**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Lämmin kiitos kaikille onnitteluista... :)

Luulin että täällä ois jo joku muukin poksahdellut, mut ilmeisesti me oltiinkin sitten ensimmäisiä.. tosin sohvihan synnytti jo aikaisemmin mut hänestä ei ole mitään kuulunut sen jälkeen!? On kyllä kamala ikävä pientä koko ajan.. :heart: Mies on töissä tänäänkin joten luultavasti päästään vasta illalla poikaa kattomaan.. meiltä kun on 40km kuitenkin sairaalalle, eikä minulla ole ajokorttia, niin tuo liikkuminen ei ole ihan yksinkertaista :/ Maitoa tulee jo ihan mahottomasti..koko ajan on tissit täynnä ku ei ole pientä imemässä maitoa.. onneksi sain sairaalalta vuorattua sähköpumpun, sillä sitten lypsän maitoa.

Tässä teille vielä kuva pienestä heti seuraavana päivänä synnytyksestä.. on vielä reppana aika turvoksissa tässä kuvassa, mut kuitenkin...eikä kuvasta näe miten pieni poika todellisuudessa onkaan... :heart:



Voimia teille kaikille loppuraskauden vaivoihin ja odotukseen

:hug:

 
nopea merkkaus vain. pitäis keskustaan shoppailemaan lähteä, mutta hävettää kun jalat on ollu aamusta asti samassa kunnossa kun siinä roonan kuvassa. mulla myös kantapäihin tulee kauheat kovettumat, kun turvonneilla jaloilla on liikenteessä. äääääh, ei tässä nyt mikään auta.

PoksPoksPoks M&M 34 !
 
Ihana kuva Anrika! Toivon todella minäkin että tepi vahvistuu nopeasti kotiinpääsy kuntoon. Oma pikkuveljeni syntyi aikanaan noilla samoilla viikoilla ja oli muistaakseni 3vkoa sairaalassa ennen kuin pääsi kotiin...

Olkkis ja Ötzki 35+6

 
Anrikan kuva sai mut taas itkemään. Ou nou näitä hormooneja ja tätä liikutuksen määrää. On vaan niin söpö pienokainen :heart: :heart: :heart:

Huh kun tänään on kuuma päivä! Ei saisi valittaa mutta pakko pysytellä ihan vaan sisätiloissa kun ei ulkona vaan yksinkertaisesti voi olla. Ja tämä lämpö tekee ainakin meikäläiselle sellaisen ongelman, että ruokahalu katoaa kokonaan. Miten muilla? Ihan oikein vääntämällä joutuu vääntämään, että saa haarukan suuhun ja jotain muuta kuin marjoja tai jääkaappikylmää kurkkua kurkusta alas :kieh: . Huolettaa vaan ettei jäisi nuo ravintoarvot alle suositusten.

Kohta lähdetään sukuloimaan joten siellä on varmasti jotain herkkuja tarjolla :whistle: . Noh, ne ei tosin ihan vastaa kunnon ruokaa mutta syödään nyt edes niitä :D .

Eipä tässä kummempaa. Yritän josko kerkeisin illalla käydä Feissarissa laittamassa itsestäni esittelyn ja tutustumaan niihinkin sivuihin vähän paremmin. Huomaan, että olen selkeästi piristynyt tässä kirjoittelussa ja kommentoimisessa samassa suhteessa kun viikot poksuu. Tulee homma jotenkin todellisemmaksi.

Muksaa lauantaita kaikille!
Cummastelija 33+5
 
Voi kun hän on niin pieni ja suloinen tuossa kuvassa! Mahtaa ikävä olla tosiaan suurempaakin suurempi, kun toinen on vielä niin kaukana.. :hug: :heart:

Niistä supistuksista on ollut puhetta. Tajusin tänään että no onhan mulla niitä harjotussuppareita sit tullut jo jokusen viikon, nyt kun aloin miettiin et kuinka erilaisia supparit voi olla ja missä ja miltä tuntua. Tai siis että on paria eri suparityyppiä niin sanotusti. Tiistaina kuulee sit lääkäriltä et onko ne mitään tehneet, epäilen että ei tod.

