**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Anrika: Et tietenkään vaihda pinoa!! Teidän pikkumies näyttää kyllä niin pieneltä, voi että :heart: Ihanaa, että maito oli maistunut, siitä se lähtee!

Usvatähti: Ei kai tuosta aikaisesta keittämisestäkään haittaa ole, tuleepahan puhdasta! Mutta keittele ny vielä uusiks just ennen käyttöä :) Varsinkaan kun sitä ei tosiaan tiedä, et missä vaiheessa tulevat käyttöön. Meillä tuli esikolla heti alkuunsa, kun jo sairaalassa annettiin lisämaitoa, mutta toisillahan saattaa mennä pitkäkin aika ennen kuin tuttipulloa tarvitaan tai vauva suostuu siitä imemään.
 
Anrika, kuulutte meidän pinoon, ei me teitä pois päästettäiskään ;) tuli silmäkulmiin kyllä kyyneleet tuosta kuvasta, voi kun hän on suloinen ja pieni :heart: :heart: kiva kun jaksat käydä päivittämässä meille teidän kuulumisia :flower:

mä oon paljasjalkanen tamperelainen mutta mitä nähtävyyksiä täällä on? ei osaa aatella turistin näkökulmasta ollenkaan.. pitää miettiä missä sitä miestä kierrättää, hän ei oo ikinä ollut suomessa saatika tampereella. pitää alkaa varmaan googlettamaan nähtävyyksiä, hyvää iltapuuhaa =)
 
kerttuneiti: Miten sä oot saanu miehes pidettyä pois Suomesta??? :D Pyynikin näkötorni olis musta ihan kiva, samoin se pieni saari on musta ihan kiva esim. piknikille.. öö.. Villinki..? En muistakaan sen nimeä enää :ashamed: Ja tietty särkänniemeen ;) Tammelan torille ostamaan toriherkkuja ja kauppahalliin kaffelle. Ja musta siinä kosken ympäristössä on kauniilla ilmalla ihan kiva kävellä ja kaunista katseltavaa. Ja siihen Koskipuistoonhan vois kans kivalla ilmalla pysähtyä piknikille. Ai miten niin tykkään kahvitella ja olla piknikillä? :D

Nuppu: Et mua ainaka loukannu. Itse kirjottelin vähän samalla mielellä joku aika sitten. Odottavan aika on pitkä, oli tilanne mikä hyvänsä :) Tosin täällä viikot kuluu muutenkin niin nopsaan ettei tiedä miten päin olis, et aika pysähtyis!!
 
rimpulakissa, no meidän molempien työt on ollut ulkomailla ja hän on tanskalainen =) hän on kyl innoissaan tulossa suomeen, jatkoi aina tähän asti duunia ja oli nyt kesän turkissa, mutta mä jäin pois sillon kevättalvella tän raskauden takia ja tulin suomeen.. Kiitos vinkeistä, pää lyö tyhjää kun koitan ajatella että mitä joku muu kuin tamperelainen haluis ehkä nähdä ja kokee. Toi kauppahalli ei ois kyl tullut mieleen, jes, sinnehän me mennään aamupalalle! :flower:
 
Täällä on hurahdettu nyt kaikkien vauvantarvikkeiden hankiin todella. Puolipäivää on mennyt etsiessä tietoa eri asioista ja hintoja vertaillessa, sekä huuto.nettiä selatessa. No eiköhän tässä nyt johonkin selvyyteen olla päästy. Ikeaankin täytyisi lähteä yksi lipasto hakemaan, kun ei niitä vauvan vaatteita sitten saatukaan kaappiin järkevästi mahtumaan.

Onko joku harkinnut lämpöpussin ostamista kaukaloon? Semmoista, missä siis olisi ne reiät vöille? Mulla olisi kyllä kaksi ä-pakkauksen makuupussia, joten toiseen voisi vaikka tehdä reiät, jos semmoista tulisi sitten käytettyä kaukalossa.

Lisäksi lampaantaljaa olen katsellut. Ruskovillan taljan olisi aivan mahtava (mutta kallis), mutta lastentarvikkeessakin myydään kai semmoista lyhytkarvaista, mikä sopisi hyvin vauvalle. Ne saa tietysti sitten pestä koneessa. Mutta sitä voisi pitää vaunujen pohjalla talvella ja myöhemmin pulkassa. Pulkkaan kyllä voisi ostaa halvemman esim ikeasta ;)

Täällä on kohta kaikki hankinnat ainakin mietitty, pitäisi vielä käydä ostamassa ne kaikki :LOL: Oikeasti tärkeistä puuttuu enää turvakaukalo ja amme.

