**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Rekkumaaria mulle sanottiin pari viikkoo sit lääkärissä että se voi olla ihan "normaalia", kun paikat on pehmenneet ja kanavakin melkein hävinnyt, et ei kannata säikähtää jos lirahtaa housuun. Se lääkäri ainakin puhui just tosta aivastusjutusta esimerkkinä. Ellei sulla oo sit jotain muuta mennyt.. :whistle:
 
Rekkumaaria ihan normiahan tuo on joillekkin että yskies, aivastaes tai vaikka nauraessa lirahtaa.. Inhottavaa :/ Mulla käy usein noi aivastaes tai jos nauran ihan maha kippurassa, ehhehe, maha kippuras :D millähän ton kippuraan muka sais :D
Mulla on sellanen olo et olis tulos kipeeks.. ja supistelee ihan koko aika taas..
 
joo :) huvittaa vaan, et nyt on sit virtsaaminenkin tahdosta riippumatonta :LOL: nojuu.. soittelin synnärille ja sanoivat et side pöksyyn ja tarkkailla. aamulla pitää sit soittaa äippäpolille ja ilmeisesti käydä näytillä. kattoovat onks se ollu vettä vai mitä.. 18h kuluttua kuulemma laittavat antibioottitipan JOS on ollut lapsivettä.
 
Pakko tulla hehkuttamaan kun löysin sittenkin sen punavalkoisen pinnasängyn suojan!!! Uskomatonta mutta totta, oon niin onsku :p . Olin jo ihan luovuttanut mutta viimesestä kaupasta se löyty, jess. Brion vielä joten varmasti hyvä laatunen, hintakaan ei ollut kun 39 eur eli paljon halvempi kuin useat mitä olen katellut. Ihanaa nyt pääsee petaamaan pienen sängyn :heart:

Hui kun mua rupes jännittämään Vividin loppuilta/yö. Nyt tosiaan ollaan jo niin pitkällä, että täällä tapahtuu koko ajan kaikkea eikä oikein pysty olemaan sivuilta pois jos haluaa pysyä ajantasalla =) . Tsemppiä ja voimia sairaalaan!

Kotona olosta en osaa kyllä tässä vaiheessa sanoa vielä yhtään mitään. Olen aina ollut vähän enempi kallellaan työelämään kuin kotielämään mutta saa nyt nähdä miten pikkuinen tulokas muuttaa mielipiteen. Sen verran ikää jo on, että on oppinut olemaan sanomatta liian varmasti yhtään mitään etukäteen :kieh: . Tää kuitenkin riippuu niin hirmu monesta jutusta: millainen lapsi maailmaan putkahtaa, miten oma pääkoppa sietää kotona olemista, mikä on taloudellinen tilanne jne. Hirmuisesti liikkuvia osia. Mutta uskoisin, että vuosi varmasti kotona ja siitä sitten eteenpäin kysymysmerkkiä.

 
aijuu vielä hajusta.. googletin huvikseen "lapsiveden haju" ja monessa ketjussa oli et lapsivesi haisee spermalle (NIIN :wave: ) ja kieltämättä ennen googlettamista otin pöksyistä tuoksut ja mietin, et haisee sperma. eikä olla lähipäivinä sekstailtu et ois sitä perua . :whistle: :D no ootellaan
 
Voimia Vividille synnytykseen (ainakin vahvasti kuulostaa, että synnyttämään olet lähtenyt :) )!!

Paljon on ehtinyt päivässä tulla tekstiä! Käytiin Ikeasta hakemassa pinnasänky ja patja + kaikkea pientä kivaa :) Nyt olisi sitten kaikki hankinnat tehty. Vielä pitäisi siivota ja pestä ikkunat niin olisin tyytyväinen ja valmis vauvan tuloon. Eli vielä saisi muutaman viikon ainakin olla massussa :)

uneksija85 ja papu 36+2

Lisään vielä galluppiin, että kotona olen vähintään vuoden, sitten pituus riippuu siitä millon saan työharjottelupaikan.
 