Cummastelija noh..mä olin tunnin ulkona ja sit tulin sisälle takasin, ei tuolla ulkona viitsinytkään kauheesti kävellä päivän lämpimimpään aikaan. Ja ruokahalu meni vähän sit ohi siinä sivussa kans.. jotain kyl kohta pakko syödä ettei ihan ala heittään päässä :/

Piti mun jotain kommentoida mut hitto kun toi helle vie muistinkin (niin ei suinkaan tää raskaus). Nautitaan nyt silti..ei tarvi ainakaan palella :whistle:
 
Voih Anrika mikä ihanuus :heart:
Mullakin tippa linssiin tuli kun ton tsekkasin.. :ashamed: Voimia vaan kauheesti.. :hug:

Meille painoarvion antoi hyvinkään sairaalan äitiyspolin lääkäri ja nehän tosiaan on vaan arvioita..+-10% suuntaa ja toiseen..mut silti olis kiva kuulla muidenkin.. :whistle:

Sääksistä taas kotiuduttiin ja nyt menin ihan uhalla uimaan kun en kestänyt enää sitä paahdetta eli jos syntyy niin saa sit kans syntyä..Kun mulla oli se virtsarakon tulehdus ja se voi herkästi uusia jos saa kylmää ja se vesi kyl ei hirveen lämmintä ollut..virkisti kylläkin ihan sairaasti.. :p

Toinen asia mistä täytyy kirjoittaa on se mun raskausdiabeteksen dietti, mitä pitäs noudattaa..mutta en todellakaan ole kyennyt.. :ashamed:
Eilen kaupasta lähti mukaan niitä mikrovalmiita mustikkamunkkipossuja ja tänään vattukermakakku..että näin..toisaalta sitten turha valittaa jos vauva painaakin sen lähemmäs 5kg.. :x En vaan nyt jotensakin saa dietistä kiinni..villu!! :headwall:

Äippä35v ja Nuppu32+5 :flower:
 
Mulla ei oo mitään painoarvioo ees tehty.... tai siis vauvalle... heh!! Ei oo vissiin täällä päin tapana, ellei epäillä tosi isoo tai pientä?!?!!? Esikoisesta sillon sain painoarvion, mut sillo epäiltii isoa käyrän perusteella...

Kuolen kohta tähän paahteeseen. Niin paha olo, et oon muutamaan otteeseen käyny vessan puolel yökkäilees, mitään ei oo viel ainaska tullu. Taju lähtee tämmöses heltees!!! Ja pohkeet/sääret on ku mikkäki turvotuksen takii, kauhee paineen tunne ja iho varmaa repee koht!!!

mama ja kääpiäinen 36+4
 
Ajattelin kirjoitella vähän synnytystarinaa,jos joku jaksaa lukea...

Eli jouduin sairaalaan viime perjantaina taas makoilemaan, kun yöllä aloin supistella ja vuotaa verta tavallista enemmän. Olin täysin vuodelevossa pe-ma, ja levosta huolimatta supistelin melkein joka ilta aika säännöllisesti. Sain välillä supistustenestolääkitystä suun kautta ja lopulta su-ma olin myöskin tipan kautta lääkityksessä kun supistelut vaan voimistui. Maanantaina lääkäri sitten katsoi kohdunsuun tilanteen ja totesi kanavan hävinneen lähes kokonaan, sekä kohdunsuun olevan kahdelle sormelle auki. Samalla lääkäri ilmoitti,että jos nyt alkaa kunnolla supistella, lääkitykset lopetetaan kokonaan koska niistä ei enää näytä olevan hyötyä kun vauva kerta haluaa syntyä. Arvasin että illalla alakaa taas tapahtua koska joka ikinen ilta olin supistellut.

Noh.. kello läheni iltaa ja joskus seittemän aikoihin alkoi tulla taas sään. supisteluita..eka n. 10 min välein ja välit lyheni sit 6min. Yhdeksän aikaan olin 3cm auki, supistukset edelleen 6min välein mut aika kipeitä, joten siirrettiin saliin jonne mies sitte tuli tueksi. Supistukset oli tosi pitkään tuollasia harvoja, mut kipeitä ja pärjäilin ilman kipulääkkeitä.. ehkä joskus puolen yön jälkeen supistukset alkoi tiuhentua ja lopulta pyysin kohdunkaulapuudutetta, jonka takia sit kalvot puhkaistiin ja vedet tuli. Siitä sit supistukset tiuheni tosi nopeaa ja kohta sainki jo ponnistaa.. ponnistusvaihe oli jotenki tosi kivulias vaikka vauva oli noin pieni.. se ei tosin kestänyt papereitten mukaan kuin n.4min (!) ja sitten pieni poika tuli maailmaan :heart: Poika oli aika sininen, mut sain kuitenkin pitää häntä hetken rinnan päällä ennen kuin hänet vietiin teholle... heti kun istukka ja jälkeiset tuli, mulle laitettiin oksitosiinia suoneen jotta kohtu supistuisi hyvin, kun viime synnytyksessä vuodin niin paljon verta. Tippa auttoikin hyvin ja vuoto oli tällä kertaa normaalia. Synnytyksestä jäi hyvä muisto, vaikka kivuliasta olikin tuo ponnistaminen.. ihan heti ei kuitenkaa tekis mieli lähtä synnyttämään uudestaan... :whistle:
 