Helinä 35+3
 
iltaa,

tietenkin anrika jatkaa meen kaa. On kiva kuulla pikku miehestä sitten aina uutisia ja ihanaa et saa jo maitoa ja että se maistuu.

Nuppu ja olkkis koittakaahan nyt rauhoittua. kaikki on ihan varmasti ok. ja tosiaan tässä on kaikilla pinna hiukan kireällä. Yritetään nyt vaan tukea toinen toisiamme tässä. Tää on nimitään ainakin itselle ollut kullanarvoista. Onneksi aikanaan kirjauduin juuri tälle keskustelupalstalle. Kiitos ssiis kuuluu teile kaikille ja olenhan saanut täältä apua aina kun olen sitä kaivannut

Nyt viileään suihkuun ja sitte makuulle

Jooseppi & Möykky 35+5 :heart:
 
Voi apua millaista vauhtia ootte saaneet tänne teksiä aikaiseksi. Tosin en valita, näitä on oikein mukava käydä päivän päätteeksi lukemassa. Päivät menee vielä töissä joten kirjoittamiseen ei oo niin kovin paljon aikaa/mahdollisuuksia mutta ehkäpä sitten ensi viikolla kun mammis alkaa...

Tuntuu, että ihmisillä on pinna aika kireällä :whistle: Uskoisin, että nämä helteet eivät ainakaan tilannetta yhtään helpota. Suorastaan tukalan kuuma. Onneksi meillä töissä pelaa ilmastointi joten työpäivät menevät ihan ongelmitta. Itse voin sanoa, että nautin tästä raskausajasta ja olen jopa miettinyt sitä, että tuleekohan minulle kovin haikea olo sitten kun masu häipyy |O . Olen lukenut jostakin että jotkut saattavat jäädä ikävävöimään masuasukkia ihan tosissaan. En yhtään ihmettelisi vaikka minulle kävisin niin. Olen voinut koko tähän astisen raskauden sen verran hyvin ja liikkeetkin vain hymyilyttävät (eivät siis yhtään satu), että ei niitä voi olla ikävöimättä. Tosin kyllä se pieni nyytti varmasti voittaa nämä mahamuljahtelut :heart: .

Ymmärrän kyllä oikein hyvin, että jotkut tahtoisivat jo jakaantua. Jos jalat ovat kuin Roonalla ja olo kuin monella muulla niin varmasti myös minä kokeilisin sanakirjasta kaikkia s:llä alkavia asioita nopeuttaakseni synnytystä. Mutta Roona, jos ei muuta niin saat ainakin värikkäillä kirjoituksilla meidän muut hyvälle tuulelle =) . Itse luen aina ihan innolla Roonan sepustuksia, osaat jotenkin kirjoittaa niin elävästi. Ihanaa!

Täällä oli monta juttua mitä mun piti kommentoida mutta nyt en muista niistä yhtäkään. Ainakin tuosta äidin painosta kirjoitettiin jossakin vaiheessa. Itselläni on tullut viime neuvolakäynnillä (rv 32 + jotain) vajaat 4 kiloa kaikenkaikkiaan. En saanut siitä mitään sapiskaa kun sf-mitta on kuitenkin kasvanut ihan kiitettävästi. Loppuviikosta on sitten taas neuvola, katsellaan sitten mitä painolle on tapahtunut. Nyt on viime päivinä tullut ainakin mässäiltyä =) .

Ai niin, tänään POKSI!
Cummastelija 34+0
 
Tänään ilmeisesti kaikki ollut koneella kun oli tullut kolme sivua luettavaa päivän aikana :D

May85 Tervetuloa joukkoon

Mulla on nyt ollut tossa pihalla pari päivää koe käytössä tila-auto. Huomenna menen sen palauttamaan ja setvimään vähän tota pyynti hintaa :whistle:
On isän kaveri niin jos saisi vähän edullisemmin ;)
Hyvä auto on ajaa ja poika on ihan innoissaan kun on iso auto pihassa.

