**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Tulin vain merkkailemaan..

Vividille tsemppiä, samoin Roonalle että pääsee pian kotiin pikkuisen kanssa :heart:

Mulla on tänään iltapäivällä neuvola ja huomenna aamulla äitipoli. Kotona mittaillessa verenpaine on ollut ihan sallituissa rajoissa, samoin pissan proteiinit. Vointi ihan normaali ja vauva liikkuu. Kovasti kyllä jännittää, jos vaikka joudun huomenna sinne osastolle kuitenkin.. ja se jännityshän ei ainakaan laske verenpainetta :whistle:

Mutta pikkuhiljaahan tässä aletaan jo olla finaalissa :heart: :heart:

*POKS*

 
Vivid :flower: =) Onnea!!

Just tulin kotiin neuvolalääkäristä. Harmi vaan, ettei ollut se tuttu naislääkäri vaan vanha, hiljainen, mieslääkäri. Turvotuksia on nyt enemmän, joten painokin oli noussut ihan kivasti. :/ Neuvolatädin mukaan pissatestissä näkyi nyt vieläkin selkeämmin, että limatulppa irtoilee ja niinhän se on pikkuhiljaa irronnutkin.

Kipeitä supistuksia on ollut viime päivien aikana enemmän ja enemmän. Tuossa ennen neuvolaa kävin pikaisesti kaupassa ja sen aikana tuli useita kipeitä supistuksia. Toivottavasti pääsen pian tositoimiin!!

Kohdunsuu on nyt auki puol senttiä ja pää ihan alhaalla ns. huulilla. Lääkäri varoitteli, etten saa lähteä yksin lenkille, käynnistää kuulemma synnytyksen. Veikkaili, että vauva kyllä tulee ennen laskettua aikaa. Taitaa vaan olla tosi itsepäinen muksu, joka pysyttelee viimeiseen asti mahassa.

Muffa 38+1 =)
 
Onnea Vividille ja perheelle!!! :flower: :heart: Mielenkiinnolla jään odottelemaan kuulumisia. :)

Toivottavasti Roona ja poitsu saa hyviä uutisia kotiutumisen suhteen!

Mullakin neuvolakäynti takana. Painoa on tullut nyt viikossa melkein 1,5kg, kahdessa 2,5kg, argh! Ensin mun paino nousee koko alkuraskauden niin nätisti ja maltillisesti ja sitten yhtäkkiä muutamassa hassussa viikossa painonnousu tuplaantuu! Enkä voi sanoa edes kärsiväni turvotuksesta. :ashamed: Muuten kaikki hyvin, ens keskiviikkona taas sinne. Ja varmaan vielä sen jälkeenkin pari kertaa...

Rosehip 38+1

 
Huomenta
Neuvola käynti takana. Kaikki oli ok, painoa oli tullu ihan hurjana viikossa lisää mutta johtunee turvotuksesta, vauva liikkuu ja voi hyvin. Alhaalla se jo on mutta ei kiinnittyny.
Valitin kaikesta tällä kertaa kun en kertakaikkiaan enää jaksa, en saa nukutuks kunnolla ja paikat on nii kipeenä et meinaa välil itku päästä... turhat on mun valitukset kun ei niihin noteerata mitenkään. Synnytys käynnistettäios vasta sitten kun on viikot yli 40 tai ois esimerkiks istukassa häikkää tai raskausmyrkytys epäily.
No joo, en mie kyll käynnistykseen ees haluaisi, mutta toivon että ei tarvitsisi enää pitkään kärvistellä, nyt on tämän viikkoo supistellu ihan lahjakkaasti, alamaha ja sisäreidet on kiipeenä vähän väliä, nyttenkin koskee ala mahaan... sano neukku täti et jos tulee kipuja mitä en osaa yhdistää esim suppariin on mentävä synnärille näytille jos johtuu vaikka istukasta.