Voi, ONNEA Anrika!!
Poistankin sut heti etusivun odottajat-listalta siihen syntyneiden listalle...! Jos joku ei vielä huomannut, oon siirtäny jo ne syntyneet siihen heti alkuun, optimistisena että siihen saa pian lisäillä nimiä... niinkuin nyt alkaakin jo näyttämään siltä! :heart: :flower:

Eilinen ilta oli taas tosi tuskaa. Meni itkustaessa taas sohvalla... Supisteli ja oli niin turhautunut olo. Ja jalkoja särki ihan tuhottoman paljon. Onneks mulla on maailman ihanin aviomies. käytiin hakeen leffa, sit se asetteli sohvatyynyistä mulle sellasen löhöpaikan vuodesohvalle, pinos toisen kasan tyynyjä mun jalkojen alle. Toi rasian mansikoita, ja hiero mun jalkoja sellasella viilentävällä geelillä ja rasvalla vaik kuin pitkään... :heart: :'( :heart: Vieläkin tulee tippa linssiin kun miettii kuin toinen niin hellii ja hoivaa, vaikka hänellä omakin selkä huonossa kunnnossa ja hartiat jumissa. :'(

Tää päivä piti sitten levätä, mutta pyh pah... Mökille sitten lähdettiin ajeleen... tosin automatka oli ihanan viileä kun on vihdoin se ilmastoitu auto käytössä :D Noh, ajattelin kölliä kuistilla kun mies poimii viinimarjoja... Mutta PYH PAH sillekin, totta helvetissä mä olin siellä rinteessä ja rämeikössä ämpärin kanssa ja ähisin kun välillä supistaa.... Voi kääk kun ei osaa vaan ottaa rennosti ja levätä! Nyt on taas alapää niin turta ja vatta sekasin kun on supistellu niin kovaa.. Tosin sovittiin, että mies keittelee mehut, ja mä meen kylpyyn. Heh, ja lupas tulla ajeleen mun säärikarvat kun en ite enää taivu niitä hyvin höyläämään... Voi LOL - mitäköhän siitäkin tulee! :LOL:

Joku kirjoitti, että hävettää olla liikenteessä ku jalat turvottaa. Sama homma. Ei kehtaa pitää shortseja tai hameita. Mulla on yhet alaspäin levenevät mammafarkut, jotka peittää nilkat ja jalkapöydänkin hyvin. Niitä kun ei saa kenkiin piiloon kun EI MAHU! Tosin mökillä pidin miehen armeija-maihareita jalassa, ne meni vielä, luojan kiitos :D:D

Nyt siis kylpyvesi valumaan ja muokkaan tuo Anrikan nimi tuolla listalla.

Huomiseen. Tai maanantaihin.

Roona+Tahvo 35+5
 
Onkos kenelläkään tietoa Mii26:n voinnista? Onko jo vauvan saanut syliinsä? Ei oo pitkään aikaan kuulunut hänestä mitään niin hieman rupesin mietiskelemään. Sairaalaanhan hän oli viimeisen viestinsä mukaan muistaakseni lähdössä.

Olkkis ja Ötzki 35+6
 
Ihana kuva Anrika! Pienen pieni prinssinne :) Toivottavasti saatte pojan pian kotiin.

fiksu:
Ei mullakaan mitään oireita ole, mutta ei huolita. Saattaa meidän nassikat silti syntyä ihan tuosta noin vaan! Eihän se oireilu kuitenkaan tarkoita sitä, että synnytys lähellä on. Toisilla saattaa oireilla viikkokausia ja toisilla ei ole mitään oireita ja yhtäkkiä vauva syntyykin :) Nautitaan siis oireettomuudesta ;)

Noista imetysliiveistä esim. just ne Carriwellin liivit on kokoa S-M ja M-L eli on tehty just sitä varten et rintojen koko saattaa muuttua paljonkin imetyksen aikana. Varsinkin ns. normaali- ja pienirintaisille noi Carriwellit vois olla sopivia. Isompirintaiset varmaan tarvii enemmän tukea kuin noista saa.