Oloja & Tuntemuksia meillä kaikilla on erilaisia.
Toiset haluaa että vauva tulee jo ja toisilla niin hyvä fiilis että tuntuisi että ei ole raskaanakaan. Mulla on niin ja näin. Kaikkien hoitamattomien asioiden takia haluaisin että menee yli mutta toisaalta haluaisin että syntyisi jo.
Näin se vaan menee. Koskaan ei ole hyvä :D

Anrika Munkin mielestä sun paikka on täällä :D
Mitä sitä turhaan minnekkään enään siirtymään. :)

Supistuksia on täälläkin bongattu ja eilinen oli aika tuskainen päivä :x
Mutta tiedän että mitä enemmän noita harkkari supistuksia ainakin minulla on sitä helpompi synnytyskin on. Joten siinä tsemppiä teille muille jotka niiden kanssa kärvistelette :hug:

Bebes & Salamatkustaja 36+2 :heart::heart: (kohta vaihtuu)
 
Huomenta :)

Anrika ei sitten häivy yhtään mihinkään :D
Taas on aika kulunu mukavasti sukulaisilla olles ja nyt olis aika lähtee välillä taas himaa.. höh.. mä olisin täällä vaikka kuinka kauan mutta huomenna on neuvolakin nii tarttee mennä :) Suoraan sanottuna on kyllä vähä jotenkin sellanen fiilis että nyt ei olis ihan niin hyvä idea lähtee yksin ajelee tota yli 200kilsaa, mutta pakkohan mun on sinne himaa lähtee.. Eilen supisteli koko päivän ja nyt heti aamusta mahaa on kivistäny aika paljon.. Vielä ei tartte syntyä :D Mä käyn himassa eka ja sit parin viikon päästä pakkaan sairaalakassin ja kaukalon autoon mukaan ja hurautan takasi tänne ja sit saa mun puolesta vauva syntyä ku oon äiten ja siskon lähellä :D ja isän :D En edes haluis synnyttää tuolla monen sadan kilsan päässä kaikista :/ No mutta vauvahan sen sitte päättää missä ja koska syntyyy :LOL: :D Nyt tarttee alkaa laittaa itteensä että pääsee joskus lähteenki :D

Viivi ja 34+3
 
Tänään tuli aamuisella vessakäynnillä ruskeaa vuotoa paperiin... Mahtaakohan johtua eilisestä äippäpolikäynnistä..? Teki kyllä niin hätäsen sisätutkimuksen et ihme jos siitä muka jotain tuli, mut ei kai tuo muustakaan ole. Onks muilla tullut ruskeaa vuotoa? Esikon odotusaikana ei tullut kertaakaan; mites teillä muilla joilla on jo lapsia, onko teillä tullut aiemmissa raskauksissa?

olkkis: Et katoa minnekään!! :hug:

Ny pakkaan piknik-kamoja. Lähdetään pojan kanssa moikkamaaan kavereita piknikille :)
 
J84
Huomenta.

Viivi: mä oon kans ollu pari päivää serkkulikan luona ja 3 tunnin päästä pitäis lähtee ajaan kotiin, jonne on 220km. Se on sellaiset 2,5 tuntia et onneks ei oo mikään paha aika ajella vielä näillä viikoilla, ilmakin on sopiva :) ihanaa päästä omaan kotiin, omaan sänkyyn sillä lonkat huutaa armoa.

Olisin toki ollu täällä kauemminkin mut esikolla alkaa huomenna koulu...huoooh |O ja pääsee taas odottaan milloin jätkät koulussa tappelee ekan kerran, veikkaan et tällä viikolla jo :( pelkkä ajatuskin laittaa sapen valmiiksi kiehumaan :kieh: yleensä koulun alkaminen on jännää ja ihanaa aikaa näin elokuisin, mut esikko on kyl tehny noista edellisistä vuosista hirveitä ja todella rasittavia, et ei kauheesti innosta.

