**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
No jos nyt jotain tarkempaa aikataulua Ötzkin ulostautumisesta saan niin luulen että aika alkaa mateleman heti. Mulla kun ei silleen oo enää mitään isompaa tekemistä millä sais ajan vikkelästi kulumaan.

O&Ö
Arg, mulla taas olis. =) Et tänne vain, täytys hoitopöytä koota, (ensin miettiä mihin sekin mahtuu) sit vauvanvaatteita kahtella, mitä on ja mitä tarvis lisää, sit tarvis kai alkaa hankkia jotain vauvajuttujakin.... =) kaikkea pientä, liivinsuojaa, kylpymittaria, kaikki ihan levällään viellä, ei mitää kahteltuna ku koko ajan tuntuu et vielki nii älyttömän pitkä aika laskettuun aikaan. :LOL: Kaiken lisäks täs parina iltana supistellut rankasti, ja säännöllisesti, mies oli jo toissailtana lähdös viemää laitokselle, kun supparit alkoi tulla 3-4 min välein ja tosiaan alkoi jo sattumaan, nii et hikihelmet vain kihos otsalle. :LOL: Mut sitten alko pidentyy supparit ja loppuivatkin sit ja eilen ja tänää ei taas mitään, mut ehkä olis jo aika rueta laitteleen kaikki valmiiksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
No jos nyt jotain tarkempaa aikataulua Ötzkin ulostautumisesta saan niin luulen että aika alkaa mateleman heti. Mulla kun ei silleen oo enää mitään isompaa tekemistä millä sais ajan vikkelästi kulumaan.

O&Ö
Arg, mulla taas olis. =) Et tänne vain, täytys hoitopöytä koota, (ensin miettiä mihin sekin mahtuu) sit vauvanvaatteita kahtella, mitä on ja mitä tarvis lisää, sit tarvis kai alkaa hankkia jotain vauvajuttujakin.... =) kaikkea pientä, liivinsuojaa, kylpymittaria, kaikki ihan levällään viellä, ei mitää kahteltuna ku koko ajan tuntuu et vielki nii älyttömän pitkä aika laskettuun aikaan. :LOL: Kaiken lisäks täs parina iltana supistellut rankasti, ja säännöllisesti, mies oli jo toissailtana lähdös viemää laitokselle, kun supparit alkoi tulla 3-4 min välein ja tosiaan alkoi jo sattumaan, nii et hikihelmet vain kihos otsalle. :LOL: Mut sitten alko pidentyy supparit ja loppuivatkin sit ja eilen ja tänää ei taas mitään, mut ehkä olis jo aika rueta laitteleen kaikki valmiiksi.
Mä voin tulla kasaan sen hoitopöydän viikon päästä, jos vaik putkahtas vaavi ulos sen jälkeen :D

Itellä kans viel vähän osteltavaa, mut ei täs jaksa lähtee kaikkee hakeen yksinään. Pitäs tällä viikolla käydä shoppaan kaikki loput mitä tarvii ennen synnytystä hankkia viel. näin mä päätin, et tällä viikolla pitää saada kaikki asiat kuntoon, mitkä on jääny roikkumaan. Liivit edellen ostamatta! Ja sit kans kylpylämpömittari, rasvat ja pesuaineet vauvalle... Nii ja vaipat ja pari tuttelia. Muuten ei tääs mitään hätää enää olekaan. Kämppä pitäs siivota, mut ei tällä kropalla! Viikon päästä... VIIKON PÄÄSTÄ......... Sit mä siivoon ku hullu :kieh:
 
heippa! Mulla on aamu jo pitkällä, heräsin toss 04.00 :D viikonloppu meni miehen vanhempien talon vahtina ja supistellessa! suht kivuttomia, enemmänki tukalatunne ku vatsa menee ihan pinkeeks.. tänään on sit tullu ihan kunnon vihlaisuja :whistle:

huomenna olis ylimääräinen neuvola. Kävin torstaina neuvolassa 35+1 ja sain taas sapiskaa painonnoususta, tai paremminki sen vähyydestä. Edellinen neuvola oli 33+1, sillon paino 67,5kg ja nyt siis 67,7kg eli 200g painonnousu. Kohdunpohjan korkeus ei ollu edellisestä käynnistä muuttunu eli se oli siis sama 30. Eli mitataan paino+kohtumitta uudestaan. Ärsyttää vaan, kun heti oli neuvolatäti maalaamassa piruja seinälle. "Vauva ei varmastikaan kehity normaalisti, kun sun paino on koko ajalta noussu noin vähän (6.6kg) ja lapsivettä tuskin on normaalisti."