Sairaalasta kotiutumisvaatteet oon mäkin nyt valkannut vauvalle: valkoinen kietaisupaita ja tummanruskeat housut. Sit tietty hattu, sukat, lapaset ja villa- tai fleecehaalari. Niillä pärjää varmasti automatkan kotiin. Pienen viltin varmaan otan vielä varmuudeksi. Vaippoja meillä löyty ainaki viimeks sairaalasta, joten niitä en ota.

Palaan ehkä vielä illemmalla. Nyt lettujen kimppuun, kun mies just paistoi! :p
 
Anrikalle kovasti onnea pienestä pojasta! :heart: :flower: =)

Pitäisi vissiin pikkuhiljaa sairaalakassia alkaa pakkailemaan. Pojan vaatteet olen melkein valmiiksi jo valkannutkin. Unohdin viimeksi hehkuttaa, että pääsin toisestakin sokerirasituksesta "läpi". Eli ei ole tällä kertaa raskausajan diabetesta! =)

Painoarviosta sen verran, että äitiyspolin lääkäri, neuvolan lääkäri ja terkkari povaavat pojan olevan nelikiloinen. Samaa ennustettiin esikoisestakin, joka oli syntyessään 3800kg.

Muffa 35+3 =)
 
Oon stressaantunut, nyt 32+4 ja pitäs muuttaa 1.9. Toivottavasti se ei innostu tulemaan mitenkään aikaisin, koska MITÄÄN VALMISTELUJA en ole tehnyt. Muutto on vielä paikkakunnalta toiselle ja olen ihan stressaantunut. 2 vkoa pitäisi jaksaa vielä töitä tehdä ja valitettavasti työnkuva on sellainen, ettei sairaslomaakaan voi hakea. Olen yrittänyt kaiken vapaa-ajan vaan levätä ja helliä meijän masu-asukkia.

Mä en ole saanut mitään painoarviota neuvolassa. Ainii ja kaikenlisäksi joudun vielä vaihtamaan tietty neuvolaan jne jne...

Ja tietenkin rahastressi tähän päälle :(
 
Ihana pikkuinen on Anrikalla :heart:

Kuuma päivä takana päin ja nyt nautin kun lapset nukkuu ja alkaa
pikku hiljaa jo viilenemään.
Mentiin tänään rannalle ja lapset puljasi meressä jonkun aikaa :)
Itse en uskalla veteen enään mennä.

autoista vielä sen verran että en halua mitään kauhean arvokasta autoa
kun noita lapsia on niin se auto tulee kärsimään sisä ja varmaan ulkoakin päin jonkun verran. Meillä oli aikaisemmin Ford Galaxy mutta minä tyhmä menin myymään sen pois kun lähdettiin sinne Turkkiin :headwall:
Ja ilman autoa ei elämästä kyllä neljän pienen kanssa tule yhtään mitään :attn:

Vauvan koosta oli kanssa ollut puhetta. Kysyin viime neuvolassa ja sanoi että
arviolta olisi varmaan 3500-3800g välillä syntyessään.
Elikkä samoihin menisi kuin nuo tytöt.
Poikahan on syntynyt viikolla 35 ja oli vain sen 2770g.

Mutta sen näkee sitten. En oikeastaan sitä sen pahemmin mieti.

Bebes & Salamatkustaja 35+6 :heart::heart: (huomenna poksuu taas viikot :D )
 
Ai niin, yöhikoilusta joku kyseli? KYLLÄ! Kylmä hiki niskassa herään joka yö vessaan |O Ja en tod. rupea joka päivä lakanoita vaihtamaan, kun sama meno on taas seuraavana yönä. Esikoisesta en muista tällaista ennen synnytystä ollutta hikoilua, mutta sitäkin selvemmin on muistissa ne 2-3vk synnytyksen jälkeen: laitoin aina jo illalla valmiiksi pyyhkeen sänkyyn, kun tiesin, että hikoilen senkin ihan märäksi. Siitä ei kukaan ollu muistanu mainita etukäteen, joten tuli hieman yllärinä, et joka yö saa vaihtaa yökkäriä 2-3 krt ja peitot oli tuulettumassa partsilla aina koko päivän. Onneks on makkarissa parveke, niin nytkin saa näppärästi tuuletettua peittoa ja sänkyä.