Valmiin vitutuksen omaava J84 33+4
 
olkkis74 Kaikilla meillä vaivoja.
Toiset kirjoittaa niistä enemmän ja toiset vähemmän.
Turhaan te tuollaista porua nostatte tuosta asiasta.
Pysy vaan täällä ja kirjoittele. Kyllä me kaikki mielestämme kommentoidaan
kaikkia aika tasapuolisesti. :hug:

Mulla hullu yö takana. Vähän väliä hereillä.
Näin jopa unta että ostin tuon tila autonvja hinta oli 2000 markkaa :LOL:
Että näin... Toivottavasti saadaan auto kaupat tänään selviksi tai meillä ei
ole ollenkaan autoa käytössä pariin viikkoon |O
Ja tämä mamma tulee hulluksi :kieh:

Nyt kauppaan. Lista on taas metrin pituinen kun cittarissa niin hyviä tarjouksia. :p

Bebes & Salamatkustaja 36+2 :heart::heart:
 
Huomenta |O

No johan täällä on taas tekstiä..

Täällä taas pestään pyykkiä niin että tuntuu.. Muutamia vaatteita vauvalle vielä + kaikki muut pyykit.. alkaa olla kaikki suht ojennuksessa.. yhdet imetysliivit pitäis vielä käydä hommaamassa ja olikohan vielä jotain muuta..

Sairaalakassia en ole vieläkään saanu laitettua valmiiks.. mitäs muut on laitellu kassiin esim. paluu vaatteiksi vaaville?

O&O 36+1
 
Ihanaa tiistaita kaikille B)

Saatiin sitten eilen ikeasta ostettua hoitopöydän yläpuolelle hylly ja nyt se on sitten kasattu ja porattukin seinälle ja olen kyllä tosi tyytyväinen..me hankittiin sellanen hoitopöytä mis ei ollut pöytätasolla juurikaan tilaa rasvoille, yms..niin päätettiin sitten hankkia hylly seinälle mihin sitten mahtuu kaikenlaista.. :wave: kuvaa voi laitella jossain vaiheessa..

Rimpulakissa mulla ei ole missään raskaudessa tullut rusehtavaa vuotoa..pitäsköhän sun soittaa jonnekin ja vähän kysäistä..mielestäni kuitenkin pitäisi olla ihan normaalia..?? :whistle:

Kohta starttaa naisten tapaamiseen.. :)

Äippä35v ja Nuppu33+1 :flower:
 
Huomenta :)

Ihan ekaks Anrika ihana muksu sulla ja ihanaa et kaikki on hyvin, mun tyttö äsken kyttäs vieressä mitä teen nii tokas vaan sulosella äänellä että "äiti, sulonen vauva on " :) :heart: se on ihan hulluna vauvoihin :)

Miille paljon onnea ja kuulumisisa täälläkin odotellaan :)

Sit joku mainihti et vauva on valmis syntymään kun viikot on 36+0. hmm.. kävin miettii et varmaan on kokonsa suhteen valmis mutta mulle sanottiin neuvolassa (lääkäri) et sit kun on 37+0 viikot löapsi on täysiaikainen mutta jos on 36+6 lapsi on viel ennen aikainen ja sit taas 40+0-> on yli aikainen. kait noi on sit niit lääkäreitten puheita :D mut joo totta se on et vauvat tulee maailmaan sit kun tuleevat <3

mei oon keittäny tutit ja pullot jo mutta luulempa et saan niit viel keitellä. on vaan ollu niin armottoman tylsää välillä et on ollu pakko keksii jotai tekemistä. Pakkasin mie kassiin jo 2 tuttia että voin antaa sit tarvittaessa sairaalassa pienelle tutin kun KYSissä ne ei anna ellei ole ihan pakko et kuulemma kannattaa ottaa oma tuti mukaan jos siltä tuntuu. Esikon aikaan sain tutin ku väkisin kinusin sitä. nyt en ajatellut ottaa osaston henkilökunnan vihoja niskaani yhen tutin takia.

Sain muute pakattuun sairaala kassin joka on samalla meidän hoitolaukku. Eli kassi kulokee joka paikkaan mukaan :)