Samoin sydänäänet kuunteli mun mielestä turhan dramaattisesti. Nosti välillä laitteen vatsalta pois, "kun ei oikein saa selvää". Ja koko ajan kuulu ihan selkee jumputus..

valivalivali :D

mukavaa päivää :wave:
 
Kamala menkkajomotus alko taas tossa alavattalla... Ja vähän supistaakin kai... En tiiä. Ja just ku mietin, että lähen ajeleen kirppikselle ja kauppaan.... :kieh:
Yritä ny sit autoo ajaa jos tää päivä taas lähtee näin käyntiin!!! Oikeesti - pää hajoo tänne kotiin muutenki, ja kämpässä siis sisällä tällä hetkellä +30,5 lämmintä!!!

V*TTU MÄ EN JAKSA!!!!!!!!!!!

*lähtee mököttämään*
 
Heips! Mä en ole saanu mitään kirjoitettua vaikka kovasti olen käynyt lukemasa teidän juttuja. Ihan ekaks Onnea Anrikalle ja perheelle :heart: :flower:

Vaikka kyllä onkin suloinen vauva siinä kuvassa niin jotenkin on helpottunu olo siitä että oma napero on pysynyt masussa näinkin pitkään...mä en varmaan kestäis katsoa vauvaa noissa piuhoissa!!

Joku puhui tuolla aiemmin että maltettais nyt vaan odottaa iha oikeesti että vauvat olis ees täysaikaisia ennenkö menetetään malttimme ihan kokonaan. Vaikka kyllä itelläkin tuntuu että hitto kun menee aika niin hitaasti ja olo on tuskaisa... mutta vauvan parasta ajatellen eiköhän tämän kestä!!!!
Nämä helteet tosin on saanu kyllä hermoraunion partaalle kun tuo turvotuskin on nyt tullut kuvioihin
:kieh: :kieh:
Viikossa on tullu varmaan reilu kilo painoa :/

Mä jännitän kovasti tuota Miin tilannetta! Olispa siel kaikki hyvin!!!! Ja eiköhän siel olekin kun hyvässä hoidossa varmasti ovat!

Ittellä olis neuvola klo.14....ajattelin kysäistä josko ne jonkinlaista painoarvioo tekis ja tekis mieli katsastuttaa tuo kohdunsuu... on ollut noita kipuja aina harva se päivä kuitenki että onko se aukonu värkkejä vai johtuuko jostain muusta.

Naksos&mIina 36+4
 
Rekkumaaria ja höpönhöpö sen neuvolatädin kanssa! Miulla ei mistään raskaudesta oo tullu 5,5 kg enempää painoa ja kaikki on ollu iha terveitä! Nyt miulla viikkoja 35+5:toissa kerralla paino oli puonnu 2 viikossa 900g ja viikko siitä kun oli uus neuvola,vaaka näytti samaa lukemaa.Nyt tullu ekast neuvolakäynnistä yhteensä vajaa 3kg! Alakäyrillä mennään sf mitan kanssa,mutta miulla on kaikki ollu pieniä syntyessään joten ei se tämäkä voi jättiläinen olla.Joten todellaki turhaa dramatisointia!!!
 
dodiin nyt ois sit tasan 3 viikkoo laskettuun :)

viime yö meni ihan harakoille...en tiedä mistä johtu kauheet levottomat jalat...ei ois millään voinu olla sängysä...ja heräilin ihan vähän väliä...ja aina kun ite olin hereillä huomasin pikku ukon kanssa potkivan...mietin jo että voisko lähtö lähestyä..mut mitä turhia..ei mitääön tuntemuksia..

mut kyllä tää tästä..ei enää Naikkoset oo pitkä aika kellään!!!

esmeralda- ja poitsu 37+0
 
POKSUU**33+0**

Anteeksi ny vaan arvon kanssaodottajat..mutta ihan kokemuksesta tiedän (ja varmaan moni muukin) et vauvelit syntyy sit kun syntyy, vaik maratoonin juoksis.. :p
Hauska silti lukea noita et viikko ja sit sais tulla.. ;) ja ainaha on mahdollista että vauva meneekin paljon yli lasketun ajan..eli just jtn 42+?..kääk..kauheelta tuntu kirjoittaa tota lukemaa..
Yhtä tuskanen kyllä olen minäkin ja tosiaan voisin jo nyt vastaanottaa vauvelin maailmaan mut vielä ainakin se 5 vikkoa pitäs lääkärin mukaan kärvistellä.. :x :headwall: :headwall:

Tänään Ikeaan.. :wave:

Äippä35v ja Nuppu33+0 :flower:
 
Vitsi mikä aamuyö takana. Heräsin tunnin välein ja aina oli asukas mahassa myös hereillä. Sit siinä heräilyjen lomassa en ees nukkunut kunnolla vaan päässä soi Popedan Kellot lyö ja mietin että haluun toisen sohvan tänne. Siis terveet ajatukset klo 05:35..