Roona: Koita ny oikeesti levätä! Se turvotus ei todellakaan häviä ennen kuin maltat lepäillä. Eikä tietty silläkään häviä, mutta helpottaa. Tai niin mulla ainakin oli esikon odotusaikana. Vaan enpä mäkään jaksanu paljon lepäillä vaan juoksentelin kirppareilla yms päivät pitkät... Onneks myös neuloin vauvalle, joten sit tuli vähän levättyäkin.

Hui, kun täällä moni jo toivoo vauvaa syntyväksi :eek: Eikä ny olla vielä niin loppuvaiheessa kuitenkaan... Mun puolesta vauva saa kehittyä ihan rauhassa ja syntyy, kun on valmis; oli se sitten huomenna tai 5 viikon päästä :) Tiedän kyllä, et jos kovasti menee "yli", niin alkaa varmaan omakin olo tuskastua, mutta siihen asti ei oo mitään kiirettä pienellä eikä minulla.

Me oltiin ulkona melkein koko päivä, mutta meidän pihalla on aina jossain päin varjoa, niin oli ihan mukavaa olla. Käytiin myös pyöräilemässä. Sekin oli ihanan vilvoittavaa, kun poljettiin tuolla varjoisassa Keskuspuistossa.

Meillä ei normaalisti anneta neuvolassa mitään erityisiä syntymäpainon arvioita, mutta uskoisin, että tuolla maanantaisessa synnytystapa-arviossa Kättärillä annetaan jonkinlainen arvio nykypainon perusteella. Esikostakin saatiin arvio, kun käytiin käännösyrityksessä. Silloin arvio piti ihan hyvin paikkansa; poika painoi rv 36+0 n. 2500g ja syntymäpainoksi arvioitiin 3200-3300g. Poika syntyi 39+1 ja painoi 3194g :)
 
Paljon onnea Anrikalle ja koko perheelle pikku miehen johdosta!! :heart: Tuo kuva oli jotenkin niin koskettava,että tuli kyllä tippa linssii,ei auta kieltäminen.Ja jotenki kyllä tuntuu niin ihmeelliseltä,että tuolla omassa masussakin on opikkarainen jo ihan vauva,siis noin "valmis paketti".Hassusti sanottu,mutta tiedätte varmaan mitä tarkoitan... :)

Kyllä on jotenki niin hassua noita viikkoja jo katella,ku alkaa niin loppu suoralla monikin jo olla ja kellään ei nyt enää kauheita aikoja ole.Mihin se aika on mennyt??

Tänään sitten rantautui meidän makkariin taas pitkästä aikaa pinnasänky ja hoitopöytä.Helppoa se ei ollut,kun tota tilaa ei liioiksi ole,mutta sielä ne nyt olisi ja jotenki ihan hassua katella niitä. Tavaroiden hommaamisetkin alkaa olla aika hyvällä mallillä,ei enää mitään kauheita puutteita pitäisi olla,pinnasuojus ainakin ja jotain muuta pientä kaiketi.Ens viikolla sitten ajattelin aloitta vauvapyykin pesemisen.Toisaaltu tuntuu,että mikäs kiire tässä nyt on paikkoja valmiiks vauvaa varten laittaa, ja toisaalta tuntuu että johan ne nyt on hyvä valmiiksi laittaa... :)

No mutta nyt pakko lähtee suihkuun,niin tautisen kuuma taas ollu koko päivän,että voi luoja!

Niin ja tseppiä teille suppareitten kanssa painiville!Täällä niitä on kans alkanut olemaan,mutta ei ne vielä kyllä kipeetä ole tehnyt.Tosin poitsun odotuksen aikana ne kivuttomatkin supparit oli saaneet paikat aukeamaan...

Virttis rv 33+6 (öö öö... olikohan se noin...)
 
J84
Aurinkoista sunnuntaita kaikille :)

Anrika, ihanan täydellinen pakkaus tuo teidän poika :heart:

Meitsi pakkas auton ja suuntaa tästä kohta junnun kanssa Uuteenkaupunkiin serkkulikan luokse tiistaihin asti :D Saa nähdä 1,5 viikoa vanhan pienen tytön...antaa lisää potkua olla kärsimättömämpi, että saa oman vauvan syliin syyskuussa :p ..Jeps nyt piikittään Klexanea napaan niin voin nostaa kytkintä..moido :wave:

J84 33+2
 

Yhteistyössä