kassissa on:
Mulle sukat,pikkarit,imetysliivit (mut meinasin ostaa sellaset toppimalliset liivit KYSistä, maksaavat kuulemma 10?, et vinkiks Esmeraldallekkii :) ), imetyspaidan, loköhousut ja ehka laitan viel jonku takin tapasen mukaan, tissiläppiä ja pesuainetta ja dödö.
Vauvalle kassissa on vaatteita joista valkkaan sit vissiin saikulla kotiutumis kuteet, varuiks pullo ja korvike, tuttia,vaippaa,harsoa,kosteuspyyhkeitä ja hoitoalusta. eli siis oon samalla pakannu hoitolaukun mikä kulkee paikasta toiseen mukana :)
Kamera tietysti pitää viel tuikata kassiin :) Mietin et pitäiskö viiä kassi autoon varuilta ettei se vaan unohu kotiin ku siel o kumminki se kamera, ellen sit tuikkaa kameraa lähtiissä mun käsi laukkuun ja ukko tuo sit osastolle ton mun kassin et voin olla omis vaatteis sairaalassa. ja luulempa että itelleni en tarvi juurikaan kotiutumis vaatteita, kuka mua kattelee jos jähen niis lökö vaatteissa sairaalasta kotiin :D

Jumantsuikka koskee ala selkään :/ ei hajua mistä johtuu... Liskojen yöki takana, en saanu kunnolla nukuttuu ku oli nii saakutin kuuma ja tuuletinki oli päällä ja sen lisäks ikkuan auki mut ei toivookaan et mökki ois viilentyny. kuuden aikaan aamulla oli sit jo viileempää ku isäntä lähti töihin, mut mittee se enää siihen aikaan auttaa :D hankala on elämä :D

Tosta kolmesta ässästä, minäki aattelin testata moista :D en kyll jaksa uskoo et minuu sekään tehoaa mut yrittänyttä ei laiteta :D seksi ei kyll oikeesti toimi kun vasta siin vaiheessa kun synnytys on käynnissä ja siihenkii se sperma kuulemma vaikuttaa. Näin kerto mun serkku josta on tulollaan kätilö :)
MUt pakko sitäkii o kokeilla ku voi se silti niit suppareita aiheuttaa.
Kaveri kerto et kannattaa kokeilla jalka hierontaa. Jostain akupisteistä se puhu. Eli tos jalan sisäpuolella kantapään tuntumassa on kuulemma piste mistä hierotaan ja voimakkaasti. Kaveri oli laittanu miehensä hieromaan koipiaan niistä pisteistä 2 päivää ennen laskettuu VOIMAKKAASTI ja lapsi synty laskettuna päivänä :D sano et se hierominen tuntu kohdussa saakka ja sai suppareita aikaan, voi olla että on ihan uskonki asia moinen mutta pakko kokeilla :D

Jep jep, vielläköhän mulla olo muuta kerrottavaa/kommentoitavaa.. no juu, ostettiin eilen uus kamera, mut on sellanen vekotin että en ees osaa käyttää sitä :D pakko vissiin opetella että joskus ees sais kuvattuun muksuja :D on meil toi vanha kamera jota osaan sentäs käyttää, mulla onki sellanen tunne et jodun siihen turvautuu jossain vaiheessa :D Parasta tos uudessa kamerassa o se et se toimii akulla eikä pattereilla.

Joo eiköhän täs oo tullu jo löpistyy tarpeeks, nyt jos menis levittää pyykkejä ja keksis taas jotain tekemistä, neitosen kanssa jos jotain alkais värkkäämään. :)

Palataan, zeny 35+4 :heart:
 
O&O ollaan tässä just miehen kans mietitty, että mitäsitä vaaville oikein pakkaa kotiintulovaatteiksi.. Pitäiskö niiden vaatteiden olla jotain 50-senttisiä, siis pieniä? Meillä taitaa olla vaan 56-senttisiä tällä hetkellä Ja siis minkä verran sitä vaatetta pitäis olla? Riittääköhän vaan body, housut, pitkähihanen paita, sukat, tumput ja myssy?

Vitsi, kun täältä on joka paikasta se muovitettu frotee loppu! Mä ajattelin ommella siitä muutaman alusen pinnasänkyyn, yhden hoitokassiin, ja vaunuihinkin ajattelin laittaa. Ja ehkä yhden voisi ihan yleiseksi köllöttelyalustaksi laittaa, niin voi ottaa sitten ilmakylpyjä ihan rauhassa. :) Mutta eih, se on loppu ja vasta joskus parin viikon päästä tulee lisää. Kuulemma menee kuin kuumille kiville!

Mut mäpäs meen touhuilemaan tuonne, eli siivoamaan vauvalle kaappia ja pyykkäämään toisen vaatteita. Hauskaa tiistaita mammat!