Esmeralda mehän voitas yhessä lähtee synnyttää, eiks je :p juu ja se on kyll totta et aika siel osastolal kuluuu nopeempaa kun ois juttu seuraa :)

palataan taas, menen näitte kipujeni kanssa märehtii sohvalle, äääh, ei se onnistukkaan, pitää mennä leipoo marjapiirakkaa :p

zeny 37+6
 
hyvää torstaita kaikille,

Täällä ihan tosissaan alkaa tapahtua. tää on kyllä jännää, kunpa jo itsellekin tulisi jonkinlaisia merkkejä siitä, että synnytys olisi käynnistymässä. Ihanaa silti jännittää teidän muiden puolesta. Vivid toivottavasti vauva jo kainalossa ja on totta tosiaan todellinen palstailija Roona toivottavasti pääset pian kotiin vauvan kanssa. Hiljaisuus toivotaan et pian saadaan niin sanotusti actionia.

odottelen soittoa naistenklinikalta ylimääräiseen tarkastukseen, mutta ainakaan vielä ei ole kuulunut mitää. Soitin eilen neuvola tädille et näkyykö mun tiedot jo koneella mutta ei vaan näy. Kiva olen tehnyt muuttoilmoituksenkin jo parisen viikkoa sitten juuri sen vuoksi että tiedot päivittyisivät ajoissa. kiva mennä synnärille ja tiedot ei näy koneella. no onneks äitiyskortti sentään löyty.

Ylimääräisessä tarkastuksessa varmistetaan se, että pitääkö mun synnytys käynnistää aikaisemmin. Tähän syynä on se, että olenniin kovin lyhyt tai ainakin näin neukkutäti sanoi. No sitä odotellessa ja kyllähän tuo masu aika iso jo onkin.

Nyt meen soittaa frendille jos sais vaikka kaffe seuraa

Jooseppi & Möykky 38+1 onpas outoa kirjoittaa noin suuri viikko määrä
 
Heips :wave:

Hitto että oli vaikee yö taas.. Pissalla tuli juostua 3 kertaa ja heräsin jossain vaiheessa siihen että mahaa kiristi sisältä päin niin ettei voinu kylkeee kääntää, olin niin unen pöpperössä etten tiedä oliko se supistus vai jotain muuta.. aamulla oli taas sellanen olo että mahassa kiertää ja kiristi tuolta oikeelta alhaalta ikävästi.. Kävin aamulla vessassa ni oli pöksyissä valkovuotoo reilusti ja sitte mun mielestä myös pikkasen nestettä.. nyt sitte siteen kanssa tarkkailen ja jos vielä ilmenee ni soitan kyllä ä-polille..

Alkaa päivät tuntuu pitkiltä täällä kotona kökkiessä.. :(
Itkettää välillä kun ei vaan jaksais enää tätä kotona olemista yksin päivät pitkät.

Onko muut huomannu että kaverit joiden kanssa oli paljon tekemisissä ennen raskautta ei enää pidä yhtyeyttä ollenkaan tai hyvin vähän? :kieh:

O&O 38+3 :heart: :heart:

Vivid Paljon onnea pikkusen johdosta :heart: :flower: :D
 
O&O: multa katos melkein kaikki kaverit sillon, ku odotin esikoista... Raskaus jotenki kyllä näytti mulle sen, et ketkä oikeesti onkaan niitä tosi ystäviä. Mun esim. sillonen paras kaveri katos kokonaan...!! Haikeeta kyllä, kun aattelee... niin monta kaveria menetti!!
 
mama-84 Itselläni kadonnut monta hyvää ystävää raskauden aikana.. Yhdelle sanoin suorat sanat kun ensin pyyteli kovasti kahville ja sitten kun oli aika tavata niin teki oharit.. monta kertaa.. Enään en kyseiseen "ystävään" yhteyttä aijo pitää. Mutta positiivist on se että 2 lapsuuden ystävän kanssa olen lähentynyt hyvin paljon mutta sääli on se että asumme kaikki eri paikkakunnilla nykyään ja näkemiste ovat harvassa mutta puhelin on onneksi keksitty :) Ikävää että ystävät katoavat..
 