Voi Roona, varmasti on kurja ku jouduitte vielä jäämään sairaalalle.. :| Teidän tasan tarkkaan miltä tuntuu maata siellä ja oottaa että pääsee kotia, ite ku jouduin vähän väliä makoilla ennen synnytystä ja nyt sitte vauveli on sairaalassa. Mut voimia, toivottavasti vauvan bilirubiinit laskee niin että pääsette pian kotiin! :hug:

Ja Vivid:ille onnea ja tsemppiä synnytykseen mukaan !! :hug:

Itkuherkkyydestä synnytyksen jälkeen
: Mä olin sairaalassa kyllä tosi herkkä vauvan syntymän jälkeen..helposti kyllä itketti ja ehkä pelko keskosvauvan vaivoistaki teki sen että itkin.. mut nyt ei onneksi oo mitää pahempaa itkuilua ollu,välillä tietenki jotkut asiat herkistää helpommin kuin normaalisti! Sitten varmaan itken onnesta kun saa vauvelin kotiin.. :heart: Joku kirjoitti ettei 2 viikkoa ole pitkä aika.. noh, eihän se olekaan, mutta ku poitsu on jo 3vkoa maannut sairaalassa ja siellä kulku noitten pienten kans on niin mahottoman vaikeaa, niin kyllä sitä jo oottaa että toinen pääsis kotia...ikävä pientä :'( Mut pääasia että vauvalla on kaikki hyvin!!

Voimia kaikille raskausvaivoista kärsiville ja synnytystä odottaville syysmammoille.. kohtahan alakaakin jo meidän "oma" kuukausi,sillon varmasti moni saa vauvan kainaloonsa.. :heart: :D :hug:

Anrika & Tepi 3vkoa+1pv
 
Mä txt vividin kanssa tos aikasemmin, ja laitoin vielä yhden txt kun huomasin että olivat lähteneet... Eipä oo sen jälkeen kuulunu mitään! JES?! Siis mua JäNNITTää ihan älyttömästi nyt, kun he on tossa varmaan ihan vieressä melkein!! HURJAA! Laitoin kummalla lapsivuodeosastolla ollaan ja huonenumeron, olis hauska jos pääsisivät tänne niin saatais palstavauvoista yhteiskuva! :D Tosi paljon jännittää toisen puolesta, kun ollaan tässä kuitenkin kesällä porukassa treffailtu! Mukava saada muuta ajateltavaa... Tää yö taitaa muutenkin mennä valvoessa kun pojan solarium koko yön hohtaa tossa ja 3h välein tehostetut syötöt ja syöttöpunnitukset. Blääh. TOIVOTTAVASTI toi nyt auttais ja pääsis huomenna kotiin. Ja LIRAUTTELUSTA. Voi toi on tytöt vielä pientä mitä raskausaikana tulee pöksyyn... Paikat ollu niin puutunu, et vessaan pakko mennä heti jos vähänkin tuntuu rakossa siltä. Muuten tulee lorahdukset kun jalkaa liikuttaa. :LOL: Onneks on jo tosi hyvällä mallilla paraneminen, pystyn jopa jo istumaan halleluja, ja tänään pääsin eroon jättivaipoista kun ei vuoda juuri enää mitään... Blääh. Toivottavasti pääsis huomenna kirjoitteleen jo koneelta. Niin ja jos Vividiin törmään niin sanon tsempit teiltä kaikilta. :heart:
 
ElämänIlo, kits itselles. Kyllä meni huomattavan verkkaiseen päivä ja kellokin oli jo puoli 6!! :eek: :D Lapsetkin vaihteeksi vähillä vinkumisilla!

Nuppu, mitäs siellä sanottiin sinulle?
Tää on tosiaan ihan uskomatonta. Ehkä uskaltaisin soittaa tässä joku päivä, ehkä ensi viikolla. Tahdon vain olla sellainen, etten kehtaa kauheasti vinkua, vaikka pää olisi kainalossa vaan vedän itseni normaalisti ihan loppuun. Pitäisi tajuta aikaisemmin, että jaksaisi sitten vauvankin kanssa paremmin. Minullahan on viikot nyt 38+2, eli sen puoleen ei pitäisi olla mitään ongelmaa käynnistyksen kanssa.
Tahtoisin vain luonnollisen synnytyksen, mutta toisaalta en tiedä kannattaako minun edes odottaa sitä, kun olen jo nyt näin loppu. Tämä viikonloppu olisi muutenkin hyvä synnyttää, koska isommat lapset ovat poissa. Sittenpä eivät kahteen viikkoon ainakaan ole kuin kotona. Pitää siis jatkaa vauvan tsemppaamista, että nyt ois hyvä aika. :D

Kiitoksia teille :)
 
Roona82 Hienoa, että oot alkanut toipumaan jo, vaikka välillä meinaakin lirahtaa :) On niin hurja kuvitella, että siellä makaa itsekin pian vauva vieressä. *niisk* Toivottavasti pääsette huomenna kotiin - poika vaan ensin hankkii pienen rusketuksen solariumissa :D
 
Iltoja!
Hui ku jännittää noi Vividin tapahtumat...Ei muuta kun tsemppiä,vaikkakin varmaan tämän näet vasta kun ei tsemppiä enää tarvi =)