Rosehip ja pampula 35+6
 
Huomenta.
Jopas on tekstiä!!! :eek: Mutta hyvä vaan, näin loppua kohden alkaa kaikilla olemaan jo perseet aika tiiviisti kotosalla ja juttua riittää :D

Olkkis - elä ny mihkään täältä lähe tai ota mitään ittees. Pidä päivä-pari huilia ja tuut kirjotteleen oloja sit ku siltä tuntuu. Tällasta tää aina on kun on iso kasa naisia samassa paikassa - oli se sitten esim työpaikka, luokkahuone, tai internetin keskustelupalsta. Aina me kanat vähän nokitaan toisiamme...! :saint: :hug: :flower:

Rimpulakissa - Mulla ei oo vuotoa tullut, mutta eipä ole vielä lääkärikään ollut... Just eilen mietin ja tsemppasin itteeni, että ei pidä pelästyy jos huomenna vuotaa... Kun esim. TAYSin vessan seinillä lukee, että loppuraskauden sisätutkimuksen jälkeen on ihan yleistä, että vuotaa vähän verta...
Sattuuko se sisätutkimus muuten kovin tässä vaiheessa? Heh, tai siis sanokaa joku, että ei satu! :) Mua sattu jo viimeks TAYSissa joskus kesäkuun alussa kun se oli. Huomenna siis se lääkärineuvola, ja jotenkin pelottaa nyt kauheesti, että se sattuu. Kun tosiaan oli aika ikävä kokemus viimeks sielä äippäpolilla. Yleensä siis ei oo noi gynekäynnit tehny kipeetä tms. Ärsyttävää jännittää sitä etukäteen, kun se taas - että mitä enemmän jännittää - stä ikävämmältä se tuntuu! niin se vaan on :headwall:

Noista lonkkien naksumisista vielä... Ei siis oo sellasta tavallista pientä nivelten naksahtelua, vaan tuntuu ihan, että siellä joku muljahtaa tuolla alaselän kohalla. Ja tosiaan kun alkoi vaan niin yhtäkkiä. Toki se vaan voi olla, että turhaan huolehdin ja tuo keho nyt vaan venyy ja paukkuu yhtäkkiä tolleen...! Eilinen yö oli taas tuskaa, kun tuo alaselkä tuntu ilkeeltä, ja sit alko vihlomaan nivusia ja lonkkia... Ihan kamalasti vihloikin! Tuntui välillä suonenvedoilta ja välillä viiltäviltä pistoilta.... Meni taas puol yötä sitten käsitöiden parissa. Heh, mutta eipä kait tuo mitään... tuleepahan vauvan viltti valmiiks :D

O&O:
Meillä on pari bodya ja parit potkarit, (koot 50+56) Sitten yhdet puolipotkarit ja unihaalari (50) Kangasmyssy ja tumput, parit sukat ja pörröset tossut, ja tietty fleece-haalari (56) Okei, ehkä vähän liikaa - mut ne mahtuu kaikki niin pieneen tilaan, että parempi liikaa kuin liian vähän :LOL:
Voisin oikeestaan lataa pari kuvaa tuolta Aijaan kautta, vaihteekks... kun ei oo taas vähään aikaan ollut mitään kuvia...

Anrika: Ihana pieni poika! Ihan alkaa itkettää kun katsoo toista. Varmasti jokainen kerta kun joudut jättämään hänet sairaalaan, raastaa sydäntä! Mutta onneksi se on vain hänen parhaakseen, ja toivottavasti pian saat jo hänet kotiin!!!

Nyt vähän ompelemaan, pyykkäämään, kauppaan, ja sen jälkeen perhevalmennukseen neuvolaan iltapäivällä... Mitä se sitten ikinä käsittääkään :D Mies on vähän skeptinen sen suhteen, mutta avoimin mielin... avoimin mielin :)

Niin ja kiva jos joku sentäs tykkää lukea mun höpinöitä, välillä vähän hävettääki ku liikaa täällä pulputan :D