J84
Heips!

Onnea nyytistä Vivid :heart:

Täällä on bongattu limaa paperista..olisko jo jotain limatulpan kappaleita :eek: Eilen heräsin päikkäreillä mojovaan supistukseen, ei se pahemmin sattunut, mut nyt se tuntu todella ilkeältä :/ pitkin päivää niitä tulikin sitten lievemmin ja välillä vähän rajumalla paineella. Yöllä maha oli outo...kääntyminen teki kipeää ja nouseminen sängystä sattui alamahaan, kun meni pissalle :( Koko aamupäivän vauva on painanut itseään kohdunkaulaa vasten ja harkkasuppareita tulee kerran kaks tunnissa...pari viikoa sais vielä majailla masussa mun puolesta.

J84 35+6
 
Onnea paljon Vividille!! :flower:

kerttuneiti: No moni sanoo, et "sulla ei ainakaan oo vielä maha "laskeutunut"", mutta neuvolantäti ja lääkäri oli jo aiemmin sitä mieltä, et vauva on ihan alhaalla ja sf-mittakaan ei enää kasvais. Missään vaiheessa mun vatsa ei oo kyllä ollutkaan mitenkään iso eikä ole haitannut hengitystä tai ahistanut mitenkään.

Cummastelija
: Hyvä, et kiva pinnasuoja löytyi :) Mä etsin silloin aikoinaan valkoista ja tuntui et oli tosi vaikea löytää (kun en yleensä Ikeassa käy ), mutta onneks löyty tuo. Sekin oli aika edukas, muistaakseni 11,95e tai sinne päin.

Jellona: Mulla on joka yö tuota et kyljen kääntäminen sattuu alapäähän. Samoin nouseminen sängystä. En tosin osaa yhdistää sitä kipua mihinkään, et mistä tulis tai johtuis.

Jaa, ny meen ompelemaan, kun en eilen saanu aikaseks! :wave:

rimpulakissa rv 38+6
 
Hiljaisuus:[quoteViime yönä lähti limatulppa! :eek: Aiemmin en ole sellaista koskaan nähnytkään ja päästiin just ElämänIlon kanssa aiheesta sanomasta, että ei varmasti nytkään. Samoin kuin lapsivesien menosta, että ei kyllä uskota niiden menevän, kun ei ole mennyt edellisistäkään. Mutta ilmeisesti näin voisi käydäkin. :D [/quote]

Mullakin kolmas raskaus enkä ole aikaisemmilla kerroilla bongannut limatulppaa.. Enkä tosin vielä tässäkään raskaudessa (viikot 34+5). Sen sijaan mä en osaa kuvitellakaan että mun synnytys käynnistyis jotenki muuten kuin vesien menolla. Molemmat aikaisemmat käynnisyneet niin. Toinenkin vaikka oli käynnistetty synnytys, niin vedet meni ensin ja vasta sitten alkoi supistella.. Tai siis supistella niin, että tiesi sen olevan "menoa".. Supisteleehan mua nytkin kivuliaasti ajoittain..

Vividille ISOT ONNITTELUT :flower: :heart:
Ja täälähän on muutama muukin jolla tosi jännät paikat, epäily vesien menosta tms. Aamupäivä vaan ollut niin ohjelmaa täynnä ettei oo ehtinyt kurkata.. Mitenkähän mä selviän ens viikon, ku tiistaista perjantaihin on joka päivälle suht tiukka aikataulu kaikenlaista enkä tiedä kuinka ehdin palstailla.. :D

Äh, nyt pitäis jaksaa alkaa väsätä kolmasluokkalaiselle "kotikoetta" kertotaulusta, kun se sitä pyysi.. :)
Micade
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vivid:
Oli näemmä Vividillä jäänyt tämä palsta auki. Eli sinne ne synnyttäneiden osastolle jätin ne köllimään kaikessa rauhassa. Itse joudun huomenna töihin, joten untakin pitää saada.

