**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Mun vaunut saapui tänään. :D Mähän siis tilasin ne sieltä puolasta, kuun alussa, ja nyt jo posteljooni kiikutti ne sisään. Juuri semmoiset kuin halusin. Ainoa huono puoli oli, että suomen tai englannin kielistä manuaalia ei tullut, mutta pyysin sitä suoraan tehtaalta. Ja kyllä ne vaunut kasaan sain ilman manuaaliakin, eipä se nyt niin vaikeaa ollut. Mutta ihan mielenkiinnosta olisi kiva ymmärtää käyttöohjeet, jos siellä on vaikka jotain ominaisuuksia, mitä ei tajua käyttää ilman opastusta.
Ehdin jo hieman huolestua, että ehtiikö ne tulla ennen kuin vauva syntyy, mutta hyvinhän tässä kävi.

Helinä
 
Onnea Vividille ja perheelle :flower: :flower:

Tänään neuvolalääkärissä käyty ja sain ensimmäisen painoarvion pojasta se olis nyt tällä hetkellä 3,2-3,3kg painonen ja raskausvikkoja siis 37+1 =) =) Kohdunkaulan kanava oli lyhentyny 1,5cm ja pehmentynyt ja kiinni (sanoi tosin ristiriitaisesti et olis hieman sormelle auki, et ota tosta nyt sit selvää) Mut hyvä juttu että mun supparit ei ole ollut vaan omaa kuvitelmaani vaan tehneet jo työtään tuolla alakerrassa :D

Töihin paluuta en ole vielä sen kummemmin miettinyt...Ainakin ens kesän yli haluisin kotona olla ku ei niin pientä haluis viel hoitoon laittaa, mut sen sit näkee mitä elämä tuo tullessaan :p
 
Onnea Roonalle ja Vividille pojista :heart:

Täällä on kaikenlaista tapahtunut. Maanantaina tuli verta pyyhkiessä, soittelin neuvolaan siitä sitten ja käski lähteä käymään vastaanotolla. Taysissa lääkäri sitten katsoa ja totesi että veri tulee kohdunsuulta , onneksi näin. Kypsymisestä johtuu, vauvan pää tuntuu sormelle ja oon väljästi sormelle auki koko matkan. Supistelikin siinä sitten loppuillan, mutta loppui sitten:ashamed: Aattelin että joko pääsis tositoimiin :whistle: Lääkäri meinas, että ihan milloin vaan, mutta mun säkällä menee yli aikaiseksi :LOL:

Jellonako siitä tulpasta kirjoitti :attn: Mulla kanssa alkanut tulppa irtoamaan, 3-4 päivää tullut limaa vessassa käydessä pyyhkiessä. Tänään tulikin sitten jo oikein "vana" pönttöön ja hieman taas verta :eek: Välillä suppailee ja tulee niitä sukkapuikkovihlasuja..

Viikonloppuna ajattelin istuttaa kukkasipuleita takapihalle, niin on sitten ens keväänä kukkia sielläkin ja muutenkin vois viikonloppuna siivota koko kämpän, jos vaikka edesauttais... :whistle:

tyttönen ja viuhti 37+2
 
Huoh.

En saa nukuttua. Ei supista, ei mitään. En vain pysty taas nukkumaan. Päätin katsoa elokuvaa ja mietin, että kehtaanko soittaa sinne polille aamulla. Tosin mietin, että olen ihan surkea ja se on väärin, mutta kehtaisinko silti. Tuntuu pahalta, kun ei vain enää tunnu jaksavan tätä. Rauhoittavista huolimatta yöt on tällaisia. Huoh. :(
 