Ja Toivottavasti Roona pääsette pian jo kotiin,toi sairaalassa oleminen on kyllä niin kurjaa.Miten jollain voi jo noin pian olla vuoto niin vähäistä,ettei tarvi niitä sairalaan jättejä.Musta tuntu et olin ihan pulassa ku kotiuduin ja pitiki pärjätä noilla ihan tavallisilla kaupan isoilla siteillä.Ja kyllä sitä jälkivuotoa on aina monta viikkoa kestänyt.Mutta mukava lukea,että olet hyvin alkanut toipumaan =)

Ja sitten niitä eilisiä lääkäri käynnin kuulumisia.
Painon muutos +233/viikko,verenpaine hyvä,pissat puhtaat,Turvotusta ON (nytki jalat hemmetin kipeet ku niin turvoksissa) ja kohdunpohjan korkeus kasvanut 2,5cm eli nyt on 33 ja mentiin siten hieman keskikäyrän yläpuolelle,kun tahän asti ollu sielä alapuolella.Sydämensyke+ ja liikkeet ++,rt (ja asento muutenkin normaali,jota olin vähän jännitellyt kun viimeks neuvolassa sanoi,että on pää alaspäin,mutta ei ihan normaalissa asennossa kuitenkaan).Lapsivettä normaalisti.Laskeutunut on ja pää on niin alhaalla että vatsan päältä ei päätä kunnolla saa tunnusteltua,tunnusteli sitten alakautta sitä. Kohdunsuu pehmeä ja ulkoa 1cm auki ja kanava lyhentynyt 2cm:iin.Ja painoarvio tällä hetkelä 2.9kg ja kyllä sielä ainakin nelikiloinen tulee.Tokasin lääkärille että ai ainakin nelikilonen ni alko selittää että siis normaalia isompi lapsi,että ei missään nimessä sellainen tavallinen 3.5kg.No osasin kyllä tollasiin lukemiin varautuakin,koska noi aikasemmatkaan ei ihan pieniä ole ollut(3900g ja 4280g).Nyt ei kuulema kuin synnytystä odottelemaan,kaikki on ok.

On ihan sairaan kuuma taas,tai nykyään oikeestaan aina... Alkaa jo kyllästyttää tää jatkuva hikoileminen.
Ja tuntuu,että sen myötä kun "masu tipahti",niin on alkanut tuo iscias enempi vaivaamaan ja myös sisäreisiin ilmaantunut kipua ja tänäänkin niin kauheet vihlasut meni että AUH!.En sitten tiedä voiko noi asiat liittyä toisiinsa,mutta siltä ainakin tuntuu,ja ei oo yhtää kivaa.

Mutta tulipahan taas tekstiä.Nyt voisin painattaa töllön ääreen,näköjään Näkijä alkanut.Voisin samalla vähän miehelle vihjasta,että selkä ja jalat kaipais vähän apua rentoutuakseen... ;)

rv 36+3

 
Täytyy myöntää, että nyt on kyllä kuuma. Tai ihan kuten Virtahepo kirjoitti: aina on nykyisin kuuma :) . Eniten mua itseäni ahdistaa se, että jalat ovat ruvenneet hikoilemaan ihan sikana. Varsinkin varpaat tuntuu hikisiltä koko ajan vaikka sukkia en pidäkään. Plääh, varmaan turvotus osasyynä tähän tunteeseen.
 
Mietein kans et mistä voi johtua kun kämmenet on kuumat, ja sormet kyl myös..tulin kans tohon samaan tulokseen et johtuu tosta turvotuksesta.

Jännittää Vividin puolesta kovasti! eihän sitä tiedä kuinka nopea synnytys mahtaa olla, toivottavasti kaikki menee hyvin. en tiedä ymmärtääkö sitä siltikään vielä(kään) IHAN TÄYSILLÄ että se saattaa käynnistyä itselläkin nyt ihan milloin vaan..
 
Täällä ei nukuta. Just olin poikaa syöttämässä kun käytävästä kuului kuinka osastolle kärrättiin joku uus! Huh huh kun onkin jännää... Tekis mieli mennä hoitajilta kyseleen :D ...vaikka TAYS onkin aika iso sairaala ja täällä Tre alueella ON paljon synnyttäjiä. Mut ajallisesti vois kyl sopia et... AARGH! Täytyy seuraavan syötön yhteydessä kysyä ihan nimellä kun oma kätilö tulee herättään! En mä mikään utelias ole, ehei! :LOL: - Uneton Roona ja Tahvo 5pv
 
Vivid
Oli näemmä Vividillä jäänyt tämä palsta auki. Eli sinne ne synnyttäneiden osastolle jätin ne köllimään kaikessa rauhassa. Itse joudun huomenna töihin, joten untakin pitää saada.