Joo josko sitä lähtis aurinkoon piknikille ja hankkiin sitä d-vitamiinia lisää :p
 
Heips :wave:

Tuli sitte hoidettua taas asioita heti sängystä ylös nousun jälkee |O
Eihän siinä menny ku reilu tunti.
Koneellinen pyykkiä ja astioitaki tuli pestyä samalla :)

Nyt pitäis vielä saada rahattua tää ruho postiin ku ois paketti noudettavissa :p

Vaavi yrittää tulla ulos mahan läpi nähtävästi ku ojentelee itteensä niin makeesti, tuntuu että maha repee. Jaksais vielä hetken odotella niin pääsis ulos "oikeesta" paikasta.


O&O 36+0 :heart: :heart: *POKS POKS*
 
Vieläkös mahtusi joukkoon jännittelemään? Lukenut oon ahkerasti tätä palstaa talvesta lähtien, mutta en vaan oo saanut aikaiseksi rekisteröityä tänne.
Elikkäs jotain tietoja itsestäni...Ensimmäistä lasta odotellaan, laskettu aika 31.8. Eli rv. 37 pamahti tänään käyntiin!! Aika mennyt todella nopeasti =) Ja ja...Vieläköhän muuta...Niin, onnea jo teille, jotka olette saaneet pikku tuhisijat jo kainaloon!!
 
Ai niin, onnittelut taas maanantaisille poksujille! Näin se aika rientää.. :eek: muistan kun oli VAPPU! sehän oli ihan just! ja sitä ennen tammikuu.. nää vauvathan todella syntyy ja pian :heart:

May85 kyllä meidän mukaan mahtuu, mukaan vaan :wave:
 
Vivid
Anrika ISOT onnittelut täältäkin. Ihanaa, kun laitoit tuon kuvankin :heart:

Mii Sektio on jo varmaan tehty, mutta tsemppiä uuden tulokkaan kanssa!

Neuvolalääkärikuulumisia :wave: Tosin aika oli jo viime torstaina, mutta täältä tulee.. Paineet, pissa, paino ok. Hemoglobiini ei ollut noussut, joten joudun syömään rautaa joka toinen päivä 2 kappaletta. Arvo ei kuulemma ollut mikään kauheen matala, mutta sanoi, että ois hyvä, jos arvot ois korkeemmat, niin ei tuu sit synnytyksen jälkeen kauheeta väsyä. Vauva oli raivotarjonnassa ja laskeutunut, jee! Enää ei siis masussa kääntyillä. Oon niin mielissäni, sillä mun närästys on loppunut lähes kokonaan. Laskeutuminen varmasti auttoi, sillä nyt vauva ei puske enää niin ylös! Sf-mitta oli laskenut, mutta syynä voi olla, että vauva oli laskeutunut ja mittaaja taas kerran eri. Perjantaina on seuraava käynti ja jos se vielä on laskenut, niin sit on varmaan ylimääränen ultra. Mutta ei kuulemma kannata stressata.. Painoarvio näille viikoille oli 2500-2600g ja jos syntyis laskettuna aikana, niin syntymäpainoarvioksi sanoi 3000-3100g. Eli siro vauva pitäisi masussa kasvaa. Lantiota kanssa arvioitiin ja suht ahdasta oli, mutta alateitse kuulemma voin synnyttää vielä noin 3,5 kilosen vauvan. Paikat oli vielä täysin kiinni, joten odotus jatkuu tod.näk. laskettuun aikaan tai sen yli.

Harkkasuppareita tulee päivittäin, mutta edelleenkään ne ei oo yhtään kipeitä. Nivusiin tulee pistoja. Painaakohan vauva jotain hermoja?!

Mä lähen nyt putsaan viinimarjoja!

Vivid ja Hippu 37+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
Anteeksi ny vaan arvon kanssaodottajat..mutta ihan kokemuksesta tiedän (ja varmaan moni muukin) et vauvelit syntyy sit kun syntyy, vaik maratoonin juoksis.. :p
No niinpä, viisaita sanoja! :) Vaavi syntyy sitten, kun on valmis syntymään eikä taida paljon äipän houkutteluista piitata... Ei ehkä kantsi liikaa juuttua siihen laskettuun aikaan...

Tervetuloa May mukaan!