36+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Sattuuko se sisätutkimus muuten kovin tässä vaiheessa? Heh, tai siis sanokaa joku, että ei satu! :) Mua sattu jo viimeks TAYSissa joskus kesäkuun alussa kun se oli. Huomenna siis se lääkärineuvola, ja jotenkin pelottaa nyt kauheesti, että se sattuu. Kun tosiaan oli aika ikävä kokemus viimeks sielä äippäpolilla. Yleensä siis ei oo noi gynekäynnit tehny kipeetä tms. Ärsyttävää jännittää sitä etukäteen, kun se taas - että mitä enemmän jännittää - stä ikävämmältä se tuntuu! niin se vaan on :headwall:
Mua jännittää sama juttu, nimittäin edellinen sisätutkimus neuvolalääkärissä sattu ihan törkeesti. Mulla ei yleensä tunnu nuo gynetutkimukset yhtään missään, mut nyt ihan vingahdin, kun teki niin kipeetä enkä pystyny oikein edes rentoutumaan siinä pöydällä. Joten vähän jännityksellä meen torstaina ronkittavaksi, mikä tietty tarkottaa sitä että se sattuu vielä enemmän, kun ei oo rentona. :/
 
Naurattaa tämä joka aamuinen juttu, kun vauva on mahassa ihan rauhassa muuten, mutta kun alan pesemään hampaita (sähköhammasharjalla) menee meno tosi hurjaksi :) Kun pesu loppuu käy vauva takas nukkumaan :LOL:

Ja voi apua kun noi pienen pienet vaatteet ja sukat ovat niiiiiin söpöjä tossa pyykkinarulla. Voisin vaan istua ja katella niitä ja huokailla ihastuneena :heart: :ashamed:

Tänään TAAS ikeaan. Laskin just suunnilleen että meillä on mennyt viikossa ikeaan 1 400e ja muihin huonekaluliikkeisiin 1 200e. JÄRKKYÄ! Saa nähä paljon tänään menee, jos ei sit tarttis siellä enää vähään aikaa käydä. puuh.

Vielä olis pari koneellista vauvapyykkiä pestävänä. Olen nyt kahden vaiheilla että silitänkö vaatteet vai en.. ???? Anoppi sanoo että TÄYTYY silittää ja osa teistäkin täällä on muistaakseni puhunut silittävänsä. Osa taas ei silitä.. Osaisiko joku siis valaista että miksi TÄYTYY,vai onko tämä vaan joku juttu taas. Kuten aikaisemmin eilen kirjoitin, ainakaan meidän sairaalassa ei vauvan vaatteita silitetä vaan ne ovat jopa aika "korppuja". ???

Miimu ja Masu 34 plus 3
 
Roona oo vaan nii mahottoman rentona sen toimituksen ajan nii ei satu. annat jalkojen "roikkua" ihan kokonaan ilman et yhtään jännität lihaksia, sillon kuulemma kaikki värkinki lihakset rentoutuu ja sen oon ite huomannu. Tosin jos limakalvot on arat nii sit voi koskee. Muista hengitellä nii hyvi se menee :hug:

Meil on noi Vauvan vaatteet mitkä o kassissa nii 50-62cm tässäpä kuvaa :)



Siitäpä siis äänestänään mikä noista on paras eka,toka vai kolmas vaate yhistelmä. Neljäs kuva eli toi mis o valkonen puku, hattu ja tumput tulee joka tapauksessa päälle jos on kylma, siis vähän niiku ulkovaatteiksi :)
 
Tässä ny näitä meidän herran vaatteita:

http://www.aijaa.com/v.php?i=4649898.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=4649879.jpg

Piti viel tuttien ja pullojen keitosta, että ei oo vielä jaksettu niitä mitään pestä tai keittää, kun ei niillä niin tulipalokiire ole. Tutin mies ajatteli keittää kun se häädetään TAYSista kotiin yöksi... ja myös petaa siinä vaiheessa pinnasängyn ja imuroi ym mitä nyt onkaan kotihommaa täällä. Pulloja nyt ei toivon mukaan ihan heti tarvii... ja tietty jos tarvii, niin ei siinä ny kukaan nälkään kuole kun sellasen keittää ja pesee :saint:

Ja meillä kans tosiaan noi vauvan sairaalakamat pakattu hoitolaukkuun, johon laitoin mie jo jotain hoitojuttuja mitkä sinne saaki jäädä, pyyhkeen, harson, pari vaippaa, kosteuspyyhkeitä, talkkia... varmaan ostan pienen bebanthem-tuubin sinnekin...
 

Yhteistyössä