T:Mies
 
Näinpä! Onnea! Heh, viimeiseen asti palstalla, tosi-palstaajan tuntomerkki kun jää konekin viel auki kun synnyttään lähdetään! Hehe. Mä sainkin jo tekstiviestiä tosta melkein naapurihuoneesta! :D Toivottavasti saatais tosiaan huomenna otettua yhteiskuva näistä kahdesta sydäntenmurskaajasta kun kerta näin ihme tsägä kävi! :heart: Mä en edelleenkään nuku, huonekaveri kuorsaa "melko kovaa" ja pojalla vatsa ihan sekasin tosta valosta vissiin... Kun maksa alkaa putsaan elimistöö... Tai jtn. Itkettää kattooki ku toinen pieni rakas itkee ja vääntää eikä syliin saa ottaa! Kädellä silittelen poskea ja välillä se tarraa mun sormesta kiinni. Kyllä oma lapsi vaan on niin RAKAS, että sydän pakahtuu!
 
Viime yönä lähti limatulppa! :eek: Aiemmin en ole sellaista koskaan nähnytkään ja päästiin just ElämänIlon kanssa aiheesta sanomasta, että ei varmasti nytkään. Samoin kuin lapsivesien menosta, että ei kyllä uskota niiden menevän, kun ei ole mennyt edellisistäkään. Mutta ilmeisesti näin voisi käydäkin. :D

Mutta ei tuolla ole ollut mitään merkitystä. Pitänee koittaa vaikka liikkua tänään enemmän. :D Viime yö kyllä meni rauhoittavasta huolimatta penkin alle, mutta liekö vähän jännitin sen ihmeellisen kuuluisan tulpan irtoamisen jälkeen.
 
Roona82:
Käyppä kurkkimassa istä vivid löytyy..ja napatkaa se kuva...
Aika ihanaa kun samaan aikaan ois joku tuttu osastolla...sais ajan kulumaan kivasti nopeemmin

Te varmaan pääsette tänään kotiin ? :flower:
Toivotaan ainaskin!

Eilen kävin neuvolassa ja hassua se on kun neukkutäti sano: et me ei enää tavatakkaan
kun vasta kotikäynnillä, kun poitsu on syntynyt.....
APUA! siis todellakin kaikki on niin lähellä jo...voi että! :heart:

en saanut siksi aikaa ensi viikolle,kun minulla on varalta äitipoli 40+4 päivälle...

esmeralda- ja pikku mies 39+3
 
Hiljaisuus toisethan sanoo että parin päivän kuluttua limatulpan bongaamsesta se on menoa, (toiset taas et sit meni viellä pari vk :LOL: ) mutta nyt ei muuta ku "rehkimään". Vai pitäskö sinne hoploppiin lähtä lasten kanssa kiipeileen ja hakeen vauhtia! :LOL:

Ihtel meni kanssa yö mönkään. Selkäsärky nii kamala ja siit säteilee sit lonkkiin. Ei tienny miten päi olis ollut ja särkylääkettä hain ja jotain salvaa koitti mies hieroa sinne mutta eipä tuntunu vaikutusta olevan. Aina hetkeks helpotti ku löys uuden asennon ja kohta taas heräsi siihen kipuun ja tuntui ettei pysty liikahtamaankaan. Todella raivostuttavaa!!

Nyt tsempattava ihteensä jotta saisi aamun sujuun ja tytön kerhoon ajoissa. =)
 
Oi ihanaa, onnea Vividille ja koko perheelle :flower: Kumpikohan sieltä tuli? *poikaahan siellä taidettiin ainakin odotella*

Toivottavasti Roona pääsette pojan kanssa tänään jo kotiin =) Olisi kyllä kiva osua samaan aikaan jonkun tutun kanssa synnärille. Mullakin siihen mahdollisuus, kun kuukauden sisään mun lasketusta ajasta on 3 tutulla myös LA :whistle:

Toivotaan Hiljaisuus, että synnytys lähtisi nyt etenemään tulpan lähdettyä, pidetään peukkuja b=)d

Viime yö meni taas pyöriessä unettomana ja miestä tökkiessä, kun se perhana kuorsasi vähän väliä :kieh: Sai se kuulla kunniansa aamulla kyllä :whistle: :ashamed: Onneksi mulla ei nyt ole mitään raskausvaivoja, kunhan muuten vaan en saanut nukuttua :/

Tänään ajattelin käydä kirpparilla varaamassa pöydän, josko sitä saisi inspiraation vähän vielä järjestää ja tyhjennellä vaatehuoneita. Omista kuteistani etenkin haluan eroon ja aion ostella uusia vasta sitten, kun olen taas normimitoissa =)

Kristelle 35+3
 

Yhteistyössä