Hiljaisuus voi sua!! Ei varmasti kivaa ku ei saa nukuttua ja ahdistaa. Mut onneks sul kuiten on se tieto et jos soitat, alkavat ehkä käynnisteleen. Mä ihte tekisin sen jo nyt, ton selkäkipuni vuoksi, jos vain tietäsin et alkavat käynnistään. Tuntuu etten kestä tota kipua, mut nyt nukuin ehkä vähän paremmin yöni ton selkäni kivun vähä lievennyttyä. Ainut mihin aina heräsin oli kipeet supistukset. :kieh: Mutta kuten "hieroja" sanoi, nii sanoi ettei ehkä tämä hieronta mitää kovin suurta edistä koska ei nii kovin niit pisteitä sielt selästä hiero, mut sanoi et voihan olla et vähä saa supistuksia aikaan. Niihä se sai vähän. Nyt sit meen ensiviikolla tai jopa vkl uudestaan ton selän kanssa ja sit lupaskin painella samalla niit "pisteitä" ja samoin jalkapohjasta ja kantapäästä niit vyöhyketerapian alueita jotka vaikuttaa tohon kohtuun. Jos tämä sit pikku hiljaa valmistus tuleen masusta nii ettei ainakaa yli mene. =)
 
Eilen iltapäivästä päästiin KOTIIN! :heart: :heart: :heart: Kyllä oli liikuttava hetki kun isukki sai vihdoin pakata pojun turvakaukaloon ja könkätä mut ja mun alapäätikit autoon :LOL: Ihanaa kun sai jopa nukkua yöllä! Maitoa tulee niin hyvin, että saan pumpattua sitä jääkaappiin, ja isukki oli sitten "imettäjänä koko alkuillan ja yön... Tosin tänään herätty sitten 5-6 aikaan tissille ja pumppaamaan... Isukki lähti just pojan kanssa TAYSin lastenpolille vielä kontrolliverikokeisiin,. Ja mä meen nyt takas OMAAN SÄNKYYN nukkumaan!!! Ihanaa!!! :heart: :heart: :heart: Laittakaas yksärii ne joilla jotain tietoja päivitettävänä etusivulle. Joku sieltä puuttuu synnyttäneiden joukosta, mun ja Vividin lisäks? Mä kirjotan reissupäiväkirjan ehkä illalla jos jaksan/kerkeen... Ainakin päivitän ne tiedot... Niin ja Vividin kanssa kärräiltiin poitsuja siellä osastolla ja nappastiin parit kuvat. Täytyy vaik kerhon/FB puolelle laittaa niit kans illal. Mut nyt..... NUKKUMAAN! :wave: :wave: :wave:
 
Ihanaa Roona! Kiva kuulla että ootte jo opettelemassa kotiarkee. Mä täällä edelleen kypsyn tän mahan kanssa... Jos olen vielä viikon päästä polilla yhtenä kappaleena niin ajattelin sanoa lääkärille että jos ei nyt ruveta tekemään asialle jotain niin mä en synnytä ollenkaan! :D :D :D

Olkkis ja Ötzki 38+5
 
Onnea Vivid ja ihanaa Roona että pääsitte nyt vihdoin viettämään koti perhe elämää :heart:

Täällä tosiaan alkaa olemaan jännää :D

Itselläni eilen illalla irtosi limatulppa :attn:
Sit kävin illalla saunassa ja ai tuska mitä supistuksia sen jälkeen tuli ja suoraan 3min välein tunnin ajan, sit taas vähän laantu. Yöllä sit heräsin taas pariksi tunniksi kun supisteli ja kuumassa suihkussa suihkuttelin alaselkää ja mahaa. Nyt aamulla tuli limaa lisää ja supistelee :saint:

Meijän neidistä synnytys käynnisty just limatulpan menosta vrk päästä.. Alkaa jännittää :heart:

TiiuHti ja Nipa 38+3
 
Huomenta

Tää on aivan järkyttävää en oo saanu nukuttua moneen yöhön.. väsyttäis pirusti mutta en vaa saa unta.. kierin ja pyörin nii että lakanat kääriytyy ympärille ja ahistaa pirusti ku ei saa unenpäästä kiinni... argh.. muutaman tunnin saa nukuttua yössä mutta helvettiä tää on.. olis edes vauva herättämässä ni ymmärtäisin mutta ku ei oo mitää syytä miks ei saa nukuttuu... :'(

Eilen supisteli aina ku nousin ylös ja pitkää supisteliki mutta ei ollu kipeitä.. Tuntuu ettei täällä taas tapahdu mitää.. :(

O&O 38+4
 
Jos kirjoittaisi pitkästä aikaa jotakin, lueskelemassa olen käynyt päivittäin.

