka ensisynnyttäjä olenkin. Olen vähän sillä linjalla, että tieto lisää tuskaa :whistle: .

Joogasta. Tosissaan Tölikän Shantissa olen itse käynyt. Normaalisti lauantai tunneilla ja tänään sitten kokeilin tätä tiistain päivätuntia. Ihan yhtä hyvä oli kuin la tuntikin. Keväällä kävin myös Sirpa Kuosmasen tunnilla Kalevankadulla, se oli joka ke. Mutta itse pidän enemmän Shantista. Eittäin ammattitaitoiset ohjaajat ja fiilis jotenkin leppoisa. Kovasti toivon, että tuosta joogasta olisi todellakin jotain apua sitten h-hetkellä.

Raskausarpia ei ole vielä näkynyt mutta niitähän voi tulla ihan koska vaan joten turha vielä juhlia. Kauhulla odotan! Pari viikkoa sitten mulla ei ollut tullut kiloja yhteensä kuin 3,6 joten se varmasti osaltaan vaikuttanut siihen ettei arpia ole vielä näkynyt. Nyt olen kyllä ottanut muita hyvää vauhtia kiinni, viimeisen viikon olen mässännyt jätskiä ja karkkia ihan kaksinkäsin. Saa nähdä mitä vaaka torstaina näyttää neuvolassa, kotona sellaista ei onneksi ole. Tulee varmaan huutia mutta tulkoon, jätski kuuluu kesään :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Onpa hassua kuinka erilaisia neuvolakäytäntöjä on jopa saman kaupungin sisällä. Itselläni on sitten näemmä käynyt vaan huono mäihä ja kaikki "ylimääräinen" on jäänyt täysin minimiin :ashamed: . Onneksi en noita valmennuksia ym. niin kaipaile vaikka ensisynnyttäjä olenkin. Olen vähän sillä linjalla, että tieto lisää tuskaa :whistle: .
No on kyllä kyllä todella outoa. Ihan käsittämätöntä että näytteet lähetetään eteenpäin tarkastettaviksi tai että sun pitäis käydä niiden takia Mariassa. Aivan älytöntä, neuvolassa kun niihin yhteensä menee max 5 min.

Mä olin positiivisesti tosi yllättynyt niistä valmennuksista. Suhtauduin niihin aluksi tooosi skeptisesti. Mutta ne olivatkin tosi hyvä juttu. Varsinkin se synnytysosio, mä olin ennen sitä aivan paniikissa synnytyksestä. Mutta siitä puhuminen kätilön, terveydenhoitajan ja muiden esikoistaan odottavien kanssa auttoi. Se oli mulle todella tärkeää. Ja aivan ihanaa oli myös se, että mun mieskin piti niitä hyödyllisenä. Valmennukset valoivat häneen uskoa ja häntä auttoi tavata muita miehiä jotka olivat aivan yhtä pihalla kuin hänkin. Lisäksi se parisuhteeseen liittyvä kerta sai meidät keskustelemaan asoista joista tuskin muuten ikinä puhuisimme, "lähennyimme" toisiamme enemmän sen ansioista.

"Lohdutuksen sana" niille jotka valmennukseen eivät pääse: kyllä ihan ilman sitäkin pärjää :)
 
Herääkö täällä kukaan muu siihen kun kääntää kylkeä yöllä?
Mä jouduin viime yönä ottamaan sängyn päädystä kiinni että pääsin kääntymään.
Muutenkin tuntuu että on yksi tavan ankka joka yrittää taapertaa noiden lasten perässä :LOL:
Tänäänkin kaveri sai juosta ton meidän kaksi vuotiaan kiinni kun en minä pysy enään senkään tahdissa mukana :LOL:

Mulla ei ole vielä ainakaan tullut kyllästymistä tähän oloon.
Johtuuko sitten siitä että yritän itselleni toitottaa että tämä tosiaankin on viimeinen raskaus että nauti nyt täysin rinnoin :whistle: :D

Eipä tässä sen kummempia palailen taas :wave:

Bebes & Salamatkustaja 34+3 (kohta) :heart::heart:
 
miimumaija: No perätilahan mullakin oli sektion syynä, mutta pitivät heidän "asiakkaanaan", kun kyseessä oli suunniteltu sektio. Tosin ne heidän os. 15 perhehuoneet oli meidän aikaan täynnä, mutta oltiin sitten vastapäätä os. 5:n perhehuoneessa. Tai se oli sellainen tavallinen sairaalahuone, mutta meillä omassa käytössä sen 3vrk, joka sektion jälkeen siellä oltiin. Ja kätilöt oli samoja kuin os. 15:llä. Joten jos suunniteltuun sektioon päädyt, niin uskoisin et saatte olla siellä asiakkaina. Ensin mulle kyllä äippäpolilla sanottiin käännösyrityksen jälkeen, et se on sitte osaston vaihto, ku ei Haikaranpesään oteta sektioita, mutta sit mulle soitettiin perään, et eihän se nyt niin mene, että tottakai päästään sinne edelleen. Ihanaa huolenpitoa :)
 
Huomenta
Voi että kun monilla on asiat niin hyvin noiden synnytysvalmennusten ym. suhteen. Kun ite ainakin sitä mieltä, että parempi liikaa kuin liian vähän - tai ollenkaan. Mä oon niin pettynyt, kun ainoa mitä oon saanu TRE kaupungilta/TAYS:sta on pieni valkoinen lappu otsikolla: "ohjeita synnytystä ja lapsivuodetta varten" Ja sekään ei sisällä läheskään kaikkiin kysymyksiin vastauksia jotka päässä pyörii. Olisi kiva päästä oikeesti jutteleen jonku lääkärin/kätilön kanssa... eikä yrittää epätoivoisesti ettiä netistä tietoa,.. Eikä se neuvolan hoitajakaan kaikkea tiedä. On vaan NIIN perseestä, vielä ensikertalaiselle, kun kaikki on uutta ja ihmeellistä... :eek: :( Mulla tällä hetkellä taas tosi pirtee "Haistakaa v*ttu TAYS ja kaikki muutkin" -olo... noh. Ei auta itku markkinoilla. Eikä markkinoiden jälkeenkään. Näillä eväillä mennään.

En nukkunut sitten silmäystäkään viime yönä. Tosi rapee olo. Ja pitäs verikokeisiin tästä jaksaa raahautua. Ja sen jälkeen jäädä kaupungille, kun pitäs käydä miehen kanssa vakuutusyhtiössä ja lounaalla. Ihanaa, saadaan ostettua se auto mikä löydettiin Rovaniemeltä! Tosi vähän ajettu, hyvin pidetty ja täysin huollettu Ford Mondeon farkkumalli... Onpa luksusta saada ilmastointi autoon!! :D Pitäs vaan sitten saada vielä tuo Almera myytyä, jotta ei tarvi kahta autoa kovin pitkään pitää...

Joo, nyt alko meneen taas vähän turhaks turinoinniks. Poikakin heräs masussa potkimaan. On se ihana tunne, vaikka siitä aina valittaakin kun potkii jo niin kovaa, että sattuu. Mut silti. Ja mitäs ne sanookaan? Love hurts?? :LOL:

Ainiin, ja mies mittas eilen narun ja rullamitan avulla mun mahan, 117cm... :kieh: :headwall: |O Että näin.

34+2
 
Niin se sitten vain meni yö taas jotenni kutenni. Kamalia noi yöt...saapi pyöriä ja hyöriä, ei saa unta vaikka väsyttää, sit jo pissattaa, kohta nälkä ja oksettaa, sit särkee jalkoja tai selkää jossain asennossa, vaikea hengittää ja noustava istumaan....hitsi mä rakastan noita öitä, sit aamulla ku lapset tulee herätteleen 7 aikaan tuntuu että onko jo muka aamu, mä TAHDON NUKKUA!! :LOL:

Ja vauvan perätila vaivaa taas mieltä. En tahtos kääntöyritykseen, enkä sektioon, enkä kyl ehkä synnyttäänkään :LOL: :LOL: Tosin, ku kaikista noista on valittava nii raivotarjonnas olevan normaali synnytys kiitos. Mä ku olin jo nii huojentunu ku toi pieni oli sen about viikon ajan raivotarjonnas..

bebes kyllä herää joo ku kääntää kylkeä. Joka hemskutan kerta herää siihen ku sit täytyy tällätä taas tyynyt ja peitot ja kaikki sillei että masun alla yks, rintojen kohdalle yks, jalan alle yks jne... :LOL: :LOL: Mies aina naureskeleekin että kyl emäntä rakastaa tyynyjä, ku kolme menee jo noihin, lisäks pään alla tietty yks ja patjan alla 4 jotta pääty vähän olisi korkeemmalla ja olisi helpompi hengittää. :kieh:
 

Yhteistyössä