T:Mies
Suurimmat onnittelut ikinä! IHANAA!! :flower: :heart:

Jellona84 & rimpulakissa - mullakin sattuu ihan tositosi alas mahaan kun käännän yöllä kylkeä tai nousen vessaan :ashamed: mitähän se sit on.. muutenkin vessakäynnit nyt viikon sisään öisin tihenneet siitä vakkari yhdestä käynnistä kolmeen.

mullakin on alkaneet päiväsupistukset. ennen oli vaan yöllä ja jotain selkäjomotusta. nyt on sit näköjään ihan kunnolla ja päivällä ja välillä mahassa, välillä selässä ja mahan ja selän välissä ihan kuin jotain pystysuoraa terävää esinettä työnnettäis ylöspäin :eek: tosi vaikee selittää.

mustakin on ihanaa että täällä alkaa oikeesti tapahtuun jotain, meidän palstalla =) ikinä ei näköjään tiedä että kuka on lähdössä seuraavaks ja koska!

kerttuneiti ja puru 37+2 :heart:
 
Dodii ja tän päivän neuvolakäynti suoritettu!!!

39+2 (38+1)
paino +700/viikko (+200) yht. 14,4kg (yök)!!!
paineet 108/71 (119/85)
pissa puhdas (puhdas)
turvotus + (+)
kohdunpohjan korkeus 32 (31,5)

..eli kaikki hyvin!!! Hikotteli kovasti neuvolakäynnin aikana. Nyt sen verran edistystä viime viikkoseen neuvolakäyntiin, et kääpiäinen oli vankasti kiinnittynyt, ku viel viimeks pää hölskyi tuol alakerras. Nyt ei täti meinannu ees kiinni saada, ku pää nii alhaalla ja napakasti kiinnittyneenä!!!! :D
Uus neuvola-aika ens tiistaina, jolloin onki LASKETTU AIKA...huiiiii!!!

mama ja kääpiäinen 39+2
 
rosehip kuulostaa tutulta.. mulla on nyt lopussa ottanu ihan kunnon painonnousu spurtin vaikka en eri tavalla syökään. esim. viime neuvolassa 1.5kg kahdessa vkossa. ja niinku mulle on koko ajan napistu painon vähyydestä, niin kyllä oli neuvola täti yhtä hymyä, kun oli paino noussu. näin mä epäilinkin sillon ihan alkuraskaudessa et luultavasti paino spurttaa lopussa.. noh, läskiä se vaan on :D
mä kävin äippäpolilla tarkistuttamassa sen eilisen lapsivettä vai ei - tilanteen. ja ei se ollu testin mukaan lapsivettä. eli 1. housuun pissiminen koettu hiphurraa :whistle: mies nimeskin mut pissiliisaks sit sen kunniaks.. lääkäri teki samalla sisätutkimuksen niin paikat oli kiinni. eli tuskin on ihan lähipäivinä odotettavissa mukulaa tähän talouteen!
otin pienet päikkärit ja nyt taas uutta virtaa. mut taidan vielä hetkeks mennä sänkyyn JOS vaikka vielä unettas :)
 
Onnea Vividille, siellä taitaa olla jo nyytti kainalossa :heart: :heart:

Mulla on ollut nyt muutamana päivänä harjotussupistuksia, eivät tee kipeää mutta tuntuvat..
Tosin mä kans täällä häntäpäässä joten saa vaavi vielä pysytellä muutaman viikon masussa :heart:
Ja kotona on vielä paljon tekemistä..