Onnittelut vauvan saaneille :flower:

Sain itselleni viimein sen sektiopäivän ja vauva on sylissä 15.9 :heart:

Aria ja papu 35+6
 
Nuppu, pitää lukea. :)

ElämänIlo, nonni, jospa se hieronta edistäisi!! :)

Mie soitin polille ja menen käymään siellä. Sanoi kyllä, että eivät voi luvata sitä käynnistystä suoraan. Että tulee varmaan turha reissu, mutta parempi se kai on käydä. Osastolle en ole valmis jäämään, koska siellä en nuku tätäkään minkä kotona. Kyseli kohdunsuun tilanteesta se kätilö ja sanoi, ettei sitä käynnistystä voida jos ei ole hyvä tilanne jne..
Ahdistaa, kun siellä on kuitenkin vastassa eri lääkäri, eli eri mielipide. Aikaa saa varata, kun päivystys ajalla menen. Kymmenen maissa sanoi, että tulla.
Limatulpastakin sanoi, että joo, voi mennä kaksikin viikkoa vielä. :s

Ja Roona! Ihanaa, että pääsitte kotiin! :)
 
Onnea Vivid pojasta :flower:

Ja onnea Roonalle kotiutumisesta. Koita ottaa ihan iisisti. Sitä on yllättävän heikko, vaikka osastolla tuntee olevansa elämänsä kunnossa :whistle:

Mullakin on reisiä poltellut ja särkenyt nyt kahtena päivänä. Supistuksiakin on bongattu, jee :LOL: Ja ollaan virallisesti täysiaikaisia! Äitin mielestä huomenna olis hyvä päivä syntyä, kun on sen syntymäpäivä :D Sopii mulle :LOL:

Täälä kanssa uneton yö takana, vaikka neiti 1v 7kk nukkui ekan kerran kahteen viikkoon huutamatta :|

Nyt pitää mennä katsomaan Meille tuli vauvaa...

MN + neiti 37+1
 
Onnea Vivid!!! :flower: :hug: :)

Ja ihanaa Roona että pääsitte vihdoin pienen kanssa kotiin.. :hug:

Me käytiin eilen taas vauvelia hoitelemassa ja samalla oli aika fysioterapeutille joka näytti kaikkia hyviä asentoja miten hoitaa keskosvauvelia.. :) Ihana oli ku sain 2,5h olla pojan kans ja syöttää häntä pullosta :heart:

Nyt pitäs mennä tekemään viikkosiivousta.. ku jaksas..
 
Mulla oli tiistaina se äippäpoli ja lääkäri nii sen jälkee koko päivän supisteli, mut ei kipeesti.. keskiviikkona sama juttu että koko päivän supisteli ja tällä kertaa sattu selkää koko ajan ja sit illalla alko menee limatulppaa ja masu meni sekasi ja yöllä tuli kipeitä supisteluja.. Eilen tuli loput limatulpasta, tai niin ainaki arvelen ku eilis päivän jälkee ei oo enää tullu. Eilen taas illalla/yöllä tuli kipeitä supisteluja.. Ehkäpä tässä siis alkaa pikkuhiljaa jotain tapahtuu :) eilen olis mun puolesta saanu alkaa ku mutsi oli meillä koko päivän, mutta ei nii ei :) Ens viikolla mun piti ite lähtee ajelee sukulaisille jos oon kasas mutta nyt ku on ollu tollasia "oireita" nii sovittii että mutsi hakee etten lähe si ite ajaa yli 200kilsaa =)
 
Johan nyt alkaa kaikille jotain tapahtua =) Miullakin kova alaselkäsärky ja supistuksia tulee ja menee.Aamulla touhuiltiin peiton alla,liekkö aiheuttanu jotai edistystä...alapäässä tuntuu semmosta painetta ja tuo selkäsärky niiku kuukautisten aikaan.Odottelua josko =)

Tepa75 38+2
 

Yhteistyössä