Rekkumaaria, mun painonnousu on ihan samanlainen kuin sulla!! Siis nyt viimeisimmässä punnituksessa (35+1) 67.7, sitä edellisellä kerralla 67.5 ja yhteensä on tullut 6.8kg eikä mulle neuvolatäti oo sanonut yhtään mitään, päinvastoin, sanoi vaan että nätisti on noussut, vaikka painoindeksikään ei lähtiessä kovin suuri ollut. SF-mitta oli viimeks 31cm. On kyllä niin erilaiset suhtautumiset noilla neukkuloilla, että pakko ihmetellä. :D Sinuna en olis yhtään huolissani!

Vivid, siis miten ne mittas tuon, että miten iso vauva mahtuu alakautta syntymään?! Tyhmä ekakertalainen kyselee. :D

Tsempitykset kaikille tuskastelijoille! Koittakaahan jaksaa! :heart:

Rosehip ja pampula 35+5
 
Nyt se olisi sitten Miillä pkkuinen nyytti... Eli ei muuta kun Onnea!

Kyllä on taas niin kuumaa että hiki virtaa.Kädet ja jalat on jo nyt ihan turvoksissa ja päivä on vasta alussa.Argh!

Eilen pesin ekat vauvan vaatteet,oli ihan hassua ripustella sellaista pientä pyykkiä kuivumaan.Tänään jos jatkais pyykkäämistä.

Onneks joku täällä mainitsi tuon kylpymittarin,ei oo tullu yhtään koko mittari mieleen.Mitähän muuta olen unohtanut??

Mites muuten noista äippärahoista.Jos ei toimita kelaan verokorttia,ni ottaako ne sen 20% veroa silloin?Ja kun ens vuonna tulee uudet verokortit,ni pitääkö ne itse toimittaa kelaa,vai saako kela suoraa tiedot verotoimistolta? Ja kun mun verokorttihan pysyy työnantajalla vielä seuraavat 3kk,jotta voi maksaa sen erotusrahan,ni pitäiskö mun nyt sit joku uus verokorttitilata vai mitä?Nää asiat on jotenki aina vaan niin hepreaa,vaikka kuinka lukis ja joku asioista kertois...Luulin jo ymmärtäneeni,mutta en nyt sit kyl oo varma kuitenkaan.

Mä olen asennoitunut alusta asyi siihen,että vauva syntyy vasta lasketun ajan jälkeen,(yleistähän se on muutenkin).Molemmat aikasemmat muksut syntyneet 41+3.Nyt oonki naureskellu,että tämäkin syntyy sitten 30.9,että tervetuloa silloin sairaalaan katsomaa.Eihän sitä' tietty tiedä,mutta... Äkkiä se aika mene,vaikkakin viikko viikolta käy olo tuskasemaks.
Huomena aloittaa sitten esikoinen koulun,jännää!

virttis 34+1
 
joku aika sitten kotiuduin äippäpolilta. soitin neuvolaan ja sain "lähetteen" käyrään. kätilö ei meinannu aluks saada sydänääniä kuuluumaan, mutta löytyihän ne sit sieltä ja hyvät äänet olikin ja liikkeitä tuli hyvin! 2 eri lääkäriä ultras vielä ja sit löytyikin syy miks en oo liikkeitä hyvin tuntenut. vauva on kääntynyt näin kalkkiviivoilla raivotarjonnasta poikittain! eikä siinä vielä mitään, hyvä kun syy selvisi mutta..

lääkäri teki painoarvion, 1700g vkot 35+5. vastaa kooltaan vkoja 30+jotain.. edellisen kerran olin sairaalassa 30+5 vkolla verenvuodon takia ja tuolloin painoarvio oli 1400g. nyt sit tarkassa syynissä, miks vauva ei oo kasvanut kunnolla.. :ashamed:

oman painon nousu tuntuu aika pieneltä tuon rinnalla.. no, jospa se tästä
 
Hei vaan kaikille,

Eilen oltiin mökillä betonitalkoissa ja kotona turussa oltiinkin vasta puolilta öin. Mies raukka kovan urakan jälkeen vajaat viiden tunnin unet ja sitten aamulla töihin virkeänä. Hommat ei lopu tähän kotona olisi pakkaamista ja pakkaamista. No onneksi sain tänään nuo kaikki Möykyn vaatteet silitettyä. Tiedän etten jaksaisi niitä sitte Espoossa enää pestä ja silittää ku on kaikkea muuta järkkäämistä siin sivussa.

AI NIIN ONNEA Miille, jolla on jo varmasti maailman ihanin vauva sylissään. Toivottavasti kaikki on sujunut hyvin ja kuulemme hänestä pian.