Toivottavasti saat Roona pian pojan kotiin :heart: :heart:

Ei kai muuta, ootan jo niin ens viikon Kättärillä käyntiä, vaikka tuskin tuolla alhaalla on mitään vielä tapahtunut, mutta toivoa saa ;)

Inka & Maisa 35+3 :heart: :heart:
 
Onnea Vividille! :heart:

Täällä kanssa sisäreidet ovat alkaneet vihloa ikävästi. Saattaa kyllä johtua supistuksista. Jos on yhtään samanlainen synnytys kuin äidilläni, niin supistuksia en välttämättä edes tunne. Saa nähdä olisiko nämä siis kuitenkin suppareita.

Helinä *POKS* 38+0
 
Mitä/mistähän nuo sisäreisien kivut/vihlomiset johtuu?
Mulla on nyt kans ollu muutaman päivän havaittavissa myös tuota vaivaa ja se ei ole kivaa...

Jalat taas ihan turvoksissa... Ja kauhee väsy... Muutama suppari tänään taas tullut,nyt niitä on viime päiväinä kyllä ollutkin päivittäin enempi ja vähempi,mutta ei ne kyllä satu,pysäyttää kylläkin.Mutta musta tuntuu,että mulla ne sattuu vasta kun on tosi kysymyksessä.Eli toistaseks kyllä jännittelen teidän muiden alkaia synnytylsiä jne.Monella jo synnytyksen suuntaa olevia oireitä kuulostais olevan.Huisin jännä!

Ukko kävi aamulla lääkärissä ja sai antibiottikuurin,vissii keuhkoputken tulehdus ja nyt ei saa kuulema yhtään hengästyä.No aamun makas sohvalla ja nyt vedelly 4,5 tuntia hirsiä...

Kai se mun ois pakko lähtee toi marsujen häkki siivoomaan(jos vaikka selkä viel sen kestäis) ja huhuilee muksut tuolta ulkoota ruokapöytään...

Voimia kaikille kipuilijoille loppu odotukseen



:hug:

36+4
 
Vividille ja koko hänen porukalleen suuret onnittelut!!! :D

Mäki tahdon jo synnyttämään, jotta saisin tän selkäkivun pois. Tänää illalla hierojalle kylläkin menossa, jos hää ny jotain voipi tehhä. Epäili vähän et on kyse s-nikamasta joka vaivannu mua normaalistikin ku sen joskus loukannut, ja jos tosiaan sitä on nii sit ei viellä saa korjattua tilannetta, vaan on vain odotettava että pikkuinen on maailmassa.
 
sisäreisikivusta:miulla kans nyt ihan pikkasen ollu sitä,supistuksiin liittyvää.Mutta kokemuksesta tiiän että tää miun kipuilu ei viel oo mitää,miulla joka synnytyksessä supistukset säteilee reisiin ja sit ku on tosi kyseessä,sisäreisikipu on niin sietämätöntä ettei sitä osaa tällei ees muistella(onneks!),reidet kramppaa ja tärisee.Ja todellaki sattuu,onneks luonto järjestää nii et unohtaa tollaset.Mut jokaisel varmast kipu säteilee eri paikkoihin ja jokaine kokee kivun eri tavalla.Huoh,niin toivosin et pääsis lähtemää,eilen satunnaisii supistuksii mut katosivat,nurtsin kyl ajelin ni varmaa siitä johtuvia...

Tepa75 38+1
 
ElämänIlo, sit jos se auttaa, niin kyl miullekin! :D

Vieläkin välillä tulee ruskeaa ja punaista limaa. Yök. Koko päivän ollut etova olo. Ei mitään tekisi mieli syödä. Leipää olen saanut alas. Juotavaa tekee kyllä mieli. Kävin juuri vähän kävelemässä lasten kanssa metsässä. Hankala vain kävellä kun nuo lonkat tuntuu vähän estelevän.

Niin ja Vividille onnittelut! :heart:
 

Yhteistyössä