Mulla on kans välillä noita ihme kipuja tuola alapäässä, mutta juttelin niistä neuvolatädin kaa ja se sano et kannattaa vaan olla iloinen ja ajatella et se on ohimenevää. Onhan se lisäksi hyvä et tuol alapäässä tapahtuu noit juttui, tietää et prosessi on siis käynnissä japaikat avautuu uudelle tulokkaalle :)

May85 tervetuloa joukkoon!


Kylpymittarin saa ainakin äitiyspakkauksen mukana, mikäli sellaisen on tietysti ottanut.

Tosiaan miten toi veroprosentti ilmoitetaan tonne Kelaan? EN muistanut koko juttua

Möykky nukkuu suurimman osan päivästä ja on aikas rauhallisesti, mutta tila pieneltä alkaa vähenemään. Potkut tuntuu välillä aika ilkeiltä ku tuntuu et maha tosiaan repeää. Jalat edelleen tosi turvoksissa ja särkee ku iho ei jaksa antaa enää periksi. Torstaina olisi lääkäri Tyksissä ja jännittää ihan mielettömästi.

Soitin tossa äsken neuvolaan mun perjantaisten verikokeiden vuoksi. Sokeri oli tosi hyvä 4,4 ja hb 119 eli ihan hyvä kuulemma viikoihin nähden. Virtsahapon arvo ihan inan korkeella normi arvo 350 mulla 351 eli toksemian riski on edelleen olemassa pitää vaan nyt jaksaa seurata näitä merkkejä. Onko kellään ollut tätä raskausmyrkytystä?

No mutta nyt pyykit narulle ja sit siivoamaan näit pakkoi

Jooseppi & MÖykky 35+5 :heart:
 
Rekkumaarialle hali! Vaavi on kyllä tosi siro, mutta onneks meillä on osaavat kätilöt ja lääkärit, jotka tietävät miten toimia, kun itse ei tiedä. Ja hyvä, että olet seurannassa! Eiköhän kaikki järjesty! Vähän kyllä nolottaa, kun pääsin just taivastelemasta sun neuvolatädin sanoja. :ashamed:
 
Minä justiisa soitin kelaan ja verottajalle. Kelasta antovat mulle tidon paljon on maksettu rahaa tänä vuonna ja paljo siitä on otettu ennakonpidätystä ja sit tiedot äippärahoista eli siis kuinka paljon sitä maksetaa. Niitten tietojen kanssa soitin verottajalle ja sanoin et pitäs prosentti laskettaa uudelleen. Se kysy sieltä noi kaikki eli paljonko o jo maksettu tänä vuonna ja ennakon pidätykset ja sit mitä maksetaan mammarahaa ja sitä kautta laski prosentin loppu vuodelle, uudelleen yhteys pitää ottaa verottajalle ens vuojen puolella :)
Toki sit jos on ollut töissä nii kaikki siihen liittyvät tulos o kerrottava ym.. Minä ite oon ollu jo reilun pari vuotta kotona että eipä oo tälläkään hetkellä ollu muuta tuloo ku kotihoidontuki :D
 
Olenkohan muistanu onnitella.. Lämpimät onnittelut Anrikalle ja perheelle pikkuisesta!

Lämpimät onnittelut myös Miille pienestä! Eiköhän sektio ole sujunu ongelmitta. :) Uutisia ootellaan.

Tervetuloa May. :)

Neuvolaan pitäs kohta lähteä. Jokohan se puntari näyttää kolminumeroista lukua.. :ashamed: Turvotus ainaki on taas käsittämätöntä ja käytiin vielä miehen kans buffetissa lounaalla..

Hemppu 36+3
 
rosehip noo niin mä oon kyllä itekin sitä arvostellu rankalla kädellä :whistle: :)
lähinnä vaan sen tapa lietsoa pelkoa ja dramatisoida sen sijaan, et olis se "järkevä" ulkopuolinen ja esittäis asiansa vähän enemmän tukien, kun syyllistäen. joo, toivotaan, et kaikki on ok ja vauva sais vielä painoa, viikot vaan meinaa loppua kesken, kun on laskettuun "enää" 4vkoa. nyt jopa toivois et menis vaan yli LA:n! :heart:

jännä et aiemmin ei oo mitään puhetta ollu et vauva olis "liian pieni".. keskikäyrällä kasvanut koko ajan. ja nyt sit yhtäkkiä. mut onneks soitin tänään ja pääsin polille, en tiiä millon toi olis sit huomattu... varmaan vikassa ultrassa.

iloista päivää kaikille :wave:
 

Yhteistyössä